Kokemuksia Golf Variant VI:stä

Aloittaja Tuomari, 06.01.10 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

Raid

katselin omaani kanssa , oli ilm annettu puukkoa tiivisteelle jotenkin jotta saivat suhinat pois.   
Tein onneksi lista asioista jotka pitää tehdä ennen auto vastaanottoa ja olivat asiat ne tehneetkin. Ei suhise ovet yhtään.
Valot  näyttää oikein jne..

Tuomari

Omastakin lähti viimein suhinat kun käytin viimeisessä takuukorjauksessa.

Tiivisteen olivat ilmeisesti vaihtaneet, mutta kumma kyllä ensimmäisellä kerralla tuolla ei ollut mitään vaikutusta.

Nyt on sitten takuu loppu, toivottavasti olisi lastentaudit nyt tapettu.
Tulihan tuota käytettyä yhteensä 6-7 kertaa erilaisissa takuukorjauksissa.

turporiisseli

Onko suhinat tulleet ikkunan tiivisteestä vai oven tiivisteestä minulla ainakin vaikuttaisi tulevan ikkunan tiivisteestä.

VWRiddare

Olen kanssa tässä kuunnellut, että kuuluuko noita suhinoita minunkin autosta, mutta en kyllä kuule mitään erikoista. Onkos teillä auton ovissa, siellä kumilistojen vieressä sellaiset kumisuojat, jotka ovat kiinitetty oveen. Lähtevät siitä ikkunan tasosta, ja menevät aina oven alareunaan asti. Ajattelin vain että onko tämä joku uusikin keksintö, ja onko sillä yleensäkkään mitään tekemistä äänieristyksen kanssa.

jupuna

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 12.12.11 - klo:00:37
Meille todettiin luovutuksessa että alamaskin saa veloituksetta kun käy pyytämässä tässä talven kynnyksellä.

Mitä hyötyä maskista on? Haen oman Variantin muutaman viikon kuluttua kaupasta.

Raid

-15 pakkasessa (jos on TDI) kestää ajaa n 25km ennenkuin lämmöt 90 asteessa jos silloinkaan. Jos on alamaski tukittu niin menee alle 10km  niin lämmöt on normaalit. Testattu on että ihan pelkällä pahvilla jo sama vaikutus. Tuo orignaali on vain fiksumman näköinen kuin tuo banaanilaatikon puolikas.

nim. Tilattu perjantaiksi maskin suojuksen asennus(takuuna).

tuolla lisää
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3364.0

xmasa

Nyt kun täällä etelässäkin alkoi pakkaset, niin taas alkoi se joka talvinen v**utus ovien suhteen. Minkä prkl takia nuo oven karmien tiivisteet on pitänyt suunnitella niin, jotta mahdollisimman suurella tod.näk. ne menee jäätymään kiinni. Ongelma olisi huomattavasti pienempi, jos karmien yläreunoissa ei olisi niitä "mokka"-pintaisia tiivisteitä.

Toinen ongelma on se pirun rako siinä sivulasin alareunassa. Kesällä se kerää mukavasti kaiken ylimääräisen skeidan sinne, ja viimeistään ikkunaa avatessa ne tipahtaa sitten sinne jonnekkin oven rakenteen sisälle. Talvella sama kohde kerää myös mukavasti kaiken jään, jotta olisi mahdollisimman paljon nähtävä vaivaa, jotta ikkunan saa avattua.

Eipähän näitä kotteroita tosin ole talvikäyttöön suunniteltu. :D
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: jupuna - 09.01.12 - klo:11:18
Mitä hyötyä maskista on? Haen oman Variantin muutaman viikon kuluttua kaupasta.
Nyt on sitten Variantissa alamaski kiinni autossa, ja eka pitempi reissu tehty. Veden lämpötila nousi nopeasti siihen n.90 kuten tavallisestikkin, ja pysyi myös hyvin ylhäällä. Mutta tuota öljyn lämpötilaa hiukan ihmettelin, sillä nousi pahimmillaan 115. Ilman maskia liikkui siinä 103-105. Ulkona pakkasta oli 10-15 astetta.Luultavasti tuo on kuitenkin normaalia?

lari

Milloin Golf VI Varianttiin tuli LED päivävalot Xenonien yhteyteen ?
Siis mikä vk/vuosi alkaen ?
Edes hyviä arvauksia...

Mikko

Raid

Nyt tuli haettuus "pahvi" nokalle. Pyysin tekemään valmiiksi reiän lämpöanturin kohdalle niin pysyy ulkolämpötila jotekin kohdillaan.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Raid - 13.01.12 - klo:17:23
Nyt tuli haettuus "pahvi" nokalle. Pyysin tekemään valmiiksi reiän lämpöanturin kohdalle niin pysyy ulkolämpötila jotekin kohdillaan.
Viitsikkö seurata mihinkä sulla nousee öljynlämmöt, kun ajat pitempään esim.100, jos sulla on tuo viimasuoja paikallaan. Mulla nousi pahimmillaan 115-116. Olisi mukava vertailla, koska sulla näyttää olevan samanlainen pirssi.

Newman

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 13.01.12 - klo:18:14
Viitsikkö seurata mihinkä sulla nousee öljynlämmöt, kun ajat pitempään esim.100, jos sulla on tuo viimasuoja paikallaan. Mulla nousi pahimmillaan 115-116. Olisi mukava vertailla, koska sulla näyttää olevan samanlainen pirssi.
Minulla ei ole samanlaista autoa, mutta pitkän moottoritiepätkän jälkeen (vaikka tunti satasta) öljyn lämmöt ovat luokkaa 99-102 astetta (alaviimasuoja asennettuna, 90 kW TSI). Nousevat kesähelteillä samoihin lukemiin (toki ilman viimasuojaa) tai vähän sen yli. Koskaan en ole nähnyt yli 105:n lukemia.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Newman - 13.01.12 - klo:19:48
Minulla ei ole samanlaista autoa, mutta pitkän moottoritiepätkän jälkeen (vaikka tunti satasta) öljyn lämmöt ovat luokkaa 99-102 astetta (alaviimasuoja asennettuna, 90 kW TSI). Nousevat kesähelteillä samoihin lukemiin (toki ilman viimasuojaa) tai vähän sen yli. Koskaan en ole nähnyt yli 105:n lukemia.
Sehän tässä hiukan huolestuttaa, että onko tosiaan tuo mulla esiintyvä öljyn lämpötila hiukan liian korkea(115) siis viimasuojan kanssa. Laakkoselta juuri tänään kysyin, ja sieltä huoltoneuvoja vastasi, että aivan normaali. Silti tuo vaan vaivaa mieltä, että tarvisko kuitenkin viimasuoja ottaa pois. Varmuuden vuoksi.

Raid

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 13.01.12 - klo:18:14
Täytyy tyhmänä kysyä mistä tuon öljyn lämpötilan saa näkyviin ?.

Newman

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 13.01.12 - klo:20:03
Sehän tässä hiukan huolestuttaa, että onko tosiaan tuo mulla esiintyvä öljyn lämpötila hiukan liian korkea(115) siis viimasuojan kanssa. Laakkoselta juuri tänään kysyin, ja sieltä huoltoneuvoja vastasi, että aivan normaali. Silti tuo vaan vaivaa mieltä, että tarvisko kuitenkin viimasuoja ottaa pois. Varmuuden vuoksi.
Ei tarvitse ottaa pois, uskallan väittää. Sinähän näet mittarista myös jäähdytysnesteen lämpötilan, ja jos se alkaa nousta, silloin varmaan kannattaa ottaa viimasuoja pois. Öljyt ja kone varmasti kestävät nuo lämmöt.

Monitoiminäytöstä saa näkyviin öljyn lämmöt.

Mike

LainaaSehän tässä hiukan huolestuttaa, että onko tosiaan tuo mulla esiintyvä öljyn lämpötila hiukan liian korkea(115) siis viimasuojan kanssa. Laakkoselta juuri tänään kysyin, ja sieltä huoltoneuvoja vastasi, että aivan normaali. Silti tuo vaan vaivaa mieltä, että tarvisko kuitenkin viimasuoja ottaa pois. Varmuuden vuoksi.

Minulla on 1.6 TDI Golf Variant -10, tosin manuaalilaatikolla. Hankin tuon viimasuoja jo heti 2010 syksyllä kun lämpötilat menivät reippaasti pakkaselle lokakuussa. Silloin viime talven aikana ei sitten lämpimiä kelejä tullut missään välissä, joten suoja oli paikallaan pitkälle kevääseen. Öljyn lämmöt kävivät korkeimmillaan n. 107:ssä asteessa ja samoja lukemia näin minäkin kesän helteillä ilman keulapeittoa, joten en tuosta huolissaan olisi.

Nyt kun tämä alkutalvi olikin sitten todella lämmintä, laitoin maskisuojan paikalleen vasta tämän viikon maanantaina. Sunnuntai-illan pitkällä maantielenkillä tuli taas hyvä muistutus siitä miksi tuon suojan reilu vuosi sitten ostin... moottorin lämmöt nimittäin laskevat todella alas 15-20 asteen pakkasessa, jos vauhtia on alle 100km/h. Viimeinen niitti maskipeiton asentamiseen oli sitten tämä volkkarin uudempien dieselien "vesihörppäys-vika", jonka golfikin päätti esittää maanantaina lämpimästä parkkihallista startatessa. Viime talvena kun peitto oli jatkuvasti paikallaan, ei esiintynyt mitään käyntihäiriöitä koko talvena.

Näistä kokemuksista viisastuneena itse ainakin annan mennä tuon maskisuojan kanssa, kunnes ulkolämpötila nousee taas reilusti nollan yläpuolelle. Jos VWRiddare olet saanut huollolta hyväksynnän noille öljynlämmöille, en ottaisi peittoa pois... nimittäin se vesi moottorissa sylinterin päällä on varmasti haitallisempaa kuin heiman turhan lämmin öljy, näin aikakin minun vaistoni sanoo.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Newman - 13.01.12 - klo:20:12
Ei tarvitse ottaa pois, uskallan väittää. Sinähän näet mittarista myös jäähdytysnesteen lämpötilan, ja jos se alkaa nousta, silloin varmaan kannattaa ottaa viimasuoja pois. Öljyt ja kone varmasti kestävät nuo lämmöt.

Alkuviikon pitkällä reissulla, mulla oli toi monitoiminäytön öljynlämpötila kokoajan näkyvillä, juuri tarkoitusena sitä seurata. Veden lämpötila kyllä pysyi siinä 90 kokoajan, mutta siihen mittariinhan nyt ei ole juurikaan luottamista. Olisi vaan täytynyt käyttää sitä climatronikin näyttöä tuohon vedenlämmön seurantaan

Newman

^Kyllä se kuitenkin sen verran kertoo, jos ylikuumeneminen uhkaa. Siksihän se siinä on.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Newman - 13.01.12 - klo:20:24
^Kyllä se kuitenkin sen verran kertoo, jos ylikuumeneminen uhkaa. Siksihän se siinä on.
Olet kyllä oikeassa. Samanlailla muuten sanoi tuo Laakkosen huoltoneuvoja

Newman

^Ja pitää muistaa, että näillä ajellaan myös paljon kuumemmissakin maissa kuin Suomessa. Ja kovaa.

Raid

Lainaus käyttäjältä: Newman - 13.01.12 - klo:20:12

En kyllä saa näkyviin. Kelasin läpi ne ja en kyllä huomannut kulutukset ja keski ym.nopeudet, ajat kyllä mut en öljynlämpötilaa millaine merkki siinä tulee?.  onko se pyöreä missä 3 pistetä alalosassa, siinä mulla ei tule lukemaan ollenkaan?.  

Newman

^Siis se on ihan muistaakseni ennen sitä digitaalista nopeusnäyttöä. Ei siinä mitään merkkiä ole, vain Oil Temperature sekä celcius-asteikon lukema.

Ai niin: öljyn lämmöt näkyvät vasta sitten, kun 50 asteen raja on saavutettu. Eli jokunen minuutti ajoa pitää tehdä ennen kuin näkyy.

Juppa

Lainaus käyttäjältä: Raid - 13.01.12 - klo:20:32
En kyllä saa näkyviin. Kelasin läpi ne ja en kyllä huomannut kulutukset ja keski ym.nopeudet, ajat kyllä mut en öljynlämpötilaa millaine merkki siinä tulee?.  onko se pyöreä missä 3 pistetä alalosassa, siinä mulla ei tule lukemaan ollenkaan?.  
Ainakin Skodassa tulee öljyn lämpö näkyville vasta kun se on yli 50-asteista.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Juppa - 13.01.12 - klo:20:34
Ainakin Skodassa tulee öljyn lämpö näkyville vasta kun se on yli 50-asteista.
Näin se on myös VW

Raid

100km tuli ajettua tänään eikä näkyny. täytyy tutkia paremmin kun on "selväpäivä" 

Raid

Tuli testatua että tuo ESP:kin toimii kun lähdin rekasta ohi ohituskaistalla. n.70km/h nopeudesta. Oma kaista oli peilikirkas.  kun painoi kaasua niin alkoi luistonesto hakkamaan , sitten kun sai pitoa nin olikin renkaat pikkasen kääntyny niin heitti perää sivulle ,siinä vaiheessa auto tekikin erikoisia liikkeitä, tuntui kun etupään toinen rengas jarrutti . niin auto oikeni aika nätisti.  ihan näppärä keksintö!.

akpak

Lainaus käyttäjältä: Raid - 13.01.12 - klo:20:32
Lukee Oil Temperature. Kannattaa katsoa onko tuo otettu pois monitoiminäytöltä. Setupista saa valita mitä näytetään...

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Raid - 13.01.12 - klo:20:50
Tuli testatua että tuo ESP:kin toimii kun lähdin rekasta ohi ohituskaistalla. n.70km/h nopeudesta. Oma kaista oli peilikirkas.  kun painoi kaasua niin alkoi luistonesto hakkamaan , sitten kun sai pitoa nin olikin renkaat pikkasen kääntyny niin heitti perää sivulle ,siinä vaiheessa auto tekikin erikoisia liikkeitä, tuntui kun etupään toinen rengas jarrutti . niin auto oikeni aika nätisti.  ihan näppärä keksintö!.
Eikä tätäkään olisi tapahtunut jos koko ESP:tä ei olisi autossa ollutkaan :D

JRH_Vol..

Lainaus käyttäjältä: lari - 13.01.12 - klo:16:00
Milloin Golf VI Varianttiin tuli LED päivävalot Xenonien yhteyteen ?
Siis mikä vk/vuosi alkaen ?
Edes hyviä arvauksia...

vko 50/2010 Variantiin, vko 45/2010 Golfiin.
Audi Q3

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy