Kokemuksia Golf Variant VI:stä

Aloittaja Tuomari, 06.01.10 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: akpak - 14.12.11 - klo:11:28
tästä rohkaistuna käväisin tänään itsekin kysymässä. Suojan saa kaikkiin vm 2010 "lähtien "takuuna" kun huoltotiskillä lapun täyttää
Näinhän ne sanoivat. Ensin ehdottivat, että laitetaan ekassa huollossa, mutta mulla se tulee vastaan joskus ensi syksynä, joten otin heti.

akpak

Tuli asioitua Laakkosen korikorjaamolla. Nyt on oven suhinat poissa + olivat vielä pesseet auton. Taitaa siellä olla joulumieli päällä kun pesu tuli kuin faxi Jäätteenmäelle eli pyytämättä  ;D

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: akpak - 15.12.11 - klo:22:55
Tuli asioitua Laakkosen korikorjaamolla. Nyt on oven suhinat poissa + olivat vielä pesseet auton. Taitaa siellä olla joulumieli päällä kun pesu tuli kuin faxi Jäätteenmäelle eli pyytämättä  ;D
Kyllä mulla on aina huollon jälkeen auto palautettu pestynä, siis Tampereen Laakkoselta, eli taitaa ne sitä muulloinkin tehdä kuin Joulun alla ;D

akpak

meikäläiselle 1/4 eli ensimmäinen kerta, mutta aikaisemmilla kerroilla on kelit olleet paremmat ja auto puhdas joten tämän vuoksi eivät ole varmaan koskeneetkaan

maneuvon

Nyt on noin 3000 km takana uudella Golf Variant 1.4tsi highline 90kw dsg:llä. Tilaus tehtiin heinäkuussa ja auto tuli marraskuussa pari viikkoa odotettua aikaisemmin. Väri toffee brown mustalla kangasverhoilulla ja varusteiksi lyötiin paketit I, II ja III, RCD 510 soitin, kattoluukku ja hop. väriset kattokaiteet. Siihen päälle lohkolämmitin ja 17" kitkat. Hintaa paketille tuli yhteensä noin 35 tonttua.

Takakontti on hyvinkin tilava ja penkit taittamalla mahtuu metrimake hyvin vaikka nukkumaan. Takakontissa hiukan häiritsee vedettävän verhon lippa. Kun tunkee koirat autoon niin se tuuppaa olemaan hiukan tiellä eikä sitä saa mihinkää fiksusti pois, muutakuin ottamalla koko palikan irti. Päällisin puolin hyvältä vaikuttaa ja ei ole mitään suurempia ongelmia ilmennyt, vielä.  8)

Tänään auto kävi huollossa ja vaihdettiin kylläkin molempien vasemman puoleisten ovien lukot.
Ongelmana oli se että kun avasi avaimesta keskuslukituksen niin ovien kahvasta piti ensimmäisellä kerralla vetästä muutaman kerran ennenkuin aukesi.
Takuuseen tietysti meni ja kävin koeajelemassa sciroccoa sillä välin.

Mihin kulutuslukemiin ovat muut päässeet vastaavanlaisella autolla? Asun Espoossa ja tulee ajeltua aika paljon kehäteitä ja kaupunkiajoa. Pitkäaikainen keskikulutus on ollut 7.8l/100 luokkaa.  ???

tsiih

Kyllä se kulutus siitä laskee, moottori kun hioutuu ja ilmat lämpenee. Kylmäkulutus on todella suuri, aja hissukseen ensikilometrit. Minun kulutukseni näet allekirjoituksestani, näin talvella max. 6,5 l/100 km.
Eikös lippa nouse eteen koiraverkkoa vasten pystyyn? Näin minulla aina on ja siitä on iso apu ettei pöhkö koirani näe eteenpäin ja vauhkoonnu. Minä kyllä pärjään vaikken näekään takalasista taaksepäin.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: maneuvon - 31.12.11 - klo:00:40
Nyt on noin 3000 km takana uudella Golf Variant 1.4tsi highline 90kw dsg:llä. Tilaus tehtiin heinäkuussa ja auto tuli marraskuussa pari viikkoa odotettua aikaisemmin. Väri toffee brown mustalla kangasverhoilulla ja varusteiksi lyötiin paketit I, II ja III, RCD 510 soitin, kattoluukku ja hop. väriset kattokaiteet. Siihen päälle lohkolämmitin ja 17" kitkat. Hintaa paketille tuli yhteensä noin 35 tonttua.

Takakontti on hyvinkin tilava ja penkit taittamalla mahtuu metrimake hyvin vaikka nukkumaan. Takakontissa hiukan häiritsee vedettävän verhon lippa. Kun tunkee koirat autoon niin se tuuppaa olemaan hiukan tiellä eikä sitä saa mihinkää fiksusti pois, muutakuin ottamalla koko palikan irti. Päällisin puolin hyvältä vaikuttaa ja ei ole mitään suurempia ongelmia ilmennyt, vielä.  8)

Tänään auto kävi huollossa ja vaihdettiin kylläkin molempien vasemman puoleisten ovien lukot.
Ongelmana oli se että kun avasi avaimesta keskuslukituksen niin ovien kahvasta piti ensimmäisellä kerralla vetästä muutaman kerran ennenkuin aukesi.
Takuuseen tietysti meni ja kävin koeajelemassa sciroccoa sillä välin.

Mihin kulutuslukemiin ovat muut päässeet vastaavanlaisella autolla? Asun Espoossa ja tulee ajeltua aika paljon kehäteitä ja kaupunkiajoa. Pitkäaikainen keskikulutus on ollut 7.8l/100 luokkaa.  ???

Ihan hyvät kulutuslukemat sinulla. Oma ex-VI hatchbackki samalla tekniikalla veti 8-9 litraa seka-ajossa. Maantiellä pääsi 7 litralla hissukseen, motarilla reilu 8.

tet

Siihen päälle lohkolämmitin

Valitettavasti se ei ole lohkis vaan tehoton säteilylämppäri, melkoisen turha vehje. :(

Hatchbackillä 33 500 km takana ja keskikulutus 6,3 l/100km. Tuo Peevelin edellisen kulkineen 8-9 litraa on varmasti ennätys mihin tuolla voi päästä, toisessa päässä löytyy muistaakseni täältäkin foorumilta jopa alle 6:n litran lukemia. Ajathan varmasti aina vaihteiston D-asennolla? Toki kuten tsiih tuossa totesi, talvella lyhyttä matkaa ajaessa lukemat voi olla aika korkeita, kesällä varmasti helpottaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Raid

Motareita ei ole tullut vielä ajeltua ja koska on talvirajoitukset niin  keskinopeus liikkunu 55-60km/h paikkeilla seka-ajossa (50/50) tankillisessa. Kulutus on siinä 6.0 litran paikkeilla 100km. Ensimmäiset tankilliset ollaan menty sellaset 900-950km tahtia.
Kylläkin vasta viides tankillinen menossa(3100km mittarissa).

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Raid - 01.01.12 - klo:11:33
Motareita ei ole tullut vielä ajeltua ja koska on talvirajoitukset niin  keskinopeus liikkunu 55-60km/h paikkeilla seka-ajossa (50/50) tankillisessa. Kulutus on siinä 6.0 litran paikkeilla 100km. Ensimmäiset tankilliset ollaan menty sellaset 900-950km tahtia.
Kylläkin vasta viides tankillinen menossa(3100km mittarissa).
Mulla edellinen pitempi reissu jouluna (460km) keskinopeudella 75km/h meni kulutuksella 4,6ltr. Siihen sisältyi myös moottoritieajoa pieni pätkä Jyväskylässä. Sama kulutus oli myös takaisin tullessa. Tämä tietenkin ajotietokoneen mukaan, mutta pitäisi kyllä omien mittausten mukaan pitävän hyvin kutinsa. Autollani on ajettu n.9000km.

jepi

Täällä joulukuussa rekisteröity Golf Variant 1.4tsi highline 90kw dsg, 3200 km takana. (Lisäksi tämä on ensimmäinen postaukseni tällä foorumilla)

Nopeusmittari heittää lähes 5 km/h, joka on näin avaruusturismiaikakauden kynnyksellä ihan liikaa. Sata lasissa rekka-autot nopeusrajoittimineen ajavat joskus kiinni! Vanhassa 2001 Opelissa mittari heitti vain viisarinleveyden, 2 km/h.

Ergonomisia puutteita:
-vasen kyynärpää tarvitsee irtotyynyn maantieajossa, lepopaikkaa ei löydy
-nopeusmittari epätarkkuuden lisäksi vaikealukuinen
-ajotietokone sekava vanhaan Opeliinkin verrattuna, silti "kulutetut litrat" ominaisuutta ei edes ole
-lämpenee hitaasti jopa nollakeleillä, pakkasista ei kokemusta
-cruisessa täysin turha "on,pois,off" -nappula
-mittarivalaistusta ei saa himmennettyä tarpeeksi.

Ergonomisia hyviä puolia:
-valaistus sisällä: punaiset sisävalot, jalkatilavalot, lukuvalot
-maantiellä on hyvä ajaa ainakin näillä nollakeleillä ilman kenkiä sukkasillaan, sen verran "bi-level" tyylinen lämmönjako (tämä voi joidenkin mielestä olla moite, minulle sopii kuitenkin mainiosti!)
-hyvät tuolit edessä

Muuta "totuteltavaa" (kuuluisivat johonkin DSG-ketjuun)
-DSG liikeellelähtö vaatii lehmän hermot ja herkät kaasuvarpaat jos kuljettaja ollenkaan säälii nastarenkaitansa, onkohan tämä yksilöominaisuus tai uutuudenkarheutta?
-pienehköllä nopeudella kiristyvään ylämäkeen nopeutta lisätessä DSG elää omaa elämäänsä ja heittää pientä vaihdetta pesään ja sitten mentiin "hyppybensalla" suuremmalla kiihtyvyydellä kuin kuljettajalla oli tarkoitus

Kulutus kylmänä järjettömän iso, vanha Opeli 1,8 tuntuisi kulkevan pienemmällä kultuksella ensimmäiset 10 km. Tähänastinen keskikulutus ajotietokoneen mukaan 7,2 l/100km sisältäen n 2/3 raskaan jalan maantieajoa osa sohjokelissä. Toisaalta: yli kahdeksan litran keskikulutukseen pitää tehdä jo turhaa jarrupumppausta jos ajo tapahtuu liikennevaloalueen ulkopuolella. Työmatka-ajossa pääkaupunkiseudulla kulutus 6,9 - 7.5 l/100km. Ei millään mene alle 6,9. (Opeli pystyy samaan, paitsi että Opelilla kulutus karkaa helpommin todella isoksi, mitä Golfilla ei ole tapahtunut).

Kysymys 1: ovatko ratin radion kaukosäätimet todellakin niin huonot, että kanavanvaihto tapahtuu kummallakin aina samassa moodissa joka valitaan radion menusta, mutta ei esim "preset vasemmasta" ja "seuraava olemassa oleva taajuus oikeasta nappulasta?"

Kysymys 2: käyttääkö automaattipuhallin tehona koskaan esim yhtä tai kahta tolppaa? Maantieajon jälkeen hidastettaessa olen joutunut pienentämään käsin turhana melulähteenä. Toisaalta parempi reilu automaattipuhallus ettei ikkunat huurustu.

Raid

Sillä kokemuksella mitä itsellä on niin vastaus 2.seen: kyllä käyttää, sitten kun kabiin on säädetyssä lämpötilassa putoaa puhallin 2selle, kylmästä lähdettäessä menee 4selle.   En tiedä johtuu automatiikan hölmöydestä vai mistä mutta ainakin omassa vetää aika helposti huurruun  tuulilasi ja sivulasit jos pitää automattipuhalluksen päällä kun on lähdetty liikkeelle näillä 0-kelelillä.
Pakko laittaa puhalllin kovemmalle (3-4) jota lasit pysyy alkumatkasta auki. Tänäänkin kun tultiin sisältä (3henk)puolikylmään autoon niin etulasi veti 10cm yläreunasta huuruun vaikka autolla oli ajettu 10-15min. ja auto oli ollut n +10 asteissa tallissa. Esim ed. vollessa-v70, ei näitä ongelmia ollut kertaakaan missään sääolosuhteissa ei edes 30 asteen pakkasissa.

Edit: Otetaan takasin tuo 2 teho , ei se vaihdakkaan , ainakaan näillä keleillä.  Pysyy 3.

jni

Kannattaa laittaa climatronicin puhallusasetus suuremmalle talvisin. Ainakkaan omassa autossa ei silloin tarvitse käsin kopeloida ilmastointilaitetta.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

JRH_Vol..

Muistaakseni myös oma 90 kW:n 1.4 TSI DSG Variant näytti pitkäaikaisen kulutuksen lukemana 7,8 l/100 km alkuun, vaikka matkakohtainen kulutus saattoi tippua paljonkin tuon alle. Nyt on 12 500 km mittarissa ja pitkän ajan keskikulutus on tippunut lukemaan 6,8 l/100 km.

Rengaspaineilla on iso vaikutus ainakin 16" pyörissä. Paineen pitää olla väh. 2,5 bar, jos haluaa kulutusta alas. Isompien pyörien kulutuslisää en osaa sanoa, mutta varmasti jotain vaikuttaa.

Nyt 0 asteen lämpötiloissa olen alkuun ajellut manuaalilla n. 2000-2500 kierroksilla moottoria lämpimäksi. Tällä tavalla matkakohtainen keskikulutus menee jopa alle D-asennon lukemien n. 11 km:n työmatkalla. Työmatkani ei sisällä varsinaista kaupunkiajoa, mutta 6 pysähtymistä vaativaa risteystä kuitenkin ja pari km moottoritietä.
Audi Q3

tet

Lainaus käyttäjältä: jepi - 01.01.12 - klo:17:56
Nopeusmittari heittää lähes 5 km/h, joka on näin avaruusturismiaikakauden kynnyksellä ihan liikaa.

Sinullahan on hyvä tilanne, minulla heittää noin 8-9% (54=50, 86=80, 109=100) kesärenkailla, talvirenkailla vielä vähän enemmän.

-vasen kyynärpää tarvitsee irtotyynyn maantieajossa, lepopaikkaa ei löydy

Itse olen lepuutellut välillä siinä "ikkunalaudalla", onhan se vähän korkealla tällaiselle paatintapille vaikka penkki yläasennossa, mutta lepää se siinä peremmin kuin ilmassa roikkuen.

-lämpenee hitaasti jopa nollakeleillä, pakkasista ei kokemusta

Pakkasella vielä hitaammin, varmasti hitaimpia autoja lämpenemään mitä marketista löytyy. :(

-cruisessa täysin turha "on,pois,off" -nappula

Ei se turha ole, kun laitat siitä cruisen offille niin näet matkamittarin ajon aikana. Cruise päällä siinä matkamittarin paikalla on ajon aikana nopeuden asetusarvo. Samoin se "cancel"-toiminto on itselläni aika paljon käytössä; esimerkiksi maantiellä risteysalueen alempaan rajoitukseen tullessa cancel, ja ristyksen jälkeen kun rajoitus vaihtuu takaisin niin "+"-nappulalla (vai oliko se miinus-nappi ???) vanha asetus takaisin käyttöön jolloin auto itse kiihdyttää haluttuun nopeuteen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

VAG!

Nopeusmittari heittää lähes 5 km/h, joka on näin avaruusturismiaikakauden kynnyksellä ihan liikaa. Sata lasissa rekka-autot nopeusrajoittimineen ajavat joskus kiinni! Vanhassa 2001 Opelissa mittari heitti vain viisarinleveyden, 2 km/h.

Ihan vähän aika sitten oli TM:ssä uusi Astra testissä ja sen nopeusmittarin näyttäessä 120, oli todellista 108 :D Siinähän sitä Astrakuskit kiroilee muuta liikennettä, kun kaikki ajavat ohi.

Guest-188911

Miltäs nopeustieto climatronicin diagnostiikan kautta näyttää VI-korisessa Golfissa?

http://www.my-gti.com/2513 ja http://www.my-gti.com/224/volkswagen-climatronic-diagnostics

Eli kanava 19-0 ?

Itsellä Touran näyttää tuota kautta täsmälleen saman nopeuden kuin GPS, joten auto sinänsä tietää nopeuden minun tapauksessa varsin hyvin. Mittaristoon "heitto" tehdään keinotekoisesti turvallisuussyistä, kun jokin säädöksen mukaan mittari ei saa koskaan eikä missään tilanteessa näyttää alle todellisen nopeuden. Jos en nyt ihan väärin muista, niin jossain auton ohjainlaitteiden syövereissä oli tuollekin jokinlainen säätömahdollisuus renkaan vierintäkehän koodauksen muodossa, mutten sen toimivuuteen ole perehtynyt sillä 5km/h heitto mielestäni on varsin sopiva kun sen tietää ja kun todellisen nopeuden saa tarvittaessa climasta selville.

VWRiddare

Tänään (vasta) kokeilin ekan kerran ajaa DSG:n S-asennolla, ja kyllähän se ero oli D:n melkoinen. Vaihtaa tietenkin vasta korkeammilla kierroksilla, mutta se yllätti, että vaihtoi mielestäni pehmeämmin. Tosin ajomatka oli kyllä suhteellisen lyhyt, joten ei tuosta kait voi vielä kauheesti päätelmiä tehdä. Sekin yllätti, että sen jälkeen myös vaihtaminen D:llä tuntui pehmeämmältä. Ehkä tämä nyt vaan oli tällainen "oma tuntemus", jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Mutta seurataan, ja ihmetellään.

PoS

Itse olen tässä nyt viikon verran ajellut omalla 1.2TSI BlueMotionilla. Start-stop-järjestelmän käyttäytymisestä olisi yksi kysymys. Onko radion sammuminen automaattikäynnistyksen yhteydessä vika vai ominaisuus? Radio kyllä menee käynnistyksen jälkeen takaisin päälle, mutta musiikkinautinnon katkeaminen hivenen ärsyttää. Mulla on RCD 510 lisävarusteena, jos sillä olisi jotain merkitystä.

Autoa tilatessa ja lisävarusteita pähkiessä tuli pieni munaus tehtyä: Unohdin ruksia monitoimiratin. Ratissa oleviin ohjaimiin on vaan niin tottunut, että nyt on orpo olo, kun niitä ei ole. Tilannetta korjatakseni, kysäisin paikalliselta Laakkoselta tarjousta monitoimiratin jälkiasennukseen. Vastauksen tuli, että 2500â,¬ joka saattaa vielä nousta, jos tulee jotain yllättävää vastaan... :D Joo, jäi tilaamatta.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: PoS - 04.01.12 - klo:13:35
Itse olen tässä nyt viikon verran ajellut omalla 1.2TSI BlueMotionilla. Start-stop-järjestelmän käyttäytymisestä olisi yksi kysymys. Onko radion sammuminen automaattikäynnistyksen yhteydessä vika vai ominaisuus? Radio kyllä menee käynnistyksen jälkeen takaisin päälle, mutta musiikkinautinnon katkeaminen hivenen ärsyttää. Mulla on RCD 510 lisävarusteena, jos sillä olisi jotain merkitystä.

Autoa tilatessa ja lisävarusteita pähkiessä tuli pieni munaus tehtyä: Unohdin ruksia monitoimiratin. Ratissa oleviin ohjaimiin on vaan niin tottunut, että nyt on orpo olo, kun niitä ei ole. Tilannetta korjatakseni, kysäisin paikalliselta Laakkoselta tarjousta monitoimiratin jälkiasennukseen. Vastauksen tuli, että 2500â,¬ joka saattaa vielä nousta, jos tulee jotain yllättävää vastaan... :D Joo, jäi tilaamatta.
Tuo radion sammuminen, en ole edes huomannut sellaista, täytyypä ensi kerralla seurailla. Sattuu oleen sama radio. Tuo ratin hinta tuntuu kyllä melko suolaiselta, mutta eiköhän sen halvemmalla saa netin kautta tilaamalla. Ai niin, Tervetuloa joukkoon tummaan

Guest-189885

Lainaus käyttäjältä: PoS - 04.01.12 - klo:13:35
Jäi varmasti tilaamatta, ja hyvä niin.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7529.0

Tuossa on vielä vanhempi ei-monitoimiratti uusittu ns. kaikenmahdollisen sisältävään sport-monitoimirattiin DSG läpyttimillä. Hinta ei todellakaan ollut 2500e, joten kannattaa perehtyä asiaan hieman ja tutkailla itse jälkiasentamisen mahdollisuutta. Erikoisemmat jälkiasennukset on marmorilla vaan aivan täysin tuntemattomia monissa tapauksissa. :P

Günther Wasélin os. Nivea

Ei kuulu sammua. Ei mulla ainakaan sammu mihinkään. 1.6TDI Bluemotion DSG:llä.
Sent from my Tietokone using Näppäimistö

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Günther Wasélin os. Nivea - 04.01.12 - klo:14:19
Ei kuulu sammua. Ei mulla ainakaan sammu mihinkään. 1.6TDI Bluemotion DSG:llä.
Kävin kokeilemassa, ei sammu täälläkään.

VWonderman

Taitaapa akun varaus olla senverran heikko että ratio sammuu hetkeksi, tosin silloin ei pitäis koko S&S:n toimia. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

mackaiveri

Taitaa RCD-510 epäsopiva S&S toiminnon kanssa.

Ostin Ebaystä RNS-510 ja mainostettiin että tämä on S&S yhteensopiva.Nyt ymmärrän mitä myyjä tällä tarkoitti.

Mulla ei radio sammu automaattistopin aktivoituessa.
Luultavasti can-väylällä komennetaan laitteet stoppitilaan ja samassa mennee radio pois päältä.

PoS

Lainaus käyttäjältä: mackaiveri - 04.01.12 - klo:15:59
Taitaa RCD-510 epäsopiva S&S toiminnon kanssa.

Ostin Ebaystä RNS-510 ja mainostettiin että tämä on S&S yhteensopiva.Nyt ymmärrän mitä myyjä tällä tarkoitti.

Mulla ei radio sammu automaattistopin aktivoituessa.
Luultavasti can-väylällä komennetaan laitteet stoppitilaan ja samassa mennee radio pois päältä.

Radio ei siis sammu stoppitilaan mentäessä vaan sieltä poistuttaessa eli kytkin pohjaan painettaessa. Ei pitäisi olla akun varauksestakaan kiinni, koska ongelma on ja pysyy vaikka tauotonta ajoa olisi takana kymmeniä kilometrejä.

VWRiddare tuossa jo raportoi, että hänellä ei RCD-510 sammu. Sen verran tosin on eroa, että hänellä TDI ja mulla TSI...

Mutta, eipä tässä hätiä mitiä. Katotaan mitä huollossa tohon sanovat.

Raid

juu ei sammu minunkaan TDI:ssä radio ei edes vilahda  tjsp. Ainoa mikä pysähtyy on pyyhkijät sen sekunniksi kun kone käynnistyy.

mackaiveri

Lainaus käyttäjältä: PoS - 04.01.12 - klo:16:07
Radio ei siis sammu stoppitilaan mentäessä vaan sieltä poistuttaessa eli kytkin pohjaan painettaessa. Ei pitäisi olla akun varauksestakaan kiinni, koska ongelma on ja pysyy vaikka tauotonta ajoa olisi takana kymmeniä kilometrejä.

Sori , luin hätäisesti tuon viestin.

turporiisseli

Mikähän on oikea syy noihin oven suhinoihin mitä aika yleisesti esiintyy? Itsellä ollut 3 kertaa takuukorjauksessa suhinan takia mutta eivät saa kokonaan niitä poistumaan, jonkunlaisia toppauksia ovat ainakin laittaneet tiivisteen alle.

Onko kellään vielä kokemusta tuon 1.6 tdi:n lastutuksesta? MTM:ltä ja ABT:ltähän niitä ainakin taitaa jo saada.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: turporiisseli - 05.01.12 - klo:10:27
Mikähän on oikea syy noihin oven suhinoihin mitä aika yleisesti esiintyy? Itsellä ollut 3 kertaa takuukorjauksessa suhinan takia mutta eivät saa kokonaan niitä poistumaan, jonkunlaisia toppauksia ovat ainakin laittaneet tiivisteen alle.
Meksikaanien työn laatu. Työkaverilta meni juuri kuskin ovi vaihtoon, koska tiiviste ei yksinkertaisesti sovi fyysisesti kunnolla paikoilleen. Loppui kuulemma suhinat.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy