Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

skula

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 01.06.10 - klo:08:52Lahinnä ajattelen sitä, että ainakin itseäni ärsyttää edellä ajavat joilla jarruvalot syttyvät tuon tuosta ilma näkyvää syytä, eli ei ole mitään esteitä tiellä tms. Siellä sitten ilmenee sellainen jarrutusreaktio kaikilla perässäajajilta.

Minusta se on ihan riittävä syy jarruttaa, että vauhti uhkaa nousta sallitun yli. Mutta meitä on moneksi  ;)

Ja toisaalta takanatulijat ajavat turhan lähellä jos joutuvat jarruttelemaan tämän takia..

Ja omasta kokemuksesta auto a-vakkarilla (okei CC) ei jarruta kuin esim.. Nopeus asetettu (mittariin) 69 ja vauhti nousee 72-74 niin se jarruttaa.. nätisti.. Ja tämäkin vaatii melkoisen kovan alamäen.. Ei luulis kenelläkään olevan mitään valittamista jos jarruttaa niin että asetettu, jopa lievä ylinpeus säilyy..

80+ alueilla auton (CC) tarvitsee todella harvoin jarruttaa isoissakaan alamäissä. Moottorijarrutus riittää..

Tikka

Onhan se ehkä hiukan "ärsyttävää", että auto jarruttaa turhaan ja pilaa samalla saavutetun nopeuden ja polttoainetta kuluu turhaan ja... mutta kaikki on toki toisin, jos auto tekee moottorijarrutuksen. MUTTA eikös vakionopeudensäätimen tarkoitus juuri olekin pitää se vakionopeus yllä. :) Itse ainakin käyttäisin vakionopeudensäädintä siksi, että ei esim. jokaisen kameratolpan kohdalla tarvitse katsoa mittaria, että joko se menee ylinopeutta. Joten hyvähän se on, että auto pitää sen vakionopeuden myös alamäessä.

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 01.06.10 - klo:08:52
itseäni ärsyttää edellä ajavat joilla jarruvalot syttyvät tuon tuosta ilma näkyvää syytä, eli ei ole mitään esteitä tiellä tms. Siellä sitten ilmenee sellainen jarrutusreaktio kaikilla perässäajajilta.

Minäkin huolehdin riittävästä turvavälistä mutta tällainen "turha" jarruvalojen syttyminen on hieman turhauttavaa perässäajajien kannalta. Sellainenkin hiipii mieleen että eikös se Audi-kuski oikein osaa säädellä nopeutta kaasulla ja moottorijarrutuksella kun sinne jarruun pitää niin herkästi kajota.

Todella tyytyväinen olen ollut Audin vakkariin, tämä jarruvalojen syttyminen on miinusta.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 01.06.10 - klo:08:52
..en välttämättä halua että joku systeemi tekee jarrutuksen minun puolestani varsinkaan kun siihen ei oikeasti ole mitään akuuttia syytä. Minua ei haittaa jos nopeus nousee hetkellisesti hiukan alamäessä.

Ei taida Audikaan olla vartavasten Suomeen suunniteltu..

Jarrutustoiminnalla varustetun vakkarin ymmärtää Audin kotiseudulla, jossa on moottoriteilläkin sellaisia mäkiä, että jarruttaminen on kutakuinkin pakollista. Toivottavasti vakkarissa on sitten niin paljon älyä, ettei laahaa jarrut päällä kilometrejä. Saattaa tulla käyttöä niille hiekkavalleille moottoriteiden "hidastuskaistoilla".

rob-s

Kokeilin ja sain vakkarin tiputettua 50km tunnissa 6-vaihteilla! Kierrokset olivat reilut 700:ssa..sama 5-vaihteella 800 kierrosta. Näyttöön tulee suositusta alemmalle vaihteelle ja meno on hieman "hengetöntä"

Minimivauhti on tosiaankin tuo 30km/h mutta 5- ja 6 -vaihteella se ei mene päällä noin alhaisessa nopeudessa.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

skula

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 01.06.10 - klo:10:36Toivottavasti vakkarissa on sitten niin paljon älyä, ettei laahaa jarrut päällä kilometrejä. Saattaa tulla käyttöä niille hiekkavalleille moottoriteiden "hidastuskaistoilla".

Ei kai tämä ole ongelma kuin jossain vuoristoteillä, ja toiseksi ekös siellä ole muutenkin pakko seistä koko ajan jarrulla  ;D

Kiitos roba-s! Tuo tieto auttaa..

Ja löysin yhden 3.0TDI manuaalinkin, koeajoyksilö on vaan melko kaukana. Katsotaan joskos jaksais tehdä reissua..

rob-s

Etsitkö A4 3.0TDI q manuaalivaihteistolla?..coupe olisi tiedossa:)

skula

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 01.06.10 - klo:22:21
Etsitkö A4 3.0TDI q manuaalivaihteistolla?..coupe olisi tiedossa:)

En siis ole kauppoja tekemässä - tänä vuonna en autoa vaihda, mutta ajoissa pitää olla liikenteessä. Jos vaikka seuraava olisi A4/A5SB.. Ja nyt onkin hakusessa 2.0TFSI 155kW/3.0TDI Q:t manuaalilaatikoilla kokeiltaviksi.. automaatit on koettu, ja osittain petytty..

Jos vaikka seuraava Quattrokuu  ::) Tarjoaisi jotain..

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Skula - 01.06.10 - klo:22:35

Jos vaikka seuraava Quattrokuu  ::) Tarjoaisi jotain..

Tyhmänä kysyn, onko nämä Quattro tarjouskampanjat säännöllisiä ja etukäteen tiedossa olevia?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

skula

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 01.06.10 - klo:22:51
Tyhmänä kysyn, onko nämä Quattro tarjouskampanjat säännöllisiä ja etukäteen tiedossa olevia?

En tiedä vastausta tuohon. Mutta.. Omat seuraavan auton päätökset teen viimeistään helmikuussa.. Oli sitten jotain tarjouksia myymiöissä tahi ei...

qmckone

Kyllähän tuo quattrokuu on ollut jo useampana vuonna helmikuussa. Tammikuussa ovat tarjoukset varmaan kuluttajan tiedossa. Esimerkiksi tämän vuoden helmikuussa A4 sedan 2.0TFSI q business varusteltuna ja bluetoothilla lähti n. 2200 â,¬ (verollisesta hinnasta laskettuna) eli n. 4,8 % edullisemmin kuin muuna ajankohtana. Aika merkittävä kampanjaetu. Siihen vielä tinkimällä alennusta toinen mokoma, nimi paperiin ja auto kesäksi alle  8)
A4 2.0Tq

Pekka T

Tuo quattrokuu ei ole ihan sitä mitä lupaavat. Kun vaihdoin A3:n A4:een -08 Lokakuussa (auton luovutus -09 Tammikuu) niin myyjä ainakin vakuutti etten ostanut A4:sta muutamaa kuukautta liian aikaisin. Suurin hyöty tästä tulee jos ei ole vaihtoautoa.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

qmckone

quattrokuun tarjoukset koskevat helmikuussa tehtyjä uusia asiakastilauksia. Liikkeen tekemä tarjous on voimassa yleensä viikon eli helmikuun vika päivän qkuu-tarjouksen hintaan auton voi mitä ilmeisemmin tilata vielä maaliskuun ensimmäisellä viikolla. Sitä en tiedä joko tammikuun lopun tilauksen saa qQ-hintaan. Varmaan neuvottelukysymys.
A4 2.0Tq

rob-s

Tässä varmaan seuraavanlainen "taktikointi" toimii hyvin:
-Joulu/tammikuussa käy pyytämässä tarjousta haluamaansa autoon ja hankkii vaihtohinnan nykyautollesi
-Helmikuussa eli quattrokuussa menee uudestaan ja pyytää uuden tarjouksen ja vertailee aikaisemmin saamaansa tarjoukseen. Vaihtoauton hyvityshinta ei ole voinut pudota yhdessä kuukaudessa.

skula

Mutta sitten kuatrokuun aikana, kun hyvitys onkin huonopi, myyjä alkaa laulaa termejä, bruttovaihto, nettihinta, varustelisä, jne..

qmckone

Voihan vanhan pollen myydä itse. Ei tule vaihtoautokusetusta.
A4 2.0Tq

skula

Lainaus käyttäjältä: jpmckone - 02.06.10 - klo:10:50
Voihan vanhan pollen myydä itse. Ei tule vaihtoautokusetusta.

Kun se oliskin aina toi itse myyminen helppoa.. Oman myyminen ei ole ihan pala kakkua.. Siis itse "myyminen" on helppoa, mutta ostajan löytyminen ei olekaan ihan niin yksinkertaista.. Vaikka hinta olis kohdallaan.. Kokemuksen syvä rintaääni äänessä..

qmckone

Totta. Aikaa vievää puuhaa. Ja siihen väliin iskee automyyjä.
A4 2.0Tq

kokken

Vakkarikeskusteluun pitää todeta, että ainakaan oma autoni ei vakkarin ollessa päällä ja sitten kaasupolkimella kiihdytettäessä ainakaan pyri kiihdytyksen päätteeksi jarruttamaan vauhtia, vaan antaa auton rauhassa palata alkuperäiseen, vakkariin asetettuun nopeuteen. Tuosta Multista on vaikea sanoa jarruttaako se tuossa tilanteessa moottorilla - ilmeisesti kyllä. Kulutusmittari näyttää nollaa, joten polttoaineen syöttö on kyllä seis. En ole itse oikein päässyt väleihin tuon jarrutustoiminnon kanssa, esimerkiksi joskus keski-suomen kumpuilevassa maastossa ajellessani oli pakko luopua vakkarin käytöstä, kun auto vetää jarrun puolelle niin helposti. Nyt puhun siis multi+tdi-yhdistelmästä. Sinänsä automaatti varmaan ei varmaan jarruta vakkarilla ajellessa niin herkästi kuin manuaali, koska se yrittää ensin tappaa vauhdin välityksiä muuttamalla.   

Markku J

Minulla on tuo omien autojen myynti mennyt kyllä tosi hyvin. Maanantaina myin sijaisauto Clion. Vuodesta 2006 olen myynyt 10 kpl omia autojani suoraan. Ja kaupoissa ovat ymmärtääkseni sekä myyjä että ostaja olleet kohtalaisen tyytyväisiä. Hinta vaan kohdalleen, niin kauppa käy.

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: Skula - 02.06.10 - klo:10:58
Kun se oliskin aina toi itse myyminen helppoa.. Oman myyminen ei ole ihan pala kakkua.. Siis itse "myyminen" on helppoa, mutta ostajan löytyminen ei olekaan ihan niin yksinkertaista.. Vaikka hinta olis kohdallaan.. Kokemuksen syvä rintaääni äänessä..
Kun on vaan myytävä kohde sellainen, jolle on kysyntää niin aika helppoa toi kuitenkin on.
Ja auto on vielä hyvä yksilö ja hinta maltillinen niin ei pitäisi olla isokaan ongelma.
Edellinenkin q meni kuin kuumille kiville.
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

skula

Lainaus käyttäjältä: Vmatti - 02.06.10 - klo:13:40
Kun on vaan myytävä kohde sellainen, jolle on kysyntää niin aika helppoa toi kuitenkin on.
Ja auto on vielä hyvä yksilö ja hinta maltillinen niin ei pitäisi olla isokaan ongelma.
Edellinenkin q meni kuin kuumille kiville.

Aina ei tuokaan pidä paikkaansa.. Viimeksi yritin myydä vuoden vanhaa(2008 V koppasta Variant golfia 2.0TDI) golfia. Ja ihan varmasti hinta oli kohdallaan.. Mutta ei vaan menny kaupaks.. Joten oletan että autoliikkeestä sain parhaan rahan.. kuitenkin...

Toisaalta, yksi ostaja riittää.. vaikka olis harvinaisempikin kulkine..

vincent

Hienoa MarkkuJ, että sait Clion myytyä.
Minähän se kävin myös Clion renkaita potkimassa vähän aikaa sitten, olen vaan sen verran 'hankala' ostaja kun yritän aina saada hinnan tingattua minimiin - siinä kysytään myyjältä kärsivällisyyttä ja sitä tässä tapauksessa kyllä kiitettävästi löytyi.
Tätä menoa kyllä jään ilman kakkosautoa - nyt jo yli puoli vuotta haettu sitä 'oikeaa'.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

rob-s

Olen myös todennut, että mitä kalliimpi auto sitä vaikeampi myytävä yksityiselle. Lähes aina pitää olla valmis ottamaan vaihdossa jonkun auton. Itse olen näin yleensä tehnytkin ja kaupannut sen edullisemman vaihdokin taas eteenpäin..näin alkuperäinen myytävä auto realisoituu nopeammin.

Erikoisautojen kanssa tarvitaan vielä tuuria! Markku taas on synnynnäinen myyjä:)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 02.06.10 - klo:14:44

Erikoisautojen kanssa tarvitaan vielä tuuria! Markku taas on synnynnäinen myyjä:)

+ lisäksi Markulla saattaa olla jo tunnettavuutta näiden palstojen kautta miehenä, jolla on silloin tällöin hyvin pidettyjä vähän käytettyjä hienoja autoja tunnetulla historialla myytävänä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Markku J

vincent:

ethän sinä ollut hankala asiakas ensinkään. Kiva oli rupatella ja asiaa puhuttiin. Ymmärrän hyvin, että haet mahdollisimman edullista autoa, jossa hinta ja ominaisuudet vastaavat odotuksiasi. Tämä Clio nyt lähti sillä hinnalla, jota sinultakin pyysin. Hyvä kakkosauto toivon mukaan on uudellekin omistajalleen. Ainakin minua palveli hyvin.

Tosin sen verran menin Clion ostossa "metsään", että luulin saavani omani pois, kun halvalla luulin ostaneeni. Nyt tuli arvonalenemaa 550 eur 3 kk ajalle. Siltikin kokonaisprojekti jäi plussalle verrattuna siihen, että olisin antanut A4:n vaihdossa.

Nyt saatiin Audi 80 lopulta käymään, joten sekin lähtee myyntiin. Vikana oli hall -anturi. Paljon turhaakin osaa vaihdettiin.

Timo T

^
"tää on turbolla" ;D

(esittely video)

Tuollainen pitäisi hommata avanttina joskus,
tietenkin käytettynä, uudet ovat vähän liian hintavia...

Markku J

On tuossa käytetyssäkin S4:ssä hintaa, kun uuden perusauton saa kymppitonnin halvemmalla. Kiva rekkari, yhtä numeroa pienempi, kuin minun ex-A4:ssä.

Ruotsissa S4 maksaa alk. 503 600 SEK. Aika mukava hinta. Saisi vähän varusteitakin ruksittua.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Timo T - 03.06.10 - klo:19:05
^
"tää on turbolla" ;D

(esittely video)

Tuollainen pitäisi hommata avanttina joskus,
tietenkin käytettynä, uudet ovat vähän liian hintavia...
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2496989
Ja näin olkaa hyvä ;D Se on käytettykin  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy