Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Nipper

Lainaus käyttäjältä: Mårde - 26.02.18 - klo:13:37
Akkuhan lämpenee, kun sitä lataa. Tämän vuoksi kannattaa ehdottomasti käyttää sitä auton e-manageria ja ohjelmoida lähtöaika, niin akku on lähtiessä lämmin ja toimii e-modessa kovillakin pakkasilla. Tuo webaston toteutus on kyllä huono, mutta kabiini lämpiää sillä tosi nopeasti.

Kai akku esilämmitetään myös jos auton asettaa lämpiämään etukäteen?

Nipper

Kertokaas GTE:n tilaamista harkitsevalle, että mitä lisävarusteita kannattaa ruksia ja mitä taas ehkä ei. Kiitos.

Myös käyttövinkit kylmillä keleillä kelpaa. Mitä olen autoa koeajanut, niin omalla työmatkalla e-modella range jäi pari kilsaa vajaaksi (keli oli nollassa) eli kannattaisiko ajaa koko matka hybridi tilassa mieluummin?

Ylihuomenna auto toistamiseen koeajolle. Aion käydä luukuttaan motaria ja työmatkaa lisää. Jos nyt ajais töihin ja vielä takaskin. Töissä en saa kuin perus tolppaan auton eli 2h latauksen.

qsla

Minusta varusteista ehdottomia on digimittaristo (sopii hybridiin) ja webasto & peruutuskamera. Muut varusteet vähän "turhia" ainakin minulle. Autossa vakiona kuitenkin aikapaljon, moottoritoiminen takaluukku, himmenevät peilit ympäristövalaistuksella yms yms. Jotenkin lisävarustehinnastojen paketeissa annetaan ymmärtää että kannattaa ruksia vaikka autossa vakionakin jo paketin mainitsemia asioita ::)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

finzki

Lainaus käyttäjältä: Nipper - 26.02.18 - klo:17:34
Kertokaas GTE:n tilaamista harkitsevalle, että mitä lisävarusteita kannattaa ruksia ja mitä taas ehkä ei. Kiitos.


Digimittaristo on hieno ja hyödyllinen, sekä mielestäni GTE:n tyyliin sopiva. Sen lisäksi otin itse vain peräkoukun ja tummennetut takalasit mustaan autoon. Siis:

- Metalliväri (Deep Black 2T2T)
- Digitaalinen mittaristo Active Info Display (9S8)
- Vetokoukku. Sähköisesti esiinvapautettava, pistorasia 13-napainen.(1M6)
- Takasivulasit ja takalasi tummennettu (4KF)

Webaston jätin pois, koska lämmin talli ja sähkölläkin saa lämmitettyä, kunhan Car-Net vaan toimisi.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: systeemi - 25.02.18 - klo:15:18
Tarvitsisin apua niiltä henkilöiltä joilla on Passat GTE. Tavoitteena on saada arvion siitä mitä minun kulutus voisi olla?.. Eli ajomatka töihin (yhteensuuntaan) on 30,6km josta 23km on moottoritie ajoa.
Kaksi asiaa syövät voimakkaasti GTE:n sähköistä käyttösädettä: nopeus ja sisätilojen lämmittäminen. Ajomatkan pidentämiseen auttaa, kun ajaa maltillisia nopeuksia motarilla ja optimoi lämmityksen käyttöä. Rajoitus +10 moottoritiellä ja kylmällä autolla liikkeelle ilmastointi säädettynä +24 asteeseen ovat varmoja tapoja käyttää sähkö jo paljon ennen kuin pääset perille. 

Lainaus käyttäjältä: piizei - 26.02.18 - klo:12:23
3) ruuhka-ajo syö akkua yhtä lailla kuin löpöä bensakoneella.

Omien talvi kokemusten pohjalta auton lämpötila vaikuttaa todella paljon kulutukseen. Nyt kovilla pakkasilla (-18C) auto suostui lähtemään ainoastaan hybrid moodissa ja testasin, miten sillä kuluttaa. Täysin kylmä akku ja moottori, 6km kaupunkiajoa: akkua 18,2kWh/100 ja bensa 12,1l/100km. Todellista ekomenoa.

En tiedä, miten muut ladattavat Hybridit vertaa, mutta GTE:ssa on selkeästi parannettavaa talviominaisuuksien suhteen. Autoon saa halvalla Webaston lisävarusteena, mutta kävi jälkikäteen ilmi, että se ei käytännössä auta muuhun kuin sisälämpötilaan. Jostain syystä GTE:ssa webasto liitetty ainoastaan jäähdytysneste kiertoon, mikä lämmittää sisätilat ja sylinterikannen. Itse moottori jää kylmäksi. Akkua ei myöskään saa lämpimäksi edes sähköllä.
Itse sanoisin, että ruuhka-ajo sinällään ei lisää GTE:n sähkönkulutusta samaan malliin kuin mitä polttomoottoreiden kulutus kasvaa, mutta jos talvellä lämmittää tai kesällä jäädyttää voimakkaasti, niin hitaissa nopeuksissa tuo vaikuttaa ilmastointi kuluttaa valtavasti kilometriä kohden. Talvella lämmitykseen menee helposti 5 kilowattia ja ruuhkassa se voi olla enemmän kuin mitä auton liikuttamiseen kuluu. Kovissa vauhdeissa sama 5 kilowattia ei ehdi kuluttaa kilometriä kohden läheskään yhtä paljon.

Aika kovaan kulutukseen olet päässyt. Itse ajoin juuri 20 asteen pakkasessa töihin 15 kilometriä kulutuksella 21 kWh/100 km sähköä. Matkasta puolet oli moottoritietä, loput kaupunkia ja lähiötä.

Lainaus käyttäjältä: Nipper - 26.02.18 - klo:17:29
Kai akku esilämmitetään myös jos auton asettaa lämpiämään etukäteen?
Akulle ei ole erillistä lämmitintä, vaan akun lämmittäminen pitää hoitaa lataamalla akkua.

Mårde

Lainaus käyttäjältä: finzki - 27.02.18 - klo:08:24
Webaston jätin pois, koska lämmin talli ja sähkölläkin saa lämmitettyä, kunhan Car-Net vaan toimisi.
Olikohan viime perjantaina, kun Car-Net:ssä oli jonkinmoinen isompi päivitys ja serverit alhaalla monta tuntia. Sen jälkeen olen päässyt kyllä joka päivä puhelimen apilla autoon kiinni ja esim. lähtöaikojen asettaminen on sujunut ongelmitta. Hidashan tuo edelleen on, mutta näyttäisi nyt toimivan luotettavammin.
VW ID3 Pro Performance Fastlane 58kWh 2023
Ex: VW Passat GTE sedan 2016

BMF

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.02.18 - klo:08:35
Aika kovaan kulutukseen olet päässyt. Itse ajoin juuri 20 asteen pakkasessa töihin 15 kilometriä kulutuksella 21 kWh/100 km sähköä. Matkasta puolet oli moottoritietä, loput kaupunkia ja lähiötä.

Lähetkö lämpimästä tallista liikkeelle, koska tämähän olisi täysin eri asia sitten? Minua arvelluttaa että auton saa suoraan heitettyä sähkölle mikäli auto seisoo yön yli ulkosalla -20C pakkasessa... Ei ainakaan tuttavan autoa saanut edes -15C pakkasessa käyntiin pelkällä sähköllä vaikka akku oli juuri ladattu täyteen...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: BMF - 27.02.18 - klo:12:56
Lähetkö lämpimästä tallista liikkeelle, koska tämähän olisi täysin eri asia sitten? Minua arvelluttaa että auton saa suoraan heitettyä sähkölle mikäli auto seisoo yön yli ulkosalla -20C pakkasessa... Ei ainakaan tuttavan autoa saanut edes -15C pakkasessa käyntiin pelkällä sähköllä vaikka akku oli juuri ladattu täyteen...
Lähden aamulla kylmästä hallista ja illalla pihalta. En ole vielä huomannut lähtöpaikalla mitään eroa, kunhan vain akkua on ladattu lähimmän tuntia tai parin aikana. Se mikä on itseäni yllättänyt on se, että latauksen lopettamisesta saa olla aika pitkäkin aika ja auto lähtee ongelmitta liikkeelle.

BMF

#668
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.02.18 - klo:14:06
Lähden aamulla kylmästä hallista ja illalla pihalta. En ole vielä huomannut lähtöpaikalla mitään eroa, kunhan vain akkua on ladattu lähimmän tuntia tai parin aikana. Se mikä on itseäni yllättänyt on se, että latauksen lopettamisesta saa olla aika pitkäkin aika ja auto lähtee ongelmitta liikkeelle.

Eli tilanne on siis aivan eri ,kuten arvelinkin. Toisin sanoen auton seistessä yön yli pihalla -20C pakkasessa ei tuolla autolla pääse pelkällä sähköllä mihinkään...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: BMF - 27.02.18 - klo:14:16
Eli tilanne on siis aivan eri ,kuten arvelinkin. Toisin sanoen auton seistessä yön yli pihalla -20C pakkasessa ei tuolla autolla pääse pelkällä sähköllä mihinkään...
Eipä sillä taida olla mitään väliä, seisooko auto yön vain päivän yli pihalla, jos vain kylmää riittää päivälläkin. Useina päivinä illalla on ollut yli 20 astetta pakkasta, eikä liikkeelle lähdössä ole ollut mitään ongelmaa. Vai mikä sulla oli tuossa ajatuksena?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.02.18 - klo:15:28
Eipä sillä taida olla mitään väliä, seisooko auto yön vain päivän yli pihalla, jos vain kylmää riittää päivälläkin. Useina päivinä illalla on ollut yli 20 astetta pakkasta, eikä liikkeelle lähdössä ole ollut mitään ongelmaa. Vai mikä sulla oli tuossa ajatuksena?
BMF:llä mennyt vissiin joku pointti ohi tässä..

Eli teräksenharmaan tilanne on seuraava:

  • auto latauksessa kotona ja töissä
  • auto parkissa kylmässä kotona ja töissä
  • lataus heti ajon jälkeen 70% varaukseen
  • 70% -> 100% latauksen ajastus niin, että akku on täyttynyt juuri ennne liikkeelle lähtöä
  • viimehetken latauksen ansiosta akku on lähtöhetkellä lämmin
  • valmiiksi lämpimällä akulla e-mode käytettävissä suoraan lähdöstä myös kovilla pakkasilla

Korjatkaa jos meni väärin.
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

BMF

Onko ollut ulkona pihalla "koko yön"  ja lähtenyt käyntiin sähköllä? Tämä pointti oli. Osaako joku vahvistaa? Ei siis että olet ajanut päivällä autolla ja illalla päräytät sen käyntiin tai päräytät lämmittämättömästä tallista käyntiin.

Tällä yön yli pihalla periaatteella ei joka tapauksessa tuttavani gte käynnistynyt (akun ollessa täysi). Voi olla että laatu sitten vaihtelee. Pakkasta oli tällöin max 15 astetta.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 27.02.18 - klo:17:23
BMF:llä mennyt vissiin joku pointti ohi tässä..

Eli teräksenharmaan tilanne on seuraava:

  • auto latauksessa kotona ja töissä
  • auto parkissa kylmässä kotona ja töissä
  • lataus heti ajon jälkeen 70% varaukseen
  • 70% -> 100% latauksen ajastus niin, että akku on täyttynyt juuri ennne liikkeelle lähtöä
  • viimehetken latauksen ansiosta akku on lähtöhetkellä lämmin
  • valmiiksi lämpimällä akulla e-mode käytettävissä suoraan lähdöstä myös kovilla pakkasilla

Korjatkaa jos meni väärin.
Semmoiset tarkennukset lisään tuohon, että parkkihallissa ei ole aivan niin kylmää kuin ulkona, lataukset näin talvella tyypillisesti ajastettuna 0-55 prosentista 90-100 prosenttiin ja monesti lähtö viivästyy eli ajastettu lataus loppuu 1-2 tuntia aikaisemmin kuin lähden ajamaan. Ei ole aiheuttanut tuokaan ongelmia. 25-astetta on ollut kovin pakkanen, missä e-modella olen ajellut.

Lainaus käyttäjältä: BMF - 27.02.18 - klo:17:40
Onko ollut ulkona pihalla "koko yön"  ja lähtenyt käyntiin sähköllä? Tämä pointti oli. Osaako joku vahvistaa? Ei siis että olet ajanut päivällä autolla ja illalla päräytät sen käyntiin tai päräytät lämmittämättömästä tallista käyntiin.

Tällä yön yli pihalla periaatteella ei joka tapauksessa tuttavani gte käynnistynyt (akun ollessa täysi). Voi olla että laatu sitten vaihtelee. Pakkasta oli tällöin max 15 astetta.
Duunissa auto seisoo parkkipaikalla yleensä 11-13 tuntia. Lähtö illalla tunteja sen jälkeen, kun aurinko on näin talvella jo laskenut ja pakkasta riittää aivan tarpeeksi. Kerrotko vielä, että mikä merkitys vuorokauden ajalla on tässä kuviossa? Halli, josta auto lähtee aamulla, ei ole lämmitetty, mutta toki jonkin verran ulkoilmaa lämpimämpi.

Sillä, onko tuttavasi GTE:n akku ollut täysi, ei ole merkitystä. Asian ratkaisee akkujen lämpötila eli latauksen ajoitus.




BMF

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.02.18 - klo:18:11
Semmoiset tarkennukset lisään tuohon, että parkkihallissa ei ole aivan niin kylmää kuin ulkona, lataukset näin talvella tyypillisesti ajastettuna 0-55 prosentista 90-100 prosenttiin ja monesti lähtö viivästyy eli ajastettu lataus loppuu 1-2 tuntia aikaisemmin kuin lähden ajamaan. Ei ole aiheuttanut tuokaan ongelmia. 25-astetta on ollut kovin pakkanen, missä e-modella olen ajellut.
Duunissa auto seisoo parkkipaikalla yleensä 11-13 tuntia. Lähtö illalla tunteja sen jälkeen, kun aurinko on näin talvella jo laskenut ja pakkasta riittää aivan tarpeeksi. Kerrotko vielä, että mikä merkitys vuorokauden ajalla on tässä kuviossa? Halli, josta auto lähtee aamulla, ei ole lämmitetty, mutta toki jonkin verran ulkoilmaa lämpimämpi.

Sillä, onko tuttavasi GTE:n akku ollut täysi, ei ole merkitystä. Asian ratkaisee akkujen lämpötila eli latauksen ajoitus.

Se on ollut varmaan latauksen ajoitus sitten.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

foxnen

Täällä Oulussa oli -25 pakkasta auto kotona ulkona pihalla ja samoin töissä pihalla. Kun käyttää ajastettua lataus/lämmitys, niin hyvin on sähköllä saanut ajella.
Testasin vielä tänään, kun oli -18 pakkasta. Pelkällä Wepastolla lämmitys ja auton akut oli ladattu täyteen aikaisemmin, mutta ei ajastuksella. Täysin sähköllä meni, mutta moottotorijarrutksissa lataa akkua vain minimaalisesti. Ajastustoiminolla lämmitetään myös akku, jolloin kaikki toimii moitteettomasti.  ;)
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.02.18 - klo:15:28
Eipä sillä taida olla mitään väliä, seisooko auto yön vain päivän yli pihalla, jos vain kylmää riittää päivälläkin. Useina päivinä illalla on ollut yli 20 astetta pakkasta, eikä liikkeelle lähdössä ole ollut mitään ongelmaa. Vai mikä sulla oli tuossa ajatuksena?

Tänä aamuna tuli koettua, että kulki sähköllä n. -30C pakkasessa.
Ensimmäistä kertaa lataus (60%->100%) oli ohjelmoitu ennen lähtöä.
Myös sisä(esi)lämmitys oli sähköllä, josko sillä on merkitystä. n. 15min ennen lähtöä laitoin silti webaston.
Käynnistyi hybrid modessa -> ajoin n. 100m hiljaista ajoa, sammutin/käynnistin -> lähti e-modessa.
22 km sähköllä. ~5km/~40km/h -> ~13km/80km/h -> loput moottoritie 100km/h.

Sen olen nyt huomannut useammalla kokeella, että muissakin tilanteissa hybridi moodista vaihto e-modeen ei tapahdu/onnistu välttämättä ajon aikana (josta aiemmin jo kirjoitin), mutta sammuttamalla ja käynnistämällä sitten menee e-modeen. Tuossa on minusta epäloogisuus.

Tässä muutamien työmatkojeni kulutuksia (3...5km/40km/h, 12km/80km/h, 18km/100km/h, 5km/80km/h, 2km/40km/h.)
2 riviä = 1 pva. 1. rivi töihin, 2. rivi kotiin. Töissä ei aina saa välttämättä ladattua täyteen.
Ainakin ~tämän vuoden puolella sähkölämmitys on ollut kokonaan pois.
Nämä ajalta 11/2017...2/2018.
Ulkolämpötila vaikuttaa minusta selvästi sähkön kulutukseen.
Ensimmäisillä (5+) kilometreillä kulutus / kapasiteetti on suhteessa ~1:2.

Ajomatkat km   Keskinopeus km/h   Ø-kulutus sähköllä kWh/100 km   Kokonaiskulutus kWh   Ø-kulutus polttoaine l/100 km   Kokonaiskulutus l
40   57.0   17.4   7.0   2.0   0.8
40   70.0   15.1   6.0   2.7   1.1
41   61.0   17.3   7.1   2.2   0.9
43   63.0   15.1   6.5   2.6   1.1
40   66.0   17.1   6.8   2.5   1.0
43   62.0   15.1   6.5   3.1   1.3
42   66.0   16.4   6.9   2.1   0.9
41   61.0   16.8   6.9   2.5   1.0
40   70.0   17.4   7.0   1.8   0.7
41   62.0   15.6   6.4   2.9   1.2
42   65.0   14.3   6.0   4.4   1.8
40   68.0   14.7   5.9   3.9   1.6
42   64.0   14.2   6.0   3.9   1.6
40   68.0   15.9   6.4   2.5   1.0
42   62.0   16.9   7.1   1.4   0.6
40   69.0   17.9   7.2   1.5   0.6
42   62.0   17.4   7.3   0.9   0.4
42   65.0   18.2   7.6   1.3   0.5
42   64.0   17.4   7.3   0.9   0.4
40   67.0   18.3   7.3   0.9   0.4
42   63.0   2.0   0.8   6.9   2.9
41   67.0   14.5   5.9   3.0   1.2
42   66.0   16.3   6.8   2.4   1.0
41   64.0   17.4   7.1   1.7   0.7

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 28.02.18 - klo:11:15
Sen olen nyt huomannut useammalla kokeella, että muissakin tilanteissa hybridi moodista vaihto e-modeen ei tapahdu/onnistu välttämättä ajon aikana (josta aiemmin jo kirjoitin), mutta sammuttamalla ja käynnistämällä sitten menee e-modeen. Tuossa on minusta epäloogisuus.

Eilen venyi töistä lähtö pitkälle iltaan ja myhästyin ajastamastani lähtöhetkestä melkein kolme tuntia. Auto lähti liikkeelle hybriditilassa, mutta kilometrin ajon jälkeen vauhdissa auto antoi vaihtaa e-tilaan. Akut olivat vielä melko kylmät ja vain 75 prosenttia tehosta oli käytettävissä. Moottoritiellä hitaammin ajavia ohittaessa pyysin tehoja sen verran reilusti, että polttomoottori hörähti käymään. Aluksi kylmä moottori käy jonkinlaista lämmityskäyntiä eli tyhjänkäyti on jossain 1700-18000 minuuttikierroksen paikkeilla eikä moottoria sammutella rullatessa/stopissa. Tuona aikana järjestelmä ei salli siirtymistä e-tilaan, vaikka akku sen sallisikin. Heti kun tuo muutamia minuutteja kestävä korotetun tyhjäkäynnin vaihe oli ohi, niin e-tila palasi takaisin valittavaksi. Tuon voi todennäköisesti kiertää sammuttamalla auton ja ottaa uuden startin, mutta liekö siinä mitään ajatusta? Muutaman minuutin lämmityksen jälkeen e-tila palaa käyttöön ja sen valitsinkin.

Eli mitä opimme? Ei kannata ajastaa lähtöä tuntikaupalla väärin ja e-tilaan on mahdollista palata heti, kun moottori on päässyt kylmästarttivaiheestaan yli.

PassatGTE2018

#677
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 28.02.18 - klo:14:23
Eli mitä opimme? Ei kannata ajastaa lähtöä tuntikaupalla väärin ja e-tilaan on mahdollista palata heti, kun moottori on päässyt kylmästarttivaiheestaan yli.

Osa noista minunkin tapauksista menee varmaan kylmästarttivaiheen piikkiin tosiaan.
Silti logiikka vähän on epäselvä.
Yksi tapaus ei pitäisi mennä kyllä kylmästartin piikkiin, jossa koko työmatkan aikana (40km) ei vaihtanut tai ollut mahdollisuutta vaihtaa e-modeen. Työpaikalla sammutin/käynnistin -> e-mode!
Alkutila oli n. -18C, lataus tunteja ennen lähtöä (siis ei latausta lähiaikaan ennen lähtöä).

foxnen

Ajastuksen oikea ajoitus on tässä se tärkein. Itse pidän takkausväliä n. 2000km jolloin tankki on puolillaan tai 3/4 vajaa. Tuona aikana auto haluaa silloin tällöin käynnistä hybridi modiin ja lopettaa, kun kylmäkäynnistys on loppuun suoritettu. Tänä aikana sähkömoodi on estetty. Tänää oli -27 mentiin täysin sähköllä. Varmasti perässä ajavilla on helppo hengittää sähkömoottorin pakokaasuja ;D.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

systeemi

Tänään tuli sitten tilattua Passat GTE. Alla varusteluettelo....

Vakiovarusteet
2 MEDIA-IN USB-liitintä (Windows Phone, Android, iOS), Car-Net App-Connect ja Media Control. Apple CarPlay - ja MirrorLink-yhteensopivien laitteiden käyttö radion näytöltä, Car-Net Guide & Inform -palvelut 36 kk, Dynaamiset led-ajovalot. Ajotilanteen mukaan säätyvät, ergoComfort-istuin kuljettajalla, Etuistuinten välissä säädettävä kyynärnoja, Hätäpuhelupalvelu, Kevytmetallivanteet Montpellier 7 J x 17, Matkapuhelinvalmius Bluetooth, Monitoiminäyttö Premium. Värinäyttö, Mukautuva vakionopeussäädin ACC. Nopeudenrajoitin, Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, Pysäköintiavustin Park Assist 3.0 Pysäköintitutkat edessä ja takana, Radio ja navigointi Discover Media. Kosketusvärinäyttö 8, Sähkötoiminen seisontajarru, Auto Hold -paikallaanpitoavustin, Takaluukku sähkötoiminen. Avaaminen kauko-ohjaimella, Tilapäislatauslaite suko-pistoke (8A) ja latauskaapeli (Mode 3) julkisiin latauslaitteisiin, Täysautomaattinen Care Air Climatronic-ilmastointi. Lämpötilansäätö 3. alueelle, käyttömahdollisuus takana, Ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla

Tehdasvarusteet
1Y3 Laajennettu elektroninen tasauspyörästönl
7W2 Ennakoiva turvajärjestelmä. Ikkunoiden ja
9S8 Digitaalinen mittaristo Active Info Displ
PAH Kuljettajan polviturvatyyny, sivuturvatyy
PE2 / PE3 / PEV / PEX Easy Access -paketti PH1 /
PB1 14-suuntaan sähkösäätöiset ergoComf
PJ4 Kevytmetallivanteet Nivelles 7 J x 17. It
PW9 Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
WD4 4I6 Varashälytin. Turvalukitus, sisätilat
WHL Design & Comfort -paketti
WQ1 Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä
ZMF / ZNC 77G Radio ja navigointi Discover Pr

petaso

Onko kertynyt kärryn vedosta kokemuksia kenelläkään?

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: petaso - 03.03.18 - klo:10:55
Onko kertynyt kärryn vedosta kokemuksia kenelläkään?

Vähäksipä on vedot jääneet. Yhden kerran vein kaatopaikkakuorman 40+40km. Isoreissari kuomulla + ~150kg.
Eipä tuon perusteella paljon voi sanoa. Hyvin kulkee toki, ei siinä mitään. Nämä on muistaakseni ajotiedot matkasta
Ajomatkat km   Ajoajat h   Keskinopeus km/h   Ø-kulutus sähköllä kWh/100 km   Kokonaiskulutus kWh   Ø-kulutus polttoaine l/100 km   Kokonaiskulutus l
79   1:40   48,0      8,3   6,6      6,6   5,2

Sisääntaittuva koukku on kyllä hieno keksintö!  Mukava ja helppo laittaa tarvittaessa esille ja pois. Tulee pyöräkoukkua käytettyä useasti.

Pitkis7

Erikoista käytöstä viimeisen viikon ajalta. Eka huolto oli tammikuussa, joten olisiko jotain tekemistä päivitysten kanssa.
Autolla liikkeelle lähdettäessä sähkömoottorilta polttomoottorille vaihtuessa veto loppuu hetkeksi ihan kokonaan ja kytkeytyy usein päälle vasta kun moottorin kierrokset ovat jo about 2000, joten auto nykäisee reilusti.

Akut näissä tapauksissa ajettu tyhjiksi, näytössä 0km.
Aikaisemmin veto ollut todella tasaista virran määrästä tai olosuhteista huolimatta. Nyt mieleen tulee ekat, vähemmän hienovaraiset DSG-askit, mutta eipä niissäkään vetoa tarvinnut jo liikkeellä ollessa odotella.
Passat GTE Variant -17
A5

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: petaso - 03.03.18 - klo:10:55
Onko kertynyt kärryn vedosta kokemuksia kenelläkään?

Muutaman kerran paria eri peräkärryä on tullut vedettyä sekä pari kertaa jarrullista telihevoskoppia (850kg) + hevosta (n.650kg).
Passat GTE on vähintäänkin hyvä vetoauto. Huomattavasti parempi kuin edellinen 2.0TDI Octavia ja vanhempi 2.0TDI Passat.
Tärkein ominaisuus suuria kuormia vetävälle on auton paino sekä akseliväli että raideleveys.
GTEn moottorissa riitti vääntö (vaikka tätä alkuun epäilin) ja automaatti arpoo sopivan vaihteen.

a_jaba

Toimiiko ajo pelkällä sähköllä normaalisti kärryn kanssa vai onko kärryn kanssa pakotettu käyttämään esim. hybridi tilaa? Tuli vain tälläinen mieleen kun Golf 7 menee trailer modeen kun valopistokkeen tökkää kiinni ja silloin start/stop menee pakotetusti pois päältä..
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

crk1

Passat GTE tuli nyt hankittua. Vm. 2016 ja vain 16.000km ajettu.
Ainoa pettymys tuli siitä, että Webaston kaukosäädin oli kadonnut. Myyjä kyllä hyvitti sen reilusti jo sovitusta hinnasta, mutta harmi homma silti, vaikka toimiikin toki napista ja ajastimella.

Mistähän Passat GTE:n alkuperäisen Webaston kaukosäätimen saisi kustannustehokkaasti? Jos sattuisi löytymään käytetty tai uusi vaikka Ebay:sta, niin miten helposti sen saa auton kanssa paritettua?

dwntime

Tuosta esim. Puolasta kohtuullisella hinnalla ihan tuliterä kaukosäädin :

https://www.ebay.co.uk/itm/WEBASTO-TELESTART-T91R-VW-AUDI-PILOT-Fernbedienung-Standheizung/121354903596?hash=item1c4150e02c:g:6K4AAMXQ1ZhTjOI0

Ja paritus taitaa edelleen mennä sillä sulakejumpalla?

Taky

Lainaus käyttäjältä: crk1 - 14.03.18 - klo:19:57
Mistähän Passat GTE:n alkuperäisen Webaston kaukosäätimen saisi kustannustehokkaasti?

Ei kait GTE:ssä ole erilainen weba kuin muissakaan Passateissa?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 14.03.18 - klo:16:47
Toimiiko ajo pelkällä sähköllä normaalisti kärryn kanssa vai onko kärryn kanssa pakotettu käyttämään esim. hybridi tilaa? Tuli vain tälläinen mieleen kun Golf 7 menee trailer modeen kun valopistokkeen tökkää kiinni ja silloin start/stop menee pakotetusti pois päältä..

Muistelen että menee pelkällä sähköllä niin kauan kuin sitä riittää ja sitten Hybridiin normaalisti. Minulla ei tosin ole sitä Trailer varustetta joten en osaa sanoa vaikuttaako se jotenkin ajomoodiin kun kärry kytketään.

Kunhan tässä kesä lähenee niin tulee lisää vetokokemuksia.

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: Mårde - 27.02.18 - klo:12:00
Olikohan viime perjantaina, kun Car-Net:ssä oli jonkinmoinen isompi päivitys ja serverit alhaalla monta tuntia. Sen jälkeen olen päässyt kyllä joka päivä puhelimen apilla autoon kiinni ja esim. lähtöaikojen asettaminen on sujunut ongelmitta. Hidashan tuo edelleen on, mutta näyttäisi nyt toimivan luotettavammin.

Oman kokemukseni mukaan Car-Net yhteys autoon ei kyllä toimi yhtään paremmin. Kun auto on ajamatta vajaan työpäivän verran yhteydet kuolee ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Jotain tuossa auton omassa yhteyden hallinnassa on pielessä. Tekisivät siihen jonkun välpän joko autoon tai servereiden päähän joka herättelee sitä vaikka 5min välein. On se vaan järkyttävän huono kötöstys  :(

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy