Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

VAG!

aa

Mooses

Eihän tuo myyjäliikkeen vika ollu että auto on tuossa kunnossa, eivät kuitenkaan tarkasta läpikotaisin kaikkia autoja heille myyntiin tullessa. Tää nyt vaan sattu olemaan paska. Onneksi kuitenkin asia tuli esiin nyt eikä puolen vuoden päästä! Onneksi kuluttajansuojalaki on meikäläisen takana tässä asiassa. Maanantaina olis ollu lohkolämppärin asennus mut sen kerkesin onneks nyt perua. Harmittaa vaan senkin puolesta ku tuosssa oli tuo lisävarustepuoli melko hyvin kohdallaan. Pieni miinus noissa nahkapenkeissä: ovat näillä keleillä helvetin kylmät ennen ku penkinlämmitin alkaa lämmittää!

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Mooses

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Mooses - 22.10.10 - klo:14:27
Sano älä muuta!  :-\

Onneksi kuitenkin teillä tuntuu olevan yksimielisyys kaupan purusta, ettei siitäkin tarvitse alkaa taisella..

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 22.10.10 - klo:12:19
Eihän tässä mitään riskiä olisi. Siirryttäisiin vaan seuraavaan kalleusluokkaan ja voisimme edelleen nauttia vähemmän liikenteessä näkyvästä ajopelistä.

hyvä pointti  ;D

VAG!

aa

Peltzi

Nyt vaan sitten odotellaan koska tulee nettiautoon myyntiin.  8)

Mooses

Mä odottelen enemmänkii sitä että saan tuosta rahani takaisin. ;)

skriko

Hyvä että saat kaupat purettua. Tässä tuli taas tämä autonostajan ohje todistettua (en nyt tarkoita tällä Moosesta), jos ei itse osaa katsoa autoststa, onko se alkuperäisessä maalissaan, ei kannata seota "harmaatuontipeleihin" sama koskee moottoripyöriä. Jos nyt säästää jokusen tonnin, se voi tulla paljon kalliimmaksi.

RoccoScientist

Onko kukaan muuten törmännyt OEM-takaroiskeläppien lyhyempiin versioihin? Vai voisiko eturoiskeläppiä käyttää myös takana? Laahaavat nimittäin sen verran alhaalla, että osuvat kanttareihin parkkitilanteissa ja sopivasti kallistettujen ajotiekanttarien yli ajettaessa. Vai pitääkö tehdä skulat ja puukottaa nuo moralla lyhyemmiksi?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

proV1

Moi kaikille! Newbie ilmoittautuu mukaan..  :)
Tarkoituksena olisi tilata oma valkoinen Scirocco 1.4 TSI 90kW viikon sisään. Laakkosella sanottiin toimitusajaksi 4 kk. Aika pitkälle venyy, mutta hyvää kannattaa odottaa! ;D
Tällä hetkellä rastitettuna lisävarusteista vakionopeudensäädin, Interlagosit, RCD 510 + peruutuskamera ja varashäly. Kysymys koskeekin, että onko moni tilannut tuolla varashälyllä oman yksilönsä? Tässä kun vielä puntaroin näitä vaihtoehtoja..

pahasutta

Lainaus käyttäjältä: proV1 - 27.10.10 - klo:23:42
Moi kaikille! Newbie ilmoittautuu mukaan..  :)
Tarkoituksena olisi tilata oma valkoinen Scirocco 1.4 TSI 90kW viikon sisään. Laakkosella sanottiin toimitusajaksi 4 kk. Aika pitkälle venyy, mutta hyvää kannattaa odottaa! ;D
Tällä hetkellä rastitettuna lisävarusteista vakionopeudensäädin, Interlagosit, RCD 510 + peruutuskamera ja varashäly. Kysymys koskeekin, että onko moni tilannut tuolla varashälyllä oman yksilönsä? Tässä kun vielä puntaroin näitä vaihtoehtoja..

Moijj!
Varashäly kiinnostaa vähän itseäkin. Jätin sen pois kun "eihän Suomessa tarvii", mutta jälkikäteen oon miettiny että olisko pitäny. Saa sen ainakin sitten piippaamaan avatessa. :)
Aika pitkäksi venyy näköjään tällä hetkellä volkkarien toimitukset, niillä on kai ollu jotain säätöä siellä tilauksissa ja mallimuutoksissa. Saat ainakin tuoreemmat päivitykset taas. Oma vastaava mennee noin 2½ kuukauteen. Alkaa kuumottaa tämäkin odotus. :)

VAG!

aa

Mooses

Tänään sit vein ton mun Scirocon sinne mistä tulikin. Kaupan purku sujui ongelmitta ja auto lähti melkein samantien Helsinkiin OutletCarCenteriin. Jännityksellä odotan tuleeko tuollaisena takaisin myyntiin!  ;)
Kävin sit samalla reissulla hakee Forssasta 1.8 TSI Golfin. Sen verran heikko on tällä hetkellä tuo Roccojen tarjonta että päätin vaihtaa mallia. Eikä tuo uus kyllä Rocolle häviä ku ulkonäössä, mut käytettävyydessä päihittää kyllä. Eihän sitä tiedä vaikka vielä joskus olis Rocco perseen alla!  :)

Erkka

Hieno juttu, kun Roccon palautus autoliikkeeseen kävi ongelmitta. Jään mielenkiinnolla odottamaan TSI 1.8 Golfin speksejä ja tietty myös kuvia autotalliin. Onneksi olkoon uudesta kulkineesta. Huolettomia kilometrejä :)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Mooses - 28.10.10 - klo:20:15
Tänään sit vein ton mun Scirocon sinne mistä tulikin. Kaupan purku sujui ongelmitta ja auto lähti melkein samantien Helsinkiin OutletCarCenteriin. Jännityksellä odotan tuleeko tuollaisena takaisin myyntiin!  Iskee silmää
Kävin sit samalla reissulla hakee Forssasta 1.8 TSI Golfin.

Hyvä näin.
Taitaa mennä Roccoon hommaamasi renkaat ja vanteet Golfin alle suht kivuttomasti. Vai onko mahottoman pieni ET? 
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

skriko

Juttua tuosta et:stä. Selvitin tänään Laakkoselta, että alkuperäisissä vanteissani Rocco 118 kw et 33. Nyt kun on ne 225 renkaat ,volkkarin omat anteet olisivat tosi kalliit ja simat 6,5 tuumaa liian kapeat. Aattelin tilata vianorista vanteet 7 X 17 et 38 onkohan ne sopivat?

proV1

No niin, tänään sitten kättelin myyjää ja Scirocco laitettiin tilaukseen :) Juurikin niillä spekseillä, mitkä aiemmin luettelin. Ja tilasin sen hälyn kuitenkin, katotaan tuleeko hyötykäyttöön (toivottavasti kuitenkaan ei).. :D

Nyt on sitten 4 kk aikaa myydä tuo vanha golffi pois alta.
Pahasutta: onnittelut 2,5 kk:sta! Olen ehkä hieman kade tuosta :)

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Mooses - 28.10.10 - klo:20:15
Tänään sit vein ton mun Scirocon sinne mistä tulikin. Kaupan purku sujui ongelmitta ja auto lähti melkein samantien Helsinkiin OutletCarCenteriin. Jännityksellä odotan tuleeko tuollaisena takaisin myyntiin!  ;)
Kävin sit samalla reissulla hakee Forssasta 1.8 TSI Golfin. Sen verran heikko on tällä hetkellä tuo Roccojen tarjonta että päätin vaihtaa mallia. Eikä tuo uus kyllä Rocolle häviä ku ulkonäössä, mut käytettävyydessä päihittää kyllä. Eihän sitä tiedä vaikka vielä joskus olis Rocco perseen alla!  :)

Ikävä juttu, mutta vaikutat lopputulokseen kuitenkin suhteellisen tyytyväiseltä.
Jos ei muuta, niin säästytpä ainakin Golfilla lasienjäätymisiltä sun muilta talviongelmilta mitä Sciroccossa ilmenee  :D

Takuuvarmasti tulee myyntiin, ei ne sitä hallinperukoillekaan säilö!!

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.10.10 - klo:21:13
Juttua tuosta et:stä. Selvitin tänään Laakkoselta, että alkuperäisissä vanteissani Rocco 118 kw et 33. Nyt kun on ne 225 renkaat ,volkkarin omat anteet olisivat tosi kalliit ja simat 6,5 tuumaa liian kapeat. Aattelin tilata vianorista vanteet 7 X 17 et 38 onkohan ne sopivat?

Sopivat kyllä. Tässä tuolta pulttijakotopikista Sciroccon speksit:

# Scirocco III | 5x112mm, ET 30-45

Niin ja hieno juttu Mooses, että homma on nyt takanapäin ja alla on Golf kivalla motilla. Tässä vielä nuo Golfin rengasspeksit, niin näet voitko ottaa ne ostamasi talvirenkaat suoraan käyttöön:

# Golf VI | 5x112mm, ET 42-50

Mooses

No perkele! Näinköhän sit meneekään nuo vanteet Golfin alle ku ET on 40?

Golf on se Special Edition. Noita sattui olemaan kolme yhtäaikaa myynnissä ni oli vähän varaa valitakin. :D Tää sit oli mun mielestä noista paras vaihtoehto. Laitan kuvia kunhan saan auton pestyä. Ei nimittäin ollu mikään siistein keli eilen ajella Forssasta Mikkeliin!  ;)
Penkit Golfissa on ehkä jopa paremmat ku Scirocossa, mallihan on sama mut tuo nahka oli aika liukas ja kylmä. Tuo alcantara tuntuu miellyttävämmältä. Soitin (RCD310) lähtee kyl vaihtoon lähiaikoina ku kerkesin tottuu tuohon RNS510 isoon näyttöön. Saavutetuista eduista ei passaa luopua!  ;D

Tos®

Hyvä syy käyttää defaa oikeaoppisesti jo lämpöasteiden puolella :D
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

HJP

Eiköhän ne ET40set mene Golfiin ihan hyvin, jos vanne ei ole hirmuisen leveä. Kannattaa ainakin sovittaa. RNS510 on kyllä mainio päivitys muuten hienoon autoon. Päädyit hopeanväriseen yksilöön? Näyttivät kaikki 3 tarjolla olevaa olleen hyvin samanlaisia väriä lukuunottamatta.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Mooses - 29.10.10 - klo:07:43

En usko, että oikeasti jää kahdesta millistä kiinni etenkään jos koko on maltillinen. Nuo lukemat ovat niitä valmistajan hyväksymiä ja siten vähän eri asia kuin mitä autoon oikeasti saa sovitettua. Sciroccoonkin saa mahtumaan 20" vanteet renkaineen, vaikka valmistajan mukaan suurin sallittu vannekoko on 19". Toki tuollaisesta voi tulla sanomista, jos siitä jostain syystä sattuu jäämään kiinni, mutta tuo kahden millin ero ET:ssä on kyllä sellainen, ettei sitä kukaan noteeraa vaikka yrittäisi.

Mooses

Joo se hopean värinen lähti mukaan. Tuossa oli Climatronic ja siisti auto kaikinpuolin. Eikä ajettukaan kun 29tkm. Entisen omistajankin tavoitin ja hänen kertoman perusteella autossa ei ole ollu mitään vikaa.

Täytyypä kokeilla noita 17" joku päivä kunhan tulee ajankohtaiseksi. Kattoo vaan että mahtuuvat pyörimään ääriasennoissakin. Nyt menee paremmin alla nuo paikallaan olevat Michelinin kitkat, suotta alkaa nastoja kuluttaa näillä keleillä.

skriko

Kiitos Rocco. Tilasin ne vanteet vianorista, ovat maanantaina paikalla. Olisi hauska tietää sciroccon myyntimääriä värien suhteen. Jos katselee katukuvaa ja myytävänä olleita ja olevia autoja, valkoinen näyttäisi olevan eniten myyty. Olisi mielenkiintoista tietää oman värin (vihreä) kappalemäärä. Seinäjoella 1, Jalasjärvellä 1, Tampereella 3, Hesassa 2, Lappeenrannassa 1. Nämä ovat tiedossa, muista en tiedä.

svalkein

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.10.10 - klo:13:03
Kiitos Rocco. Tilasin ne vanteet vianorista, ovat maanantaina paikalla. Olisi hauska tietää sciroccon myyntimääriä värien suhteen. Jos katselee katukuvaa ja myytävänä olleita ja olevia autoja, valkoinen näyttäisi olevan eniten myyty. Olisi mielenkiintoista tietää oman värin (vihreä) kappalemäärä. Seinäjoella 1, Jalasjärvellä 1, Tampereella 3, Hesassa 2, Lappeenrannassa 1. Nämä ovat tiedossa, muista en tiedä.

Porissa on yksi, Hertzillä.
M-B A250e -22

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Mooses - 29.10.10 - klo:07:43

Golf on se Special Edition. Noita sattui olemaan kolme yhtäaikaa myynnissä ni oli vähän varaa valitakin. :D Tää sit oli mun mielestä noista paras vaihtoehto. Laitan kuvia kunhan saan auton pestyä. Ei nimittäin ollu mikään siistein keli eilen ajella Forssasta Mikkeliin!  ;)
Penkit Golfissa on ehkä jopa paremmat ku Scirocossa, mallihan on sama mut tuo nahka oli aika liukas ja kylmä. Tuo alcantara tuntuu miellyttävämmältä. Soitin (RCD310) lähtee kyl vaihtoon lähiaikoina ku kerkesin tottuu tuohon RNS510 isoon näyttöön. Saavutetuista eduista ei passaa luopua!  ;D
Jatketaan tätä OT:tä kuitenkin vielä hiukan.
Onnea hyvästä autovalinnasta Moosekselle ;D

Jos vanne on 8" leveä niin en sitä golfiin laittaisi, mutta 7x17" kokoista harkitsin kyllä tähän omaanikin talvivanteeksi.

Otetaan näiden Golf juttujen jatkot sitten vaikka Golf VI Chatissa, tai uuden auton autotalliketjussa(vink vink ;) )
Audi A4 Allroad quattro -17

Mooses

Kovan onnen Scirocosta täytyy vielä sen verran jatkaa että ei se kaupan purku sit käynykään niin helposti kun luulin ja minun annettiin ymmärtää. Täytettiin paperit ja vaihtoautopäällikkö sanoi lähtevänsä viemään autoa Helsinkiin samantien. Lupasi että kun saa auton vietyä menee pääkonttorille ja siirtäävät rahat mun tilille. Sanoin vielä että maksaavat Osuuspankista ni näkyy samantien mun tilillä. "Joo rahat on kyllä kahteen mennessä sun tilillä." Eipä näkynyt ja seuraajasta kuitenkin olin jo siinä vaiheessa sopinut kaupat. Kaksi kertaa soitin tuolle vaihtoautopäällikölle ja kyselin tilannetta. "Maksettu on, pankin vika jos ei näy tilillä." Forssassa saatiin sit kuitenkin sovittua niin että saan auton koeajoon ja maksan heti ku rahat tulee tilille.
Koeajolupa loppui 13:45 seuraavana päivänä eikä rahoja näkynyt vielään mun tilillä. Siinä vaiheessa vihainen soitto Hämeenlinnaan. Vaadin että laittavat mulle meiliin jotain dokumenttia maksusuorituksesta, ja jos heillä ei sitä ole mulle todistaa, olen edelleen Scirocon omistaja. Auton jonka he olivat jo kuitenkin luovuttaneet eteenpäin. Joo myönnän, olin tyhmä kun allekirjoitin ennenku rahat näkyi tilillä tai nähnyt maksusuorituksen. 15:15 sit tuli kopio maksusuorituksesta heidän myyntisihteeriltä. Siinä näkyi selvästi maksupäivä 29.10, eli eivät olleet sitä maksaneet silloin samana päivänä kun paperit tehtiin. Sain sit Golfin maksettuu ja toivottavasti ei tarvii enää Hämeenlinnan Vaunulaan pitää mitään yhteyttä.

No sen tuosta oppi että jos joskus vastaavaan tilanteeseen joutuu ni tietää ainakii miten toimia!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy