Onko Oculle vaihtoehtoa?

Aloittaja Dissection, 20.04.12 - klo:16:42

« edellinen - seuraava »

Dissection

Veikkaan ettei mulle ainakaan. Siis tossa kun on tota öljyä kulunut ja ahtimen prikka vaihdettu ja jakoketju ongelmia odotellessa tule mieleen et josko vaihtais. Mut ei vaan löydy yhtä edukasta ja tilavas autoa kun Ocu HB jos inhoaa farkkuja, töpöperiä,ns tila-autoja jotka on vaan ylöspäin tilavampia eikä halua siirtyä luokkaa isompaan tai muuten kalliimpaan, aika vaikeaa pistää paremmaksi. On joitain malleja esim uus Focus jossa aukeaa myös takalasi eikä silti ole ihan töpöperä mut senkin tilavuus on n 300 litraa eli puolet pienempi kuin Ocussa!???? Jos joku keksii vaihtoehdon niin saa ehdottaa...

Skoda8

Seatilta löytyy Exeo, joka on vastaavalla moottorilla aika samoissa hinnoissa, ja takakonttikin aika lähellä koossa (460l). Ja ilmeisesti vuoden sisään tulee seatilta uusi Toledokin, joka taitaa aika hyvin osua samoihin raameihin ocun kanssa. Eri asia on sitten kannattaako skodasta vaihtaa seatiin, ainakaan laatu ei historian perusteella ole parempi, josko ei radikaalisti heikompikaan. Olen samaa ihmetellyt, että ei vastaavaa auton muotoista riittävän tilavalla takakontilla olevaa autoa tahdo löytyä tuossa hintaluokassa montaa. Farmaria jos karsastaa niin ihmeen vähiin menee perheautojen valikoima..

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Skoda8 - 20.04.12 - klo:18:03
Seatilta löytyy Exeo, joka on vastaavalla moottorilla aika samoissa hinnoissa, ja takakonttikin aika lähellä koossa (460l). Ja ilmeisesti vuoden sisään tulee seatilta uusi Toledokin, joka taitaa aika hyvin osua samoihin raameihin ocun kanssa. Eri asia on sitten kannattaako skodasta vaihtaa seatiin, ainakaan laatu ei historian perusteella ole parempi, josko ei radikaalisti heikompikaan. Olen samaa ihmetellyt, että ei vastaavaa auton muotoista riittävän tilavalla takakontilla olevaa autoa tahdo löytyä tuossa hintaluokassa montaa. Farmaria jos karsastaa niin ihmeen vähiin menee perheautojen valikoima..

Exeoon laadun puolesta huono verrata kun se perustuu B7 koppaseen A4:een. Itsen kun olin vaihtamassa autoa niin kyllö exeo veti pidemmän korren selkeästi octaviaa vastaan, mutta nämähän on makuasioita. Eikä valittamista ole ollut, ainakaan vielä ;)
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

apche

Mulla on farmari octavia rekisteröitynä 7:lle hengelle. Yleensä lisäpenkki on varastossa odottamassa ja onhan tuossa tilaa ilman sitä reippaasti, mutta en ole edes ajatellut että olisi tilavampi kuin muut vastaavat farmarit. Reissuun kun ollaan oltu lisäpenkki paikoillaan lähdössä, niin kyllä autoon mahtunut kahden aikuisen ja neljän lapsen kamat helposti, ollut jopa matkarattaat lisäpenkin ja takapenkin välissä.

Kysymys kuuluukin, että mitä te siellä autossa kuskaatte, kun nuo peräkontin tilat niin tärkeät on?

edit. "tila-autoista" aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Ne on rumia, niissä tilaa ei ole ole kuin ylöspäin lisää ja kulutus pomppaa huomattavasti.

Kapa

Lainaaedit. "tila-autoista" aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Ne on rumia, niissä tilaa ei ole ole kuin ylöspäin lisää ja kulutus pomppaa huomattavasti.

Aivan samaa mieltä. Octavia Combi hakkaa suurimman osa näistä samaa kokoluokkaa olevista tila-autoista. Eipä tarvitse ihmetellä miksi on myynytkin hyvin.

Dissection

Lainaus käyttäjältä: apche - 20.04.12 - klo:19:45
Mulla on farmari octavia rekisteröitynä 7:lle hengelle. Yleensä lisäpenkki on varastossa odottamassa ja onhan tuossa tilaa ilman sitä reippaasti, mutta en ole edes ajatellut että olisi tilavampi kuin muut vastaavat farmarit. Reissuun kun ollaan oltu lisäpenkki paikoillaan lähdössä, niin kyllä autoon mahtunut kahden aikuisen ja neljän lapsen kamat helposti, ollut jopa matkarattaat lisäpenkin ja takapenkin välissä.

Kysymys kuuluukin, että mitä te siellä autossa kuskaatte, kun nuo peräkontin tilat niin tärkeät on?

edit. "tila-autoista" aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Ne on rumia, niissä tilaa ei ole ole kuin ylöspäin lisää ja kulutus pomppaa huomattavasti.
Hyvä kysymys tuo että mitä me kuskataan:) Itse olen ihmetellyt ja osi kritisoinut ennen lapsia samaa asiaa, varsinkin jos sinkulla on farkku. Itse en tee mitään farkun lisätilalla mikä siis muodostuu sinne turvaverkon taakse, muutenhan litratilavuus on suht sama Oculla. Mä käytän sitä tavaratilaa matkalaukkujen kuljettamiseen kun käymme kylpylöissä ja muualla hotellimatkoilla, kun on 2 lasta niin kamaa tulee mukaan paljon,böndellä emme käy...Ja kyllä me kentällekkin mennään omalla autolla kun etelään reissataan vaikkei flyggalle ole kuin 15 km. Viime talvena otettiin kuitenkin taxi...se oli mesen E sedan ;) Meinas tulla kuskille hiki kun yritti tunkea laukkuja pieneen konttiin,mitä ihmettä sellanen tekee taxiautona? Ja me vielä sanottiin keskukselle et kentälle pitäs perheen kanssa päästä,hoh hoijaa, no onhan se ison kokoluokan auto ;)  Joo, ihmeen hyvin corollaversot sun muut turhakemöhkäleet on brändätty ja kauppa käy, eikö niiden ostajat mieti onko ne oikesti tilavia, sama juttu qashgai..hemmetin pieni ja suurin osa myydään vielä etuvedolla????? Sinä vasta muka maasturi!

Skoda8

Farkuissa löytyy tosiaan hyvin valikoimaa joka automerkiltä. Mutta kun kysymys kuitenkin oli autoista, jotka eivät ole farmareita.. Aika harvaan ei-pakettiauton näköiseen henkilöautoon saa lastenvaunujen lisäksi muuta kamaa kyytiin. HB-Octavian takakontti ei ole vielä kertaakaan pettänyt.

Dissection

Nipademu

Kyllähän näihin "ison" luokan viistoperiin menee kaikkiin suht paljo tavaraa. ainakin Ã,,itimuorilla ollut HB Primera imi kohtuullisesti tavaraa ilman hattuhyllyä. samaa vois kuvitella myös Avensiksesta. Mutta kyllähän niistä ei kaikilla alueilla Oculle vastaavuutta löydy :)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Dissection

Ai niin Primera joo..thanx but no thanx tai siis vaikkei Octavia nyt ole mikään pmagneetti niin perusNissanit ja tojot on sitä vielä vähemmän ja jos esim Primerankin haluaa niin se on jo vanha. Miettikää nykyisien mallien ulkonäköä ja nimiä :Note,hyi stana et on ruma jo nimeltä ja Tiida..kelle se on tehty? Mä tiedän, se sopii abcn tai prisman parkkikselle niin että radionova on päällä ;) Ja näin on ettei tod ole kaikilta osin samoja!?? No se siitä,ei jaksa parjata enempää...

pokkus

Hankala ehdottaa oikein mitään jos alunperin on jo asenne ettei  muu kuin Ocu kelpaa :) Ehdotetaan nyt kuitenkin tulevan mallin Mondeota. Ulkonäöllisesti nätti kuin sika pienenä. Tiloista en niin tarkkaan tiedä, mutta ei tuo pienimmästä päästä kait ole.

Kapa

LainaaHankala ehdottaa oikein mitään jos alunperin on jo asenne ettei  muu kuin Ocu kelpaa  Ehdotetaan nyt kuitenkin tulevan mallin Mondeota. Ulkonäöllisesti nätti kuin sika pienenä. Tiloista en niin tarkkaan tiedä, mutta ei tuo pienimmästä päästä kait ole.

Kuka se nyt on ollut niin ehdoton? Mutta , jos ei ole ollut tarjolla todellisia vaihtoehtoja? Mondeo ulosmittaa itsensä ulkomitoilla, vaikka todella hyvä auto on, jos puutteet sietää. Joillekkin se Octavia on taas liian pieni, vaikka sisätiloiltaan suurempi. Ota siitä sitten selvää?

Highland wanderer

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 21.04.12 - klo:01:14
Hankala ehdottaa oikein mitään jos alunperin on jo asenne ettei  muu kuin Ocu kelpaa
Aika tyypillinen merkkifoorumi. Omaa kehutaan ihan huomaamattakin, syystä ja syyttä. Samalla dissataan tai ainakin väheksytään muita merkkejä / malleja. Ja 95% jäsenistä taputtaa karvaisia käsiään, eli lähes kaikki lukijat on tyytyväisiä.

Toisaalta eipä tällaisia merkkikohtaisia palstoja olisi mikäli merkkiuskollisia ei olisi. Kukaan ei jaksaisi kehua omaansa, saatikka sitten arvostella. Tyytymättömät vain vaihtaisivat merkkiä vähin äänin.

Ajoin tänään 5 kilometriä Skoda Octavia Combilla. Perille pääsin, mutta ei tuota voi miksikään autoilun nautinnoksi sanoa.

Kapa

LainaaPerille pääsin, mutta ei tuota voi miksikään autoilun nautinnoksi sanoa.

Ei tainnut ihan kärsimystäkään olla? Jos nyt mitään 5 kilometrin matkalla pystyy arvioimaan?

Highland wanderer

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 21.04.12 - klo:01:40
Ei tainnut ihan kärsimystäkään olla? Jos nyt mitään 5 kilometrin matkalla pystyy arvioimaan?
Olen ajanut moisella useasti aiemminkin ja todennut saman. Ei tosiaankaan kärsimystä, muttei tarjoa mitään kummempaa ajamisen iloakaan. Jos ei sellaista edes etsi tai ei sellaisesta ymmärrä niin Octavia lienee ihan riittävä kehosiirtoväline.

_Mikko_

Noh, eipä tuo ocu nyt kovin autuaaksi tee. Ei siinä, ihan toimiva menopeli jolla siirtyy paikasta toiseen. Kamalasti tuossa on rengasmelua ja myös kaikelaista narinaa ja nitinää. Ainakin näin muutaman vuoden ja 120 000 kilometrin jälkeen. Mulla ainakin riittää useita vaihtoehtoja seuraavaksi autoksi, jos konsernissa pysytään niin polo gti, golf gti, scirocco, RS ocu (ei ikinä normaalia mopoa), A4 Q. Konsernin ulkoa löytyy taas jokunen muu vaihtoehto. Riippuu tietty merkistä ja mallista jotta minkä vuotinen keksintö tulee kysymykseen.

Jos noita äsken listaamiani hieman mietitään lisää..

Polo GTI: Aivan varmasti ajamisen iloa riittää pienillä mutkaisilla teillä, miksei isommillakin. Ainakin koeajo oli positiivinen yllätys. Tämä on tietty pakko ostaa uutena sillä kuka hullu ostaa noin viritettyä konetta ja vieläpä DSG:llä ilman 2 vuoden tehdastakuuta, en ainakaan minä. Tilaa selvästi vähemmän kuin nykyisessä combi räsässä, noh aivan varmasti tulee toimeen. Melko harvoin itsellä on takaboksillinen tavaraa mukana. Miinuksena rengasmelu ja hieman mopoautomainen olemus.

Golf GTI: En ole käynyt kokeilemassa, mopompaa V-golffia kylläkin ajanut melko paljon joten todennäköisesti ihan ok. Tavaratilassa häviää tämäkin oculle, mutta omiin tarpeisiini riittävä. Yleinen olemus kuitenkin laadukkaampi., eikä auto ole SKODA. Se tuntuu olevan monille punainen vaate, ei tosiaan minulle. Toisaalta voisin harkita 118kW versiota myös, mutta silloin autossa saisi olla sport alusta ja paremmat penkit. GTI hinoiteltu pilviin, tässä tulisi kyseeseen pari vuotta ajettu yksilö.

Scirocco:  8)  Kuljetustilat olemattomat. Noh, eipä tuota takapenkkiä niin useasti tosissaan tule käytettyä.Helmikuussa matkustin ensimmäistä kertaa nykyisen autoni takapenkillä, silloin olin omistanut sen jo 21 kuukautta. Matkustakoot muut sitten jollain muulla tapaa jos ei kyyti kelpaa polvet suussa. Tuo on erittäin vahva/ todennäköinen vaihtoehto minulle. Meteliä tuossakin hieman tuntuu olevan, toisaalta se on muuten kuin karkki niin ei haittaa niin paljon. Pari vuotta vanhana isommalla koneella ja sport alustalla.

A4:  Audihan pitää olla quatrona. Olemus laadukas, hintaa hieman enemmän. Takatilat ovat pienemmät kuin ocussa, eivät paljon mutta hieman. Toisaalta kunten yllä tuli todetuksi niin minun valintaan se ei vaikuta. Rengasmelua huomattavasti vähemmän kuin muissa vertailtavissa. Toki Audi myös tarvii sen sport alustan sekä penkit. Jos halutaan pitään hintaluokka suurinpiirtein samana niin auto on muutaman vuoden vanha ja melko pienellä koneella, mikä on kyllä miinus. Tulisi ilmanmuuta farkkuna, paljon paremman näköinen.

RS ocu: Tuskin seuraava auto. Miksi ostaa toinen samanlainen? Tylsää. Räsässä ajettavuus on hyvä, samoin voimalinja. Penkeissä myös viihtyy. Rengasmelua piisaa, samoin alkaa muovit nitisemään. Taitaa tosin olla kaikkien autojen ongelma vanhemmiten. Ei tuo toisaalta niin autuaaksi tee että toisen samanlaisen hankkisin heti perään. Toisaalta jos pitäisi kuskata neljää henkeä ja koiraa ja sekalaista tavaraa jatkuvasti niin sitten olisi ajatus eri.

BMW 3-sarja: Varteenotettava vaihtoehto. Farkkuna tai coupena, sedanit ovat rumia.Laadun tuntua riittää kuten A4. Takapenkeiltä pieni kun mikä. Minulla on itsellä hyvinvähän kokemusta penareista, mutta vaihtoehtona pidän kuitenkin.

malfean

Mulla on farmari octavia rekisteröitynä 7:lle hengelle.

Miten Octavian voi rekisteröidä 7:lle Suomessa?
Onko jotain linkkejä tai kuvia, miten tuo istuin on toteutettu?

Kiinnostaisi itseäkin jos tuo on mahdollista.
"Se että muutan mielipiteitäni, ei tarkoita että olisin väärässä."

Highland wanderer

Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 21.04.12 - klo:02:12
BMW 3-sarja: Varteenotettava vaihtoehto. Farkkuna tai coupena, sedanit ovat rumia.
Ei ne rumia oo. Itse voisin ottaa coupe tai sedan, varsnkin Msport, touring vain suurin varauksin kun näyttää msport:kin vähän perheautolta.

1 voisi kelvata myös Sport.

Ocu RS varmasti hyvä käyttöauto ja enempi kuskille suunnattu kuin normimallit?

Dissection

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 21.04.12 - klo:01:35
Kuka se nyt on ollut niin ehdoton? Mutta , jos ei ole ollut tarjolla todellisia vaihtoehtoja? Mondeo ulosmittaa itsensä ulkomitoilla, vaikka todella hyvä auto on, jos puutteet sietää. Joillekkin se Octavia on taas liian pieni, vaikka sisätiloiltaan suurempi. Ota siitä sitten selvää?
Niin, en halua vaikuttaa mitenkään fanaattiselta, Mondeo olisi loistava juurikin korimallinsa ansiosta mutta se hinta pomppaa ylöspäin joten vain siitä syystä dissaan sitä. En haluaisi laittaa enempää massia kiinni autoiluun koska sillä kuitenkin ajetaan duuniin ja takas. En haluais ottaa lainaa auton ostoon,en ole ottanut ikinä ja vaikka hakisin käytetyn Mondeon niin silti pitäs vivuttaa, omasta saisin ehkä 15 kiloa. Kyllä ne kaikki alkaa nitisemään iän myötä ja jos se alkaa ärsyttämään niin laitan volumea kovemmalle, heavy tasoittaa sopivasti nirinää ja tekee ehkä jopa Ocusta hieman katu-uskottavamman?

Hannes

Kyllä se vaan niin on että jos otetaan autossa huomioon moottori, tilat, varustelu, ajo ominaisuudet, kuljettajan ergonomia, yleinen laadukkuus, jälleenmyynti arvo...niin en ainakaan minä tiedä mikä muu automerkki pystyy tarjoamaan saman paketin samalla hinnalla kuin Octavia???

Kasis

Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 21.04.12 - klo:02:12
Noh, eipä tuo ocu nyt kovin autuaaksi tee. Ei siinä, ihan toimiva menopeli jolla siirtyy paikasta toiseen. Kamalasti tuossa on rengasmelua ja myös kaikelaista narinaa ja nitinää. Ainakin näin muutaman vuoden ja 120 000 kilometrin jälkeen. Mulla ainakin riittää useita vaihtoehtoja seuraavaksi autoksi, jos konsernissa pysytään niin polo gti, golf gti, scirocco, RS ocu (ei ikinä normaalia mopoa), A4 Q. Konsernin ulkoa löytyy taas jokunen muu vaihtoehto. Riippuu tietty merkistä ja mallista jotta minkä vuotinen keksintö tulee kysymykseen.

Jos noita äsken listaamiani hieman mietitään lisää..

Polo GTI: Aivan varmasti ajamisen iloa riittää pienillä mutkaisilla teillä, miksei isommillakin. Ainakin koeajo oli positiivinen yllätys. Tämä on tietty pakko ostaa uutena sillä kuka hullu ostaa noin viritettyä konetta ja vieläpä DSG:llä ilman 2 vuoden tehdastakuuta, en ainakaan minä. Tilaa selvästi vähemmän kuin nykyisessä combi räsässä, noh aivan varmasti tulee toimeen. Melko harvoin itsellä on takaboksillinen tavaraa mukana. Miinuksena rengasmelu ja hieman mopoautomainen olemus.

Golf GTI: En ole käynyt kokeilemassa, mopompaa V-golffia kylläkin ajanut melko paljon joten todennäköisesti ihan ok. Tavaratilassa häviää tämäkin oculle, mutta omiin tarpeisiini riittävä. Yleinen olemus kuitenkin laadukkaampi., eikä auto ole SKODA. Se tuntuu olevan monille punainen vaate, ei tosiaan minulle. Toisaalta voisin harkita 118kW versiota myös, mutta silloin autossa saisi olla sport alusta ja paremmat penkit. GTI hinoiteltu pilviin, tässä tulisi kyseeseen pari vuotta ajettu yksilö.

Scirocco:  8)  Kuljetustilat olemattomat. Noh, eipä tuota takapenkkiä niin useasti tosissaan tule käytettyä.Helmikuussa matkustin ensimmäistä kertaa nykyisen autoni takapenkillä, silloin olin omistanut sen jo 21 kuukautta. Matkustakoot muut sitten jollain muulla tapaa jos ei kyyti kelpaa polvet suussa. Tuo on erittäin vahva/ todennäköinen vaihtoehto minulle. Meteliä tuossakin hieman tuntuu olevan, toisaalta se on muuten kuin karkki niin ei haittaa niin paljon. Pari vuotta vanhana isommalla koneella ja sport alustalla.

A4:  Audihan pitää olla quatrona. Olemus laadukas, hintaa hieman enemmän. Takatilat ovat pienemmät kuin ocussa, eivät paljon mutta hieman. Toisaalta kunten yllä tuli todetuksi niin minun valintaan se ei vaikuta. Rengasmelua huomattavasti vähemmän kuin muissa vertailtavissa. Toki Audi myös tarvii sen sport alustan sekä penkit. Jos halutaan pitään hintaluokka suurinpiirtein samana niin auto on muutaman vuoden vanha ja melko pienellä koneella, mikä on kyllä miinus. Tulisi ilmanmuuta farkkuna, paljon paremman näköinen.

RS ocu: Tuskin seuraava auto. Miksi ostaa toinen samanlainen? Tylsää. Räsässä ajettavuus on hyvä, samoin voimalinja. Penkeissä myös viihtyy. Rengasmelua piisaa, samoin alkaa muovit nitisemään. Taitaa tosin olla kaikkien autojen ongelma vanhemmiten. Ei tuo toisaalta niin autuaaksi tee että toisen samanlaisen hankkisin heti perään. Toisaalta jos pitäisi kuskata neljää henkeä ja koiraa ja sekalaista tavaraa jatkuvasti niin sitten olisi ajatus eri.

BMW 3-sarja: Varteenotettava vaihtoehto. Farkkuna tai coupena, sedanit ovat rumia.Laadun tuntua riittää kuten A4. Takapenkeiltä pieni kun mikä. Minulla on itsellä hyvinvähän kokemusta penareista, mutta vaihtoehtona pidän kuitenkin.

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. ;D

Ei ne sciroccon kuljetustilat nyt ihan onnettomat ole. Edellisellä reissulla joduttiin menemään sciroccolla ja konttiin olipakattu matkarattaat(ei pienimmästä päästä), 2kpl. Isokokoisia kasseja, talvitakit, muuta pienempää sälää, eikä mitään ongelmia. Minä 187cm pitkä, mahdun takapenkille hyvin, vaikka etupenkki olisi säädetty itselleni.
Jos kuljetustilaa kaipaa, siihen löytyy varmasti parempia vaihtoehtoja,
jopa halvemmalla.  ;)
Pidempiä reissuja varten meillä on touran, johon mahtuu puolet omaisuudesta.  ::)
Scirocco & VI Golf Variant

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 21.04.12 - klo:08:16
Kyllä se vaan niin on että jos otetaan autossa huomioon moottori, tilat, varustelu, ajo ominaisuudet, kuljettajan ergonomia, yleinen laadukkuus, jälleenmyynti arvo...niin en ainakaan minä tiedä mikä muu automerkki pystyy tarjoamaan saman paketin samalla hinnalla kuin Octavia???

Kyllä se vaan niin on, että Octavia pitäisi lailla määrätä koko Suomen kansallisautoksi ja maksalaatikko joka kodin perusateriaksi. On se Octavia noiden yllä lueteltujen asioiden lisäksi vieläpä niin kauniskin, varsinkin Cappucino beigenä.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Hannes

Ei kait sitä sentään lailla tarvitse, sehän jo on melkein Suomen kansan auto. Moni on huomannut Simbly Clever

nemos

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 21.04.12 - klo:08:29
Kyllä se vaan niin on, että Octavia pitäisi lailla määrätä koko Suomen kansallisautoksi ja maksalaatikko joka kodin perusateriaksi. On se Octavia noiden yllä lueteltujen asioiden lisäksi vieläpä niin kauniskin, varsinkin Cappucino beigenä.

Kyllähän Octavia on ominaisuuksiltaan parempi auto kuin aikaisemmat kansansuosikit, kuten Datsun Cherry ja Toyota Corolla olivat aikansa kilpailijoihin verrattuna. Muotoilultaan se on niin tylsä, ettei naapuri taatusti tule kateelliseksi.
Volvo XC60 T8 Inscription

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: nemos - 21.04.12 - klo:09:00
Kyllähän Octavia on ominaisuuksiltaan parempi auto kuin aikaisemmat kansansuosikit, kuten Datsun Cherry ja Toyota Corolla olivat aikansa kilpailijoihin verrattuna. Muotoilultaan se on niin tylsä, ettei naapuri taatusti tule kateelliseksi.

Tylsä on ehkä väärä sana kuvaamaan Octaviaa, muotoilultaan tylsiä autoja on niin paljon muitakin...

clacson

Lainaus käyttäjältä: Dissection - 20.04.12 - klo:16:42
ns tila-autoja jotka on vaan ylöspäin tilavampia
Sehän juuri on tila-auton ja cittarin (crossover) tarkoitus. Niissä on (Skodan mainontaa lainatakseni) panostettu enemmän sinne olo- ja makuuhuoneen puolelle kuin varastoon.
Kyseessä on maisemien seuraaminen toisesta kerroksesta, ei ahterilla asvaltin raapiminen.

Miellä ne tarvittavat kaksi matkalaukkua ja muu tarpeellinen tilpehööri kulkee hyvin Yetillä takakontissa, mitä sitä turhaa tilaa enemmän mukanaan raahaa? Autoon on myös taivaallisen ihana nousta ja sieltä laskeutua. Vanhuus ei tule yksin.  8)
Jos tilaa tarvitsee, niin hankkii sitä sitten niiden omien tarpeiden mukaan. Kukin taplaa tyylillään.  ;D
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 21.04.12 - klo:09:22
Tylsä on ehkä väärä sana kuvaamaan Octaviaa, muotoilultaan tylsiä autoja on niin paljon muitakin...

Mitäänsanomaton ja tunteita herättämätön kuten Suomen kansa. Ei toki ole ainoa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Zaasa

Ei ollut edelliselle Combi Oculle ,ei myöskään RS:lle todellista vaihtoehtoa muilla merkeillä osto päätöksiä tehdessäni.
Kokonaisuus ratkaisi,ei niinkään tilat.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 21.04.12 - klo:09:26
Mitäänsanomaton ja tunteita herättämätön kuten Suomen kansa. Ei toki ole ainoa.

Nuokaan sanat eivät mielestäni vielä kuvaa Octaviaa tarpeeksi  ;D

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 21.04.12 - klo:09:29
Nuokaan sanat eivät mielestäni vielä kuvaa Octaviaa tarpeeksi  ;D
Anna palaa,mitä suotta himmailet ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy