18" vanteet Superbiin

Aloittaja erkka_s, 18.12.12 - klo:20:05

« edellinen - seuraava »

erkka_s

Terve,

Olisi tarkoitus vaihtaa ensi kesäksi alle 18" vanteet superbiin rengaskoolla 235/40/18. Alustaksi on tarkoitus vaihtaa KW Street Comfort, nykyisen "traktori"-alustastan tilalle. Nyt vain pitää löytää sopivat vanteet. Autona siis Skoda Superb Combi ja väri Black Magic Pearl.
Ideana on joko 5,7 tai 10-puolaiset ja värinä hyper silver tai vast.

Tässä muutamia vaihtoehtoja joita olen ajatellut:

TSW Bardo:

TSW Panorama:

TSW Tanaka:

Momo Strike:

Itse olen tykästynyt TSW-vanteiden yksinkertaiseen tyyliin.
Jos jollain on muita hyviä vaihtoehtoja katson niitä mielelläni.
erkka_s

765turbo

Ei minusta nuo Lunatkaan ihan huonot ole vaikka ovatkin alkuperäiset, tsw kyllä stylempi ja madalletussa varmaan komee.

lucifer

Mulla olis sama projekti mustaan TW:hen.
Alustaksi ajattelin kans joko Street comforttia tai var1 basic (joka on 200 halvempi kuin var1)
Vanteiksi joku 5-puola malli 18"-koossa.
Onko minkä hintaluokan settejä edellämainitut?
Jetta mkVI 1.6TDi     Golf mkI Cabriolet

-ruoska-

Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

erkka_s

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 18.12.12 - klo:20:36
Mites tällainen?

10-puolaisissa tuo kulma hyökkää pahasti päälle mielestäni. Niissä sopii mielestäni ohut ja suora, kuten esim nämä OZ Racingit
erkka_s

ePa

Miksi 235? Alkuperäinen koko 18 fillarille on 225/40.

Tuleeko vanteesta orggista leveempi tms?

Nilkki

Olen A3:n katsellut myös tuota Panoramaa ja Tanakaa. Tällä hetkellä olen kallistumassa Panoraman suuntaan. Autotekiltä kyselin hintoja, mutta ei noista malleista osannut tarkkaan sanoa, kun ovat niin uudet mallit. Käski kysellä keväämmällä uudestaan.

TSW Rivagea mietin yhtenä vaihtoehtona. Niiden hinta tuhannen euron luokkaa 4 kpl 17 tuumaisena. Arvioivat että Panorama ja Tanaka samassa hintaluokassa. Toki 18" hieman kalliimmat, mutta vähän suuntaa antaa tuo 17" hinta.

TSW Rivage
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

erkka_s

Lainaus käyttäjältä: ePa - 19.12.12 - klo:05:34
Miksi 235? Alkuperäinen koko 18 fillarille on 225/40.

Tuleeko vanteesta orggista leveempi tms?

Ihan 8 tai 8.5 tuumaiset riippuen vanteesta. Tuo 235 jäi ajatuksiin kun alunperin ajattelin 19 tuumasia, joissa pitäisi käyttää 245:sia jotta kantavuus olisi tarpeeksi korkea. Joten ehkä nuo 235:set antaa hieman mukavemman kyydin kun alkuperäiset 225:set ;)
erkka_s

Hefner

Miten olis Devino Lux ? Mä voisin omani myydä, kun on muuta tulossa kesäksi :)
Virman piikkiin ProAce:)

erkka_s

Lainaus käyttäjältä: Hefner - 19.12.12 - klo:16:32
Miten olis Devino Lux ? Mä voisin omani myydä, kun on muuta tulossa kesäksi :)

Ei kiitos. Haen täysin hopean väristä vannetta, ja tuossa näyttää olevan tumma sisus.
erkka_s

Janneh

TSW Rivage +1

Tyylikäs kulmikas 5-puolavanne istuu mun silmään

lucifer

Mites mahtaa mahtua 18"x8,5+9,5" 35et:llä, eteen 225 ja taakse 235. Profiilia en muista.
Niin ja vakiosta pitäis madaltaa KW:n Street Comfortilla (ei tonttiin kuitenkaan)
Siis lähinnä raappiiko edessä/takana?

Vakiohan taitaa olla 7.5" leveä ja et siinä 45 luokkaa??
Kevyt strechihän noihin tulis, takana hieman enemmän concavea.
Niin ja auto musta sedan..

Tälläset olis mielessä:
http://www.bmautosport.co.uk/showroom/product_info.php/new-3sdm-005-alloys-white-polished-with-deeper-concave-rear-et3535-p-3680?cPath=51_52_113

lucifer

Janneh "blackline" on alla 19"x8,5 et 45 eli ton mukaan sinne ei mene 35:n et (19"?) mutta mites 18"?

Lainaa
Lainaus käyttäjältä: Janneh - 22.05.12 - klo:22:28

Kyllä tuossa sormen mentävä rako vielä on. Hiukan raapii edestä lokarin kiinnitysruuveihin ku ne on niin nolosti sinne suunniteltu Rengas on 235/35/19 ja se on ihan maksimi.. ET35.. Vanteita en ole punninnut.

Leveyssuunnassa tuo ET35 on kyllä maksimi.. Vanteet jää pakosti noilla madalluksia hoikan kapealle mutta nou kän duu.. Ei ole superbin kaaret kovin leveälle venytetty 

Eikös sulle kuitenkin tullut ET45 vanteet kun ne ET35 ei mahtuneet kunnolla?

lucifer

No niin mikä aivopieru taas..olin katsonut 5x100 jaollista kun jako on 5x112  :-[
Eli homma muuttuu totaalisesti eli näillä speckseillä tulis 5x112 jaolliset:  etu 18"x8.5" et42 ja taka 18"x9.5" et40
Eli mitenköhän näillä käy?
Rengaskoko pysyy edellämainittuna 225/235

Janneh

8,5" ET42 vanne eteen + 235 leveä kumi + reilu madallus = sisälokarit muokkaukseen

8,5" ET 35 on siis toivoton

Kuvassa siis 19x8,5" et 45 235/35. Edessä ja takana sama. Edessä ottaa sisälokariin töyssyissä. On toki rajusti tiputettu. Vakioalustalla ei varmaan olisi ongelmia

lucifer

Siis eturengas olisi 225 leveä, ei 235
Katselin laskurilla että vakiovanne 7,5" 18" et 46 vs 8,5" 18" et 46 menisi 11mm syvemmälle (sisäänpäin) kuin vakio.
7,5" 18" et 46 vs mensi 1mm syvemmälle kuin vakio.
Eli raappiiko sulla Janneh renkaat sisä vai ulkopuolelta kiinni? Eli onko sun paketti liian sisällä vai ulkona? Tietty toi tuumaa isompi koko saattaa vaikuttaa aika paljon asiaan.
kun sulla on 40mm halkasijassa plussaa noihin mun kokoihin.

Tällä vertailin:
http://rimsntires.com/specs.jsp

Tässä toinen:
http://www.willtheyfit.com/

vmn

Mitä järkee? Kallis, epämukava ja äänekäs, renkaat kuluu nopeasti, ajoturvallisuus heikkenee sateella (tätä ensisijaisesti ajattelen, jos satut vastaan).
Enyaq 85x BusinessLine 2025
Kodiaq Ambition 1.4TSI DSG 4x4 2017
Ex. Superb Combi 2.0/103KW TDI DSG Ambition Business 4x4 2013

Janneh

Ulkoa raapii töyssyssä. Jos ET luku olisi paljonkin suurempi niin ottaisi helposti kiinni iskariin. Yllättävän pienet pallon tähän autoon mahtuu.

http://www.briskoda.net/forums/

Tuola on aika hyvin juttua tästäkin aiheesta

Hämppy

Osaako joku kertoa mahtuvatko minun vanhan Octavia RS -07:n vanteet (8x18 ET45) pyörimään nykyisessä vakioalustaisessa Skoda Superb Combi -11:sta vai pitääkö käydä keväällä vannekaupassa? Jos tulkitsen aiempaa keskustelua oikein, niin kyllä?
SEAT León III ST 1.4 TSI ACT FR -17
SEAT León III 1.4 TSI FR -13
ŠKODA Superb II Combi 2.0 TDI CR -11
ŠKODA Octavia II Combi 2.0 TFSI RS -07
SEAT León I 1.8 20VT FR -05
SEAT León I 1.8 20VT Sport -01

ram1

Lainaus käyttäjältä: Hämppy - 23.01.15 - klo:14:29
Osaako joku kertoa mahtuvatko minun vanhan Octavia RS -07:n vanteet (8x18 ET45) pyörimään nykyisessä vakioalustaisessa Skoda Superb Combi -11:sta vai pitääkö käydä keväällä vannekaupassa? Jos tulkitsen aiempaa keskustelua oikein, niin kyllä?
Jep
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

jaripetteri

Olisi suunnitelmissa 225/45-18" rengaskoko ja Eibach B12 Pro-Kit laittaa Superbiin. Alusta putoaa siis tuon noin 30mm onko Superbissa ongelma? Vanteet 8x18" ET42 tai 45 (molemmat löytyy).
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy