Golf VI Chat

Aloittaja Kiviharju, 06.01.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 31.01.11 - klo:20:35
Eihän Peevelin autolla ole ajettu kuin 1500 km ja nyt on talvi. Eikä dsg kulutusta nosta! Keksi jotain muuta valitusta, ei mene läpi ;D

Voe voe, enhän minä tässä varsinaisesti valittanut. Kunhan totesin asian. Bensa ei vielä huoltoasemilta ole loppunut, joten nou hätä. Ihmetyttää vaan porukoiden kutosella alkavat lukemat; miten hitaasti ja venyttämällä te oikein ajatte? Itse ajan samalla ajotyylillä, olipa auto mikä tahansa, eli rajoitusten "ylärajalla" eli lievää ylinopeutta tilanteen salliessa, reipas kiihdytys (osakaasulla toki yleensä) tavoitenopeuteen ja ennakointia mm. valoihin jo etukäteen. Sama ajotyyli oli siis laina-Pololla, sillä 70-heppaisella kolmemukisella, ja se vei sekarundilla (ruuhkaa, valoissa seisomista, kehää ja motaria) sen kuutisen litraa. No, onhan näillä painoeroa vajaat 300 kg ja kuutioita enemmän, ja yksi lisäpytty. Ehkä jotain vaikuttaa se, että starttaan kotosalla aina kylmästä hallista, talvella nyt ollut hivenen pakkasen puolella lämpötila, tosin työpaikan hallissa +20.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.02.11 - klo:07:57
Voe voe, enhän minä tässä varsinaisesti valittanut. Kunhan totesin asian. Bensa ei vielä huoltoasemilta ole loppunut, joten nou hätä. Ihmetyttää vaan porukoiden kutosella alkavat lukemat; miten hitaasti ja venyttämällä te oikein ajatte? Itse ajan samalla ajotyylillä, olipa auto mikä tahansa, eli rajoitusten "ylärajalla" eli lievää ylinopeutta tilanteen salliessa, reipas kiihdytys (osakaasulla toki yleensä) tavoitenopeuteen ja ennakointia mm. valoihin jo etukäteen. Sama ajotyyli oli siis laina-Pololla, sillä 70-heppaisella kolmemukisella, ja se vei sekarundilla (ruuhkaa, valoissa seisomista, kehää ja motaria) sen kuutisen litraa. No, onhan näillä painoeroa vajaat 300 kg ja kuutioita enemmän, ja yksi lisäpytty. Ehkä jotain vaikuttaa se, että starttaan kotosalla aina kylmästä hallista, talvella nyt ollut hivenen pakkasen puolella lämpötila, tosin työpaikan hallissa +20.

Jos kerta ajelet taloudellisen ajon oppien mukaisesti, autossasi on jotain vikaa. Tai sitten suurin osa sinun "yhdistettyä" ajoasi tapahtuu kaupunkioloissa. Siltikin kulutus on mielestäni tolkuttoman suuri. Toivottavasti tulee kuntoon.

Peeveli

Oletteko te muut tehdastummennetut takalasit tilanneet golfistit ihmetelleet takalasien olematonta tummennusta? Itseäni se kummastuttaa edelleen. Jostain kulmasta parkkihallin sisävalaistuksessa lasit näyttävät tummahkoilta, mutta ulkoilmassa ja sisälläkin sivusta katsottuna eivät. Jossain foorumissa (oliko uvw:llä) oli puhetta että Golfissa tehdastummennuksen sävy olisi muuttunut vihreästä tummanharmaaksi. Omassani se on kuitenkin vihreä, kaikissa laseissa, sen vahvisti teippausfirmankin kaveri.

mabe

Mielestäni isän mustassa vi-golffissa tummennus on mieto, mutta selvästi havaittavissa.
Lisäksi lasin sävy on omaan silmään kyllä enemmän tummanharmaa kuin vihreä.

Eihän se tumma ole, mutta silti väittäisin sen vastaavan jotain vaaleaa 35% kalvoa. Säkkimustaa ei kovin moni siihen haluaisikaan, tai siis tehtaalta tilatessa jos olisi säkkimusta, niin jäisi monelta tilaamatta. Nykytummennus ei haittaa lainkaan peruuttamista hämäräänkään talliin ja muutenkin mahdollistaa normaalin toimimisen auton kanssa. Aavistuksen myös helpottaa takapenkillä kuumuudentunnetta ja häikäisyä.

Hyvä jälkitummennus tuohon päälle vain, jos lisää tummuutta haluaa. Eipä näy rumasti vastuslangat ulos, kun on lasi jo sävytetty. Toisaalta itsekin tunaroidut kalvot voivat näyttää hyville, kun ilmakuplat eivät näy niin herkästi sävylasin takaa.

Jos omaan autoon kalvoja haluaisin, niin en paljoa vi-golfin tummennuksia tummemmaksi haluaisi laseja. Tulee jotenkin epätasapainoinen jos takana on säkit ja etulasit ovat kirkkaat. Eli makuja on monia ja massatuote yrittää olla karkoittamatta ostajia.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: mabe - 03.02.11 - klo:13:49

Jos omaan autoon kalvoja haluaisin, niin en paljoa vi-golfin tummennuksia tummemmaksi haluaisi laseja. Tulee jotenkin epätasapainoinen jos takana on säkit ja etulasit ovat kirkkaat. Eli makuja on monia ja massatuote yrittää olla karkoittamatta ostajia.

Tätä komppaan mielelläni. Jyrkkä sävyero etu- ja takalasien välillä ei näytä hyvältä. Jätesäkkitunnelman jätän mielelläni sellaisen haluaville.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Peeveli

Tuota tässä vähäsen pähkäilen itsekin vielä...tummemmat kalvot toisivat toisaalta särmää musta-valko-teemaan mustan kattoteippauksen kanssa, mutta toisaalta se jyrkkä sävyero sopii paremmin pitkään farmarimalliin, ei hatchbackiin. Tosin eniten itseäni kiinnostaisi lisätummennus jos kesän Euroopan reissulla pitää osan matkapakaaseista takapenkillä, ei houkuttelisi niin paljon varkaita...

Erkka

^ Peeveli, saahan jälkiasennustummennokset myöhemmin pois, jos alkaa ketuttamaan. Nou Hätä. :)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

kotka

Onpas joku muukin todennut tuon volkkarin kylmäksi, kun AutoBildissäkin oli todettu hiukan heikkotehoiseksi tuo lämmityslaite. Totta turisevat..

Noista tummennoksista: Tehdasasennukset ovat tieten aika vaaleat, mutta poistavat lämpösäteilyä. Eivät ole näköesteeksi tarkoitettukaan. Ovat vaaleammat kuin esim. ooppelissa tai toyotissa. Samalla rahalla saa tehdastummennuslaatuiset kalvot jälkikäteen asennettua, ja sävyynkin pystyy vaikuttamaan. Itse sain 7 vuoden takuun kalvoihin, ja kaikki lasit on kalvotettu (tuulilasia lukuunottamatta). Takalasi tummempi kuin sivulasit.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

Mooses

^ Kotka: Toivo vaan etteivät katsastuksessa huomaa noita etusivulasien kalvoja. Ovat nimittäin laittomat. Mulla otattivat ex-corollasta syksyllä kalvot pois ku sattuvat huomaamaan,  vaikkei ollu ku 5% tummennus. Johan tuo kyllä oli kolmas katsastus ennenku tajusivat ne!  :D Olis kannattanu käyttää sadekelillä ni eivät huomaa niin helpolla niitä. Pakkohan ne oli poistaa ku laittoivat otteeseen merkinnän. Siististi kyllä lähtivät kun vähän lämmitti ja liimajäämät sit pesuaineella pois.

kotka

Lainaus käyttäjältä: Mooses - 07.02.11 - klo:09:12
^ Kotka: Toivo vaan etteivät katsastuksessa huomaa noita etusivulasien kalvoja. Ovat nimittäin laittomat. Mulla otattivat ex-corollasta syksyllä kalvot pois ku sattuvat huomaamaan,  vaikkei ollu ku 5% tummennus. Johan tuo kyllä oli kolmas katsastus ennenku tajusivat ne!  :D Olis kannattanu käyttää sadekelillä ni eivät huomaa niin helpolla niitä. Pakkohan ne oli poistaa ku laittoivat otteeseen merkinnän. Siististi kyllä lähtivät kun vähän lämmitti ja liimajäämät sit pesuaineella pois.

Tiedossa on tuo "hiukan" laittomuus, että ei siinä mitään. Itselläni sivulasit ovat luokkaa 43% ja takalasi 34%.
Yleensä olen käyttänyt eri valmistajan kalvoja, ja niissä luokkaa 50% tummennus.
Kyllähän tuo kalvojen poistaminen on tuttua puuhaa, kunnon kalvot on ihan helppo poistaa.
GolfIII,maxboom SM2

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: Mooses - 07.02.11 - klo:09:12
Mulla otattivat ex-corollasta syksyllä kalvot pois ku sattuvat huomaamaan,  vaikkei ollu ku 5% tummennus.

Näitkö edes ulos jos oli 5% tummennus?  :D

Olisko ollut 50%?  ;)

Mooses

Kyllä se oli 5 tai 15, en muista ihan tarkkaan. Ihan minimaalinen kuitenkin. Edellinen omistaja oli ne laitattanu Lustigilla. Takanasivuilla oli 30% ja takalasi 50%.
En kyl ymmärrä miks edessä ei saa olla kalvoja varsinkaan noin miedolla tummennuksella. Kolaritilanteessa ei tulis lasi ainakaan sirpaleina silmille ku kalvo pitää sen kasassa. Näkyvyyttä tuollainen kalvohan ei estä minkään vertaa.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Mooses - 07.02.11 - klo:11:50
Kyllä se oli 5 tai 15, en muista ihan tarkkaan. Ihan minimaalinen kuitenkin. Edellinen omistaja oli ne laitattanu Lustigilla. Takanasivuilla oli 30% ja takalasi 50%.

Peltzi haki sitä että tuo prosentti tarkoittaa läpäisevyyttä, eli 5% ei ole minimaalinen tummennus, vaan maksimaalinen. 95% olisi minimaalinen.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

kotka

Lainaus käyttäjältä: Mooses - 07.02.11 - klo:11:50
En kyl ymmärrä miks edessä ei saa olla kalvoja varsinkaan noin miedolla tummennuksella. Kolaritilanteessa ei tulis lasi ainakaan sirpaleina silmille ku kalvo pitää sen kasassa. Näkyvyyttä tuollainen kalvohan ei estä minkään vertaa.

Lustig on tainut lähes aina käyttää SunTek:n kalvoja, joista minimaalisin tummennusaste on 70%, mutta luulen etusivulasien olleen joko 35% tai 50% kalvolla ja takasivulasien olleen 20%, takalasi voi olla 5%. Ja auton mukana luulisin kulkevan lapun noista kalvoista, koska siinä on takuu- ja huoltotiedot. Minä olen heittänyt palan kalvoa ja tuotetiedot paketista hanskalokeroon, niin säilyy tuotetieto muistissa.
GolfIII,maxboom SM2

Peeveli

Minusta tuntuu, että tämä Golfin vakio-tehdastummennus on luokkaa 70%, sen verran hailakka se on. Omalta osaltani rahat menivät kankkulan kaivoon Golf 1-paketissa; noin laimealla tummennoksella en tee mitään ja xenoneja tarvitsen oikeasti aniharvoin. No, tiedänpä oppineeni ainakin yhden asian: en rastita koskaan enää lisävarusteina em. asioita. Jos ne ovat vakiona, olkoot.

Kun vien tämän kotteron kattoteippaukseen ja ikkunatummennukseen, laitetaan tummuusaste (oikeammin siis valonläpäisevyys) 20% kaikkiin takalaseihin. Avensiksessa oli sama astemäärä, ja ei ollut mitään näkemisvaikeuksia pimeällä sadesäälläkään takalaseista.

Peeveli

Ai niin, olihan minulla nyt ihan oikeaa kysyttävääkin: onko monitoimiratin osalta Golf VI:ssä normaali asetus se, että kun auton sammuttaa (avain kuitenkin paikallaan ja ns. radioasento päällä) niin monitoimisäädin ei toimi radion osalta? Vai onko tämäkin joku valikon asetus, joka pitää käydä laittamassa itse oikein?

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.02.11 - klo:07:37
Ai niin, olihan minulla nyt ihan oikeaa kysyttävääkin: onko monitoimiratin osalta Golf VI:ssä normaali asetus se, että kun auton sammuttaa (avain kuitenkin paikallaan ja ns. radioasento päällä) niin monitoimisäädin ei toimi radion osalta?

Taitaa olla VAG-ominaiusuus. Ei toimi exeossakaan.

MoFFe

Ei toimi Golfissa ja eikä toiminnut Audissa(B8).

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 07.01.11 - klo:21:28
Nyt löytyi sitten tuon rek.kilvenvalon palamattomuuteen syy.
Otin eilen umpion pois paikaltaan katsoakseni onko liitin kunnolla paikallaan. Olihan se, mutta umpiot oli täynnä vesipisaroita, ei ihme ettei valo tahdo syttyä. Takuuhuoltokeikka ja sitten led:it tilalle...
Auto kävi korjauksessa viimeviikolla, ja molemmat rekisterikilvenvalot vaihdettiin mukisematta.
"Onhan näitä ollut" oli kommentti huoltoneuvojalta.

Oli puhetta myös tästä ongelmasta aiemmissa malleissa ja huoltoneuvoja epäili että asialle ei siksi tehdä mitään kun osat ovat niin halvat vaihtaa uusiin ja ongelmia ei kai suurimmilla markkina-alueilla ole.

No nyt tuli kuntoon ja hyvä niin. Kohta sitten miettimään niitä ledejä, jos niihin ei menisi vedet sisään...
Audi A4 Allroad quattro -17

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.02.11 - klo:07:35
Kun vien tämän kotteron kattoteippaukseen ja ikkunatummennukseen, laitetaan tummuusaste (oikeammin siis valonläpäisevyys) 20% kaikkiin takalaseihin. Avensiksessa oli sama astemäärä, ja ei ollut mitään näkemisvaikeuksia pimeällä sadesäälläkään takalaseista.

Jos tehdastummennuksen päälle vedetään 20%:n kalvo, niin eikös laseista tule selkeästi tummemmat kuin Avensiksessa?
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

bm

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.02.11 - klo:07:35
Minusta tuntuu, että tämä Golfin vakio-tehdastummennus on luokkaa 70%, sen verran hailakka se on. Omalta osaltani rahat menivät kankkulan kaivoon Golf 1-paketissa; noin laimealla tummennoksella en tee mitään ja xenoneja tarvitsen oikeasti aniharvoin. No, tiedänpä oppineeni ainakin yhden asian: en rastita koskaan enää lisävarusteina em. asioita. Jos ne ovat vakiona, olkoot.

Mä ihmettelin myös noita tehdastummennuksia autoa tilatessa. Otin sitten automyyjän kautta kalvot. Tais olla jopa karvan verran halvemmat ja sain sillä tummuudella kuin halusin ja harmaat. Mun mielestä tehdasväri oli vihertävä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 08.02.11 - klo:22:47
Jos tehdastummennuksen päälle vedetään 20%:n kalvo, niin eikös laseista tule selkeästi tummemmat kuin Avensiksessa?

Näin se varmaan on. So what.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: bm - 08.02.11 - klo:22:56
Mä ihmettelin myös noita tehdastummennuksia autoa tilatessa. Otin sitten automyyjän kautta kalvot. Tais olla jopa karvan verran halvemmat ja sain sillä tummuudella kuin halusin ja harmaat. Mun mielestä tehdasväri oli vihertävä.

Juu, vihreä se on, itse väitän myös niin, ja niin sanoi Automatrixin kaveri kun autoni näki. Kaukana tummanharmaasta kuten joku palstalla sanoi. Ehkä lasisävyjä sitten vw laittaa valmistettaviin autoihin montaa värisävyä? Oma makuni sanoo että vihreä värisävy on ruma valkoisessa autossa.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.02.11 - klo:08:08
Juu, vihreä se on, itse väitän myös niin, ja niin sanoi Automatrixin kaveri kun autoni näki. Kaukana tummanharmaasta kuten joku palstalla sanoi. Ehkä lasisävyjä sitten vw laittaa valmistettaviin autoihin montaa värisävyä? Oma makuni sanoo että vihreä värisävy on ruma valkoisessa autossa.
Itse kyllä sanon vieläkin että meillä on Golffissa harmaansävyiset tehdastummennukset, varsinkin kun vertaa edellisen Passat 3Cn selvästi vihreisiin tummennuksiin.
Ja tässä Golffissa on myös etusivulaseissa jotain sävytystä, kun vertaa tuulilasiin on ero silminnähtävä.

Voisiko näissä tehdastummennuksissa olla jotain varustetasoeroja?? Highlinessä harmaat ja comfortlinessä vihertävät...

Peeveli

^

En tiedä, mutta vihreä sävy lasissa on p..eestä.

Kiviharju

Itsellekkin oli oikein iloinen yllätys että Golffissa oli harmaat lasit, oli suunnitelmissa että Passattiinkin olisi laitettu kalvot hävittämään vihreyttä...

Peeveli

Tein pikatutkimuksen, selaisin autotalli.com:ista Golfeja. Yhdessä valkoisessa Highlinessa näytti kuin takalasit olisivat olleet tummanharmaat, sen sijaan kahdessa GTI:ssä vihreät, kuten muutamissa tummennetuissa comfortlineissa. Yhden GTI:n varusteluettelossa luki oikein että vihreät sävylasit. Kai niitä sitten on laitettu kahta eri väriä? Harmittaa peevelisti. Pahoin pelkään, että tummanharmaa kalvo noiden vihreiden päälle saa aikaan levottoman ja kirjavan tulokset, joten en enää tiedä kannattaako laseja lisätummentaa.

Peeveli

Volkkarin omassa Golfin varusteluettelossa sanotaan ihan selkeästi että vihreät lämpöeristelasit:

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/VW4.nsf/0/0B9731C3AB2ACD04C22575AE002FEDA2?OpenDocument

Asia mainitaan trendlinen kohdalla, ja muutosta eri väriin ei mainita muissa ylemmissä varustetasoissa.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.02.11 - klo:14:20
Pahoin pelkään, että tummanharmaa kalvo noiden vihreiden päälle saa aikaan levottoman ja kirjavan tulokset, joten en enää tiedä kannattaako laseja lisätummentaa.
Kyllä Passatin etulasien kalvottaja suositteli, että jos vihreydestä haluaa eroon niin hieman tehdassävytystä tummemmat harmaat kalvot vaan ikkunoihin.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 09.02.11 - klo:14:43
Kyllä Passatin etulasien kalvottaja suositteli, että jos vihreydestä haluaa eroon niin hieman tehdassävytystä tummemmat harmaat kalvot vaan ikkunoihin.

Eli vaatisi siis myös etulasien kalvotuksen...sopisi muutoin mainiosti mutta en haluaisi että virkavalta revityttää ne pois. Sama homma takavalojen tummennuskalvotuksen kanssa; en aio harkittuani ottaa niitä samasta syystä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy