Hintaseuranta: jälkiasenteinen Webasto / Eberi

Aloittaja TSo, 13.01.10 - klo:00:09

« edellinen - seuraava »

markkutapani

Lainaus käyttäjältä: diezel - 23.08.11 - klo:15:15

Auto:
-Skoda Octavia 1.4tsi vm. 2011.

Lämmitin:
- Webasto Thermo Top EVO 5,0 kW (bensa), Telestart T100HTM kake + tarvittavat climatronic kilkkeet.
tai
- Eberspächer Hydronic 5,0 kW (bensa), Easystart R+ kake + tarvittavat climatronic kilkkeet.

Auto:
-Subaru Outback 2.0 TD vm. 2010.

Lämmitin:
- Webasto Thermo Top EVO 5,0 kW (Diesel), Telestart T100HTM kake + tarvittavat climatronic kilkkeet.
tai
- Eberspächer Hydronic 5,0 kW (Diesel), Easystart R+ kake + tarvittavat climatronic kilkkeet.

Markku J

Minuakin kiinnostaa lämmitin:

Audi A7 3.0 TDI quattro S tronic vm 2011

Isompitehoinen lämppäri kaukosäätimellä. Elikkä vastaava setti, kuin markkutapanilla tuossa edellä.

Pekka T

Markku, Eberi/Webasto kiinnostaa sittenkin?
Sitten joudut kyllä ainakin kahden talven verran pitämään A7:ää.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Pekka T:

Olishan se mukava tuossa kotipihassa käyttää. Pitää katsella, jääkö pussin pohjalle sen verran rahaa, kun muut tärkeämmät hankinnat on tehty (huonekaluja, uusi suihkukaappi, ilmalämpöpumpun uusiminen). Meillä on aikalailla kuluja nyt tulossa, ja avopuoliso työttömänä. Joudun laskemaan tässä eurojakin aika tarkkaan.

Pekka T

^ Kyllä, on sen verran arvokas laite että joutuu ottamaan tulevan auton vaihdoksen tarkkaan huomioon, autoliike ei lämmitimestä maksa yhtään mitään, eikä se yksityinenkään ostaja siitä kovin paljoa hyvitä.
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Näin se on. Kallista lämmitystä, jos autoa usein vaihtaa - ja aika kallista huoltoineen myös pitemmällä tähtäimellä, jos palstalla olevia korjausraportteja lukee.
OT: Maksaa saman, kuin tilaamani ilmalämpöpumppu. Vanha on jo 9 vuotta tuossa puhissut, ja on aika päivittää se tehokkaampaan.

HJP

Kimppatilaustiedusteluun:

Audi A3 SB 1.4TFSI S-tronic Start/Stop 2010
- Pienempitehoinen (4 kw?) Webasto/Eber
- Kaukosäädin
- Tarvitseeko näihin jotain ylimääräistä automaatti-ilmastoinnin vuoksi?

Edit: Viime vuonna pidin hieman tilastoa ihmisten asennuttamista lämppäreistä, noissa tilastoissa halvimpana oli http://www.suomenerikoisautoasennus.fi/ , tosin merkkinä Eber. Minulle kelpaa kyllä Eberikin...

Pekka T

HJP, mahtuuko lämmitin A3 sb 1,4 Tfsi:n konepellin alle?
Minulla oli aikaisemmin A3 sb 2,0 Tfsi quattro, siinä webasto jouduttiin asentamaan puskurin sisään.
BMW 328 i xDrive -13

HJP

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 23.08.11 - klo:22:41
Minulla oli aikaisemmin A3 sb 2,0 Tfsi quattro, siinä webasto jouduttiin asentamaan puskurin sisään.
En kyllä osaa sanoa yhtään, kokemusta kun ei ole. Pitänee tutkia auton konetilaa seuraavalla kerralla kun satun samalle tontille...

Jonde

Auto:
-Seat Leon 1.8t 4motion 2004, Manuaali ilmastoinnilla.

Lämmitin:
- Webasto Thermo Top EVO 4.0 kW (bensa), Telestart T100HTM kake + kello.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 23.08.11 - klo:22:41

1.6 A3:seen on olemassa Eberille mallikohtainen asennussarja ja niissä ohjeissa kuljettajan puolelle puskurin sisään asennetaan. RäSään kun laitettiin niin mulla oli 2.0FSi Ocun mallikohtainen asennussarja kun TFSi:hin ei sellaista saanut ja syykin selvisi kun purkki ei mahtunutkaan akun alle mihin se FSi:ssä oli istutettu, joku moottorin lisäsiipi tuli eteen. Akun alla olis ollut hyvä paikka, ei ensimmäisessä mällissä rutussa ja olisi mukavasti lämmittänyt akkua samalla. Laitettiin sitten puskurin sisään kuljettajan puolelle siinäkin.

Kimppa kiinnostaa täälläkin ja mielummin Eberi kun sellaisesta on kokemusta mutta Webastokin käy jos järkevään hintaan saa. Audi A3 2.0TFSi Quattro ja taitavat tuohon suositella 5kW moottorin koon takia, kabiini lämpiäisi pienemmälläkin. Ja kake kaveriksi.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

fleetwood

Ja tänne
- Webasto Thermo Top EVO 5,0 kW + Telestart T100HTM
tai mieluummin
- Eberspächer Hydronic 5,0 kW + Easystart R+

Hieman olen kyllä vielä epävarma tuon kanssa; nykyään tuolle ei periaatteessa ole tarvetta, koska auto on kotona lämpimässä tallissa ja työpaikalla on tolpat. Toisaalta edellisessä B7:ssa oli Webasto gsm-ohjauksella ja olihan se kyllä aika luksusta..

Ja auto on A4 2.0TFSI '11

Passat GTE Variant

markkutapani

Laitoin tarjouspyynnöt eteenpäin tällä hetkellä 7 halukasta ilmoittautui. Odotellaan ja katsotaan.

Kapa

Kaikkea muuta hinnakasta hankitaan, mutta lisälämmittimen asennus ja hinta on vaikeaa, vaikka kyseessä on todellinen auton mukavuutta lisäävä varuste!

bender

Yksi mattimyöhäinen vielä mukaan kimppaan jos ehtii.

Auto Passat Variant 1,6TDI Bluemotion. Tietääkseni tuossa ei ole tehdasasenteista webastoa.

Lämmitin + kaukosäädin ja tarvittavat kilkkeet (climatronic)

vagsam

ja täällä auto oli Skoda Superb 2.0TDI '10.

Eberspächer Hydronic 5,0 kW + Easystart R+ mielummin

diezel

Lainaus käyttäjältä: markkutapani - 24.08.11 - klo:19:40
Laitoin tarjouspyynnöt eteenpäin tällä hetkellä 7 halukasta ilmoittautui. Odotellaan ja katsotaan.

Joko olet saanut tarjouspyyntöihin vastausta?

Punderz

Tai ei mtn sittnkn
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

Zaasa

Webasto 5,4 KW HTM 100,puolitoista vuotta vanha. Siirto tulevaan RS:ään maksaa noin 600â,¬ liikkeessä jossa asennutin sen. Autoliike hyvittäisi Ocustani 500â,¬ enemmän jos jätän Weban paikalleen.
Kahdesta vaihtoehdosta valitsen siirron uuteen autoon. Uusi vastaava Webasto maksaa lählle 2000â,¬ asennettuna.

Ostaessani Webaston kerrottiin se siirrettävän seuraavaan autoon moottorinlämmittimen hinnalla,se ei nyt ihan toteudu. Siirto mielestäni kannattaa vaikka RS:ään on tingitty moottorinlämmitin.
Kommentteja...

A4blackavantB8

Eipä oo tullu ennen mieleen siirtää Webasto seuraavaan autoon, mutta totahan kannattaa harkita itsekin.
Noilla sun tiedoilla siirto kannattaa ilman muuta jos vähänkin arvostaa "langatonta" lämmitystä..

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 31.08.11 - klo:19:51
Webasto 5,4 KW HTM 100,puolitoista vuotta vanha. Siirto tulevaan RS:ään maksaa noin 600â,¬ liikkeessä jossa asennutin sen. Autoliike hyvittäisi Ocustani 500â,¬ enemmän jos jätän Weban paikalleen.
Kahdesta vaihtoehdosta valitsen siirron uuteen autoon. Uusi vastaava Webasto maksaa lählle 2000â,¬ asennettuna.

Ostaessani Webaston kerrottiin se siirrettävän seuraavaan autoon moottorinlämmittimen hinnalla,se ei nyt ihan toteudu. Siirto mielestäni kannattaa vaikka RS:ään on tingitty moottorinlämmitin.
Kommentteja...

fleetwood

Edelliseen autoon sen siirrätin sitä edellisestä. Samalla siihen tehtiin perushuolto ja ongelmitta toimi vielä 'ylimääräiset' kuusi vuotta. Edellisessä auton vaihdossa jätin vanhaan autoon, olisi ollut jo vähän liian vanha laite siirrettäväksi.
Passat GTE Variant

Kapa

Ihan järkevä hommeli, mutta antaako moni autoliike tehdä tuollaisen hommelin? Käytännössä noista Webastoista ja Ebereistä ie ole vaihtaessa mitään etua! Eri asia on sitten, miten suu vaahdossa myyjä kehuu laitetta käytetyn ostajalle.

Kapa

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 31.08.11 - klo:20:58
Katsokaa myös eeperi.com sivuja!

Itse ostanut muutaman vuoden sisään kolmisen kappaletta hydroniceja tuolta (viime kesänä viimeisimmän skodaan). Homma toiminut hyvin, kuten laitteetkin.
Olen asennellut nuo itse aina autoihini -98 vuodesta lähtien.

Eberiä on laitettu
golf2 x2 autoa
golf3
golf4 x3 autoa
golf5
passat -88
passat 3b
passat 3bg x2 autoa
skoda octavia

Taitaa tulla 12 asennuskertaa yhteensä noista yllä olevista.. ;D
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 31.08.11 - klo:21:16
Olen asennellut nuo itse aina autoihini -98 vuodesta lähtien.

Taitaa tulla 12 asennuskertaa yhteensä noista yllä olevista.. ;D

Sitten vaan asennustarjousta kehiin niin saat helposti toisen 12kpl asennuksia... ;)
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 01.09.11 - klo:09:53
Sitten vaan asennustarjousta kehiin niin saat helposti toisen 12kpl asennuksia... ;)

;D

Ongelma onkin, ettei ole oikein kunnollista paikkaa tehdä noita ja lisäksi leipätyö ja harrastukset vievät kaiken ajan.. Sen verran pihi luonteeltani olen, että silti omiin on tullut äherrettyä (jo ihan työn laadunkin nimissä). Kyllähän tuossa aikaa menee kun uuteen vieraaseen automalliin niitä sovittaa.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 02.09.11 - klo:13:19
;D

Ongelma onkin, ettei ole oikein kunnollista paikkaa tehdä noita ja lisäksi leipätyö ja harrastukset vievät kaiken ajan.. Sen verran pihi luonteeltani olen, että silti omiin on tullut äherrettyä (jo ihan työn laadunkin nimissä). Kyllähän tuossa aikaa menee kun uuteen vieraaseen automalliin niitä sovittaa.

Jep, kaverin kanssa RäSään laitettiin ja kyllä siinä pitkän päivän sai vääntää. Tosin nyt kun homma on harjoiteltu niin vois mennä nopeammin, silti asennustarjous kiinnostaa josko kimpassa olisi senverran järkevä ettei itse lähtisi rasvaamaan käsiä. Olisi tuolle vapaa-ajalle muutakin käyttöä vaikka ihan mielenkiintoinen asennushomma onkin.

ePa

Sain tarjouksen Thermotop E + T91 kaken kanssa asennettuna hintaan karvan alle ~1400e. Onko linjassa muiden kanssa?

Speksien mukaan tuo "E" malli on alle 1.8 autoihin ja oma on 2.0 tdi Superbii, meneekö tuo metsään jo tuossa?

Guest-153771

Lainaus käyttäjältä: ePa - 06.09.11 - klo:00:47
Sain tarjouksen Thermotop E + T91 kaken kanssa asennettuna hintaan karvan alle ~1400e. Onko linjassa muiden kanssa?

Speksien mukaan tuo "E" malli on alle 1.8 autoihin ja oma on 2.0 tdi Superbii, meneekö tuo metsään jo tuossa?
Hintaan en osaa ottaa kantaa kovin kummoisesti. Halvalta tuntuu asennettuna kaikkine climatronicin ohjauksineen omasta mielestäni varsinkin tuolla T91:llä. Tiedä sitten tarkemmin Vironpoikien hinnoittelupolitiikkaa...

Mutta laita Suosiolla TT-C tai Evo 5. Jos sisätiloja yhtään haluat lämmittää, niin tuon kokoiseen autoon tuo ~5kw malli ei ole tippaakaan ylimitoitettu. Luulisi että myyjäkin olisi kombisuperbiin osannut vähän tehokkaampaa lämmitintä kaupata. Onko superi mielestäsi pieni tai keskikokoinen auto? ;)

LainaaThermo Top E pienempiin ja keskikokoisiin autoihin alle 1,8 l moottorilla.
Thermo Top C suuriin ja keskikokoisiin autoihin yli 1,8 l moottorilla.

Trooper_75

Lainaus käyttäjältä: ePa - 06.09.11 - klo:00:47

Kuulostaa edulliselta, vaikka onkin oikeasti kallista  :). Onko kokemuksia, kuka asentaa webaston/eberin halvimmalla Oulun seudulla. Pari tarjousta olen kysynyt ja 1500 euron luokkaa on 4kW:n lämmitin peruskellolla asennettuna, jäänee asentamatta kun Calixin sisähaaralla saa yli tonnin halvemmalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy