Onko Oculle vaihtoehtoa?

Aloittaja Dissection, 20.04.12 - klo:16:42

« edellinen - seuraava »

Dissection

Työkaveri ehdotti läpällä Dacia Dusteria uutena vaihtariksi. Siinä mielessä fiksua, että ei tarttis paljoa rahoja vaihdella ja olisi uusi auto alla. Siinä nyt kuitenkin häviää ainakin tavaratilassa ja se voi olla epäluotettavampi kuin vag, onhan se ranskalainen. Enkä mä tykkää maastureista muutenkaan mutta kun sillä ei ilmeisesti saman kokoluokan vastaavuutta muuten kuin Duster.

Rinkulakeula

Hyvältä kuullostaa Dissection, ihan kuin mun suustani  ;D Ei nyt jaksa provoilla, kun tulin justiinsa päivän työreissulta Berliinistä, uuvelo iskee. Mutta Crockseja en osta, enkä omista, enemmän olen noihin italialaisiin nahkakulkineisiin kallellaan.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 21.04.12 - klo:19:53
Mites ois Corolla sedan, sehän on kaiketi samassa luokassa Ocun kanssa...
Corolla Sedanin -07(nyk.korimalli)omistaneena, en omalla kohdallani laittaisi enään vaihtoehdoksi Ocu Hb:lle.Oli Japanissa valmistettu.
Jos särinät ja räminät,tavaratilan epäkäytännöllisyys ja murskainsaranat takaluukussa ei haittaa niin sitten valinta voi olla Corolla.
Vesipumppu ja kytkin uusittiin heti uutena,soitin vaihdettiin,koelaudan räminöitä yritettiin saada poistettua useammankin kerran,ulos hallista aina huonompana.Palkkimittreihin en tottunut ,lämpö ja p-a.
Lisätään vielä Corollan miinukseksi vetelevä ohjaus ja huono ohjaustuntuma tiehen.

Met.värin lakkaus tuntui olevan hyvin herkkä pintanaarmuille,pehmeämpi kuin kahdessa Ocussani.
Ocua moititaan usein rengas äänistä,Corollassa äänet oli vielä kovemmat.

Hyvää Corollassa oli tasainen takalattia,avaimeton lukitus ja käynnistys(Sol Plus).

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 24.04.12 - klo:18:20
Ei nyt jaksa provoilla, kun tulin justiinsa päivän työreissulta Berliinistä, uuvelo iskee.
Jaksoit pikimmiten katsoa ja kirjoittaa foorumille ;D

_Mikko_

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.04.12 - klo:11:50
Jos kommentoit nykyistä F30-mallia, niin en kyllä allekirjoittaisi tuota väitettä. Ei se mikään Superb ole, mutta on siellä edeltäjään nähden mielestäni selkeästi reilummin tilaa. Kannattaa käydä katsomassa. Jos puhuit E90:stä, niin siinä on aika naftit tilat pituussuunnassa.

Joo, edellistä mallia tarkotin. Koitetaan nyt kuitenkin pitää autojen hinta suurinpiirtein samalla tasolla. Ei oikein ole mielekästä verrata uutta kolmossarjaa sekä ocua. Etenkään silloin kun uusi kolmonen kiipeää yli oman budjettini ja omista pähkäilyistäni kirjottelin. ;)

F30-mallia en ole käynyt edes istumassa, saattaa olla pahasti tutun miehen kiusaamista. Vanhemmissa M-sport versioissa riitää aivan tarpeeksi ajamisen iloa minulle. Noissa kolmosissa vaan miinuksena ovat melkoisen korkeat käyttökustannukset, lippispäät kun niitä ovat bruukanneet rutata sen verran ahkeraan..

Rocco kyllä edelleen on minulle se kovin vaihtoehto seuraavaksi kulkineeksi. Tosin se on hiukan eri sarjaa kun farkku räsä.

Claves

Vaihtoehtoja voi katsella saman hintaluokan autoista. Jos ottaa vaikka suosituimmat maaliskuun rekisteröinneistä, niin vaihtoehdoiksi jää Qashqai, Golf, Focus, Astra ja Ceed.

Ei mikään noista voi olla huono valinta. Jos olet eri mieltä, niin kysy tuollaisen ostaneelta  ::)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 24.04.12 - klo:19:46
Joo, edellistä mallia tarkotin. Koitetaan nyt kuitenkin pitää autojen hinta suurinpiirtein samalla tasolla. Ei oikein ole mielekästä verrata uutta kolmossarjaa sekä ocua. Etenkään silloin kun uusi kolmonen kiipeää yli oman budjettini ja omista pähkäilyistäni kirjottelin. ;)

F30-mallia en ole käynyt edes istumassa, saattaa olla pahasti tutun miehen kiusaamista. Vanhemmissa M-sport versioissa riitää aivan tarpeeksi ajamisen iloa minulle. Noissa kolmosissa vaan miinuksena ovat melkoisen korkeat käyttökustannukset, lippispäät kun niitä ovat bruukanneet rutata sen verran ahkeraan..

Rocco kyllä edelleen on minulle se kovin vaihtoehto seuraavaksi kulkineeksi. Tosin se on hiukan eri sarjaa kun farkku räsä.

Itseasiassa bemarin käyttökustannukset eivät ole kaikiltaosin kovin suuret. Normaalit määräaikais- ja vuosihuollot eivät ole mitään riistohintaisia juttuja. Varaosat ja monet lisävarusteetkaan eivät ole kovin kalliita. Ei ainakaan silloin, jos puhutaan jostain muista kuin 7-sarjasta sekä M3, M5 tai vastaavista erikoismalleista. Ainoa korkea kustannus on ko. automallin hankintahinta ja toinen on valitettavasti se, että vakuutusmaksut on samalla tasolla kuin Audin ja mersun. Se taas johtuu siitä, että kyiseisen merkin autokanta on merkittävän paljon pienempi kuin vaikkapa Skodan ja autokannan kokoon nähden kolareita ajetaan paljon. 

Jollakin ne vakuutukset ja mällien korjaukset pitää kattaa ja se johtaa siihen, että pienen autokannan ja riskialttiin merkin vakuutusmaksut pitää nostaa korkeammaksi kuin merkin jonka kalustoa pyörii joka nurkalla.

Jos Skodaa myytäisiin yhtä vähän kuin bemaria ja sillä ajettasiin suhteessa yhtä paljon kolareita autokannan pienuuteen nähden, olisi melko varmaa se, että Skodassakin olisi silloin melko kalliit vakuutusmaksut.

Joku 200,00-250,00 euroa on mulla bemarin vakuutusmaksut suuremmat kuin mitä ne olivat Golfissa. Ero saattaa toki olla enemmän tai vähemmänkin. Tarkkaan en muista kun mulla ei oo niitä vanhoja papereita just nyt hollilla. Toki vakuutusyhtökin oli eri. Golfin aikaa yhtiö oli IF ja nyt se on Pohjola.

Siinä Golfin vakuutuksessa oli omavastuu törmäyksessä 150,00 euroa ja tässä se on 300,00 euroa. 150,00 euron omavastuulla tää bemarin vakuutus olisi vielä kalliimpi ja ero Golfiin siten vielä suurempi.

Hintaeroon vaikuttaa kyllä osaltaan tosin sekin, että se Golf oli 1.4-litraisella moottorilla ja tämä on 2.0-litraisella moottorilla.

autofanaatikko

Avensis voi olla jollakin oculle kova vaihtoehto, mutta kun itse ajoin pikkulenkin appiukon uudella avella, niin eipä se säväyttänyt eikä vakuuttanut minua yhtään. Minun mielestäni Octaviassa on paljon paljon parempi ajettavuus, ohjaus, ratin säätövarat, alusta ja jousitus, paremmat valot ja moottorit (ainakin bensakoneet) kuin tuossa appiukon avessa. DSG on parempi loota kuin tuo kuminauhaloota vaikkakin lienee vikaherkempi kuin se.

Se ave on joku 1.8 vapari, variaattoriautomaatilla ja varustetaso se missä tulee tehdastummennetut sivu- ja takalasit (auto on farkku). Lämmin ja hiljainen se Avensis kyllä on. Paitsi, että jarrut kyllä vinkuu ja kiljuu hullunlailla. Tosin eipä ole ainoa uusikorinen Avensis jossa olen kuullut vastaavaa jarrukiljuntaa.

RSOCUstin

Tämä on vaikea aihe, olen sen kanssa kamppailu tammikuusta saakka kun myin 2009 malli facelift 1.9tdi+dsg combini.
Mikä seuraavaksi autoksi.
Nyt on käytössä perheemme kakkos auto joka on toimittanut ykkös auton virkaa. Sillä pääsee paikasta A-> paikkaan B. Ei herätä minkäänlaisia tuntemuksia, se on 2003 mallin GOLF punainen ja kolme ovea.

Vaatimukset seuraavalle autolle on hintaa 20-25t/e, kilsat 100-150tkm, diesel, manuaali, neliveto, combi malli ja xenon valot + tehoja 130hp minimissään. Eber/Webaston voi asentaa jälkikäteen ja paremman soittimen.
Mitä tuolla sitten saa.
Listalle jää, (B6)/B7/B8 a4 avant, Ocu/Scout Combi, SuperB sedan/Combi, Yeti pienellä varauksella.

Tällä hetkellä vääntöä käydään Audin ja Skodan välillä.  Johdossa on 2009 ja uudempi SCOUT pre-facelift/facelift tai sitten facelift nelikko 140hp + lastu. Toisaalta Audiin saisi jo se 170hp nelikkona, mutta B6/B7 cabiini on jo hieman vanha. Ja kun ei ole Diudi miehen lompakkoa niin B8 on vielä kallis.

Villinä hevosena pidän vielä RS Ocun hankkimista, sellaisen olen omistanut ja se oli hyvä.
Mustana hevosena on sitten ekoilu ja siirtyminen Greenline linjalle ja unohtaa kaikki nelikoinnit yms. ja olla harmaata massaa ja säästää kuluissa.

Loppu metreillä tuo vääntö tullaan käymään tunteella. Tällä hetkellä Skoda johtaa 60% vs. 40% suhteella.

ps. muiden konsernien autoja ei huolita.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Dissection - 24.04.12 - klo:08:54
Jos mennään vielä vähän mieltymyksiin niin  juuri nyt juon, ei kun siis nautin työpaikalla Capuccinoa muttei mtn automaattisellaista vaan omalla keittimellä tehtyä, ei millään kalliilla mutta maku on jotain aivan muuta kuin esim työpaikan moccamasterissa tehtyyn vaaleapaahtoiseen juhlamoskaan verrattuna,siihen en koske! Eli pieni esimerkki taas joka tuli mieleen ihan vaan rinkulakeulan aloittaman kategorioinnin takia...p.s ei kai sulla muuten rinkula ole Crockseja? Mulle ei ole eikä tule! Anteeksi taas offarista!

Yhdyn! Tosin mitä crockseihin tulee niin jos saisin meikäläisen jalkaan sopivat samanlaiset vaaleanpunaiset ja vaaleanpunaisella karvavuorella varustetut hello kitty crocksit kuin mun kaksi vuotiaalla tyttärellä niin ne kyllä löytyisi mun jalasta  ;)
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

duke7

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 24.04.12 - klo:21:38
Vaatimukset seuraavalle autolle on hintaa 20-25t/e, kilsat 100-150tkm, diesel, manuaali, neliveto, combi malli ja xenon valot + tehoja 130hp minimissään. Eber/Webaston voi asentaa jälkikäteen ja paremman soittimen.
Mitä tuolla sitten saa.
Listalle jää, (B6)/B7/B8 a4 avant, Ocu/Scout Combi, SuperB sedan/Combi, Yeti pienellä varauksella.
Kyllä tuolla speksillä pitäisi Passattejakin löytyä. Tai ainakin kaksi vuotta sitten löytyi.

Dissection

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 24.04.12 - klo:18:48
Corolla Sedanin -07(nyk.korimalli)omistaneena, en omalla kohdallani laittaisi enään vaihtoehdoksi Ocu Hb:lle.Oli Japanissa valmistettu.
Jos särinät ja räminät,tavaratilan epäkäytännöllisyys ja murskainsaranat takaluukussa ei haittaa niin sitten valinta voi olla Corolla.
Vesipumppu ja kytkin uusittiin heti uutena,soitin vaihdettiin,koelaudan räminöitä yritettiin saada poistettua useammankin kerran,ulos hallista aina huonompana.Palkkimittreihin en tottunut ,lämpö ja p-a.
Lisätään vielä Corollan miinukseksi vetelevä ohjaus ja huono ohjaustuntuma tiehen.

Met.värin lakkaus tuntui olevan hyvin herkkä pintanaarmuille,pehmeämpi kuin kahdessa Ocussani.
Ocua moititaan usein rengas äänistä,Corollassa äänet oli vielä kovemmat.

Hyvää Corollassa oli tasainen takalattia,avaimeton lukitus ja käynnistys(Sol Plus).

Oho, ompahan Toyotassa vikoja, ainakin sun yksilössä. Tämän uusimman Corollan muotoilua pidän ihan onnistuneena kun semmonen ajaa ohi ja kävinkin joku aika sitten pyörähtämässä ja totesin heti kun istahdin Corollaan sisälle, että ei herätä minkäänlaisia ostohaluja sisustan osalta ja muutenkin olemus oli kamalan pappamainen. Hämmästyin itse reaktiotani että asia on juuri kuten puhutaan. Ennenvanhaan Corollastakin oli gti malli mutta nyt kaikki vähäinenkin urheilullisuus on unohdettu. Pidän esim semmoisesta pienestä yksityiskohdasta, että nykysuuntauksen mukaan pakoutki tai putken päät siis on näkyvillä sillä tavalla sivistyneesti kuten juuri vagn laitteissa. Ei taida Avessakaan olla yhtään putkea näkyvissä..Uudessa Accordissa on enään yksi putki näkyvillä, ennen oli kummassakin reunassa,riippuen mallista tietty... grande katastrof;) Nyt en muista minkäkokonen Corollan takakontti on eri mallivaihtoehdoissa, pitääpä tarkistaa tuo....

Dissection

Kävin eilen koeistumassa VW upin,ihan vaan sen takia kun uutuudet kiinnostaa.Ihmettelen miten sen konsepti saadaa autoveromaassa toimimaan kun kolmepyttysestä moposta pyydetään 16-17 kiloa? Huh huh... Kun miettii minkälaisen oikean auton sillä hinnalla jo saa niin ei voi kovin hurjaa myyntiä ennustaa. No se siitä, mutta samalla syynäsin muutkin Volkkarit ja kiinnitin sisutusmuoveihin huomioni ja ertyisesti siihen pehmeään matskuun. Eipä ole paljoa yllätyksiä, eli uusimmissakaan, beetlessä eikä upissa ollut yhtään pehmeää muovia kojelaudassa eikä ovien yläosassa.Polo myös ilman pehmyt materiaalia. Golf osastosta löytyy jo pehmeää muovia taimitäsenytonkkaan mutta ei etuovien yläosassa, tai ainakin se on kovempaa kuin OCtaviassa, kojetaulukin on vaan osittain pehmeä..muistaakseni.Passatissa kaikki on pehmeää,myös takaovien yläosa ,mutta niissäkin muovi kovenee mentäessä ovien alaosaan.  Skodilla se menee samaa kaavaa, eli Fabia,Yeti ilman sitä,Ocussa koko kojetaulu pehmeää kuten etuovien yläosat mutta takana kovenee ja Suberb on Passatin tasolla. Sinänsä sillä ei kai ole nitinöiden kannalta mtn merkitystä,korjatkaa jos olen väärässä? Ajettavuuteen tai hiljaisuuteenkaan ei ole hirveästi vaikutusta ;) Se on kai se ns laatuvaikutelma, mistä ihmiset haluaa maksaa vaikka nyt Audin ostamalla, että erottuu taviksesta, nyt en muista miten nuo muovit menee audin kohdalla. Tai siis kun puhutaan viimeistellystä laadusta niin onko näitä muoviasioillako se ero tehdään. Muutenhan muoveissa ei kai ole kauheasti laatueroja ja jos haluaa vielä parempaa jälkeä, niin sitten tulee jo alumiini ja puu. Eli ainoa syy pehmeämpää muovin käyttöön on sen miellyttävä tuntu kädelle mutta kuka sitä kojetaulua tai oven karmia hiplaa autoa ajaessa,ulkonäkö on kuitenkin ihan sama kuin kovemassa muovissa...

Kasis

Joku varmaan ehdottanutkin, mutta Jetta, A3, A4, Leon, Exeo tai Golf hb, jos konsernissa pysytään. Vähemmän kiehtovista Opel Astra, Renault Megane, Laguna,C4...
Ei sen auton vaihdon luulisi näin vaikeaa oleva, mutta se vain on. ;)
Scirocco & VI Golf Variant

Dissection

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 25.04.12 - klo:09:10
Joku varmaan ehdottanutkin, mutta Jetta, A3, A4, Leon, Exeo tai Golf hb, jos konsernissa pysytään. Vähemmän kiehtovista Opel Astra, Renault Megane, Laguna,C4...
Ei sen auton vaihdon luulisi näin vaikeaa oleva, mutta se vain on. ;)
Noissa kaikissa on pienempi takapaksi kuin mun autossa, muuten kait ihan ok. Mazda kutosen hb voisi olla yksi hyvä kanssa, mutta hinta pomppaa uutena mielestäni liian korkealle ominaisuuksiin nähden, olkoon vaan luokkaa suurempi jotain muutamia kymmeniä senttejä eri suuntiin. Muistan tosin jonkun myyjän sanoneen, että siinäkin on pienempi kontti kuin Ocu hbssä

Skula

Lainaus käyttäjältä: Dissection - 25.04.12 - klo:16:48
Noissa kaikissa on pienempi takapaksi kuin mun autossa, muuten kait ihan ok.

Jos vain takapaksi on kriteeri ni eikö joku pakettiauto olis hyvä?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Dissection

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.04.12 - klo:16:50
Jos vain takapaksi on kriteeri ni eikö joku pakettiauto olis hyvä?
Matkustusmukavuus ja ajo-ominaisuudet kärsisi liikaa ,joten se ei ole vaihtoehto, kyllä ne sentään Octaviassa on vielä sentään kai ainakin vähän paremmat kuin peruspakussa?

Ocu_P

Keskustelun taso on välillä ollut sitä luokkaa, että on jäänyt kommentoimatta, mutta osallistutaanpa nyt kuitenkin.

Ex-Ocua pidin aikanaan 2,5 vuotta (ennätykseni  :) ) aikana, jolloin ajoja oli suhteellisen vähän. Se oli aiempiin autoihin nähden ylivertaisen hyvä ja lähes täysin viaton. Tylsistyin kuitenkin 1.6 MPI:hin ja kaipaisin jotain muuta. Kolme autoa meni siinä välissä vaihtelevin pitoajoin ja ajomäärin. Yksi jäi hyvin lyhytaikaiseksi ja kahdessa oli kaikenlaista murhetta.

Syksyllä 2010 tuli tarve ylläpitokuluiltaan edulliselle, huolettomalle, ajo-ominaisuuksiltaan hyvälle, sopivasti kulkevalle ja suht tilavalle autolle. Esittelyauto tai vastaava oli kiikarissa, mutta järkevästi hinnoiteltuihin sellaisiin ei kunnon vaihtotarjousta ex-autosta saanut. Sitten aloin kyselemään tarjouksia uusiin ja niiden joukossa Oculle ei ollut paljoa budjettiini sopivia vaihtoehtoja. Ja kylläpä tuli vaihtotarjouskin kohdalleen. :)

Nyt reilun vuoden ja 40.000 km Oculla ajelleena se on täyttänyt kaikki odotukseni, joita sille asetin. Mutta tylsähän se on, ei siitä pääse mihinkään... Taas kaipaan jotain muuta. :) Sanoisin, että paljon ajavalle ja itse autoilunsa maksavalle tuollainen Ocu on varmaan parhaita mahdollisia vaihtoehtoja. Mutta vaikka itse sille tyytyväisenä ajelenkin, niin... Ja otetaanpa esimerkiksi vielä jo eläkeiän saavuttanut isäni; hän ajoin uutena ostamallaan Ocu I 1.6 75 hp  :o , vieläpä LX-varusteisella kokonaiset 11 vuotta.  :o Tyytyväisenä.

Mutta onko Ocu minulle enää vaihtoehto? Tuleeko kolmatta? Voi hyvinkin tulla, siis Ocu III. Mutta maltankohan mieleni sen lanseeraukseen saakka...? :)

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 24.04.12 - klo:21:57
Kyllä tuolla speksillä pitäisi Passattejakin löytyä. Tai ainakin kaksi vuotta sitten löytyi.

Tilanne on se että passatti ei oikein ole vaihtoehto. Jotenkin se ei nappaa.
Tai sitten 2009 ja uudempi... pitkin hampain.

Ocu_P

Minulle Passat Variant voisi olla hyvinkin vaihtoehto, FL-mallina. Mutta omassa budjetissani jäätäisiin tasolle 1.6 TDI M6  :( , mikä epäilyttää. Välillä ajatukset menevät ihan toiseen suuntaan eli esim. Leon FR TDI 170 hp:iin.  ;D Mutta enpä ole Ocuani mihinkään vaihtomassa... Ellei jotain todella sopivaa satu kohdalle.  :)

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 25.04.12 - klo:18:37
Minulle Passat Variant voisi olla hyvinkin vaihtoehto, FL-mallina. Mutta omassa budjetissani jäätäisiin tasolle 1.6 TDI M6  :( , mikä epäilyttää. Välillä ajatukset menevät ihan toiseen suuntaan eli esim. Leon FR TDI 170 hp:iin.  ;D Mutta enpä ole Ocuani mihinkään vaihtomassa... Ellei jotain todella sopivaa satu kohdalle.  :)

Tuo 1,6 Tdi on kyllä aika voimaton, toisin kuin tuo FR ;) Ilmeisesti alkuperäinen kirjoittaja hakee HB mallia, eikä siitä kyllä hevin vastusta Oculle löydy. Varsinkin kun kriteereinä pidetään tila-ajettavuus-hinta suhdetta.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Ocu_P

Tuttuja koneita molemmat. Mun matka-ajossa Passat olisi mainio ja 1.6. tdi riittäisi siihen. Mutta lyhyemmässä ajossa tdi 170:n tehot...  ;D

Molemmat Ocuni ovat ollet HB:jä ja mielestäni korimallissa yhdistyy hienosti farkun tilat ilman haittoja (lasin kuraantuminen jne). Ulkonäköasioista voidaan olla montaa mieltä sekä HB että farkkuocun osalta.

Dissection

LainaaMolemmat Ocuni ovat ollet HB:jä ja mielestäni korimallissa yhdistyy hienosti farkun tilat ilman haittoja (lasin kuraantuminen jne). Ulkonäköasioista voidaan olla montaa mieltä sekä HB että farkkuocun osalta.

Juuri näin, hyvä että joku tajuaa miksei farkkua vaan juurikin HB :) Tuo ulkonäkö on tosiaan jännä juttu. Minusta Ocussa ei häiritse esim se piiitkä takaylitys pätkääkään eikä muutenkaan ole mitään mutoilullisia epäkohtia, esim golf farkku on jopa ruma vs tohon ja sitten tietysti Suberb. Mutta tuo rengasprfofiili häiritsee, yritin valita mahd makean näköiset vanteet( ei Skodalta) ja se auttaa asiaa vähän, mutta kyllä ne saisi olla matalammat. Semminkin kun se ei edes auta rengasmeluun eikä kai hirveästi vaikuta edes ajoon, joten ei muuta kuin vähän matalammat ja leveämmät jo tehtaalta lähtiessä. Ainoa missä tulis takkiin niin ne maksaa enemmän ja mäkin olisin tietysti joutunt maksamaan enrmmän aluvanteistani kun ne peltivanteet meni talvikumeille, niin ulkonäön perään en sentään ole että olisin hylännyt ensi renkaat koon takia mutta asiaa helpottaisi jos rengaskoko olisi tehtaalta lähtiessä parempi. Sitten väri vaikuttaa kyllä paljon Octavian olemukseen, tummansininen ei sovi eikä oikein mustakaan, vaikka hevimiehenä sitä väriä suosin niin usein kun mahdollista....

--Korjasin lainauksen. Quality

olympiavolkkari

Caddy Maxi, tavaratila 4.2 m3, mutta eihän sekään Octavialle pärjää...

JiiJii

Lainaus käyttäjältä: Claves - 24.04.12 - klo:19:58
Vaihtoehtoja voi katsella saman hintaluokan autoista. Jos ottaa vaikka suosituimmat maaliskuun rekisteröinneistä, niin vaihtoehdoiksi jää Qashqai, Golf, Focus, Astra ja Ceed.

Ei mikään noista voi olla huono valinta. Jos olet eri mieltä, niin kysy tuollaisen ostaneelta  ::)

Niin, mitään muutahan ei kannata katsoa kuin myyntitilaston kärkeä... No jos ei halua erottua siellä Prisman parkkipaikalla niin sitten hyvä.

njs

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 26.04.12 - klo:08:47
Caddy Maxi, tavaratila 4.2 m3, mutta eihän sekään Octavialle pärjää...

Ei niin, siinä ei ole viittä istumapaikkaa.

Näinhän se on, että vastaavaa pakettia ei muilta löydy kuin esim. oma Ocu on. Aina pitäisi tinkiä jostain tai laittaa huomattavasti enemmän rahaa. Sen takia autokuume on pysynyt ja pysyykin varmasti kurissa kunnes jotain uutta ilmestyy. Sedania vois pikkuhiljaa alkaa harkitsemaan kun vaunuja tai rattaita ei enää ole, jollain jotain saattaisi löytyä, mutta onhan se hankala kun on tottunut hatchbackiin.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Arcca

Lainaus käyttäjältä: njs - 26.04.12 - klo:10:07
Ei niin, siinä ei ole viittä istumapaikkaa.

Täh? Caddystähän on henkilöversiot, löytyy 5- ja jopa 7-paikkaisena.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

njs

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 26.04.12 - klo:10:30
Täh? Caddystähän on henkilöversiot, löytyy 5- ja jopa 7-paikkaisena.

Toki, mutta tuossa oli linkitetty 2-paikkaiseen versioon missä on se 4.2 kuutiota tilaa..
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Dissection - 26.04.12 - klo:08:03
Juuri näin, hyvä että joku tajuaa miksei farkkua vaan juurikin HB :) --Korjasin lainauksen. Quality

Itse en näe Ocu-farkussa HB:iin verrattuna etuja kuin koiria kuljetettaessa ja jos nyt jollakin on jatkuva tarve kuljettaa suuria kappaleita auton sisätiloissa. Kuitenkin kärry lienee tällaiseen tarpeeseen helpompi ja sisätilaystävällisempi ratkaisu. Mutta tietty, jos farkku-Ocun ulkonäköä pitää parempana, niin mikäs siinä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy