Skoda Yeti 1.2 TSI kokemuksia?

Aloittaja Untamo, 07.02.10 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 06.08.10 - klo:18:54
Uskon siis näin jo käyneenkin ja tätä keskustelua varmaan seurataan maahantuojalla.

Juuri tänään maahantuojan edustaja kertoi että heillä ei mitään paskapalstoja seurata...vaikka syytä varmasti olisi ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.08.10 - klo:18:44
Niin ja mitä tuohon kulutukseen tulee, niin puhutaan liki samoista lukemista kuin 1.8 nelikon kohdalla.

Harmi että sulla Karvis ei ole se linkki tonne tankkaus.com niin voi kato ne kuulutukset.
Odotan mielekitosena paljon bensiinä mulla menne Masala-Tikkurila-Masala

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 06.08.10 - klo:19:24
Harmi että sulla Karvis ei ole se linkki tonne tankkaus.com niin voi kato ne kuulutukset.

Siinäpä ne..

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.08.10 - klo:19:28
Siinäpä ne..

Mitäs matkoja toi 4600km-5600km jos yhtään muistat?  ;D

Korjasin tuon lainauksen. -karvis-

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.08.10 - klo:19:15
Juuri tänään maahantuojan edustaja kertoi että heillä ei mitään paskapalstoja seurata...vaikka syytä varmasti olisi ::)
Näin varmaan vastasikin, kun eivät esiinny täällä omalla nimellään. Tuo ei silti poissulje sitä että olisivat täällä yksityisesti tai että tiedottaja voi lukea palstaa työaikanakin. Itse ainakin tekisin niin.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 06.08.10 - klo:19:31
Mitäs matkoja toi 4600km-5600km jos yhtään muistat?  ;D

Haiskahtaa vahvasti kesälomareissulta...tarkistetaampas.

Juu, kesälomareissun alkutankkaus 3984km ja lopputankkaus 5538km ::)

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.08.10 - klo:19:35
Haiskahtaa vahvasti kesälomareissulta...tarkistetaampas.

Juu, kesälomareissun alkutankkaus 3984km ja lopputankkaus 5538km ::)

Onko matkanopeus 80-100km/h kenties?

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.08.10 - klo:19:15

Aika törkeää tekstiä maahantuojalta. Noh, tuo selittää sen miksi niistä maahantuojan edustaman paskamerkin paskaliikkeistä ei kukaan paskapää vastaa koeajopyyntöihin. Paska, kun menee vissiin niin hyvin ettei paljon viitti paskalta nousta.

Sori paskamaisuuteni.

Karvis

Arcca

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 06.08.10 - klo:19:57
Noh, tuo selittää sen miksi niistä maahantuojan edustaman paskamerkin paskaliikkeistä ei kukaan paskapää vastaa koeajopyyntöihin.

Marssit lähimpää Skoda liikkeeseen, juttelet myyjän kanssa ja pyydät Yetin koeajolle. Niin yksinkertaista se on.
Minä en yleensä koskaan sovi mitään ajoja, ja melkein aina liikkeissä on auto ollut vapaana kun sinne marssin. Näin Yetinkin kohdalla. Yhden ainoan kerran sovin koeajosta v2000. No eipä vaan autoa ollut paikalla, oli jollakin toisella myyntitykillä ajossa, 40 min jouduin odottamaan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

njs

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.08.10 - klo:18:20
Matkassa 7.3-7.5 ja kaupungissa 9:n pintaan, keskikulutus on tällähetkellä hiukan vajaa 8:n litraa vahvasti matkapainotteisessa ajossa. Ja ei, se ei voi olla kunnossa koska muilla menee litran tai yli pienemmällä kulutuksella.

Tuulilasin testissä maantielenkin kulutus 6,9 ja kaupunkilenkin 9,5. Koko testin keskikulutus 8,2.

Ja kyllähän se muilla menee litran pienemmällä jos sinä ajat pääasiassa satasen maanteitä ja muut 80km/h alueille. Tuo nopeuden nostohan nostaa kulutusta 1,5l/100km.

Voihan siinä vikaa toki olla, mutta kovasti samanlaiset kulutuslukemat sinulla on kuin Tuulilasin testissä. Ja hieman epäilen, että kulutuksesi kauheasti nousee talvella, varmaan sinullakin 16" renkaat (?) ja nopeudet laskee..
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Asterion

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 06.08.10 - klo:19:57
Aika törkeää tekstiä maahantuojalta. Noh, tuo selittää sen miksi niistä maahantuojan edustaman paskamerkin paskaliikkeistä ei kukaan paskapää vastaa koeajopyyntöihin. Paska, kun menee vissiin niin hyvin ettei paljon viitti paskalta nousta.

Sori paskamaisuuteni.

No, paskaaks tuosta  ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: njs - 06.08.10 - klo:20:22
Ja kyllähän se muilla menee litran pienemmällä jos sinä ajat pääasiassa satasen maanteitä ja muut 80km/h alueille. Tuo nopeuden nostohan nostaa kulutusta 1,5l/100km.

Voihan se olla noinkin, tai sitten ei ::)

Lainaus käyttäjältä: karu898 - 26.07.10 - klo:23:27
Tänään ajeltiin ihan etelärannikolta Pohjois-Pohjanmaalle. Keskikulutus kahdeksan tunnin matkalla oli 6.6 litraa satasella auton tietokoneen mukaan. Suurin osa matkasta 120 tai 100km/h aluetta. Lämpöä ulkona 32.5 eli ilmastoinnilla oli töitä koko ajan.

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 27.07.10 - klo:09:41
Itse kun yksikseen ajelee ilman ilmastointia viileällä ja kuivalla tiellä, niin poikkeuksetta kulutus pyörii 5.3:n tietämissä kehäliikenteessä.

Lainaus käyttäjältä: karu898 - 03.04.10 - klo:21:50
Kävimme reilun 900 kilsan matkan anoppilassa Itä-Suomessa. Kulutus ajotietokoneen mukaan 6.3l/100km. Selvästi huomasi, että kun ilman lämpötila lähenteli 10 astetta, kulutus putosi kuuden pintaan. Parin asteen lämmössä kasvoi. Nopeus rajoitusten mukainen eli 80/100 +4km.

Meillä ei uskalla edes päiväunissa nähdä tuollaisia kulutuslukemia, yöunista nyt puhumattakaan :-\

Lainaus käyttäjältä: njs - 06.08.10 - klo:20:22Ja hieman epäilen, että kulutuksesi kauheasti nousee talvella, varmaan sinullakin 16" renkaat (?) ja nopeudet laskee..

Talvella meillä keikahtaa ajot toisinpäin eli kaupunkiajo alkaa näyttelemään selkeää pääosaa, joten eiköhän sitä saada tuo keskikulutus nousemaan tuonne 10:n pintaan :'( Siinä ei paljon joku maantietaipaleen hiukan pienentynyt kulutus lämmitä jos kaupungissa kulutus nousee tuonne 12-13L/100km.

Talvirenkaat on 225/50-17

Karvis

Hiukan lisäinfoa tuohon ovenkahvaepisodiin, huoltoneuvoja oli kuin olikin lähettänyt kuvat maahantuojalle kuten hän alunperin sanoikin ja vieläpä samalle henkilölle jonka kanssa olin puhelimessa :o Hänellä oli siitä sähköpostissaan kopio.
Keskiviikkona ei vielä maahantuojalla kuulemma ollut antaa mitään ohjeita kyseiseen ongelmaan ja olivat kehottaneet tekemään kyselyn tehtaalle siitä, joka on myös tehty, mutta perjantaina sanoivat minulle puhelimessa että siihen on ohjeet. Mutta tänäänkään ohjeita ei ollut vielä huollossa tiedossa vaikka ne tulee kuulemma heille heti jakeluun, joku tässä sopassa nyt kyllä haisee ja pahasti paskalle ::)
Miksi se maahantuojan tyyppi puhui suoraan paskaa puhelimessa? Miksi maahantuojan edustaja valehteli ettei huolto ollut laittanut asiaa eteenpäin? Miksi hän sanoi että ongelmaan on korjaus, joka ei kuitenkaan ole vielä huoltopisteiden tiedossa?

Tämähän alkaa haiskahtamaan ihan jauhokauppiaiden touhulta ::)

Asterion

Oliko se nyt Tiede-lehdessä, jossa oli julkaistu artikkeli, jonka mukaan ihminen valehtelee keskimäärin 7 kertaa vuorokaudessa ja jos kukaan ei koskaan valehtelisi niin se kävisi yhteisölle vahingolliseksi. Näyttä siltä, että tämä Helkama-Auton PaskanPuhuja antaa näin täyden panoksensa yhteisön hyvinvoinnin hyväksi ja kojari diilerikin komppaa hyvin perässä :) Tämä HA:n PaskanPuhuja lienee se sama Wanhan Kaartin Mies, joka ei lue PaskaPalstoja?  ;D Osanneeko edes s-postiakaan avata, se selittäisi miksi ei ollut nähnyt kuvia?  ::)

Asiaa...pidä painetta päällä korjaamoon päin ja meidät ajantasalla tämänkin asian edistymisen suhteen. Mitä kauemmin HA kuppaa tämän asian korjaamisen suhteen, niin sitä isompi korjausurakka niillä on edessä. Vaikka yksi haileehan tuo on minulle, ei ole suoraan omasta kukkarosta pois. Hatuttaa vaan tämä joka puolella aina esiin tuleva ammattitaidottomuus ja työmoraalin puute.

trukkeli

Juu, kyllähän tuo on niin kovanluokan juttu, että mun mielestä tehdas oitäisi sulkea ja kaikkien siellä tehtaalla ruveta miettimään tähän järisyttävään ongelmaan ratkaisua.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: trukkeli - 09.08.10 - klo:18:11
Juu, kyllähän tuo on niin kovanluokan juttu, että mun mielestä tehdas oitäisi sulkea ja kaikkien siellä tehtaalla ruveta miettimään tähän järisyttävään ongelmaan ratkaisua.

Sarkasmia? ??? vai oletko kenties HA:lla töissä?  ;D  Mielestäsi maahantuoja ja korjaamo on toiminut hyvin ja kannustettavasti valehdellessaan maksavalle asiakkaalle?

Viatonta autoa ei olekaan, joten miksi näitä väistämättä eteen tulevia  ??? vikatapauksia ei sitten aina hoidettaisi avoimin kortein...ihmettelen vain

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 09.08.10 - klo:18:05
Tämä HA:n PaskanPuhuja lienee se sama Wanhan Kaartin Mies, joka ei lue PaskaPalstoja?

Sama mies ;)

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 09.08.10 - klo:18:05Asiaa...pidä painetta päällä korjaamoon päin ja meidät ajantasalla tämänkin asian edistymisen suhteen.

Voit olla varma siitä että asia katsotaan loppuun asti, tarvittaessa olen vaikka tehtaalle asti yhteydessä asiasta. Torstaiksi nyt on kuitenkin aika varattu huoltoon joten katsotaan mitä saavat aikaan, josko ne ohjeet olisi jo ehtineet pullopostissa tänne pohjoiseenkin ::)

Eniten minua huolettaa tuo maalipinnan piloille naarmuuntuminen, en todellakaan halua autostani mitään värisilmän värikarttaa.

Lainaus käyttäjältä: trukkeli - 09.08.10 - klo:18:11

Jos ongelmaan ei ole ratkaisua niin kyllä se on tehtaan homma ratkaista asia kiireenvilkkaa, eiköhän siellä ole kyseisiin hommiin miehet erikseen ettei koko linjaa tarvitse pysäyttää ::)

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 06.08.10 - klo:20:20
Marssit lähimpää Skoda liikkeeseen, juttelet myyjän kanssa ja pyydät Yetin koeajolle. Niin yksinkertaista se on.
Minä en yleensä koskaan sovi mitään ajoja, ja melkein aina liikkeissä on auto ollut vapaana kun sinne marssin. Näin Yetinkin kohdalla. Yhden ainoan kerran sovin koeajosta v2000. No eipä vaan autoa ollut paikalla, oli jollakin toisella myyntitykillä ajossa, 40 min jouduin odottamaan.

No näinhän se helpoiten menisi. Kyselyllä kuitenkin säästää aikaa. Jos jälleenmyyjällä on nettisivusto jota kautta heihin voi ottaa yhteyttä, niin mitä hittoa he siellä sitä lomaketta keikuttavat jos kukaan ei niitä kyselyitä lue.

Yetiä en ollut itse asiassa koeajamassa vaan kiinnostuksen kohde oli RS Diesel. Siksi en viitsisi mennä liikkeestä kyselemään autoa jota heillä todennäköisesti ei edes ole. Siinä sitten samalla joutuu jauhamaan diibadaabaa siitä kuin tämä Superb 125kW koneella on ihan sama asia jne jne. Juu ei.
Jos vastaisivat kyselyyn ja ilmoittaisivat että auto ei ole tai on, niin asia olisi sillä selvä.

Ihan näin kuriositeettina. Oulussa Juhan Auto ja Wetteri vastasivat samana iltana MERKIN nettisivuilta jätettyyn koeajopyyntöön. Skodalla ei vastata edes suoraan jälleenmyyjälle jätettyyn kyselyyn. No toisaalta toinen Fordia myyvä liike, Viescar, ei ole vaivautunut minulle vastaamaan myöskään. No enpä sinne ole kyllä menossakaan.

Ja pyydän nöyrimmästi anteeksi off-topikkia johon jälleen kerran olen sortunut.

Peeveli

Surullista jos Helkama Autokin on nyt sitten keskolaista tasoa vaikeuksien/vikojen hoidossa. Itsellä kävi välillä Skoda merkkinä mielessä senkin takia kun foorumeilla yleensä kiiteltiin maahantuojan/huoltopisteiden joviaalia toimintaa. Eipä se näköjään enää menekään niin. Ikävä juttu. :(

Kannattaa vihjata yhteydenotolla Kuningaskuluttajaan tai suomalaisiin autolehden toimituksiin...

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.08.10 - klo:19:49

Kannattaa vihjata yhteydenotolla Kuningaskuluttajaan tai suomalaisiin autolehden toimituksiin...
Myös Reolla pienoinen Yeti kuume laskenut alilämmön puolelle!
Ikävää jos asioita joudutaan hoitamaan HA:n päin Venäjän meiningillä 8) Lahjonta,kiristys tai uhkailu ???

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Reo - 09.08.10 - klo:19:59
Myös Reolla pienoinen Yeti kuume laskenut alilämmön puolelle!

Tässä täytyy erottaa maahantuoja ja itse auto omiksi kokonaisuuksinsa, vaikka toki ymmärrän, että olen autoni kanssa koko elinkaaren ajan Skodan huollon ja kenties HA:n kanssa tekemisissä.

Onneksi itse auto on niin mainio peli, että se antaa jollain tasolla anteeksi amatöörimäisen maahantuojan toiminnan joissain asioissa. Yeti nostaa yhä vahvasti positiivisia fiiliksiä pintaan kun istahdan kuljettan penkille, eikä hiipumisesta ole vielä mitään merkkejä  ;D

skodamig

^ No jo -99 piti kilauttaa Hki:n päähän, eräs tsekkiherra langoille ennenkuin asiat tuli kuntoon. No merkki ei ole vieläkään vaihtunut, vaikka ongelmien hoito tarkertelee  :o ::) ???
Edit: Meillä on kuitenkin ollut vähän ongelmia.
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

tibis

Onko jollain tieto mistä voi sadaa aurinkosuojaverhot takaosaan?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 09.08.10 - klo:23:49

Laita kalvot jos SunSetit ei riitä ;) Jos haluat välttämättä ihan verhot niin lisävarusteluettelosta sellaiset löytyy, hinnasta ei hajuakaan.

the_raz

Hei!

Itse asennutin kalvot vielä Sunset-ikkunoidenkin päälle (sivuikkunat 15%, takalasi 7%), eikä aurinko enää häikäise. Kesällä tuli todettua että pitää lämpösäteilyn ulkona varsin tehokkaasti. Ulos näkee yllättävän hyvin, sisään ei juuri ollenkaan.

Kuva:

Ero Sunset/kalvot: (Jäi aluksi laittamatta takaovien kalvot, korjattu jo ensimmäisessä kuvassa)

Zausa

Lainaus käyttäjältä: tibis - 09.08.10 - klo:23:49

Skodan omat aurinkosuojaverhot Yetiin maksoivat noin 470 euroa yhteensä (autoveroton hinta). Aurinkosuojaverhot voi tilata erikseen takalasiin, takasivulaseihin ja tavaratilan sivulaseihin, tuo hinta on koko paketille. Eivät mikään halvin hankinta mutta itse olin sen valmis maksamaan koirien matkustusmukavuuden takia. Eikä noiden läpi juurikaan autoon näe sisälle, ulospäin sen sijaan hyvinkin.  :)

the_raz

Hei!

Kalvot pitäisi saada ammattilaisen asentamana n 250-300 euroon tai jopa sen allekin - ainakin pääkaupunkiseudulla jos vähän kyselee.

the_raz

Pieni päivitys ovenkahva-ongelmaan

Soitin tänään Veholle (PK-seutu) ja varasin huoltoajan lohkolämmittimen asentamiselle (jäi asentamatta luovutushetkellä) sekä ovenkahvan tarkistukseen. Ajan sain vasta 1.9, mutta ainakin kaveri puhelimessa tuntui tietävän mistä puhuin, joten ehkä on valoa havaittavissa tunnelin päässä...

Asterion

Lainaus käyttäjältä: the_raz - 10.08.10 - klo:16:43
Pieni päivitys ovenkahva-ongelmaan

Soitin tänään Veholle (PK-seutu) ja varasin huoltoajan lohkolämmittimen asentamiselle (jäi asentamatta luovutushetkellä) sekä ovenkahvan tarkistukseen. Ajan sain vasta 1.9, mutta ainakin kaveri puhelimessa tuntui tietävän mistä puhuin, joten ehkä on valoa havaittavissa tunnelin päässä...

Oliko sinulla muuten jo skraaduja maalipinnassa? :o

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy