Golf VI Chat

Aloittaja Kiviharju, 06.01.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

makelja

Lainaus käyttäjältä: makelja - 14.01.11 - klo:19:36
OK. Sitten olen saanut väärää tietoa. Myyjä sanoi että siinä olisi päivävalot että xenonit eivät turhaan kulu.
Itse itseäni siteeraten.
Otin yhteyttä myyjään ja hän selvitti asian. Päivävalot koodataan huollossa jos ne eivät ole suoraan ajotietokoneen asetuksissa (Ei ollut).

tsiih

Olisko Peeveli mahdoton ajatus kokeilla jotain pientä aputyynyä selän alle? Niitä tuntuu kaupattavan joka kulmalla. Tuo peruutushyökkäily ei kyllä kuulu asiaan, ikinä ei oma ole moista tehnyt.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: makelja - 18.01.11 - klo:19:58
Itse itseäni siteeraten.
Otin yhteyttä myyjään ja hän selvitti asian. Päivävalot koodataan huollossa jos ne eivät ole suoraan ajotietokoneen asetuksissa (Ei ollut).
Laita sitten infoa että mitkä valot tuossa sitten syttyvät, jos sinulla ei orginaali LEDejä ole umpioissa.
Ei kai näissä muita(laillisia) vaihtoehtoja ole kuin xenon lähivalot.
Audi A4 Allroad quattro -17

Guido

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 18.01.11 - klo:21:09
Laita sitten infoa että mitkä valot tuossa sitten syttyvät, jos sinulla ei orginaali LEDejä ole umpioissa.
Ei kai näissä muita(laillisia) vaihtoehtoja ole kuin xenon lähivalot.

Niinpä. Kuulostaa taas kerran tosi asiantuntevalta myyjältä kun tarjoutuu softalla korjaamaan pikku rautapuutteen.

On meilläkin (IT-alalla) ainakin ollut töissä myyntimiehiä, jotka kirkkain silmin lupaavat asiakkaalle, että rautaongelmat korjataan softapäivityksellä... Ja kun sitten totuus selviää asiakkaalle niin haukkujen kohteena on tietenkin se softanikkari, joka toteaa "no can do".

kotka

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 18.01.11 - klo:21:02
Olisko Peeveli mahdoton ajatus kokeilla jotain pientä aputyynyä selän alle? Niitä tuntuu kaupattavan joka kulmalla.
Tuota tyynyä voi kokeilla, mutta ei toimi oikeasti. Pikkuinen tyyny ei korvaa toimivaa istuinta, vaan edesauttaa sitä paremman istuimen etsimistä. Eli autonvaihtokaupoille.
Itse kokeilin tynnyä ja tiedän sen auttavan, mutta eihän se pysy paikoillaan milloinkaan ja joka kerta se pitää yrittää asetella kohdilleen ja keräillä ties mistä. Nyt se on takapenkillä joutilaana.
Onpa ihmeellisen ikävä huomata, että minä taisin ensimmäisenä uskaltaa moittia tuota penkkiä, niin nyt jo useampi siitä valittaa. Eräs työntekijä vaihtoi Touraninsa pois, syyksi sanoi vain ja ainoastaan selänkipeytymisen ajoasennon vuoksi.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

Peeveli

Pitäisiköhän foorumilla laittaa oma ketju selkävaivoille?....No menkööt nyt tässä....Tänä aamuna en meinannut päästä ylös sängystä, niin kipeä oli ristiselkä ja lonkat, ja iskiasoireita oikeaan jalkaan. Koko yö tuli nukuttua katkonaisesti ja kipu oli helvetillinen. Vaimo ehdottaa nyt sängyn patjojen vaihtoa ja Tempur on käynyt mielessä. Omakin epäilys kohdistuu osaksi myös sänkyyn, ja ehkä tuo patjanvaihto kannattaa kokeilla ennen autonvaihtoa. :D Vaan kyllä pistää miettimään tätä autonistuinasiaakin...

Volvon penkkejä on yleensä kehuttu maailman parhaimmiksi mutta itseäni raivostutti koeajoissa ja -istumisissa Vollen kiinteä eteenpäin työntyvä niskatuki joka pakotti ainakin oman pääni luonnottoman etukenoon asentoon. Toki istuinosa ja selkänoja olivat erinomaiset, mutta ne niskatuet aargh.

mabe

Eikös joku ollut kallistanut penkkiään eri asentoon laittamalla prikkoja asennuskiskon alle?

Voisi auttaa tuohon penkissä pysymisen ongelmaan ainakin.
Eihän se toki sporttipenkiksi vaihdu silläkään, mutta jotain etua ainakin luulisi tuovan.

Miten olisi jostain purkuautosta sporttipenkkiä tilalle niin ei tarvitsisi koko autoa vaihtaa yhden jakkaran takia? Tai kunnon kuppipenkit saman tien.

Tos®

Tuollasta sisustaa ei monessa purkuautossa ole...
ebaystä oon yhdet pemarin penkit tilannu joskus.
50â,¬ tais olla postitus kulungit kahdelle etupenkille.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.01.11 - klo:08:36
- - Vaimo ehdottaa nyt sängyn patjojen vaihtoa ja Tempur on käynyt mielessä. - -

Kokemuksesta sanoisin, että tempuria kannattaa kokeilla. Omat vaivani eivät olleet noin vakavia, mutta pelkästään petauspatjan vaihto tempuriin auttoi minua. Lisäksi jenkkisängyssä on minun puolellani vanerilevy joustinpatjan alla. Ennen patjanvaihtoa en pystynyt aamuisin kumartumaan kunnolla eteenpäin - piti kyykistyä, jos oli poimittava jotain lattialta. Mutta nyt selkä on "sulana" heti ylös noustua.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 19.01.11 - klo:11:27
Kokemuksesta sanoisin, että tempuria kannattaa kokeilla. Omat vaivani eivät olleet noin vakavia, mutta pelkästään petauspatjan vaihto tempuriin auttoi minua. Lisäksi jenkkisängyssä on minun puolellani vanerilevy joustinpatjan alla. Ennen patjanvaihtoa en pystynyt aamuisin kumartumaan kunnolla eteenpäin - piti kyykistyä, jos oli poimittava jotain lattialta. Mutta nyt selkä on "sulana" heti ylös noustua.

Voin myös suositella Tempuria oikein lämmöllä, muutaman vuoden kokemuksella.
Ainoa vika tuossa Tempurissa on, että siitä tulee tavallaan "riippuvaiseksi"  ;D
Esim. hotellien patjat tuntuvat huonoilta ja tyynyt liian pehmoisilta...

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.01.11 - klo:08:36
Pitäisiköhän foorumilla laittaa oma ketju selkävaivoille?....No menkööt nyt tässä....Tänä aamuna en meinannut päästä ylös sängystä, niin kipeä oli ristiselkä ja lonkat, ja iskiasoireita oikeaan jalkaan. Koko yö tuli nukuttua katkonaisesti ja kipu oli helvetillinen.
Peeveli, täällähän taisi olla jokin sairasteluu-topic tai vastaava, kirjoita ihmeessä sinne vaivoistasi.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 19.01.11 - klo:11:27
Uskallankohan vielä ottoilla, pysyykö petaritempur hyvin paikoillaan vai valuuko jompaan kumpaan sängynreunaan? Mulla oli jyskin vastaava, tosi hyvä muuten mutta lakana ja patja siirtyivät milloin mihinkin yön aikana. Tavallista puuvillalakanaa ei voinut käyttää ollenkaan siksi.
Nykyisin selkä kestää ainoastaan selällään nukkumista, ennen oli taas päinvastoin. Mut autoni penkki on aivan paras, en varmaan uskalla enää uudempaan vaihtaakaan :D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Skula

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 19.01.11 - klo:19:42
pysyykö petaritempur hyvin paikoillaan vai valuuko jompaan kumpaan sängynreunaan? Mulla oli jyskin vastaava, tosi hyvä muuten mutta lakana ja patja siirtyivät milloin mihinkin yön aikana.

Jos kovasti "nukkuu" yöllä niin tuskin pysyy  :D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

jvas

Omalle selälle 2010 Golf highlinen penkit sopivat ihan hyvin. Entisen Jetta confortlinen penkit kävivät pitemmällä matkalla rasittamaa takapuolta, confortlinen penkissä kun istuu selleisessa kuopassa. Kun tuota työmatkaa kertyy parisataa kilometriä päivässä, oli pakko valita omalle selälle sopiva penkki. Kun porukalla  kuljetaan tuota matkaa lähes vuoropäivin on tullut vertailtua työkaverien ja oman auton matkustusmukavuutta. Entisellä 2006 Jetalla alkoi sen 184 tkm aikana rasaamaan ura ja tuuliherkkyys, meluisuus ja kuskin penkin jonkin asteinen epämukavuus. Jettaa edellisen auton, 2003 Seat Leonin kohdalla loppujen lopuksi kävi hermoille sen alustan epämukavuus (liiallinen urheilullisuus). Työkaverilla on 2008 Tojo Avensis, siinä on tosi, tosi surkeat etupenkit, takapenkki on kahdelle ok, kolmelle mahdoton. Selkäsärky etupenkillä, tai kolme takapenkillä, Tojossa taattu tuolla työmatkalla. Toisella työkaverilla on 2008 Peugeot 308 (tälläkin taitetaan matkaa). Etupenkki ok, mutta takapenkki tosi surkea. Kolmannen työkavetin auto on 190d Mese. Mesessä ei ole edes niskatukia takana ja etupenkillä istuu  viisi cm lattiasta. Mesessä jaksaa juuri ja juuri istua (lue "kärsiä") tuon reilun tunnin työmatkan.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 19.01.11 - klo:19:42
Uskallankohan vielä ottoilla, pysyykö petaritempur hyvin paikoillaan vai valuuko jompaan kumpaan sängynreunaan? Mulla oli jyskin vastaava, tosi hyvä muuten mutta lakana ja patja siirtyivät milloin mihinkin yön aikana. - -

Totta on, että ainakin pelkkä petaritempur hivuttautuu käytössä pikku hiljaa jommalle kummalle reunalle, niin että ajoittain patjaa pitää siirtää. Eikä siirtäminen ole ihan helppoa, se kun painaa vallan vietävästi. Mutta kahden aikuisen - eri sukupuoltakin olevan - voimin siirtäminen onnistuu. Viileässä lämpötilassa patjan kovuus yllättää aluksi, mutta sitten nukkujan lämpö "sulattaa" patjan ja se alkaa myötäillä kehon rakenteita, mihin patjan teho kaiketi perustuu.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Peeveli

Puheet kylmistä tsiippakolffeista saa unohtaa ainakin oman yksilöni osalta. Onko kenelläkään tietoa, voiko automaatti-ilmastointia kalibroida/säätää, nimittäin epäilyttää kun 21 asteen kohdalla hiki tippuu (tosin talvitakki päällä) alta puolen tunnin ajomatkan, ja siis kylmästartti ilman sähkötolppia tai webastoja. Polon climaticissa säätö piti olla 24:ssä vastaavan lämpimyyden saamiseksi. Jos säädän lämppärin täysille, palaa käsi jos sen laittaa suuttimien eteen. Eli, pitääkö viedä tarkistettavaksi ennen ensi kesän hyvin todennäköisiä superhelteitä? Luulisi, että jos säätö on pielessä kuumaan suuntaan, niin helteellä taas kylmästöinti ei omaa resursseja kuten pitäisi?

En tiedä johtuiko ne ajoittaiset selkävaivat todellakaan Golfin istuimesta, koska nyt taas ei särkyä ole ollut lähes viikkoon vaikka ajettu on samalla lailla.....

Tos®

Ainakin b7 audin ilmastointia pystyy sörkkiin moneltaki kanavalta.
Omassa vokkelossa on vain climatic, niin eipä tuosta ole kokemusta
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 25.01.11 - klo:09:15
Ainakin b7 audin ilmastointia pystyy sörkkiin moneltaki kanavalta.

Se onkin vielä laatulaite.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

VAG!

aa

makelja

Eipäs päivävaloja sitten koodatakaan. Ei sitä softalla voi rautaa korjata, kuten joku täällä aiemmin totesi.
Tuli anteeksipyyntö maililla eilen, että antoi väärää tietoa. :-\

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: makelja - 25.01.11 - klo:13:58Eipäs päivävaloja sitten koodatakaan. Ei sitä softalla voi rautaa korjata, kuten joku täällä aiemmin totesi.
Tuli anteeksipyyntö maililla eilen, että antoi väärää tietoa. :-\
Eikös Kiviharju tuunannu sumarit päiväajovaloiks?
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

makelja

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 26.01.11 - klo:18:33
Eikös Kiviharju tuunannu sumarit päiväajovaloiks?
Niin taisi. Mutta ajattelin asentaa siihen nuo R:n päivävalot. Tai vastaavat. Täytyy mallailla pikkasen valkoisilla pahvinpaloilla, miltä näyttäisivät. Siis siinä melkein samassa kohdassa kuin R:ssä on. Nehän ei ihan siihen samaan kohtaan mene, koska tuossa on sumarit.

Peeveli

Kuukausi Golfia alkaa olla tällä viikolla takana, lasissa 1500 km. Auto on aika onnistunut paketti tasaisuutta: toimivat tilat, ajettavuus korkealuokkainen, koneessa riittävästi tehoa, mukavuus hyvää tasoa, varustelu juuri passeli, ketterä kaupungissa ja vakaa maantiellä ja jopa lämmin.

Negatiivisista puolista täytyy nostaa esille DSG. Se nostaa varmasti omalta osaltaan kulutusta, auto hörppii normaalilla tasaisuuteen pyrkivällä ajotavalla 9 litraa satkulle, eka pari tankkia meni 8:lla mutta syönti on lisääntynyt vaikka nyt ajan aika paljon D-moodilla. D-moodilla ajaessa kun kierrokset ovat alhaiset, täytyy pedaalia polkaista aika tavalla että nopeusmuutoksen saa aikaan ylöspäin ja se kostautuu kulutuksessa. Tuntuukin, että tässä koneversiossa S-moodi ei juurikaan lisää kulutusta mutta parantaa taajama-ajon mukavuutta. Nastarenkaat ovat myös kovilla, koska etupää sutaisee niin helposti tyhjää vaikka kuinka varoisi. Uskon, että em. seikat loistaisivat poissaolollaan jos auto olisi manuaalivaihteinen. Toki tässä säästyy kytkinjalan nivelet... Auton Golf 1 mukavuuspaketti on tehdastummennettujen takalasien osalta suoraan sanoen huijausta. En olisi voinut näkemättä uskoa, miten olematon tummennusaste onkaan. Sitä ei juuri erota etulaseista. Jos laitatan keväällä kattoon kiiltävänmustan teippauksen, laitatan samassa firmassa tummemman takalasikalvotuksen 20%:n tasoisena. Nyt kun on alkanut nähdä uusia Kolopalloja led-valoilla, niin tämä tuntuu oikeasti masentavan vanhentuneelta keulalookiltaan, ei sille voi mitään.

Auto on siis lunastanut pääosin sille asetetut vaatimukset muutoin paitsi tunneseikkojen osalta. Se on siis sen verran tasaisen tappavan oloinen tuote, että ei enää toista samanlaista jatkossa. Katsotaan nyt, miten kauan tällä jaksan ajella.

tet

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 31.01.11 - klo:08:29
Negatiivisista puolista täytyy nostaa esille DSG. Se nostaa varmasti omalta osaltaan kulutusta, auto hörppii normaalilla tasaisuuteen pyrkivällä ajotavalla 9 litraa satkulle, eka pari tankkia meni 8:lla mutta syönti on lisääntynyt vaikka nyt ajan aika paljon D-moodilla.

Aika lailla olet saanut Golfin hörppimään soppaa. Olen itse pitänyt kirjaa kulutuksista puhelimessa olevalla sovelluksella, joka korjaa kulutuslukemat asetuksiin syötetyn mittarivirheen mukaan (GPS:llä mitattu). Tilastossa on ensimmäiset 18800 km jona aikana keskikulutus on ollut 6,4 l/100km. Viime talvena talvikuukausien (joulu-helmikuu) kulutus oli 7,2 l/100km. Tuohon ajanjaksoon osui myös kärryn tähän asti suurin yhden tankillisen kulutus, 7,6 l/100km. Pienin yhden tankillisen kulutus on ollut 5,9 l/100km.

D-moodilla ajelen lähes aina, vakkari päällä aina kun mahdollista. Mitään hissuttelua en harrasta lähdöissä, kiihdyttelen ihan normaalisti miten TSI vetää.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Peeveli

Kyllä tämä vaan syö, ja ajotietokoneen näyttökin vahvistaa sen. Ei ole talouskone, ei eroa syönnissä kaksoisahdetusta. Laina-Polo manuaalilootaisena meni seka-ajossa samantyylisellä ajotavalla 6 litralla. Taatusti 1.2 tsi menee selkeästi vähemmällä. Kyllä seuraava auto on manuaalivaihteinen, ja samalla kulutuksella sitten tehokkaampi.

MoFFe

Mun mielestä omassa R golfissa voisi DSG vaihtaa monesti aikasemmin D-moodissa se jää miettimään. Ja S-moodissa taas kun kaasutta menee usein kakkosella rajoittajaan jaa jää siihen sekunniksi kahdeksi ennenkuin se vaihtaa kolmoseen.

Nyt ei ole pitkään aikaan tapahtunut tuota tyhjällä vetäminen DSGllä kakkos vaihteella...Kirjoitin tästä joskus aikoinaan. Eli joskus tapahtuu silleen että DSG pitäisi vaihtaa kolmoselle mutta ei vaihdakkaan vaan vetää kierrokset pohjaan ilman vaihdetta ja sitten yhtäkkiä napsautta kolmosen pesään. Eli sitten mennään aika lujaa yhtäkkiä =)
Näyttää olevan Ausseissa joillakin olevan samanlaista ongelmaa
http://www.vwwatercooled.org.au/f112/dsg-problems-complaints-dislikes-loveit-41977-38.html
En ole vielä viennyt huoltoon, pitäisi jossain vaiheessa. Mutta kun ongelmaa ei ole nytten näkynyt vähään aikaan niin en ole jaksannut.

Luulen että manuaalilla kulutusta saisi kyllä pienemmäksi kun DSG:llä... Mutta olen silti tyytyväinen DSG hankintaan. Todella mukava esim. ruuhkassa tai kaupungissa ja se voittaa kyllä kiihdytyksessä manuaalin kuusi nolla.  :P

Toinen asia hieman ihmettyttää on R golfin ledit... miksi ne ei ole yhtä valkoiset kun esim. audin ledit? Mielestäni ne ovat hieman keltaiset ja eivät saman väriset kun Xenonit.  ???

tet

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 31.01.11 - klo:09:25
Kyllä tämä vaan syö, ja ajotietokoneen näyttökin vahvistaa sen. Ei ole talouskone, ei eroa syönnissä kaksoisahdetusta. Laina-Polo manuaalilootaisena meni seka-ajossa samantyylisellä ajotavalla 6 litralla. Taatusti 1.2 tsi menee selkeästi vähemmällä. Kyllä seuraava auto on manuaalivaihteinen, ja samalla kulutuksella sitten tehokkaampi.

No minulla tosiaan ajotietokone antaa vielä vähän pienempiä lukemia mitä nuo todelliset on, 1-2 desiä alle. Eroa varmasti selittää ainakin osaltaan liikennetilanteet, itse harvoin ajelen jonossa (ei niitä täälläpäin paljon olekaan) ja maantieajoa kertyy kenties enemmän kuin sinulla. Silti aika iso on ero. :-\
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Newman

Minä pääsin aikanaan helposti 6,5 litran todelliseen kulutukseen. Maantiellä meni aina kuuden litran pintaan (ajoin yhteensä 45 tkm). Spekseiltään auto oli sama kuin Peevelillä. Jos ajat järkevästi ja ennakoiden, väitän että autossasi on jotain pahasti vialla. Yhdeksää kun en saanut menemään, en sitten millään. Ihan sama missä olosuhteissa. Vie se autosi huoltoon, äläkä hyväksy valohoitoa.

Nykyinen 155 kilowatin 2.0TFSI A4 quattrossa (s tronic -automaatilla) vie samassa ajossa semmoiset kahdeksan litraa sadalla, joskus kahdeksan ja puoli. Ja se on sentään aika syöppö ja auto painaa yli 1600 kiloa. Sisäänajokin on vielä kesken.

tsiih

Eihän Peevelin autolla ole ajettu kuin 1500 km ja nyt on talvi. Eikä dsg kulutusta nosta! Keksi jotain muuta valitusta, ei mene läpi ;D

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Newman - 31.01.11 - klo:20:32
Minä pääsin aikanaan helposti 6,5 litran todelliseen kulutukseen. Maantiellä meni aina kuuden litran pintaan (ajoin yhteensä 45 tkm). Spekseiltään auto oli sama kuin Peevelillä. Jos ajat järkevästi ja ennakoiden, väitän että autossasi on jotain pahasti vialla. Yhdeksää kun en saanut menemään, en sitten millään. Ihan sama missä olosuhteissa. Vie se autosi huoltoon, äläkä hyväksy valohoitoa.

Itselläni on tuo Golf VI 90 kW ja manuaalina. Nyt ajettu reilut 38 tuhatta ja keskikulutus koko matkalla ollut 6,4 litraa. Vaihteluväli on ollut 5,05:n ja 7,65:n välillä. Seassa paljon tankillisia, jolloin ajo pääasiassa alle 10 km:n työmatkaa kaupungissa ja kylmäkäynnistyksiä runsaasti ilman lämmitystä sekä Sakssa kiertelyä vapaiden nopeuksien moottoriteillä auto täynnä tavaraa. Tosin ajelen kyllä taajamassa nuoresta iästä huolimatta kuin vanha paappa, en jaksa suuremmin kiirehtiä paikasta toiseen.

En tiedä mitä Peeveli puuhaa ratin takana, kun sai Avensiksellakin menemään 12 litraa sadalla, taitaa olla herralla kaasussa ja jarrussa vain kaksi asentoa  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy