Tässä on ollut plugari käytössä reilu 9kk.
Itse olen pannut merkille, että eturenkailla on enemmän pitoa kuin aikaisemmissa vag konsernin autoissa joilla olen ajanut (leon,golf,a4). Oletko huomannut samaa? Mietin alustan vaikutusta tuohon.
Tuo ratti missä on satelliittinappulat vaikuttaa kivalta, mutta sivustolla kahta eri tietoa. Löytyy etusivua selaamaalla alta kohokohdista että kuuluu tuohon malliin ja sitten taas lisävarusteluettelosta että vakiona vain 2,0 tsi..toki luettelo on juuri tammikuun alussa päivitetty niin saattaa olla että joutuu tällä hetkellä ruksaamaan tuon. Ja beatsia ei ilmeisesti edelleenkään saa tuohon hybridiin? Octaviassa tuon Cantonin sai sentään ladattavaan malliin.
Kahden nappulan ratti ei ainakaan kesällä kuulunut VZ plugariin vaan olisi maksanut merkittävästi lisää. Ymmärtääkseni se ei kuitenkaan tuo lisää kuin kaksi nappia ja hienommat läpyskät. Beatsit eivät myöskään olleet optiona.Onko joku nähnyt Cupra Connectin hintoja? Ymmärtääkseni se meille tärkein varuste, eli lämmityksen kauko-ohjaus kuuluu kahdesta connect-paketista kalliimpaan. Myyjä kertoi nuo kesäiset hinnat, mutta olen ehtinyt jo unohtaa ne.Saksalaisella foorumilla joku taisi sanoa, että Seat ja Cupra kallistuvat jälleen tämän kuun puolivälissä.
Ai onko cuprallakin erikseen oma Connect setti..Leon puolella kirjoittelinkin noista hifeistä, että omaan pheviin laitettiin sk-autosoundilla äänet kuntoon.
^^Sorry että spammaan tässä ketjussa Seat Leon kokemuksilla, mutta omassa farkussa jo ovien valmennus teki tosi ison muutoksen soundiin ja ovien jämäkkyyteen. Sitä voin kyllä varauksetta suositella.
Autobildin juttu 2% hinnankorotuksesta. Saksassa nämä tulivat voimaan tällä viikolla.https://www.autobild.de/artikel/seat-cupra-2022-sparen-preiserhoehung-schnell-sein-guenstig-jahreswechsel-21103547.htmlTehtaassa on puolet tuotantolinjoista suljettunahttps://www.abc.es/motor/economia/abci-seat-retoma-produccion-martorell-mitad-turnos-202201101303_noticia_amp.htmlOma Formentor näyttää edelleen alustavaa tuotantoviikkoa 10.
Itsellä ollut VZ310 -malli kohta puolisen vuotta. Moitittavaa en juuri keksi. Muutaman kerran on peruutuskamera jäänyt kytkeytymättä kun nopeasti lähtee liikkeelle ja -25c pakkasella toinen takaovi ei suostunut menemään lukkoon, mutta sekin ongelma poistui kyllä. Bensaa palaa ja makea on ajaa.
Skodassa sentään on päästy tuosta peruutuskameran ongelmasta päivyksen myötä ja samoin kuolleen kulman varoittajasta joka jäi "huutamaan" puoleksi tunniksi vaikka sammutit autonkin Kessy vaivaa myös edelleen. No täytyy kyllä käydä testaamassa tämä auto ehdottomasti.
Tänään Formentori kävi valtuutetussa huollossa satunnaisen navigaattorin/infotainmentin jumittamisen, sekä ajoittaisten vakionopeudensäätimen ja kessyn ongelmien takia. Lopputulos ei ollut yllättävä; vikoja ei havaittu huollossa, kaikki toimii ok. Ei auta kuin seurata tilannetta.
Tilattu 27.7 pääkaupunkiseudun Seat centeristä. Auto on VZ plugari koukulla, pre-crash assistentilla ja varashälyttimellä.Eikö sulla ole vielä mitään alustavaa viikkoa tuolla? Tai niin joo ei tietenkään näy jos ei ole tuon ketjun kautta tilannut. Minkälaista toimitusaikaa ne lupaili toukokuussa?https://oma.k-auto.fi/ Myyjä pistää myös päivityksen parin viikon välein kun semmoista pyysin.
Noniin... itsellä samat jutut edessä kuukauden kuluttua. Salaa toivoin, että nuo toimenpiteet olisi korjanneet näitä ominaisuuksia. Miltäs nyt näyttää kun on ajellut muutaman kerran lisää?
No eipä ole tuonne tunnuksia saanut. Aluksi luvattiin elokuussa, sitten marraskuussa, nyt viikolle 4 joka ei kuulemma sekään enää pidä paikkaansa:(
Pitänee näistä laittaa huoltoon taas viestiä, mutta jotenkin epäilen, ettei näitä ainakaan ihan heti kuntoon saada... Vaikka viat eivät kriittisiä olekkaan, niin ovat nämä pirun ärsyttäviä uudessa autossa. Muutoin kyllä autoon voi olla tyytyväinen.
Sama juttu, muuten mahtava auto mutta bugit ottaa päähän. Ajattelin, että voisi alkaa kiukuttelemaan kunnolla jos kevään aikana ei tule softapäivitystä joka korjaisi edes suurinta osaa vaivoista. Sotkisi vaikka kuluttaja-asiamiehenkin tähän soppaan.
Laittaahaan tämä miettimään, että miten ihmeessä isolta valmistajalta on voinut päästä tuotantoon esim. nyt tämä Kessyn toimintavarmuuden omaava tekele. Testaukset ovat kyllä olleet varmasti aika olemattomia. En nyt ainakaan vielä ole autoa vaihtoon laittamassa näiden vikojen takia, mutta kyllähän tämä aika vahvan kuvan antaa siihen, että seuraava auto ei tule olemaan vaggilainen.
Ilmeisesti ainakin päivitystä käytön sujuvuuteen on tulossa. Tiedä sitten miten paljon se vaikuttaa muuhun. En tajua kaikkea tuosta tekstistä, mutta kyse lienee kuitenkin normaalista softapäivityksestä.https://www.facebook.com/groups/750659785608657/posts/946972915977342/In combination with that update you will probably get some new updates, for eg: Kessy Advanced.