VAGarena.fi

Galleria => Autotalli => Muut merkit => Aiheen aloitti: Markku J - 13.03.12 - klo:20:56

Otsikko: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 13.03.12 - klo:20:56
335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan vm 2012

- tilattu 23.12.2011
- toimitettu 13.3.2012
- mittarissa 11 km
- alustanumero WBA3A91030F268371
- moottorinumero 09108077
- rekisteri KRO-851
- väri A75 Melbourne Red

Varusteet:

ZVB Adaptive Drive -paketti
- Mukautuva Sport-alusta
- Sport-ohjausjärjestelmä
- SPORT+ asetus
417 Aurinkosuojat takasivuikkunoihin (mekaaniset)
6NH Bluetooth handsfree Business ja USB -liitäntä
775 BMW Individual sisäkattoverhous Anthracite
7AC BMW Sport Line (+BEL2 Red Highlight)
688 Harman/kardon Surround System
5AC Kaukovaloassistentti
ZVK Käytännöllisyyspaketti
- Säilytystilapaketti
- Valopaketti
- Lämmitettävä ohjauspyörä
6WA Laajennettu mittariston ajotietokoneen näyttö
403 Lasikattoluukku, sähkötoiminen
met Metalliväri
ZVD Näkyvyyspaketti
- Etusumuvalot
- Sadetunnistin
- Lämmitettävät ulkopeilit ja ajovalojen hämärätunnistin
- Automaattisesti himmentyvä taustapeili
- Taittuvat takaistuinten pääntuet
508 Pysäköintietäisyyden valvonta (PDC) eteen ja taakse
488 Ristiseläntuki etuistuimiin
4AD + 4DN Sisäkoristelistat Aluminium, lista Coral Red
3AP Tuulilasin harmaa yläreuna
544 Vakionopeussäädin
522 Xenon -ajovalot

Talvirenkaina Michelin X-Ice Xi2 -kitkat 225/45-18
Talvivanteet V-spoke 328 18" (F10:n valikoimasta)

Kesärenkaat Pirelli Cinturato P7 RFT 225/45-18
Kesävanteet Double-spoke 397 18"


Ensimmäisiä kuvaräpsyjä talvirenkain täällä: https://picasaweb.google.com/109412611899969100500/335IA#

(https://lh3.googleusercontent.com/-Pvi0wiUtK0E/T1-DdAQfOXI/AAAAAAAAW_Q/JoXvVqGr55o/s640/IMG_2742.JPG)

(https://lh5.googleusercontent.com/-nO-qsRSkTuU/T1-DmyT-ZwI/AAAAAAAAXAg/EbeBA94X1OY/s640/IMG_2752.JPG)

(https://lh4.googleusercontent.com/-3ZSuqupoBag/T1-CcUf_PPI/AAAAAAAAW2s/r_ANbhr-XlI/s640/IMG_2668.JPG)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: SKU - 13.03.12 - klo:20:58
Onneksi olkoon Markku, kerrassaan hieno peli jälleen kerran!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: M@s@ - 13.03.12 - klo:21:01
Suuret onnittelut Markku! Todella upea auto jälleen.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: clima - 13.03.12 - klo:21:03
Laitetaan onnittelut vielä tännekin, upea peli!

Punainen turvavyön vapautusnappulakin sointuu sisäväreihin.  ;D
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: rob-s - 13.03.12 - klo:21:04
Onneksi olkoon..jälleen!..:)

Uudessa autossasi on tosi sporttinen väritys..hienoa Markku! Erityisesti pidän noista punaisista saumoista (ompeluista)!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: jni - 13.03.12 - klo:21:07
Onneksi olkoon.

On tuo aika porno, mutta silti hieno.

Parhaimman näköinen 3-sarjalainen tämä uusi malli.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: makkis - 13.03.12 - klo:21:08
Nyt ollaan hyvin lähellä omaa unelma-autoa, ellei jopa juuri siinä! Turbo hieman häiritsee, samoin nuo punaiset somisteet. Turboihin lienee tyytyminen ja minimalistina saisin varmaan mustat rannut punaisten tilalle. Niin, ja manuaalin haluaisin vaikka bemun automaagi onkin upeinta mitä automatiikalla on toteutettu.

Helvetin hieno auto, kropan mittainen eikä mikään möhkö ja kauniskin kuin perkele!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Erkka - 13.03.12 - klo:21:10
Onneksi olkoon Markulle ja hänen perheenjäsenilleen. Todella upea väri punaisena ja sisätilan punaiset raidat on hieno silaus kokonaisuuteen.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 13.03.12 - klo:21:14
makkis: punaisten tilalle saa myös harmaat. Minä taas pidän noista punaisista niin, että olen ihan hulluna niihin. Puna-musta teemaa ulkona ja sisällä.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: rob-s - 13.03.12 - klo:21:17
LainaaPuna-musta teemaa ulkona ja sisällä.

Ton-1 lienee jokseenkin samalla aaltopituudella;)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: jkvi - 13.03.12 - klo:21:17
Onnittelut Markulle upeasta autosta täältä pohjoisestakin!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kynäkauppias - 13.03.12 - klo:21:18
Minusta nuo punaiset sopii tuohon hyvin, mutta tilaa toki Makkis mustilla raidoilla samanlainen, ei näitä liikaa liikenteeseen tule. ;)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Docw - 13.03.12 - klo:21:27
Todella hieno auto, onnea Markku! Täytyy sanoa että nuo punaiset reunat noissa kuramatoissa ampuu kyllä yli, ilman noita punaiset koristeet olisivat hienosti balanssissa.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Passatti - 13.03.12 - klo:21:31
Onnea vaan .On kerrassaan kauniin näköinen Bemari.Kaikki sopii kuin nenä päähän.Red is Hot.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: ram1 - 13.03.12 - klo:21:32
Matoissa ja kojetaulussa ei kyllä tarttis olla punaista, mutta kelpais :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kärki - 13.03.12 - klo:21:33
Onnittelut Markulle!

Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 13.03.12 - klo:21:35
Saa tuon ilman punaistakin - tilalla on harmaa (=hiirenharmaa arki -look). Minulle vaan tuo punainen sopii.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Passatti - 13.03.12 - klo:21:43
Nyt vaan sitten gun metal väriset vanteet alle.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Newman - 13.03.12 - klo:21:44
Vau.

On se vaan hienoa, että joillakin on mahdollisuuksia tällaisiin herkkuihin. Onnittelut.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: jarppis - 13.03.12 - klo:21:48
Tuo edessä olevan kilpitelineen voisi ottaa varmaan pois? Mistä ne on noin ison telineen kaivaneetkaan tuohon kiinnitettäväksi :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Late - 13.03.12 - klo:21:49
Eipä ainakaan mua mielytyä. Koska ei ole VAG kulkinen.

Jotenkin mennyt minusta tämä foorumi metsään. Kun alkanut olemaan näitä ei VAG kulkineita enemmän jo täällä. Kun kuitenkin kaikille merkeille on omat foorumit olemassa. ???
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Panze - 13.03.12 - klo:21:52
Onpa mahtava paketti kaikkinensa!

Onnittelut ja huolettomia kilometrejä!!


Sent from my iPad using Tapatalk
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Germera - 13.03.12 - klo:21:52
Onnea Markulle taas kerran... ja nyt sopii avaimetkin kyllä tuohon sisustaan niin hienosti.
Vähän melkein harmittaisi ajaa näillä keleillä metriäkään noin nättiä ja puhdasta autoa.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Pertsa - 13.03.12 - klo:21:55
Upea laite, onneksi olkoon, etenkin sisusta on mahtavan hieno punaisilla tikkauksilla ja muilla punaisilla yksityiskohdilla. Ulkoapäinkin alkaa kolmossarjalainen sedan vihdoin jo näyttää autolta :)

Nuo ylempänä esitetyt gunmetal-väriset vanteet punaisella raidalla tekis kyllä autosta todella häijyn näköisen katseenkääntäjän. Tosin Markun maun muistaen, ei tummia vanteita taida tulla alle.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: VAG! - 13.03.12 - klo:22:01
Tätä, climan vitosta ja Tonin nelosta katsoessa tulen jopa minäkin vakuutteneeksi siitä, että punamusta teemaan ei sovi kromilistat. Vaikka yleensä niistä pidänkin, niin jotenkin tämä yhdistelmä on parempi ilman niitä. Hopeiset vanteet on kyllä edelleenkin mielestäni paremmat, mutta sehän nyt ei ollut mikään uutinen :D

Hieno on varustelukin Markun pikkupippurissa. Markulla kun pysyy kamerakin kädessä, niin ota toki kuvia mittaristostasi eri tilanteissa, niin muutkin ymmärtävät miksi sitä olen muissa topikeissa hehkuttanut.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: 40046132 - 13.03.12 - klo:22:05
Kuuminta hottia! Onnea.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: jhj - 13.03.12 - klo:22:08
Onnea uudesta kulkineesta! Ja jos autolle jotain haluaisi tehdä niin kiiltomustat munuaiset ja sumarin ritilöistä hopeiset viivat mustiksi.. Sitten olisi täydellinen B&R!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Dirti - 13.03.12 - klo:22:10
Onnitelut. Hyvin sopii sisutaan tuo punainen. Itse vielä kun on mieltynyt mustiin ja punaisiin autoihin niin ei voi muuta kuin ihailla tätä. Miten muuten soi toi harman/kardonin kokoonpano?
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: VWonderman - 13.03.12 - klo:22:13
Onnea nyt taas kerran!

Väritys sopii hienosti, mutta minustakin nuo matot menee jo vähän yli, ite laittasin ne kangasmatot asap. Samaten voisin harkita etupuskurin ilmanottoaukkojen "siivekkeiden" maalausta kiiltävän mustiksi. Mutta hienohan se on jo nyt, itse en varmaan malttaisi kesää odottaa. ;)

Niin ja nuo stereot ja sisävalaistus. :-*

E: minkäs takia muuten Markku ilmoitat noin innokkaasti autosi alusta yms. numerot kaikelle kansalle? ::)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 13.03.12 - klo:22:14
Ensivaikutelma Harman/kardonista on, että se soi todella upeasti. Olisko A4:n B&O:n veroinen. Se jää nähtäväksi. Etuna siinä on laaja ekvalisaattori säädöille, mitä ei A4:n Beossa ole ilman MMI -laajennuksia ainakaan.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: jkko - 13.03.12 - klo:22:16
Onneksi olkoon ! Johan on makeen näköinen paketti. Toivottavasti edessä on paljon mukavia ja vauhdikkaita kilometrejä.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: VAG! - 13.03.12 - klo:22:19
Nyt kun kuvia katsoi tarkemmin, niin onhan tuo rekkarikilven teline aika surkea tekele muuten ajattoman hienossa autossa. Sisämattojen punainen reunus on vähän kiikunkaakun ;) Mutta jos näin pienistä asioista pitää valittaa, niin hieno kokonaisuus on kyseessä.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Dirti - 13.03.12 - klo:22:22
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.03.12 - klo:22:14
Ensivaikutelma Harman/kardonista on, että se soi todella upeasti. Olisko A4:n B&O:n veroinen. Se jää nähtäväksi. Etuna siinä on laaja ekvalisaattori säädöille, mitä ei A4:n Beossa ole ilman MMI -laajennuksia ainakaan.

Näin ajattelinkin että H/K on hoitanut jälleen homman hienosti, itsellä pari H/K:n vahvistinta kotona ja aina olen miettinyt että miten ne toteuttaa autojen äänentoiston. Pitäs joskus päästä kuuntelemaan et miten H/K:t soi autossa, ainakin kotipuolella tykkään äänen kliinisyydestä.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Raimo Miettinen jr. - 13.03.12 - klo:22:26
Kivan kattava kuvasarja! Punainen taitaa olla arka/hankala väri, kun puskurien ja peltien sävyissä eroa (ainakin tuossa valaistuksessa).
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Vrod - 13.03.12 - klo:22:44
Hieno on ja varusteet kohdillaan. Tekniikkapuolikin riittävän ripeä  ;D
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Pekka T - 13.03.12 - klo:22:52
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.03.12 - klo:21:35
Saa tuon ilman punaistakin - tilalla on harmaa (=hiirenharmaa arki -look). Minulle vaan tuo punainen sopii.

Ehdottomasti tälläinen pirteä olemus, harmautta riittää tarpeeksi muutenkin.

Onnittelut myös uudestaan tänne.  :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Levjsa - 13.03.12 - klo:22:52
Voi että kun näyttää hienolta, onnea tästä upeasta uutukaisesta! Väri näyttää kivalta, samoin sisätilojen muut osat, mutta itsekin vierastan mattojen turhan leveitä punaisia reunoja. Omaan silmään talvivanteiden valinta on oikein onnistunut ja sopii hyvin kokonaisuuteen. Pisteet hyvistä varusteista :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: ram1 - 13.03.12 - klo:22:53
Pikkasen olisin myös odottanut piristystä uuden kopan moottoriin.Jää liian lähelle 328:a mielestäni suorituskyvyssä.Ã,,änet toki löytyy, mutta silti tollanen 340hp.  olis ollut omiaan.328 muuten mitattuna 6.3s. sataseen ja kulutus erittäin kohdillaan.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Karvis - 13.03.12 - klo:22:56
Hieno on jälleen Markun uutukainen, onnea!

Varustelu kohdallaan ja punainen väri on hienon näköinen puhtaana, kun tilasit auton niin hiukan vierastin ajatusta puna-mustasta sisustasta mutta kuvissa näyttäisi olevan varsin tyylikäs paketti punaisen ulkokuoren parina. Peukku ylöös ;)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: jarppis - 13.03.12 - klo:22:57
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.03.12 - klo:22:53
Pikkasen olisin myös odottanut piristystä uuden kopan moottoriin.Jää liian lähelle 328:a mielestäni suorituskyvyssä.Ã,,änet toki löytyy, mutta silti tollanen 340hp.  olis ollut omiaan.328 muuten mitattuna 6.3s. sataseen ja kulutus erittäin kohdillaan.

Huhupuheiden mukaan koneesta lähtisi enemmän tehoja irti mitä ilmoittavat ja 0-100 repäisy pitäisi myös sitä myöten mennä ilmoitettua sutjakkaammin. Ovat vähän varovaisempia noiden lukujen kanssa, etteivät hermostuta M3 omistajia ;D
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: VAG! - 13.03.12 - klo:23:02
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.03.12 - klo:22:53
Pikkasen olisin myös odottanut piristystä uuden kopan moottoriin.Jää liian lähelle 328:a mielestäni suorituskyvyssä.

Eiköhän sitä Auto Zeitung tai joku muu saksalaislehdistä kohta saa vedettyä molemmat paritestiin samalla rengastuksella ja 0-200 tulokset julki. Katsotaan sitten mikä on todellisuus.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: ram1 - 13.03.12 - klo:23:07
Meinasin vaan tuota 15 tonnin hintaeroa.Toki tuo 35 ihan eri maata, mutta liian lähelle tulee 28 mielestäni.Noi samat tehot olleet tuossa 35 koneessa iät ja ajat.Hiukka päivitystä olisi odottanut.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: VAG! - 13.03.12 - klo:23:15
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.03.12 - klo:23:07
Noi samat tehot olleet tuossa 35 koneessa iät ja ajat.Hiukka päivitystä olisi odottanut.

Mä en ole vielä huomannut uutta 335i:tä sakulehtien testeissä, joten aivan varmaksi on tällä hetkellä vaikea sanoa, että onko siellä vanhat kaakit, vai onko takahyllyltä löytynyt pari ylimääräistä.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Jamo - 13.03.12 - klo:23:26
"No, onks' tää nyt sit hiano?" NO ON! Onnittelut komeasta kiesistä ja mukavia kilometrejä. Tuollahan saattaisi tulla kiihdyteltyä ihan "for the heck of it".
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Flat - 14.03.12 - klo:06:47
"Hieno" pirssi hienolla tekniikalla. Hienolle pieni varaus, siksi että ulkonäkö on kyllä niin lähellä peruskolmosta, että olisi toivonut hieman erottuvuutta.
Jotkun ehkä pitävät maltillisesta linjasta, niin itse ainakin toivoisin että ulkonäkö jotenkin korreloisi voimalinjan kanssa. Hillittyä sporttisuutta ripaus lisää.

Bemarin pakoputkipolitiikka on taas asia mistä pidän. Muiila merkeillä tuo pakoputkipolitiiikka on mennyt vähän pelleilyksi, BMW noudattaa linjaansa ja putket kertovat autosta enemmän kuin ulkonäkö ja korreloivat voimalinjan kanssa.

Mutta pakko todeta että nuo punaiset sisälistat eivät uppoa omaan makuuni ainakan valokuvien perusteella. Penkkien tikkaukset ovat ok, mattojen punaiset somisteet ihan jees ( ehkä), mutta nuo listat. Tilanne todellisuudessa voi tietysti olla tyystin eri.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Ton-1 - 14.03.12 - klo:08:08
Mukavia kilometrejä Markulle tämän 'sutensa lampaan vaatteissa' kanssa ! Yritän tässä speksata peppuani miltä tuntuu tämmösen 300 kaakkisen kiihdytys ....... ja en löydä sieltä kuin yhden aiemmin speksatun, Mitsun Evo 9:n, eli ihan hirrwee kiihtyjä tämä kyllä on jahka pito osuu kohdalle ! Ja vaikka punaisesta pidänkin niin voisi olla että itse olisin tyytyväisempi ilman sitä kojetaulun punaista listaa, punainen virikkeenä tulee mielestäni herrasmiesmäisesti kuitattua punaisten tikkausten (ratti ja penkit) kautta.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Peeveli - 14.03.12 - klo:08:16
Onnittelut täältäkin Markulle! 8) Pisteet siitä että uskalsit "repäistä" eli ottaa välillä beige-jalopuu-teeman sijaan sisustukseen sporttiteeman tummana! Matot ja ratin punatikkaukset ovat hienot, ainoastaan vierastan kojelaudan punaista listaa mutta sillä ei ole merkitystä koska sinä olet omistaja ja toisaalta ottaisin yksilösi tapaisen milloin vain jos vaan lompsa kestäisi. Ja moottori, voi jee, tuolla tulee kyllä työmatkoistasi elämyksiä eikä tarvitse usein pelätä että joutuisit jalkoihin. ;) Automaatti on myös must ja kerralla vaan se tehokkain versio kun on resursseja.

Tuon yksilön väri- ja luonneteemaan tosiaan sopisi edellä ehdotettu tumma vannemalli punaisella raidalla, tai sitten kiillotettupintainen ja muualta vaikkapa gum metal-sävyinen vanne.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: kavorka - 14.03.12 - klo:08:26
Upea peli! Sisustan punaraitaisuus menee aavistuksen omasta mausta ohi (ei paljon), mutta hyvä vaan ettei ole perusmusta/-harmaa sisus.

Miksi mun silmään ottaa konepellin ja etulyhdyn väliin jäävä "musta rako", joka näyttää suhteettoman isolta?
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kvee - 14.03.12 - klo:09:14
Antoisia kilometreja Markulle...ja ajankohta tuon saamiseen on oikein bueno. Melkoinen hyppäys tosiaan sisustan osalta edelliseen verrattuna, mutta tärkeintä on että itse tietää mistä tykkää.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: AP - 14.03.12 - klo:09:24
Hieno kokonaisuus, kaikenkaikkiaan! Runsaasti kuviakin meidän ihailtavaksemme, kiitos  ;)

Jos jotain itse olisi toisin valinnut, niin ehkä sisustan olisin ottanut nahkaisena. Kolmosen sporttikangaspenkeillä en ole istunut, mutta uuden ykkösen olen (myyjän mukaan olisi vastaava?) ja vaikutti nopealla tutustumisella hieman halvalta.. Penkit itsessään siis paremmat kuin B8 audissa, mutta se kangas vaikutti jotenkin "ohuelta"..

M-Sport alusta olisi myös mun tilauslistaan löytänyt, tai sitten jälkikäteen eibachia tai vastaavaa..  8)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: R.U.F - 14.03.12 - klo:09:46
Hieno pirssi! Itsellä tuli mieleen aika, kun myin 3c Passatti 1.9tdi:iin pois ja tilalle tuli 523i BMW, niin oli erittäin viehättävää ja antoisaa antaa varvikellon laukata kiihdytyksissä huoletta punarajalle ja nauttia äänistä ja voimasta, mitä riittää kierroksillakin.  ;D
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Skula - 14.03.12 - klo:09:54
Onnea Markku J!

Oikeaan aikaan hommattu kesäauto!

Punaisen runsaasta soveltamisesta tuonne sisälle tulee vähän moniosaiset ajatukset.. PimpMyRidestä - GTFO - UPEAan. Kävis mullekin.

Ulkoapäin kolmonen rivissä mutta sisältä kutonen rivissä!!

Hyvä sleeper.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kaivosmies - 14.03.12 - klo:10:15
Todella maukas laite  8)

Tämä on mielestäni tämänhetken Sleeper nro 1.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Simola - 14.03.12 - klo:11:22
Hyvä Markku! Upea auto! :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: gloter - 14.03.12 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.03.12 - klo:20:56
- alustanumero WBA3A91030F268371
- moottorinumero 09108077
- rekisteri KRO-851
autovarkaita Baltiasta odotellessa... :D. Ei vaan. mitäs tähän lisättävänä. Muut korimallit ovat vasta tulossa joten tämä sedan ainoa vaihtoehto jos halusi ehtiä ennen veronkorotuksia. Yhtään en ole livenä nähnyt näitä mutta luulen että silloin vaikutelma vain paranee. Konepellin kyhmy hiukan häiritsee ja umpioitten jatke munuaisiin päin molemmin puolin keulaa mutta pientähän nämä. Kyllä minä tätä jaksaisin katsella kotipihalla ja tien päälle tulisi asiaa melkoisen usein jos tämän omistaisin...
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: James - 14.03.12 - klo:13:15
Hieno vehje 8) ja kelpaisi tännekin.

Munuaiset, takadiffusori, peilinkuoret mustaksi ja jotkut leveät vanteet alle, ehkä pikkuisen madallusta.
Tässä (http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=661311) hieno esimerkki 2 ensimmäistä kuvaa.Taitaa olla kattokin tässä musta ja luultavasti M-sport etupuskuri.

Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Spacedude - 14.03.12 - klo:14:00
Makoisa pakkaus. Onnea hankinnalle!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Ishvan - 14.03.12 - klo:14:05
Hieno peli kaikinpuolin. Omaan makuun huutaisi vielä vähän punertavaa nahkaa sisään  :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: VAG! - 14.03.12 - klo:14:14
Eikös Markulla ollut se tilanne, että kangasverhoilu oli pakko ottaa. Syytä en nyt muista, mutta esim. vaaleita nahkoja ei pystynyt tilaamaan.

Lainaus käyttäjältä: gloter - 14.03.12 - klo:12:25
Konepellin kyhmy hiukan häiritsee

Se kyhmyhän on todella hieno yksityiskohta ;)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: ATM - 14.03.12 - klo:14:17
Hitsi vieköön, Markku...  ;D Ihan törkeän hieno.
Eihän tässä muuta voi toivoa kuin että ritsa kireälle ja.........

(http://www.dreamkitty.com/mm5/graphics/00000001/A-MD91203R(1).jpg)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 14.03.12 - klo:15:23
Sport Lineen ei olisi nahkoja saanut vaaleina. Musta, harmaat tai punaiset kyllä. Mustia nahkoja minä inhoan ja harmaata väriä verhoilussa. Punainen taas ei oikein tähän ulkoväriin kolahtanut. Siis kangaspenkit tällä kertaa. Kestävätkin paremmin uuden näköisinä ilman näkyviä venymiä (toivottavasti).

Peilinkuoret tähän olisi saanut veloituksetta kokomustiksi, mutta pidän näistä 2 -värisistä enemmän. Mietin kyllä asiaa pitkään... M-sport -alustan sijaan valitsin mieluummin säädettävän / mukautuvan sport -alustan, joka sekin on sentin verran alempana, kuin vakio.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: gloter - 14.03.12 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 14.03.12 - klo:14:14
Se kyhmyhän on todella hieno yksityiskohta ;)
Siksihän se häiritsee kun sitä ei ole omassani  :D.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 14.03.12 - klo:21:32
Tässä yksi "kyhmykuva" tältä päivältä. Ja toinen audiosysteemistä, joka on ollut positiivinen yllätys.

(https://lh6.googleusercontent.com/-Uv8Bj7Ux9gA/T2DWxGzZ1RI/AAAAAAAAXRM/UWHt81IKXd8/s640/IMG_2848.JPG)

(https://lh6.googleusercontent.com/-veuUbLLA6eI/T2DXFqYvMFI/AAAAAAAAXT8/FnrXhvaHTVA/s640/IMG_2872.JPG)

Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Ton-1 - 14.03.12 - klo:21:46
Oh hoh, onpas siinä asiallinen taajuuskorjain ! Onko systeemissä erillinen subbari ? Silloin olisi ehkä tarpeen vielä yksi säätöalue tuonne alapäähän ( 40-50 hz) (?).
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kärki - 14.03.12 - klo:21:49
Ensifiiliksiä moottorista odotellaan - ja vertailua ensimmäisen sukupolven 335i-koneeseen......
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Raimo Miettinen jr. - 14.03.12 - klo:21:59
Tuo matala keulailme on kyllä positiivinen muutos!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 14.03.12 - klo:22:00
Luulen, että tässä ei ole subbaria lainkaan. Vain bassot penkkien alla. Aika vakuuttavasti soi Logic 7, mutta ei puheäänen osalta tuo surround prosessi päällä tietenkään yhtä puhtaasti, kuin Audin B&O. Sopivalla musiikilla taas kuulostaa aivan mahtavalta, ja paremmalta, kun Audin B&O. A7:n Bosen tämä pesee puhtaasti.

Moottorista voin luvata tuntumia vasta hiukan enemmän ajettuani, Nyt se tuntuu upealta.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: ram1 - 14.03.12 - klo:22:05
Uuteen 135 I:n tulee kuulemma 320hp. versio.Miksei kolmoseen?Samat tehot ollut 5 vuotta.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: msvahn - 14.03.12 - klo:22:26
Hieno peli kertakaikkiaan! Lentokentällä viime kuussa näin livenä F30:sen ja hieno ilmestys on luonnossa varsinkin.  :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Loungeliner - 15.03.12 - klo:01:00
Huhhuh, hiljaiseksi vetää... Ei tuo tilojen (saati hankintahinnan) suhteen ole mitenkään itselleni sopiva laite, mutta kuitenkin. Todella hieno, onnea Markku!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: monster - 15.03.12 - klo:13:22
Sisustan puna-musta teema/kuviointi "kopioitu" vm.89 Peugeot 205 GTI:stä  ;D
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Jere#18 - 15.03.12 - klo:13:33
Hieno auto -Onnittelut! Ollen samalla loistava esimerkki siitä, kun auto hankitaan perustuen omiin fiiliksiin eikä niinkään ns. järki/käytännöllisyys syihin.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Ranssi - 15.03.12 - klo:13:59
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 14.03.12 - klo:22:05
Uuteen 135 I:n tulee kuulemma 320hp. versio.Miksei kolmoseen?Samat tehot ollut 5 vuotta.

Saa olla melko herkkäperseinen kaveri, jotta tämän eron huomaa.

Aikanaan oli toisin, kun VW:n 1.3 bensa antoi 60 hv ja Opel Kadettin 1.3 löi pöytään peräti 75 hv. Tällöin eron todella huomasi.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: RoccoScientist - 15.03.12 - klo:14:09
Onnittelut täältäkin! Varmasti kelpaa kesällä kruisailla.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Peltzi - 15.03.12 - klo:14:27
Hieno on! Kuten myös edelliset autotkin. Mukavaa näitä autonvaihtoja katsella varsinkin Markun koska sen verran laatupelejä on kaikki ollut. :D ;)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Ranssi - 15.03.12 - klo:14:40
Onnittelut vaan Markulle, joka järjestää kansalle tällaisia myötäsirkushuveja! Tässä on varmasti sitä ajamisen iloa!

Bemari on yksinkertaisen tyylikäs kärry, joskin Markun aiemmat pelit huomioiden ulkoisesti ehkä hieman vaatimaton ja tavanomainen, mutta juuri siksi erinomaisen sleeper-henkinen kulkupeli. Toisaalta F30:n uutuusarvo on juuri nyt melkoinen.

Jatkossa olisi mielenkiintoista lukea kuinka luvattu 7,2 litran huikean alhainen keskikulutus pitää paikkansa käytönnössä.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 15.03.12 - klo:14:54
Kiitoksia vaan kaikille onnitteluista ja kehuista. Kulutus näyttää ajotietokoneen mukaan liikkuvan 7,5 litran paikkeilla minun työmatka-ajossa (= nättiä sisäänajoa). Tuohon kun lisää virhemarginaalin, niin jossain 8 litran paikkeilla liikutaan tässä pätkäajossa. Palaan asiaan, kun luotettavampaa näyttöä tulee.

Aiempi E92 335iA Coupeni kulutti keskimäärin hiukan alle 10 litran. Mutta siinä oli nautiskelukiihdyttelyt mukana, ja aika paljon ruuhka-ajoa.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: jarppis - 15.03.12 - klo:15:22
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.03.12 - klo:14:54
Kiitooksia vaan kaikille onnitteluista ja kehuista. Kulutus näyttää ajotietokoneen mukaan liikkuvan 7,5 litran paikkeilla minun työmatka-ajossa (= nättiä sisäänajoa). Tuohon kun lisää virhemarginaalin, niin jossain 8 litran paikkeilla liikutaan tässä pätkäajossa. Palaan asiaan, kun luotettavampaa näyttöä tulee.

Aiempi E92 335iA Coupeni kulutti keskimäärin hiukan alle 10 litran. Mutta siinä oli nautiskelukiihdyttelyt mukana, ja aika paljon ruuhka-ajoa.

Kylläpä on kulutukset pieniä tuossa "335i" koneessa. Oma ex E90 330i kulutti omassa kaupunkipyörityksessä noin 12-14l ja matka-ajossa en tainnut koskaan päästä kuin juuri ja juuri 8litran kulutukseen. Ja ajan silti omasta mielestä rauhallisesti.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Flat - 16.03.12 - klo:17:50
LainaaKiitooksia vaan kaikille onnitteluista ja kehuista. Kulutus näyttää ajotietokoneen mukaan liikkuvan 7,5 litran paikkeilla minun työmatka-ajossa (= nättiä sisäänajoa). Tuohon kun lisää virhemarginaalin, niin jossain 8 litran paikkeilla liikutaan tässä pätkäajossa. Palaan asiaan, kun luotettavampaa näyttöä tulee.

Pieni on kulutus, muistanko väärin että aikoinaan sulla meni likemmäs kymppi A4:lla ?

Uudella kolmosella kun en ole ajellut, niin miten tuo melu sisällä ? Onko parantunut edellisestä mallista ? Ei taida ihan yhtä hiljainen olla kuin viitonen ?
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 16.03.12 - klo:17:59
Tästä uudesta on paha sanoa vielä mitään tarkempaa, kun en ole tarkistanut ajotieturin näyttöä. Joka tapauksessa alle 8 litralla menee tämä työmatkareissaaminen. Tänään Tuusulantiellä oli EfficientDynamics grafiikassa 5 litran paikkeilla tuon jakson, jonka sai ajaa tasakaasulla 80-100 kmh rajoitusaleilla. Se näyttää kulutuksen minuutin pylväinä graafisesti verrattuna keskiarvoon. A4 vei pitkällä mittausvälillä 9,7 l. Eiköhän tämän keskikulutus nouse noihin Audin lukuihin, kun saan kesärenkaat alle ja sisäänajon ajettua.

Tässä esimerkki tuosta kulutuksen grafiikkanäytöstä:

(https://lh5.googleusercontent.com/-EDorTobluNo/T2DXGxPxCBI/AAAAAAAAXUE/Cko-LBHVYCs/s640/IMG_2873.JPG)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Flat - 16.03.12 - klo:18:28
LainaaTässä esimerkki tuosta kulutuksen grafiikkanäytöstä:

Onpa kivaa grafiikkaa ! Sisältyykö tuo johonkin, vai onko perusvarustusta ? ( tuollasessa 335:ssa taitaa olla vakiona vähän paremmat näytöt ja systeemit)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 16.03.12 - klo:18:41
Ei tässä 335:ssä ole vakiona mitään muuta ekstraa, kuin tuumaa isommat vanteet (ja moottori !). Tuo näyttö on kaikissa Suomeen tulevissa malleissa. Siihen voi valita aikaikkunaksi 8 min, 32 min tai 2 h.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: olavi77 - 16.03.12 - klo:19:12
tuo juurikin taitaa olla sitä premiumia,ei näissä perustaavin siirtymälaitteissa tuollaisia löydy.hieno auto hienolla koneella 10+
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Urlaub - 16.03.12 - klo:19:52
Lainaus käyttäjältä: olavi77 - 16.03.12 - klo:19:12
tuo juurikin taitaa olla sitä premiumia,ei näissä perustaavin siirtymälaitteissa tuollaisia löydy.hieno auto hienolla koneella 10+

Todellista premiumiahan sen pitää ollakin, kun kulutuksen pylvädiagrammit löytyy mm. III-koppaisen Tojota Variksen näytöltä.

(http://stwot.motortrend.com/files/2011/07/2012-toyota-yaris-touch-and-go-interface2-1024x640.jpg)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: msvahn - 16.03.12 - klo:19:55
Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.03.12 - klo:17:50
Uudella kolmosella kun en ole ajellut, niin miten tuo melu sisällä ? Onko parantunut edellisestä mallista ? Ei taida ihan yhtä hiljainen olla kuin viitonen ?

Mua kiinnostais myös ajomelu (lähinnä rengasmelu). Ei ole vielä päässyt koeajamaan (tänään tuli tekstari paikallisesta, että löytyis).
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 16.03.12 - klo:20:41
Ajomelua on mielestäni hiukan enemmän kuin uudessa 5 -sarjassa. Kitkarenkaat minulla on alla. Samaa luokkaa A5:n kanssa, mutta enemmän, kuin A7:ssa. A5:ssä oli outo melupiikki naapurikaistan autoista, sivulta, todella kuuluva. Tässä ei sitä ole. Varmaan on hyvin tasapäinen myös A4 B8:n kanssa meluissa. Odotin hiukan enemmän tältä hiljaisuuden suhteen. Mutta toki mittatikku oli turhan korkealla (A7). Ero ei ole iso, mutta korvalla havaittava. Renkaatkin olivat samat A5:ssä, A7:ssa ja tässä 335:ssä (pl. leveysero seiskaan 225/245). A7 on hieno auto myös melujen suhteen, mutta niin iso - touring -autojen eliittiä !
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: olavi77 - 16.03.12 - klo:20:44
urlaub kun kerta tuonkin tiesi niin mennään sitten niillä,mutta kyseisen auton premiumia se ei silti vähennä
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Urlaub - 16.03.12 - klo:20:51
Lainaus käyttäjältä: olavi77 - 16.03.12 - klo:20:44
urlaub kun kerta tuonkin tiesi niin mennään sitten niillä,mutta kyseisen auton premiumia se ei silti vähennä

Mikä juilii? Ei kai se F30:n premiumiuutta mihinkään uhkaa, eikä kukaan kaiketi ole muuta väittänytkään. F30 on hieno auto ja varsinkin tuollaisella moottorilla se on Auto isolla A:lla.

Faktaa se nyt kuitenkin on, että samanlainen polttoaineen kulutuksen pylväsdiagrammit löytyy vakiona uudesta Variksestakin. Ei se mielestäni tee Variksesta preemiumia, vaikka kyseessä onkin erittäin laadukas ranskalainen pikkuauto.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Qrmu - 16.03.12 - klo:21:30
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.03.12 - klo:20:41
Ajomelua on mielestäni hiukan enemmän kuin uudessa 5 -sarjassa. Kitkarenkaat minulla on alla. Samaa luokkaa A5:n kanssa, mutta enemmän, kuin A7:ssa. A5:ssä oli outo melupiikki naapurikaistan autoista, sivulta, todella kuuluva. Tässä ei sitä ole. Varmaan on hyvin tasapäinen myös A4 B8:n kanssa meluissa.

Koeajamani F30 328i oli desibeleissä samaa luokkaa A4 B8:n kanssa. Ajoin nimittäin saman koeajolenkin omalla autollani tuon bemarin koeajon jälkeen. Ã,,änen sävy taas oli minusta bemarissa huomattavasti häiritsevämpi kun ajoi huonolla asfaltilla, sellainen selvästi edestä kuuluva "kumina". A4:ssa rengasmelu kun on enemmänkin joka suunnasta kuuluvaa huminaa, joka minusta on vähemmän häiritsevää kun siitä ei oikein kuule että tulisi jostain suunnasta.

Kiinnostaisi oliko tuo kumina yksilöstä ja renkaista (225/50R17 runflatit) johtuvaa, vai ihan yleinen kaikkien F30:nten ominaisuus?

Edit: Mutta tosiaan F11 535d ja uusi A6/A7 ovat selvästi hiljaisempia kuin nämä pienemmät premiumit. Mielestäni hiljaisimmat vuoden sisällä ajamani autot olivat A7 ilmajousituksella ja Lexus RX 450h.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kärki - 17.03.12 - klo:10:42
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.03.12 - klo:20:41
Ajomelua on mielestäni hiukan enemmän kuin uudessa 5 -sarjassa. Kitkarenkaat minulla on alla. Samaa luokkaa A5:n kanssa, mutta enemmän, kuin A7:ssa. A5:ssä oli outo melupiikki naapurikaistan autoista, sivulta, todella kuuluva. Tässä ei sitä ole. Varmaan on hyvin tasapäinen myös A4 B8:n kanssa meluissa. Odotin hiukan enemmän tältä hiljaisuuden suhteen. Mutta toki mittatikku oli turhan korkealla (A7). Ero ei ole iso, mutta korvalla havaittava. Renkaatkin olivat samat A5:ssä, A7:ssa ja tässä 335:ssä (pl. leveysero seiskaan 225/245). A7 on hieno auto myös melujen suhteen, mutta niin iso - touring -autojen eliittiä !

Minusta ei oikein tee kolmoselle oikeutta vertailla sitä melutason - tai oikeastaan yhtään minkään - suhteen A7:aan.
A7 on kuitenkin jo lähtökohtaisesti aikalailla eri autoluokan auto kuin Bemarin kolmonen ja se näkyy toki paitsi hinnassa, niin myös juuri melutason kaltaisissa ominaisuuksissa.
Olen sitä mieltä, että jos A7 olisi melutasoltaan Bemarin kolmosen kanssa tasoissa, olisi Audin inssit epäonnistuneet hommassaan.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: rob-s - 17.03.12 - klo:11:12
LainaaOlen sitä mieltä, että jos A7 olisi melutasoltaan Bemarin kolmosen kanssa tasoissa, olisi Audin inssit epäonnistuneet hommassaan

..tai että BMW:n inssit olisivat todella hyvin onnistuneet omassa hommassaan:)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kärki - 17.03.12 - klo:11:14
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 17.03.12 - klo:11:12
..tai että BMW:n inssit olisivat todella hyvin onnistuneet omassa hommassaan:)

No toki sen noinkinpäin voi kääntää..  :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: rob-s - 17.03.12 - klo:11:19
LainaaNo toki sen noinkinpäin voi kääntää..

Onhan se niin ettei toisen hyvyys tarkoita toisen huonoutta automaattisesti:)

Tässä tapauksessa voisi kuitenkin todeta, että 300 -sarjan BMW:sta ei pidä odottaa yhtä hiljaista melutasoa kuin isomman kokoluokan autoissa vaikka hintataso olisi sama. Mieleeni tulee vertailuparina Porsche 911/997 ja Mercedes S500.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kärki - 17.03.12 - klo:11:25
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 17.03.12 - klo:11:19
Tässä tapauksessa voisi kuitenkin todeta, että 300 -sarjan BMW:sta ei pidä odottaa yhtä hiljaista melutasoa kuin isomman kokoluokan autoissa vaikka hintataso olisi sama. Mieleeni tulee vertailuparina Porsche 911/997 ja Mercedes S500.

No sinäpä sen osasit sanoiksi pukea mitä oikeastaan tarkoitin :)

En pitänyt aikaan edes 335i coupea ja 911:sta sopivana vertailuparina tässä meluasiassa. Joidenkin autojen luonteeseen suorastaan kuuluu "riittävä melu" - kun taas jonkun toisen auton täytyy olla täysin äänetön.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: msvahn - 17.03.12 - klo:13:30
Melu kiinnosti siksi, että nykyautot ovat hiljentynyt todella paljon muilta paitsi rengasääniltään. Vaikka muu ympäröivä hiljaisuus ja suurentunut rengaskoko tuokin esiin rengasääniä entistä enemmän, on silti surullista ettei Suomen teille enää saa kohtuu hinnoilla hiljaista autoa. Tai siis sen täytyy olla edustusluokan peli.

Huvittavinta on todeta, että oma B8:ni ääntää 17" kumeilla täysin samoin kuin vaimon Octavia 15" renkailla!  :o (pientä äänieristystä Octaviaan uutena tein, mutten usko isoa vaikuttaneen)
Karkealla asvaltilla ero on tosiaan aika mitätön. Sileällä toki Audissa vallitsee erilainen hiljaisuus. 3BG Passatti sen sijaan jurisee matalissa vauhdeissa karkean dieselinsä puolesta näitä enemmän, mutta rengasäänet selkeästi luokkaa hiljaisemmat. Moottoritieajossa ei siis tarvitse miettiä, millä autolla lähtisin matkaa hiljaisuuden puolesta tekemään.

Tämän viimeisimmän hankintaa tehdessäni jouduinkin kohtaamaan tosiasian, etten enää voi vaatia samaa rengashiljaisuutta nykyautoilta tai joudun maksamaan siitä kovan hinnan ja menetän monta muuta ominaisuutta auton suuren koon mukana.
Tämäpä avasikin markkinat ainakin itselläni täysin uudelleen lisäten valintojen määrää kummasti.
Ehkä itsekin totun tuohon jurinaan ja kohinaan, kun aikoinaan on pystynyt kakkoskopallakin ajelemaan ilman korvatulppia.  ;D

Jotta en veisi aihetta Markun autosta täysin sivuun, niin kiinnostaa miten laite käyttäytyy kevään urittuneilla teillä? Verraten vaikkapa A5:seen, se kun on varmasti lähellä omaani nelikon ominaisuudessaan.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kärki - 17.03.12 - klo:13:33
Lainaus käyttäjältä: msvahn - 17.03.12 - klo:13:30
Jotta en veisi aihetta Markun autosta täysin sivuun, niin kiinnostaa miten laite käyttäytyy kevään urittuneilla teillä? Verraten vaikkapa A5:seen, se kun on varmasti lähellä omaani nelikon ominaisuudessaan.

Hyvä kysymys! Kiinnostaa meikäläistäkin! Joskus 2007 keskusteltiin Markun kanssa 335i Coupen jopa rajusta uraherkkyydestä tietyissä olosuhteissa - molempien kokemukset olivat tästä silloin aika yhteneväisiä.
Joten miten on? Onko Bemarin inssit onnistuneet tekemään tuolle asialle jotakin?
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 17.03.12 - klo:14:33
Uravetelyn pelossa laitoin jäitä hattuun rengasvalinnan kanssa. Hankin talvelle 225/45-18 -kitkat ja kesäkauden aion ainakin avata auton mukana tulleilla Pirelli Cinturato P7 225/45-18 RFT -renkailla.

Näillä 225 -leveillä Misukan kitkoilla ei tunnu minkäänlaista uravetelyä. Vastaavilla, mutta 17" -kokoisilla, renkailla A5 oli suuntavakaampi quattrona - ilmiselvä, ja odottamani asia. Onhan quattro toki suuntavakaampi millä vaan renkailla, kuin takavetoinen Bemari (koskee myös 5 -sarjalaista). Sama varmaan pätisi myös Bemarin xDriveen.

Tarkennan tuota suuntavakauseroa hiukan. Tätä F30:ä on ajettava kevyellä rattiotteella ja annettava auton "viedä" suoralla. Silloin se menee mukavasti suoraan ihan itsekseen. Mutta jos tätä alkaa ohjastaa puristavalla kahden käden otteella, niin helposti pienikin ratin liike tekee ajosta hieman kiemurtelevaa, ja enemmän kuskin huomiota vaativaa. Tähänkin tottuu, sen tiedän, mutta kyllä nykyaikainen neliveto se oikea vetotapa olisi - myös kesäkeleille.

Tämän takavetoisen valintaa xDriven sijaan puoltaa mieltymykseni aktiiviohjaukseen. Sitä ei saa nelivetoon. Taajamapainotteisessa ajossa koen, ainakin vielä, aktiiviohjauksen nopeuden miellyttäväksi lisäeduksi. Ja olihan sellainen minulla mielessä jo Coupen kanssa, joten nyt se piti saada. En ole varma, miten A7:n vastaava dynaaminen ohjaus on toteutettu, mutta siinä en havainnut vastaavaa ohjausvälityksen nopeutumista hitaissa vauhdeissa reilusti käännettäessä. Tähän F30:een on laitettu aikalailla Audia vähäisempi tehostus, ohjaus on reilusti raskaampi.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kärki - 17.03.12 - klo:14:37
Eli sulla on tasarengastus Bemarissa?! Tasarengastuksellahan myös E92 335i oli uraherkkyyden puolesta täysin toinen auto kuin mitä se oli eriparirengastuksella.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko sitä uriin vetelyä saatu kuriin tässä uudessa kolmosessa. Jokin alustageometriajuttuhan se nimittäin on, koska esimerkiksi kolmessa edellisessä autossani sekarengastus on ollut rajumpi kuin mitä oli 335i:ssä, mutta vetelyä ei näissä ole ollut havaittavissa lainkaan.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 17.03.12 - klo:15:17
Tasaleveillä mennään varmuuden vuoksi. Kesälle haaveilen kuvassa olevasta Style 401, 19" setistä, mutta senkin kohdalla tilaisin kaiketi 8":n etuvanteet myös taakse, jolloin renkaan leveyden voisi pitää 225:nä.

(http://img2.netcarshow.com/BMW-3-Series_2012_800x600_wallpaper_44.jpg)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kärki - 17.03.12 - klo:15:25
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.03.12 - klo:15:17
Tasaleveillä mennään varmuuden vuoksi. Kesälle haaveilen kuvassa olevasta Style 401, 19" setistä, mutta senkin kohdalla tilaisin kaiketi 8":n etuvanteet myös taakse, jolloin renkaan leveyden voisi pitää 225:nä.

Mahtaako tarvita spaceria taakse jos laittaa 8" (etu)kiekon taakse? Tarkoitan siis että mahtaako jäädä ulkonäöllisesti liian sisään rengas 8" vanteella ilman spaceria?
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 17.03.12 - klo:15:35
Ei jää. 8" ja 8,5" vanteissa on tässä setissä ihan eri ET, eroa on 11 mm. Tosin aika sisään nämä vakiovanteet jäävät, ja ainakin 18" koossa F10:n vanne tulee kivasti 4 mm ulospäin ET:llä 30. Nämä autossani nyt olevat talvivanteet ovat F10:n valikoimasta.

Tällaiset ovat F30:n vannevalikoiman ET:t ja ohjehinnat / kpl:

397 18" ET34, 465 eur
415 ja 396 18" ET34, 425 eur
393 ja 394 17" ET 37, 375 eur
401 8Jx19 ET36, 555 eur
401 8,5Jx19 ET 47, 575 eur (eriparirenkaisen takavanne)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kasis - 17.03.12 - klo:16:31
Näpsäkän näköinen menopeli.  ;)

Istuimien punaiset tikkaukset ovat mielestäni piste iin päälle.
Makuasia, mutta.. ei haittaisi, jos kojetaulun punaiset listat olisivat
hieman ohuemmat.  ::)
Toivottavasti Markku J ei ota loukkauksena edellistä.   ;)

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 13.03.12 - klo:21:43
Nyt vaan sitten gun metal väriset vanteet alle.

Kenen valmistajan vanteet nuo on, jotka ovat 1. sivulla, "Passatin" laittama
(tummat, joissa punainen raita)?

PS. Jostain syystä en saa tähän viestiin liitettyä kuvaa, enkä linkkiä?
Kuva on jpeg, mutta kun koitan lähettää viestiä, tulee "virhe" ilmoitus: kuvan tiedostomuoto väärä ???
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 17.03.12 - klo:17:45
Kasis: en minä loukkaannu autoni arvosteluista. Jokaisella on oikeus eriävään mielipiteeseen, ja erityisesti nämä makuasiat väreistä ja tyyleistä ovat niin jokaisen henkilökohtaisia valintoja. Siksihän näitä autoja saa personoitua.

Kuten tuo vannejuttu. Passat -nimimerkin linkittämä hieno vanne on Breyton GTS-R Matt Gun Metal w/Red Undercut. Minä kaihdan mustia vanteita, mutta tämä punaisine raitoineen voisi olla ihan kohtalaisen hieno puna/musta -teemaisessa autossa.

(http://www.breyton.de/cms_upfiles/product_picture/wheels/201003/3/gfQArDxkey2nH52.jpg.s.thumb.jpg)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: jkvi - 17.03.12 - klo:19:02
LainaaMinusta ei oikein tee kolmoselle oikeutta vertailla sitä melutason - tai oikeastaan yhtään minkään - suhteen A7:aan.
A7 on kuitenkin jo lähtökohtaisesti aikalailla eri autoluokan auto kuin Bemarin kolmonen ja se näkyy toki paitsi hinnassa, niin myös juuri melutason kaltaisissa ominaisuuksissa.
Jos vielä palataan tuohon melutasoon.

Miksi F30 Bemaria ei voisi nimenomaan melutason suhteen vertailla mihin tahansa autoon?

Jos haluaa auton välittämättä melusta, Toyotia, Kioja ja Volkkareita on tarjolla. Jos haluaa tuon kokoluokan auton, mutta premiumina, miksi se ei voisi olla melutasoltaan kilpailukykyinen mihin tahansa isompaankin autoon? Miten Lexus?
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Passatti - 17.03.12 - klo:22:00
Pojallani on punainen E 92 M Sport paketilla ja Breytonin mustat vanteet ilman punaista raitaa.Vanteet sopivat todella hyvin autoon.Hän tilasi punaisilla raidoilla mutta vanteet tulivat mustina.Maahantuoja vaihtui juuri silloin Örumista vissiin johonkin ruotsalaiseen firmaan.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: autofanaatikko - 18.03.12 - klo:19:54
Komea, mahtavasti varusteltu, tehokas ja sporttinen on tämä Markun uusi peli! Upea on!

Ihmetyttää nuo edellisen 3-sarjan ns. ajamisiin liittyvät vetely-kokemukset, joita siis joillakin on. Itse kun en huomaa ajossa ollenkaan vetelyä tai mitään mainittavaa suuntavakauden puutetta. Tietty minulla on molemmat renkaat ilman run flat ominaisuutta, sama koko edessä ja takana, paineet aina hieman yläkanttiin, ei ole aktiiviohjausta ja molemmat renkaat on sitä ns. kottikärrynpyörä kokoakin. Nelivetokin tuo myös ehkä jotain lisävakautta oli vuodenaika tai keli sitten mikä tahansa. Viikonloppuna tuli käytyä Imatralla ja mennentullen oli vaikeuksia ajaa laillisia nopeuksia kun kokoajan teki mieli ajaa vähän normaalia kovemmin koska auto meni niin hyvin suoraan yms.

Kesärenkain on pientä vetelyä ja ne ovat kokoa 225/45R17 (talvirenkaat ovat vain 205/55R16). Nekään eivät tosin vetele muuten kun kaupungilla hitaissa nopeuksissa. Teillä ajeleminen on sensijaan minusta ihan moitteetonta niilläkin ja en ole pitänyt niitä huonona tuolla tien päällä.

Isommalla rengastuksella tai sekarengasteisena en ole tuota vanhaa kolmosta ajanut joten se voikin olla jotain karmivaa, mutta siitä ei ole siis omaa kokemusta.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 18.03.12 - klo:20:05
Hienosti tämä uusi menee 225 -rengastuksella. Todella nautittavasti. Ã,,sken just kävin ajelemassa, ja tuntuu tuo autolehtien ylistämä mutka-ajo jo talvikitkoilla aivan mahtavalta.

Kokemukseni uravetelystä oli tosiaan Coupella, jossa edessä 225 ja takana 255 -leveät Bridgestone Potenza RFT:t (tehtaalta toimitetut renkaat).
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: monster - 18.03.12 - klo:21:34
RFT:t vaan mäkeen niin loppuu vetely urissa. Itsellä kaksi vuotta sitten E91 320d M-sport jossa alussa alla 225/40/18" runflatit. Veteli ihan hemmetisti urissa. Laitoin tilalle 19" vanteet ei runflatit eteen 235/35 ja taakse 255/30 ja vetely loppui samantien. Autosta tuli nautinnollinen ajaa. Runflateillä ihan kamala ajella.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 18.03.12 - klo:21:42
Katsellaan, kun saan alkuperäisrenkaat alle kokeeksi. Pirelli Cinturato P7 RFT. Jos vetelee urissa, niin vaihtoon menee.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Quality - 18.03.12 - klo:21:51

Onkohan käynyt sellainen erehdys, että on jäänyt tänne onnittelut laittamatta Markku J:n aivan mahtavasta uutukaisesta! No nyt ne tulevat, ja toivottavasti parempi myöhään ...

Markku se vaan taitaa oikean kokoonpanon, varusteiden ja värien yhdistelyn. Jos lompakon paksuus ei rajoittaisi, lähtisin opastuksellasi mieluusti autokaupoille ;).
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Flat - 19.03.12 - klo:08:31
LainaaKuten tuo vannejuttu. Passat -nimimerkin linkittämä hieno vanne on Breyton GTS-R Matt Gun Metal w/Red Undercut. Minä kaihdan mustia vanteita, mutta tämä punaisine raitoineen voisi olla ihan kohtalaisen hieno puna/musta -teemaisessa autossa.

Samaa mieltä. Jotain räväkkää voisit auutoosi laittaa, jotta hieman erottuisi perusliisarikolmosesta. Itsekään en ole mustien vanteiden kannattaja, mutta tuo raita pelastaa paljon. Miettimisen arvoinen vaihtoehto...
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 19.03.12 - klo:09:22
Ã,,änien suhteen tämä erottuu kivasti. Huomasin viikonloppuna radio suljettuna ajellessa, miten pakoäänet muuttuvat Sport -modella aika muhkeiksi. Veikkaan, että pakoputkiston toisen puolen sulkeva läppä avautuu sporttiasennossa aikaisemmin.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: gloter - 19.03.12 - klo:09:38
Suosittelisin itsekin tuota Breytonin vannetta. Se olisi viimeinen silaus hienoon värimaailmaan. Onko muuten tässä kolmosessa takatilat ihan oikeasti suurentuneet eikä vain paperilla? Farkkuna voisi olla hyvinkin mielenkiintoinen malli (tietenkin jollain mopommalla koneella kun ei tuota rahaa ole).
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 19.03.12 - klo:09:55
Takapenkkitila on polvitilan osalta käyttötuntumiltaan suurentunut enemmän, kuin pelkät mittatiedot kertovat. Siellä istuu 2 aikuista ihan kohtuullisen mukavasti. Kannattaa testata ja vertailla kunnolla.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: gloter - 22.03.12 - klo:22:29
Vielä niistä Breytoneista: tässä yksilössä =BMW&models[]=BMW*&searchsegments=&segment=|&transmission=&fueltype=&drivetype=&firstregistrationmin=&firstregistrationmax=&mileagemin=&mileagemax=&pricemin=&pricemax=&organizationid[]=&warrantydesc=bmw&b_fetch=Listaa+autot]http://www.autokeskus.fi/vaihtoautot/haku/?searchtype=makemodel&regnumber=236107&offset=60&oldcpp=12&cpp=12&tradeincar_matches=1&searchmodels=BMW*&manufacturers[]=BMW&models[]=BMW*&searchsegments=&segment=|&transmission=&fueltype=&drivetype=&firstregistrationmin=&firstregistrationmax=&mileagemin=&mileagemax=&pricemin=&pricemax=&organizationid[]=&warrantydesc=bmw&b_fetch=Listaa+autot (http://www.autokeskus.fi/vaihtoautot/haku/?searchtype=makemodel&regnumber=236107&offset=60&oldcpp=12&cpp=12&tradeincar_matches=1&searchmodels=BMW*&manufacturers[) - sori linkin pituus, en osaa lyhentää -Autokeskus Airportissa on samantyyliset. Auto vanhempikorinen ja harmaa ja vanteissa enemmän puolia (mutta samanlaiset). Vanteitten väri kait joku harmaa. Kuvat surkeita mutta ainakaan nämä eivät sovi mielestäni tähän yksilöön. Siinä mielessä tuo harvempipuolainen hienompi. Tulipahan vain mieleen. Edit: nopealla vilkaisulla tätä tiheämpipuolaista ei ole enää mallistossa.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Parabol - 23.03.12 - klo:15:09
Kuvailes ny millanen tuo on sun mielestä vs A5, A7 kun antaa "syöttöä" ns hieman enemmän? Siis kun saat sisäänajon tehtyä.
Vähä himottas farkku/xdrive. Muistan katsoneeni pätkän jossa kehuttiin että olis taas ajajan auto pitkään aikaan, tosin ajoivat 328i mutta ei se muuta tuota.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: maik - 23.03.12 - klo:15:53
Hieno on peli. Olen itsekin kuolannut tätä uutta 3-sarjaa, aikaisemmat ei kiinnostaneet. Mutta tästä bimmereiden kulutuksesta; itselläni oli -09 116i 2 litran vapari koneella,tehoja huimat 122hp ja luvattu EU kulutus muistaakseni 5,9. Oikeesti kulutus minun ajoilla oli 7,9-8,1. Hesarissa oli muutama viikko sitten juttua vastaavasta mallista siis tämä uusi 116i ja samanlaisia lukemia olivat testilenkillä saaneet.
Exeolla pääsee alle 9 litran hiukka eri tehoilla.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kärki - 24.03.12 - klo:11:14
Lainaus käyttäjältä: monster - 18.03.12 - klo:21:34
RFT:t vaan mäkeen niin loppuu vetely urissa. Itsellä kaksi vuotta sitten E91 320d M-sport jossa alussa alla 225/40/18" runflatit. Veteli ihan hemmetisti urissa. Laitoin tilalle 19" vanteet ei runflatit eteen 235/35 ja taakse 255/30 ja vetely loppui samantien. Autosta tuli nautinnollinen ajaa. Runflateillä ihan kamala ajella.

Tuo pitää paikkansa. Kun vaihdoin rf Potenzat tavallisiin Potenzoihin, auto muuttui melkolailla toiseksi. Ei se vetely ehkä ihan kokonaan kadonnut, mutta väheni merkittävästi + ajettavuus muuttui muuten paremmaksi.
Tietysti se oli 2007, joten varmasti 2012 rf-renkaat ovat tuosta ajasta kehittyneet. Ainakin uskon niin.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 24.03.12 - klo:12:25
Parabol:

en ole vielä päässyt suorituskykyä kunnolla testaamaan, kun sisäänajossa rajoitus on 4500 rpm. Mutta toki joitain tunnelmia voin jo kirjoitella.

Hienoa tässä on se, että paras vääntö alkaa jo 1200 rpm (400 Nm), ja vetoa riittää sitten 7000 rpm saakka katkotta (tiedän tuon vanhasta E92 -kokemuksestani). Paras vääntö alkaa hiukan alempaa, kuin 3 -litran dieseleissä. Aikalailla väärin kai verrata tätä minun ex-Audeihin, joissa oli TDI -kone ja quattro.

A5 oli manuaalivaihteinen, ja siinä paketissa korostui 1500 rpm kohdalta alkava vääntöpiikki (turbopotku). Suorituskykyvaikutelma tässä 335i:ssä on reilusti tuota A5:a parempi. A7 taas oli automaatti, ja iso auto, mikä pehmentää kiihtyvyyden tuntua. Se ei tuntunut erityisen sporttiselta, kun koneen äänikin on vaimennettu kuulumattomiin, mutta hyvinhän se kiihtyy quattron avittamana (lehdissä mitattu 6,3 sek sataseen). Bemu tuntuu paljon ripeämmältä, mutta tuota tunnelmaa edesauttavat pieni koko, mikroautomainen ajettavuus seiskan limusiinitunnelmaan verraten, sekä Bemun mahtavat pakoäänet "sport" -asennossa. Aika nautinnollista kiihdytellä sen kanssa. Numeerinen ero jäänee olemattomaksi A7:aan verraten. (5,5 sek luvattu Bemulle sataseen, eikä se ihan sitä saavuttane).

Molemmissa quattroissa oli ilman muuta parempi suuntavakavuus suoralla tiellä. Mutkiin tämä takaveto taas taipuu ihailtavan notkeasti. Pitää kirjoitella laajempaa raporttia, kun kokemukseni karttuvat.

BMW 335i F30 2012: acceleration 0-250 km/h (http://www.youtube.com/watch?v=pzPcSdwQBRA&feature=player_embedded#)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: olavi77 - 24.03.12 - klo:12:41
onko tuo 4500rpm sisäänajo rajoitus tehtaan suositus vai ihan softapohjainen jolloin määrätyn km määrän jälkeen kone antaa kaiken tehon ulos kuten esim lexus F mallissa
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 24.03.12 - klo:13:03
Tehtaan suositushan tuo kierrosraja vaan on, ja 2 tkm pitäisi ajella sisäänajoa.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: olavi77 - 24.03.12 - klo:13:11
ok,ihan vaan uteliaisuuttani kysyin koska tuosta sisäänajon tarpeesta paljon puhuttu.OT mahdatko tuusulan suunnalla sinäkin vaikuttaa,vastaavan vehkeen bongasin tässä eräänä iltana
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kärki - 24.03.12 - klo:14:06
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.03.12 - klo:12:25
(5,5 sek luvattu Bemulle sataseen, eikä se ihan sitä saavuttane).

Minäpä muuten veikkaan että se saavuttaa sen, ellei jopa alitakin!
Perustelen sillä, että ensimmäisen sukupolven koneella varustetut 335i:t alittivat useammassakin testissä tuon luvatun 5.5sek
Näinollen on perusteltua varmasti odottaa, että myös tämä uusin versio siihen samaan pystyy. Ja kyllähän BMW on muutenkin tullut tunnetuksi siitä, että sekä teho- että suorituskykyarvot ovat vähintään ne mitä tehdas lupaa.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 24.03.12 - klo:14:39
OK, kohtahan tämän uudenkin joku lehti varmasti mittaa, niin nähdään arvot. Tuusulassa tosiaan asustelen, ja varmaankin olavi77 on meikäläisen bongannut.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Ishvan - 24.03.12 - klo:14:44
http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1202_2012_bmw_335i_first_test/ (http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1202_2012_bmw_335i_first_test/)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: rob-s - 24.03.12 - klo:14:50
Lainaattä ensimmäisen sukupolven koneella varustetut 335i:t alittivat useammassakin testissä tuon luvatun 5.5sek

Muistelen että e90/e92 335i manuaalilaatikolle luvattu 5,7sek 0-100km aika.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Ishvan - 24.03.12 - klo:14:56
Tuossahan taitaa olla aika samanlainen peli väritystä myöden kuin Markku J:llä   :)

http://www.caranddriver.com/reviews/2012-bmw-335i-sedan-test-review (http://www.caranddriver.com/reviews/2012-bmw-335i-sedan-test-review)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kärki - 24.03.12 - klo:16:06
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 24.03.12 - klo:14:50
Muistelen että e90/e92 335i manuaalilaatikolle luvattu 5,7sek 0-100km aika.

Saattoipa olla noinkin, en muista enää ihan tarkasti.. Mutta sen muistan, että noilla E90/E92 335:lla alitettiin se luvattu arvo useammassa testissä ja taisipa jossakin jenkkilän testeissä mennä 0-60mph (eli 0-97sek) useammassa testissä ihan 5sek pintaan ja hämärä muistikuva on että jossakin testissä olisi mennyt jopa 4.8sek, josta tosin heräteltiin epäilyjä että Bemari olisi toimittanut testiin hieman piristetyn yksilön.
No, yksityiskohdat ja kymmenykset eivät sinänsä ole tässä se pointti, vaan se että BMW:t ovat useimmiten päässeet vähintään niihin teho- ja suorituskykyarvoihin mitä tehdas lupaa.

Se on sitten tietenkin myös oma kysymyksensä että kuinka moni meistä tavallisista tallaajista saa manuaalilla lähdön ja vaihdon menemään niin nappiin että autosta saadaan maksimisuoritus irti.

Ja oikeastaan sekään ei ole tässä se tärkein pointti, vaan ainakin minusta tärkein juttu on se, että 335i kone on hyvin voimakkaan tuntuinen verrattuna samantehoisiin ja tehokkaampiin vapareihin. Olen sitä monesti kiitellyt ja kummastellut tällä foorumilla, miten 335i tuntui selvästi puhdikkaammalta kuin tehokkaampi Carrera - vaikka paperilla tilanteen olisi pitänyt olla toisinpäin. No, se tunne tulee tietenkin siitä Markunkin tuossa kiittelemästä alaväännöstä, joka 335:ssa on mahtava ja jollaista vapareista ei tahdo löytää.

Tässähän se onkin: http://www.insideline.com/bmw/3-series/2007/full-test-2007-bmw-335i-coupe.html (http://www.insideline.com/bmw/3-series/2007/full-test-2007-bmw-335i-coupe.html)

0-60mph 4.8sek..eli 0-97km/h 4.8sek, josta voi laskeskella että 0-100 menee reilusti alle luvatun.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 24.03.12 - klo:17:53
Olisko niin, että tällä ZF:n tosi nopeasti vaihtavalla automaatilla saadaan nyt 8 -vaihteisena parhaat tulokset, kuten Ishvanin ekasta linkityksestä voisi päätellä. 4,7 sek 0-60 mph on aika kiva arvo. Manuaalilla jäivät tästä 0,6 sek. Tehdas ilmoittaa saman 5,4 sek molemmille 0-60 mph (5,5 sek 0-100 kmh). Eli alle tehtaan lupauksen menivät molemmat.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: VAG! - 24.03.12 - klo:19:06
Jos nelikosta mitataan renkailta 215 kW, niin pellin alla on kyllä selkeästi enemmän kuin 225 kW. Sama pätee vääntöön, mitattu 394, ilmoitettu 400:

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=930 (http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=930)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Parabol - 24.03.12 - klo:19:49
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.03.12 - klo:12:25
Bemu tuntuu paljon ripeämmältä, mutta tuota tunnelmaa edesauttavat pieni koko, mikroautomainen ajettavuus seiskan limusiinitunnelmaan verraten, sekä Bemun mahtavat pakoäänet "sport" -asennossa. Aika nautinnollista kiihdytellä sen kanssa.

Molemmissa quattroissa oli ilman muuta parempi suuntavakavuus suoralla tiellä. Mutkiin tämä takaveto taas taipuu ihailtavan notkeasti. Pitää kirjoitella laajempaa raporttia, kun kokemukseni karttuvat.

Kiitoksia jo tästä, jotekin noin itsekin ajattelin homman menevän, varsinkin toi mikroautomaisuus kiinnostaa + äänet, itsellä oli Focus ST ja olihan siinä aika hienot bassot 5 koneella ;D - kaipaan. Toi suuntavakavuus on kyllä ollut iso plussa A5/SB:ssa, menee kun juna vaikka on epätasaisesti jäätä, lunta etc... Jotenki olis kiva ymmärtää
onko viimeisin xdrive kuinka quattroa takana vai edellä, onko kellään kokemuksia?

Kirjoittele vain lisää kun sulta tulee suht objektiivisesti kommenttia mikä on loistavaa!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Passatti - 17.04.12 - klo:13:53
Uudessa Auto  ,Motor und Sport lehdessä on vertailu Audi S4 versus BMW 335.Audi hieman nopeampi.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: JeanC - 28.04.12 - klo:14:30
Nyt ymmärrän miksi Markku vaihtoi isosta A7 ketterämpään 335i :n. Muikea peli, 30min koeajolla sai jotain irti. Hyvin pysyi liikenteen tahdissa  :D, koneen äänet aika vaisut sisälle.
Onnea Markulle  8)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 28.04.12 - klo:14:36
Kokeilitko Sport -asentoa ? Se lisää koneen soundeja merkittävästi.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: JeanC - 28.04.12 - klo:15:39
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.04.12 - klo:14:36
Kokeilitko Sport -asentoa ? Se lisää koneen soundeja merkittävästi.
Kyllä, mutta hieman lisää vielä murinaa saisi olla. Tosin se voisi pidemmän päälle ottaa hermoon. Paras varmasti noin  :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: auri - 28.04.12 - klo:15:49
On taas Markulla upea menopeli! :) Miten Markku arvioit yleistä laatuvaikutelmaa, kulkupuoli on varmasti kunnossa?
Tää uusi laatikko ei varmaan paljoakaan ns. "hukkaa" voimaa? Varmaan silti kaksoiskytkinloota olisi optimi kyseiseen autoon?
Kuutoskoneesta iso Käsi!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: autofanaatikko - 28.04.12 - klo:16:11
Itsellä on bemussa tuon ZF:n 8-vaihteisen laatikon edellinen versio eli 6-vaihteinen ZF. Tämä nykyinen on jo toinen bemari jossa mulla on tuo sama automaattilaatikko. Mulla on ollut myös kaksi bensiiniturbollista Golfia joissa toisesta oli 6-vaihteinen märkäkytkiminen DSG ja toisessa 7-vaihteinen kuivakytkiminen DSG.

Olen ajanut muutamia kertoja myös F10- ja F11-korimallisia autoja (uusin 5-sarja) joissa on se uudempi eli 8-vaihteinen ZF:n tekele.

Momentinmuunnin lukittuu noissa molemmissa ZF:n tekeleissä melko pian. Vain liiikkeellelähdöissä on ja esiintyy hyvin pientä perinteisen automaatin luistoa.

Sellaistahan ei esiinny DSG:ssä, joten siinä se on hitusen etevämpi ja myös liikkeellelähdöt ovat DSG-vaihteisissa autoissa jotenkin repivämpiä ja sporttisempia D-moodillakin, kun taas ainakin tuolla 6-vaihteisella Steptronicilla lähdetään liikkeelle D-moodilla ajaen jotenkin herraskaisemmin. DSG on repivämmän, ärkähämmän ja sportisemman oloinen tietyissä tilanteissa kuin tuo momentinmuunnillinen laatikko. DSG:n parempia puolia on kuitenkin omaan makuuni niin vähän, etten kyllä kaipaa ainakaan tällä hetkellä koko DSG:tä, vaikka itselläni on vaan tuo vanhemman ZF:n vaihdelaatikon viimeisin kehitysversio.

Kumpikaan noista ZF:n lootista ei mielestäni luistata kovinkaan pahasti tai ole mitenkaan tahmea tai ylivoimaisen kankea.

Eli ne on minusta kyllä ihan huippuja perinteisiksi automaateiksi.

Nämä ovat minun mietteitä ja kokemuksia niin DSG-vaihteisista autoista kuin myös noista kahdesta ZF:n valmistamista Steptronic-nimisistä automaattivaihteistoista. Markku voi sitten varmaan kertoa taas omat kokemukset ja näkemyksensä.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 28.04.12 - klo:18:33
Laatuvaikutelmasta annan hiukan kaksipiippuisen arvioinnin. Kojelauta ja penkit tähän on otettu ykkössarjalaisesta ja ne ovat jotenkin halvemman tuntuisista materiaaleista tehdyt. Tosi pieniä asioita, jotka tuon vaikutelman tekevät, mm. tuuletusritilät ovat ohuempaa muovia, audion, lämmityslaitteen ja valojen käyttönäppäimet samoin hiukan heiveröisempää materiaalia. Onneksi ratti on tukevaa tekoa ja mukava. Istuimissa myös on viimeistelyssä sanomista (istuinosan liikkuvan jatkon saumat ihan selvimpinä on hutaisten tehty). Penkkien kangasmateriaali on halvemman oloista, kuin viitosessa tai Audin sporttipenkeissä.

Korityön laatu taas vaikuttaa oikein hyvältä. Etuovien sulkemisääni on kassakaappimaisen vakuuttava. Samaten konepelti ja tavarasäiliön kansi. Takaovia joutuu lyömään isommalla voimalla, mikä on jo viitosesta tuttu ilmiö. Konehuoneessa vallitsee laadukkaan oloinen järjestys kunnon saksalaistyyliin.

ZF:n laatikko on hyvä. Siitä olen jo aiemminkin kirjoittanut. Hyvin samantyyppinen tämä uudempi 8 -vaihteinen on, kuin aiempi 6 -pykäläinen, joka minulla oli 335CiA:ssa v 2008. Autofanaatikko kirjoitti siitä osuvan raportin. Ykkönen ja kakkonen ovat aika teräviä kytkeytymään ja luistoa on vain vähän, joten nopeista valolähdöistä saa helposti hieman nykiviä. Isommat pykälät vaihtuvat ihan huomaamatta. Moottorihan tässä kruunaa paketin. Pidän tuon koneen ominaisuuksista. Alavääntö on tukevaa ja menoa riittää paljon enemmän, kuin kotimaamme rajoitukset antavat hyödyntää. Auto tuntuu lähes lentävän - niin kepeästi tämä kone tuota koppaa liikuttaa. Edelleen nautiskelen Sport -asennossa koneen äänestä mieluummin kuin harman/kardonin soundeista. Mäkisten mutkateiden ajo on tällä nautittavaa. Auto kääntyy mutkiin hienosti, ohjaus on mikroautomaisen tarkka ja melko raskas, ja teho lennättää auton ylämäkiin niin, että niihin tekee mieli oikein painaa lisää kaasua.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Jubilee - 02.05.12 - klo:15:27
Pakko kysyä, mitä meinaat seuraavaksi? 8)
Vai kokeiletko vain kepillä jäätä?

Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: HessuT - 03.05.12 - klo:10:36
Lainaus käyttäjältä: Jubilee - 02.05.12 - klo:15:27
Pakko kysyä, mitä meinaat seuraavaksi? 8)
Vai kokeiletko vain kepillä jäätä?

Vissiin samaa tarkoitat kuin minäkin.. Kuinkas se nyt jo myyntiin meni?
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Wekotin - 03.05.12 - klo:10:42
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.04.12 - klo:18:33
...Etuovien sulkemisääni on kassakaappimaisen vakuuttava. Samaten konepelti ja tavarasäiliön kansi. Takaovia joutuu lyömään isommalla voimalla, mikä on jo viitosesta tuttu ilmiö. Konehuoneessa vallitsee laadukkaan oloinen järjestys kunnon saksalaistyyliin.

Tuosta oli muuten uusimmassa Tekniikan Maailmassa maininta. Sanoivat sen johtuvan hervottoman kokoisista ovitiivisteistä. Itsekin koeajolla kyllä ihastuin tuon laatikon toimintaan. Vaihtaisin silmiä räpäyttämättä DSG:n pois tuohon jos valita saisi.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: VAG! - 03.05.12 - klo:10:43
Nyt Markku veti sellaisen peliliikkeen, että jopa Markun skaalalla voi todeta olevan ripeitä liikkeitä ilmassa. Oliko se sittenkin liian tavis seiskan jälkeen?
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Qrmu - 03.05.12 - klo:10:44
Useat aikaisemmat nelivedot jo totuttaneet liian hyvään vetopitoon?
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Skula - 03.05.12 - klo:10:51
Hienoa Markku J!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 03.05.12 - klo:10:53
Laitoin Bemun vain kokeeksi myyntiin. Muutaman kerran aiemminkin olen laittanut uuden autoni samantien Nettiautoon. Tuolla taktiikalla saattaa olla mahdollista hankkia talveksi joku muu ajoneuvo. Autoon en toki ole pettynyt. Se on mitä parhain nautiskeluväline kesän ajoihin. Myyntipaineita ei ole, enkä myy halvalla. Veronkorotuksen verran halvemmalla, kuin uusi.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: rob-s - 03.05.12 - klo:11:26
Tästähän joku (en valitettavasti minä) saa ilman odotusta uudenmallisen ja kunnon koneella olevan Bemun!

http://www.nettiauto.com/bmw/335/4762894 (http://www.nettiauto.com/bmw/335/4762894)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Peeveli - 03.05.12 - klo:12:07
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.05.12 - klo:10:53
Laitoin Bemun vain kokeeksi myyntiin. Muutaman kerran aiemminkin olen laittanut uuden autoni samantien Nettiautoon. Tuolla taktiikalla saattaa olla mahdollista hankkia talveksi joku muu ajoneuvo. Autoon en toki ole pettynyt. Se on mitä parhain nautiskeluväline kesän ajoihin. Myyntipaineita ei ole, enkä myy halvalla. Veronkorotuksen verran halvemmalla, kuin uusi.

Mikä olisi Markku seuraava autosi? Paluu Audiin? Vai jotain ihan muuta kenties?
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Aanold - 03.05.12 - klo:12:40
Nyt en tajua. Hankit 80k auton ja laitat myyntiin 700km jälkeen ja otat 10k pataan? Köyhäst tietty tuntuu kalliilta, mut kuitenkin. :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: RTWteam - 03.05.12 - klo:13:56
Melko jäätävää laittaa myyntiin. ;D Toivotaan että menee kaupaksi!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Urlaub - 03.05.12 - klo:14:50
Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 03.05.12 - klo:13:56
Melko jäätävää laittaa myyntiin. ;D Toivotaan että menee kaupaksi!

Kaikki käy kaupaksi, jos vaan hinta on passeli. Sitä en tiedä, onko tuossa tarpeeksi alennusta. Moni 70+ tonnin autoa ostava halunnee juuri itselleen mieluisan konfiksen, mutta voihan sitä joku hätähousu löytyäkin.

Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Jere#18 - 03.05.12 - klo:19:36
Tämän auton kohdalla ei liene väärin sanoa, että parempi kuin uusi..
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kvee - 03.05.12 - klo:19:48
Heh...nopea on mies liikkeissään  ;). Vaan mikäpä siinä, eiköhän sitä jokainen tiedä mikä itselleen parhaiten sopii. Myyntionnea!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: VAG! - 03.05.12 - klo:19:51
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 03.05.12 - klo:14:50
Moni 70+ tonnin autoa ostava halunnee juuri itselleen mieluisan konfiksen, mutta voihan sitä joku hätähousu löytyäkin.

Onhan näitä "hätähousuja" paljon näilläkin foorumeilla. Ei se taida hintaa katsoa, kun kuume on kova. Itse jaksan aina ihmetellä sitä, että miksi ei jakseta odottaa muutamaa kuukautta, että saa just sellaisen kun haluaa.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 03.05.12 - klo:20:07
Kuten aiemminkin sanottu, olen muutaman muunkin uuden autoni laittanut kokeeksi myyntiin heti uutena. Tämän hintaisen kanssa ottaa aikansa löytää ostaja. Jos vaikka talveksi tärppäisi. Tähän mennessä on hyviä kokemuksia 335 CiA:n, Passat Variant 4-Motion 3.2:n, X5:n, A4:n ja A7:n suoramyynneistä "oikeaan" hintaan.

Mitään kiirettä ei ole myynnillä, kun mielelläni nautiskelen kesän tällä todellisella ajajan autolla. Mutta jos kauppa tulee, niin sitten katsotaan tilanne uudestaan, ja hankin jotain tilalle. Voisin vaikka nollata persdynon ja ilahduttaa Makkista ostamalla käytetyn Nissan Tiidan vähäksi aikaa. Voisi sitten vaihteeksi huonoselkäinen ajella seisoma-asennossa, josta Tiida on kuuluisa.

Tässä ehkä seuraava autoni, ellei mene kaupaksi ennen:
http://www.nettiauto.com/nissan/tiida/4480193 (http://www.nettiauto.com/nissan/tiida/4480193)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Quality - 03.05.12 - klo:20:19

Et nyt, Markku, sentään tosissasi mistään Tiidasta ala höpistä ;).

Tuossa olisi ulkonäöltään yksi suosikeistasi, harmi vaan, ettei D5sta löytynyt punaisena: http://www.nettiauto.com/volvo/xc60/4735879 (http://www.nettiauto.com/volvo/xc60/4735879)

Voin kyllä suositella lämpimästi. Ja sopii kyllä korkeaa ajoasentoa rakastavalle loistavasti.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 03.05.12 - klo:20:35
Huumorit heitetty, mutta pokka ja lompakkokin kyllä kestäisi tuon Tiida -tempun tehdä. Naurua riittäisi lähipiirissä muutamaksi viikoksi. Kai sen Tiidan joku pappa (=vielä minuakin papempi) ostaisi pois.

Voisi hyvinkin XC60 olla vaihtoehto. Ostaisin sen varmaan uutena, ja jotain samantyyppistä kokoonpanoa kuin sinulla. Ja kaiketi punaisena R -Design -lookilla.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Urlaub - 03.05.12 - klo:20:38
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.05.12 - klo:20:35
Huumorit heitetty, mutta pokka ja lompakkokin kyllä kestäisi tuon Tiida -tempun tehdä. Naurua riittäisi lähipiirissä muutamaksi viikoksi. Kai sen Tiidan joku pappa (=vielä minuakin papempi) ostaisi pois.

Eiköhän tuon kestäisi melkeinpä kenen tahansa lompuuki.

Ostaa halvan Tiidan, ajaa pari kuukautta ja myy ostohintaan pois. Jos oikein sopivasti löytää halvalla, voisi siinä tehdä jopa muutaman satasen tai tonninkin vaivanpalkkaa Tiidan omistamisesta. Käytetyn ostamisessa kun ei yleensä pala rahaa ylimääräisen hinnan alentumisen muodossa, jos ei nyt sentään lasipalatsista osta.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 03.05.12 - klo:20:41
Just noin. Voisi hauskuuttaa Makkista ja muitakin kavereita ihan oikeasti. MasTurbokin taisi ostaa jonkin pehmo - Datsunin. Tiida olisi hard core -Datsun !
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: msvahn - 03.05.12 - klo:21:20
Nostan Markulle hattua, kun pystyy noin vaan laittamaan myyntiin. Mitäs jos se meniskin kuukaudessa kaupaksi..  :o
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 03.05.12 - klo:21:24
No problem - Tiida tilalle odotteluun - ja sitten mietitään taas seuraavaa.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: PowerYeti - 03.05.12 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.05.12 - klo:21:24
No problem - Tiida tilalle odotteluun - ja sitten mietitään taas seuraavaa.
Hmm... Mielenkiintoista, taas jälleen kerran. Asiaa tuntemattoman ja ymmärtämättömän korvissa tämä autonvaihtosirkus saattaisi olla indikaatio joko a) hetkellisistä talousongelmista b) päätöksenteon ja siinä pysymisen kyvyttömyydestä tai c) luonteenpiirteestä, joka asettaa poikamaisen tahdon ja uutuudenviehätyksen esim. järkevän taloussuunnitelun edelle, monen muun asia kustannuksella.

Mutta peukkua silti oli mikään ym. kohdallaan, jokin motivaatio tälle meiningille lienee. Hienoa, että meitä on eri lähtöön, ainakin autokauppiaiden silmissä.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 03.05.12 - klo:21:50
Taitaa olla tuo vaihtoehto c minun kohdalla.  Poikamaista luonteenpiirrettä vanha mies kaipaa !
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: jf - 03.05.12 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.05.12 - klo:21:50
Poikamaista luonteenpiirrettä vanha mies kaipaa !
Ei niitä rahoja saa lähtiessään mukaansa, joten eikun onnea kaupoille!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: msvahn - 03.05.12 - klo:22:07
Uuden auton valinta/odotusaika on ainakin itselleni se kaikkein jännittävin. Sitten kun se on ollut hetken alla/omistuksessa niin voikin alkaa jo suunnata katsetta tulevaisuuteen. Tai ainakin alkaa helposti vertaamaan siinä kiinni olevaa pääomaa muihin vaihtoehtoihin. Mielihän muuttuu ja uutuuden viehätys laimenee kun sellaisen hetken omistaa. Useinhan pääoman realisointi on kuitenkin mahdotonta järkihinnalla, joten se rauhoittaa (meitä muita, paitsi Markkua) ajamaan laitteella niin kauan, että kokee saaneensa siitä riittävän hyödyn/ilon.

Meillä vaimo on ihan rikki tähän jatkuvaan autokuumeeseeni. Vaikka vuoden vaihteessa juuri hain Audin ja vannoin, että tuolla pärjään pitkään niin nyt kutkuttaa valkoinen 1-sarjalainen punaisilla sporttinahkoilla (vaimon käyttöön). Audista en luovu, mutta silti kova kuume saada tuollainen ykkönenkin perheeseen. Mitään järkeä tuossa ei ole, kun nykylaitteet toimivia ja niitä nytkin liikaa... Onkohan tähän mitään hoitoa tarjolla? Aiemmin hoidin tätä hommailemalla prätkiä ja harrasteautoja tai kerran pari vuodessa vanhoja 2-5ke autoja "kolmosautoksi" uusien ohelle. Tällä selvisinkin oman ykkösautoni päivitykseltä lähes 8v., mutta vaimo sijaiskärsijänä "joutui" ottamaan uuden auton aina 2v. välein. (pihille luonteelleni halvempia vaihtaa tiheään..)

Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: eGetin - 03.05.12 - klo:22:18
Miten olisi kesämökki tai vene? :D
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: msvahn - 03.05.12 - klo:22:33
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 03.05.12 - klo:22:18
Miten olisi kesämökki tai vene? :D

Siinä se onkin, kun mökki tuli vaimon aloitteesta hommattua 2009 (tosin silloin myin veneen pois ja tilalle tuli vain soutuvene kun järvellä 10km/h rajoitus..).
Varsinainen mökkirakennus vaatisi kyllä päivitystä, kun pieni 50-luvun tönö. Siihenkin olen vaan niin pihi, että rakennan ehtiessäni sen itse (kunhan taloprojekti valmistuu). Säästyneillä työpalkoilla voi katsos sitten hankkia jonkun rassin, kuten tässä talonkin yhteydessä käynyt jokusen kerran...  ;)

Autot (normaali käyttiksetkin) on itselläni sydäntä lähellä, eikä niitä ei voi kiinteistöillä ainakaan täysin korvata.

Vaikka tempauksistani saa holtittoman kuvan, niin valitsen hankintani aika huolella taloudellisessa mielessä. Jälleenmyynti on aina otettu huomioon ja lyhyelle pitoajalle en osta isosti lisävarusteita (vaimon autot). Mallitkin on ollut Golffia ja Octavia, joista saa omansa pois.. Hintaluokka on aivan eri levelillä kuin Markun autoissa, mutta sairaus varmastikin aika sama...  :D
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: monster - 03.05.12 - klo:22:38
Markkuhan vaihtaa oikeasti aika harvoin autoa - ainakin jos vertaa allekirjoittaneeseen  ;D

Ei näihin peltilehmiin kannata rakastua...

ps. Markun linkkaama Tiida kolaroitu kun kuskin ovi erivärinen ja kaiken lisäksi sikahintainen
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: msvahn - 03.05.12 - klo:22:47
 ;D

Eihän niihin kannata, mutta... Itse kun oppisi ottamaan rehellisesti takkiin autokaupoissa eikä aina laskisi milloin on kannattavinta vaihtaa.. Usean kinnerin pitäminen yhtäaikaa tulee loppupeleissä samoihin kuin päästää niistä irti "tappiolla" heti..  :)

Innolla kuitenkin odotan Markun uutta siirtoa.. Neliveto se ainakin tod.näk. tulee olemaan, mutta aukeaako siinä myös katto vai istutaanko siinä korkeammalla?  :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: autofanaatikko - 04.05.12 - klo:21:29
Markun seuraava autohan voi olla ihan mitä vaan kuten tässä on jo nähty. Se on kuitenkin ollut pitkään yhteinen tekijä, että autot ovat olleet monesti ns. parempia ja kalliimpia merkkejä, useampia nelivetoja on ollut, kaikki on olleet kunnon tehokkailla ja vääntävillä moottoreilla ja ladattu aina niin paljolla varustemäärällä, että niiden varusteiden kokonaishinnoilla saa monesti jo jotain kohtuullisia käyttöautojakin. Myöskin kokoa ja näköä on aina ollut. Ei mitään Golf-kokoluokkaa ole olleet monetkaan noista autoista. Eikä ne autot  ole omanneet mitään perussisustaa tai perusulkokuorta. Mut tuskin tuo uusin nyt pelkän nelivedosta haaveluin takia meni heti myyntiin. Eihän tuo auto kerinnyt edes nähdä vielä kunnon talvikelejä jossa olisi nähnyt sen tekeekö tuolla talvessa yhtään mitään.

E92 335iA coupe, Passat CC, A4 B8 quattro 2.0TFSI, BMW X5 3.0dA, A4 cabriolet, A7 3.0TDI, F30 335iA ei ole mitään perusjamppojen autoja.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Ranssi - 04.05.12 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 04.05.12 - klo:21:29
A4 cabriolet

?
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: autofanaatikko - 04.05.12 - klo:21:48
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 04.05.12 - klo:21:34
?

Joku Audin avohan se oli. A4 tai A5. En enää tarkkaan muista.  Ei ollut Markulla kauaa.

Tais olla A5 rättikatolla.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 04.05.12 - klo:21:51
Kysymysmerkki on just oikea vastaus tähän. Katselen avoimin mielin, mikä olisi seuraava - Nissan Tiida vaiko Jaguar XF - siinä välillä sitten on jokunen muukin vaihtoehto.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: JeanC - 04.05.12 - klo:21:53
XJ ois aika miehekäs
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: VAG! - 04.05.12 - klo:22:01
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.05.12 - klo:21:51
Katselen avoimin mielin, mikä olisi seuraava - Nissan Tiida vaiko Jaguar XF -

Vaikka Markkua en ole ikinä tavannutkaan, niin silti uskallan sanoa, että minun on helppo kuvitella hänet tämän auton ratiin:

(http://photo.netcarshow.com/Jaguar-XF_2012_photo_29.jpg)

Jotenkin tuosta autosta ja Markusta vain tulee sellainen 1+1=2 yhtälö mieleen :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: LasseP - 04.05.12 - klo:22:05
Miksi ei kerralla kunnon oikea urheiluauto tyyliin 911? Maksaa pari vuotta vanhana saman kuin 335 uutena. Ja erottuu massasta ihan erilailla.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Quality - 04.05.12 - klo:22:06

Veikkaan, ettei se Tiida kumminkaan ...

LainaaVaikka Markkua en ole ikinä tavannutkaan, niin silti uskallan sanoa, että minun on helppo kuvitella hänet tämän auton ratiin:

Markun tuntien tuohon on helppo yhtyä :).
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: SKU - 04.05.12 - klo:22:24
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.05.12 - klo:22:01
Vaikka Markkua en ole ikinä tavannutkaan, niin silti uskallan sanoa, että minun on helppo kuvitella hänet tämän auton ratiin:

(http://photo.netcarshow.com/Jaguar-XF_2012_photo_29.jpg)

Jotenkin tuosta autosta ja Markusta vain tulee sellainen 1+1=2 yhtälö mieleen :)

Kyllä. Sopii "vanhemmalle" herrasmiehelle todella hyvin ;)

No joo, hieno peli tämä olisi. Tässä voisi olla seuraava...voisin itsekin harkita tuollaista hyvinki.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: rob-s - 04.05.12 - klo:22:35
Tässä on Markun seuraava auto:

hieman ikää autolla mutta toisaalta tästä saa omansa takaisin..ennen kaikkea herrasmiessportti jolla kivaa ajaa viikonloppuisin:)

http://www.nettiauto.com/bentley/continental/4650142 (http://www.nettiauto.com/bentley/continental/4650142)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Highland wanderer - 04.05.12 - klo:22:42
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 04.05.12 - klo:22:35
Tässä on Markun seuraava auto:

hieman ikää autolla mutta toisaalta tästä saa omansa takaisin..ennen kaikkea herrasmiessportti jolla kivaa ajaa viikonloppuisin:)

http://www.nettiauto.com/bentley/continental/4650142 (http://www.nettiauto.com/bentley/continental/4650142)
Aika karu hinta 6 vuotta vanhasta.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: LasseP - 04.05.12 - klo:22:58
6v vanha mutta pitää paremmin hintansa kuin moni uusi ja kyllähän tuolla nyt erottuu massasta. Aito premium. Ei merkonomi bemari  ;D
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: clima - 04.05.12 - klo:23:04
Lainaus käyttäjältä: LasseP - 04.05.12 - klo:22:05
Miksi ei kerralla kunnon oikea urheiluauto tyyliin 911? Maksaa pari vuotta vanhana saman kuin 335 uutena. Ja erottuu massasta ihan erilailla.

Hyvä pointti. Audit ja bemarit koettu, nyt vaikka Porschen kimppuun.  :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: auri - 04.05.12 - klo:23:25

Ehdottomasti nyt joku (käytetty) oikeasti erikoisempi auto Markulle alle! Voinee huomata, ettei nämä ns.tavis-premiumit jaksa herraa
pitkään kiinnostaa. Voisin olettaa, että nykyisenkin auton hankintamotiivina oli lähes puhdas uutuusarvo, joka on nyt hävinnyt, koska a) auto on ollut jo parisen kuukautta persauksen allaa b) niitä näkee liikenteessä jo aikalailla. Nyt Markku 911 alle ja saat pari vuotta lääkettä kuumeellesi!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Karvis - 05.05.12 - klo:01:16
Lainaus käyttäjältä: auri - 04.05.12 - klo:23:25
Ehdottomasti nyt joku (käytetty) oikeasti erikoisempi auto Markulle alle! Voinee huomata, ettei nämä ns.tavis-premiumit jaksa herraa
pitkään kiinnostaa.

Minä olen siinä käsityksessä että autot on Markulle harrastus ja hänestä on mukava kokeilla erilaisia kulkineita, autoja ei siis ole tarkoituskaan pitää vuotta tai kahta vaan maistella vaikka mitä. Talouden toinen auto, liisari bmw, on se jota pidetään kauemmin ja muut vaihtuu sopivaa tahtia.

Lähes kadehtittava tilanne johon itsekin, ja varmasti moni muukin, haluaisin päästä :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: autofanaatikko - 05.05.12 - klo:14:10
Lainaus käyttäjältä: auri - 04.05.12 - klo:23:25
Ehdottomasti nyt joku (käytetty) oikeasti erikoisempi auto Markulle alle! Voinee huomata, ettei nämä ns.tavis-premiumit jaksa herraa
pitkään kiinnostaa. Voisin olettaa, että nykyisenkin auton hankintamotiivina oli lähes puhdas uutuusarvo, joka on nyt hävinnyt, koska a) auto on ollut jo parisen kuukautta persauksen allaa b) niitä näkee liikenteessä jo aikalailla. Nyt Markku 911 alle ja saat pari vuotta lääkettä kuumeellesi!

Eipä paljoa tuu vielä tiellä paljoa F30:tä vastaan. Ehkä jossain Helsingissä niitä jo näkee, mutta se on muualla vielä aika harvinainen näky. Jos ei siis puhuta autoista jotka on liikkeiden sisällä tai koeajokäytössä. Ettei nyt vaan menisi joillakin F10 ja F30 sekaisin. Enkä ole kyllä montaa tuollaista metallinpunaistakaan nähnyt. Ne on olleet kaikki esittelyautoja, jotka minua vastaan ovat tulleet ja värinä useimmiten perusvalkoinen. Moottoreiltaankin ne ovat olleet vaatimattomampia kuin tuo Markun auto.

Taitaa tuo autonvaihto olla vaan Markun harrastus. Uutuuden viehätys, auton tilaaminen ja tulevan suunnittelu on se juttu ja kun se on koettu ja uutuuden haju sekä viehätys yms. autosta hävinneet, niin on hyvä ryhtyä suunnittelemaan seuraavaa. Tai mistäs minä mitään tiedän, kunhan veikkaan vaan.

Tätä on hyvä harrastaa jos tähän on taloudelliset resurssit ja ylimääräistä rahaa. Joku varmaan pitää tuollaista hulluna harrasteena mutta on kai niitä huonompiakin harrastuksia.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: autofanaatikko - 05.05.12 - klo:14:15
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.05.12 - klo:01:16
Minä olen siinä käsityksessä että autot on Markulle harrastus ja hänestä on mukava kokeilla erilaisia kulkineita, autoja ei siis ole tarkoituskaan pitää vuotta tai kahta vaan maistella vaikka mitä. Talouden toinen auto, liisari bmw, on se jota pidetään kauemmin ja muut vaihtuu sopivaa tahtia.

Lähes kadehtittava tilanne johon itsekin, ja varmasti moni muukin, haluaisin päästä :)

Useimmilla sen tosiaan estää se, ettei ole rahaa moisiin hurjiin vaihtotahteihin (jos kyse on jostain 40-100.000 euron hintaluokan autoista) ja toinen vakava rajoite on tomera muija joka sanoo, että autoahan ei kokoajan vaihdella.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Raimo Miettinen jr. - 05.05.12 - klo:14:26
Kiva myös, että mies jakaa kokemuksensa meille muille hitaammin ja arkisempiin vaihtaville.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: katteja - 05.05.12 - klo:14:35
Itse hankkisin perus pyöritykseen vaikka caddyn tai polon. Sitten kun haluaa hampaita kalisutella niin "datsuni" tallista ulos ja turboon kierroksia.. eli>http://www.nettiauto.com/nissan/gt-r/4609229 (http://www.nettiauto.com/nissan/gt-r/4609229)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: jhj - 05.05.12 - klo:20:14
Laitetaan nyt oma ehdotus kun muutkin ovat heitelleet vaihtoehtoja Markun seuraavasta  ;D http://www.nettiauto.com/audi/s5/4769582 (http://www.nettiauto.com/audi/s5/4769582) Mites tuommoinen? Ainakin varusteet kohdallaan  :P
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 05.05.12 - klo:20:26
jhj:

Olisi kyllä aivan upea Cabrio tuo, ja kunnon koneella. Mutta taitaa ehtiä kesä mennä ohi ennen kuin saan omani myytyä. Ja saattaa minulta puuttua hiukan rahaakin....
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: PowerYeti - 05.05.12 - klo:22:23
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.05.12 - klo:20:26
jhj:

Ja saattaa minulta puuttua hiukan rahaakin....
Touche.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: JeanC - 07.05.12 - klo:20:54
Mites ois tällänen herrasmiesohjus,  M-B CLS 63 AMG (http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cls/4294262)  8)  :-*
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 07.05.12 - klo:21:08
Huh, mikä auto ! Teho on uskomaton. Olisihan tuo kiinnostava, mutta itselleni on uuden / uudehkon auton fiilis tärkeämpi, kuin varusteet ja tuo hurja teho. Oma F30 on aika optimi tässä vaiheessa. Teho riittää jo tässä 306 hv -tasolla - vaikea kuvitella, miten hyödyntäisin Suomessa nuo +208 hv omaani verraten. Hienohan tuo on varusteiltaankin kyllä. Mutta vanhan CLS:n ulkoasu ei oikein ole makuuni sekään. Ja tuohonkin minulta puuttuu rahaa... pitää tehdä lisää töitä ensin.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: automaattori - 07.05.12 - klo:21:16
Lainaus käyttäjältä: JeanC - 07.05.12 - klo:20:54
Mites ois tällänen herrasmiesohjus,  M-B CLS 63 AMG (http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cls/4294262)  8)  :-*

Jotenkin vaatis vappunaamarin että tolla kehtais ajaa, vaikka oliskin kivaa vähän irroitella. Mun tutut ainakin kattelis että nyt kaverilla on ruvennut himmeneen oikein kunnolla eikä edes Ben Furmanin lyhytterapia auttais, olis pakko hakea oikeaa apua ;D
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: jf - 07.05.12 - klo:22:13
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.05.12 - klo:21:08
Ja tuohonkin minulta puuttuu rahaa... pitää tehdä lisää töitä ensin.
Noo, mutta on parempi motivaatio aamuisin, kun tietää miksi pitää lähteä liikkeelle. Tuolla sitä pääsee ihan oikeasti liikkeellekin!  ;)
Muutaman kerran saanut tuollaista kuunnella, kun lähtenyt rampista edeltä pikkuisen ripeämmin. Tietää miltä Auto kuulostaa...  ::)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Highland wanderer - 07.05.12 - klo:22:21
Lainaus käyttäjältä: jf - 07.05.12 - klo:22:13
Muutaman kerran saanut tuollaista kuunnella, kun lähtenyt rampista edeltä pikkuisen ripeämmin. Tietää miltä Auto kuulostaa...  ::)
Juu AMG-malleissa on aina ihan huippusoundit! Eilen oli liikennevalossa vieressä uusi Coupe AMG, se kuullosti tyhjäkäynnilläkin tosi hienolta. Ja sitten kun valo vaihtui, voi taivas sentään. :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: JeanC - 07.05.12 - klo:22:22
Lainaus käyttäjältä: jf - 07.05.12 - klo:22:13
Muutaman kerran saanut tuollaista kuunnella, kun lähtenyt rampista edeltä pikkuisen ripeämmin. Tietää miltä Auto kuulostaa...  ::)
Sisällekin autoon kuuluvat KASIN soundit ovat pelkkää juhlaa  8)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Ranssi - 30.05.12 - klo:17:18
Onko Markku laittanut 335i:n seisomaan ja ostajaa odottamaan, kun juuri päivitetyssä myynti-ilmoituksessa ajokilometrimäärä on edelleen vain 700 vai onko kyse ainoastaan siitä, että päivitys koski ilmoituksen jotakin muuta seikkaa? On nimittäin poskettoman vähän tuo vajaa tuhat muutaman kuukauden ikäiselle ja ennen kaikkea noin hienolle autolle.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Skula - 30.05.12 - klo:17:27
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 30.05.12 - klo:17:18
Onko Markku laittanut 335i:n seisomaan ja ostajaa odottamaan, kun juuri päivitetyssä myynti-ilmoituksessa ajokilometrimäärä on edelleen vain 700 vai onko kyse ainoastaan siitä, että päivitys koski ilmoituksen jotakin muuta seikkaa? On nimittäin poskettoman vähän tuo vajaa tuhat muutaman kuukauden ikäiselle ja ennen kaikkea noin hienolle autolle.

Markku J ei näitä autojaan suotta kuluta :) taitaa olla enemmän sellainen koriste esine  ;)

Kuinkahan paljon tulis sen mahdollisen avokin (kolmosauton) mittariin vuodessa, jota siis Markku J suunnitteli  ;D
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 30.05.12 - klo:19:32
Joo, tämä 335i on nyt ollut seisomassa 5 viikkoa ajamatta sillä yhtään, kun oleilen yksin kotona ja ajelen työsuhdeauton "ilmaisilla" bensoilla tällä hetkellä. Joten kilometrejä on mittarissa hiukan yli 700 km. Kesärenkaatkin siihen on vielä vaihtamatta... Ehkä ensi viikolla saan aikaiseksi ajella renkaanvaihtoon sopivasti ennen perheen kotiutumista takaisin kotiin. Ja sitten alkaa nautiskelu.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: eGetin - 31.05.12 - klo:02:34
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.05.12 - klo:19:32
Joo, tämä 335i on nyt ollut seisomassa 5 viikkoa ajamatta sillä yhtään, kun oleilen yksin kotona ja ajelen työsuhdeauton "ilmaisilla" bensoilla tällä hetkellä. Joten kilometrejä on mittarissa hiukan yli 700 km. Kesärenkaatkin siihen on vielä vaihtamatta... Ehkä ensi viikolla saan aikaiseksi ajella renkaanvaihtoon sopivasti ennen perheen kotiutumista takaisin kotiin. Ja sitten alkaa nautiskelu.
Meikäläinen voi ajaa 335i:n mittariin pari tuhatta kilsaa mittariin parissa viikossa jos on tarvetta lisäkilometreille :D Vähän käy suruksi että noinkin hieno auto jää vaille huomiota - vaan seuraavalle omistajalle se on vain onni ;D
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Ton-1 - 31.05.12 - klo:06:58
Niin kauan kuin Markulla on 'ilmaiset' bensat tarjolla niin muita autofiilareita kannattais hankkia vuokra-autoilla ?

Olihan ne A7:nkin kilsat ääreispienet Markun sen myydessä.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Cayman - 31.05.12 - klo:08:23
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 31.05.12 - klo:06:58
Niin kauan kuin Markulla on 'ilmaiset' bensat tarjolla niin muita autofiilareita kannattais hankkia vuokra-autoilla ?

Moni täällä puhuu tuosta vuokraamisesta,mutta siinä on oma vaivansa.Hakea/noutaa auto,varata ajoissa,tankata täyteen ym. Ja sitten koskaan ei tiedä etukäteen millainen sää varauspäivänä on eli kyllä siitä lystistä maksaa muutaman euron enemmän,kun voi lähteä kruisimaan omasta pihasta silloin kun mieli tekee!Mitä sitä niillä ehkä säästyneillä euroilla sitten tekisi,kun täältä ei mitään mukaansa saa,antaa perinnöksi säätiölle,että terveydenhuolto ym menisi vielä huonompaan jamaan? >:(
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Urlaub - 31.05.12 - klo:09:29
Lainaus käyttäjältä: Audis - 31.05.12 - klo:08:23
Moni täällä puhuu tuosta vuokraamisesta,mutta siinä on oma vaivansa.Hakea/noutaa auto,varata ajoissa,tankata täyteen ym. Ja sitten koskaan ei tiedä etukäteen millainen sää varauspäivänä on eli kyllä siitä lystistä maksaa muutaman euron enemmän,kun voi lähteä kruisimaan omasta pihasta silloin kun mieli tekee!Mitä sitä niillä ehkä säästyneillä euroilla sitten tekisi,kun täältä ei mitään mukaansa saa,antaa perinnöksi säätiölle,että terveydenhuolto ym menisi vielä huonompaan jamaan? >:(

Mutta eikös tässäkin ketjussa puitu Biimeri ollut nostettuna pukeille polttoainekulujen vuoksi.  :P Ensin ostetaan 80+ tonnin auto, mutta sitten kekataan työsuhdeauton tankkaamisen olevan ilmaista, joten jätetään sisäänajamaton namu seisomaan. Hienon auton väärinkäyttöä, sanon minä..

Ei vaan, kyllä vuokra-autossa on juurikin nuo ongelmat, mutta näillä rahoilla mitä tässäkin ketjussa puhutaan, saisi avoauton kesäkuukausiksi minileasingillä koko kesäksi käyttöönsä. Siinä vaan jää pois se kutkuttava uuden auton mallailu ja kaupanteko. Siitä se lienee Markullakin kyse, että hän tykkää siitä fiiliksestä. Autovuokraamon tiskillä ei pääse kokemaan samaa.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Kaivosmies - 31.05.12 - klo:11:38
Eihän tuo nyt muutaman viikon seisomisesta mene miksikään, välillä on yhtä pitkiä jaksoja karmeita suolakelejäkin (kunnon autot huilaamassa).

Osa täällä "tämän tilanteen" kommenteista / auton tulevaisuuden spekuloinneista on kyllä aika hyvää viihdettä. Karkaa välillä aika tunnelmoinniksi.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Urlaub - 31.05.12 - klo:11:48
Lainaus käyttäjältä: Kaivosmies - 31.05.12 - klo:11:38
Eihän tuo nyt muutaman viikon seisomisesta mene miksikään, välillä on yhtä pitkiä jaksoja karmeita suolakelejäkin (kunnon autot huilaamassa).

Ei toki teknisesti menekään, mutta taitaa puheissa olla ennemminkin hämmennyksen sekaista kateutta. Moni keskustelija meinaan lähtisi aivan vapaaehtoisesti nielemään kilometrejä, jos tuollainen helmi seisoisi pihassa.  ;)


Lainaus käyttäjältä: Kaivosmies - 31.05.12 - klo:11:38
Osa täällä "tämän tilanteen" kommenteista / auton tulevaisuuden spekuloinneista on kyllä aika hyvää viihdettä. Karkaa välillä aika tunnelmoinniksi.

Niinpä ja ilmeisesti Markulla on sen verran hyvä itsetunto, että viitsii kuunnella myös hieman arvostelevaan sävyyn kirjoitettuja puheenvuoroja. Moni herkkähipiäisempi on tältäkin palstalta lähtenyt mököttämään.. Pisteet siitä Markulla, aikuinen mies tietää mitä haluaa, eikä kysy naapureiden mielipidettä.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Skula - 31.05.12 - klo:11:52
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 31.05.12 - klo:11:48Moni herkkähipiäisempi on tältäkin palstalta lähtenyt mököttämään.. Pisteet siitä Markulla, aikuinen mies tietää mitä haluaa, eikä kysy naapureiden mielipidettä.

Juuri näin.... Paitsi että rahoitusyhtiön omistamaa autoa ei voi pihalla olla  :D

Juu, eivaineskaan, kateutta tämä lienee.. Mutta onhan tuo bemari upea koristeenakin  8)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Passatti - 31.05.12 - klo:12:32
Voihan sen laittaa etupihalle näytille kateille ihmisille.
Vaikkei autoa ajaisikaan niin täytyy se pestä silti,että tämä hieno punainen väri olisi edukseen.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 31.05.12 - klo:13:49
Tämä on vain pikku jakso tällaista pappabemarilla ajelua. Avopuoliso palaa kohta kotiin ja ottaa tämän 523iA:n käyttöönsä. Sitten minä ajan taas omalla autollani nautiskellen. Persdynon nollauskin tulee samalla tehtyä.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Jycke - 04.06.12 - klo:12:49
Upea auto :) 35 on aivan loistava kone, ainakin mitä itse muistelen. Varsinkin jos lastuttaa... ;)   Jää M3:kin taakse ainakin suoralla.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: VWonderman - 04.06.12 - klo:13:27
Satuitkos Markku ajelemaan tällä tänään tuossa puoli yhden aikoihin Espoossa Piispansiltaa pitkin Iso Omenaa kohti? Tuli vaan vastaan juuri tuollainen punainen kolmonen kattoluukku auki, vanteetkin olivat samat kuin sinun kesävanteesi. :)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 04.06.12 - klo:13:44
En ollut minä. Olen vieläkin liikenteessä meidän ruskealla 523iA:lla. Hienoa, että joku muukin on kattoluukun ruksannut.

Ja kiitokset kehuista, Jycke.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: monster - 04.06.12 - klo:14:40
Jospa se oli Markun auto menossa Latviaan  ;D
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Levjsa - 04.06.12 - klo:16:08
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.06.12 - klo:13:44
Hienoa, että joku muukin on kattoluukun ruksannut.

Täytyy sanoa, että se on kyllä todella kiva varuste autoon kuin autoon!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 04.06.12 - klo:19:14
Tänään oli kesärenkaiden vaihtopäivä. Pari kuvaakin tuli räpsäistyä. Kiva oli taas kuunnella koneen ääntä reilun 5 viikon tauon jälkeen. Laulaahan se eri nuotilla, kuin "isonveljensä" vapari.

(https://lh6.googleusercontent.com/-4rQbLn1VMOM/T8zYnmGrgII/AAAAAAAAX68/rykzeYr6GNg/s720/IMG_0530.JPG)

(https://lh5.googleusercontent.com/-NE-3i4b8LwA/T8zY6zk968I/AAAAAAAAX-Y/sjKr8hRY7I4/s720/IMG_0570.JPG)

(https://lh5.googleusercontent.com/-B4xKD_zhPls/T8zYyV9jAEI/AAAAAAAAX9M/Vnddc-EnJXg/s720/IMG_0554.JPG)

(https://lh5.googleusercontent.com/-ZX-debTLxEA/T8zYrBiopYI/AAAAAAAAX7s/6L9bWPKaqdg/s720/IMG_0539.JPG)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Cayman - 04.06.12 - klo:21:00
Yksi asia pilaa lähes aina bemujen keulan ja se on tuo rekkarin alla oleva musta levy,sitä aikoinaan omassani manasin joka ikinen pvä,kun autolle kävelin!  >:(

siinä se prkle on;

(http://i266.photobucket.com/albums/ii279/zetsam/CIMG2872.jpg)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: autofanaatikko - 04.06.12 - klo:21:04
Tuota mustaa levyä ei ole kyllä ainakaan E90 ja E91:n keuloissa. Taitaa olla kyllä muitakin bemuja joissa se ei ole noin näkyvä kuin F30:ssä tai tuossa avossasi.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Cayman - 04.06.12 - klo:21:11
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 04.06.12 - klo:21:04
Tuota mustaa levyä ei ole kyllä ainakaan E90 ja E91:n keuloissa. Taitaa olla kyllä muitakin bemuja joissa se ei ole noin näkyvä kuin F30:ssä tai tuossa avossasi.

Jep,alunperin ajattelin,että se vaan amerikassa valmistetuissa bemuissa,mutta muissakin niitä näkee silloin tällöin,tuossa avossa se korostu vielä enemmän kun oli lyhyt rekkari xx-x ilman eu-tunnusta!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 04.06.12 - klo:21:28
Ei ole omassa vielä tuo häirinnyt silmää. Jenkeissä tämä F30 on kyllä aika ruma ilman etukilpeä, kun siihen on selkeästi suunniteltu myös eteen rekkari.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Cayman - 04.06.12 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.06.12 - klo:21:28
Ei ole omassa vielä tuo häirinnyt silmää. Jenkeissä tämä F30 on kyllä aika ruma ilman etukilpeä, kun siihen on selkeästi suunniteltu myös eteen rekkari.

Noinkin tarkka mies ja ei häiritse,ihmettelen!Tuossa ex:ssänikin näkyy aluslevyssä yhdessä reunassa jo 4-5 ruuvinreikää ym koloa!
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 04.06.12 - klo:21:53
Rumahan tuo aluslevy toki on, mutta olen ottanut sen "as given" - ei se minua haittaa.

(https://lh4.googleusercontent.com/-BLVrgUvSruE/T1-DSc5T8MI/AAAAAAAAW90/JaDDqSTdcq4/s640/IMG_2729.JPG)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Pertsa - 04.06.12 - klo:22:04
Liekö tuo tarkoitettu pidemmälle saksankilvelle. Tuosta suomikilven mittojen mukainen taustalevy niin ei ole ylimääräistä muovia tuolla reunoilla.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=46-5001 (http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=46-5001)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: VAG! - 04.06.12 - klo:22:13
Lainaus käyttäjältä: Audis - 04.06.12 - klo:21:00
Yksi asia pilaa lähes aina bemujen keulan ja se on tuo rekkarin alla oleva musta levy,sitä aikoinaan omassani manasin joka ikinen pvä,kun autolle kävelin!  >:(

Avauduin ihan samasta aiheesta keskustelun alkumetreillä (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8871.msg214366#msg214366).

Mielestäni tuo on ihan käsittämätön moka BMW Suomelta. Aivan mitättömällä pikkurahalla tuon olisi luultavasti saanut siistiksi, mutta ei. Antaa näyttää jälkituunaukselta. Tuollainen juttu ei haittaisi, jos alla olisi Skoda tai Hyundai, mutta BMW:ssä näidenkin asioiden pitäisi olla kunnossa.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: monster - 04.06.12 - klo:22:39
Etukilpi vaan irti ja katsomaan miten tuo musta aluslevy lähtee irti. Josko etukilven saisi paikalleen ilman rumaa aluslevyä. Takanakin on kilven alla tarvike kilvenalunen niinkuin about kaikissa "suomiautoissa". Etukilpihän autoliikkeissä laitetaan suomessa kiinni puuruuvia vastaavilla ruuveilla muovipuskurin läpi...
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: jarppis - 06.06.12 - klo:19:28
Muovi on luultavasti vain parilla ruuvilla kiinni ja helppo ottaa pois ja kilpi suoraan puskuriin. Parasta olisi toki jos ei tarvisi edessä pitää kilpeä ollenkaan, jolloin se näyttäisi hyvältä.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 06.06.12 - klo:20:31
Minulla on 523iA:ssa kilpi suoraan kiinni puskurin muovissa. Hiukan arveluttaa, miten se hioo muovista maalit, kun jonkin verran elää ajoviiman sitä heilutellessa. Olisi parempi olla aluslevy. Kai tuon voisi vaikka sahata ihan hiukan rekkarikilpeä lyhyemmäksi ja piilottaa näin sen taakse.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Ktk - 06.06.12 - klo:20:49
Mitä väliä sillä on jos muovipuskuriin tulee kilven taakse naarmuja?
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Urlaub - 06.06.12 - klo:20:59
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.06.12 - klo:20:31
Minulla on 523iA:ssa kilpi suoraan kiinni puskurin muovissa. Hiukan arveluttaa, miten se hioo muovista maalit, kun jonkin verran elää ajoviiman sitä heilutellessa. Olisi parempi olla aluslevy. Kai tuon voisi vaikka sahata ihan hiukan rekkarikilpeä lyhyemmäksi ja piilottaa näin sen taakse.

Naarmut tulee näkyviin vain jos poliisi vie kilvet tai sitten aikanaan, kun auto paalataan.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Markku J - 06.06.12 - klo:21:04
Naarmut näkyy kilven reunoilla myös "ulkoapäin" katsellen, jos niitä tulee. En halua omaan autoon niitä. Työsuhdemopossa niitä ei vielä näy kylläkään, vaikka siinä kilpi on suoraan kiinni puskurissa. Joten naarmut ei haitanne minua auton pidon aikataulu huomioiden, mutta se periaate !
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: VAG! - 06.06.12 - klo:21:05
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.06.12 - klo:20:31
Minulla on 523iA:ssa kilpi suoraan kiinni puskurin muovissa. Hiukan arveluttaa, miten se hioo muovista maalit, kun jonkin verran elää ajoviiman sitä heilutellessa. Olisi parempi olla aluslevy.

Itse on tullut irroteltua ja kiinniteltyä rekkareita kerta jos toinenkin, vaikka yleensä niitä hommia ei autoiljalle osu kohdalle. Suomessa on tosiaan monissa autoissa tapana ruuvata rekkari kiinni suoraan etupuskuriin, mutta ainakin niissä mitä itse olen irrottanut, on rekkarin takana ollut ohut solumuovinen levy. Eli rekkari ei ole suoraan kiinni maalipinnassa, vaan välissä on ohut "eriste".
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Peltzi - 06.06.12 - klo:21:12
Tai sitten maalauttaa tuon mustan muovin korinväriseksi. ;)
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Ktk - 06.06.12 - klo:21:14
On kyllä kilpi aika perseelleen ruuvattu jos pääsee niin paljon liikkumaan että siitä naarmut näkyy.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: Pertsa - 06.06.12 - klo:21:49
Tuo tuolla aiemmin linkkaamani Motonetin taustalevy on just sama mikä esim. itselläni on tuossa aanelosessa takana. Kilpi tulee taustalevyyn kiinni muoviruuveilla jotka tulee taustalevyn mukana. Tuossa taustalevyssä taas on niiin monta eri mahdollisuutta kiinnittää se autoon (eli ruuveille reikiä riittävästi) niin melko varmasti saisi samoilla ruuveilla kiinni puskuriin kuin tuo bemun orkkislevy, sis ilman että tarvii tehdä uusia reikiä puskuriin.
Otsikko: Vs: BMW 335i TwinPower Turbo Sport A F30 Sedan
Kirjoitti: monster - 06.06.12 - klo:22:30
Ja AudiClubin puolelta vinkki. Kilven saa laitettua eteen kaksipuoleisella tarranauhalla (voi ottaa kilven tarvittaessa pois). Varsinkin jos autossa etupuskurin alla metallia josta ruuvit ei mene läpi. Tarranauhan tilalle kelpaa vaikka 3M:n (koriosia liimatessa) käytetyt kaksipuoleiset teipit joissa pehmuste. Nuohan ei sitten lähde millään irti.