Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Flat

LainaaSukunäkö on mielestäni plussaa, ei miinusta, mutta mallien pitää toki erottua. Taitaa olla Audin kohdalla vähän niin, että leikitään piilosta, jotta tuleekohan sieltä A6 vai A3 , jos suoraan pelkkää keulaprofiilia katsoo. Mutta tuo ledivillitys taitaa erottaa jo aika hyvin mallit toisistaan.

tämä on totta, nyt alkaa olemaan liikaa monistettu design keulassa. toivottavasti eivät monista A7perää  joka malliin !

Itse kyllä toivoisin keulastakin erottuvuutta, muutenkin kuin valojen osalta. Jotain yhtä hienoa, kuten single framen lanseeraus, voisi tulla seuraavaksi !

Skula

nopealla silmäyksellä liikenteessä tahi parkkiksella en minäkään erota A4:sta, A5 Coupea enkä A5SB:tä toisistaan niiden keulalookeista..

Mutta onko sukunäkö huono asia?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Flat

liiallinen kyllä..IMO

LS

Lainaus käyttäjältä: downtime - 25.03.11 - klo:19:42
Tämä on nimenomaan sääli kun autona Golf on kyllä erinomainen. Tai no ihan volkkarit yleensä.
VW:stä alkaa paistamaan tuo rahastuksen maku liikaa läpi. Jotenkin vaan olen niin pettynyt tuosta uuden Passatin ulkonäöstä. Edellinen malli oli tyylikäs. Varsinkin tuolla R korisarjalla. Nykyinen malli on persoonaton.

Pikaisesti ajateltuna kuluttajaa on pantu halvalla, kun markkinoille tuodaan kevyellä faceliftillä "uusi" Passat. Mutta toisaalta tuo on ihan hyvä asia, VW:llä on perinteisesti tuntunut menevän vähän kauemmin, että lastentaudit on saatu karsittua pois. Tällä hetkellä Passat on varmasti parhaimmillaan pitempääkin käyttöä ajatellen?

Quality

LainaaVW:llä on perinteisesti tuntunut menevän vähän kauemmin, että lastentaudit on saatu karsittua pois. Tällä hetkellä Passat on varmasti parhaimmillaan pitempääkin käyttöä ajatellen?

Täsmälleen. Nyt jos koskaan kannattaa lähteä Passat-kaupoille.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Minusta Audien itsevarma keulailme (pl A1 ja nykyinen A3) on just hieno asia, ja se mikä erityisesti on Audin muotoilussa ensiksi viehättänyt ja houkutellut merkin pariin. Toki myös kylkilinjat ovat onnistuneet erityisen hyvin A4, A5 Coupe, uusi A6, A7 ja A8 -malleissa.

Konseptina esitelty uusi A3 sedan myös puhutteli minua voimakkaasti. Siitä tulee nätti, kompakti auto, jolla on vahvat piirteet ja tuo upean varma keulailme.

eGetin

Ja jos meinaa että VAG-konserni olisi ainoa joka sitä ilmettä kopioi mallista toiseen... Vilkaiskaapa huviksenne Hyundain valikoimaa :) Niistä ei erota kyllä edes sen vertaa kuin Volkkarilla.

VW:ssähän nimenomaan parasta onkin se, ettei ne kipot ole mitään muotoilun ihmeitä, eikä muotoilun perusjutut muutu mallista toiseen mentäessä. Nythän Fordikin vanhensi vanhat mallinsa täydellisesti, kun heitti uusiin malleihin kunnon ufomuotoilun. Hondalla ei ole mitään yleispätevää ilmettä joka olisi periytynyt ajan saatossa. Volkkarilla kuitenkin on perinteet velvoittamassa - loihan se kuitenkin koko Golf-luokan alunperin. Golfin tunnistaa Golfiksi, mutta jos uusimmasta Focuksesta piilotetaan keulalta merkki, saattaisi ihan oikeastikin mieleen tulla sitikat, hyundait, kiat jne.

Eihän niitä volkkareita tarvitse ostaa jos ei tykkää, mutta itse kyllä pidän nimenomaan tästä linjauksesta mikä VW:llä tällä hetkellä on valloillaan. Samoin Audilla, oli se malli mikä tahansa, sen tunnistaa aina Audiksi. Perusmuodot ovat erittäin hyvät, ja pienillä muutoksilla saadaan eroavaisuudet. Ehkei tarkoituksena olekaan tehdä jokaisesta mallista täysin erilaista, vaan nimenomaan säilyttää se yleisilme. Mersullakin jokainen malli näyttää ihan samalta, mutta siitä ei kuitenkaan kukaan täällä valita?  ::)

E: Ja kannattaa hankkia silmälasit jos ei Golfia erota Touranista, johan niiden kokoerokin on melkoinen ;D

tsiih

^ Edestäpäin ei muuten erota ::)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Kapa

Ja viisaiden mielestä vain tyhmät ostavat Volkkaria! Kertokaa meille tyhmille sitten, mitä autoja pitäisi ostaa? Itse luulen, että syy miksi Volkkaria ostetaan; on sen oma tyyli, sillä sen ei tarvitse apinoida yleistä linjaa.

Juppa

Ei juma, alkaako tässä autokuume nostelemaan päätään... ::)

downtime

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 25.03.11 - klo:20:49
Ja viisaiden mielestä vain tyhmät ostavat Volkkaria! Kertokaa meille tyhmille sitten, mitä autoja pitäisi ostaa? Itse luulen, että syy miksi Volkkaria ostetaan; on sen oma tyyli, sillä sen ei tarvitse apinoida yleistä linjaa.
Ei kukaan niin ole sanonut. Massatuote vaan on massatuote vailla mitään sielua. Volkkarista on tullut kuin mäkkärin ateria. Samaa hajutonta ja mautonta satsia. Vedetään pikaisesti huuleen ja kertapierun jälkeen on taas nälkä.

LS

Lainaus käyttäjältä: downtime - 25.03.11 - klo:21:00
Ei kukaan niin ole sanonut. Massatuote vaan on massatuote vailla mitään sielua. Volkkarista on tullut kuin mäkkärin ateria. Samaa hajutonta ja mautonta satsia. Vedetään pikaisesti huuleen ja kertapierun jälkeen on taas nälkä.

Heh :)

Ellei sieluksi sitten lasketa sitä jumalatonta natinaa, joka minun -06 Passattia tuntui toisinaan vaivaavan. Kojelautaa tilkittiin kyllä sitten takuuseen, jotta natinaa saatiin vähemmäksi.

loginpass

Voi jeesus mitä jeesustelua, tottakai VW massatuote ja massatuotteen siitä tekee se, että useat autonostajat haluavat  ostaa sen.  
Mikä YRITYS haluaa tehdä tuotteen, jota kukaan ei osta/halua?

Kyllä on kapitalismi vinksallaan, jos tuotteesta tekee erinomaisen se, ettei kukaan halua sitä.
::)

MTu

Mäkkärin ateria on ihan jees, maistuu, ja sillä potkii väittämästä huolimatta pitkälle... Ei juurikaan häviä keskiverto ravintelin keskiverto pihville. Sit jos halutaan makustella, mennään johonkin missä saa oikeasti hyvää ruokaa.. ja maksetaan toivottavasti ilmeenkään värähtämättä se mitä siinä laskussa seisoo. Ero on kuin yöllä ja päivällä, niin maun - kuin hinnankin suhteen.

Sääli ettei takatasku kestä auton suhteen makustelua - täytyy vetää tolla bigmacillä vaan... Toisaalta - olis sekin persiistä jos joka päivä pitäis vetää 7 ruokalajin menu ja yrittää aina löytää siitä upeita vivahteita ja nautintoja. Joskus puhdas tasainen arki vaan on vapauttavaa, sen ei tarvitsekkaan olla ainutkertainen elämys nonstoppina?

Jaaha - ottaako MTu lisää viiniä - juu kiitos, ottaa se...
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Kapa

Hyvä massatuote myy ja huono massatuote ei, vai mitä DOWNTIME?

LS

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 25.03.11 - klo:21:32

Eikös nuo Toyotat myy suomessakin ihan kohtuu hyvin?

Kapa

Mike; sinunhan pitäisi vanhana "jenkkinä" tietää nämä tosiasiat?

LS

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 25.03.11 - klo:21:47
Mike; sinunhan pitäisi vanhana "jenkkinä" tietää nämä tosiasiat?

Myydyinhän se maailmanlaajuisesti on  ;D

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.03.11 - klo:20:05
Sukunäkö on mielestäni plussaa, ei miinusta, mutta mallien pitää toki erottua. Taitaa olla Audin kohdalla vähän niin, että leikitään piilosta, jotta tuleekohan sieltä A6 vai A3 ;), jos suoraan pelkkää keulaprofiilia katsoo.

On tullut jo pidempään yritettyä tunnistaa takana tulevia rinkelikeuloja taustapeilistä ja täytyy myöntää tehtävän olevan vähintään haasteellinen.

Vertailun vuoksi, esim. Mersut tunnistaa helposti. Ei ole epäselvää, tuleeko perässä C, E vaiko kenties S-sarjan tähtikeula.

Kapa

Myydäänkö siellä jenkeissä yhtään sen parempaa? Toisaalta Golfin puolesta puhuu se, että aina on edustanut kokonaisuutena luokkansa kärkeä! Mites on avolava Fordi jenkeissä?

LS

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 25.03.11 - klo:22:21
Myydäänkö siellä jenkeissä yhtään sen parempaa? Toisaalta Golfin puolesta puhuu se, että aina on edustanut kokonaisuutena luokkansa kärkeä! Mites on avolava Fordi jenkeissä?

Nuo perus Jenkki Camryt yms. ovat kohtuu riisuttuja malleja, jotka kyllä luotettavuuden suhteen pärjäävät hyvin. Ei tietysti ole niin paljoa vikaan meneviä kohteitakaan. Kolleega oli hankkinut uutena Camryn 1997 ja sillä vieläkin sinnitteli menemään, kun ei mitään vikaa ollut. Hintaa taisi olla $13,995, jos en väärin muista. Tuo oli manuaalivaihteinen Camry, jota käytettiin monesti sisäänheittotuoteena tyyliin "only 1 at this price". Kaveri oli mennyt liikkeen ovelle jo klo 7 aamulla ja heti, kun ovet aukes oli sanonut, että otan sen $13,995 Camryn  :) Suurin osa paikallisista haluaa vain sen auton jolla pääsee luotettavasti pisteestä A pisteeseen B.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 25.03.11 - klo:22:29
Nuo perus Jenkki Camryt yms. ovat kohtuu riisuttuja malleja  :) Suurin osa paikallisista haluaa vain sen auton jolla pääsee luotettavasti pisteestä A pisteeseen B.

Miten se eroaa suomalaisesta lippahattumiehestä, joka ostaa peräjälkeen seitsemännen Corollansa?

LS

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 25.03.11 - klo:22:30
Miten se eroaa suomalaisesta lippahattumiehestä, joka ostaa peräjälkeen seitsemännen Corollansa?

Ei kaiketi juuri muuten kuin, että Jenkki autonostaja haluaa saada sen autonsa heti. Eli liikkeen pihalla on jo koko liuta nuita samoja autoja mistä valita.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 25.03.11 - klo:22:37
Ei kaiketi juuri muuten kuin, että Jenkki autonostaja haluaa saada sen autonsa heti. Eli liikkeen pihalla on jo koko liuta nuita samoja autoja mistä valita.

Onko myös jossain perähikiän dealereillä pihassa riittävästi autoja?

LS

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 25.03.11 - klo:22:41
Onko myös jossain perähikiän dealereillä pihassa riittävästi autoja?

En osaa sanoa. Taitaa olla noin 10 vuotta, kun viimeksi suomessa Toyotan liikkeessä on tullut käytyä. Volkkarin ostajat suomessa tuntuvat ainakin tilaavan mieluummin autonsa, kuin ottavan jonkun valmiiksi konffatun.

downtime

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 25.03.11 - klo:21:32
Juu toki toki. Ostajat eivät vaan aina tiedosta ainakaan tällä palstalla että ostavatko massaa vai jotain muuta.
Ostetaan se vw tai skoda kun ajatellaan ettö sehän on sama auto kuin audi. Tosiasiassa ei kuitenkaan.
Kyllä paskakin tuote voi myydä hyvin jos se markkinoidaan oikein ja hinta on tarpeeksi edullinen.

Kapa

Kuten tuli tuosta aikaisemminkin mainittua, että sinä osaat valita oikein, mutta muut eivät! Ihailtavaa!

downtime

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 25.03.11 - klo:23:46
Kuten tuli tuosta aikaisemminkin mainittua, että sinä osaat valita oikein, mutta muut eivät! Ihailtavaa!

Jos olet sitä mieltä niin hienoa. Itse en asiaa kuitenkaan niin näe. Samanlaisen massatuotteen minäkin olen valinnut kuin sinä ja 10 000 muuta.
Ero meissä on se, että minä tiedostan tämän asian ja sinä näköjään et. Olet selvästi niitä kavereita jotka ostavat Golfin kuvitellen saavansa premium auton. Ja kikkeli kasvaa. Ainakin omasta mielestä. Säälittävää!
Minulla ei ole tarvetta hankkia autoa naapuria varten ja kikkelin kokokin riittää ihan omillaan.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: downtime - 26.03.11 - klo:08:55
Jos olet sitä mieltä niin hienoa. Itse en asiaa kuitenkaan niin näe. Samanlaisen massatuotteen minäkin olen valinnut kuin sinä ja 10 000 muuta.
Ero meissä on se, että minä tiedostan tämän asian ja sinä näköjään et. Olet selvästi niitä kavereita jotka ostavat Golfin kuvitellen saavansa premium auton. Ja kikkeli kasvaa. Ainakin omasta mielestä. Säälittävää!
Minulla ei ole tarvetta hankkia autoa naapuria varten ja kikkelin kokokin riittää ihan omillaan.

Eikös sitä moni tojotisti koe ajavansa myös premiumilla? Merkin laatuahan on hehkutettu vuoskikymmenet ja mm. uusinta Avensista verrattiin jopa köyhän miehen Lexukseksi mediassa. ;) Taitaa asian tunnustaminen kirpaista? Itsekin tunnustan ajaneeni uuden Avensiksen kaupasta ulos ripaus lexuskuskia omassa mielikuvassa. :D Kaikillahan syntyy päänupissa tiettyjä mielikuvia ja fiiliksiä, mutta harva ilkeää sitä julkisesti tunnustaa. Enemmän minua Avensiksessa hurmaannutti alkupäivinä auton näyttävä iso koko raikkaan valkoiseen sävyyn yhdistettynä ja tietty lexusmaisuus, kuin mitä tässä Golfissa tuli hurmoksena. Golf tuntui valintana jo tilausvaiheessa ja ennen kaikkea luovutustilaisuuden jälkeen sellaiselta turvalliselta massa-autolta joka ei ärsytä ja jonka ominaisuudet ovat mahdollisimman tasaiset. Mutta tylsyys paistoi fiiliksessä jo heti samana päivänä kun otin muutamia valokuvia siitä.

Itse en omaa enää minkään automerkin laseja. Jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa. Jotenkin vaan alkaa tuntua, että nykyautot ovat tekniseltä toimintavarmuudeltaan jotain Ladaa lukuun ottamatta aika samalla viivalla. Maanantaikappaleita sattuu mutta myös valtaosaltaan hyvin palvelevia. Siksi automiehen -siis sen jolle auto on hitusen muutakin kuin pelkkä pakkopulamainen liikkumisväline-kannattaa valita tunteella. Sen teen taatusti seruaavalla vaihtokierroksella.

Uusi fl-Passat on varmasti luokkansa kärkeä ominasisuuksiltaan, mutta ei puhuttele itseäni pätkääkän ulkoisella tai sisustuksen lookillaan. Vanhan lämmittelyä. Olisivat kerralla tehneet täysin uuden.

downtime

Hiton hyvin kiteytetty Peeveli.
Okei ehkä oma kirjoittelu ampui yli mutta viime päivinä tämä palstan kirjoittelu on taas alkanut mennä siihen kermaperseilyyn mitä se oli tässä taannoin.
"Pesen autoni aina käsin kun kone tekee siihen ihanan kiiltävään maalipintaan hiusnaarmuja" tai "En koskaan skrabaa ikkunaa kun siihen tulee naarmuja". No voi herranjumala.
Tämä keskustelupalsta on pahempi kuin MissMix. Nimeksi sopisikin paremmin FagArena.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy