Onko Oculle vaihtoehtoa?

Aloittaja Dissection, 20.04.12 - klo:16:42

« edellinen - seuraava »

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 21.04.12 - klo:17:59
Onpahan taas menny "hohdokkaaksi" pään aukomiseksi tämä(kin) ketju... :-\

Kätevästi se jutun aihe siirtyy Skooda-keskustelusta oman palkkatason esittelyyn autofoorumilla...vois sanoa että e.v.v.k. / ketä kiinnostaa. Mutta perustrollaustahan tuo on.

Mutta Octaviasta jos puhutaan niin onhan se nyt jo myyntimääristä nähtävissä, ettei siinä ihan metsään ole menty, kohtuurahalla laadukast peli. Pari kertaa olen ollut kyydissä / ajanut ja eipä ole mitään valitettavaa. Ulkonäöstä en ole ikinä itse pitänyt, varsinkin sedanin takaylitys näyttää vakiorenkailla hassulta. Viimeisin facelift-keula vähän paransi tilannetta mutta en silti tykkää. Toivottavasti seuraajasta tulee vähän persoonallisempi. Vaihtoehto sitten? Jos perusautoa hakee kohtuuhintaan niin varmaan Corolla, focus, mazda 3?

Newman

^ Itse edellyttäisin lähinnä lukijoilta sellaista vastuuta, etteivät tarttuisi syöttiin. Trolli kuolee kun sitä ei ruoki. Ei kai kukaan voi ottaa noita jorinoita tosissaan.

EDIT: itse asiaan. Ocu on mielestäni ruma mutta niin pirun järkevä, ettei rumuus oikeastaan haittaa. Enpä tiedä toista yhtä passelia käyttöautoa. Oikea patenttiratkaisu kaikkeen.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 21.04.12 - klo:18:14
Avensis
Hyndai i40
Jos tarkoitus keskustella Ocun kokoluokasta niin nuo menee kokoa isomaaksi.
Sinällään ei mitään vastaan vaikka liitetään keskusteluun.Ave Farkku 1.8Sol oli vaihtoehto Ed.Ocu farkkua ostaseeani.Ocu 1,4TSI Combi Elegance vei selvän voiton omassa vertailussa silloin.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 21.04.12 - klo:18:30
Jos tarkoitus keskustella Ocun kokoluokasta niin nuo menee kokoa isomaaksi.
Sinällään ei mitään vastaan vaikka liitetään keskusteluun.Ave Farkku 1.8Sol oli vaihtoehto Ed.Ocu farkkua ostaseeani.Ocu 1,4TSI Combi Elegance vei selvän voiton omassa vertailussa silloin.
Ja esmes tuo Avensis - niin hyvä auto kuin onkin - ei ole yhtä hyvä ja vakaa ajaa kuin Octavia.

Titta Jokisen tukka

Sitten itse asiaan. Hintaluokassaan vastaavan vaihtoehdon löytäminen on vähintäänkin haastavaa. Ocusta puhuttaessa ainakaan RäSä ei häpeä ulkonäössä lainkaan muille päivittäisessä liikenteessä vastaantuleville automalleille. Voisin hyvin nähdä itseni RS Ocu kolmosen ratissa, kun uusi malli joskus päivänvalon näkee.

Skula

Tottakai on vaihtoehtoja, jostain pitää vain tinkiä tai tehdä erilaisia "valintoja", tai laittaa lisää rahaa tiskiin.

Miksei voisi tinkiä jostain? Onhan jo tingitty Ocua ostettaessakin... Tai ehkä joku ei mielestään tingi mistään kun Ocun ostaa, mutta se sitten jo kertookin ettei vaihtoehtoja edes ole olemassa ja topikin "kysymys" on vain oman valintansa pönkittämistä  ;D

Mä luulin koko topikkia vitsiksi.. Taitaa ollakin?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 21.04.12 - klo:18:30
Jep, mutta totta  ;D ;D

Mutta aiheeseen... kohtuurahalla saa sitä maksalaatikkoakin ja HK: n sinistä. Niistäkin on laatu yhtä kaukana kuin tuollaisesta Octavian ritsasta. Mutta kun suomalaisille tuntuu olevan tärkeintä aina se hinta, harvassa ovat ne jotka uskaltavat nauttia elämästä, saati näyttää sen ulospäin. Kuljetaan tuulipuvussa selkä kumarassa harmaalla sokotalla tai toipotalla, että ei vaan kukaan minua huomaa.

Haistakaa vee keskivertotaaplaajat!

Miten joku voi olla noin mehuissaan omasta elämästään ja palkasta, sitä en ymmärrä. Tai no, ymmärrän, koska tarkoitus on vain trollata. Tuokaan viesti kun ei aiheeseen liittynyt, vaan jotain ihme vuodatusta köyhästä tuulipukukansasta...

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 21.04.12 - klo:18:37
Miten joku voi olla noin mehuissaan omasta elämästään ja palkasta, sitä en ymmärrä. Tai no, ymmärrän, koska tarkoitus on vain trollata. Tuokaan viesti kun ei aiheeseen liittynyt, vaan jotain ihme vuodatusta köyhästä tuulipukukansasta...

Siksi koska elämä on kivaa ja siitä voi nauttia!  ;D ;D ;D ;D
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Kasis

Löytyisikö Oculle parempaa vaihtoehtoa, kun toinen Ocu
(uusi, uudempi, vähemmän ajettu, bensa-diesel, tjsp.)  ;)
Hieman hullunkurinen kysymys alunperin.
Eipä taida markkinoilta löytyä isompaa ja parempaa Ocun hinnalla.
Scirocco & VI Golf Variant

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Newman - 21.04.12 - klo:18:32
Ja esmes tuo Avensis - niin hyvä auto kuin onkin - ei ole yhtä hyvä ja vakaa ajaa kuin Octavia.
Aika lähellä tämä fl-Ave alkaa olla, ei ehkä ihan niin vakaa, mutta muuten mukavampi pitkällä matkalla koska on jonkun verran hiljaisempi. Tai no jos sen moottorin vielä saisi  ;)

Mutta kyllä itse ainakin toivon, ettei Skoda liikaa muuta tuota Ocun konseptia uudessakaan mallissa. Ei tälle tuulipukukansalle liikaakaan nuita hyviä vaihtoehtoja tuossa 25 kâ,¬ luokassa ole...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Hannes

Kyllä tuo Avensis on varteenotettava vaihtoehto Octavialle eli jos valitsee ihan sen perusmallin Aven niin hintakin on  aika verrannollinen Octavian kanssa, mutta jostain on luovuttava ja jotain saa tilalle.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 21.04.12 - klo:18:38
Siksi koska elämä on kivaa ja siitä voi nauttia!  ;D ;D ;D ;D
Tottahan toki. Mutta elämästä nauttiminen ja siitä iloitseminen eivät kuitenkaan edellytä asiattomuuksia saati tahallista provokaatiota.

Newman

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 21.04.12 - klo:19:12
Aika lähellä tämä fl-Ave alkaa olla, ei ehkä ihan niin vakaa, mutta muuten mukavampi pitkällä matkalla koska on jonkun verran hiljaisempi. Tai no jos sen moottorin vielä saisi  ;)
Samaa mieltä. Avensis on kieltämättä hiljaisempi kuin Octavia. Ja jotenkin Toyota herättää itsessäni enemmän luottamusta, mutta ei siitä mihinkään pääse, että Ocu on hemmetin hyvä auto ajaa, etenkin pitkiä siivuja motarilla ja maantiellä. Kun taas Tojoa joutuu pikkaisen paimentamaan.

Rinkulakeula

Kuules Newman, omia sanojasi lainaten;
"Olennaisinta koko hommassa on se, ettei autoilun tarvitse olla aina niin helvetin vakavaa."
Mutta valitettavasti täällä kaikki otetaan niin vakavasti, joten on pirun kiva välillä oikein kaivaa verta nenästään. Ja edelleen olen sitä mieltä, että Sokotat ovat susirumia ja saksalaisten tuttujen mielestä kuuluvat kastiin "Low level cars"

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 21.04.12 - klo:19:45
"Olennaisinta koko hommassa on se, ettei autoilun tarvitse olla aina niin helvetin vakavaa."
Mutta valitettavasti täällä kaikki otetaan niin vakavasti, joten on pirun kiva välillä oikein kaivaa verta nenästään. Ja edelleen olen sitä mieltä, että Sokotat ovat susirumia ja saksalaisten tuttujen mielestä kuuluvat kastiin "Low level cars"

"Välillä?"

Katso vaikka itse omaa viestihistoriaasi niin suurin osa viesteistä on skoda-topiceissa trollaamista, loput politiikkaa, omasta palkasta jauhamista ja tuulipukukansan haukkumista. Jos tuo todella on hauskanpitoa niin onpa huvit. Tämä on autofoorumi, eikä mikään oman ideologian purkamisfoorumi, kun ei nuo edellä mainitut ketään kiinnosta. Se mikä kiinnostaa autoharrastajaa, on autoihin liittyvät asiat ja jos harrastaa skodaa niin kait siitä saa topicceja perustaa. Ei näitä pakko ole lukea.

JeanC

Mites ois Corolla sedan, sehän on kaiketi samassa luokassa Ocun kanssa...

Newman

Autoilun ei todellakaan tarvitse olla vakavaa. Se on totta. Kuten myös se, että huumoria on monenlaista. Ja kun itse kerran peräänkuulutat laatua, en voi muuta kuin ihmetellä ristiriitaisuutta. Olettaisin tuon laatukäsitteesi ulottuvan myös huumorin puolelle, mutta oletushan on tunnetusti tyhmyyksien syvin alkulähde. Siinä on hyvä polskia jos osaa uida.

Dirti

Ei taida sulla rinkula olla ihan kaikki muumit talossa, provosoida voi mutta eri asia miten sen tekee ja missä yhteydessä, katsos sitä sanotaan pelisilmäksi ja taidoksi lopettaa ajoissa. Ei mikään ihme että porukalla menee hermot jos käytös on kuin 15 vuotialla kuka kirjoittelee suomi24 foorumille. Mut ei siinä mitään, hienoa että joku osaa tehdä näinkin niin tulee todistettua sekin että ei kaikki kehity samaan tahtiin kuin muut, koska evoluutio... ;D
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Dirti

Miten muuten Altea XL toimis vaihtoehtona oculle? Itse kun aikoinaan koeajoin sen niin tykkäsin kokonaisuudesta kyllä kovasti.

MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 21.04.12 - klo:19:51
"Välillä?"

Katso vaikka itse omaa viestihistoriaasi niin suurin osa viesteistä on skoda-topiceissa trollaamista, loput politiikkaa, omasta palkasta jauhamista ja tuulipukukansan haukkumista. Jos tuo todella on hauskan pitoa niin onpa huvit. Tämä on autofoorumi, eikä mikään oman ideologian purkamisfoorumi, kun ei nuo edellä mainitut ketään kiinnosta. Se mikä kiinnostaa autoharrastajaa, on autoihin liittyvät asiat ja jos harrastaa skodaa niin kait siitä saa topicceja perustaa. Ei näitä pakko ole lukea.

Säkin voit yhtä hyvin olla lukematta näitä ja siirtyä seuraavaan viestiin, joten se siitä.

Nyt pistit Newman pahan  ;D ;D ;D Siinä on meille kaikille miettimisen aihetta  ;D ;D ;D Niin mulle, kuin kimppuun hyökkääjillekin!

Dirti - sinä nyt olet viesteistäsi päätellen ihan alkeellinen kivenvääntäjä, ei sinua viitsi edes noteerata.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 21.04.12 - klo:19:18
Kyllä tuo Avensis on varteenotettava vaihtoehto Octavialle eli jos valitsee ihan sen perusmallin Aven niin hintakin on  aika verrannollinen Octavian kanssa, mutta jostain on luovuttava ja jotain saa tilalle.

Onhan Ave selkeästi pykälää "parempi" auto. Eli yhtä luokkaa ylempänä. Ja se näkyy luonnollisesti myös hinnassa. 1.6 Sol Wagon ksenoneilla on 30 800 ja se on aika paljon enemmän kuin 23 800,-

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 21.04.12 - klo:20:03

Dirti - sinä nyt olet viesteistäsi päätellen ihan alkeellinen kivenvääntäjä, ei sinua viitsi edes noteerata.

Ehkä ole ehkä en, mutta taisin osua arkaan paikkaan  ;)

MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 21.04.12 - klo:20:06
Ehkä ole ehkä en, mutta taisin osua arkaan paikkaan  ;)

Ã,,lä viitsi naurattaa, minut on keitetty niin kovissa liemissä, että minua ei hetkauta kukaan, tai mikään.  ;D

Mutta nyt alkaa kohta El Classico, kahvin ja Ludvig XIII: n paikka.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 21.04.12 - klo:20:03
Säkin voit yhtä hyvin olla lukematta näitä ja siirtyä seuraavaan viestiin, joten se siitä.

Nyt pistit Newman pahan  ;D ;D ;D Siinä on meille kaikille miettimisen aihetta  ;D ;D ;D Niin mulle, kuin kimppuun hyökkääjillekin!

Itsehän tätä soppaa keität ja tunnut nauttivan siitä kuin joku pikkulapsi. Luulisi nelikymppisellä johtajalla olevan muutakin tekemistä.  Itseä vain alkaa kyllästyttää tämä samojen juttujen toistaminen joka ikisessä topicissa ja sitten odotat kuka tarttuu syöttiin ja jatkat samaa turhuutta. Millään tavalla tämä ei ole autoharrastamiseen liittyvää.

pokkus

No niin, katsotaan miten keskustelu jatkuu.

Skoda8

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 21.04.12 - klo:19:53
Mites ois Corolla sedan, sehän on kaiketi samassa luokassa Ocun kanssa...

Tää on kyllä ensimmäinen hyvä ehdotus vaihtoehdoksi. Pitääpä käydä kattomassa, kun vaihto tulee ajankohtaiseksi. lastenvaunujakaan sitten tuskin enää tarttee kuskailla.

Nimittäin laatu on ymmärtääkseni noissa toyotoissa edelleen kohdillaan, mitä nyt ruostesuojaus on laskettava hintaan mukaan. Vaikka ei omasta mielestäni ainakaan ulkonäkö parane..

Guest-227076

Tämä on kyllä niin mielipideasia taas. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

Ulkomuodosta kun puhutaan niin toiset katsoo yksityiskohtia, toiset kokonaisuutta, ja jotkut mittasuhteita. Itselle ehkä nämä menevät 20/60/20 suhteella. FL-Ocu kombina osuu kokonaisuutena silmääni aika hyvin kun valitaan sopiva väri ja tehdasmadallus. Silmääni olen saanut tienpäällä, kotona isän auton kera, sekä naapurin auton kera totutella. Tietyt lisävarusteet tekevät myös ihmeitä vakio-oculle. Mittasuhteiden puolesta mielenkiinnolla odotan uuteen platform-ratkaisuun perusuvia Golfia, Ocua ja Jettaa 2013 esiteltävinä. Nyttenhän akselivälit on liki samat, josko uusi platformi antaisi tilaa suunnittelijoille pelata mitoilla.

Itse olen miettinyt että tilojen puolesta en tarvitse ihan Touranin kokoista autoa, mutta välillä on lapsien kanssa kuljetustarpeita jolloin pitää saada romua kyytiin. Tämän vuoksi farkku on melkein itsestäänselvä valinta ollut tulevaisuudessa seuraajaksi, mutta vietävä... äiteen uusi Jetta on melko tilava sisältä ja kontistakin jos sinne ei matkarattaita isompia tavaroita sullota. Kiinteän takalasin vuoksi käytettävyys toki antaa periksi HB-Oculle. Katsotaan... aloittajan kannattaa käydä kurkkaamassa myös Jetta, jos meksikaanille voi mahdollisuuden antaa. :D

savolaiskollega

Pikkuisen kyllä nyky-corollan ostaneena hämmästyi tuossa muistaakseni 3 vuotta sitten, kun kävi sitä ekaa kertaa liikkeen pihalla katsomassa ja ikkunassa oli lappu "made on south africa".....jo on aikoihin eletty.... ;)  corollassa tietysti hyvin rajoittunut kone- ja vaihteistopuoli verrattuna ocuun....samoin varusteet on ne mitkä on, lisukkeita ei juuri tunneta. Kuten yleensä kaukoidän tuotteissa. Mutta hyvän näköinen se on, vie kyllä oculta pisteet minun mielestä.

Dissection

Moi vaan! Joo olisin kuvitellut näin tulokkaana,että juttelu täällä olisi asiallisempaa kuin esim kaksnelosella, mutta... Jos jatketaan tuota offaria pikkasen? Eli on se jännä miten joku auto rinnastetaan kaikkeen muuhunkin elämäntyyliin ja aletaan puhua tuulipukukansasta. Kukaan ei kai ole määritellyt mitä se tuulari tarkoittaa yksityiskohtaisesti(ehkä rinkulakeula tietää)Itse en koe olevani "muussa tapauksessa" sellainen vaikka olenkin ihan perusduunari jonka palkka on todella paljon huonompi kuin rinkulalla jos siis se on joku dirika oikeasti ym. Mutta siis ei se estä elämästä nauttismista vaikka nyt vaatimalla muualla luxusta tai ainakin parempaa kun tavallisesti, jäähän sitä massia enemmän siihen muuhun. Ã,,äh, ei jaksaisi vääntää autopalstalla mutta kai se on pakko jotaini luetteleloida, eli juon mielummin samppanjaa tai hyvää kuoharia ravintolassa ja miksei himassakin kuin bisseä,enemmän myös punkkua. Skimbaus on intohimo vaikka olis kuinka passe,,ei siis mikään sunnuntai lipsuttelu vaan kunnon tykitys eli ratalasku,muussakin urheilussa pitää olla särmää ja vauhtia kuten rullaluistelussa tai maastopyöräilyssä eikä millään prismavehkeillä! Ja tietysti kunnon heavyllä terästettynä eikä millään radiosuomipoptai nova-asioilla ja sportstrackerkin on päällä  melkein aina kun liikun. Tuulipuku eli gore-tex on päällä vain urheillessa, ei muuten vapaa aikana todellakaan. Harrastan myös hifiä ja himassa on ihan laatumerkkejä niissä,eli Marantz, Mirage ja Amphion,okei ei ne mtn ihmeellisisä ole mutta esim yhdelläkään mun tutuista tasi sukulaisista ei ole senkään vertaa kiinnostusta miltä äänentoiston pitäisi olla ja se ei edes välttämättä liity rahaan vaan johonkin muuhun,nautinto se on mulle jokatapauksessa. Sitten mitä tulee tuohon rinkulan käytökseen, ihme asenne kyllä on..en mäkään mene vittuilemaan(en ole edes jaksanut lukea kaikkei mitä se on tänne vääntänyt) jollekkin mua köyhemmälle tai arvostele jos joku ajaa vaikka tuhanne euron arvoisella autolla jos ei ole muuhun rahaa,mitä se mulle kuulu...ei ole multa pois.Sorry muille kun kirjoitan  tämmöistä paskaa mutta kun oli vaan pakko puolustaa että kyllä Octavian ostaneissa

löytyy sanotaanko  hedonistisia ihimisä jotka ei mene massan mukana

Dissection

Jos mennään vielä vähän mieltymyksiin niin  juuri nyt juon, ei kun siis nautin työpaikalla Capuccinoa muttei mtn automaattisellaista vaan omalla keittimellä tehtyä, ei millään kalliilla mutta maku on jotain aivan muuta kuin esim työpaikan moccamasterissa tehtyyn vaaleapaahtoiseen juhlamoskaan verrattuna,siihen en koske! Eli pieni esimerkki taas joka tuli mieleen ihan vaan rinkulakeulan aloittaman kategorioinnin takia...p.s ei kai sulla muuten rinkula ole Crockseja? Mulle ei ole eikä tule! Anteeksi taas offarista!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy