quattrot

Aloittaja Tuuliviiri, 29.11.09 - klo:14:15

« edellinen - seuraava »

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 11.02.10 - klo:18:25
Joo mutta aika hyvä kuvanlaatu ja editointi.  :) Kiitos!

Editointi oli kyllä huippuluokkaa vaikka mahtipontinen yli minuutin intro meinasi kyllä enemmänkin vain naurattaa  ;D Olisi toiminut paremmin Hollywood-elokuvan alkuteksteihin.

Tuuliviiri

LainaaEi ole tapana koeajolla lirruutella. =)
myös Kymin lentokentällä tuli käytyä, vaan ei kuitenkaan kiitoradalla.

Simola pihtaa, kuin ainootaan... ;) Nyt alat laulaa lurittaa ja kertoa tarkemmin noista lumikahluujutuistasi. Miten Bemu käyttäytyi? Sutivatko renkaat? Oliko sitä lunta tiellä paljonkin? Heilahteliko perä, kun annoit hanaa?

Simola

LainaaSimola pihtaa, kuin ainootaan... Iskee silmää Nyt alat laulaa lurittaa ja kertoa tarkemmin noista lumikahluujutuistasi. Miten Bemu käyttäytyi? Sutivatko renkaat? Oliko sitä lunta tiellä paljonkin? Heilahteliko perä, kun annoit hanaa?

Vai että heilahtiko perä... =)
Kyllähän sitä äxää ihan riittävästi saa kuve edellä viedyksi. Ihan siinä missä muitakin nelikoita.
Kahluu hommiksi ei mennyt, mutta kyllä minä lumilla kävin, ja pyyhkijöitä tarvittiin, ja olis tarvittu sivulaseillekkin. ;)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Jii74

Tätä korttia ei olekaan täällä vielä vedetty, muilla quattro aiheisilla palstoilla jauhettu sitten enemmänkin.
Muun muassa tuolla http://www.ultimatevw.com/keskustelu/index.php?cmd=aihe&id=13600&sivu=45
PaiKallisen selvitys quattro tekniikasta ja sudenkuopista tuolla http://a6retrofit.tripod.com/articles/quattro.html
Tuossa videossa ei ilmeisesti quattron EDL toimi/otettu pois käytöstä...
Ilmeisen vahvat quattro-lasit minullakin 8)
Audi A4 Allroad Quattro 2.0 TDI -18

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Jii74 - 11.02.10 - klo:21:04
Tätä korttia ei olekaan täällä vielä vedetty, muilla quattro aiheisilla palstoilla jauhettu sitten enemmänkin.............
Olihan tämä jo täälläkin, sivulla 8 tässä ketjussa...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=58.210

Tos®

Kannattaa siis lukea alusta alkaen ;)

PS. Uuden CR-V bensa tomaatin puikoissa oltu....
En voi edes tähän topikkiin kommentoida, se ei vain kuulu tänne. Jopa vanhaa haldexia omaava golf on tarkempi.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tuuliviiri

Pohdittaessa eri nelivetotekniikoiden paremmuutta toisiinsa nähden, kehoitan hankkimaan niitä omakohtaisia ajokokemuksia. Saadaan aitoa ajotuntumaa, ja jopa raporttia koko touhusta. Niitä vasta on mukava lueskella.

Netti on nimittäin täynnä toinen toistaan kummempia videoita, joita tuijottamalla tuskin löytää totuutta. Heikommin uskovaisilla menee yöunet ja ääritapauksessa vaihtavat jopa merkkiä.  :o

Pekka T

Tuuliviiri , laitappa autosi tuonne autotalliin esille .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Tuuliviiri

LainaaTuuliviiri , laitappa autosi tuonne autotalliin esille .

Pittee katella ja kuulostella. Mulla yksi "tuunausprojekti" kesken. Siitä hieman vihiä allroad-huoneessa. Täynnä vihjailua...  ::)

Pekka T

No , sitä sitten odotellessa  ;)
BMW 328 i xDrive -13

Tuuliviiri

LainaaKahluu hommiksi ei mennyt, mutta kyllä minä lumilla kävin, ja pyyhkijöitä tarvittiin, ja olis tarvittu sivulaseillekkin.

Koeajo onnistunut, jos myyjällä hapan ilme, kun vie auton pois. Kerran Subaru-myyjä oli hieman ihmeissään, kun tuunattu ja puunattu Outback tuli takaisin yltä päältä kuraisena.  ::)

Silloin tarvittiin pyyhkijöitä, kun kuraa lenteli tuulilasiin. Meinasin jäädä kiinni sellaiseen upottavaan paikkaan entisellä kaatiksella, eräänä keväänä, sulien aikana.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 12.02.10 - klo:13:03
Pohdittaessa eri nelivetotekniikoiden paremmuutta toisiinsa nähden, kehoitan hankkimaan niitä omakohtaisia ajokokemuksia.

Poislukien tietenkin sinä itse?

R.U.F

Voi jumalauta!! Viikonlppuna olisi todellakin tarvinnut Quattroa tai ihan mitä vaan neliveto autoa, vaikka Lada Nivaa. Lähdin noutaan mökiltä sinne unohtuneita silmälaseja. No ajattelinkin, että onkohan tie aurattu pihaan asti ja jos ei ole niin pääseeköhän Passatilla perille tai edes lähellekkään. No mökkitielle päästyäni totesin, että ei onnistu ajamalla koska lunta oli ainakin 30cm ja paikotellen enemmänkin. Olisipa ollut mahtava herkutella perille autolla kuin kahlata kilometri lumessa nilkat jäässä. No päästyäni ihmisten ilmoille ja Raaheen niin talonmies oli aurannut katua, no huomasin suurehkon "palteen" ja ajattelin, että kyllähän se tuosta menee ja ajoin varovasti auraten uraa originaali R-line puskurillani. No PERKELE auto juuttui palteeseen koska ajoin liian varovaisesti. No tästä oppin sen verran, että seuraava auto on neliveto, Quattro tai mikä tahansa kunhan paasen silloin sinne minne haluan!. Nyt juon viinaa ja siiryn sinne puolelle, eli kalsari hommiin... olen puhunut.

Tuuliviiri

LainaaVoi jumalauta!! Viikonlppuna olisi todellakin tarvinnut Quattroa

Nämä ovat niitä elämän tarjoamia oppitunteja. :D Joku joskus huuteli, jotta mitä järkeä on hankkia nelivetoa, kun vajaavetoisellakin pärjää ihan hyvin. Niin pärjääkin, kunnes koittaa se yksi kerta, jolloin ei pärjääkään. Ja se yksi kerta saattaa olla joillekin liikaa, kuten esim. minulle. Ja eihän siitä asiasta pääse eroon muuten, kuin hankkimalla se quattro. Kunnes taas hankkiutuu tilanteeseen, jossa jää jumiin, josta seuraa se, että hankkii taas toisen, hieman erilaisemman quattron.  ;)

Varoituksen sana Raahen suuntaan: Jos hankit quattron, paluuta ei enää ole. Se vie mennessään.  8)

Markku J

Näin se vei minutkin. Uuden auton tilausta miettiessäni ajattelin, että avoautoksi kelpaisi etuvetoinenkin - sillähän vain nätisti kruisaillaan sanovat asiantuntijat. Mutta en saanut mielenrauhaa tuon ajatuksen kanssa, ja tänään tilasin sittenkin A5 Cabrion quattrona !

R.U.F

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.02.10 - klo:19:25
Näin se vei minutkin. Uuden auton tilausta miettiessäni ajattelin, että avoautoksi kelpaisi etuvetoinenkin - sillähän vain nätisti kruisaillaan sanovat asiantuntijat. Mutta en saanut mielenrauhaa tuon ajatuksen kanssa, ja tänään tilasin sittenkin A5 Cabrion quattrona !
OH HOH!!! Onnea Markulle hienon auton hankinnasta. Kerro nyt jumalauta lisää, että saa hekumoida täällä pikku viinoissaan. Minkä värinen jne.

Markku J

Sen tiedot on tuolla A5 chatissä... olin niin täpinöissäni päivällä, että piti heti laittaa.... suuria hetkiä minulle, kun jotain näin kallista ja itselleni hienoa hankin. Hiukan yli varojeni, mutta menköön.

Tuuliviiri

LainaaMutta en saanut mielenrauhaa tuon ajatuksen kanssa, ja tänään tilasin sittenkin A5 Cabrion quattrona !

In quattro veritas!  8)

Onnittelut veliseni!

Simola

LainaaMutta en saanut mielenrauhaa tuon ajatuksen kanssa, ja tänään tilasin sittenkin A5 Cabrion quattrona !

Kyllä se A5 on quattrona toinen auto kun etuvetona. Sen verran täytyy tunnustaa, ainakin jos talvikäytöstä puhumme. ;)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Tuuliviiri

LainaaKyllä se A5 on quattrona toinen auto kun etuvetona. Sen verran täytyy tunnustaa, ainakin jos talvikäytöstä puhumme.

Ja tuohon voisin Simola jatkaa, että kyllä se myös tuntuisi muillakin keleillä erilaiselta autolta. Ja pelkästään positiivisessa mielessä.

Pekka T

A5 quattron ajotuntuma on talvella hieman erillainen kuin A4 quattron ,kiihdyttäessä liukkaalla tienpinnalla A5 tarjoaa herkemmin perää sivulle kuin A4 .
Johtuuko tämä ilmiö lyhyemmästä akselivälistä  , osasyynä varmaan myös A5 :n S-tronic vs. A4 manuaalivaihteisto .
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Minä uskon siihen, että quattro osaltaan poistaa cabrion liian joustavan korin tuomia ongelmia kaarreajossa ja vaikeammissa olosuhteissa. Olen ollut kovin tyytyväinen huomattuani tämän 60:40 voimanjakosuhteen toimivuuden käytännössä. Nykyinen A4 quattro kääntyy niin nätisti mutkateillä ja rampeissa, kun vaan kaasua tarjoaa. Ja ylittää lumivallit yms. talviset esteet. Kaasua vaan peliin. No - avolla enemmän cruisailaan ihan varmasti, mutta tulee se olemaan meillä ympärivuotisessa käytössä kakkosautona. Niin ainakin luulen ja toivon.

Markku J

Veikkaisin, että tuo Pekka T:n havainto liittyy S tronic & quattro -konfiguraatioon, kuten minulla. Tämä minun A4 tarjoaa perää sivulle noin 20-30 cm kitkarenkailla, kun painaa kunnolla kaasua - ennenkuin ESP tarttuu tilaisuuteen. Tuo on vain hauskaa, kun sen tietää, ja uskaltaa luottaa ESP:n toimintaan. Tosi kiva on quattrolla tehdä lähtöjä kaupunkiajossakin tällä kelillä. Se vaan on niin hauska !

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.02.10 - klo:20:32
No - avolla enemmän cruisailaan ihan varmasti, mutta tulee se olemaan meillä ympärivuotisessa käytössä kakkosautona. Niin ainakin luulen ja toivon.

Sinä kun olet niin kova vaihtamaan autoja , niin vaikka et paljoa sitä käyttäisikään talvella , niin toivon ettet tekisi siitä kesäkissaa joka hylätään syksyn tullen  ;)
BMW 328 i xDrive -13

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.02.10 - klo:20:38
Veikkaisin, että tuo Pekka T:n havainto liittyy S tronic & quattro -konfiguraatioon, kuten minulla. Tämä minun A4 tarjoaa perää sivulle noin 20-30 cm kitkarenkailla, kun painaa kunnolla kaasua - ennenkuin ESP tarttuu tilaisuuteen. Tuo on vain hauskaa, kun sen tietää, ja uskaltaa luottaa ESP:n toimintaan. Tosi kiva on quattrolla tehdä lähtöjä kaupunkiajossakin tällä kelillä. Se vaan on niin hauska !

Jos näin on , niin ok , kunhan tuon vaan tietää . Ensimmäisellä kerralla hieman kyllä yllätti kun alkoi menemään linkkuun eräässä liikenneympyrässä .
BMW 328 i xDrive -13

ile

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 12.02.10 - klo:19:22

Nämä ovat niitä elämän tarjoamia oppitunteja. :D Joku joskus huuteli, jotta mitä järkeä on hankkia nelivetoa, kun vajaavetoisellakin pärjää ihan hyvin. Niin pärjääkin, kunnes koittaa se yksi kerta, jolloin ei pärjääkään. Ja se yksi kerta saattaa olla joillekin liikaa, kuten esim. minulle.

On muuten jännä juttu, että quattrojen jälkeen kun veteli kolme talvea etuvetoisella niin fiilispohjalla noita ei-pärjää-kertoja (tai oikeastaan 'nytkin kun olisi Q-mietteitä') tulee aika tiheään vs. aika ennen quattroja ;)

Markku J

Pekka T: ei tämä tule olemaan kesäkissa. Avossa hinnanpudotus on vielä isompi kuin kovakattoisissa, luullakseni. Kyllä tämän kanssa on tarkoitus mennä jopa 2 vuotta.

Pekka T

Niin hinnanpudotus on varmasti paljon suurempi kuin normaali autoissa , ainakin jos tarjoaa autoliikkeeseen vaihdossa uuteen autoon .
Mutta käytettynä näitä tulee olemaan hyvin vähän tarjolla , eli luulisi jonkun olevan halukas ostamaan suoraan ,
varsinkin silloin kun varsinainen käyttökausi alkaa eli keväällä . Silloin vaan ei taida itse olla halukas myymään .
BMW 328 i xDrive -13

Jii74

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 11.02.10 - klo:21:34
Olihan tämä jo täälläkin, sivulla 8 tässä ketjussa...
Sokko, eikä osaa hakeakaan...

PS. Onnittelut Markulle hienosta valinnasta (siis quattrosta, on se A5 cabriokin ihan OK), varmaan sopivasti keväälle saat auton.
Audi A4 Allroad Quattro 2.0 TDI -18

Tuuliviiri

LainaaOn muuten jännä juttu, että quattrojen jälkeen kun veteli kolme talvea etuvetoisella niin fiilispohjalla noita ei-pärjää-kertoja (tai oikeastaan 'nytkin kun olisi Q-mietteitä') tulee aika tiheään vs. aika ennen quattroja

Niinhän se on muutenkin asiat, tässä maailmassa. Monia asia jää huomaamatta, ennen kuin ne joutuu itse kohtaamaan. Sitten niitä osaakin huomioida jatkossa. Mutta hyvä asiahan tässä on se, että jälleen olet palannut nelivetoleiriin.  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy