Autorahoituksen eri muodot

Aloittaja Automaatti, 28.03.11 - klo:11:43

« edellinen - seuraava »

gloter

Korjaus: ei siis apolle vaan mla:lle. sori sekoilu. Ei muuta. En ehtinyt muokkaamaan.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

savolaiskollega

Toisaaltahan koko keskustelu autorahoituksesta on täysin turhaa, koska tosimiehet ostavat aina KÃ,,TEISELLÃ,, ! :D Tai niin ainakin isot pojat on mulle aina sanoneet....rahoitukset on persaukisia varten. ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 29.03.11 - klo:10:55
Toisaaltahan koko keskustelu autorahoituksesta on täysin turhaa, koska tosimiehet ostavat aina KÃ,,TEISELLÃ,, ! :D Tai niin ainakin isot pojat on mulle aina sanoneet....rahoitukset on persaukisia varten. ;D

Jos tosimiehet ei osaa rahalla muuta tehdä niin sitten  ;D

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.03.11 - klo:13:23
Jos tosimiehet ei osaa rahalla muuta tehdä niin sitten  ;D

Siinäpä se....joillakin se vaan on selkärangassa, että kaikki pitää ostaa käteisellä, tai ei voi ostaa ollenkaan....itse olen ajatellut asian niin, että kun pitää huolen ettei ota ylisuuria pätkiä, niin miksei hyödyntäisi nykyisiä äärimmäisen käteviä rahoituksia.

Sillä kun ei ole mitään merkitystä lukeeko oma nimi omistajan vaiko haltijan kohdalla. Tosin stalkkereille, jotka lähettelee trafille maksullisia omistajanselvityspyyntöjä, se on paljon mehukkaampaa jos rahoitusyhtiö onkin se omistaja... :D

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 29.03.11 - klo:13:33
Sillä kun ei ole mitään merkitystä lukeeko oma nimi omistajan vaiko haltijan kohdalla. Tosin stalkkereille, jotka lähettelee trafille maksullisia omistajanselvityspyyntöjä, se on paljon mehukkaampaa jos rahoitusyhtiö onkin se omistaja... :D

Itsellä tällä hetkellä käyttöautossani omistaja on rah.yhtiö, haltija työnantajani ja vasta otteen lisätekstissä on maininta minusta, 2. haltijana ;D

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Automaatti

Lainaus käyttäjältä: jpmckone - 28.03.11 - klo:22:59
Hetken kävi jo mielessä, et Automaatti on OP:n täti. Tai setä.

Vakuutusmaksuihin käytettynä OP-bonuksien hyöty näyttää tulevan siitä, että tällöin välttyy pääomatuloverolta (28 %). Veron joutuu maksamaan, jos ottaa bonukset tilille rahana.

En ole OP:n setä. Olen ollut asiakkaana pari vuotta ihan noiden OP:n rahastojen
takia, rahastot pärjäävät hyvin vertailuissa.
Bonuksista en tiennyt mitään ennen kuin tuli eka viiden tähden lasku.

Ps.Tänään kävin koeajamassa uuden A6:sen, mutta ei nyt oikein sytyttänyt.


skriko

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 29.03.11 - klo:13:33
Siinäpä se....joillakin se vaan on selkärangassa, että kaikki pitää ostaa käteisellä, tai ei voi ostaa ollenkaan....itse olen ajatellut asian niin, että kun pitää huolen ettei ota ylisuuria pätkiä, niin miksei hyödyntäisi nykyisiä äärimmäisen käteviä rahoituksia.

Sillä kun ei ole mitään merkitystä lukeeko oma nimi omistajan vaiko haltijan kohdalla. Tosin stalkkereille, jotka lähettelee trafille maksullisia omistajanselvityspyyntöjä, se on paljon mehukkaampaa jos rahoitusyhtiö onkin se omistaja... :D

Kanssasi täydellisesti samaa mieltä. Korot ovat nyt niin alhaisia, ettei kannata sitoa yhtään rahaa autoon jos se vaan on mahdollista. Paitsi tietenkin silloin jos ei keksi mitään tuottavampaa käyttöä tuolle rahalle. Kaippa nuo jotka niitä kyselyjä tekevät luulevat että poikkeuksetta jos auto on rahoitusyhtiön nimissä haltialla ei ole ollut käteistä. Voipi olla että tuollaisilla kyselijöillä on niin huono itsetunto että oma auto ei saisi missään nimessä olla rahoitusyhtiön ettei naapuri saa tietää.

Quality


Sattui silmiin tuolla Mese-ketjussa myyntilappu, jossa rahoituskoroksi oli merkitty 6.9 %. En itse kyllä tuollaista korkoa suostuisi maksamaan. - Entä muut?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Quality - 09.04.11 - klo:06:41
Sattui silmiin tuolla Mese-ketjussa myyntilappu, jossa rahoituskoroksi oli merkitty 6.9 %. En itse kyllä tuollaista korkoa suostuisi maksamaan. - Entä muut?

Ei todellakaan. Melko hävytön hinta rahalle.

Tällä hetkellä kelvollisen autorahoituksen korko alkaa kakkosella.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 09.04.11 - klo:09:43
Ei todellakaan. Melko hävytön hinta rahalle.

Tällä hetkellä kelvollisen autorahoituksen korko alkaa kakkosella.

No tuohon ehkä sanoisin kuitenkin, että jos mitään erikoista tarjousta ei autoliikkeellä ole menossa, niin kakkosella alkavia korkotarjouksia ei tipu....tai sitten pitää ottaa se jostain muualta. Normaalikorot kuitenkin rahoituksessa firmoilla on siellä 6 prossan paikkeilla, ainakin vielä reilu vuosi sitten. Ei pidä yleistää näkyviä mainoskampanjoita koskemaan kaikkia.... ;)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 09.04.11 - klo:09:52
No tuohon ehkä sanoisin kuitenkin, että jos mitään erikoista tarjousta ei autoliikkeellä ole menossa, niin kakkosella alkavia korkotarjouksia ei tipu....tai sitten pitää ottaa se jostain muualta.

Nimenomaan muualtahan se rahoitus kannattaa hankkia, siis jos halvalla haluaa.

Pankista saa huonompikin asiakas lainaa jollain 1,0 prosentin marginaalilla ja kun esim. 3 kk:n euribor on 1,29, niin Vehon tarjoama korko on kolminkertainen (2,29 vs. 6,9)!

Tietty joku sanoo pankissa asioimisen olevan nii-iiiin vaikeaa. En ole koskaan autoliikkeestä rahoitusta ottanut, mutta enpä usko sieltäkään rahaa heltiävän ilman paperitöitä ja pitää vielä viedä dokumentitkin syynättäviksi. Tutun pankin kanssa ei tarvitse säätää mitään tuollaisia.

Mitä ihmettä palkkani ja luottotietomerkinnät jollekin automyyjälle kuuluvat? Eiköhän ne ole oma ja korkeintaan pankkini asia.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 09.04.11 - klo:10:06


Mitä ihmettä palkkani ja luottotietomerkinnät jollekin automyyjälle kuuluvat? Eiköhän ne ole oma ja korkeintaan pankkini asia.

Kyllä ne yleensä kuuluu, jos joltain haluaa rahaa...ei se myyjä niitä itelleen kysy vaan rahoituspäätöstä varten. En minäkään lainaisi kenellekään rahaa pelkästään kivojen lupauksien verukkeella... :D

Ja jos sattuu vaikka olemaan niin että pankista ei ole sen kummempia suhteita, kiinnityksiä tms. niin en nyt usko että sieltäkään ihan tuosta vaan muutamaa kymmentä tonnia saa lainaksi....kaikki ei ole pankin kanssa "silleen"..... ;)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 09.04.11 - klo:10:14
Ja jos sattuu vaikka olemaan niin että pankista ei ole sen kummempia suhteita, kiinnityksiä tms. niin en nyt usko että sieltäkään ihan tuosta vaan muutamaa kymmentä tonnia saa lainaksi....kaikki ei ole pankin kanssa "silleen"..... ;)

Jos oikeasti on varaa laittaa kymmeniä tuhansia autoon, niin on varmasti jo hyvä asiakas pankillekin ja saa rakennettua hyvän asiakassuhteen, joka näkyy palvelun hinnoissa.

Ei pankkia pelkkänä palkkatilinä kannata pitää.

Ktk

Ei automyyjä asiakkaan palkkaa/luottotietoja näe, korkeintaan palkkahaarukka joka ei kerro käytännössä mitään, osassa rahoitusyhtiöiden sähköisistä rahoitushakemuksista ei edes kysytä palkkaa. Normi diipa-daapaa niissä sähköisissä lomakkeissa on, asumismuotoa, intti käyty, ammatti yms. Jos moisia tietoja jännittää niin kannattaa laittaa foliohattu muutenkin päähän. Suuri osa hakemuksita menee vieläpä suoraan automaattisesti läpi jolloin entterin painalluksen jälkeen menee semmoinen 5 sekkaa kun tulee hyväksyttynä takaisin.

Btw. Suomalaisten rahoitusyhtiöiden korot ovat nousseet selkeästi keväällä. 4,95-5,95 % alkaa olla nyt aika normia. Tosin luokkaa 2,95 % "tarjouksia" on ollut viime aikoina vähän väliä, saattavat olla esim. viikonloppunäyttelyn verran voimassa ja vain yhdessä rahoitusyhtiössä hyödynnettävissä.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 09.04.11 - klo:10:06

En ole koskaan autoliikkeestä rahoitusta ottanut, mutta enpä usko sieltäkään rahaa heltiävän ilman paperitöitä ja pitää vielä viedä dokumentitkin syynättäviksi.
No ei tarvitse viedä mitään dokumenttia jos ei henkilötodistusta tällaiseksi lueta.

Ktk

No ei todellakaan tarvitse mitään papereita ja sähköisen rahoitushakemuksen/-päätöksen teko kestää muutaman minuutin. Rahoitusyhtiöiden järjestelmissä on tarvittavat tiedot ja niitä ei automyyjä näe millään tavalla. Yrityksien rahoituksissa sen sijaan saattaa joutua toimittamaan lisäinfoa varsinkin jos firma on suht tuore.

skriko

Siitäkin voi tehdä tarjouksen mitä on valmis korkoa maksamaan. Syksyllä ostaessanin Sciroccon pyysivät 6,9 korkoa. Sanoin maksavani 3.9 muuten ei kauppoja synny, kaupat syntyi. Tarjous autosta tosin pitää pyytää ennen, muuten antavat vaikka nolla korolla ja siirtävät sen auton hintaan. Koska autoliikkeet ottavat joskus takkiinsa korossa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 09.04.11 - klo:11:07
No ei todellakaan tarvitse mitään papereita ja sähköisen rahoitushakemuksen/-päätöksen teko kestää muutaman minuutin. Rahoitusyhtiöiden järjestelmissä on tarvittavat tiedot ja niitä ei automyyjä näe millään tavalla.

Siis todellako riittää, että automyyjä syöttää nimeni koneelleen, niin kone sylkäisee rahoituspäätöksen muutamassa minuutissa ilman mitään tarkempia tietoja taloudellisesta tilastani?

Jos noin on, niin en tosiaan ihmettele tuollaisia normaaliin korkoon verrattuna kolminkertaisia korkoja. On siinä rahoittajalla riskipreemiot koholla reilusti. Sehän on melkein kuin pikavippiä hakisi tai kotimaista subprimepyramidia rakentaisi.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 09.04.11 - klo:17:49
Siis todellako riittää, että automyyjä syöttää nimeni koneelleen, niin kone sylkäisee rahoituspäätöksen muutamassa minuutissa ilman mitään tarkempia tietoja taloudellisesta tilastani?

Jos noin on, niin en tosiaan ihmettele tuollaisia normaaliin korkoon verrattuna kolminkertaisia korkoja. On siinä rahoittajalla riskipreemiot koholla reilusti. Sehän on melkein kuin pikavippiä hakisi tai kotimaista subprimepyramidia rakentaisi.
Kun on riittävä käsiraha kasassa muodossa tai toisessa, siinä hakemuksessa voi lukea lähes mitä vaan.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 09.04.11 - klo:17:49
Siis todellako riittää, että automyyjä syöttää nimeni koneelleen, niin kone sylkäisee rahoituspäätöksen muutamassa minuutissa ilman mitään tarkempia tietoja taloudellisesta tilastani?

Jos noin on, niin en tosiaan ihmettele tuollaisia normaaliin korkoon verrattuna kolminkertaisia korkoja. On siinä rahoittajalla riskipreemiot koholla reilusti. Sehän on melkein kuin pikavippiä hakisi tai kotimaista subprimepyramidia rakentaisi.

Ei multakaan kyselty nykyiseen rahoitukseen tuloista kuin haarukka joka taisi mennä tonnin-kahden portaissa ylöspäin, varsin karkea tulotieto kuitenkin. Työsuhteen kesto, vakituinen/määräaikainen, asumismuoto, siviilisääty, armeija ja päätös oli pöydällä alle 10:ssä sekunnissa tietojen syöttämisestä.

Käsiraha kun on riittävä niin eihän tuo riski aivan valtava ole, auto kuitenkin jää rahoittajalle pantiksi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

makkis

LainaaKäsiraha kun on riittävä niin eihän tuo riski aivan valtava ole, auto kuitenkin jää rahoittajalle pantiksi.

Aika pienellä käsirahalla kuitenkin kauppoja tehdään. Tulee vaan äkkiseltään mieleen, kun autojen arvonalenema on aika huimaa, jotta onhan se nyt kuitenkin aika pitkä prosessi laskun eräpäivästä siihen hetkeen, kun hinuri pihasta vakuuden noutaa. Tällaiseen tilanteen ajautunut on todennäköisesti myös "vakuuttaan" kaltoin kohdellut.

Tiedän tapauksen ihan tosielämästä, siinä vaiheessa kun ulosottoprosessi tuomioineen oli valmis ja rahoittaja sai noutaa vakuutensa, ei tuolla autolla ollut rekisterikilpeään lukuunottamatta pienintä yhteistä nimittäjää vakuutena olleen auton kanssa. Kaksi sylinteriäkin oli hävinnyt ja moottori kääntynyt "nurinpäin"  ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: makkis - 09.04.11 - klo:21:47
Aika pienellä käsirahalla kuitenkin kauppoja tehdään. Tulee vaan äkkiseltään mieleen, kun autojen arvonalenema on aika huimaa, jotta onhan se nyt kuitenkin aika pitkä prosessi laskun eräpäivästä siihen hetkeen, kun hinuri pihasta vakuuden noutaa. Tällaiseen tilanteen ajautunut on todennäköisesti myös "vakuuttaan" kaltoin kohdellut.

Deltahan kauppasi jopa prosentin käsirahalla mutta sillä ei saanut kuin olikos 10:n lainan, 10% on melko yleinen minimikäsiraha ja jos haluaa suuremman jämäerän niin käsirahaa tarvitsee kuulemma enemmän...käsittääkseni sen jämäerän verran vähintään.

En tiedä sitten kuinka pian rahoitusyhtiö saa omaisuutensa pihasta noutaa jos niikseen menee, mutta eiköhän siihen helposti vähintään 2-3kk tuhraudu.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Keke78

Mikä rahoitusyhtiö / muoto on halvin, paras ja joustavin näissä lainahässäköissä?? Oon nyt yrittänyt katella eri vaihtoehtoja mutta näyttää siltä että alta 7% korkoa ei tarjoa mikään, se on aika vitusti kun miettii että 3kk euribor on tällä hetkellä 1.4% luokkaa ja vahvasti näyttää siltä että ei Ekp ainakaan mihinkään kovin suureen korkojen korotusrumbaan voi alkaa. Joustoluotto->8% korko, ei vitussa.

Onko mitään muita vaihtoehtoja kuin autorahoitus, ovatko esim. joustoluotot ja muut vastaavat mitenkään kilpailukykyisiä näissä asioissa, yritin googlaa mutta en saanyt oikein tolkkua tähän asiaan. Pystyykö noissa autorahoituksissa muuttamaan helposti kk maksun määrää jos ja kun rahatilanne paranee (mulla loppuu 300 euron opintolainan lyhennys n. vuoden päästä).


Fabia rs combi -11

Quality


Vertailu ei ole kovin yksinkertaista, sillä rahan "hinta" vaihtelee asiakassuhteen mukaan. Kuten aiemmin on todettu, pankit profiloivat asiakkaansa, jolloin maksukyky määritellään luottorekisteritietojen sekä aiempien lainojen ja talletusten lisäksi tulotason, asiakassuhteen keston, jopa iän perusteella. Ja pitää muistaa, että pankkilainaan tarvitaan aina vakuus, eikä auto kelpaa siihen. Vakuus voi olla joko omaisuutta tai takaajia. Voihan pankeista saada noita lyhytaikaisia kulutusluottoja kai ilman vakuuttakin, mutta silloin puhutaan jo niin kalliista rahasta, että autoliikkeiden tarjoamat rahoitusmuodot ovat täysin kilpailukykyisiä.

Suosittelen, että otat yhteyttä omaan pankkiisi ja neuvottelet, millä ehdoilla sieltä autolaina heltiäisi. Vetailu autoliikkeen tarjoamaan vaihtoehtoon (tai vaihtoehtoihin) ei liene sen jälkeen kovin hankalaa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Tollo Peloton

#54
Autoliikkeestä kun otat rahoituksen ja jos ei pysty maksamaan sitä menee auto alta mutta pankista kun otat rahoituksen ja jos sitä ei pysty hoitamaan menee talo alta. Autorahoitusyhtiöön riittää auto lainan vakuudeksi ja se että käy säännöllisesti töissä. Pankille auto ei riitä vakuudeksi vaan pitää olla takaajia ja  talo vakuutena. Liikkeen kanssa voit itse määritellä laina-ajan pituuden, eräpäivän, maksuerien suuruudet tai sen maksatko lainaa pois tasaerissä vaiko maksatko lopussa jonkun suuremman erän jolla saat sitä edeltävät erät mahdollisimman pieniksi.  Nämä asiat toki voi neuvotella varmasti pankinkin kanssa. Autorahoituksessa korko pysyy samana koko rahoituksen olemassaoloajan mutta pankkilainassa se ei ole ollenkaan varmaa ainakaan jos lainalle ei ole neuvoteltu kiinteää korkoa.

Se riittää kun maksaa joka kuukausi sen vähimmäiserän mikä paperissa lukee ja sitten niinä kuukausina joina saa enempi rahaa voi tietysti maksaa oman mielen mukaan enempi mutta kuukausierä pysyy aina paperilla sinä minä se on lainaa tehdessä luotu eikä sitä voi muutella suuremmaksi (kesken laina-ajan) papereihin. Autoliikkeen lainan perustamiskulut ovat yleensä 0-200eur riippuen tarjouksista ja liikkeestä. Lainaa hakiessa riittää kun hakijalla on aselvelvollisuus suoritettuna ja hän on ollut töissä tietyn ajan samassa työpaikassa sekä asunut tietyssä osoitteessa jonkin aikaa. Lisäksi kysyvät parisuhteen muotoa, ammattia sekä onko työsuhde vakituinen. Ajokortti pitää olla mukana mutta muita papereita ei tarvita. Lainapäätös tulee myyjälle samantien kun se on sinne yhtiöön syötetty. Vanha autolaina ei tarvitse olla maksettu kokonaan pois sitten kun tekee mieli vaihtaa uuteen van sen voi siirtää yhteen uuden velan kanssa tai toki maksaa pois jos niin haluaa tehdä. Käytetyimmät autorahoitusyhtiöt ovat OP-Pohjola, Nordea rahoitus ja Handelsbanken rahoitus. Korko vaihtelee sen mukaan mitä merkkiä katsotaan, onko auto vanha vai uusi, onko autoliikkeellä, rahoitusyhtiöllä tai automerkillä joku kampanja päällä ja se voi olla siis kaikkea 0-7,9% väliltä.

jukkak

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 10.04.11 - klo:11:20
Autoliikkeestä kun otat rahoituksen ja jos ei pysty maksamaan sitä menee auto alta mutta pankista kun otat rahoituksen ja jos sitä ei pysty hoitamaan menee talo alta. Autorahoitusyhtiöön riittää auto lainan vakuudeksi ja se että käy säännöllisesti töissä. Pankille auto ei riitä vakuudeksi vaan pitää olla takaajia ja  talo vakuutena.

On pankeillakin tuotteita, jossa auto useassa tilanteessa käy vakuudeksi. Voisin kuvitella pankkien autorahoitusten korkojen olevan huomattavasti liikkeestä saatuja korkoja matalemmat. Tässä esim Nordean rahoitus http://www.nordea.fi/Yritykset+ja+yhteis%C3%B6t/Rahoitus/Autorahoitus/953442.html

Tollo Peloton

Kun selailee eilisen tai tämän päivän Helsingin sanomia on siellä useampia automainoksia eri autoliikeketjuilta ja useita joissa korko on 0-4% ja se on voimassa koko laina-ajan. Eli korko ei todellakaan ole suuri. Perustamiskulut ovat tavallisesti noin 100-200eur eli sekään ei ole mikään suuri summa.

Tuskin mikään pankki pystyy parempaankaan?

Tuo Nordean A1 on sekin autoliikkeen tarjoama rahoitusmuoto ja nimeomaan autorahoituksia myöntävän Nordea rahoituksen eikä Nordea pankin tuote.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 10.04.11 - klo:12:06
Kun selailee eilisen tai tämän päivän Helsingin sanomia on siellä useampia automainoksia eri autoliikeketjuilta ja useita joissa korko on 0-4% ja se on voimassa koko laina-ajan.

Jos KSL:n (kuluttajansuojalain) mukainen korko todellakin on 0 - 4 %:a, niin tarjous on hyvä.

Ongelma vaan on siinä, että autokauppiaat ovat yleensä koijareita ja puhuvat vain korosta, eivät KSL:n mukaisesta korosta, johon lasketaan kaikki kiinteät maksutkin.

Hyvältä kuulostavaan 4 %:n korkoon kun lisätään kuukausittainen 8 euron "laskutuspalkkio" ja satasen tai parin perustamiskulut, niin 4 %:n korko onkin jo 6-7 %:a. Se taas ei ole millään muotoa kohtuullinen hinta rahasta.

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 10.04.11 - klo:12:06
Eli korko ei todellakaan ole suuri. Perustamiskulut ovat tavallisesti noin 100-200eur eli sekään ei ole mikään suuri summa.

Suuri ja suuri. On pari sataa täysin tyhjästä melko paljon.

Pankillakin on hinnastossa järjestelypalkkioksi kutsuttu kulu, joka on tuota luokkaa, mutta kertaakaan en lainaa nostaessani ole sitä maksanut.

Lainaus käyttäjältä: Tollo Peloton - 10.04.11 - klo:12:06
Tuskin mikään pankki pystyy parempaankaan?

Jos KSL:n mukainen korko on 0 - 4 %:a, niin pankki päässee samaan, mutta jos se todellinen korko menee autoliikkeessä jonnekin, 6 - 7 %:iin, niin mikä tahansa pankki tarjoaa halvemmalla, kunhan asiakas on hoitanut taloutensa kunnolla.

Wekotin

Kertokaas miksi pankkilainaa haettaessa täytyy lakki kourassa lattiaan tuijottaen todistaa maksukykynsä, mutta sitten sama pulju rahoitusyhtiönä on valmis muutaman sekunnin enterin painamisen jälkeen myöntämään rahoituksen?

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 10.04.11 - klo:13:24
Kertokaas miksi pankkilainaa haettaessa täytyy lakki kourassa lattiaan tuijottaen todistaa maksukykynsä, mutta sitten sama pulju rahoitusyhtiönä on valmis muutaman sekunnin enterin painamisen jälkeen myöntämään rahoituksen?

En tiedä missä pankissa olet asioinut, mutta suosittelen vaihtamaan pankkia, jos tuollaista palvelua saat.

Lienee kuitenkin selvää, että halvan rahan vastineeksi joutuu tekemään jotain eli osoittamaan itsensä kelpo asiakkaaksi. Kun kerran on tehnyt tilit selviksi, ei pitäisi tulevilla kerroilla olla minkäänlaisia ongelmia, eikä ylimääräisiä voimisteluliikkeitä tarvita.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy