Lisää Xenon tehoa Octavia IIseen

Aloittaja JiiÄssä, 29.12.09 - klo:22:57

« edellinen - seuraava »

Kapa

Olen ihmetellyt sitä, miksi tarjolla ei vielä ole todella kunnollisia? Mutta pian on, sillä kehitystä ei voi suuret valmistajatkaan nykyään jarruttaa!

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: jf - 12.09.11 - klo:20:06
Eipähän ole yksiäkään hyviä ledivaloja autoissa tullut vielä vastaan. Sukelluslampuissa ledit ovat kova sana, kun jäähdytyskin toimii luonnostaan...

En ole aiheeseen perehtynyt, mutta eikös ledeissä pitäisi olla hyvä hyötysuhde ja siten vähän hukkalämpöä? Ja eikös halogeenit (ainakin kotona) perinteisesti lämpene ja paljon?
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Juhaa

LEDien kesto tarvittavalla teholla ei oikein vielä taida riittää. Nyt ledit luokkaa 100-120lumen/W.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: migis - 12.09.11 - klo:20:56
En ole aiheeseen perehtynyt, mutta eikös ledeissä pitäisi olla hyvä hyötysuhde ja siten vähän hukkalämpöä? Ja eikös halogeenit (ainakin kotona) perinteisesti lämpene ja paljon?

Ongelma on siinä että ledi on niin pieni että lämmön pois siirtäminen "sydämmestä" on haastavaa ja nuo eivät oikeen siedä korkeita lämpötiloja.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

isopahasusi

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 24.12.10 - klo:19:40
Kyllä siinä oli relesarja, silti joskus herjasi palanutta pitkien polttimoa mutta pitkien käyttö hetken aikaa poisti herjan.
Onkos tuo relesarja millainen laittaa paikalleen, sattuu yksi xenon setti lojumaan nurkissa toimettomana, pitää vaan ostaa H1 kantaiset polttimot niin saan sen keulille. AMP:n sarja tuokin.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

duke7

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 12.09.11 - klo:20:08
Olen ihmetellyt sitä, miksi tarjolla ei vielä ole todella kunnollisia? Mutta pian on, sillä kehitystä ei voi suuret valmistajatkaan nykyään jarruttaa!
Oikeastaan oudompaa on ettei autoissa ylipäätään ole parempia valoja edes xenoneilla toteutettuina. Mahdollista kun olisi koska jopa Saabeissa sellaisia on. Kaukovalojen merkitys taitaa Saksassa olla niin pieni ettei niiden tehosta juuri välitetä. Ledit varmasti yleistyvät pian mutta valotehon nousua rohkenen epäillä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: isopahasusi - 12.09.11 - klo:21:01
Onkos tuo relesarja millainen laittaa paikalleen, sattuu yksi xenon setti lojumaan nurkissa toimettomana, pitää vaan ostaa H1 kantaiset polttimot niin saan sen keulille. AMP:n sarja tuokin.

Setti oli jo asennettuna kun auto mulle tuli, mutta kytkennältään se vastaa lisävalojen asennusta.

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 12.09.11 - klo:21:51
Oikeastaan oudompaa on ettei autoissa ylipäätään ole parempia valoja edes xenoneilla toteutettuina. Mahdollista kun olisi koska jopa Saabeissa sellaisia on. Kaukovalojen merkitys taitaa Saksassa olla niin pieni ettei niiden tehosta juuri välitetä. Ledit varmasti yleistyvät pian mutta valotehon nousua rohkenen epäillä.

Kyllähän markkinoilla on hyviäkin xenon-toteutuksia, esim. Skodat Superb ja Yeti sekä edesmennyt Golf V.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Juhaa

Kyllä auton ajovalojen kehitys oli välillä todella hidasta, nyt ehkä hieman saanut vauhtia.
Harmittavan monesti myös auton muotoilija määrää umpion koon ja tätä kautta valokuviosta suuren osan, tosin linssiumpiot ovat tuoneet tähän helpotusta, koska vaativat vähemmän tilaa...

Fogfighter

Lainaus käyttäjältä: Juhaa - 12.09.11 - klo:19:04
Onko kats-konttorit jo siirtyneet nykyaikaan? Vanhoina hyvinä aikoina otteen "hukattuaan" sai konttuurilta puhtaat paperit :D

Ovat siirtyneet nyky aikaan. Kaikki on tieteiskoneilla rekistereissä tallella.

_Mikko_

Tulipas iltasella melkoinen WOW-ilmiö. Asentelin pitkille Cobran 4300K setin. Rupesi tosissaan metsätiet näin sateisellakin kelillä valaistumaan. Ei tosissaan ollut mikään suuri operaatio, kolme varttia taisi mennä kaikkine ihmettelyineen aikaa.

Lähivaloille olen noita settejä täysin vastaan, mutta pitkien kohdalla olen eri mieltä. Eihän niillä kuitenkaan ajella ketään sokeaksi. Tarvinee vissiin kuitenkin keväällä kun menee leimaa hakemaan niin vaihtaa normaalit polttimot päiväks takasin paikalleen.

Alke

Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 19.09.11 - klo:23:16
Tulipas iltasella melkoinen WOW-ilmiö. Asentelin pitkille Cobran 4300K setin. Rupesi tosissaan metsätiet näin sateisellakin kelillä valaistumaan. Ei tosissaan ollut mikään suuri operaatio, kolme varttia taisi mennä kaikkine ihmettelyineen aikaa.

Lähivaloille olen noita settejä täysin vastaan, mutta pitkien kohdalla olen eri mieltä. Eihän niillä kuitenkaan ajella ketään sokeaksi. Tarvinee vissiin kuitenkin keväällä kun menee leimaa hakemaan niin vaihtaa normaalit polttimot päiväks takasin paikalleen.

Oma ex-ocu meni tuontiautona rekisteröintikatsastuksesta kommenteitta läpi, vaikka pitkien paikoilla olivat xenonit. Taitaa olla inssin mielialasta kiinni kuinka käy.. Ja oli tosiaan mukava noilla ajella pimeitä metsäpätkiä, kuin päivällä olisi ajellut ;D
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

Kuikka K

Itse olen myös tuota Cobran pitkien 4300K sarjaa harkinnut nyt kun olen muutaman kerran pimenevässä illassa joutunut autoilemaan. 2011 Elegance Ocun lähixenonit ovat kyllä hyvät, mutta H7 kaukovalot surkeat. Ilmeisesti täytyy hankkia nuo ns. proballastit, jotta välttyy erilaisilta virheilmoituksilta.

Tupo

LainaaKyllähän markkinoilla on hyviäkin xenon-toteutuksia, esim. Skodat Superb ja Yeti sekä edesmennyt Golf V.
Ja "pre-facelift" Touran.

0ctavia

Lainaus käyttäjältä: Kuikka K - 22.09.11 - klo:14:11
Itse olen myös tuota Cobran pitkien 4300K sarjaa harkinnut nyt kun olen muutaman kerran pimenevässä illassa joutunut autoilemaan. 2011 Elegance Ocun lähixenonit ovat kyllä hyvät, mutta H7 kaukovalot surkeat. Ilmeisesti täytyy hankkia nuo ns. proballastit, jotta välttyy erilaisilta virheilmoituksilta.

Tuossa pre-fl-Octaviassa on lähixenonit aivan eri luokkaa kun fl-mallissa.
Minusta tuossa fl-mallin xenonit ei oikeastaan ole paremmat kuin kohtuullisen hyvät halogeenit.
Tuossa uudistuksessa valot menivät paljon huonommiksi.

jaripetteri

Minkäslaisen sakon muuten saan jos mulla lukee otteessa korjauskehoitus Xenon pitkille ja seriffi sellaiset autosta löytää pysäyttäessä? Täysin hypöteettinen kysymys tämä, pitkät on palautettu halogeeneiksi jo...
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

_Mikko_

Lainaus käyttäjältä: Kuikka K - 22.09.11 - klo:14:11

http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Products/%22Cobra%20H1%20Muutossarja%22/SubProducts/%22Cobra%20H1%20Muutossarja%20CAN%204300K%22

Itselle tuli tuo paketti, siis noilla Canbus pro-ballasteilla. Mitään virheilmoituksia ei ainakaan toistaiseksi ole tullut.

Kuikka K

Lainaus käyttäjältä: 0ctavia - 22.09.11 - klo:15:19
Tuossa pre-fl-Octaviassa on lähixenonit aivan eri luokkaa kun fl-mallissa.
Minusta tuossa fl-mallin xenonit ei oikeastaan ole paremmat kuin kohtuullisen hyvät halogeenit.
Tuossa uudistuksessa valot menivät paljon huonommiksi.
Noh, aikaisempaa kokemusta ei ole. Tuntuvat paremmilta kuin aikaisemmissa autoissa olleet halogeenit. Sarja on tilauksessa, joten nähtäväksi jää mitä kaukovalojen teholle tapahtuu.

MOP

Tarviiko olla umpiossa jotain hyväksyntää että nuo olisivat täysin lailliset? Pitkissähän ei tarvitse olla mitään automaattista suuntauksensäätölaitetta. Ajovalopesimet kai riittää ja itselläni on semmoiset.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: MOP - 26.09.11 - klo:10:04
Tarviiko olla umpiossa jotain hyväksyntää että nuo olisivat täysin lailliset? Pitkissähän ei tarvitse olla mitään automaattista suuntauksensäätölaitetta. Ajovalopesimet kai riittää ja itselläni on semmoiset.

Umpiossa pitää olla hyväksyntä. Tai ainakaan sellaista ei RäSästä löytynyt ja katsuri poistatti pitkistä Xenonit. Octavia II umpiot on hyväksytty vain lyhyiden Xenoneille, ainakin pre-facelift.

isopahasusi

Xenonit pitkissä keulalla ja hyvin näyttää valaisevan  :P
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Kuikka K

Sen enempää tuohon laillisuuteen kantaa ottamatta, Cobran sarja on asennettu ja ensimmäinen testilenkki pöpelikköteillä suoritettu. Ihmettelen etteivät ole Skodalla vakioksi laittaneet moisia polttimoita kaukovaloihin. Täytyy todeta, että ero H1 polttimoihin oli kuin yöllä ja päivällä.

Cobran pro ballasteilla ei ilmennyt mitään vikailmoituksia  tai ongelmia. Sen verran tuosta asennuksesta voisi todeta, että 2011 ocun umpioon tuo reiän tekeminen johtonipulle onnistui mainiosti umpion pohjaan lähelle tuota pitkien polttimon vaihtoluukkua, joka ilmeisesti johdotuksesta päätellen saattaa sisältää jonkin sortin elektroniikkaa. Siitä ei uskaltanut läpi porata. Muuten ohjeiden mukaan ja aikaa meni tumpelolta tuollainen 1,5 tuntia.

Bronkiitti

Joudun työni puolesta (yötyö) ajamaan lähinnä pimeällä, ja sen takia omaan skoda octaviaan (vm. 2006) olis tarkoitus hankkia nuo AMP:n xenonit.

Mahtaako jollakulla olla innostusta iskeä vaikka foorumille kuvia/videota tuon umpion irroittamisesta (,takaisin kiinnittämisestä) ja miksei saman tien koko duunista.

Aikaisemmin olen vain iskenyt vm. 2000 citroeniin xenonit, jotka olivat täyttä kusetusta (enpähän ollut ottanut asioista selvää), ilman umpidoiden irroittamista, jonka johdosta ballastitkaan eivät olleen parhaalla mahdollisella tavalla kiinni. Eli siihen ballastien _turvalliseen kiinnityskohtaan jos voi kiinnittää myös huomiota, kuvasarjaa/videota laitettaessa.

ps. Olen peukalo keskellä kämmentä näissä asioissa, mutta kokeilemallahan oppii. :)

Aslaasj

Ei tarvi Canbus ballasteja jos laittelee relesarjalla.

Täytyy sen verta väittää vastaan etten itse tykännyt prefacelift octavian valokuviosta, kun laittelin xenonit pitkiin. Tuli iso valomöykky liian lähelle ja kantavuus ei ollut riittävä+radio häiriö oli kovaa, toki ballasti kohtainen.

MiJuPe

ite laitoin omaani vielä sumareihin xenonit can-bus ballastimeilla..aluksi olo tuollaset Ollon slim 35w ballastimet.radio häirintä oli hyvin hyvin pieni eli itteäni ei haitannu ja mut se taas että vika valon sytytti ja sammutti valot.. no ostin noiden ballastimien tilalle can-bus ballastimet ja niitten ilmotuksessa luki et "näillä lähtee viimeistään kaikki häiriöt".. no joo valot sytty mutta radiota ei tarvi kuunnella samaan aikaan..pitää vissii vaihtaa tai laittaa ne perus ballastimet tilalle ja sit ne parin kympin vika valon ohittajat tilalle nii jo alkaa pellaan ja humppa soimaan  :D 8)
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: MiJuPe - 22.01.12 - klo:19:20
ite laitoin omaani vielä sumareihin xenonit can-bus ballastimeilla.

EI NÃ,,IN >:(
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.01.12 - klo:19:23
EI NÃ,,IN >:(
Tänään tuli tällänen  valohirvitys vastaan xenonit ajovaloissa ja sumareissa. Kiva valopallo jäi näkökenttään hetkeksi.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

jni

^^^Itseänikin tuon virityksen mielekkyys, järkevyys, tarpeellisuus ja laillisuus kyllä ihmetyttää. Aivan täysin turhaa hommaa...
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: MOP - 26.09.11 - klo:10:04
Tarviiko olla umpiossa jotain hyväksyntää että nuo olisivat täysin lailliset?
Jos meinaat H -kantaiset ksenonpolttimot sinne laittaa niin eipä niitä saa mitenkään lailliseksi, ballastit saattavat olla lailliset, mutta H -kantaiset ksenonpolttimot eivät.

Sotkanpoika

Ensimmäinen kunnon pimeä keli ja märkä asfaltti tuli tuolla omalla oculla kokeiltua ja nuo orkkis H!:set on kyllä surkeat!

Tuommonen sarja tuli tilattua. Täytyy laitella asennuksen jäleen kommentteja.

http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/luminalights-xenon-muutossarja-h1-35w/1010100020/

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Sotkanpoika - 11.03.12 - klo:21:24
Ensimmäinen kunnon pimeä keli ja märkä asfaltti tuli tuolla omalla oculla kokeiltua ja nuo orkkis H!:set on kyllä surkeat!

Tuommonen sarja tuli tilattua. Täytyy laitella asennuksen jäleen kommentteja.
Ilmeisesti pitkiin,onko lailliset? Jos on,niin kiinnostaa minuakin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy