Kokemuksia Golf Variant VI:stä

Aloittaja Tuomari, 06.01.10 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 03.12.11 - klo:17:27
Tietääkö kukaan onko jo saatavissa Golf Variant Highlineen takaluukkuun sitä koirakalteria. Täällä olisi yksi ostaja. En ole ainakaan Laakkosella nähnyt.

En ole nähnyt kuin koiraverkon ja tilanjakajan. Ne löytyy, mutta en ole satavarma mitä meinaat koirakalterilla.

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 03.12.11 - klo:17:43
En ole nähnyt kuin koiraverkon ja tilanjakajan. Ne löytyy, mutta en ole satavarma mitä meinaat koirakalterilla.
No kun noi isot pojat tuolla Laakkosen tiskillä aina ovat puhuneet koirakalterista. Eli sitä metalliverkosta kyhättyä viritystä takapenkin takana poikittain. Se ylösvedettävä verkkohan on autossa alkuperäisvaruste, mutta haluaisin hiukan tukevamman. Eikös se tilanjakaja taas jaa pitkittäin sen takaluukun kahteen osaan. Olen kyllä nähnyt niitä kaltereita, jotka käyvät Comfortlineen, mutta Highlinessa on eri kohdassa kiinnityspisteet

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 03.12.11 - klo:17:53
No kun noi isot pojat tuolla Laakkosen tiskillä aina ovat puhuneet koirakalterista. Eli sitä metalliverkosta kyhättyä viritystä takapenkin takana poikittain. Se ylösvedettävä verkkohan on autossa alkuperäisvaruste, mutta haluaisin hiukan tukevamman. Eikös se tilanjakaja taas jaa pitkittäin sen takaluukun kahteen osaan. Olen kyllä nähnyt niitä kaltereita, jotka käyvät Comfortlineen, mutta Highlinessa on eri kohdassa kiinnityspisteet

Joo eli meinaavat mun 'kielellä' koiraverkkoa :) Itse ostin alkuperäisen liikkeestä ja autona highline. Olen kuullut saman legendan, että higlineen ei saa jne... Tuo malli tavallaan kiilautuu sinne kallistuvan selkänojan väliin metalli lärpäkkeillä. Ei siis ota mitenkään kiinni kattoon tai siellä katon laidoilla oleviin kiinnikkeisiin. Mun on varmaan pakko kohta ottaa kuvat, niin ei tarvi aina selittää :)

Nämä löysin jälkeenpäin netistä ja näistä tämä tilanjakaja on minulla kiinni alkuperäisessä koiraverkossa (tosin nippusiteellä, kun kiinnitysruuvi ei toimi alkuperäiseen). Linkin koiraverkon sopivuudesta eri malleihin en tiedä. Kuvan ja asennusohjeen perusteella uskoisin menevän highlineen.

http://www.tarvikkeet.fi/tuote/4152//tilanjakaja---volkswagen-golf-variant-[mk5-_-mk6]-estate-07-

http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3995//koiraverkko---vw-golf-variant-(2007-%3E)

Late

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 03.12.11 - klo:17:53

Koirakalteri

Osanumero: 1K9 017 221

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/shop_products.nsf/WT/1K9017221?open&db=vw4.nsf

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 03.12.11 - klo:18:38
Joo eli meinaavat mun 'kielellä' koiraverkkoa :) Itse ostin alkuperäisen liikkeestä ja autona highline. Olen kuullut saman legendan, että higlineen ei saa jne... Tuo malli tavallaan kiilautuu sinne kallistuvan selkänojan väliin metalli lärpäkkeillä. Ei siis ota mitenkään kiinni kattoon tai siellä katon laidoilla oleviin kiinnikkeisiin. Mun on varmaan pakko kohta ottaa kuvat, niin ei tarvi aina selittää :)

Nämä löysin jälkeenpäin netistä ja näistä tämä tilanjakaja on minulla kiinni alkuperäisessä koiraverkossa (tosin nippusiteellä, kun kiinnitysruuvi ei toimi alkuperäiseen). Linkin koiraverkon sopivuudesta eri malleihin en tiedä. Kuvan ja asennusohjeen perusteella uskoisin menevän highlineen.

http://www.tarvikkeet.fi/tuote/4152//tilanjakaja---volkswagen-golf-variant-[mk5-_-mk6]-estate-07-

http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3995//koiraverkko---vw-golf-variant-(2007-%3E)
Kaunis kiitos. Kun olen kysellyt Laakkoseltakin , niin vastaus on ollut että ei käy Highlineen. No, tarvii mennä ensi viikolla kaupoille. Mulla oli muuten Variant IV mallissa jo samanlainen verkko. Muistaakseni oli "Made in Sweden"

Evighetsmaskinen

Kiitokset Latellekkin. Nythän mää vasta hokasin, että olenhan mä ton kuvankin nähnyt. Mutta kun tää........demen.....vai mikä se ny oli :D :-\

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 03.12.11 - klo:18:59
Kiitokset Latellekkin. Nythän mää vasta hokasin, että olenhan mä ton kuvankin nähnyt. Mutta kun tää........demen.....vai mikä se ny oli :D :-\

Just toi laten kuvan palikka mulla on. Ilman alaosaa tosin.

Late

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 03.12.11 - klo:19:37
Just toi laten kuvan palikka mulla on. Ilman alaosaa tosin.

Tavaratilan tilanjaka (kuvan alaosa) myydään osanumerolla 1K9017222

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Late - 03.12.11 - klo:20:12
Tavaratilan tilanjaka (kuvan alaosa) myydään osanumerolla 1K9017222

Toi alkuperäinen tilanjakaja on mulle mysteeri. Tilanjakaja nimellä yleensä kaupataan aikaisemmin linkittämäni laisia jakaria. Eli 90 asteen ero tuohon :) Mut mihin tuota alkuperäistä tilanjakajaa tarvii? Jos haluan että tavarat pysyy takana on takapenkit pystyssä. Mikäli en, niin kaadan penkit. Mä en oikeasti keksi tolle alaosalle mitään kayttöä missään olosuhteissa, joten kertokaa mulle jos tiedätte :)

Raid

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 03.12.11 - klo:20:18
Toi alkuperäinen tilanjakaja on mulle mysteeri. Tilanjakaja nimellä yleensä kaupataan aikaisemmin linkittämäni laisia jakaria. Eli 90 asteen ero tuohon :) Mut mihin tuota alkuperäistä tilanjakajaa tarvii? Jos haluan että tavarat pysyy takana on takapenkit pystyssä. Mikäli en, niin kaadan penkit. Mä en oikeasti keksi tolle alaosalle mitään kayttöä missään olosuhteissa, joten kertokaa mulle jos tiedätte :)
Tuplaa törmäysenergian sitomisen.

Evighetsmaskinen

Nyt on Variantissa ilmeisesti kivi jossain jarrukilven välissä, koska pitää aivan hirveää ääntä. Eilen kun vaihdoin renkaita, yritin kurkkia mikä avain sinne jarrusatulan päähän sopii, mutta oli niin pimeää, ettei oikein nähnyt. Onko mahdollisesti Torx

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 05.12.11 - klo:16:47
Nyt on Variantissa ilmeisesti kivi jossain jarrukilven välissä, koska pitää aivan hirveää ääntä.

Usein tuollainen kilkattava kivi lähtee pois ihan peruuttamalla autoa.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 05.12.11 - klo:16:50
Usein tuollainen kilkattava kivi lähtee pois ihan peruuttamalla autoa.
Olen yrittänyt muutaman kerran, mutta huonolla tuloksella.

Mike

LainaaUsein tuollainen kilkattava kivi lähtee pois ihan peruuttamalla autoa.
Olen yrittänyt muutaman kerran, mutta huonolla tuloksella.

Kuten savolainen tähän sanoisi: Suottaapi lähteä, mutta suottaapi olla lähtemättäkii.

Minun kokemuksen mukaan juuri koskaan ei lähde, jos on siellä pahimmassa paikassa. Ja siellä se on melko usein jos vähänkin sorateillä joutuu ajamaan. Minusta tämän tasoisella uudella autolla kuuluu ajaa pääosin etuperin ;)

Tämä vaivaa käsittääkseni kaikkia konsernin tämän kokoluokan autoja, joissa on vastaavat jarruosat. Passatissa tätä ongelmaa ei ole. Tällä palstalla oli juttua yhden uuden Jetan kohdalla miten ongelma voidaan korjata. Jarruihin voidaan asentaa verkot estämään kivien pääsyä väliin, mutta ei ilmeisesti ole mikään tehtaan virallinen ohje.

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: Mike - 05.12.11 - klo:22:22
Kuten savolainen tähän sanoisi: Suottaapi lähteä, mutta suottaapi olla lähtemättäkii.

Minun kokemuksen mukaan juuri koskaan ei lähde, jos on siellä pahimmassa paikassa. Ja siellä se on melko usein jos vähänkin sorateillä joutuu ajamaan. Minusta tämän tasoisella uudella autolla kuuluu ajaa pääosin etuperin ;)

Tämä vaivaa käsittääkseni kaikkia konsernin tämän kokoluokan autoja, joissa on vastaavat jarruosat. Passatissa tätä ongelmaa ei ole. Tällä palstalla oli juttua yhden uuden Jetan kohdalla miten ongelma voidaan korjata. Jarruihin voidaan asentaa verkot estämään kivien pääsyä väliin, mutta ei ilmeisesti ole mikään tehtaan virallinen ohje.
Juu, ei vaivannut Passatissa. Golf IV malleissakin muutaman kerran, aina sain kuitenkin pois. Nyt vaan tuntuu istuvan sitkeästi.

Mike

LainaaJuu, ei vaivannut Passatissa. Golf IV malleissakin muutaman kerran, aina sain kuitenkin pois. Nyt vaan tuntuu istuvan sitkeästi.

Minulla oli Golf IV Variant ennen tätä nykyistä autoa, eikä siinä koskaan ollut kivet näin sitkeästi välissä, eikä läheskään näin usein. Kivi saattoi mennä aiemmassa väliin n. 10tkm välein ja lähti seuraavan 50km matkalla itsestään pois. Mutta tässä nuo luvut ovat melkein toisin päin; kivi pysyy välissä yleensä n. kuukauden / 3000km ja uusi menee seuraavan 1000km sisään väliin. Ja ajettavat tiet ovat samoja kuin ennenkin.

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: Mike - 05.12.11 - klo:22:42
Minulla oli Golf IV Variant ennen tätä nykyistä autoa, eikä siinä koskaan ollut kivet näin sitkeästi välissä, eikä läheskään näin usein. Kivi saattoi mennä aiemmassa väliin n. 10tkm välein ja lähti seuraavan 50km matkalla itsestään pois. Mutta tässä nuo luvut ovat melkein toisin päin; kivi pysyy välissä yleensä n. kuukauden / 3000km ja uusi menee seuraavan 1000km sisään väliin. Ja ajettavat tiet ovat samoja kuin ennenkin.
Ostin v.2000 uuden VW Golf Variantin, ja lähdin sillä heti kesälomareissuun Norjaan. Eräässä pikkukaupungissa meni kivi jarruihin, ja piti aivan hirvittävän vinkunan. Ihmiset katsoi pitkään, kun meikä ajeli pää alhaalla vain eteenpäin. Lopulta oli pakko pysähtyä, koska kirkuna oli niin valtava. Pysähdyin muistaakseni Exxonin huoltikselle, ja siellä huoltamon omistajan avustuksella saatiin kivi pois, vaikkakin istui kovassa. Norski sanoi silloin, että on aivan yleinen ominaisuus tässä mallissa.

tet

^ Onhan noita muutamankin kerran väliin mennyt, mutta onneksi ei vielä ole tarvinnut niitä ruveta pois kaivamaan. Aina ne on itsestään tulleet viimeistään parin kilometrin ajolla pois, tai sitten on täytynyt vähän peruuttamalla avittaa. Farkkuhan tämä ei ole, mutta tuskin tuolla korimallilla on paljoa vaikutusta tähän kivien kilinään jarruissa. Aika hauskan kuuloisia nuo perkuleet ovat olleet, kuin kivenmurikka tyhjässä tynnyrissä. :)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Boot

Pari kertaa on jäänyt kivi jarruihin. Eikä lähde pois kuin pikahuollossa. Ei maksanut mitään. Nyttemmin hieman kuluneemmilla jarrupaloilla ei ongelmaa ole enää esiintynyt.
Suomi on ahdin valtakunta

Evighetsmaskinen

Olisko kellään myydä tuollaista yllämainittua koirakalteria mallia Golf Variant VI ::)

PassatBluemotion

Noin 8000 km olis nyt mittarissa VI farkulla (1,4 TSI, 90 kW, -11 ja DSG7) ja hyvä peli on ollut kaikin puolin. Moottori on erinomainen ja DSG pelittää loistavasti (liikkeellelähdöt sujuvat kauniisti, toimii loogisesti, vaihtaa nätisti, ei kolise jne). Kulutus on asettunut tuonne 6,4 l/100 km hujakoille eli ihan siedettävää (2/3 osaa moottoritietä ja 1/3 osaa taajamaa/kaupunkia).

Vinossa ollut rattikin saatiin oikaistua (ohjauskulmat olivat yhdessä renkaassa pielessä). Itselläni on sellainen kutina, että pelkästään tuo pielessä ollut ohjauskulma yhdessä renkaassa ei yksistään aiheuttanut ratin vinoutta (nojasi vasemmalle), vaan eivät vaan osaa tehtaalla laittaa rattia suoraan. Ihan sama vika ollut kolmessa aikaisemmassa Volkkarissa. Itse pidän kyllä aika uskomattomana, että tätä asiaa ei saada kuntoon. Kuinkakohan moni pilaa renkaat sen takia, että kulmat ovat uudessa autossa pielessä. Kulmien tsekkauksen pitäis ehdottomasti kuulua luovutushuoltoon.

Ovi suhisee edelleen ja pakko se on pajalle viedä, josko siihen jotain keksisivät. Tietyissä nopeuksissa tuuli ”ujeltaa” ja muuten tuntuu kuin ovi/ikkuna olisi hieman raollaan ja ulkopuolisia ääniä kantautuu sen kautta matkustamoon. Tuota vikapaikkaa en ole onnistunut yrityksistä huolimatta paikantamaan eli onko ikkunat vai ovi.
Talvirenkaina on vakiokokoiset HPL7. Kertakaikkiaan erinomaiset talvirenkaat, mutta nastojen ropina on ainakin uusina aika kova. Saattaa olla, että tuosta yllä mainitusta ”vuotamisesta” johtuen melu on vieläkin kovempi. Saattaahan tuo ropina hieman asettua, kun renkaat hieman kuluvat.

Jäänestopalojen osalta sanoivat huollossa, että sellaisille ei ole tähän malliin enää tarvetta eikä sellaisia siis laiteta ainakaan ”firman piikkiin”. Onko näitä jäänestopaloja asennettu VI koppaiseen farkuun ja jos on, niin kenen piikkiin ja onko tehty ennaltaehkäisevästi vai vasta kuin ovi on rullalla? Ja onko VI koppaisessa farkussa ollut tätä jäänmuodostusongelmaa ovennurkkaan?

Tuon lämpiämisen osalta ei näin lauhan alkutalven johdosta ole tullut vielä kunnolla kokemusta, mutta kyllä tuo tuntui lämpiävän suht ok 5 asteen pakkasessa ilman maskipeittoja (lämpöpäivitys lienee ollut jo tehtaalta tullessa). Tämän perusteella en tätä lähtisi pakastimeen vertaamaan. Kun tätä lämpiämistä kuitenkin huollosta kysyin, niin antoivat ilmaiseksi mukaan solumuovisen maskipeiton. Sen asentelin alaosaan (oli muuten about 4 cm liian korkea eli piti sitä leikellä hieman, että istui nätisti alaritilän eteen). Tuon alaritilän tukkimisen vaikutuksia en oikein ole päässyt todentamaan eli odotellaan -20 asteen pakkasia saapuvaksi. Mutta tuon alaritilän peittämisen jälkeen huomasin, että auton ulkolämpömittari ei tunnu antavan aina oikeita lukemia. Ennen se toimi ihan ok, mutta nyt varsinkin jos ajelee hiljaisissa nopeuksissa, niin ulkolämpömittari on alkanut näyttämään esim. nollakelissä +9 astetta. Kovemmissa nopeuksissa ulkolämpömittari näyttää ihan oikeansuuntaisia lukemia. Missä ulkolämpömittarin anturi mahtaa sijaita? Onko se juuri tuon etumaskin alaritilän takana ja tuo maskisuojan asentaminen on nyt sekoittanut ulkolämpötilan näyttämisen jotenkin? Vai onko anturi jossain muualla ja on vain sattumaa että se alkoi oikuttelemaan maskisuojan asennuksen jälkeen? Käyttääkö auto muuten tuota ulkolämpötilan antamaa lukemaa johonkin muuhun, kuin ulkolämpötilan näyttämiseen ajotietokoneessa? Vaikka tuo virheellinen ulkolämpötilan näyttö olisi auton toiminnan kannalta yhdentekevää, niin itselle tuo ulkolämpötilan seuranta on jo ihan turvallisuusjuttu, kun kelit ovat nollan tuntumassa. Jos syynä on tuo alaritilän peittäminen, niin täytynee ottaa se pois ja toivoa, että sillä ei ole liian dramaattista vaikutusta lämpiämiseen.

Evighetsmaskinen

Kyllä mulla ainakin oli autoon laitettu jäänestopalat luovutushuollossa, ja ilmaiseksi, ja pyytämättä.

PassatBluemotion

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 11.12.11 - klo:17:17
Kyllä mulla ainakin oli autoon laitettu jäänestopalat luovutushuollossa, ja ilmaiseksi, ja pyytämättä.

Laakkosen mukaan ei tuollaisia jäänestopaloja VI variantissa tarvita ja oli kertomansa mukaan kysynyt tämän maahantuojalta. Tosi loogista touhua, kun kyseessä on kuitenkin sama auto. Ilmeisesti siis jäätä tuonne kertyy vanhaan malliin, vaikka mitä muuta vakuuttelisivat. Mielummin sitten vissiin korjailevat rullaantuneita ovia. Ei vaan voi käsittää tätä touhua.

Olisko jollain laittaa kuvaa näistä VI koppaiseen varianttiin asennetuista jäänestopaloista, kun itsellä ei ole mitään käsitystä, millaiset ne ovat.

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: PassatBluemotion - 11.12.11 - klo:18:08
Laakkosen mukaan ei tuollaisia jäänestopaloja VI variantissa tarvita ja oli kertomansa mukaan kysynyt tämän maahantuojalta. Tosi loogista touhua, kun kyseessä on kuitenkin sama auto. Ilmeisesti siis jäätä tuonne kertyy vanhaan malliin, vaikka mitä muuta vakuuttelisivat. Mielummin sitten vissiin korjailevat rullaantuneita ovia. Ei vaan voi käsittää tätä touhua.

Olisko jollain laittaa kuvaa näistä VI koppaiseen varianttiin asennetuista jäänestopaloista, kun itsellä ei ole mitään käsitystä, millaiset ne ovat.
Niiden puheet, ja teot vaihtelee niin paljon, ettei niistä ota selvää kukaan. Jotkut ovat saaneet sen alamaskin auton mukana, mutta sitä taas minä en saanut. No eihän tuo maksa kuin 35e.

eGetin

Meille todettiin luovutuksessa että alamaskin saa veloituksetta kun käy pyytämässä tässä talven kynnyksellä.

topias

maskisuojat sain kuukausi sitten ilmaiseksi. alaosaan jo laitoin, mutta yläosa jää pois ulkonäkösyistä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 11.12.11 - klo:18:18
Niiden puheet, ja teot vaihtelee niin paljon, ettei niistä ota selvää kukaan. Jotkut ovat saaneet sen alamaskin auton mukana, mutta sitä taas minä en saanut. No eihän tuo maksa kuin 35e.

Itse piti viime syksynä maksaa maskinpeite, oli muistaakseni 60:n kieppeillä hinta. Erikoista vaihtelua noiden osalta siinä annetaanko ilmatteeksi vai nyitäänkö setelin poies.

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 12.12.11 - klo:08:24
Itse piti viime syksynä maksaa maskinpeite, oli muistaakseni 60:n kieppeillä hinta. Erikoista vaihtelua noiden osalta siinä annetaanko ilmatteeksi vai nyitäänkö setelin poies.
Nyt on maailman kirjat sekaisin. Tänään kävin pelipaikalla Hatanpäällä, ja maskisuoja tuli autoon että napsahti. Kaiken lisäksi vielä asevelihintaan (ilmaiseksi)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: PassatBluemotion - 11.12.11 - klo:17:03
Mutta tuon alaritilän peittämisen jälkeen huomasin, että auton ulkolämpömittari ei tunnu antavan aina oikeita lukemia. Ennen se toimi ihan ok, mutta nyt varsinkin jos ajelee hiljaisissa nopeuksissa, niin ulkolämpömittari on alkanut näyttämään esim. nollakelissä +9 astetta. Kovemmissa nopeuksissa ulkolämpömittari näyttää ihan oikeansuuntaisia lukemia. Missä ulkolämpömittarin anturi mahtaa sijaita? Onko se juuri tuon etumaskin alaritilän takana ja tuo maskisuojan asentaminen on nyt sekoittanut ulkolämpötilan näyttämisen jotenkin?

Kun ei Golf immeiset vielä ole vastanneet, niin vastaanpa sitten parin vag auton perusteella: Kyllä, siellä alaritilän takana se on. Näkee kyllä kun katsoo ritilän sisälle. Omissa autoissa on edestä katsoen oikealla puolella. Tee viimasuojaan anturin kohdalle sopivan kokoinen reikä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

akpak

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 12.12.11 - klo:15:38
Nyt on maailman kirjat sekaisin. Tänään kävin pelipaikalla Hatanpäällä, ja maskisuoja tuli autoon että napsahti. Kaiken lisäksi vielä asevelihintaan (ilmaiseksi)
tästä rohkaistuna käväisin tänään itsekin kysymässä. Suojan saa kaikkiin vm 2010 "lähtien "takuuna" kun huoltotiskillä lapun täyttää

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy