Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Tikka

Auts, kuulostaa huonolta. Kalliit vanteet heti "hajalla". Onko kuvia saatavilla?

Jyllis

Onneksi ei suoraan puolan kohdalla, eikohän tuon joku maalari saa paikattua. Voikohan tuo kumipalasen puuttuminen haitata mitenkään? Paksuahan tuo tuossa kohtaa on, mutta hieman arvelluttaa tuon kanssa...

kokken

Nuo äänet (surina yms) niin jotain nesteitähän se paineistaa, muutakin kuin polttoainetta. Kerran kun avasin keskuslukon ja heti perään konepellin, niin siellähän ne säiliöiden nestepinnat seilasivat ylös alas. Jotain surinaa voi tulla myös ilmastoinnin suuttimista, ainakin mulla oli bemarissa sellainen systeemi että joka x:nnen startin yhteydessä se ajoi kaikki säätöventtiilin ääriasennosta toiseen, tarkoituksena vaan jumpata niitä etteivät ala jumittaa.
Tänään kun ajelin pidempää siivua ja tuulilasiin liimautuvien ötököiden takia oli useampaan kertaan pestävä lasia, huomasin että aina pissapojan käytön yhteydessä ilmastointi siirtää systeemit 30 sekunnin ajaksi pakotetusti sisäilman kierrolle. Aina sitä huomaa jotain uutta...

Flat

Ikävä naarmu jyllis! Ja vielä noin tuoreessa vanteessa, piditte varmaan vaimon kanssa vannepoliittisen keskustelun ?

Itseänikin hieman pelottaa koska ensimmäinen kolhu vanteisiin tulee. Talvella yksi vanne meni jo sököksi, mutta kesävanteet ovat vielä priima kunnossa.

Tuon kumin suhteen en olisi huolissaan, eihän sieltä paista mikään kudos, joten huoletta sillä voi ajella ?

Mitä muuten pidätte DIS näytössä näkyvillä? Itsellänin on ajonopeus isolla ja matkakohtainen keskikulutus pienellä.

Pertsa

Nuo on aina ikäviä nuo vannevauriot. Itselläni heti seuraavana päivänä kun sain auton, naarmutin vanteeni työpaikan parkkihallista ulos ajaessa. Koskaan ennen tuota ei ole tapahtunut, yritin todennäköisesti olla jotenkin liian varovainen ko. kohdassa ja noin kävi, eikä se ole edes paha tai kapea paikka mistä ajetaan ulos.
Vanne meni sitten tähän kuntoon ja meni siis aika pitkältä matkalta. Kaiken lisäksi huomasin, että prkl, eihän tuo hopea osa tuossa olekaan maalattu, vaan kiillotettu ja lakka päällä. Päätin kuitenkin kokeilla jollain vannehopealla ja toivoa että väri on riittävän lähellä tuota kiillotettua alumiinia.
Ensin viilasin pahimmat skraidut tasaisemmaksi ja sitten Plastic Baddingilla reunan täyttö, muotoilu ja tasoitus ja sitten maalia päälle. Eihän tuosta uutta tietenkään enää saanut mutta ihan kohtuullinen kotikonsteillakin siitä tuli
Kuva 1, Kuva 2
Hiukankin kauempaa katsottuna tuota ei juuri huomaa jos ei osaa katsoa tarkasti. Olisi tuon vieläkin siistimmäksi varmaan vielä saanut jos olisi viitsinyt vielä hiukan hifistellä, mutta homma jäi vähän siltä osin vähän kesken.

Tuo Jylliksen Hollow Spoken naarmu on onneksi melko lyhyt pätkä ja tuossa maalatulla alueella eli ei ole kiillotetun puolan kohdalla. Uskon että tuosta saisi kotikonsteillakin kohtuullisen hyvän, mutta ellei itse halua kokeilla korjausta, niin joku vannefiksari saa tuosta varmaan kohtuullisen näkymättömän, täytyy vaan löytää oikea maalisävy.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.05.10 - klo:21:16
........Mitä muuten pidätte DIS näytössä näkyvillä? Itsellänin on ajonopeus isolla ja matkakohtainen keskikulutus pienellä.
Mulla on myös aina ajonopeus siinä isolla. En muista olisinko koskaan edes vilkaissut sitä analogimittaria.
Alemmassa pikkunäytössä mulla on aina hetkellinen kulutus, josta näkee ajotavan "järkevyyden". Välillä täytyy aina tarkistaa keskikulutus, sekä ykkös- että kakkoskeskikulutus. Kakkoskeskikulutuksen nollaan aina tankkauksen yhteydessä.

Pertsa

Jatkan yksinpuhelua....  :)
Tsekkailin tuossa radion valikoita ja siellä GALA:n alapuolella on Volume Settings valikko, josta sitten pääsee tuollaiseen In-car entertainment fader valikkoon.

Tuon kun klikkaa auki niin siellä on tällainen potikka. Kun tuota vääntää oikealle niin volume kasvaa ja päinvastoin. Vaikka väännän volumen täysille  ja sitten poistun tästä valikosta niin volume palautuu alkuperäiselle tasolle, siis sille tasolle jolla se oli ennen kuin tulin tähän valikkoon.
Mitäs tuo oikein tarkoittaa? Manuaalista en löytänyt tuosta tietoa. Mahtaakohan tuo olla perusradiossa ja B&O:ssa myös, mulla siis Sound System.
Muistaakseni kysyin tästä joskus UVW:lläkin mutta en saanut vastausta. Onko muilla hajua tästä?

kasa

Ohjekirja sanoo näin:kohdasta entertainmentabsenkung voidaan aktiivisen audio/videolähteen äänenvoimakkuutta laskea, kun Audi parking system on aktiivinen.

Pertsa

Jaaha. Mitähän se meinaa oikeasti kun ei ole mulla tuommoista parking systemiäkään (mikäs se muuten on, onko se se "ritariässävaruste" joka on CC:ssäkin).
Katselin itseltäni radion ohjekirjasta enkä sieltä löytänyt, oliko tuo siellä vai auton manuaalissa?

kasa

Se on radion ohjekirjassa sivulla 24 ohje kohdassa.Itse tulkitsen se niin että jos on parkkitutka niin kun kytkee peruutusvaihteen niin radion äänenvoimakkuus määräytyy tämän asetuksen mukaan.

Markku J

Kun parkkitutka piippaa, niin lasketaan audiosysteemin volyymiä tuon säädön mukaan, jotta tutkan ääni ei huku musiikin alle.

Pertsa

OK, no niinpä tietysti. Se on näköjään tuossa vaikka ei parkkitutkaa olekaan.

Flat

Harjatusta alumiinista olevat sisälistat saapuivat vihdoinkin perille. Olivat naarmuttomat....hansikaslokeron ja keskikonsoli....
Miten mittariston ympäristö ? Onko harjattua alumiinia olemassa tuohon ? Tai mitähän tuolle tekisi ? Ehdotuksia ?

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.05.10 - klo:22:05
Harjatusta alumiinista olevat sisälistat saapuivat vihdoinkin perille. Olivat naarmuttomat....hansikaslokeron ja keskikonsoli....
Miten mittariston ympäristö ? Onko harjattua alumiinia olemassa tuohon ? Tai mitähän tuolle tekisi ? Ehdotuksia ?

Harjatut alumiinilistat taitavat olla alunperin S-line autosta. Asenna nyt ensin ne listat paikoilleen ja katso sitten miltä näyttää, pitäisi ottaa selvää minkälainen kojetaulunpaneeli S4:ssa on.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

Eiköhän ne mittariston ämpärimuovit ole samaa hopeanväristä ämpärimuovia kaikissa B8 korisissa, myös S4:ssa pikaisen googletuksen perusteella.
Vähän hankala sanoa kannattaako tuolle niille jotain/mitään? Itse ehkä maalauttaisin puolikiiltävän mustaksi jos jotain olisin sille tekemässä. Tosin voi olla että sisustasta tulee silloin hiukan synkän näköinen. Tai sitten maalauttaisi uudelleen ne hopeanväriseksi "paremmin" ja lakkaa päälle. Nyt ne näyttää siltä että ne olisi maalattu paukkupullolla ilman mitään lakkaa. Jossain saitilla joku oli maalannut nuo uudelleen hopeanväriseksi mutta en muista missä se oli. Kyllä se hiukan paremman näköinen oli kuin orkkis.

Kerropa sitten kokemuksia vaihdosta, lähinnä tuo keskikonsoli jossa pitänee purkaa aikalailla konsolia. Itsekin pitäisi löytää jonkinlaiset listat, mieluummin juuri tuota harjattua alumiinia, mutta on aika vähän tarjolla niitä. Täytyy vielä miettiiä jos sitten kuitenkin päätyy niihin hologrammialumiineihin jos ei muuta löydy vaikka en niistä niin paljoa pidäkään.

Flat

LainaaKerropa sitten kokemuksia vaihdosta, lähinnä tuo keskikonsoli jossa pitänee purkaa aikalailla konsolia. Itsekin pitäisi löytää jonkinlaiset listat

Jep , kerrotaan kun asennushommin päästään. Vielä pitää parannella paikkoja muutaman viikko.

Auto sai tänään robalta pikku pintakäsittelyn, kylläpä auto kiilteli mukavasti. Samalla roba kauppamiehena myi minulle hieman osia....vaihekepinnuppia ja tuuletussuuttimen kromia....
Roballe kiiitos mukavasta rupattelutuokiosta...kiilosta...ja osista...

Flat

Mites muuten vaihdekepin nahkapussi? Itselläni on nahkaan tullut pieni reikä ( noin 2mm ), koska pussi hiertää tangon juuressa olevaan kumiosaan ( pussin sisäpuolella, kepin juuressa). Onko muilla manuaalimiehillä  vastaavaa ?

Takuu on vielä voimassa ja ajattelin tuostakin valittaa ennen sen päättymistä.

Markku J

Tuo viimeistään olisi minulle merkki, että uutta autoa täytyy laittaa tilaukseen ja nopeutetulla aikataululla. Reikä nahassa - ei voi tapahtua minun autoissa.

qmckone

Tässä vielä opiskellessa menee...A4 käyttöohjekirja (11.2009) mainitsee s. 233 Renkaanpaikkaussarjasta:

...
Tämä auto on varustettu renkaanpaikkaussarjalla (Tire Mobility System). Tämä sarja on sijoitettu pohjapeitteen alle ja se koostuu renkaanpaikkausaineesta ja kompressorista.
...

Sellaisiahan sieltä ei löydy (tyhjät paikat kylläkin), sillä vakiovarusteisiinhan se ei kuulu (eikä ole tehdaslisävarustelistallakaan Audin nettisivuilla, vaikkakin A4 esite Huhtikuu 2009 sen mainitseekin lisävarusteena).

Onko paikkasarja sinne joskus kuulunut/ollut saatavilla eli mikä on tämän "varusteluun, ulkonäköön ja tekniikkaan voi tulla milloin tahansa muutoksia"-keissin tarina?

A4 2.0Tq

VAG!

aa

Ktk

Paikkaussarjan tai vararenkaan olemassaolo riippuupi maasta. A4:ssä vararengas on Suomessa vakio. Ohjekirjat ja esitteet eivät ole täysin yksilöityjä Suomea varten.

ile

Nonniin, yksi arpominen vähemmän - tuli päädyttyä V6-maskiin (8K0853651 T94). Seuraavaksi täytyykin ihmetellä olisiko teippauttaminen tai maalautus se sopiva kuvio saada kromikehys mustaksi.

slash

^Suosittelen teippausta, itse olen maalannut ja ei oikein pysy vaikka pohjiin tuli panostettua...
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Pertsa

^Millainen olis hyvä teippi jonka saa hyvin taipumaan mutkiin ja kolmiulotteisiin muotoihin vaikka lämmittämällä niin ettei saumoja tarttis kovin paljoa tehdä?

a-o

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 26.05.10 - klo:16:32
^Millainen olis hyvä teippi jonka saa hyvin taipumaan mutkiin ja kolmiulotteisiin muotoihin vaikka lämmittämällä niin ettei saumoja tarttis kovin paljoa tehdä?

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=87020&highlight=teippaus

Ei vastaa kysymykseen millainen, mutta kertoo miten:)

Sopivaa teippiä saanee hankittua paikallisesta teippaamosta.

leecher

http://www.nettiauto.com/audi/a4/3244846 Mikähän tässä autossa oikein on, kun on jo vuoden sisään kolmatta kertaa myynnissä? Itse hieroin tuosta kauppaa loppusyksystä, mutta hinta ei ollut mielestäni linjassa.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: leecher - 26.05.10 - klo:21:41
http://www.nettiauto.com/audi/a4/3244846 Mikähän tässä autossa oikein on, kun on jo vuoden sisään kolmatta kertaa myynnissä? Itse hieroin tuosta kauppaa loppusyksystä, mutta hinta ei ollut mielestäni linjassa.
Autokuumeinen omistaja?

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: leecher - 26.05.10 - klo:21:41

Eikös tuo ole sama auto kuin oli viime talvena myynnissä Sports Car Centerissä (tai Outlet Car Centerissä). Taitaa siis olla ei virallisenmaahantuojan Suomeen tuoma.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

leecher

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 27.05.10 - klo:08:05
Eikös tuo ole sama auto kuin oli viime talvena myynnissä Sports Car Centerissä (tai Outlet Car Centerissä). Taitaa siis olla ei virallisenmaahantuojan Suomeen tuoma.
Oli myynnissä H2-tuonnilla viime talvena. Sitä ennen nettiautossa ja jälleen nettiautossa. Jokuhan tuossa mättää kun lähes uusi auto jo kolmatta kertaa myynnissä reilun puolen vuoden sisään. Hintaakin oli H2-tuonnin ilmoituksessa muistaakseni 1500 euroa vähemmän.

VAG!

aa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy