Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI quattro S tronic

Aloittaja Pekka T, 17.12.09 - klo:17:18

« edellinen - seuraava »

Markku J

Upealta kuulostaa Pekka T:n kesärenkaiden koeajoraportti. Kun minulla vaan on muistoissa tuo A4:n vetely 245 -renkain, niin hiukan peläten laitan cabrioon alle nuo tilaamani 235 -renkaat. Hienoa sitten, jos Pekalla ei vetele edes leveämmillä.

Sellainen pieni negatiivinen havainto renkaistani, että nuo Reifenversandin toimittamat Potenzat ovat " Made in Poland". Jos olisi ollut "Made in Russia", niin en laittaisi alle. Puola menköön vielä pitkin hampain...

Pekka T

Kiitos vihjeestä Urlaub, jotain tuollaista tässä olen jo suunnitellukkin, täytyy vaan ratkaista miten noi rimat saisi metallirakenteisiin kiinni kätevästi.

Renkaista vielä että luulin näitä äänekkäisemmiksi, ihmeen hiljaiset ovat. Jos kehtaa senverran kehua että hiljaisella autolla on myös osuutta asiaan.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

LainaaRenkaista vielä että luulin näitä äänekkäisemmiksi, ihmeen hiljaiset ovat. Jos kehtaa senverran kehua että hiljaisella autolla on myös osuutta asiaan.  Hymyilee

Nätti kesäsetti sulla alla. Peukku sille, siis OEM lookille.

Itsekkin olen joutunut murtamaan omia käsityksiä isojen vanteiden /renkaiden epämukavuustekijöistä. 19 " ei ole äänekäs eikä epämukava B8:ssa. Ken ei usko, niin voin kyydittää epäileviä.

ps . tais tulla tonni täyteen !

Wilburi

Todella hieno auto ja parhaat vanteet mitä tuohon voi valita. Hollow Spoke on kyllä paras vanne Audiin (A4/A5). Se mitä itse laittaisin tuohon olisi ehdottomasti Spacerit...ainakin taakse. Kuvasta päätellen näyttää nuo vanteet jäävän vähän sisälle. Mikäköhän ET noissa on? A5:ssahan tuon ET-lukeman pitää olla <30, jotta vanne tulee riittävän ulos. Voi tosin olla, että tuo kuva hieman vääristää?

Musta katto viimeistelee kokonaisuuden valkoisessa autossa. Itsekin olen omistanut uuden avoauton vuosia sitten, joten voin hyvin kuvitella ensimmäiset fiiliksen, kun ajaa ilman kattoa. :)
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Pekka T

Kiitos kehuista.  :)

Minulla olisi kyllä 10mm spacerit, mutta niihin minulla on vain normaalit kartiopultit, pitäisi hankkia näitä varten pidemmät pallokartiopultit.
BMW 328 i xDrive -13

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 17.04.10 - klo:21:36
täytyy vaan ratkaista miten noi rimat saisi metallirakenteisiin kiinni kätevästi.

Jos kyseessä on jonkunlainen putkirakenteinen runko, niin lähesitseporautuvat ruuvit varmaan toimisi hyvin ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.04.10 - klo:21:57
Jos kyseessä on jonkunlainen putkirakenteinen runko, niin lähesitseporautuvat ruuvit varmaan toimisi hyvin ;)

Varsinkin jos peltitalli on muutonkin menossa purkuun, niin ei muuta kuin poraamaan reiät seiniin. Rimojen sijaan kannattanee käyttää vaikka sähköputkea, jolloin kiinnitys on helppoa kun laittaa reikiin muutaman sentin pituiset tapit. Sopivasti kaatoa johonkin suuntaan, niin ei kerry vesi muovin päälle "pussiin".

Pekka T

BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Hieno ! Minullakin on nyt tuo valkoinen "pikkucabrio" LED -valoilla varustettuna. Ja tiikinruskea perusmalli. Kun jostain löytyisi vielä hieman kookkaampi pienoismalli, niin sellaisen ostaisin.

Pekka T

Vein tänään auton Herttoniemeen huoltoon katon hankausäänien vuoksi. Kävimme koeajolla ja totesivat vian, huomenna sitten nähdään tai oikeastaan kuullaan saivatko tämän narinan aiheuttajan korjauttua.
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Voi olla suomalaisille huoltokavereille cabrion kattosysteemit aika outoja ja korjaukset hakusessa, jos noita 8 kpl on myyty viime vuonna. Itse ainakin varaudun siihen. Mutta pitäähän takuuna saada hommat kuntoon. Toivon, että onnistuu !

Panze

On kyllä perhanan hieno Audi!

Erityisesti näillä viimeisimmillä vanteilla...

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 22.04.10 - klo:20:47
Vein tänään auton Herttoniemeen huoltoon katon hankausäänien vuoksi. Kävimme koeajolla ja totesivat vian, huomenna sitten nähdään tai oikeastaan kuullaan saivatko tämän narinan aiheuttajan korjauttua.

Saivat vian korjattua, ei narise enään. Valmistajalla oli tähän ongelmaan jo valmiina korjausohje, kummallekkin puolelle laitettiin jokin lisäosa vaimentaan katon rautojen värinä. Tiedä sitten onko Markku J:n cabriossa tämä sama muutos jo tehty, asiasta kannattaisi ottaa selvää, luovutushuollon yhteydessä korjaukseen ei mene paljoakaan aikaa.
BMW 328 i xDrive -13

Pekka T

Aikaisemmin oli juttua tuosta kaukosäädettävästä katonavausmoduulista, eli pistin sellaisen tilaukseen.
Minulle tässä on tärkeämpi toiminto tuo kertapainalluksella toimiva avaaminen/sulkeminen.

http://www.youtube.com/mods4cars#p/u/27/jnZVThmOkFY
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Paljonko tuo moduli maksaa ? Minun pitää tuo katon äänihomma tutkia huolella. Hienoa, että korjausohje oli jo olemassa, muuten voisi jäädä kotimaisilta asentajilta tekemättä, kun näkevät ehkä yhden cabrion vuodessa korjaamolla. Olisiko se sitten jo minun autoon tehtaalla tehty ?

Pekka T

Tuo mods4cars.com on jenkkifirma, siellä hinta on 299 â,¬ + postikulut ja varmaan myös verot ja tullit.
Tilasin tuotteen Tuning Atelier firmasta, on sama tuote vaikka onkin erilainen etiketti. Hinta on kuluineen 355 â,¬.

http://www.tuning-atelier.com/shop/product_info.php?products_id=5

Sama firma myy myös ebayssä , muttei toimita Suomeen. Kun kysyin toimitusmahdollisuutta, niin ohjasivat kyseiselle sivulle.
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

OK. Kiitos tiedosta. Taidan aluksi opetella käsikäyttöä. Katsotaan sinun kokemukset ensiksi.

Lemon

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.04.10 - klo:19:50
Hieno ! Minullakin on nyt tuo valkoinen "pikkucabrio" LED -valoilla varustettuna. Ja tiikinruskea perusmalli. Kun jostain löytyisi vielä hieman kookkaampi pienoismalli, niin sellaisen ostaisin.

Markku J:lle tiedoksi: A5 Cabriosta on tulossa loppuvuodesta Norevin 1:18-kokoinen pienoismalli valkoisena, vastaava Coupé tulee harmaana myyntiin tämän kuun lopussa. Olen itse noita malleja rakennellut aika paljonkin, mm. omasta Sciroccosta löytyy täysin esikuvan mukainen malli oikean väriseksi maalattuna, samalla sisustalla, rekkareilla, vanteilla jne. Haluttaessa voisin sellaisen tehdä korvausta vastaan myös Cabriostasi, jos loppuvuodesta löytyy vain tarpeeksi aikaa. Mallin voisi siis maalata alkuperäisellä Audin värisävyllä ja laittaa siihen oikeat kilvet jne. Mutta sopivaa isompaa mallia täytyisi odotella sinne loppuvuoteen asti, ja omista aikatauluistani en osaa sanoa varmasti vielä mitään. Mutta jos kiinnostaa, niin periaatteessa "oman" auton pienoismallin rakentaminen 1:18-kokoisena (siis n. 25 cm pitkä) voisi onnistua.
Kesällä -04 E46 M3 Cabrio Carbon Black ja -71 Fiat 500 L, talvella -21 Golf VIII R Performance Pack Lapiz Blue

Pekka T

Nyt on katonavausmoduuli onnistuneesti asennettu, hienosti toimii. Niinkuin aikaisemmin jo mainitsin tälläinen toiminne olisi pitänyt olla vakiona tai ainakin lisävarusteena.
Ehdottomasti parasta tässä on avauskytkimestä kertapainalluksella toimiva katonavaus/sulku, kaukosäädintoiminta on sitten mukava lisä. Kaikki eritoiminnat pystyy ohjelmoimaan itselleen sopivaksi, esim. ajonopeus jolloin katto toimii voidaan asettaa toimivaksi 10 km/h välein aina 60 km/h asti, laitoin sen toimimaan 50 km/h nopeuteen saakka mikä on myös autossa alunperin max nopeus.
Kaukosäädintoiminnassa on silloin hyötyä jos takapenkillä on matkustajia, paljon helpompi kömpiä sinne kun katto on auki.

Lemon, minua kiinnostaisi tuo Norevin 1:18 valkoinen cabrio pienoimalli, jos siihen saisi mustan sisustuksen tuon punaisen sijaan ja vielä täydellisempi olisi jos vanteiksi jotenkin saisi Hollow spoket.  :)
A5 Cabrio 1:18
BMW 328 i xDrive -13

Lemon

Pekka T:lle tiedoksi: sisustan maalaaminen mustaksi ja lattian "karvoittaminen" mustalla flockausjauheella on varsin helppo operaatio, ja sopivat Hollow spoket saisi Bburagon tekemästä TT RS:stä. Tämä malli on tosin myös vasta tulossa, siitä ei ole olemassa edes vielä kuvia.
Kesällä -04 E46 M3 Cabrio Carbon Black ja -71 Fiat 500 L, talvella -21 Golf VIII R Performance Pack Lapiz Blue

Pekka T

Tuli asennettua 10 mm spacerit takapyöriin, nyt on selvästi paremman näköinen.

BMW 328 i xDrive -13

rob-s

heti parani:) ..voisi olla jopa vielä hieman isommat spacerit..itsellä on 16mm spacerit ja jää vieläkin sisään:

Ostitko muuten nuo 10mm Suomesta? Onhan ne keskittävät? Mistä ja mihin hintaan? Itse kaavailin eteen sen kokoisia.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Otto.

Asialliselta näyttää molempien herrojen spacer-asennukset.

Sikäli mikäli suunnitelmat toteutuvat niinkuin haluaisin, niin loppukesästä voisi olla itselläkin vannepuolella tulossa muutoksia ja sitä varten tuo spacer-tietokin kiinnostaa. Melko aktiivisesta etsinnästä huolimatta kohtuuhintaiset vanteet 19" koossa ja riittävän pienellä ET:llä ovat edelleen löytämättä - spacerit siis joutunee asentamaan, jos ei halua tinkiä auton ulkonäöstä.

Markku J

Hienolta näyttää Pekka T:n auto nyt. Tuollaiset olisi kai syytä minunkin asentaa. Rob-s:n autossa ei nuo 16 mm:n spacerit näytä yhtään liian ulkonevilta.

Lemon kirjoitti pienoismalleista. Kyllä tuollaisen hankkiminen kiinnostaa. Ilmoittele hiukan kustannuksia ja mahdollista aikataulua, kun tiedät / ehdit.

Lemon

Ilmoittelen kyllä pienoismalleista, mutta se isompi A5 Cabrio taitaa tosiaan olla saatavilla vasta loppuvuodesta. Mutta jos silloin aikataulu antaa myöten, niin pikku projekti voisi olla hyvinkin paikallaan.  :)

Pekka T

Lemon, olen myös kiinostunut tästä 1:18 cabriosta, mutta katsotaan sitten myöhemmin kun se tulee ensin myyntiin.

Roba, ostin nämä H&R :n 10 mm keskittävät spacerit saksasta http://www.autoteilemann.de/opencms/opencms/html/de/Products/ZUBEHOeRxVON_A-Zx/SPORTLICHES_ZUBEHOeR/SPURVERBREITERUNG/409129

Minulla alkaa jo olla täysikokoelma noita spacereitä, kun on myös 5 mm:t (eivät keskitä) sekä aikaisemmin ostetut 25 ja 30 mm spacerit, jotka ostin A4:sta jääneisiin BBS:iin. BBS:t oli tarkoitus laittaa alle alunperin ennenkun löysin ebaystä nämä Hollow spoket tosi sopivaan hintaan. Noi leveämmät spacerit jäivät nyt turhaksi ostokseksi.  :)
BMW 328 i xDrive -13

Pekka T

Tämä madallusjousi asia etenee, eli H&R jousien asennus on ensiviikon tiistaina.
Maahantuojalla löytyy kuulemma tähän autoon -30mm sarja jossa akselimassa on yli 1100kg. Sopivuustaulukon mukaan pitäisi löytyä ainoastaan -40mm sarjaa?
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Pekka T:

Tiedätkö miten sinulla oleva urheilualusta poikkeaa meikäläisen vakiosta ? Onko sekä jouset että iskarit sporttisemmat - vaikuttaako tuohon H&R:n sopivuuteen mitenkään ? Alustan korkeushan pitäisi olla sama urheilu- ja vakioalustassa.

Pekka T

Eipä ole mitään tietoa, olettamuksia vain.
Iskarin luulisi olevan jäykempi, jos jouset ovat samanpituiset niin urheilualustaisessa niiden pitäisi sitten olla paksummat. A4:ssa urheilualusta tuo mukanaan poikittaistuen iskarien yläosaan, miten  näissä sitten on, eli pitäisi tutkia löytyykö tuota poikittaistukea.
Edit. Kävin katsomassa, poikittaistuki löytyy, se on musta kulmarauta iskarien yläpäässä (väliseinän takana)

Ebaystä tuli ostettua Elsawin, mistä asia varmaan selviäisi, mutta en ole vielä onnistunut asentamaan sitä.
Voisihan näistä 8:sta DVD levystä tehdä vaikka linnunkarkottimia.  :D
BMW 328 i xDrive -13

rob-s

LainaaEbaystä tuli ostettua Elsawin, mistä asia varmaan selviäisi, mutta en ole vielä onnistunut asentamaan sitä.
Voisihan näistä 8:sta DVD levystä tehdä vaikka linnunkarkottimia

Tuliko peräti 8 dvd levyä mukana?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy