Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Hanksi

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 23.01.23 - klo:13:05
Sitten joskus kun otat auton pois laturista, niin lämmitys (polttoainekäyttöinen tai sähköinen) katkeaa saman tien, mutta joskus taas lämmitys jatkuu piuhan irroittamisen jälkeenkin.
Ilmeisesti sillä on väliä, onko laittanut lämmityksen sovelluksesta tai kaukosäätimestä ja onko ajastettu vai ei.

Mutta kyllä nämä jotkin ominaisuudet bugeilta vaikuttaa, jos ei lataa täyteen tai ajastettu lämmitys aina lähde käyntiin. Ei voi oikein luottaa ajastuksiin vaan melkein tarkistettava sovelluksesta tilanne ennen lähtöä...

Olen ihmetellyt myös Tiguanin kanssa tuota lämmityksen toimintaa. Siinäkin lämmitys joko katkeaa tai ei katkea avattaessa ovet lukosta. Jos lämmitys ei katkea ovia avatessa ei se katkea myöskään kaapelin irroitukseen. En ole keksinyt mitään logiikkaa mihinkä toiminta perustuisi. Käytännössä lämmitys on laitettu joka kerta päälle sovelluksesta ilman ajastuksia ja latausjohto on kiinni, jolloin lämmitys käyttää verkkovirtaa. Autolla on kyllä lupa käyttää tarvittaessa akkuvirtaa lämmitykseen.

Pidän tätä jo enemmän bugina kuin ominaisuutena.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 23.01.23 - klo:12:42
Tänään aamulla lähin ihan normaalisti auto esilämmitettynä ja akku täynnä sähköllä liikkeelle. Melkeimpä heti lähdön jälkeen laitoin hybridi- modelle, kun tiesin ettei sähkö riitä koko matkaan. Sitten alkoi tapahtumaan, ainakin itselle, outoja. Alku matka on 30/ 40 km/h- rajoitusta. Yhtäkkiä auto käytti 3 kertaa peräjälkeen pienen kaasun painalluksen yhteydessä polttiksen äkkiseltään päällä. Ekalla kerralla oikein nykäs, niin et varmasyi huomas mitä tapahtui. Kierrokset nousi 2000rpm ja sitten saamui samantien. 😱 Sitten siirryin kehä 3:lle johon saavuin sähköllä ja kaasua painaessa polttis lähti käyntiin kuten piti, mut auto vetäs ihan pirusti. Mietin et oliko tie muka niin liukas. Outoudet jatkui kehä 3: lla, kun autosta hävisi polttiksen sammutus vauhdissa, kun nosti kaasun esim. alamäessä. Tämä hävisi, kun saavuin kehä 1:sen liityntäkaistalle ja jarrutin nopeuden sopivan pieneksi. Kehä 1:llä auto toimi taas normaalisti. Onko muilla tullut vastaan kyseisiä bugeja? Pitää vielä katsoa obd11: llä onko tullu vikakoodeja aamusesta tötöilystä.

Et sattumalta katsonut tuosta mittariston "hybridinäkymästä" mikä akun maksimi "ulosantokyky" tuolloin oli? Itse olen huomannut että kun akku on kylmä, on tuo ulosantokyky ~30% maksimista (ilman boostia) - Hybriditilan kun lyö päälle leikkaa se tuosta viellä osan pois ja tuntuu että polttis hörähtää todella herkästi.

Muu osuus kuullostaa kyllä vähän erikoiselta. Tossa kun heitin jälkikasvun päiväkotiin niin ainakin täällä pohjoisespoossa oli tiet pirun liukkaita paikoitellen - tekee oikeen pahaa kun liikkellelähdössä sutii niin pirusti ja yht-äkkiä tuleekin paljasta asfalttia ja pitoa...

Santtuli

Moro! Koeajossa miulla oli sellanen -17 vm ja 175tkm ajettu Pasuuna. Testasin tossa, niin maallikkona (en oo ennen hybrdeillä tai sähköillä ajellu) niin pääsin 20km sähköllä n. -1 C kelissä. Kuulostaako tuo äkkiseltään vähältä?

Toveri kävi lukemassa OBD elevenillä tietoja, niin vastaavia siellä olisi.
High voltage / hybrid battery history data 1:
Counter for amp hour charge: 70176 Ah
----------__----------- discharge: -68562 Ah
samat kwh charge: 25683kwh
ja discharge -24020kwh.

Myös sanoi tämmösiä kun Max charge level value 92.51%
ja min charge level 91.6%

Voiko näistä päätellä jotain?

Mikav

Niin moni asia vaikuttaa, että ei kyllä voi sanoa tarkasti. Oliko akku latauksessa juuri ennen lähtöä? Oliko esilämmitys sisätiloihin päällä? Minkälaista ajoa? Paljonko sisätilan lämmityksen pyynti? Uudemmalla vähemmän ajetulla isommalla akulla olevalla menee tuossa kelissä sen 32-38km. Riippuen taas kaikista tekijöistä.
Polestar 2 LRDM

Santtuli

Lainaus käyttäjältä: Mikav - 24.01.23 - klo:23:02
Niin moni asia vaikuttaa, että ei kyllä voi sanoa tarkasti. Oliko akku latauksessa juuri ennen lähtöä? Oliko esilämmitys sisätiloihin päällä? Minkälaista ajoa? Paljonko sisätilan lämmityksen pyynti? Uudemmalla vähemmän ajetulla isommalla akulla olevalla menee tuossa kelissä sen 32-38km. Riippuen taas kaikista tekijöistä.

Oli hallissa sisällä ladattuna, range näytti 35km lähdössä. Pyynti oli 18C ja ac oli pois päältä. Ajo oli eka kaupunkiin 10km ja sitten motaria 10km karkeesti. Ei ollu laturissa JUST ennen lähtöä, otin pois n 2h ennen lähtöä.

jaripetteri

Kotikonstein varmaan helpoin testata on ladata tyhjästä täyteen ja mitata kWh mittarilla paljonko sinne menee.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Mikav

Motari ja kylmä kyllä syö nopeasti sen kapasiteetin vaikka lämpimästä lähtisi. Itse kun töistä lähden hallista on akkua sen 28 km ja kotona aika lailla 1-2 km jäljellä. Puolet matkasta tuusulantietä ja motarinopeuksia. Matka on siis 21km. Eli pudotusta on, mutta ei kyllä ihan noin rajua kuin mainitsit.
Polestar 2 LRDM

ZimKork

Pari kantapään kautta opittua huomiota lämmityksestä. Ensinnäkin, jos sallii lämmityksen akkuvirralla, lämpiää todella hyvin, varmaan yhtä hyvin kuin jos olisi kunnollinen virtalähde piuhalle. Eli jos ei sitä Webaa ole ja haluaa ehdottomasti lämpimäksi kuitenkin niin siitä vain ruksia kohtaan "salli lämmittäminen akkuvirralla". Tietenkin sen jälkeen range on jonkin verran laskenut. Toisekseen kun laittaa lämmityksen johonkin, olen huomannut että jostain syystä se häiriintyy jos autoon laittaa jossain välissä virrat sitä ennen. Ilmeisesti se kuvittelee että lähtö tapahtuikin silloin, jolloin se "seuraava lähtö" mihin pitäisi lämmittää, tapahtui auton mielestä jo. Jos jostain syystä käyttää autoa tai edes virtoja päällä, kannattaa käydä asettamassa lämmitysaika uudelleen, vaikka viidellä minuutilla muuttaa että on varmasti uusiutunut, tai ehkä ruksi pois, ja takas riittää. En tiedä onko tämä jokaisessa tapauksessa ollut vikana, mutta itsellä ainakin vähensi huomattavasti ongelmia. Itsellä kävi esimerkiksi pari kertaa niin että olin jo säätänyt kaiken valmiiksi, sitten sammutin auton. Sitten huomasin että haluan laittaa pyyhkimet huoltoasentoon yöksi etteivät jäädy sateessa alhaalla ollessaan. Kytkin virrat, hetkeksi, vain jotta sain siten käännettyä pyyhkimet. Tämän jälkeen ei sitten auto lämminnytkään asetettuun aikaan kun ne virrat oli käyneet pari sekuntia päällä.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 23.01.23 - klo:14:14
Et sattumalta katsonut tuosta mittariston "hybridinäkymästä" mikä akun maksimi "ulosantokyky" tuolloin oli? Itse olen huomannut että kun akku on kylmä, on tuo ulosantokyky ~30% maksimista (ilman boostia) - Hybriditilan kun lyö päälle leikkaa se tuosta viellä osan pois ja tuntuu että polttis hörähtää todella herkästi.

Muu osuus kuullostaa kyllä vähän erikoiselta. Tossa kun heitin jälkikasvun päiväkotiin niin ainakin täällä pohjoisespoossa oli tiet pirun liukkaita paikoitellen - tekee oikeen pahaa kun liikkellelähdössä sutii niin pirusti ja yht-äkkiä tuleekin paljasta asfalttia ja pitoa...
Eipä löytynyt vikakoodeja obd11: llä. Kokeilin uudestaan lähtöä kylmällä akulla/ hybridi- modella ja sama homma toistui eli käytti polttiksen 3 kertaa 2000rpm. Ajoin hyvin lyhyen 4 kilsan lenkin, jonka jälkeen laitoin auton takaisin lataukseen hetkeksi. Uudelleen lähtiessäni (45min.) auto teki taas polttiksen käynnistyksen tällä kertaa 1 kerran. Taaskaan auto ei suostunut sammumaan kaasua nostettaessa vaikka jäähdytinnesteet olivat jo lämpimät. Tämä kuitenkin normalisoitui jossain vaiheessa matkaa. Ottaisiko järjestelmän käyttöön jonkun muun arvon täyttyessä? Öljyissä ei ainakaan ollu 50 astetta täynnä, kun taas sammutteli normaalisti.
Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 25.01.23 - klo:14:09
Pari kantapään kautta opittua huomiota lämmityksestä. Ensinnäkin, jos sallii lämmityksen akkuvirralla, lämpiää todella hyvin, varmaan yhtä hyvin kuin jos olisi kunnollinen virtalähde piuhalle. Eli jos ei sitä Webaa ole ja haluaa ehdottomasti lämpimäksi kuitenkin niin siitä vain ruksia kohtaan "salli lämmittäminen akkuvirralla". Tietenkin sen jälkeen range on jonkin verran laskenut. Toisekseen kun laittaa lämmityksen johonkin, olen huomannut että jostain syystä se häiriintyy jos autoon laittaa jossain välissä virrat sitä ennen. Ilmeisesti se kuvittelee että lähtö tapahtuikin silloin, jolloin se "seuraava lähtö" mihin pitäisi lämmittää, tapahtui auton mielestä jo. Jos jostain syystä käyttää autoa tai edes virtoja päällä, kannattaa käydä asettamassa lämmitysaika uudelleen, vaikka viidellä minuutilla muuttaa että on varmasti uusiutunut, tai ehkä ruksi pois, ja takas riittää. En tiedä onko tämä jokaisessa tapauksessa ollut vikana, mutta itsellä ainakin vähensi huomattavasti ongelmia. Itsellä kävi esimerkiksi pari kertaa niin että olin jo säätänyt kaiken valmiiksi, sitten sammutin auton. Sitten huomasin että haluan laittaa pyyhkimet huoltoasentoon yöksi etteivät jäädy sateessa alhaalla ollessaan. Kytkin virrat, hetkeksi, vain jotta sain siten käännettyä pyyhkimet. Tämän jälkeen ei sitten auto lämminnytkään asetettuun aikaan kun ne virrat oli käyneet pari sekuntia päällä.
Jos autossa on piuha kiinni, niin se lämmittää autoa piuhan antamalla teholla, vaikka ruksaisit lämmittämisen akkuvirralla. Akkuvirralla antaa tosiaan täyden lämmitystehon mitä autosta irti saa.
PASSAT GTE VM. 2020

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 25.01.23 - klo:15:16
Taaskaan auto ei suostunut sammumaan kaasua nostettaessa vaikka jäähdytinnesteet olivat jo lämpimät. Tämä kuitenkin normalisoitui jossain vaiheessa matkaa. Ottaisiko järjestelmän käyttöön jonkun muun arvon täyttyessä?

Minulla ainakin joskus tekee sen, että hybridillä kone ei sammu, vaikka nostaa kaasun ja e-modekin olisi mahdollinen eli kilsoja on, eikä mittarissa pala se e- logo viiva yli vedettynä. Liittynyt yleensä ei täysin lämpimään koneeseen. Mutta en ole sen tarkemmin analysoinut. Kuulostaa siis kuitenkin normaalilta, eli joku parametri haluaa konetta pitää käynnissä.

Wiiseli

Tulipa eilen törmättyä hauskaan yksityiskohtaan, kun vaihdoin OBD11: llä tutkien ääniä ja voimakkuutta. Koodaus toimi ainoastaan sillä profiililla millä olin koodauksen tehnyt. Eli vaimon profiililla äänet pysyivät samoina koodauksesta huolimatta. Onkohan muut törmänneet samanlaiseen ominaisuuteen muissa koodauksissa? Mielenkiintoinen juttu, jos persoinointi on tarkoituksella viety noin pitkälle Vagin toimesta.
PASSAT GTE VM. 2020

jaripetteri

Eikö noita pysty säätämään sieltä soittimen valikoistakin?
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Wiiseli

Joo näköjään!🤣🤣 Taas huomaa miten vajaavaisin toiminnoin infotainmenttiä käyttää!
PASSAT GTE VM. 2020

ECOisti

Mistähän nyt kiikastaa, kun ajon aikana takapenkin kattovalot jää palamaan?
On tää kyllä melkoinen vehje tää GTE, koko ajan jotain häikkää...
No, vielä toistaiseksi positiiviset asiat autossa voittaa negatiiviset asiat ja jatkan tällä köröttelyä. :)

We Connectin ilmaisjaksokin on päättymässä.
Mikä käytännön ero on lisenssissä, jos ottaa sen navigoinnin ominaisuuksilla tai ilman? Hinnat oli muistaakseni 79 â,¬ tai 149 â,¬.

ophaa

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 31.01.23 - klo:08:20
Mistähän nyt kiikastaa, kun ajon aikana takapenkin kattovalot jää palamaan?


Onko taustapeilin vieressä oleva rear-nappula päällä?

ECOisti

Lainaus käyttäjältä: ophaa - 31.01.23 - klo:09:22
Onko taustapeilin vieressä oleva rear-nappula päällä?

Muistaakseni on. Guuglettelin ulkomaisia foorumeita asiasta ja saattaa olla, että tässä on nyt tullut itse paineltua noita nappeja jotenkin väärin... :)
Pitää testata eri asennot painikkeista vielä kertaalleen läpi ja varmistaa, että miten ne etu- ja takanapit piti ollakaan.

ECOisti

Käsi pystyyn virheen merkiksi ja päätä puskaan...
Omaa hölmöilyn syytä oli, että takavalot jäivät palamaan.

Mutta tajusinpa sitten senkin vasta nyt, että nuo katkaisijathan toimivat väärin päin, ainakin minun mielestä.
Kun painat painikkeen pohjaan, niin se on sama kuin pois päältä.
No, kaikkea tässä oppiikin. :)

duke7

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 01.02.23 - klo:08:59
Käsi pystyyn virheen merkiksi ja päätä puskaan...
Omaa hölmöilyn syytä oli, että takavalot jäivät palamaan.

Mutta tajusinpa sitten senkin vasta nyt, että nuo katkaisijathan toimivat väärin päin, ainakin minun mielestä.
Kun painat painikkeen pohjaan, niin se on sama kuin pois päältä.
No, kaikkea tässä oppiikin. :)
ai, en ole huomannut että niillä on mitään fyysisiä asentoja. Eikös se ole vain vaihtokytkin eli muuttaa valojen tilaa? Eli jos ne on takaa laitettu päälle niin sammuttaa ne ja jos ovat pois niin laittaa päälle.

duke7

TM:n jutussa oli listattu 50 Suomen eniten myytyä plugaria. Passat oli sijalla 50 ja 69 kpl. Eniten myyty oli XC60 1741 kpl. Volkkarin sukuisista eniten myyty Octaviaa joka sijalla 14 ja 372 kpl.
Aika alas Passatti tällä listalla sijoittuu. Toki malli on jo vanha ja hinta kova moniin verrattuna. Tässä Pirkanmaalla tuntuu myös yli puolet B8 Passateista olevan plugareita ja joskus jopa pari tunnin reissulla tätä laskin ja samaa päädyin. Muiden merkkien plugarit eivät toki niin helposti erotukkaan.

ECOisti

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 01.02.23 - klo:09:40
ai, en ole huomannut että niillä on mitään fyysisiä asentoja. Eikös se ole vain vaihtokytkin eli muuttaa valojen tilaa? Eli jos ne on takaa laitettu päälle niin sammuttaa ne ja jos ovat pois niin laittaa päälle.

Voi se olla noinkin. :) Olin katsovinani, että toisessa asennossa on enemmän ulkona, mutta voin taas olla väärässä.

ophaa

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 01.02.23 - klo:08:59
Käsi pystyyn virheen merkiksi ja päätä puskaan...
Omaa hölmöilyn syytä oli, että takavalot jäivät palamaan.

Mutta tajusinpa sitten senkin vasta nyt, että nuo katkaisijathan toimivat väärin päin, ainakin minun mielestä.
Kun painat painikkeen pohjaan, niin se on sama kuin pois päältä.
No, kaikkea tässä oppiikin. :)

Juurikin näin, vähän väärinpäin toimii tuo logiikka. Eli valot palavat ajon aikana, kun painike on "ylhäällä".

Meillä lapset pyytävät välillä hämärällä ajon aikana takapenkin valoja päälle, joten tuosta napista ne on näppärä laittaa päälle ja pois. Välillä nappi unohtuu "ylös" ja valot palavat sitten autosta poistumisenkin jälkeen jonkin aikaa, kunnes sammuvat virran säästämiseksi. Seuraavalla kerralla kun auton taas käynnistää, takapenkin valot syttyvät ja ovat taas päällä, kunnes napin painaa pohjaan.

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 01.02.23 - klo:09:47
TM:n jutussa oli listattu 50 Suomen eniten myytyä plugaria. Passat oli sijalla 50 ja 69 kpl. Eniten myyty oli XC60 1741 kpl. Volkkarin sukuisista eniten myyty Octaviaa joka sijalla 14 ja 372 kpl.
Aika alas Passatti tällä listalla sijoittuu. Toki malli on jo vanha ja hinta kova moniin verrattuna. Tässä Pirkanmaalla tuntuu myös yli puolet B8 Passateista olevan plugareita ja joskus jopa pari tunnin reissulla tätä laskin ja samaa päädyin. Muiden merkkien plugarit eivät toki niin helposti erotukkaan.

Miten hyvin Passateja on saanut tehtaan linjalta pihalle? Konsernilla on selkeä (?) politiikka että tiettyjä plugareita saa kohtuullisesti ja tiettyjä ei saa ollenkaan. Rekisteröintitilastot on enemmän toimitus- kuin myyntitilastoja.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

duke7

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 01.02.23 - klo:11:32
Miten hyvin Passateja on saanut tehtaan linjalta pihalle? Konsernilla on selkeä (?) politiikka että tiettyjä plugareita saa kohtuullisesti ja tiettyjä ei saa ollenkaan. Rekisteröintitilastot on enemmän toimitus- kuin myyntitilastoja.
juu totta. TM puhui myyntimääristä mutta rekisteröintejähän ne katsoivat. En tiedä saatavuudesta

misi

Jaahans.

Olisi mahdollisesti auton vaihdon aika, kilometrien vähennyttyä reilusti. Tämmöinen Passat GTE kiinnostaisi. Toki hybrideistä hyvin vähän hajua, joten siksi täytyy hieman kysellä.

- sopiiko joku tietty malli suoraan valovirtaan, vai täytyykö/kannattaako vaihtaa heti joku tietty pistoke talon nurkalle?

- dsg-ongelmat, näiltä ei voi välttyä, vai onko joku tietty kombinaatio missä ei olisi mekatroniikkaongelmaa, vai selviääkö näistä tasaisilla laatikon öljynvaihdoilla?

- joku tietty malli, mitä ei kannata missään nimessä ostaa? Katsellut 2017vm-> malleja, siinä reilun 20k euron luokassa, n. 150tkm ajettuna

Tuollaisia mietteitä tälleen äkkiä kahvitunnilla tuli mieleen, mielen päällä muutakin mutta en nyt juuri saa päähäni.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

Banned

Lainaus käyttäjältä: misi - 01.02.23 - klo:13:48
Jaahans.

Olisi mahdollisesti auton vaihdon aika, kilometrien vähennyttyä reilusti. Tämmöinen Passat GTE kiinnostaisi. Toki hybrideistä hyvin vähän hajua, joten siksi täytyy hieman kysellä.

- sopiiko joku tietty malli suoraan valovirtaan, vai täytyykö/kannattaako vaihtaa heti joku tietty pistoke talon nurkalle?

- dsg-ongelmat, näiltä ei voi välttyä, vai onko joku tietty kombinaatio missä ei olisi mekatroniikkaongelmaa, vai selviääkö näistä tasaisilla laatikon öljynvaihdoilla?

- joku tietty malli, mitä ei kannata missään nimessä ostaa? Katsellut 2017vm-> malleja, siinä reilun 20k euron luokassa, n. 150tkm ajettuna

Tuollaisia mietteitä tälleen äkkiä kahvitunnilla tuli mieleen, mielen päällä muutakin mutta en nyt juuri saa päähäni.

- kaikki sopii valovirtaan.

- kannattaa noilla kilsoilla ottaa sellanen, joka on jo rempattu. Taitaa siinä 110 tkm tienoilla alkaa porsimaan nuo laatikot.

- ota sellanen missä on webasto, niin säästyt monelta harmitukselta talvisin. Faceliftatussa on vissiin enemmän softaongelmia.
Passat GTE

watson

Uskaltaakohan tämmöstä ostaa käytettynä, jos autolla tullaan todennäköisesti ajamaan loppuun saakka?(nykyinen golf vm2010 318tkm) eikös näissä lopu kulku jos akku vikaantuu? ja tuon 8 vuotta / 160 000 km akkutakuun jälkeen akun vaihtaminen maksaa melkeen auton ostohinnan verran?
VW Golf Variant 1,4TSI 110 kW DSG -17

Tippi

Lainaus käyttäjältä: watson - 01.02.23 - klo:15:42
Uskaltaakohan tämmöstä ostaa käytettynä, jos autolla tullaan todennäköisesti ajamaan loppuun saakka?(nykyinen golf vm2010 318tkm) eikös näissä lopu kulku jos akku vikaantuu? ja tuon 8 vuotta / 160 000 km akkutakuun jälkeen akun vaihtaminen maksaa melkeen auton ostohinnan verran?

Itse ainakin siinä käsityksessä että jos akustoon/suurjännitepuolelle tulee joku vika ei auto liiku silloin myöskään polttomoottorilla

misi

Lainaus käyttäjältä: Banned - 01.02.23 - klo:14:25
- kaikki sopii valovirtaan.

- kannattaa noilla kilsoilla ottaa sellanen, joka on jo rempattu. Taitaa siinä 110 tkm tienoilla alkaa porsimaan nuo laatikot.

- ota sellanen missä on webasto, niin säästyt monelta harmitukselta talvisin. Faceliftatussa on vissiin enemmän softaongelmia.

Kiitos. Webasto on kyllä aikalailla must. Ajattelinki juuri kysellä että onko tehty autoista, mitkä kiinnostaa. Eli kaikista kannattaa kysellä. Auttaako noihin dsg öljyjen vaihto vai tarviiko tehdä, kuten vanhemmissa laatikoissa?

Mikäs tuo akkuhomma on?
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

Immunity

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 01.02.23 - klo:09:47

Aika alas Passatti tällä listalla sijoittuu. Toki malli on jo vanha ja hinta kova moniin verrattuna.

Ensi vuonna pitäisi tulla uusi Passatti. Speksejä ei ole vielä tullut tietääkseni julki, mutta uuden tulosta on jo tieto ainakin K-Autossa.

heller

Lainaus käyttäjältä: misi - 01.02.23 - klo:13:48
Jaahans.

Olisi mahdollisesti auton vaihdon aika, kilometrien vähennyttyä reilusti. Tämmöinen Passat GTE kiinnostaisi. Toki hybrideistä hyvin vähän hajua, joten siksi täytyy hieman kysellä.

- sopiiko joku tietty malli suoraan valovirtaan, vai täytyykö/kannattaako vaihtaa heti joku tietty pistoke talon nurkalle?

- dsg-ongelmat, näiltä ei voi välttyä, vai onko joku tietty kombinaatio missä ei olisi mekatroniikkaongelmaa, vai selviääkö näistä tasaisilla laatikon öljynvaihdoilla?

- joku tietty malli, mitä ei kannata missään nimessä ostaa? Katsellut 2017vm-> malleja, siinä reilun 20k euron luokassa, n. 150tkm ajettuna

Tuollaisia mietteitä tälleen äkkiä kahvitunnilla tuli mieleen, mielen päällä muutakin mutta en nyt juuri saa päähäni.

Kuinkas paljon niitä kilsoja sitten tulee? Onko kannattavaa siis maksaa vanhan plugarin lisähintaa ylipäätään? Onko tarvetta isolle autolle?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy