Autorahoituksen eri muodot

Aloittaja Automaatti, 28.03.11 - klo:11:43

« edellinen - seuraava »

Automaatti

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 28.03.11 - klo:10:31
Olen jokseenkin samaa mieltä joskin muutaman sadan euron takia moni killuu 'diesel tai bensa'-valinnan välillä. Toisaalta 'muutama sata euroa' vakuutusmaksussa tarkoittanee jo n.50 % korotusta auton vakuutusmaksuissa?

Mutta hei, siirtykää OP:n eli Osuuspankin asiakkaaksi, ottakaa autovakuutus
Pohjolasta, niin bonuksilla voi maksaa vakuutukset, jos on vähänkin rahaa pyörimässä pankissa.
En ole pitkään aikaan maksanut autovakuutuksia, lasku kyllä tulee, mutta
summan kohdalla on viisi tähteä. . .

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Automaatti - 28.03.11 - klo:11:43
Pohjolasta, niin bonuksilla voi maksaa vakuutukset, jos on vähänkin rahaa pyörimässä pankissa.
En ole pitkään aikaan maksanut autovakuutuksia, lasku kyllä tulle, mutta

Mitä tarkoittaa "jos on vähänkin rahaa pyörimässä pankissa."

Gigaa

En ole pitkään aikaan maksanut autovakuutuksia, lasku kyllä tulle, mutta

Ei ne ilmaiseksi sitä vakuutusta anna. Vertaappa vaikka niitä pankkimaksuja ja muita kuluja muihin pankkeihin. Mieluummin itse maksan palvelusta ja lainasta vähemmän ja otan vakuutuksen sieltä mistä sopivan edukkaasti saa.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 28.03.11 - klo:12:07
Mitä tarkoittaa "jos on vähänkin rahaa pyörimässä pankissa."

OP:n bonus on 0.25% lainoista ja säästöistä vuodessa. Siis jos autovakuutus on vaikka 800 euroa vuodessa, pitäisi tilillä olla "vähänkin rahaa" 800 / 0.0025 = 320 000 euroa.

Tai sitten tuo sama summa lainaa.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Automaatti

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 28.03.11 - klo:12:18
OP:n bonus on 0.25% lainoista ja säästöistä vuodessa. Siis jos autovakuutus on vaikka 800 euroa vuodessa, pitäisi tilillä olla "vähänkin rahaa" 800 / 0.0025 = 320 000 euroa.

Ai noinko se menee. Olen ollut pari vuotta OP:ssa eikä vakuutuksia ole
tarvinnut maksella, mutta eipä bonusprosentti kummonen ole. . .

Ton-1

Maksan mieluummin 'in cash' kun että omaan tuommosen lainan.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

savolaiskollega

Kyllä aikuisen pitäisi jo tietää, että ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan..... ;)

Automaatti

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 28.03.11 - klo:12:47
Kyllä aikuisen pitäisi jo tietää, että ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan..... ;)

Mutta hei, jossakin pankissahan sitä täytyy olla asiakkaana ja tuon edun
saa nyt OP:stä, niin voihan sen käyttää.
Itse asiassa, se on mukava katsella vakuutuslaskua, jossa on viisi tähteä. . .

tn62634

Ok, ei aiheuta toimenpiteitä. ;D

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Automaatti - 28.03.11 - klo:12:51
Mutta hei, jossakin pankissahan sitä täytyy olla asiakkaana

Mitenkähän lienee, ei kai mikään laki pakota olemaan minkään pankin asiakas.....jos pilkkua viilataan....

Tosin käytännössä tietenkin aika vaikeaa voisi olla... :D

Automaatti

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 28.03.11 - klo:12:53

Ok, ei aiheuta toimenpiteitä. ;D

Siis eihän tossa paljon vaivaa ole, avaat netissä tilin OP:ssä ja siirrät nykyisestä
pankistasi 320000.- OP:n tilille, se on siinä. . .

Urlaub

Tähdillä kuitattu vakuutusmaksu olisi tietysti hienoa, mutta kun Osuuspankista ei saa kilpailukykyistä tarjousta verrattuna johonkin muuhun pankkiin.

Omilla lainoillani, sijoituksillani ja muilla pyörityksilläni olen hyvä pankkiasiakas, jonka moni pankki on suoraan kertonutkin. Pankeista saamani tarjoukset ovat olleet hyviä ja turhat höpöhöpö-tuotteet on karsittu jo ennen tarjouksen antamista. Osuuspankki vaan ei pääse lähellekään samoihin lukuihin, vaikka palvelu sinällään hyvää onkin. Vastauksena on sitten vaan "katopa ko meillä on tämä poonussysteemi".  ::) En minä halua, että ylisuurilla pankkimaksuilla tehdään jotain elohopeakerhon matkoja maatalousnäyttelyihin ym.

Ei voi mitään, mutta en tuollaiseen k***ttaja pankkiin halua olla asiakassuhteessa.

Zoob

Vielä tätä pankki off-topicia. Samanlaisia ku*****jia on kaikki pankit ja ilmaisia lounaita ei ole kuten edellä taidettiin jo todetakin. Osuuspankin bonukset voi siirtää käyttötililleenkin, tosin tällöin niistä menee veroa 28%. Omien kilpailutusten perusteella op-pohjolan vakuutukset on olleet selvästi kilpailijoita kalliimpia joten se niistä viiden tähden laskuista...
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 28.03.11 - klo:14:46
Tähdillä kuitattu vakuutusmaksu olisi tietysti hienoa, mutta kun Osuuspankista ei saa kilpailukykyistä tarjousta verrattuna johonkin muuhun pankkiin.

Omilla lainoillani, sijoituksillani ja muilla pyörityksilläni olen hyvä pankkiasiakas, jonka moni pankki on suoraan kertonutkin. Pankeista saamani tarjoukset ovat olleet hyviä ja turhat höpöhöpö-tuotteet on karsittu jo ennen tarjouksen antamista. Osuuspankki vaan ei pääse lähellekään samoihin lukuihin, vaikka palvelu sinällään hyvää onkin. Vastauksena on sitten vaan "katopa ko meillä on tämä poonussysteemi".  ::) En minä halua, että ylisuurilla pankkimaksuilla tehdään jotain elohopeakerhon matkoja maatalousnäyttelyihin ym.

Ei voi mitään, mutta en tuollaiseen k***ttaja pankkiin halua olla asiakassuhteessa.

En ole kylla ihan samaa mielta tasta asiasta. Me kilpailutimme lahistolta kaikki omat pankkimme kun asuntolainaa otimme ja OP oli niista selvasti edullisin. Se tarjosi saman alhaisimman marginaalin (0.3%) kuin eras toinenkin pankki + paalle sai nuo mainitut bonukset, josta kertyy vuosittain useampi satanen rahaa. Lisaksi oli ainoa pankki joka silloin suostui viela antamaan lainan 1kk:n euriborilla (saastoa useita satasia vuodessa verrattuna suurempiin euriboreihin). Nyt tassa on jo kolmatta vuotta maksettu alle 100 euron korkoja kuukausittain, pienen marginaalin pienen euriborin takia. OP-pankeissa kannattaa muistaa etta jokainen pankki on vahan kuin oma yksikkonsa ja voi siis antaa lainoja omilla ehdoillaan. Meillakin tama pankinvaihto lahti onneksi liikkeelle Sampopankin verkkopankin mokailuista ja sotkuista.

Taman jalkeen kilpailutin vakuutukset (auto, tapaturma, henki, sairas, matkustaja, koti jne..) useassa eri vakuutusyhtiossa ja Pohjola oli toiseksi halvin meidan tapauksessa. Fennia taisi olla noin 50 euroa halvempi vuodessa. Ei siis oikein kannattanut vakuutuksia oikein muualta ottaa, kun osan vakuutuksista pystyi tosiaan maksamaan noilla bonuksilla. Kaiken lisaksi seka pankki etta vakuutusyhtio sijaitsi kumpikin alle kilometrin paasta kotoa.

Kale

OP oli meilläkin halvin edellisen asunnon kohdalla ja nyt rakentamislainaa haettaessa selkeästi halvin. Tosin jälkimmäisessä tapauksessa oli hyötyä suhteista. Bonuksista ei paljoa välitellä. Vakuutuksissa Pohjola hävis nykyisille vakuutuksille niin pahasti ettei tarvinut edes miettiä. Tarjouspyynnön lupasin kuitenkin ottaa raksalainan yhteydessä.

downtime

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 28.03.11 - klo:15:46
En ole kylla ihan samaa mielta tasta asiasta. Me kilpailutimme lahistolta kaikki omat pankkimme kun asuntolainaa otimme ja OP oli niista selvasti edullisin. Se tarjosi saman alhaisimman marginaalin (0.3%) kuin eras toinenkin pankki + paalle sai nuo mainitut bonukset, josta kertyy vuosittain useampi satanen rahaa. Lisaksi oli ainoa pankki joka silloin suostui viela antamaan lainan 1kk:n euriborilla (saastoa useita satasia vuodessa verrattuna suurempiin euriboreihin). Nyt tassa on jo kolmatta vuotta maksettu alle 100 euron korkoja kuukausittain, pienen marginaalin pienen euriborin takia. OP-pankeissa kannattaa muistaa etta jokainen pankki on vahan kuin oma yksikkonsa ja voi siis antaa lainoja omilla ehdoillaan. Meillakin tama pankinvaihto lahti onneksi liikkeelle Sampopankin verkkopankin mokailuista ja sotkuista.

Taman jalkeen kilpailutin vakuutukset (auto, tapaturma, henki, sairas, matkustaja, koti jne..) useassa eri vakuutusyhtiossa ja Pohjola oli toiseksi halvin meidan tapauksessa. Fennia taisi olla noin 50 euroa halvempi vuodessa. Ei siis oikein kannattanut vakuutuksia oikein muualta ottaa, kun osan vakuutuksista pystyi tosiaan maksamaan noilla bonuksilla. Kaiken lisaksi seka pankki etta vakuutusyhtio sijaitsi kumpikin alle kilometrin paasta kotoa.

Hassua. Meillä oli tismalleen sama tilanne. Sampo pankin sotkut alkoivat käydä pahasti hermoon ja heidän kanssaan oli pari sellaista tilannetta jota en tässä julkisesti viitsi avata.
No kuitenkin, asuntoa vaihdettaessa kilpailutettiin pankit ja kappa, op antoi myös meillä parhaan tarjouksen.
Vakuutuksissa autovakuutus oli halvin pohjolassa mutta kotivakuutus taas sitten ei. No erot olivat kuitenkin muutaman kympin vuodessa joten bonuksia hamuten sitten siirrettiin kaikki vakuutukset myös op:hen. Tyytyväisiä on oltu. Sampo pankkiin ei meidän perheellä tule enää ikinä asiaa.

makkis

Tähän pankkitopicciin ei minulla muuta sanottavaa, mutta jos itse tai puoliso on pankissa töissä, on lainaehdot ja vakuutusmaksut kohdillaan ilman kilpailutuksia  ;D

Markku J

Tästä kannattaisi tehdä oma topic, kun on näinkin paljon keskustelua pankeista. Varmaan mielenkiintoinen aihe useimmille.

Automaatti

Lainaus käyttäjältä: makkis - 28.03.11 - klo:20:49
Tähän pankkitopicciin ei minulla muuta sanottavaa, mutta jos itse tai puoliso on pankissa töissä, on lainaehdot ja vakuutusmaksut kohdillaan ilman kilpailutuksia  ;D

No tuota, kaikki alkoi siitä, kun joku pohti, että ei hanki jotain autoa, kun siinä
on kalliit vakuutukset.
Siis kuka se nyt vakuutuksia miettii, kun on autoa hankkimassa. . .
Jos vakuutus on muutaman kympin suurempi vuodessa, niin se ei auton ostossa
vaikuta mitään

McVAG

Otetaas pankkikeskustelusta lähtö autonvaihtoon liittyvään aiheeseen.

Kun meillä osalla ei löydy heti tililtä koko kauppasummaa niin tulee asioitua rahoituslaitosten kanssa. Itse olen ehtinyt asioida Nordean A1:n, OP:n ja viimeisimpänä Sammon kanssa.

Nordean kanssa homma toimi todella hyvin kun oli muutkin asiat siellä niin verkkopankista näki kaikki. OP hoiti asiat laittamalla tarpeellisen nipun paperia kerralla kaikkine maksukuitteineen (niin kuin nordeakin). Sammon kanssa otetaan ensi askeleita ja nyt on muutkin asiat Sammon huomassa. Yllättävää on että lähettävät joka kuukausi erikseen postissa maksulapun, eikö olisi näppärämpää antaa koko maksuajalle kerralla? Vai ovatka huomanneet että turhaa hommaa kun monet maksavat ylim. lyhennyksiä jne. Jolloin jää paljon turhaa paperia?

Entäs autoa ostaessa, kuinka kilpailutatte rahoituksen vai annatteko autokauppiaan päättää? Superbia ostaessa kauppias sanoi että Nordeasta saanut aina huonoimmat tarjoukset joten suositteli Sampoa johon sitten päädyin. Nyt sitten mietin kuinka nopeasti maksaisi pois vai alkaisiko kerätä tililelle/sijoittaa jotta olisi sitten 3-5 vuoden päästä seuraavaan hankintaan enemmän käteistä käytössä...

Markku J

Itse olen ottanut pankkilainan, kun on tarvinnut rahoittaa autokauppaa. Korko on aina ollut reilusti alempi, kun on voinut käyttää vakuutena jotain omaisuutta. Ja vakiopankissa asioiden homma hoituu todella mukavasti. Aktia minulla pankkina jo >15 vuotta ja palvelu aivan mahtavaa.

makkis

Puoliso otti ajokkiinsa rahoituksen aikoinaan autoliikkeestä, ei edes kysellyt mikä taho rahoittaa ja 1. lasku kertoi sen olevan silloin juuri maahamme maihinnousua aloitellut Alonson tukija Santander. Itse tarvitsin avoon aikanaan rahaa ja kun hyvin oli tuon Santanderin homma kohtuukorolla hoitunut, annoin myyjän laittaa samaan lafkaan.

Molemmat noista tuli maksettua reilustikin etuajassa ja kuukausierät oli mitä sattuu, minimissään kuitenkin sopimuksen mukainen. Mitään ylimääräisiä kuluja tai muutakaan "villistä" maksamisesta ei koitunut, saldo vaan väheni ko. summalla. Ajastaan kun nollaan meni, parin päivän päästä posti toi ilmoitusosan kera rahoitusyhtiön kiitoskirjeen ja toivomuksen käyttää heidän palveluitaan uudelleen.

Kerran jouduin heidän asiakaspalveluun soittamaan kun sähläsin avon liikenteestäpoiston kanssa. Palvelu toimi tosi hyvin, ei jonoja ja asia selvisi heti ja sain kuittauksen sähköpostiin.

Tällä kokemuksella ainakin tällaisilla pienemmillä summilla jäi kyllä ihan hyvä maku.

qmckone

Hetken kävi jo mielessä, et Automaatti on OP:n täti. Tai setä.

Vakuutusmaksuihin käytettynä OP-bonuksien hyöty näyttää tulevan siitä, että tällöin välttyy pääomatuloverolta (28 %). Veron joutuu maksamaan, jos ottaa bonukset tilille rahana.
A4 2.0Tq

Kotzi

Kyllä mullakin on tili OP:ssä, sekä säästötilikin siellä ja lisäks kaikki vakuutukset Pohjolassa. Tuleehan sieltä jotain hikisiä bonuksia, mutta aina näkee kun se muutama hassu bonuseuro (ei edes kymppiä) menee samantien pankin kuluihin ja jääkin välillä vielä maksettavaksi euro tai pari palvelumaksuja. Eli ihan yhtä tyhjän kanssa koko bonukset. Sama vajaa satasen autovakuutusmaksu menee joka kuukausi.

skriko

Tuolla rahalla ostetuista nokian osakkeista osingot 19000 puhtaana käteen. Tänään myydessä 35527,69 puhtaana käteen parin viikon sijoituksella. Olisiko tuo parempi vaihtoehto auton vakuutuskuittaukseen. Jos tilillä olisi "vähänkin rahaa". :-\

gloter

Pohjolalla lasivakuutuksessa ei ole korjausmahdollisuutta (siis vakuutusyhtiön piikkiin). Vain lasin uusiminen. Tämä pikku detaljina. Itse pyrin paikkauttamaan lasin aina kun se on mahdollista. Novuksen kaverit Herttoniemessä ja Vantaalla jossain uuden volkkaricenterin takana osaavat asiansa. Lasinvaihdoista kuulee paljon epäonnistumisia. Turvasta sain itse halvimmat vakuutukset suunnilleen samoilla ehdoilla muuten. Rahoitusasioissa olen käyttänyt pankkia kun korko on ollut sopivampi vakuuksista johtuen  verrattuna autoliikkeitten rahoitukseen. Tosin nyt viimeksi olisin saanut henkilöstökassasta samoilla kuluilla mutta pankissa homma hoitui helpommin. Köyhä kun on niin ei voi pöytään tempaista setelinippua tosta noin vaan.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

apo

Lainaus käyttäjältä: makkis - 28.03.11 - klo:20:49

Makkis osui naulan kantaan.  ;D
Nykyään niitä on verottajan toimesta heikennetty olennaisesti.

Vakuutuksista puhuttaessa kannattaa myös lukea ne pienellä printatut, niin kuin tuossa edellisessä viestissä on kerrottu tuosta lasivakuutuksesta.

mla

Lainaus käyttäjältä: gloter - 29.03.11 - klo:08:23
Pohjolalla lasivakuutuksessa ei ole korjausmahdollisuutta (siis vakuutusyhtiön piikkiin). Vain lasin uusiminen. Tämä pikku detaljina. Itse pyrin paikkauttamaan lasin aina kun se on mahdollista. Novuksen kaverit Herttoniemessä ja Vantaalla jossain uuden volkkaricenterin takana osaavat asiansa. Lasinvaihdoista kuulee paljon epäonnistumisia.

Paikkauksessa vain on se huono puoli, että lasi ei tule muutoin uusituksi. Itsellä on omavastuuton lasivakuutus, joten sen vaihdot tulevat ilmaiseksi (pl. ALVit pitää firman autoista tilittää vakuutusyhtiön puolesta). Lähes vuoden välein nuo lasit ovat vaihtokunnossa eli jostain tulee (yleensä ohittavasta tai vastaantulevasta autosta) kova isku joka halkaisee lasin tieliikennekelvottomaksi jolloin vakuutus korvaa sen vaihdon. Tuleepahan pidettyä lasi kirkkaana eikä naarmuisena. En ole kertaakaan jaksanut nähdä vaivaa paikkauksessa kun samalla vaivalla saa uuden naarmuttoman lasin. Vuodesta 2000 lähtien laseja on vaihdettu kymmeniä (autoja tuona aikana ollut 17kpl) ja yksikään vaihto ei ole mennyt pieleen mitenkään. Kokeiltu on smart-repair tyyppisiä pikkupajoja ja merkkiliikkeitä.
Toki liikkeet mielellään paikkaavat kun saavat siitä paremman katteen lyhyemmässä ajassa - siksi kannattaa pelotella noilla 'epäonnistuneilla' vaihdoilla :)
Erehdyin koittamaan noita paikkoja jossain vaiheessa ja aivan turhia olivat - särö uusiutui aina jonkin ajan kuluttua ja olisi pitänyt paikkauttaa uusiksi tai sitten se lasi meni kuitenkin vaihtoon. Ainoa mihin tehosi oli ne häränsilmät, mutta ei ne ole ilman paikkaustakaan lähteneet leviämään, vaikka on oikein odoteltu että koska lasi halkeisi (aiemmin Fennian ehdoissa oli etteivät korvaa paikkoja, nyt on toisin)
Paljon helpommalla on päässyt kun vaihtaa sen lasin sitten kun on tarpeeksi iskua saanut - sen jälkeen on taas uusi kirkas lasi käytössä.
Sori vähän taas OT :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Paarma

Lainaus käyttäjältä: migis - 28.03.11 - klo:12:11
Ei ne ilmaiseksi sitä vakuutusta anna. Vertaappa vaikka niitä pankkimaksuja ja muita kuluja muihin pankkeihin. Mieluummin itse maksan palvelusta ja lainasta vähemmän ja otan vakuutuksen sieltä mistä sopivan edukkaasti saa.

Juuri näin.

Yritymme kilpailuttaa asuntolainamme ja olisimme olleet kiinostuneita tuosta OP kokonaisuudesta, nykyinen marginaalimme on niin hyvä että OP ei olisi myöntänyt meille bonuksia ollenkaan päästäkseen samaan marginaaliin. Kaikki maailman bonukset ja jäsenedut asiakas maksaa itse jossain kohtaa, näin se vaan menee.

Jos itsellä on vähääkään liikennevakuutuksen bonuksia kannattaa nuo vakuutukset ottaa suoraan vakuutusyhtiöstä, miksi?

Perusautoissa, siis eniten rekisteröidyssä, pienempi vakuutusmaksu. Esim. Golf liikenteen bonuksilla 50% ja kasko 70% on maksu noin 600â,¬ vuodessa melkeimpä kaikilla yhtiöillä, siis liikenne ja laajakasko.
Pienempi omavastuu (150/300) kolariosassa (vaunuosassa), millä nimellä sitä kutsutaankaan eri yhtiössä. Rahoituskaskoissa uusilla sopimuksilla taitaa nykyään minimi olla 500â,¬.
Paremmat keskeytysvakuutukset, päiväkorvaukset huomattasti suuremmat.
Mahdollisuus vaikuttaa lasivakuutuksen omavastuuseen.
Bonukset nousee vuosittain, mikäli ei ole jo täydet.

Miinuksena mahdollisessa vahinkotilanteessa bonuksien laskeminen.

Jep olen vakuutusyhtiössä töissä  ;)
Jos se ei kulje kromaa se!!

gloter

apo: OT onkin nettipalstojen suola  :D. Lasin uusimisessa on muistaakseni Turvalla 160 tai 150 euron omavastuu. En tiedä, saisivatko yksityisasiakkaat omavastuutonta vakuutusta. Tietenkin jokainen puolustaa omaa leipäänsä ja värittää jutut itselleen sopiviksi. Se on ihan ymmärrettävää. Mutta aivan samoin VAG-autoilijoista suurin osa ovat aivan tyytyväisiä rakkineisiinsa ja saamaansa palveluun vaikka toisin voisi luulla kun lueskelee juttuja vaikka täältä. Ammattikäytössä on ymmärrettävää harrastaa mieluummin lasin vaihtoa. Itse olen ehkä hiukan neuroottinen auton pidon suhteen enkä mielellään luovuta sitä kenen tahansa käsiin. En kyllä mene huoltohalliinkaan pelaamaan taskubiljardia asentajan viereen. Odotan kauhulla sitä hetkeä kun tulee eteen isompi kolarikorjaus (onneksi isoja ei ole vielä koskaan tullut ja viimeisimmästä pienestäkin on jo toistakymmentä vuotta aikaa) ja syynään autoa fikkarin ja suurennuslasin kanssa ja mittaan sovituksia  :D :D. Ehkä siksi koen lasin vaihdon suureksi epäonnistumisten miinakentäksi kuten kaiken muunkin missä pitää vähän enemmän tehdä kuin vaihtaa risa osa uuteen (siinäkin voi epäonnistua). Itselläni on lähinnä häränsilmiä tullut ja ne on heti paikattu. Halkeamia ei ole ollut tai ehtinyt tulla. Nyt meni todellakin OT, pahoittelen.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy