Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

repe59

Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Guest-114102

Lainaus käyttäjältä: Panze - 28.03.11 - klo:14:21
Vakavasti puhuen, vaimon selkäongelmien takia olemme hakeneet kakkosautoksi jotakin hieman normaalia korkeampaa mallia. CC:llä emme ole raskauden loppuvaiheessa juurikaan pystyneet yhdessä kulkemaan.
Oma ikiheitto näihin... Touran :)
Ei tarvi sisään "laskeutua" vaan voi istahtaa, ja asennon saa takuulla riittävän ryhdikkääksi. Luulisi että selkä tykkää moisesta. Itse ainakin pidän. Valikoimaa piisaa käytetyistä uusiin hintaluokassa 10kâ,¬->. Toki muitakin merkkejä ja malleja on, mutta jos VAG pitää olla niin tuo lie yksi ihan ok vaihtoehto.

Automaatti

Lainaus käyttäjältä: skula - 27.03.11 - klo:22:29
Emmäoikeeentiiä.. Onko tämä pohdiskelu sitä kaikkein kivinta puuhaa kuitenkaan..

Noin 6kk aikana oon tehny 5 autokauppaa. Myyny 1 suoraan ite, vaihtanu 2 liikkeessä, ja ostanu kaksi suoralla kaupalla..

Kaikki omia kotterioita, en oo jobbari, tää on vaan tätä kun ei oo muuta elämää!  ;D

Mut nyt mä oon löytäny 'rauhan'.

Kerro nyt skula meille kaikille mikä auto toi sulle rauhan, niin me mennään joukolla ostamaan sama ja saadaan rauha leviämään koko VAGarenaan. . .

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Automaatti - 29.03.11 - klo:17:17
Kerro nyt skula meille kaikille mikä auto toi sulle rauhan, niin me mennään joukolla ostamaan sama ja saadaan rauha leviämään koko VAGarenaan. . .

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=973.msg92773#msg92773

Ihan selkeesti  8)

Kapa

Fabia sopii erinomaisesti selkäongelmaisille, sillä autoon meneminen on tosi helppoa, sillä hieman tavallista korkeampi. Esim. Itse koen C5 ja V50 penkeille menemisen monin verroin enemmän akrobatiaa vaativiksi.

Kale

En mäkään tiennyt mikä auto Skulalle on tulossa kun en noita audikeskusteluita seuraa. Merkki ja malli oli kyllä ihan oletusten mukainen mutta hiukan yllättäen koriltansa farmari ja ecopiuhankin korvaa polttoainelämmitin. Kuvissa tuo lahnanharmaa ei vakuuta mutta ei tuomita ennenkuin näkee livenä. Onhan se kuitenniin helmiäisväri.

repe59

Onnitteluhalit skulalle uuvesta kärrystä, hieno juttu ;) Minä vaan tolla raktorilla pärryytän etellee ;)
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Skula

Hienoo!

Huomaa että moni on vielä elämänsä(vaikka ei niin ikänsä puolesta kuitenkaan) alkutaipaleella, eikä vielä ole elämän ihanuus ja autuus auennut.. Elämän ihanuus ei löydy autoista, ei kerskakulutuksesta, ei materiasta, ei mistään kiinteästä, ei mistään ostettavasta..

Voi sitä naperomaisuuden mielentilaa - niin hekumallista kuin se uuden auton ostaminen - tai käytetyn ritsan vaihtaminen onkaan - se ei muuta sinua - ihmistä - se ei tee kenestäkään parempaa tahi huonompaa ihmistä..

Toki suuri ymmärrys löytyy osin myös autokaupan kautta.. Kun tajuaa sen että se 2ke juuri leimattu ysärihime vie perille aivan upeesti, samalla tavalla se paikka vaihtuu silläkin kuin tuoreella autolla, ymmärtää enemmän..

Koittakaa veljet hyvät - löytää se tunne sisältä.. Ei enää tarvi verrata toisen kikkelin pituutta omaan.. Kun tietää paremmin!

Kun löytää tason jossa tietää paremmin, ei tarvitse muuta.. Eufoorinen tila.. Kukkia ja mehiläisiä! Rakastelkaa toisianne! Peace!

Hienoo!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

downtime

Skula on vissiin rakastunut?

Sen verran vaaleanpunaista tekstiä tulee :D

Wilburi

Nyt meni filosofoinniksi ja voisi luulla, että on hieman otettu piristettä, jotta tuollaista tekstiä saa aikaiseksi?  ?? :-\
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Skula

Välillä vaan tuntuu että täältäkin on kadunnut suvaitsevaisuus. On ymmärrettävä että on erilaisia tarpeita, erilaisia haluja, tunteita eri merkkejä ja malleja kohtaan. Autoja nää vaan on, erilaisia ja samanlaisia..

Upeeta! Peace!

Lunta ja pakkasta ilmassa - hieno juttu! Perjantaina kesärenkailla kotiin, saa nauttia matkasta pidemmän kaavan mukaan, monta kahvitaukoa, se on hieno asia kun senkin oivaltaa!

Hienoo!

mol

Luulen että se on perunut Audinsa ja ajelee nykyään jollain 90-luvun autolla. Mikä tietysti taloudellisesti ajatellen olisikin viisainta, kun vain pystyisi niin ajattelemaan. Kyllä semmoisellakin autolla toimeen tulee. Itsekin olen katsellut sillä silmällä 10-15v vanhoja Mersuja jos vaikka sais seuraavassa vaihdossa myytyä oman suoraan niin ostais sitten semmoisen. Jäis kivasti rahaa mahdollisia remontteja varten ja ihan hyvin semmoisellakin pystyisi liikkumaan.

Tosin perjantaina nyt kuitenkin olen menossa koeajamaan uutta Eetä ja vitos Bemaria...

jni

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 29.03.11 - klo:18:05
Fabia sopii erinomaisesti selkäongelmaisille, sillä autoon meneminen on tosi helppoa, sillä hieman tavallista korkeampi. Esim. Itse koen C5 ja V50 penkeille menemisen monin verroin enemmän akrobatiaa vaativiksi.

Samasta syystä isäni päätyi myös Fabiaan. Myöskin etuoven suora yläkarmi auttaa, ettei lyö ohimooan kuten nykyautoissa monesti tuppaa pitkille miehille käymään. Vaihtoehtona oli käytetty maasturi kuten Vitara. On ollut todella tyytyväinen valintaansa ja etenkin 1.2 TSI -moottoriin (85 hv).
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

JoJio

Täällä on menny jokseenkin kirjavaks tää autonvaihtopohdiskelu. Onnittelut skulalle audista. Veikkasin tekniikaksi 2.0tfsi guattro stronikia.. Mitä se ei oo vielä paljastanut? Mut tätä lukeneena niin alkanut kaipaan seuraavia juttuja joskus autoon. Kun markku J:n ja skulan juttuja lukenut.

-Pysäköintitutkat
- Hifikaijutin järjestelmä
- Vakkari
- Mielellään quattro tai muu nelikko
- vähintään 200hv, diiseleissä väh 180hv.
- Saksalainen
- Sporttipenkit yms..

Ennen ei moisista ollu hajuakaan, mutta eräiden tarpeita täällä lueskellessa, niin alkanu kaivaamaan itekki. Kun ite ei omista edes luistonestoa, tai esptä puhumattakaan. Mut tää on oma mielipide ja ajattelin tuoda julki, et mitä muut arenalaiset on saanu ajattalemaan tulevista autoista.  ;) Onneks olen vielä nuori ja joskus vielä rikas.. Lauantaita ootellessa  ;D

Reneto

Aiheesta Skulan pohdiskelujen innoittamana..
Fudut tulossa töistä, opiskelut mielessä ja autonvaihdon ajankohta hamassa tulevaisuudessa. Olo on siitä huolimatta ja ehkä juuri syystä seesteinen  :)  Mitään en oo ottanu.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Kapa

jni, monikaan ei tule ajatelleeksi tuota asiaa välttämättä. Itse huomasin sen kohtuu terveselkäisenäkin vasta astuessa muihin autoihin. Katkaisin kylkiluuni muutamia viikkoja takaperin ja kyllä Fabiaan kiipeäminen onnistui kohtuu hyvin. Onneksi ei tarvinnut testailla autoja silloin.

Erkka

Mä oon ottanu! Skulan teksteistä mä löysin valaistuksen. Näillä mennään.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.03.11 - klo:19:37
Kun löytää tason jossa tietää paremmin, ei tarvitse muuta.. Eufoorinen tila.. Kukkia ja mehiläisiä! Rakastelkaa toisianne! Peace!

Hienoo!

Sinulla on nyt selkeästi arkielämän osakkeet niin hyvässä kurssissa, että oli ihan pakko tulla onnittelemaan tuosta olotilasta

JoJio

Hienoa kukkanen back tö game  ;)

Markku J

Hyvä homma, Kukkanen - tervetuloa takaisin !

Erkka

Katos vaan. Kukkanen kehissä. Tervetuloa takaisin "hermannien nuorisoseuraan". :D
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.03.11 - klo:20:51
Sinulla on nyt selkeästi arkielämän osakkeet niin hyvässä kurssissa, että oli ihan pakko tulla onnittelemaan tuosta olotilasta

Ei ku oikeesti. Totuus on kaukana tästä.. Kaikki on ihan päin helvettiä. :-[

Hienoo!

tlindstr

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.03.11 - klo:21:14
Ei ku oikeesti. Totuus on kaukana tästä.. Kaikki on ihan päin helvettiä. :-[
Höh olipas erittäin ikävää luettavaa  :-[ Tsemppiä!

Saitpahan kuitenkin herätettyä kukkasenkin takas "elävien kirjoihin". Hienoo!
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

Quality

Tervetuloa, Kukkanen, takaisin! Sinua kaivataan täällä jatkuvasti  ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Peeveli

Minulla autonvaihtopohdiskelut saivat mielenrauhan muutamaksi päiväksi, kun olin poissa autofoorumeilta ja koko netistä ulkomaanreissun aikana. Nyt kun taas palasin kotiin, tuli sellainen nettiholistin pakonomainen sormikouristus koneen ääressä ja se ohjasi taas tänne ja muille automerkkien ja -liikkeiden sivuille. Tuntuu, että nämä foorumit tulevat kalliiksi. :D Siis ihan totta, ilman "vertaistukea" sielu saa rauhallisen olotilan ja kun koko ajalle keksii muuta tekemistä, autokuumeilu unohtuu. Nyt kun taas loppuviikko on lomaa kotosalla ja tahti rauhallisempi, autokuumeilu saa kunnon tarttumapinta-alaa taas.

Skula: saat siis uuden kaaran alle aprillipäivänä, mutta sinut tuntien uuden saaminen ei ole aprillia. ;) Onnittelut siis jo etukäteen!

Juppa

Autokuume vähän nostaa päätään, joten kävin tänään koeajamassa Jetan ja Ocun. Jetasta oli koeajoon tarjolla 1.2TSI, dieselinhän mä luultavasti seuraavaksikin autoks hommaan (2.0TDI mielessä), mut kävin nyt kuitenkin tolla lenkin heittämässä. Huomio 1: Vaikka penkki oli ihan alhaalla niin pää otti kiinni kun vähänkin kallisti päätä vasemmalle; ja huomio 2: Keskikyynärnoja jäi ihan liian taakse ja alas. No ocusta oli sitten tarjolla koeajoon RS TDI DSG Combi. Tässä sitten olikin huomattavasti väljempää kabiinissa ja kyynärnojankin sai säädettyä. Olihan se muutenkin ihan mukava kapistus :P
Siinä sitten meni harkintaan sekin, että viistoperä vai farkku. Ennen mä olin sitä mieltä ettei farkkua mulle, mut tää ehkä muutti "mielikuvia". Ja ei, ei ole edes perheenlisäystä tiedossa (yksin tässä elellään..) :D Mutta on yksi mitä en vaihda, ja se on DSG. Se kävi entistä selvemmäksi tuolla manuaalijetalla ajellessa.

Tämmöisiä koeajokokemuksia, katsellaan nyt että mihin suuntaan tää kuume tästä etenee.

Markku J

OCU RS TDI on hintaansa nähden varsin hyvä ostos minusta. Combin sijaan moni pärjäisi hyvin HB:llä. Senkin tavaratila on valtava ja täyttää perheellisenkin odotukset. Itselläni oli HB. Ellei farkkua todella tarvitse, niin HB tarjoaa ehkäpä hiukan sporttisemman ulkomuodon - makuasia. Hienoja molemmat !

jni

^^Pahalta näyttää :P
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Ranssi

Faceliftattu MB C Business Premiumina polttelee kovasti, ja minulla on vielä muutaman päivän voimassa oleva kelpo vaihtotarjous nykyisestä autostani. Kerrankin olisi mahdollisuus järkevällä hinnalla päästä kiinni uuteen Meseen.

Mallivaihtoehtoina ovat C180CDI BE T A tai C220CDI BE. Mahtaakohan tuolla Mesen 120-heppaisella koneella pärjätä... Tiukalla budjetilla mennään, joten herkullisemmat yhdistelmät saati uusi coupe eivät mahdu raameihin. Ilman farkkuakin tulemme toimeen, mutta köyhänä on pakko miettiä myös jälleenmyyntiarvoa. Uutta automaattilaatikkoa tekisi ainakin kovasti mieli kokeilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy