Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 02.02.18 - klo:15:54
Olisiko jotain faktaa tarjota tuon vahvistukseksi? Itselle aikoinaan myyjä kertoi, että webasto lämmittää moottoria ja tiesi jopa sen että ajossa webasto ei toimi, mistä voi päätellä että oli ilmeisesti ihan oikeasti jopa tietoa asiasta.
Kokeilin tänään tuon Webaston toimintaa. En katsonut aikaa, mutta käynnistin Webaston ennen saunaan menoa ja lähdin ajamaan suoraan vaatteet päälle saatuani eli aika kului arviolta 20-30 minuuttia. Tuon jälkeen en kädella tuntenut yhtään lämpöä missään kohti kantta tai moottoriin meneviä vesiletkuja. Lähdin ajamaan polttomoottorilla ja kesti 12 kilometriä, ennen kuin mottoriöljyn lämpö alkoi näyttämään eli lämpö nousi 50 asteeseen. Sisätilat olivat kyllä hienosti lämmenneet.

Tämän kokeen perusteella näyttää kyllä selvältä, että Webasto ei lämmitä moottoria.

biili_

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 02.02.18 - klo:16:44
Albumin lopussa kuvakaappaukset asetuksista.

https://photos.app.goo.gl/qYqJNuq8Sdp9CHhs2

Ainut ero itsellä, että lähtöjat on aktivoituna joka päivälle. Huomasin, että kannatta antaa olla vkl:llekkin aamuksi ladattu, jottei ole vajaa akku päivällä  :)

Koita vaikka varmuuden vuoksi laittaa jokapäivälle tuo aktivointi jos sattuisi auttamaan. Ellei joku muu keksi jotain häikkää tuosta sitten..

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Indiestarter - 02.02.18 - klo:17:55
Ongelmaksi muodostuu lisäksi se, että kun etuvetoinen hybridi lastataan täyteen tavaraa tai ihmisiä, niin painonjakauma on jo niin epäedullinen että talviajo on melkoisen hirveää sen etuvetoisuuden lisäksi

Kuule, edellinen autoni oli Audi A4 2.0 TFSI Quattro '11 jonka painonjakauman, voimansiirron ja talviajo-ominaisuuksien pitäisi olla jokseenkin parasta mitä löytyy. Ja olihan se ihan kiva, en sitä kiellä ollenkaan. Nyt kun olen kaksi vuotta ajanut GTE:llä, niin ei ole vaihto kaduttanut ollenkaan. Olen pitänyt GTE:tä erinomaisena talviajo- ja ajo-ominaisuuksiltaan yleensäkin. Neliveto jos tuossa olisi, niin olisi jokseenkin täydellinen. Nelivetokelit ovat kyllä aika vähissä olleet Etelä-Suomessa tänäkin talvena.

Ei olisi pitänyt noin typerään kirjoitukseen edes vastata, mutta menköön tämän kerran. Lisäjankkaukseen en enää lähde.
Passat GTE Variant

MÃ¥rde

Terve.

Pitkästä aikaa foorumille kirjoittelen, kun paha autokuume vaivaa ja koeajossa on nyt viikonlopun Passat GTE vm. 2016. Kyseessä 12000 km ajettu esittelyauto, joka lienee viimeisen vuoden seissyt hallissa, kun ei huoltokirjan mukaan viime huollon jälkeen ole juuri kilsoja tullut.

Autohan on ominaisuuksiltaan varsin loistava ja sopisi omaan työmatkaliikkumiseen hyvin. Lähinnä mietityttää tekniikan kestävyys, kun sitä polttomoottoria hybridimoodissa jatkuvasti startataan ja pysäytetään, sekä akuston kestävyys pitkässä juoksussa. Onko täällä omistajat havainneet merkkejä varauskapasiteetin vähentymisestä iän myötä?

Toinen mikä kiinnostaa on huollot ja niiden hinnat. Onko huoltoväli VW:n normaali 30 tkm tai vuosi, vai onko tiuhempi? Paljonko huollot ovat keskimäärin maksaneet?

Kiitos paljon jo etukäteen, jos vaikka vastauksia saisi. On ollut kyllä harvinaisen hyvä ja informatiivinen ketju tämä Passat GTE thread!
VW ID3 Pro Performance Fastlane 58kWh 2023
Ex: VW Passat GTE sedan 2016

biili_

Lainaus käyttäjältä: Mårde - 03.02.18 - klo:15:19
Terve.

Pitkästä aikaa foorumille kirjoittelen, kun paha autokuume vaivaa ja koeajossa on nyt viikonlopun Passat GTE vm. 2016. Kyseessä 12000 km ajettu esittelyauto, joka lienee viimeisen vuoden seissyt hallissa, kun ei huoltokirjan mukaan viime huollon jälkeen ole juuri kilsoja tullut.

Autohan on ominaisuuksiltaan varsin loistava ja sopisi omaan työmatkaliikkumiseen hyvin. Lähinnä mietityttää tekniikan kestävyys, kun sitä polttomoottoria hybridimoodissa jatkuvasti startataan ja pysäytetään, sekä akuston kestävyys pitkässä juoksussa. Onko täällä omistajat havainneet merkkejä varauskapasiteetin vähentymisestä iän myötä?

Toinen mikä kiinnostaa on huollot ja niiden hinnat. Onko huoltoväli VW:n normaali 30 tkm tai vuosi, vai onko tiuhempi? Paljonko huollot ovat keskimäärin maksaneet?

Kiitos paljon jo etukäteen, jos vaikka vastauksia saisi. On ollut kyllä harvinaisen hyvä ja informatiivinen ketju tämä Passat GTE thread!

Ellen väärin muista, niin akuilla oli 7v takuu. Öljynvaihtohuolto tulee kiinteän 15tkm välein, ei siis mitään longlifea tms. Itsellä ei vielä 30tkm rikki, joten en tiedä tuleeko siinä muuta lisäksi. Hinnastakaan ei ole tietoa, kun leasing-firma nuo maksaa..

fleetwood

Olen nyt omallani ajellut kohta kaksi vuotta ja oikein hyvä auto on ollut. Ainoat ongelmat olivat jo heti viikon vanhana vaihdettu hybridipuolen jäähdytyksen tiiviste ja se että ensimmäisenä talvena auto käynnisti polttomoottorin välittömästi kun pakkasta oli 10 astetta. Edellisessä huollossa tuohon tuli ohjelmapäivitys joka korjasi tuon - nyt tuolla voi ajella pelkällä sähköllä kovemmassa pakkasessakin.

Varauskapasiteetissa en ole huomannut minkäänlaista muutosta, enkä usko että se on muuttunutkaan. Näissä varataan aina pieni osa akun kapasiteetista ikään kuin reserviin, ulkomuistista heitettynä tässä oli akun koko 9,9 kWh ja siitä käytettävissä 8 kWh. Ja pitkä takuuhan tuolla tosiaan on.

Normaaleja huoltokäyntejä on kaksi 15 tkm välein ja kertakustannus oli n. 200 â,¬. En kuitenkaan muista tuota aivan tarkasti, koska huollot ovat menneet maahantuojan maksaman huolenpitosopimuksen piikkiin.
Passat GTE Variant

Apaju

Omat kokemukset tosin Golf GTE:stä kohta 3 vuotta ja 90 tkm. Tosiaan 15 tkm välein huollot  ja laskin että keskihinnaksi noille 6 huollolle tulee 350 euroa 
Toi 60 tkm huollon hinta oli 900 euroa
VW ID.3 Life

MÃ¥rde

Kiitos paljon vastauksista! Mukava kuulla näin positiivisia käyttökokemuksia ja ei nuo huoltojen hinnatkaan kovin korkeita ole, vaikkakin niitä on 15 tkm välein. Jonkinlaista huolenpitosopparia olen tähän hankintaani ajatellut mukaan hommata. Muuten tuntuu turhan isolta riskiltä kun on kuitenkin ilman leasingia liikenteessä.

Tänään tässä tuli käytyä ajelulla ensin lyhyt pyörähdys pojan futisturnauksessa Klaukkalassa ja sitten Klaukkalasta Hakunilaan ja takaisin, eli reilu tunnin reissu yhteensä, niin kulutus oli 3,8 l/100km ja kotipihassa akun range näytti 0km. Ei ihan huonosti -9 asteen pakkasella ja auto täynnä porukkaa. :)
VW ID3 Pro Performance Fastlane 58kWh 2023
Ex: VW Passat GTE sedan 2016

MÃ¥rde

Niin se vaan kaupat tuli vm. 2016 hybridi-pasuunasta! Sain tuohon essariin neuvoteltua uuden auton huoltosopparin mukaan 3v / 60000 km. Eiköhän tällä lupsakoita ja taloudellisia kilometrejä ole tiedossa. Viimeinen varmistus oli, kun pääsin aamun pakkasella työmatkan pelkällä sähköllä Klaukkalasta Käpylään 25 km -8 pakkasella.
VW ID3 Pro Performance Fastlane 58kWh 2023
Ex: VW Passat GTE sedan 2016

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: TKo - 25.01.18 - klo:20:53
Tänään soitti VW Centeristä, hän kertoi että tehtaalta oli tullut vastaus ja uusin päivitys on viallinen. Kuulemma korjausta työstetään ja pitäisi tulla lähiaikoina.
Minäkin soittelin huoltoon ja reklamoin Car-Netin toimimattomuudesta. Kannattaa varmaan muidenkin laittaa sinne painetta että tekevät asialle jotain.

MÃ¥rde

Tänään kun hain tuon omani liikkeestä, niin oli kuulemma joku Car-net päivitys tehty. Toivottavasti se nyt oli sitten korjattu versio. Ainakin kotona testaillessa lämmitys lähti pelaamaan kännykästä ja muutenkin näytti tietoja hakevan autosta. Laitoin aamuksi lämmityksen ajastuksella, niin sittenpä näkee onko kylmä kabiini odottamassa...
VW ID3 Pro Performance Fastlane 58kWh 2023
Ex: VW Passat GTE sedan 2016

MÃ¥rde

Eipä ollut aamulla kabiini kylmä, jos nyt ei ihan asetellun 22 C lämpöinenkään, mutta tuntuisi tuo ajastus ainakin toimivan. Akku oli myös latautunut täyteen. Ehkä tuossa sähkölämmityksessä ei potku riitä, kun pakkasta oli -7,5 C ja latauslaite rajoittaa virran 10 ampeeriin. No, webastokin löytyy ja se on kyllä hurjan tehokas.
VW ID3 Pro Performance Fastlane 58kWh 2023
Ex: VW Passat GTE sedan 2016

ged

10 A antaa suurinpirtein yhtä paljon tehoa kuin normaali sisätilalämmitin.  Jos pakkasta on enemmän ja auto on täysin kylmä, niin Defalla kestää farmarin lämmittäminen melkein 2 tuntia.  Eli jos pakkasella haluaa auton lämpimäksi pitää joko käyttää enemmän tehoa tai enemmän aikaa.

Olettaisin että 16 A virralla loppuu myös lämmittimestä tehot kunnon pakkasilla - ei 30 minuutissa saa koko autoa täysin lämpimäksi.

MÃ¥rde

Eipä se peijoonin car remote nyt tunnu toimivan, kun ei millään anna asettaa lähtöaikaa. Meneillään olevan latauksen tiedot ja ajotiedot kyllä päivittää, mutta lähtöajan asetus ei onnistu millään. Täytyy varmaan huoltoon painetta laittaa.
VW ID3 Pro Performance Fastlane 58kWh 2023
Ex: VW Passat GTE sedan 2016

fleetwood

Se toimii jokseenkin satunnaisesti. Joskus ei mene käsky perille, joskus Android-sovellus ei päästä kirjautumaan ja samalla www-portaali toimii ja kerran tuo meni niin tilttiin että piti poistaa koko tili ja tehdä se uudelleen. Surkea tekele.
Passat GTE Variant

Pasima


Hei

Onko kellään ollut GTE passatin äänentoisto järjestelmän kanssa ongelmia.
Meillä on se missä ei ole niitä nappuloita ollenkaan,
Niin se ääni ailahtelee ihan miten sattuu ajon aikana.
Automaattinen äänenvoimakkuustason säätö pois päältä.

qsla

Lainaus käyttäjältä: Pasima - 10.02.18 - klo:16:54
Hei

Onko kellään ollut GTE passatin äänentoisto järjestelmän kanssa ongelmia.
Meillä on se missä ei ole niitä nappuloita ollenkaan,
Niin se ääni ailahtelee ihan miten sattuu ajon aikana.
Automaattinen äänenvoimakkuustason säätö pois päältä.

Ajelin tuossa vuodenvaihteen tienoilla passattia jossa tämä isompi 9" navi ilman kierrettävää äänemvoimakkuuden säädintä ja siinä ääni ei ailahdellut mutta sekä radion että ratin säätimistä äänenvoinakkuuden säätäminen oli aika "töksähtelevää" ja kulmikasta.. ehkäpä se päivityksellä korjaantuu :)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

passo_s

Mulla on kaksi nappulaa ja iso näyttö, tässä pysäköinti tutkien aktivoituminen sotkee voluumitason. Pihasta lähdettäessä radio päälle, sitten aktivoituu parkkitutkat ja kun tiellä parkkitutkat sammuu radio huutaa liian lujalla.

qsla

Onkos muilla carnetin käyttäjillä carstick autossa kun käytätte etänä carnettiä puhelimella? Luulin että tuolla olisi joku valmis sim autossa ja juttelisi tuo gte ulkomaailman kanssa sen kautta, mutta ehdottaa carstickiä ja wlania yhteysmuodoksi ???

Tänään tuli tosiaan oma gte passatti noudettua ;D
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

TKo

Lainaus käyttäjältä: qsla - 21.02.18 - klo:19:25
Onkos muilla carnetin käyttäjillä carstick autossa kun käytätte etänä carnettiä puhelimella? Luulin että tuolla olisi joku valmis sim autossa ja juttelisi tuo gte ulkomaailman kanssa sen kautta, mutta ehdottaa carstickiä ja wlania yhteysmuodoksi ???

Tänään tuli tosiaan oma gte passatti noudettua ;D

Kyllä omassa ainakin on joku sisäänrakennettu "sim". Se vain vaati carnetin aktivoimisen netissä ja autossa. Samalla toimintaan tuli katossa olevat hätäpuhelu ja vika napit.

qsla

"Carnet" lähti toimimaan kun jaksoin vain malttaa... Minusta tuntuu että tuolla ei ole sim-korttia vaan joku IOT ( Internet of things)  tapainen yhteysmuoto ::)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

PassatGTE2018

Onko muilla ollut sellaista ongelmaa / ominaisuutta, että auto ei vaihda aina ajossa hybrid -> e-mode:en.
Kun sammuttaa / käynnistää uudelleen, lähteekin e-modessa.

Pari kertaa itsellä, tänään viimeksi.
n. -15C pakkasta =>  lähti liikkeelle kylmänä hybrid -modessa.
Ajoa 40km, koko ajan hybrid -mode.
Auton sammutus / käynnistys => lähti / kulkee e-mode:ssa.

Aiemmin teki kerran siten, että auto kulki jo e-modessa lähdöstä, mutta kiihdytin sen verran että vaihtoi hybrid -modeen. Tämän jälkeen ei vaihtanut e-modeen ennenkuin käynnistin uudelleen. Lämpötila oli silloinkin alle -10C.

Joko bugi tai typerä ominaisuus! Lämpötila toki alle -10C, joka manuaalissa on rajana e-modelle, mutta kun sammuttamisen jälkeen kuitenkin toimii e-modessa, niin en ymmärrä miksei voisi vaihtaa ajossa.

MÃ¥rde

Minulla vähän samanlaisia kokemuksia ja veikkaisin, että liittyy jollain tapaa akuston lämpötilaan. Toissa-aamuna auto käynnistyi -16 pakkasella hybrid monessa kun olin ladannut jo illalla akun täyteen. Eilen aamulla -18 pakkasella lähti kiltisti e-modella ja ajelin 25 km töihin pelkällä sähköllä, kun alin asettanut lähtöajan ja akku ladattiinkin täyteen juuri ennen lähtöä, joten se oli lämmin.
VW ID3 Pro Performance Fastlane 58kWh 2023
Ex: VW Passat GTE sedan 2016

teräksenharmaa

Edes tämänaamuinen 25 pakkasastetta ei haitannut sähköllä ajoa, kun auto lähti latauksesta liikkeelle. Tämä yllättä vähän itseänikin. Pakkasen kesto näissä on minulle täysin riittävä.

Jos esimerkiksi polkee kaasua yli sähkömoottorin voimavarojen ja polttomoottori käynnistyy, niin  polttomoottoria käytetään tovin aikaa lämpimäksi asti. Tuona aikana ei voi kytkeä takaisin e-modeen.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: qsla - 22.02.18 - klo:07:10
"Carnet" lähti toimimaan kun jaksoin vain malttaa... Minusta tuntuu että tuolla ei ole sim-korttia vaan joku IOT ( Internet of things)  tapainen yhteysmuoto ::)
Meinaat että auto satelliitilla soittelee suoraan Oberstdorfiin? :D

Eiköhän siellä jonkun suomalaisen operaattorin kanssa tehtyyn sopimukseen SIM-kortin avulla liitetty 3G/4G-modeemi ole, joka hoitaa puheluliikenteen hätätilanteissa ja netin yli nuo ohjauskomennot.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 22.02.18 - klo:18:21Eiköhän siellä jonkun suomalaisen operaattorin kanssa tehtyyn sopimukseen SIM-kortin avulla liitetty 3G/4G-modeemi ole, joka hoitaa puheluliikenteen hätätilanteissa ja netin yli nuo ohjauskomennot.

Itse veikkaisin, että saksalaisen operaattorin sisäänrakennettu SIM-kortti (varsinkin näin EU-roaming aikana).
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

systeemi

Auton vaihto mielessä ja kohtuu kalliin vaihdokin vuoksi vaihtoehdoiksi on tulleet MB C350e, Passat GTE. Tai no ainakin tällä hetkellä nämä on ne mitkä on loppusuoralla. Molemmissa on omat etunsa ja ulkonäkö yms.. subjektiiviset asiat. Tarvitsisin apua niiltä henkilöiltä joilla on Passat GTE. Tavoitteena on saada arvion siitä mitä minun kulutus voisi olla?.. Eli ajomatka töihin (yhteensuuntaan) on 30,6km josta 23km on moottoritie ajoa. Toki eihän sitä tiedä jos ei ole just samat olosuhteet, mutta mielipiteistä on apua. Lataus mahdollisuus on molemmissa päissä.

Lisäksi mietityttää nuo lisävarusteet..

piizei

Normaaliajossa 30km pitäisi mennä pelkällä akulla, kun on noin pitkä pätkä motaria. Vaatii kylläkin järkevää, taloudellista ajoa:

1) AC kulutus syö akkua eli jos talvella pitää olla autossa 24C ja kesällä 16C, niin voi tehdä tiukkaa. Esilämmitys auttaa
2) kohtuullinen max nopeus (110kmh ainakin on ok) ilman turhia kiihdytyksiä
3) ruuhka-ajo syö akkua yhtä lailla kuin löpöä bensakoneella.

Aika paljon täällä on porukka jakanut kokemuksia maksimi matkoista, kannattaa lukea koko keskustelu läpi.

Omien talvi kokemusten pohjalta auton lämpötila vaikuttaa todella paljon kulutukseen. Nyt kovilla pakkasilla (-18C) auto suostui lähtemään ainoastaan hybrid moodissa ja testasin, miten sillä kuluttaa. Täysin kylmä akku ja moottori, 6km kaupunkiajoa: akkua 18,2kWh/100 ja bensa 12,1l/100km. Todellista ekomenoa.

En tiedä, miten muut ladattavat Hybridit vertaa, mutta GTE:ssa on selkeästi parannettavaa talviominaisuuksien suhteen. Autoon saa halvalla Webaston lisävarusteena, mutta kävi jälkikäteen ilmi, että se ei käytännössä auta muuhun kuin sisälämpötilaan. Jostain syystä GTE:ssa webasto liitetty ainoastaan jäähdytysneste kiertoon, mikä lämmittää sisätilat ja sylinterikannen. Itse moottori jää kylmäksi. Akkua ei myöskään saa lämpimäksi edes sähköllä.




Lainaus käyttäjältä: systeemi - 25.02.18 - klo:15:18
Auton vaihto mielessä ja kohtuu kalliin vaihdokin vuoksi vaihtoehdoiksi on tulleet MB C350e, Passat GTE. Tai no ainakin tällä hetkellä nämä on ne mitkä on loppusuoralla. Molemmissa on omat etunsa ja ulkonäkö yms.. subjektiiviset asiat. Tarvitsisin apua niiltä henkilöiltä joilla on Passat GTE. Tavoitteena on saada arvion siitä mitä minun kulutus voisi olla?.. Eli ajomatka töihin (yhteensuuntaan) on 30,6km josta 23km on moottoritie ajoa. Toki eihän sitä tiedä jos ei ole just samat olosuhteet, mutta mielipiteistä on apua. Lataus mahdollisuus on molemmissa päissä.

Lisäksi mietityttää nuo lisävarusteet..

systeemi

Lainaus käyttäjältä: piizei - 26.02.18 - klo:12:23

Aika paljon täällä on porukka jakanut kokemuksia maksimi matkoista, kannattaa lukea koko keskustelu läpi.


Olen aika ahkerasti lukenut tältä foorumilta tuohon passattiin liittyviä juttuja. Vieläkö löytäisi uudestaan sen sivuston missä oli niitä toteutuneita kulutuksia.

MÃ¥rde

Akkuhan lämpenee, kun sitä lataa. Tämän vuoksi kannattaa ehdottomasti käyttää sitä auton e-manageria ja ohjelmoida lähtöaika, niin akku on lähtiessä lämmin ja toimii e-modessa kovillakin pakkasilla. Tuo webaston toteutus on kyllä huono, mutta kabiini lämpiää sillä tosi nopeasti.
VW ID3 Pro Performance Fastlane 58kWh 2023
Ex: VW Passat GTE sedan 2016

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy