Mitä huoltoja tarkoitat?Huollot menee syklillä 2v/30tkm,eli eka huolto 30tkm,sitten 60tkm....tai jos vuodet,eli 2v tulee ennen kilometrimäärää,niin sit sen mukaanVäliin ei tule mitään "väli" huoltoja!
Oletetaan että autolla ajetaan yli 30 tkm vuodessa... Jos huoltokirjassa lukee 30 tkm huoltoväli, mutta auto pyytää päästä huoltoon aina 20 tkm välein, niin tarviiko sitä huoltomuistutinta noudattaa, vai säilyykö takuu jos noudattaa vaan sitä ohjekirjassa sanottua 30 tkm huoltoväliä? Mikähän mahtaa olla se tarkka sanamuoto ohjekirjassa, eli kumpi on määräävämpi tekijä, ohjekirja vai huoltomuistutin?Jos huoltomuistutin on lähinnä viitteellinen, eikä sitä ole pakko noudattaa, niin saako sen itse nollattua siinä 20 tkm kohdalla, ettei tarvi 30 tkm asti katsella tietokoneen herjailua?
OTA päivitystä pukkaa ja voisin asentaa, mutta auto sanoo ei... Ja on käynnistelty uudelleen ja vaikka mitä koitettu. Täytyy varmaan odottaa kuun asennon muuttumista.
Volkkarin puolella näkyy tulevan ilmateitse jättipäivitys Golf 8:aan. Pitäisi olla versio 1896.Jos todellakin näin käy Skodankin puolella, niin ehkäpä vihdoinkin päästäisiin suuremmista ohjelmisto-ongelmista
^Käsittääkseni ne pikkupäivitykset valmistelee tulevaa suurempaa. Golffiin on kuukaudessa tullut 7 pienempää OTAa, mutta isompi vielä odotuttaa itseään. Netin mukaan se siis valuu kahdessa osassa, ensimmäinen ladattava on yli 3.5 gigatavua ja toinen tulee perään vajaa 2...
Kuulostaa itseasiassa aika pelottavalta, jos tuollaiset "jöötit" asennellaan kotipihassa. Siinä ei tarvitse kummasti mennä bitti poikittain, kun pihassa makaa tiiliskivi nimeltään auto... Softapäivitykset ehkä meneekin läpi ja/tai saa peruttua, mutta firmispäivitykset on vähän mutkikkaampia, varsinkin jos niitä joutuu perumaan kun asennus jää puolitiehen.Mutta toivotaan, että kaikki menee hyvin Golf-puolella, ja ehkä Skodassakin, jos sinne tulee samanlainen paketti.
Edelliseen ID4:een asentui yli 5Gb jööti ja hyvin onnistui. Ei ollut tiiliskivi aamulla.Kuten Tos kirjoitti niin kyllä siellä on varmasti tsekkaukset että hashit ja crct mätsää plus muuta securityyn liittyviä varmennuksia ettei sinne asennella ihan mitä sattuu
ei noita Skodan isoja järjestelmäpäivityksiä varmaan OTAna jaeta
The same is for Volkswagen MQBclassic using MIB3OI (Tiguan, Polo, etc) - on MQBw the Golf 8, Caddy V and Skoda Octavia NX.It's a two parts update. First it will become A896, after that a second update with Speech (SDS) content will follow. After installing this it will accomplish the whole procedure of 1896.Cars with SOP1 Software (SW 16xx) still have to drive to the workshop to get their new baseline software package and a new Feature-Enable-Code to get the navigation function after updating the device working again.
Joo, ei ne päivitykset mene aina merkkiliikkeelläkään putkeen. Oma octaviani oli viime viikolla 12 voltin akun ohjainlaitteen vaihdossa takaisinkutsun takia ja samalla olivat päivitellet mib yksikköä.Olivat sitten unohtaneeet tehdä muutamia aktivointeja joden johdosta ei toimi nyt navi sekä ajotilanvalinta nappi, eli nyt ei saa valittua hybridid/täys sähköajoa, sekä iskareiden säätöä.Samalla olivat saaneet rattivian jäämään päälle eli travel assist on kokonaan pois pelistä jonka johdosta ei sitten toimi vakkarit, adaptiiviset valot eikä lane assistit yms.Noh onneksi huomenna menee ratin vaihtoon ja toivottavasti saavat muutkin puuttuvat varusteet toimimaan.