Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

metS80

Lainaus käyttäjältä: downtime - 27.03.11 - klo:17:38
Yksi tekijä tässä on sitten vielä se perhe. Vaikka itse haluaisi jonkun toisentyylisen auton niin joskus vain on tehtävä kompromisseja ja valittava auto joka täyttää nuo perheen tarpeet. Eip tämä niin vakavaa onneksi ole ;)

Perheeseen voi vaikuttaa monella tapaa. Minulla jo nuorinkin 20nen ja toinen poika muutaman vuoden vanhempi. Vaihdoin vuoden vaihteessa S80 Volvon (163 D heppaa) Renaultin Grand Sceniciin. Olen sen jälkeen saanut ajella omallani! Volvo tuppasi lähtemään poikien matkaan pihasta, mutta nyt ajelevat pidemmätkin matkat Audeillaan ja Golfeillaan!
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

downtime

Lainaus käyttäjältä: metS80 - 27.03.11 - klo:17:50
Perheeseen voi vaikuttaa monella tapaa. Minulla jo nuorinkin 20nen ja toinen poika muutaman vuoden vanhempi. Vaihdoin vuoden vaihteessa S80 Volvon (163 D heppaa) Renaultin Grand Sceniciin. Olen sen jälkeen saanut ajella omallani! Volvo tuppasi lähtemään poikien matkaan pihasta, mutta nyt ajelevat pidemmätkin matkat Audeillaan ja Golfeillaan!
No meillä on 2,5 vuotias tytär ja kesällä syntyy toinen lapsi. Lisäksi perheeseen kuuluu tommonen kohtuu kookas 50kg koira. Tilaa siis tarvitaan muutama vuosi tästä eteenpäin. Tulee varmaan tässä vaiheessa se tila-autoilu kokeiltua.;)

JoJio

Mites downtimelle Mazda 5? hinta reilu 30te. Ja 3vuoden takuu.. Ellei aikasemmin ajele yli 100tkm. Sais pitää muutaman vuoden ihan rauhassa. Ja eikös matukat kestä ton 100tkm?

Flat

LainaaNo meillä on 2,5 vuotias tytär ja kesällä syntyy toinen lapsi. Lisäksi perheeseen kuuluu tommonen kohtuu kookas 50kg koira. Tilaa siis tarvitaan muutama vuosi tästä eteenpäin. Tulee varmaan tässä vaiheessa se tila-autoilu kokeiltua.

miksi ?

Aina puhutaan autonvaihdosta, että se tehdään tunne- tai järkisyihin vedoten. Tila-auton omistaminen on mielestäni tunneperäinen valinta. Onko sille pään ympärillä olevalle lisätilalle oikesti tarvetta? Kuinka usein ajette taysi poka päällä? kuinka usein ajatte yksin ?

Monesti hieman ivallisesti puhutaan että esim audin hankinta perustuu tunnesyihin, mutta väitän, että tila-auton tai vaikkapa suberbin hankinta perustuu myös yhtälailla tunnesyihin. Tunteesen, että tarvittaan hemmetisti tilaa vaikka oikesti sille ei ole perusteltua tarvetta.

Mikäli tuohon lainaamani tekstiin samaistuisin, meillä olisi pikkubussi. Onneksi valitsin järkiauton ja meillä on paljon kivempaa !

Pertsa

^Joo, itse huomasin joskus lähipiirissäni että kun eka lapsi syntyi oli vaihdettava sedanista farkkuun ja kun toinen lapsi syntyi, piti vähän niinkuin "automaattisesti" hankkia tila-auto  :-\
Itse on pärjätty aina sedanilla (tosin lapsiakaan ei ole kuin yksi) paitsi nykyinen farkku, joka hankittiin pelkästään ulkonäkösyistä (paremman näköinen kuin vastaava sedan omaan makuun). Mitään oikeaa tarvetta farkulle ei ollut.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Flat - 27.03.11 - klo:20:52
Mikäli tuohon lainaamani tekstiin samaistuisin, meillä olisi pikkubussi. Onneksi valitsin järkiauton ja meillä on paljon kivempaa !

Mikäs vika jossakin Vw Multivanissa olisi? Lapset tykkää, kun on omat penkit, hyökkäysvaunut saa heittää takakonttiin ja kabiinikin on materiaaleiltaan kohtuullisen tasokas.

Istuskelin juuri viikolla VV-auton esittelyhallissa olleessan Multivanissa ja olihan se toffee brownina komia peli. Komia oli kyllä hintakin, varusteineen ko. yksilö 112.000 euroa. Ymmärrän hyvin, että moni perheellinen ostaa pakon edessä jonkin halpiskulkineen, kuten A4:n, johon survoutuessa palaa käämit koko poppoolta.

Eipä vieressä seissyt Caravellekään paljoa hävinnyt Multivanille. Materiaalit hieman halvemmat, vähemmän muunneltavat istuinjärjestelyt ja halvempi voimalinja. Budjettimallille ei jäänyt hintaa kuin 72.000 euroa. Siihenkin verrattuna se perinteinen kulimallin - anteeksi businessmallin - A4 on puoli-ilmainen.

Flat

Lainaa
Joo, itse huomasin joskus lähipiirissäni että kun eka lapsi syntyi oli vaihdettava sedanista farkkuun ja kun toinen lapsi syntyi, piti vähän niinkuin "automaattisesti" hankkia tila-auto.Mitään oikeaa tarvetta farkulle ei ollut.

Näihän se monesti on. Mutta kukin tavallaan. Itse voin ehkä jo tunnustaa, että sedanilla ei olisi pärjätty, joten piti ottaa farkku.
Joskus vain ihmettelen ystävieni ("automiesten") haaveiden rumuttumista perheen lisääntyessä. Tunteella mennään ja tia-lauto ostetaan. En väitä että elämä ei olisi helpompaa tila-autolla ison perheen kanssa, mutta fakta on että hekin yksin sahaavat 95% ajoistaan.

LainaaMikäs vika jossakin Vw Multivanissa olisi?
hinta, sehän se, kuten itse totesit. Ja sitten ajellaan jollain grade massimo picassolla kun ei  pelimerkit riitä siihen.

jf

Lainaus käyttäjältä: Flat - 27.03.11 - klo:20:52
Kuinka usein ajette taysi poka päällä? kuinka usein ajatte yksin ?
Omaa autoani voinee pitää tila-autonakin ja kyllä meillä auto on aina täysi, kun mennään mökille, metsälle tai ihan vaan sukeltamaan. Tosin meitä on nykyisellään vain kaksi aikuista ja pari koiraa joten noiden muksujen mukaan tunkemisesta ei mitään hajua, että mihin ne laitettaisiin tai niiden tavarat. Kaippa se oma elämä sitten loppuu jälkeläisten mukana.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

K70

Joo, eipä sitä sitten enää ostella kuin polkuautoja.  ;)

downtime

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 27.03.11 - klo:20:58
^Joo, itse huomasin joskus lähipiirissäni että kun eka lapsi syntyi oli vaihdettava sedanista farkkuun ja kun toinen lapsi syntyi, piti vähän niinkuin "automaattisesti" hankkia tila-auto  :-\
Itse on pärjätty aina sedanilla (tosin lapsiakaan ei ole kuin yksi) paitsi nykyinen farkku, joka hankittiin pelkästään ulkonäkösyistä (paremman näköinen kuin vastaava sedan omaan makuun). Mitään oikeaa tarvetta farkulle ei ollut.

Pelkkien lasten kanssa ei olisikaan mitään ongelmaa mutta mihinkäs sinä tuon koiran laitat kun takapenkki on jo täytetty kahdella turvaistuimella?
Kovin useasti ei täysi lasti päällä ajella mutta silloin ajellaan niin silloin on mukana aikuiset, lapset, koira ja mökkikamat. Ei onnistu sedaniin. Kattobokseja en voi sietää ja peräkärryä en suostu mukana kuljettelemaan ellei sitten matka käy kaatopaikalle.

tsiih

Farkku- ja tilakoreissa parasta on vapaus.
Hurautan sitten kodinkoneliikkeeseen tai Ikeaan, saan sieltä mukaani lähes kaiken mihin rahat vain riittävät  ;D
Jos iskee tarve hakea rautakaupasta jalkalistaa tai liukuovi, ei tarvitse miettiä kenen pakettiautoa lainaan.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Skula

Emmäoikeeentiiä.. Onko tämä pohdiskelu sitä kaikkein kivinta puuhaa kuitenkaan..

Noin 6kk aikana oon tehny 5 autokauppaa. Myyny 1 suoraan ite, vaihtanu 2 liikkeessä, ja ostanu kaksi suoralla kaupalla..

Kaikki omia kotterioita, en oo jobbari, tää on vaan tätä kun ei oo muuta elämää!  ;D

Mut nyt mä oon löytäny 'rauhan'.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

K70

Ai niin, pari päivää sitten näin kolme koiraa A8L:ssa. Minkäs teet kun farmarimallia ei ole tarjolla.  ;)

Quality

LainaaMut nyt mä oon löytäny 'rauhan'.

Niin, kun odotusaikana ei voi vielä vaihtaa  ;D.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

xmasa

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 27.03.11 - klo:21:51
Farkku- ja tilakoreissa parasta on vapaus.
Hurautan sitten kodinkoneliikkeeseen tai Ikeaan, saan sieltä mukaani lähes kaiken mihin rahat vain riittävät  ;D
Jos iskee tarve hakea rautakaupasta jalkalistaa tai liukuovi, ei tarvitse miettiä kenen pakettiautoa lainaan.

Ennen tuli ajeltua -89 Hiacella, ja ei tosiaan tarvinnut miettiä ikinä huonekalujen,sänkyjen & sohvien ym. ostosten suhteen, että mahtuuko tavarat kyytiin. Nykyinen farkku on kyllä palvellut suhteellisen hyvin omia tarpeita nykyään, mutta mitään pikku-kotteroa en tosiaan viitsisi edes harkita omaan käyttöön. Varmaan suurin riesa oli pakettiautolla ajettessa se jatkuva rasite, että vähän väliä olis pitänyt olla auttamassa muutossa tai jonkun sohvan kuljetuksessa.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Kale

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 27.03.11 - klo:20:43
Mites downtimelle Mazda 5? hinta reilu 30te. Ja 3vuoden takuu.. Ellei aikasemmin ajele yli 100tkm. Sais pitää muutaman vuoden ihan rauhassa. Ja eikös matukat kestä ton 100tkm?

Downtime taitaa pysytellä liisarissa ja mazda poistui valikoimista. Sitä paitsi tuo Mazda 5 on aika ruma.

Toyotasta kun tykkää niin päätyy varmaan Versoon. Olishan siitä se s-mallikin olemassa mutta moottorit on otettu ruohonleikkureista ja muutenkin se on melkoinen kikotin. Varteenotettavista haastajista Fordilta löytyisi C-max ja S-max. C-max ehkä liian kinneri ja S-max ehkä taas liian iso. Qashqai tippuu kontin mitalla pois.

Kale

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 27.03.11 - klo:14:21
Esim. A4 Avant 2.0 TFSI quattro s-tronic ja BMW 320xda vakuutusmaksujen ero nykyisessä vakuutusyhtiössä on 15%. BMW siis aika paljon kalliimpi, vaikka moottoritilavuudet ovat samaa luokkaa. Audia suorituskyvyltään vastaavaan 330xia:n ero on noin 25%.

Voi tietty olla että jostain vakuutusyhtiöstä löytyy halvemmat vakuutukset BMW:lle. Itse en sellaista löytänyt, kun harkitsin 330:n ostoa ja katselin niiden vakuutusten hintoja.

Eikös tuo 330xiA ole kuitenkin aavistuksen tehokkaampi 200kw vs 155kw? 325 voisi ehkä olla lähempänä tehoiltaan mutta toden totta Bemarissa on kyllä hieman kalliimmat vakuutukset mutta ei kait tuo muutama sata euroa vuodessa ole este tässä hintaluokassa?

downtime

Lainaus käyttäjältä: Kale - 28.03.11 - klo:08:25
Downtime taitaa pysytellä liisarissa ja mazda poistui valikoimista. Sitä paitsi tuo Mazda 5 on aika ruma.

Toyotasta kun tykkää niin päätyy varmaan Versoon. Olishan siitä se s-mallikin olemassa mutta moottorit on otettu ruohonleikkureista ja muutenkin se on melkoinen kikotin. Varteenotettavista haastajista Fordilta löytyisi C-max ja S-max. C-max ehkä liian kinneri ja S-max ehkä taas liian iso. Qashqai tippuu kontin mitalla pois.

Veit kirjaimellisesti sanat suustani :)

Koeistuin Verso-S:ää viime perjantaina ja voi herranjee, ei kiitos. Nuo kuvailemasi asiat pitävät 100% paikkansa.

Qashqai +2 4x4 on itse asiassa Verson kanssa vielä linjoilla, siinä kontin mitta riittää. S-Max olisi loistava mutta hinta on liian kova.

Raimo Miettinen jr.

Kuinka usein porukka ostaa täällä uuden sohvan tai sängyn? ;)

Markku J

Keskimäärin 10 vuoden välein meikäläisen kohdalla. Eihän se raha joka paikkaan riitä !

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Kale - 28.03.11 - klo:08:28
Eikös tuo 330xiA ole kuitenkin aavistuksen tehokkaampi 200kw vs 155kw? 325 voisi ehkä olla lähempänä tehoiltaan mutta toden totta Bemarissa on kyllä hieman kalliimmat vakuutukset mutta ei kait tuo muutama sata euroa vuodessa ole este tässä hintaluokassa?

Huipputehoiltaan 330xi on tehokkaampi. 2.0 TFSI:ssä taas on vääntökäyrä muhkeampi, jonka ansiosta käytännön suorituskyvyssä ei ole paljoa eroa. Tai oikeastaan 330xi on kyllä nopeampi kuin A4 2.0 TFSI q, mutta 325xi on niin selvästi luuskempi että mielestäni 330xi on lähempänä. Voi käydä vaikka kokeilemssa, jos haluaa tuntea pettymyksen. Jostain syystä neliveto syö kaikki 325:n menohalut. :(

Se on totta että muutama sata euroa vuodessa ei vaikuta mitään näiden autojen kokonaiskustannuksiin verrattuna. Kyse oli lähinnä asiasta mitä ihmettelin, kun vertailin vakuutusmaksuja kun oli tylsää.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Panze

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 27.03.11 - klo:20:58

Nyt osui ja upposi täällä päässä!

Meille on reilun viikon päästä syntymässä esikoinen ja ollaan vaimon kanssa koe-ajettu yhtä sun toista tilakotteroa. B-sarjan mersu, Touran, Golf Plus, Qahsqai +2... omaani en ole vaihtamassa, mutta vaimon C3 ehkä käy pieneksi. Vai käyköhän?

No ainakin se on turvattomampi kuin esim. edellämainitut. Saattaa tosin olla, että isännällä on kevättä rinnassa ja autoa olisi ennemminkin kiva vaihtaa kuin, että siihen olisi todellista tarvetta...

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 28.03.11 - klo:10:02
Se on totta että muutama sata euroa vuodessa ei vaikuta mitään näiden autojen kokonaiskustannuksiin verrattuna. Kyse oli lähinnä asiasta mitä ihmettelin, kun vertailin vakuutusmaksuja kun oli tylsää.

Olen jokseenkin samaa mieltä joskin muutaman sadan euron takia moni killuu 'diesel tai bensa'-valinnan välillä. Toisaalta 'muutama sata euroa' vakuutusmaksussa tarkoittanee jo n.50 % korotusta auton vakuutusmaksuissa?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

repe59

Lainaus käyttäjältä: Panze - 28.03.11 - klo:10:16
  vaimon C3 ehkä käy pieneksi. Vai käyköhän?
Hyvä auto c3, mutta lastenvaunut siihen mahtuu huonosti käsitääkseni ainakin kokonaisena. Hmm, kelpaisiko farkkufabia tai muu skodillak? Joku pienehkö farkku voisi olla käypänen jollei ns. tila-autoa halua, entäs c4picasso?
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Guest-114023

Lainaus käyttäjältä: downtime - 27.03.11 - klo:21:37
Pelkkien lasten kanssa ei olisikaan mitään ongelmaa mutta mihinkäs sinä tuon koiran laitat kun takapenkki on jo täytetty kahdella turvaistuimella?
Kovin useasti ei täysi lasti päällä ajella mutta silloin ajellaan niin silloin on mukana aikuiset, lapset, koira ja mökkikamat. Ei onnistu sedaniin. Kattobokseja en voi sietää ja peräkärryä en suostu mukana kuljettelemaan ellei sitten matka käy kaatopaikalle.
Minä olen tässä samaa mieltä. Syksyllä vaihdettiin Golfia, kun tilan vähyys yhden muksun kanssa tuntui tympeältä. Farkkuja koeajettiin ja katseltiin, mutta tuo Touran vaan kolahti niin kovaa kun bonjasi sen tilan tuomat mahdollisuudet. Ei meilläkään täysi poka ole päällä koko aikaa, mutta ne pari muuttoa missä on ehtinyt kaverina tuolla olla ja lukuisat pyöränkuljetuskerrat ovat olleet yhtä juhlaa normi kinneriin verrattuna. Pari desiä kulutuksessa olisi säästänyt jos olisi "liukkaamman" auton ostanut, mutta järkivaihtoehtoina olleet Octaviat taas ottivat ostohinnassa turpiin Turaanilta taas senverran että ei tarvinut kauaa miettiä. Työpaikalla kavereiden kanssa lounasmatkat menee valitettavan usein minun autolla kun ei kaverin A4:een tahdo 5 henkeä mahtua kyytiin, saatika sitten muiden työkavereiden farkkuihin missä myös turvaistuinta majailee.

Auton hankinnassa jokainen tekee itse tai "hallituksensa" kanssa päätökset omista lähtökohdistaan. Ymmärrän niitä jotka voivat hankkia parhaimmillaan useamman auton siten, että autoja voidaan valita tarkemmin käyttötarkoituksen mukaan tyyliin: "Isännälle maantiemenopeli, emännälle muksujenkuljetuskinneri". Itse joudun köyhänä tekemään kompromissin ja ostamaan auton kaikkeen mahdolliseen sopivana, ja vielä käytettynä. Hyi... Tämmöistä tää vaan on. :)

Skula

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.03.11 - klo:06:25
Niin, kun odotusaikana ei voi vielä vaihtaa  ;D.

Odotusaikana voi tehdä kaikenlaista, tilauksen voi perua, tilatunkin auton voi vaihtaa toiseen toisessa liikkeessä, ei ole mitenkään rajoitettua, jos niin haluaa.

Mut hei.. Kaikki on Hienoo! Odottaa uutta tai vanhaa, tai on muuten vaan lepposaa!

Ja peace-man.. Raskausaikana harrastettu seksi on parasta mitä voi tehdä! Joten.. Hienoo!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tlindstr

skulaa on selkeesti pistäny joku kevätpöriläinen ::) Hieno homma  ;D
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

Automaatti

Lainaus käyttäjältä: skula - 28.03.11 - klo:11:14
Odotusaikana voi tehdä kaikenlaista, tilauksen voi perua, tilatunkin auton voi vaihtaa toiseen toisessa liikkeessä, ei ole mitenkään rajoitettua, jos niin haluaa.

Mut hei.. Kaikki on Hienoo! Odottaa uutta tai vanhaa, tai on muuten vaan lepposaa!

Ja peace-man.. Raskausaikana harrastettu seksi on parasta mitä voi tehdä! Joten.. Hienoo!

Mutta hei, säähän hypit vaginasta toiseen jatkuvasti, siis jo normaali
biologinen odotusaika on 9 kuukauttaa, pyri nyt edes siihen. . .

njs

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 28.03.11 - klo:11:41
skulaa on selkeesti pistäny joku kevätpöriläinen ::) Hieno homma  ;D

On, tylsää vaan kun ei jaa kokemuksia meidän kanssa  ;D
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Panze

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 28.03.11 - klo:10:59
Hyvä auto c3, mutta lastenvaunut siihen mahtuu huonosti käsitääkseni ainakin kokonaisena. Hmm, kelpaisiko farkkufabia tai muu skodillak? Joku pienehkö farkku voisi olla käypänen jollei ns. tila-autoa halua, entäs c4picasso?

No mikä jottei esim. fabia RS farkkuna voisi olla kiva peli! Sinne ilmeisesti menis hyökkäysvaunut "heittämällä"? Ja muutaman tonnin halvemmalla sais ibiza st 1.2 tsi dsg. Pitänee käydä nämäkin testaamassa.

Niin jos fakkulinjalle lähdetään niin vaihtoehtoja on vaikka kuinka ja paljon. Tosin vaimo ei noista ruumiinkuljetusmalleista oikein perusta (itselläkin vähän vielä sulateltavaa), mutta kaikkeen tottuu: Ajanhan itsekkin pappavärin volkkarilla!!! :)

Vakavasti puhuen, vaimon selkäongelmien takia olemme hakeneet kakkosautoksi jotakin hieman normaalia korkeampaa mallia. CC:llä emme ole raskauden loppuvaiheessa juurikaan pystyneet yhdessä kulkemaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy