Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

Jfer

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.12.11 - klo:09:31
Onko Jfer tosiaan niin, että RCD-310:een laitetussa Media IN-systeemissä voi siis kuunnella musaa myös usb-muistitikulta? Näin myyjä sen kertoi olevan, ja että usb-liitin asennetaan hanskalokeroon (kuten on Alfassakin). Alkoi vaan mietityttämään tuo systeemi, kun en sitä tunne.

Joo, Media-IN-piuhaan voi ostaa erilaisia liittimiä (iPod, USB, mini-USB ja 3,5 mm). Me hankittiin se alunperin iPhonea varten, mutta nyt ostettiin USB-liitin koska puhelinta ei jaksa aina lyhyille matkoille laittaa hanskalokeroon (kun vielä yleensä sitten unohdan sen sinne).

USB:ltä kuuntelu ei meillä vain toistaiseksi onnistu, koska musiikki rätisee sillä kuunnellessa. :( Kyselin viasta jo Autotarvikkeelta mutta vielä eivät ole vastanneet, eli kohta pitää alkaa soitella perään.

Media-IN-iittimet ovat kalliita, 49 e kappaleelta, mutta vielä sikahintaisempi oli Polon versio piuhasta, joka maksoi 69 e! Myöhemmin selvisi että se perushintainenkin olisi mennyt Poloon mutta eivät sitä enää vaihtaneet. Piuhoissa taisi olla eroa kokonainen sentti johdon pituudessa. Kokeiltiin nimittäin verrokiksi toista piuhaa jos se olisi korjannut rätinän, mutta ei.

(Anteeksi hieman offtopic...)
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Mikko

Noniin. Nyt oli auto vilkutellut "Alladinin lamppua" rouvalle eli öljyä pitäisi lisätä. Kummasti tässä syksyllä kulunut kun loppukesästä katsoin tikkua ja pinta oli laskenut vain vähän. No onhan autossa jo kohta 17 000 mittarissa... Huomenna töihin sitten VV-Auton kautta.

re2

^Ovatko nuo kaksoisahdetut jotenkin janoisempia öljyn suhteen, kun itse en ole vielä koskaan joutunut lisäilemään öljyä omaani. Yksi normi öljynvaihtohuolto tähän väliin on toki mahtunut. Kilometrejä taitaa olla noin 45 tkm mittarissa.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: re2 - 08.12.11 - klo:21:42
^Ovatko nuo kaksoisahdetut jotenkin janoisempia öljyn suhteen, kun itse en ole vielä koskaan joutunut lisäilemään öljyä omaani. Yksi normi öljynvaihtohuolto tähän väliin on toki mahtunut. Kilometrejä taitaa olla kohta 40 tkm mittarissa.
Vaggineita ynnä kaikki. Toiset syö kaiken mitä ehtii kaatamaan ja toiset ei yhtään mitään. Ja kaikkea tuolta väliltä.  Laatueroja jotka eivät tunnu olevan edes kovin moottorityyppi-spesifisiä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 08.12.11 - klo:21:38
Noniin. Nyt oli auto vilkutellut "Alladinin lamppua" rouvalle eli öljyä pitäisi lisätä. Kummasti tässä syksyllä kulunut kun loppukesästä katsoin tikkua ja pinta oli laskenut vain vähän. No onhan autossa jo kohta 17 000 mittarissa... Huomenna töihin sitten VV-Auton kautta.

Menetkö Mikko hakemaan lisäysöljyä vai pyydätkö huollossa täyttämään? Kiinnostais tietää missä kohdassa öljy on tikkua kun valo alkaa vilkkua. Mutta jos menet lisäämään huoltoon niin sittenhän sitä ei tiedä.

autofanaatikko

^Ovatko nuo kaksoisahdetut jotenkin janoisempia öljyn suhteen, kun itse en ole vielä koskaan joutunut lisäilemään öljyä omaani. Yksi normi öljynvaihtohuolto tähän väliin on toki mahtunut. Kilometrejä taitaa olla noin 45 tkm mittarissa.

Moottorit on yksilöitä. Toisten tarvii lisätä ja toisten ei. Jollain ei syö yksöisahdettu ja jollain taas syö. Sama kaksoisahdetuissakin.

skriko

Paljonko sulla oli ajettu kun vaihdoit ekan kerran ne öljyt?

Mikko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.12.11 - klo:21:46
Menetkö Mikko hakemaan lisäysöljyä vai pyydätkö huollossa täyttämään? Kiinnostais tietää missä kohdassa öljy on tikkua kun valo alkaa vilkkua. Mutta jos menet lisäämään huoltoon niin sittenhän sitä ei tiedä.

Haen öljypönikän ja lisään itse juurikin sen takia, että näkisi missä tasossa se tikku nyt on. Kummasti tosiaan on nyt syksyllä vienyt, tai sitten mittaus ei ollut ihan nappisuoritus. Aamulla ajelin duuniin silloin, parkkeerasin tasaiselle ja ruokiksella kävin kattomassa tikun. Eikös se noin pidä tehdä? Kuinkakohan paljon tuonne pitää nyt lisätä, litran pönikkä varmaan riittää? No kyselen siellä huollossa.

SciroSJK

Ei sinne nyt heti kannata koko pönikkää kaataa

re2

^^^ Jaa, hyvä kysymys. Olisikohan mittarissa ollut tuommoiset ~27tkm ja rapiat. Tuohon täytyy tosin lisätä, että kuten aiemmin mainitsin, ostin auton vajaa 20 tkm ajettuna ja sitä en tiedä oliko tuohon väliin litkujen kanssa läträilty. LL-ohjelman mukaan on joka tapauksessa menty ja mennään jatkossakin.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 08.12.11 - klo:21:50
Haen öljypönikän ja lisään itse juurikin sen takia, että näkisi missä tasossa se tikku nyt on. Kummasti tosiaan on nyt syksyllä vienyt, tai sitten mittaus ei ollut ihan nappisuoritus. Aamulla ajelin duuniin silloin, parkkeerasin tasaiselle ja ruokiksella kävin kattomassa tikun. Eikös se noin pidä tehdä? Kuinkakohan paljon tuonne pitää nyt lisätä, litran pönikkä varmaan riittää? No kyselen siellä huollossa.

Oliskohan ylä- ja alarajan väli litra. Tuon litran pönikän pitäisi riittää. Itse katson öljyt myös noin. Parkkeeraus tasaiselle ja  katson aina öljyt vasta kun auto on seissyt yön yli. On sitten varmasti laskeutunut. Huollossa katsoivat öljyt kuumasta koneesta. Mitäs hyötyä siitä oli kun öljy oli viellä jokapuolella.

SciroSJK

Muistelisin itsekin, että rajojen väli on toi litra...

skriko

Lainaus käyttäjältä: re2 - 08.12.11 - klo:21:55
^^^ Jaa, hyvä kysymys. Olisikohan mittarissa ollut tuommoiset ~27tkm ja rapiat. Tuohon täytyy tosin lisätä, että kuten aiemmin mainitsin, ostin auton vajaa 20 tkm ajettuna ja sitä en tiedä oliko tuohon väliin litkujen kanssa läträilty. LL-ohjelman mukaan on joka tapauksessa menty ja mennään jatkossakin.

Vaihdoin öljyt 13030, ei tarvinnut lisätä.

Kasis

To: jfer
Eivät ilmeisesti myöskään antaneet 20â,¬ takaisin tai 20â,¬:lla "jotain" ???
Minä olisin nostanut metelin, ihan periaatteen vuoksi >:(
Jos se on myyjän ammattitaidottomuutta, niin miksi asiakkaan pitäisi siitä maksaa?

Tuohon öljynkulutukseen..
Sciroccoon olen lisännyt n.3dl 5tkm matkalla.
Touranin huikea (1l/2tkm, joka kuulema.normaalia) öljynkulutus on hieman rauhoittunut.
Nyt taitaa olla "nesteen" öljyt, kun Castrolia sai jatkuvasti lisätä.
Tosiaan öljyt ovat vaihtuneet 10tkm ajossa hiljalleen. Katsotaan huollon jälkeen nouseeko kulutus taas.

Mitä öljyä teidän "rassit syö"?
Scirocco & VI Golf Variant

skriko

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

Jfer

^ Skrikolle onnittelut tuhannennesta viestistä! :D

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 08.12.11 - klo:22:13
To: jfer
Eivät ilmeisesti myöskään antaneet 20â,¬ takaisin tai 20â,¬:lla "jotain" ???
Minä olisin nostanut metelin, ihan periaatteen vuoksi >:(
Jos se on myyjän ammattitaidottomuutta, niin miksi asiakkaan pitäisi siitä maksaa?

Tavallaan se ei ollut myyjän ammattitaidottomuutta, koska myyjä vain katsoi Polon osalistaa, niin se näytti tuota eri piuhaa. Piuha piti erikseen vielä tilata, mutta sitten sitä yleismallia löytyi varastosta. Ehkä niitä ei mene sitten kovin paljon kun ei tiennyt asiasta ennen kuin käytiin sitä yhdessä selvittämään. Eli sittenkin ammatitaidottomuutta?

Jos olisin maksanut piuhan itse olisin varmaan nostanut metelin, mutta nyt en jaksanut käydä säätämään kun mulla ei siitä kuittiakaan ollut kun kaveri oli sen selkäni takana käynyt meille ostamassa. Olin vain itse ehtinyt sen tilata ja tää kävi hakemassa sen sitten. :D
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.12.11 - klo:08:00
Mielenkiintoista. Muistatko RoccoScientist, mitä sanottiin Giuliettasta? Jumbosija, jippii....(sorry OT näin Rocco-palstalla)

Päätin nyt kasata sieltä lehtijutusta noiden eri mallien plussat ja miinukset tähän. Hyvä niin, koska muistin osan ihan päin mäntyä.

Alfa Giulietta 1.4 Multiair Veloce(168bhp)

+Astran kanssa ulkoisesti parhaan näköinen
+Parhaan näköinen sisältä
+Moottori, joka on selvimmin turbokone, mutta myös kuulostaa parhaimmalta
+Tuntuu joukon nopeimmalta
+Hyvä vaihteisto
+Alusta parempi pikkuteillä kuin Giulietta QV:ssä
-DNA-järjestelmä: All-Weatheria tulisi välttää, normaalilla saa ylikevyen ohjauksen ja tahmean kaasunvasteen, Dynamicilla saa liian ärhäkän kaasupolkimen kaupunkiajoon, mutta asetus on samalla ainoa, jolla Giuliettassa on mitään henkeä
-Jarrupolkimen sijainti ja vaste
-Istuimien sivutuki

Arvosana: ***

Ford Focus 1.6T Zetec-S (179 bhp)

+Moottori testiryhmän paras, samoin vaihteisto
+Alusta suodattaa epätasaisuudet hyvin
+Hyvä ajaa...
-...mutta edeltäjä oli selvästi parempi
-Ulkoisesti mitättömän näköinen perusversiona, Zetec-S korisarja ruma
-Ruma myös kuskin paikalta
-Alusta on vähän innoton urheilujousituksesta huolimatta

Arvosana: ****

Vauxhall Astra GTC 1.6T SRi (177 bhp)

+Giuliettan kanssa parhaan näköinen ulkoisesti
+Ryhmän hauskin ajettava, tarkempi ja tunnokkaampi ohjaus kuin perus-Astrassa
+Hyvä alusta, joka kestää 19" vanteetkin muuttumatta kivireeksi
+Moottori
+Mukavimmat takapenkit...
-...joille kulku on joukon hankalinta
-Takanäkyvyys kehnompi kuin Sciroccossa
-Vaihteisto "vain" ok

Volkswagen Scirocco 1.4 TSI (158 bhp)

+Monipuolinen ja tasaisen hyvä
+Paras laatuvaikutelma ja karmittomine ovineen erityisimmän tuntuinen
-Astran ja Giuliettan jälkeen hieman vaisu ulkoisesti, kaipaa isompia vanteita ja yksityiskohtia kuten maalatut jarrusatulat
-Ahtaimmat takatilat
-Vaihteisto ("Notchier than Russel Brand's bedpost")
-Aiheuttaa alussa pettymyksen: Ohjaus on kevyt, auto ei tunnu kovin nopealta tai urheilulliselta, alusta ei koskaan rauhoitu täysin ajossa (tottumisen jälkeen siirrytään listan ensimmäiseen kohtaan)

Näitä lukiessa tuntuu siltä, että Giuliettan olisi pitänyt voittaa, mutta ilmeisesti huonot puolet (joista kaikkia ei tekstissä kaiketi lueteltu) painoivat testaajien kokonaisfiiliksen alas. Scirocco pärjäsi sillä, että testin hengen suhteen sillä ei ollut suuria kompastuskiviä, mutta ei kyllä ollut suuria valopilkkujakaan. Astra yllätti testaajat selvästi positiivisesti ja sen arveltiin kestävän vertailun jopa Golf GTI:hin. Focus taas oli selvästi pieni pettymys edellisen mallisukupolven jälkeen - se ei ollut hauska ja siitä puuttui hohto.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 08.12.11 - klo:19:36
Joo, Media-IN-piuhaan voi ostaa erilaisia liittimiä (iPod, USB, mini-USB ja 3,5 mm). Me hankittiin se alunperin iPhonea varten, mutta nyt ostettiin USB-liitin koska puhelinta ei jaksa aina lyhyille matkoille laittaa hanskalokeroon (kun vielä yleensä sitten unohdan sen sinne).

USB:ltä kuuntelu ei meillä vain toistaiseksi onnistu, koska musiikki rätisee sillä kuunnellessa. :( Kyselin viasta jo Autotarvikkeelta mutta vielä eivät ole vastanneet, eli kohta pitää alkaa soitella perään.

Media-IN-iittimet ovat kalliita, 49 e kappaleelta, mutta vielä sikahintaisempi oli Polon versio piuhasta, joka maksoi 69 e! Myöhemmin selvisi että se perushintainenkin olisi mennyt Poloon mutta eivät sitä enää vaihtaneet. Piuhoissa taisi olla eroa kokonainen sentti johdon pituudessa. Kokeiltiin nimittäin verrokiksi toista piuhaa jos se olisi korjannut rätinän, mutta ei.

(Anteeksi hieman offtopic...)

Kiitos Jfer vastauksesta. Onko todella siis niin, että jälkiasenteisena tilaamaani Media IN-systeemiin ei tulekaan edes "vakiona" usb-tikun kelpuuttavaa pistoketta, vaan sitä varten on vielä autoa noudettaessa laahustettava Laakkosen marmoritiskille ostamaan vielä tuo sikahintainen lisäpiuha? ??? Jälkiasenteisena tuo systeemi maksoi karmeat 400 ja risat, kun tehdastilauksena sen saisi parilla sadalla (joka on Giuliettassakin vakiona). Kun tilasin Media In:in, niin keskustelin myyjän kanssa nimenomaan mahdollisuudesta soittaa muzakkia usb-tikulta, ja myyjän mukaan se usb-pistoke tulisi piiloon hanskalokeroon kuten Alfasssakin on. (anteeksi taas off topic rocco-palstalla,  mutta ehkä tästä joku roccoa ostava saa lisäinfoa media in:stä)

Ja kiitokset RoccoScientist hyvin kiteytetystä autovertailun suomennoksesta! :)

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jfer

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.12.11 - klo:08:02
Kiitos Jfer vastauksesta. Onko todella siis niin, että jälkiasenteisena tilaamaani Media IN-systeemiin ei tulekaan edes "vakiona" usb-tikun kelpuuttavaa pistoketta, vaan sitä varten on vielä autoa noudettaessa laahustettava Laakkosen marmoritiskille ostamaan vielä tuo sikahintainen lisäpiuha? ??? Jälkiasenteisena tuo systeemi maksoi karmeat 400 ja risat, kun tehdastilauksena sen saisi parilla sadalla (joka on Giuliettassakin vakiona). Kun tilasin Media In:in, niin keskustelin myyjän kanssa nimenomaan mahdollisuudesta soittaa muzakkia usb-tikulta, ja myyjän mukaan se usb-pistoke tulisi piiloon hanskalokeroon kuten Alfasssakin on. (anteeksi taas off topic rocco-palstalla,  mutta ehkä tästä joku roccoa ostava saa lisäinfoa media in:stä)

Minä olen ymmärtänyt, että Media-IN:iin täytyy aina erikseen ostaa liitinpiuha siihen vehkeeseen millä sitä haluaa käyttää, mutta luulisi että se olisi sulla jo sovittu tuohon asennukseen kuuluvaksi koska mitä teet Media-IN:illä ilman liitintä. Me köyhdyttiin Media-In:istä 390 e, mikä sisälsi lopulta vain osien hinnan (Media-IN + iPod-liitin), kun automyyjä lupasi sen meille tingittyyn hintaan. Asennus (kuulemma parin tunnin työ) meni siis liikkeen piikkiin, muuten olisi ollut niin kallis että olisi jäänyt hankkimatta.

Mikko

Tehtaalla asennettuun Media-IN:iin tulee USB-sovitin mukana, itse kinusin myös iPod-sovittimen kaupanpäälle.

Kasis

Vai on se "Italian isonenäinen muna", astran kanssa "kaunein"?
Jotenkin en näe Alfassa, kuin muutaman ulkoisen yksityiskohdan,
joka mielestäni ihan ok. Alfat eivät ikinä ole puhutelleet meikäläistä.
(olen hieman konservatiivinen)

Astra on ulkoisesti ok, mutta en osta(ikinä).

Ford(hoh hoijaa)?
Edellisissä Focuksessa oli "volvomainen", tunnoton ohjaus kaarteessa.
Vähän kuin opel, eli en osta(ikinä).

Scirocco on paras. ;)
Nopeuden kasvaessa ei haittaisi, vaikka ohjaus vähän jäkistyisi.
Käydessäni koeajolla nykyisen kanssa, tuntui ettei auton luonne välity kiihdytyksessä.
D:llä kiihdytettäessä, tuntui auto hieman nuhaiselta. Nyt olen erimieltä, kun tietää miten se auto oikeasti käyttäytyy.   
Scirocco vaatii melkein 2. päivän koeajon ja n.500 km vähintään, että pääsee auton kanssa tutuksi.
Scirocco on kuin hyvä viini. Vuosi vuodelta(viini) ja kilometri kilometriltä, se vain paranee. :D

Jotenkin nuo eri testit ovat hieman ristiriitaisia eri "lehdissä".

stoosh

Kyllä se nyt alkaa uhkaavasti siltä näyttää, että meikäläisen alla on Scirocco vielä ennen joulua. Näin ollen saatan siis tuoda Kehä 1:n länsipäähän jälleen yhden bongailtavan. ;)

Piti tuosta radiohommasta vielä kysyä sen verran, että jos huudan itselleni eBaysta 510-version, niin onnistuuko sen vaihto 2009-vuosimallin autoon ns. heittämällä? Vai pitääkö jotain koodauksia tehdä - ja mitä se käytännössä tarkoittaa?

--

Kysyttäköön nyt vielä tätäkin, koska te olette kumminkin seuranneet Sciroccon hintakehitystä pidempään kuin minä: Millaisia hintapyyntöjä olette pienimmillään nähneet '09 yksilöille, joissa mittarissa n. 40 000-70 000 km? Ei varmaan kauheasti alle 22-23k euron ole menty, vai?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 09.12.11 - klo:10:08
Vai on se "Italian isonenäinen muna", astran kanssa "kaunein"?
Jotenkin en näe Alfassa, kuin muutaman ulkoisen yksityiskohdan,
joka mielestäni ihan ok. Alfat eivät ikinä ole puhutelleet meikäläistä.
(olen hieman konservatiivinen)

Astra on ulkoisesti ok, mutta en osta(ikinä).

Ford(hoh hoijaa)?
Edellisissä Focuksessa oli "volvomainen", tunnoton ohjaus kaarteessa.
Vähän kuin opel, eli en osta(ikinä).

Scirocco on paras. ;)
Nopeuden kasvaessa ei haittaisi, vaikka ohjaus vähän jäkistyisi.
Käydessäni koeajolla nykyisen kanssa, tuntui ettei auton luonne välity kiihdytyksessä.
D:llä kiihdytettäessä, tuntui auto hieman nuhaiselta. Nyt olen erimieltä, kun tietää miten se auto oikeasti käyttäytyy.   
Scirocco vaatii melkein 2. päivän koeajon ja n.500 km vähintään, että pääsee auton kanssa tutuksi.
Scirocco on kuin hyvä viini. Vuosi vuodelta(viini) ja kilometri kilometriltä, se vain paranee. :D

Jotenkin nuo eri testit ovat hieman ristiriitaisia eri "lehdissä".

Kauneus on katsojan silmissä. Mielipiteitä on yhtä monta kuin p-reikiä, näin kommentoi aikoinaan joku vagareenalainen, nimeä en muista.  :D

Kasis

^ Näinhän se on. :D

On tasan kaksi "Italialaista", jotka hivelee silmiä ja korvia(vaimoni lisäksi).
Nimittäin, Ducati ja Lamborghini. :o

^^Onko Stoosh löytänyt turusta sopivan yksilön?

Haetko 90/118/147kW versiota?

stoosh

118kW tässä on haussa. Turusta en ole mitään yksilöitä äskettäin bongannut, olenko missannut jotain?

RoccoScientist

LainaaKysyttäköön nyt vielä tätäkin, koska te olette kumminkin seuranneet Sciroccon hintakehitystä pidempään kuin minä: Millaisia hintapyyntöjä olette pienimmillään nähneet '09 yksilöille, joissa mittarissa n. 40 000-70 000 km? Ei varmaan kauheasti alle 22-23k euron ole menty, vai?

En ole ihan hirveästi noita hintoja katsellut, mutta tuo linkkaamasi paljon ajettu dieseli taisi kyllä olla ensimmäinen näkemäni, jossa hinta ei ala kakkosella. Uskon siis, että arvelusi osuu oikeaan. Eri yksilöiden välillähän saattaa sitten olla eroa tinkaamisvarassa, joten todellisista kauppahinnoista ei ehkä noiden nettiauton hintojen perusteella voi välttämättä hirveästi sanoa. Kannattaa siis ottaa niin monta vaihtoehto tuolta nettiautosta kuin omiin kriteereihin sopii ja sitten vielä yksi tai kaksi hieman liian kallista ja ryhtyä kilpailuttamaan tarjouksia.

Niin ja jos kaksoisahdettua etsit, niin kannattaa koeajaa käytetyt tarkkaan. Jos käynnistyksen yhteydessä kuuluu sekunnin pari verran rallatusta ja/tai jos 3500 rpm:n jälkeen menohalut hyytyvät, jätä auto kauppaan. Lisäksi kannattaa kysyä onko autoon tehty esim. jakopään remonttia takuuaikana.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

poloboy

Lainaus käyttäjältä: stoosh - 08.12.11 - klo:14:00
Kiitos vastauksista kaikille!

Mitä olette muuten mieltä tästä yksilöstä?
http://www.nettiauto.com/volkswagen/scirocco/4441517

Vähän ylihintainen? Potentiaalinen pommi? Tutkailemisen arvoinen vai syytä kiertää kaukaa?
Alle 20k euron hinta tietysti miellyttää, ja itselläni kilometrejä tulee sen verran vähän, ettei mittarissa olisi parin-kolmen vuoden päästä välttämättä edes ihan kakkosella alkavaa lukemaa. Dieselin ja bensiinin kannattavuuteen ei nyt tarvitse ottaa kantaa, itse kun satun vähäisistä ajomääristäni huolimatta pitämään dieselkoneiden väännöstä. :)

Minä katselin tässä elo-syyskuussa yhtä -09 2.0 TDI 103 kW Sciroccoa, jolla oli ajettu 72 tkm, hinta oli 24.900 ja myynnissä yksityisellä. Kovasti himoitsin ko. yksilöä, kunnes totesin, että on minulle liian hintava vaikka hinta sinänsä oli OK ja päädyin Jettaan. Tuossa on kilometrejä melko paljon, mutta hinta on, ainakin minun mielestäni OK, jan tinkivaraakin on varmasti jonkin verran kun on liikkeessä myynnissä.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

stoosh

Kilometrejä on paljon. Jakopään remppa tuohon yksilöön on kuulemma tehty juuri äsken, mutta muukin tietysti alkaa noilla kilometreillä kulua kuin moottori.
Kuten jo kirjoitin, mittarissa ei välttämättä parin vuoden päästä olisi kovin paljoa yli 200 000 kilometriä - jos olisi sitäkään. Mutta minkähän verran tuon 200k rajan ylittäminen alkaa nykyaikana vaikuttaa siihen, miten autoliikkeet suhtautuvat tuollaisiin menopeleihin vaihdokkeina?

poloboy

Lainaus käyttäjältä: stoosh - 09.12.11 - klo:11:25

Piti tuosta radiohommasta vielä kysyä sen verran, että jos huudan itselleni eBaysta 510-version, niin onnistuuko sen vaihto 2009-vuosimallin autoon ns. heittämällä? Vai pitääkö jotain koodauksia tehdä - ja mitä se käytännössä tarkoittaa?--

Nimim. Aanold:illa taitaa olla tästä kokemuksia, ymmärsin että ko. operaatio onnistui varsin kivuttomasti.

Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy