Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: HJP - 25.08.11 - klo:22:12
Itse bongasin hieman kultaan vivahtavan harmaasävyn kattoluukulla

Opal Silver taitaa olla ainoa kultaan vivahtava.

LainaaTuo valkoinen mustilla vanteilla ilmeisesti asuu Hesarin nurkilla, usein tulee bongattua siellä. Sehän päätyi tuohon ulkoasuun UVW-foorumilaisen avulla...

Juu, useamman kerran olen tuon parkista bongannut, mutta nyt ekaa kertaa liikkeessä. Ajeltiin vieläpä melkein peräkkäin ihan tähän kotiseudulle asti. Yritin vähän yllyttää näyttämään kumpi 1,4 TSI pellin alta löytyi, mutta onnistuin vain näyttämään spedeltä. :D Hesarin kulmilla olen nyt useaan otteeseen bongannut toisenkin valkoisen Sciroccon (tänään myös, mutta en laskenut kuin ajossa olleita), jossa ei ilmeisesti ole madallusta, mutta jotkin vähän erikoisemmat vanteet siinä on.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

snoogie

^ äsken selasin toista kotimaista foorumia, sattui valkoinen bbsillä silmää, 2.0 tsi siinä ainakin oli. Liekö sama sitten.

HJP

Lainaus käyttäjältä: snoogie - 25.08.11 - klo:23:23
^ äsken selasin toista kotimaista foorumia, sattui valkoinen bbsillä silmää, 2.0 tsi siinä ainakin oli. Liekö sama sitten.
Sama auto kyseessä, ellei ole rekisterikilpiä vaihdeltu autosta toiseen.

skriko

Lainaus käyttäjältä: proV1 - 25.08.11 - klo:21:07
Tänään työpaikan parkkiksella ilmeisestikin Silver Leaf-värinen Rocco panorama-katolla. Sellainen kultaanpäin menevä väri.. Olenko oikeassa? On tämä kyllä kummaa, kun joka päivä erilaisia Sciroccoja vaan vaihtuu meidän parkkipaikalla. No lisätäkseni edelliseen keskusteluun naiskuskeista, tämäkin näytti naisen autolta - takapenkillä oli vielä lastenistuinkin ;D En nyt lue tätä Sciroccoa ehkä mitenkään perheautoksi, mutta kiva et se siihenkin käyttöön soveltuu :)

proV1, ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä siinä autossa "näytti naisen autolta"?

RoccoScientist

Onko siinä myös panoraamakatto? Olin nimittäin katsovinani, että tuossa näkemässäni yksilössä ei ollut kromattuja pakoputkenpäitä (edes likaisia sellaisia).

HJP

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 25.08.11 - klo:23:40
Onko siinä myös panoraamakatto? Olin nimittäin katsovinani, että tuossa näkemässäni yksilössä ei ollut kromattuja pakoputkenpäitä (edes likaisia sellaisia).
Juu, kyllä siinä tuo puolimusta katto on...

ettelbruck

Lisää bongattavaa eli eilen saatiin omamme ajoon. Nyt 65km mittarissa. Viikonloppu niin töiden merkeissä että vasta tulevalla viikolla pääsee enempi autoa tutkailemaan ja ajelemaan.

proV1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.08.11 - klo:23:35
proV1, ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä siinä autossa "näytti naisen autolta"?

No, penkki oli todella edessä ja laukku mikä näkyi lattialla ei viitannut mieheen.. :) Mutta eihän näistä koskaan tietysti varma voi olla.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: HJP - 25.08.11 - klo:23:44
Juu, kyllä siinä tuo puolimusta katto on...

Sitten minä olen puusilmäillyt.

Onnittelut vielä ettelbruckille, pidetään (puu)silmät auki. ;)

snoogie

Millä suunnalla Ettelbruck liikut, lähinnä mahdollista miittiä silmälläpitäen..?

sjobbe

Tänään bongattu yksi teistä Töölön kisahallin parkkiksella. Vanteet oli tutut (Aanold?).

RoccoScientist tuli puolestaan vastaan Huopalahdentiellä klo 13:10. Itse olin Hayabusalla liikenteessä niin älä ihmettel jos et tunnistanut mua vaikka tulit suoraa edestä ohi.

RoccoScientist

Jep, siellä tosiaan oltiin. Itse olin tuossa vähän kolmen jälkeen Sellossa käymässä ja satuin lähtiessä samaan risteykseen kahden muun Sciroccon kanssa: takana oli musta 2,0 TSI ja risteävältä tieltä oli kääntymässä tummanharmaa vastaan. Kehällä näin vielä vilauksen toisesta mustasta Sciroccosta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: proV1 - 26.08.11 - klo:08:28
No, penkki oli todella edessä ja laukku mikä näkyi lattialla ei viitannut mieheen.. :) Mutta eihän näistä koskaan tietysti varma voi olla.

Ok. Mutta jos se oli Tiivi Taavin laukku.  ;D

ettelbruck

Lainaus käyttäjältä: snoogie - 26.08.11 - klo:10:05
Millä suunnalla Ettelbruck liikut, lähinnä mahdollista miittiä silmälläpitäen..?

Vantaalla on oma parkkipaikka

Aanold

Lainaus käyttäjältä: sjobbe - 26.08.11 - klo:15:58
Tänään bongattu yksi teistä Töölön kisahallin parkkiksella. Vanteet oli tutut (Aanold?).

RoccoScientist tuli puolestaan vastaan Huopalahdentiellä klo 13:10. Itse olin Hayabusalla liikenteessä niin älä ihmettel jos et tunnistanut mua vaikka tulit suoraa edestä ohi.

Toivottavasti ei, koska auto on ollut Alppilan autohuollossa pitskussa ke-illasta lähtien. :)

Aanold

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 25.08.11 - klo:09:08
Örk,

eilen tankilla käydessäni ei auennut luukku. WTF. Siinä hetken ihmettelin ja tulin siihen että ei sille nyt voi mitään, ja ajoin sen huoltoon. Takuuta kuukausi jäljellä, joten saavat samalla katsoa sitä rallatusta mitä kuuluu koneesta käynnistettäessä (nokkaketjun kiristin vaimikäsenyoli). Fillari käyttöön taas! Kunto senkun kohenee!

Ja huollosta tulikin soitto, moottori auki, nokka-akselin säädin vaihdetaan. Auton saa loppuviikosta hakea. Melkoisesti duunia siis.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 29.08.11 - klo:14:44
Ja huollosta tulikin soitto, moottori auki, nokka-akselin säädin vaihdetaan. Auton saa loppuviikosta hakea. Melkoisesti duunia siis.

...ja kun haet auton, niin nokka-akselin säädin on vaihdettu, mutta bensaluukulle ei olla muistettu tehdä mitään. ;)

RoccoScientist

Hiilikuituosia Sciroccoon: http://www.bocadesign.de/listings.php?cid=4&sid=17

Noista lähinnä tuo hiilikuituinen konepelti kuulostaa mielenkiintoiselta. Painossa tulisi lupausten mukaan säästöä 10,5 kg.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 29.08.11 - klo:14:44
Aanold, olikos sulla 90 vai 118 kw. Jos oli 118 niin paljonko kilometrejä mittarissa?

Aanold

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.08.11 - klo:19:45
Aanold, olikos sulla 90 vai 118 kw. Jos oli 118 niin paljonko kilometrejä mittarissa?

118 ja 40tkm. Vanhempien Jetassa (90kw) tuo vaihdettiin <30tkm:ssa.

Aanold

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 29.08.11 - klo:14:49
...ja kun haet auton, niin nokka-akselin säädin on vaihdettu, mutta bensaluukulle ei olla muistettu tehdä mitään. ;)

Mietin tota samaa huollon puhelun jälkeen. :)

skriko

Aanold, sulla on sitten ilmeisesti jo 2010 mallin auto vaikka kirjoitit, että takuu menee umpeen syyskuussa. Luulisi tuon vian hoituvan kuntoon vaikka takuut olisivat ummessa, kun näkyy olevan vw:n perusongelma. Onneksesi sait sen vielä takuuseen. Mulla mittarissa ehkä 25 000 km kun takuu menee umpeen. Jos sama vika tulisi esim. 37 000 ajettuna auto olisi jo 3 v. vanha.

Aanold

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.08.11 - klo:22:25
Aanold, sulla on sitten ilmeisesti jo 2010 mallin auto vaikka kirjoitit, että takuu menee umpeen syyskuussa. Luulisi tuon vian hoituvan kuntoon vaikka takuut olisivat ummessa, kun näkyy olevan vw:n perusongelma. Onneksesi sait sen vielä takuuseen. Mulla mittarissa ehkä 25 000 km kun takuu menee umpeen. Jos sama vika tulisi esim. 37 000 ajettuna auto olisi jo 3 v. vanha.

Käytettynä ostettu, mutta vuoden "vaihtoautotakuu" myönnetty vv-auton toimesta. Siksi tällainen 2,5v takuu. :)

skriko

Autos on Aanold sitten varmaan ekoja Roccoja mitä tuotiin Suomeen. Oon kuullut että ois tehneet jotain muutoksia tehtaalla uudempien ainakin 118 kw moottoreihin ja tuo kyseinen vika olisi korjattu. Tiedä sitä sitten, aika näyttää.

RoccoScientist

Näyttäisi samalla parkkiksella nököttävän valkoinen Scirocco sporttipaketilla, DSG:llä, Interlagoseilla, OEM-madalluksella (veikkaus) sekä jälkiasenteisilla kromatuilla pakoputkenpäillä. Auto on mallivuotta 2010 tai uudempaa ja rekkari alkaa U:lla, kuka tunnustaa? =)

Mikko

Minä! Bongasin juuri sinun vihreän kun kävin autolla. :)

RoccoScientist

Näin arvelinkin. =) Laitoin yv:tä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 31.08.11 - klo:11:33
Näyttäisi samalla parkkiksella nököttävän valkoinen Scirocco sporttipaketilla, DSG:llä, Interlagoseilla, OEM-madalluksella (veikkaus) sekä jälkiasenteisilla kromatuilla pakoputkenpäillä. Auto on mallivuotta 2010 tai uudempaa ja rekkari alkaa U:lla, kuka tunnustaa? =)

Tilastojen mukaan Mikon auton rek. n:o päättyy 6 tai 2.

SciroSJK

Eräänlainen S(c)irocco kai tuokin? Maalaistollona en ymmärrä, miksi juuri ko. teos on palkitsemisen arvoinen?

http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/sirocco-voitti-y-talon-taideteoskilpailun-1.1058706

skriko

Viime vuonna tähän aikaan uusia roccoja oli myyty 112, nyt 104, enteilee 144 kokonaismyyntiä, ellei lama iske. Laskua olis 7,10% vaikka vw:lla hirveä nousuputki. Oliko se 35%.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy