Airbag virheilmoitus penkkien vaihdon jälkeen

Aloittaja Flat, 17.04.10 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

Flat

laitetaan tännekkin.

Penkkien vaihdon jälkeen ilmestyi airbag virheilmoitus . Tämä on kaiketi vielä normaalia, mutta isompi ongelma on se,  että tätä vikailmoitusta ei pysty resetoimaan vag/comin kautta pysyvästi. Vikailmoituksen pystyy resetoimaan, mutta aina kun auton käynnistää, niin ilmoitus tulee uudestaan.

Tässä ote logista:


2 Faults Found:
9440027 - Driver's side; side-airbag igniter
          B100B 1B [137] - Resistance Too High
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 23924 km
                    Date: 2010.04.17
                    Time: 16:23:09

9439771 - Front Passenger's Side Airbag Igniter
          B100A 1B [137] - Resistance Too High
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 23924 km
                    Date: 2010.04.17
                    Time: 16:23:09


onko kenelläkään ideaa mistä vika vois johtua ?
ehdotuksia ?

wtf

Eli molempien sivutyynyjen (sytyttimien) vastus liian suuri = virtapiiri poikki. Tyhmä kysymys, mutta onhan sivutyynyjen liittimet varmasti kiinni penkin alla ja eihän mitään liittimiä jäänyt ns. ylimääräisiksi penkkien vaihdon jälkeen. Meinaan vaan että onhan uusissa penkeissä bägit paikoillaan? Turvatyynyjen liittimet ovat väriltään keltaisia.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Flat

Yksi ylimääräinen liitin jäi: sähköinen ristiseläntuki

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.04.10 - klo:19:58
Yksi ylimääräinen liitin jäi: sähköinen ristiseläntuki

Onhan nuo keltaiset liittimet varmasti kunnolla kiinni? Ross-Techin WIKI kertoilee että vika johtuu joko irrallisesta johdosta tai viallisesta airbagin sytyttimestä. Jälkimmäinen se tuskin on joten ensimmäinen ehkä. Lisäksi käsketään tarkistamaan Measuring Value Blocks (MVB).

Oletko kokeillut roudata alkuperäistä penkkiä siihen ja kokeilla tuleeko sama virheilmoitus siinä?

slash

Minulla teki saman, mutta liittimien irroittaminen ja uudelleen laitto auttoi asiaan. Oliko niissä uusissa penkeissä airbagit paikoillaan, joissain on vaan pelkät johdot jätetty ja ite bägi on poistettu penkistä.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

wtf

Jos liittimet on kerran kiinni, niin epäilen että bägit on poistettu penkeistä. Ovat rahan arvoista tavaraa.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Flat

LainaaOliko niissä uusissa penkeissä airbagit paikoillaan, joissain on vaan pelkät johdot jätetty ja ite bägi on poistettu penkistä.

oletin että kaikki oli ok, kun niidestä ei mitään poikkeavaa mainittu. kuinka tuon tarkastan?

LainaaOnhan nuo keltaiset liittimet varmasti kunnolla kiinni? Ross-Techin WIKI kertoilee että vika johtuu joko irrallisesta johdosta tai viallisesta airbagin sytyttimestä. Jälkimmäinen se tuskin on joten ensimmäinen ehkä. Lisäksi käsketään tarkistamaan Measuring Value Blocks (MVB).

liittimety pitäisi olla kiinni, mutta täytyy  tarkastaa ja irroittaa vielä kerran
MVB?

slash

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.04.10 - klo:20:57
oletin että kaikki oli ok, kun niidestä ei mitään poikkeavaa mainittu. kuinka tuon tarkastan?

Irroita se penkin takaosa selkänojasta ja katso onko airbag pussi paikoillaan penkin ulkoreunalla.
Muovia joutuu vähän taivuttamaan jotta sen saa irti liitoksistaan yläosasta.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.04.10 - klo:20:57
oletin että kaikki oli ok, kun niidestä ei mitään poikkeavaa mainittu. kuinka tuon tarkastan?

liittimety pitäisi olla kiinni, mutta täytyy  tarkastaa ja irroittaa vielä kerran
MVB?

Vag-Comilla se airbagien moduuli auki ja siellä Meas. blocks. Ja en tiedä mikä grouppi on sitten oikea :) Selailet läpi niitä. Niissä laatikoissa mihin mittausarvot tulevat on ainakin osalle tuo tip help, eli vie hiirenosoittimen siihen päälle niin selite pomppaa leijumaan.

Donitsi

Se bägi tuntuu kyllä jos painat siitä penkin sivustalta.

Minusta kun tuo bägillisen penkin vaihto ei ole ihan plug'n'play. Jos sulla ei ole niitä auton mukana tulleita bägejä uusissa penkeissä niin ne uusien penkkien bägit pitäisi saada koodattua sinne nykyiseen järjestelmään. Tämä ei ole mitään faktatietoa vaan jostain on jäänyt tälläinen muistikuva.

Vastaavaan koodiin törmättiin kaverin Boratissa jossa oli repsikan penkin bägissä jotain vikaa. Meni vaihtoon.

Flat

#10
perkule jos ovat nussineet bagit penkeistä!

Sitten pitää kyllä lainata Seppo Rädyn legendaarisia fraaseja sakuista.

LainaaSe bägi tuntuu kyllä jos painat siitä penkin sivustalta.

pitänee tarkistaa ovatko tallella. miltähän bägi tuntuu?


edit,
no, nyt mää vasta hokasin että tarvii hiplata alkuperäisiä penkkejä ja sitten näitä ja vertailla tuntuuko eroa

mla

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.04.10 - klo:21:18
perkule jos ovat nussineet bagit penkeistä!

Jos Saksasta tilasit niin on paikallinen tapa poistaa bägit ja vyöt penkeistä ennen kuin ne myydään eteenpäin.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Donitsi

No mutta uudethan löytyy sitten niistä vanhoista penkeistä.

Flat

Vyöt oli molemmista leikattu poikki, ne vaihdoin vanhoista tilalle. Ei tullut mieleenkään tarkistaa bagejä.
Jos oletetaan että bagit puuttuu, niin mistäs nuo ylipäätään vaihdetaan, istuimen takaosan kautta vai mistä. Ja varmaan nuo vanhojen penkkien bagit sopi uusiin.

Tosin en ole huomannut että ko pulju möisi irrallaan bagejä. Mutta hyvin tiedän että sakut ovat uber pihiä kansaa, joten bägien irtomyynti ei yllättäisi. Mutta olisi luullut että bagit ovat paikoillaan, kun siitä ei mitään poikkeavaa mainittu.

Tyhmä minä kun en kysynyt tilatessa. No, ensi penkkien kohdalla osaa kysyä tuotakin.

Pekka T

Onnistuuko noiden bägien vaihto helposti ihan omatoimisesti ?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

slash

^Jep, jos saa autoon renkaat vaihdettua niin luulis tuonkin homman onnistuvan, tarvii vähän vaan sorminäppäryyttä vähän enemmän.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

mla

#16
Eivät välttämättä siis myy bägejä erikseen, vaan jotain paikallisia säädöksiä noudattavat eli kolaroiduista autoista ei saa myydä tiettyjä osia tjsp. Ymmärtääkseni vyöt ja bägit ovat kiellettyjen listalla.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Flat

LainaaJep, jos saa autoon renkaat vaihdettua niin luulis tuonkin homman onnistuvan, tarvii vähän vaan sorminäppäryyttä vähän enemmän.

Onkohan ELSAssa ohjeet tuohon (ei ole nyt saatavilla)? Mistä se vaihdetaan (avataan)?

jos ymmärsin oikein, niin piuhoja ei tarvitse uudestaan vetää, ainoastaan bagin vaihto. onko näin ?

Sujuuko bagin vaihto penkkejä irroittamatta ?

Martti Vainiolla meni aikoinaan yöunet kun hän jäi dopingista kiinni, nyt tunnelmat oli viime yönä vähän samat. Ajatukset pyöri jossain hemmetin bageissä.

slash

Airbagit pitää vaihtaa johtoineen, yleensä ne johdot on katkaistu näistä vaihtopenkeistä. Penkit pitää irroittaa autosta jotta saa johdot vedettyä ja muutenkin on helpompi askarrella kun saa penkin pöydälle. Penkin takaosan voit irroittaa penkin ollessa paikoillaan varmistaaksesi onko bägi paikoillaan.
Kampea verhoilutyökalulla muovin keskikohdasta kiinnikkeet irti sillein että saat sormet väliin ja taivuta muovia sillein että saat muovin yläosan hakaset irtoamaan, ovat muistaakseni aika pitkät... alaosaa ei välttämättä tarvitse irroittaa tässävaiheessa koska se toimii saranana.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Pertsa

joskus kun olen selaillut penkkejä ebaystä niin usein siellä on mainittu jotenkin  äin että "ohne sicherheits relevante teile" jonka olen tulkinnut niin että bägit puuttuu, tosin ei sitä mainintaa aina ole jolloin jäänee(?) arvailun varaan . Ratitkinhan myydään aina ilman bägejä.

Flat

LainaaAirbagit pitää vaihtaa johtoineen, yleensä ne johdot on katkaistu näistä vaihtopenkeistä.

mulla tuo johtosetti oli ihan kunnossa, siis johdot jotka pilkottivat penkin alta.

LainaaKampea verhoilutyökalulla muovin keskikohdasta kiinnikkeet irti sillein että saat sormet väliin ja taivuta muovia sillein että saat muovin yläosan hakaset irtoamaan,

pitänee tänään kurkata sisään. keskikohta - yläreunan keskikohta vai sivun keskikohta?

Flat

onkohan turvallisinta irrottaa akku kun sorkkii selkänojaa ? jos vaikka siellä olisikin toimiva bagi?

slash

#22
Siis tarkoitin sivua... voithan harjoitella vanhalla penkillä ensin.
Näin olen siis itse niitä irroitellut, jollain muullakin konstilla varmaa saat sen takaosan irti. Elsasta en tiedä miten siellä neuvotaan.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

slash

Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.04.10 - klo:08:49
mulla tuo johtosetti oli ihan kunnossa, siis johdot jotka pilkottivat penkin alta.

Niin kyllä ne siellä penkin alla varmaan onkin kunnossa, ovat yleensä katkaistu sieltä penkin sisältä kun bagi on otettu irti. Eli ulospäin näyttää että bägit olis paikoillaan mutta ei niitä siellä välttämättä olekaan. Bägeissä ei ole enää erillistä liitintä, vaan johdot tulee bägistä suoraan sinne lattialle olevaan liittimeen.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.04.10 - klo:08:52
onkohan turvallisinta irrottaa akku kun sorkkii selkänojaa ? jos vaikka siellä olisikin toimiva bagi?

Itse en ainakaan sorkkisi mitään bägeihin liittyvää virrat kytkettynä, senhän saa laukaistua jopa yleismittarin virralla :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Flat

LainaaBägeissä ei ole enää erillistä liitintä, vaan johdot tulee bägistä suoraan sinne lattialle olevaan liittimeen.

eli bagiltä menee johto suoraan sille keltaiselle liitimelle?

slash

Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Flat

Slash, onko jotkut ohjeet olemassa bagin asennukseen (elsa) ja hoidetaanko se selkänojan kautta vai alakautta?

Tietysti vanhaa penkkiä tutkimalla selviää paras tapa?

Tulipahan tästäkin projekti!

Onko vaihto oikeasti niin helppo kuinmainitsit?

Pertsa

Vanhaa penkkiä tutkimalla varmaan selviää aika hyvin miten kannattaa tehdä tai bägit laittaa. Ensin kannattaa nyt varmaan nyt varmistaa uusista penkeistä sielät takaselkänojan kautta ettei niitä bägejä siellä varmasti ole ennenkuin alkaa purkamaan vanhoja penkkejä. Jos bägejä ei ole niin sitten varmaan näkee hyvin vanhoista penkeistä miten bägit ja johdot on siellä.
Kai ne bägit on samanlaiset peruspenkeissä ja sporttipenkeissä eli on "plug and play"?
Akun piuhat kannattaa tosiaan varmaankin irrottaa.

jaripetteri

Joo akku irti, ei se bagi hirveen herkästi poksahda mutta on kuitenkin senverran kova paukku ettei kannata ottaa riskiä. Voi hajota muutakin kun penkki ja bagi.

Joku vois Etkasta katsoa onko tavan ja sporttibagien koodit samat. Jos ne bagit ovat erimuotoiset niin sitten ei kannata laittaa toisista. Tiedä mitä ne tekevät jos ovat erimalliseen penkkiin tarkoitettu poksahtavaksi.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy