Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

crk1

Lainaus käyttäjältä: crk1 - 25.03.18 - klo:15:16
Minullakaan ei näy kulutustietoja edes Car-Netiin tietokoneella kirjauduttua. Siellä on kyllä päivittäiset ajomatkat, mutta ei mitään kulutustietoja.
Onko tähän mitään kikkoja/neuvoja miten ne saisi näkyviin?

Tämä edelleen ratkaisematta. Sattuisko jollain olemaan tietoa?

mmrr

Lainaus käyttäjältä: Sulo Wilen - 13.04.18 - klo:13:42
Tuosta laitteesta ei ole kokemusta, mutta itse tilasin black friday -tarjouksena Saksasta tämän vastaavan laitteen:
https://kauppa.plugit.fi/pd/364/keba-kecontact-p30-b-sarja-type2-4m-kaapeli-22kw

Tuli halvaksi, on laatupeli ja itseasiassa aika hyvän näköinen seinällä. Kun kotona olin jo tottunut hitaaseen lataukseen matkalaturilla, niin autoon saapuessa tämä nykyinen latauksen nopeaus aina yllättää. Suosittelen...

Saksasta tuli tuollainen parissa viikossa, eikä hintakaan ole paha. Postikulut noin 16,.

http://www.ladesystemtechnik.de/ladestationen/wandladestation-webasto-pure-22kw-foerderfaehig-in-d-und-at-161

foxnen

CAR-NET kulutustiedot.
Pitäisko ne näkyä, minulla ei ole koskaan näkynyt kulutustietoja!
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

concorde

Nonni, hipridiaika koittaa.

2016 GTE farkku tulossa käsiin ja koska kyseessä on meidän eka plugari, niin vinkit kiinnostaa.  Jotain tästä ketjusta jo luinkin, mutta kysyn silti.

Auto tulee vaimolle ajoon ja koska hän ei välitä olla tekniikasta niin kiinnostunut, niin lataukseen pitäisi keksi joku toiiva nyrkkisääntö.  Mikä alla mainituista on siis vähiten paha/eniten oikein?  Autolle tulee siis vaihtelevaa ajoa, 10-50km päivässä, joskus enemmän. Joskus auto saattaa seistä paikoillaan pari-kolme päivää ajamattakin.

- Kun autolla tulee kotiin, aina töpseli seinään ja irti kun seuraavan kerran lähtee.
- sama kuin edellä, mutta lataukseen vain kun varaus on alle xx%
- sama kuin edellä, mutta vasta kun ehdottomasti tarvitsee ladata
- samat vaihtoehdot kuin edellä, mutta piuha pois, kun akku on täynnä
- joku muu helppo tapa?

Täällä on noita "hifistelijöitä" , joka lataavat x prosenttia silloin ja loput ennen ajoa... Varmaan optimaalisin tapa, mutta vaimoni tuntien kaikki car-net - kikkailut saa unohtaa saman tien.  Weballa varmasti lämmitetään kylminä aamuina.

Niin ja muuttuvatko noi "helpon latauksen suositukset" , jos käytössä on tavallinen 16A yksivaihelataus tai jos hankkii sellaisen 3-vaihelataamon (esim se Webasto 22kW) ?
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

fleetwood

Jos lähtökohta on tuo, niin ei tuohon ole mitään nyrkkisääntöä. Laittaa johdon kiinni silloin kun huvittaa ja jos ei huvita, niin sähkö saattaa loppua kesken.

Kyllä tuohon aika nopeasti tulee tuntuma että miten sähkö riittää ja jos tietää mitä ajoa on tulossa, niin joskus voi hyvinkin jättää johdon laittamatta ja silti sähkö riittää.
Passat GTE Variant

concorde

Mutta siis se, että auto seisoo akku täynnä piuhassa kiinni esim päivän pari (joko yksi- tai kolmivaihelaturissa), ei tee tuolle mitään maailman pahuutta, eikä vie ylimääräistä virtaa?
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

fleetwood

Omasta mielestäni maailman pahuus ei tuosta lisäänny, eikä mitenkään erityisemmin vie ylimääräistä virtaakaan. Akkuteknologisesti olisi kai paras että akku olisi aina hieman vajaa, mutta niin se taitaa olla aina muutenkin - autossa on pyöristettynä 10 kWh akku, mutta siitä on käytössä vain 8 tai 9 kWh ja loppu on reservissä ja se parantaa akun kapasiteetin säilymistä. 

Parasta olisi tietenkin ennakoida kaikki tulevat ajot ja lataisi sen mukaan niin että akku olisi täynnä lähtiessä (josta on hyötyä erityisesti talvella jolloin akku ja sisätilat olisivat lämpimiä ajoon lähtiessä ja sähkö riittäisi  pidemmälle), mutta se menee varmaan sen hifistelyn puolelle. Vaihtoehto tuolle on nähdäkseni se että  sen piuhan laittaa aina kiinni, paitsi jos tietää koska ajaa seuraavan kerran ja että akussa oleva virta riittää siihen ajoon ilman lisälatausta.  Ei tuosta omasta mielestäni kannata tehdä yhtään monimutkaisempaa jos ei halua.

Itselle on tullut reilun kahden vuoden aikana sellainen käytäntö, että usein jätän päivällä auton laittamatta johdon päähän jos tiedän että sähköä ei tarvita lisää päivän tuleviin ajeluihin ja päivän päätteeksi laitan johdon kiinni ja auto lataantuu yön aikana hitaasti 5A:lla säädettyyn lähtöaikaan ja lähtiessä akku on täynnä. Sitten kun tietää että akussa on sähköä liian vähän kauppareissulle tms niin laitan sen 10A tai 16A lataukseen ilman lähtöaikaa ja se lataa sitten sen mitä ehtii. Yleensä kaikki kaupunkiajo menee 100% sähköllä.
Passat GTE Variant

systeemi

Lainaus käyttäjältä: systeemi - 28.02.18 - klo:18:48
Tänään tuli sitten tilattua Passat GTE. Alla varusteluettelo....

Vakiovarusteet
2 MEDIA-IN USB-liitintä (Windows Phone, Android, iOS), Car-Net App-Connect ja Media Control. Apple CarPlay - ja MirrorLink-yhteensopivien laitteiden käyttö radion näytöltä, Car-Net Guide & Inform -palvelut 36 kk, Dynaamiset led-ajovalot. Ajotilanteen mukaan säätyvät, ergoComfort-istuin kuljettajalla, Etuistuinten välissä säädettävä kyynärnoja, Hätäpuhelupalvelu, Kevytmetallivanteet Montpellier 7 J x 17, Matkapuhelinvalmius Bluetooth, Monitoiminäyttö Premium. Värinäyttö, Mukautuva vakionopeussäädin ACC. Nopeudenrajoitin, Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, Pysäköintiavustin Park Assist 3.0 Pysäköintitutkat edessä ja takana, Radio ja navigointi Discover Media. Kosketusvärinäyttö 8, Sähkötoiminen seisontajarru, Auto Hold -paikallaanpitoavustin, Takaluukku sähkötoiminen. Avaaminen kauko-ohjaimella, Tilapäislatauslaite suko-pistoke (8A) ja latauskaapeli (Mode 3) julkisiin latauslaitteisiin, Täysautomaattinen Care Air Climatronic-ilmastointi. Lämpötilansäätö 3. alueelle, käyttömahdollisuus takana, Ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla

Tehdasvarusteet
1Y3 Laajennettu elektroninen tasauspyörästönl
7W2 Ennakoiva turvajärjestelmä. Ikkunoiden ja
9S8 Digitaalinen mittaristo Active Info Displ
PAH Kuljettajan polviturvatyyny, sivuturvatyy
PE2 / PE3 / PEV / PEX Easy Access -paketti PH1 /
PB1 14-suuntaan sähkösäätöiset ergoComf
PJ4 Kevytmetallivanteet Nivelles 7 J x 17. It
PW9 Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
WD4 4I6 Varashälytin. Turvalukitus, sisätilat
WHL Design & Comfort -paketti
WQ1 Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä
ZMF / ZNC 77G Radio ja navigointi Discover Pr

No niin eilen oli luovutus autolle. Nyt kun ensimmäisen kerran pidemmän matkan ajaneena täytyy sanoa että penkki valinta oli kyllä hyvä. On viimeisen päälle hyvät säädöt ja jämäkkä istuttava. Edes entisenä Volvo ihmisenä olisi enempää voinut toivoa.

Tilauksesta meni aika tarkalleen kaksi kuukautta luovutukseen. Auto oli jo yli kaksi viikkoa sitten Helsingin satamassa, mutta näkyy olevan "pitkä" matka Helsigin satamasta Ouluun.   

Takapainoinen Taapertaja

Itsellä tuli 18kk ja 30tkm GTE-autoilua koettua ja nyt on taas perinteisemmän voimalinjan vuoro.

Posiitiviset:
+ ekofiilistely pelkällä sähköllä kesäisin
+ auton hiljaisuus
+ välitön tehontuotto GTE-moodissa

Negatiiviset:
- lataamistapahtumat
- auton polttomoottorin riittämättömyys auton painoon suhteutettuna.
- talvikäyttö
- auton yleinen laatuvaikutelma ei vastaa hintaa.


Yleisarviona kuitenkin posiitivinen 8+.

Vaihturina tuli alle MB W213 E220d


crk1

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 24.04.18 - klo:10:44
CAR-NET kulutustiedot.
Pitäisko ne näkyä, minulla ei ole koskaan näkynyt kulutustietoja!

Minullakaan ei näy. Omalta osaltani sain tällaisen vastauksen maahantuojalta:

”Car-Net kulutustietoja ei ole saatavilla ensimmäisen sukupolven OCU:lla varustelluissa Passat GTE -malleissa. Kulutustiedot tulivat saataville 45/2016, jolloin Passat GTE:ssä siirryttiin toisen sukupolven OCU:ihin. Tämä auto on valmistettu helmikuussa 2016 eli kulutustietoja ei ole tällä hetkellä mahdollista saada näkyville”

systeemi

Mitäs johtuu että näyttää 44km toimintasäteeksi akulla vaikka akku on ladattu täyteen?? Olen valikoita selannut ja ajastuksella lataus pitäisi mennä 100% Akun varaustila on asetettu 80% ja latausvirta on asetettu maksimiin, toki eihän se sitä käytä kun tällä hetkellä vielä ladataan matka "laturilla".

jarmoke

Viime viikolla koeajossa GTE. Tykättiin koko perhe (minä, vaimo ja pari mukulaa), lapset tykkäs takatiloista ja erityisesti ns. "kolmivyöhyke-ilmastointi" teki lapsiin suuren vaikutuksen. Auton hiljaisuutta (verrokkina nykyinen 11v vanha kiesi) kaikki kehuivat erikseen...
Active info display - vai mikä se näytöllä toteutettu mittaristo onkaan, oli tämmöiselle IT-alan nörtille karkkia. Tuli seurailtua miten paljon se mittarin mukaan käyttää sähkömoottoria silloinkin kun pelkällä sähköllä ajomatkaa ei ole ollenkaan jäljellä.

Torstaina oli myyjän mukaan tullut maahantuojalta tieto ettei tehdas ota enää uusia tilauksia vastaan. Johtuu muuttuvista päästöjen mittaustavasta, ja kuulinkohan oikein että saattaisi tulla jopa vuoden katko siihen ettei uusia tilauksia saa täältä sisään. Autoja on kuitenkin kuulemma suht hyvin jo maassa ja maahantuojalla tilauksiakin sisässä aika paljon, eli heti ne ei lopu mutta kuitenkin... Ms. sisässä oleviin tilauksiin voi kuulemma varusteisiin vielä osittain vaikuttaa, mutta varmaa ei pysty lupaamaan ennen vahvistusta tehtaalta.

Näyttää aika todennäköiseltä että jos lisävarusteista saa edes ne meille "must have" varusteet niin menee varmaan auto tilaukseen. Saa nähdä :)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: systeemi - 30.04.18 - klo:09:12
Mitäs johtuu että näyttää 44km toimintasäteeksi akulla vaikka akku on ladattu täyteen?? Olen valikoita selannut ja ajastuksella lataus pitäisi mennä 100% Akun varaustila on asetettu 80% ja latausvirta on asetettu maksimiin, toki eihän se sitä käytä kun tällä hetkellä vielä ladataan matka "laturilla".

Olisiko sinulla ilmastointi tai ilmanvaihto päällä? Se tiputtaa heti kilometrejä näytössä. Kokeile pyöritellä puhallusteho nollaan.

systeemi

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 30.04.18 - klo:10:33
Olisiko sinulla ilmastointi tai ilmanvaihto päällä? Se tiputtaa heti kilometrejä näytössä. Kokeile pyöritellä puhallusteho nollaan.

Ilmastointi ei ollut päällä. Ilmanvaihto oli toki päällä. Onko tosiaan niin että se osaa ottaa huomioon lämmityksen/ilmastoinnin ja ilmanvaihdon jo silloin kun auto on latauksessa?

GeeTee

#734
Juurikin näin eli jos ei pistä climatronikia off niin älykäs ilmastointi lämmittelee ja jäähdyttelee koko ajan samoin älykäs sisäilmankierto vaikka a/c-nappula on pois kytketty. Osaa myös arvioida ulkolämpötilan eli jos ulkolämpötila vaikka +10 niin pudottelee rangea noin 6 km täydellä akulla. Jos haluat niin pistä climatronik off ja samantien range kasvaa näytössä sen 6 km täydellä akulla...

Akun alempi latausraja voi olla 80% mutta varmista, että ylempi raja on täydet 100%.

Suomen kesää odotellessa.

GeeTee

Kyllähän tuo sinun hidaslataus kotona lataa akut paremmin kuin mahdolliset tulevat tehokkaammat kotilaturit jos vain aikaa on...

GeeTee

Tuo climatronikin sielunelämä selviää yhdellä napin painaksulla eli jos haluat aurinkoisena kevätpäivänä tietää mitä tronikki puuhailee niin paina sen menu näppintä ja näytössä näet tekeekö lämmintä vai puhalteleeko kylmempää...

Jos olet erimieltä niin paina näytön offia ja range kasvaa.


GeeTee

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 30.04.18 - klo:10:33
Olisiko sinulla ilmastointi tai ilmanvaihto päällä? Se tiputtaa heti kilometrejä näytössä. Kokeile pyöritellä puhallusteho nollaan.

Kai se nyt huumorillakin on tähän ohjeeseen vastattava, että jos vähennät puhallustehoa niin tronikki nostaa lämmitystehojaan entisestään ja kaikki on tehottomampaa ja range kärsii...

systeemi

Kiitoksia vastanneille arvelinkin että jostain asetuksesta kiinni.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 30.04.18 - klo:23:13
Kai se nyt huumorillakin on tähän ohjeeseen vastattava, että jos vähennät puhallustehoa niin tronikki nostaa lämmitystehojaan entisestään ja kaikki on tehottomampaa ja range kärsii...
Lämmitystehot menevät kyllä nollaa samalla kuin puhalluskin. Mietihän uudestaan mitä tapahtuisi, jos lämmityselementtiä lämmitettäisiin ilman puhallusta.

GeeTee

Tarkoitat siis, että ottaa climatronic pois päältä kääntämällä puhalluksen säätönäppäimestä koko laite offille.

Ok eli toimii hyvin myös noin.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 02.05.18 - klo:08:53
Tarkoitat siis, että ottaa climatronic pois päältä kääntämällä puhalluksen säätönäppäimestä koko laite offille.

Ok eli toimii hyvin myös noin.
Tarkoitan juuri sitä, mitä jo kirjoitinkin. Kun puhalluksen kääntää nollille, niin ilmanvaihto sammuttaa itsensä eikä syö enää sähköistä rangea.

Nipper

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 30.04.18 - klo:09:53
Viime viikolla koeajossa GTE. Tykättiin koko perhe (minä, vaimo ja pari mukulaa), lapset tykkäs takatiloista ja erityisesti ns. "kolmivyöhyke-ilmastointi" teki lapsiin suuren vaikutuksen. Auton hiljaisuutta (verrokkina nykyinen 11v vanha kiesi) kaikki kehuivat erikseen...
Active info display - vai mikä se näytöllä toteutettu mittaristo onkaan, oli tämmöiselle IT-alan nörtille karkkia. Tuli seurailtua miten paljon se mittarin mukaan käyttää sähkömoottoria silloinkin kun pelkällä sähköllä ajomatkaa ei ole ollenkaan jäljellä.

Torstaina oli myyjän mukaan tullut maahantuojalta tieto ettei tehdas ota enää uusia tilauksia vastaan. Johtuu muuttuvista päästöjen mittaustavasta, ja kuulinkohan oikein että saattaisi tulla jopa vuoden katko siihen ettei uusia tilauksia saa täältä sisään. Autoja on kuitenkin kuulemma suht hyvin jo maassa ja maahantuojalla tilauksiakin sisässä aika paljon, eli heti ne ei lopu mutta kuitenkin... Ms. sisässä oleviin tilauksiin voi kuulemma varusteisiin vielä osittain vaikuttaa, mutta varmaa ei pysty lupaamaan ennen vahvistusta tehtaalta.

Näyttää aika todennäköiseltä että jos lisävarusteista saa edes ne meille "must have" varusteet niin menee varmaan auto tilaukseen. Saa nähdä :)

Pitää paikkansa tai niin mulle tänään myös kerrottiin, eli että GTE valmistus "on jo päättynyt". Tulevat päästömittaus- ja sitä myöten verotusmuutokset syynä kuulemma.

Volkkarilta tulossa uusi sähköautomallisto, mutta menee kai ainakin 2019 kesään se.

Oma GTE meni tänään tilaukseen....ja ennakkotietojen, mukaan sen pitäisi vielä ehtiä valmistukseen myös.

foxnen

Hei, Ihmettelin samaa eilen, kun Saksan Volkkarin rakenna auto sivuilta ei enää löydy Golf GTE eikä Passat GTE. Tähänkö tämä loppui.  :'(
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

concorde

Eikös tää limited edition tarkoita sitten hintojen nousua tulevaisuudessa... NOT ;-)
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: Nipper - 03.05.18 - klo:18:02
Pitää paikkansa tai niin mulle tänään myös kerrottiin, eli että GTE valmistus "on jo päättynyt". Tulevat päästömittaus- ja sitä myöten verotusmuutokset syynä kuulemma.

Volkkarilta tulossa uusi sähköautomallisto, mutta menee kai ainakin 2019 kesään se.

Oma GTE meni tänään tilaukseen....ja ennakkotietojen, mukaan sen pitäisi vielä ehtiä valmistukseen myös.

Eilen meni Tampereen Laakkoselta tilaukseen meiltäkin, vahvistusta vielä odotellaan - sitä ennenhän se ei ole varmaa että saako auton ja millä varusteilla. Oli samainen myyjä jollekin muullekin eilen laittanut GTE:n tilaukseen...

waudi

Tämän linkin uutisen mukaan kova kysyntä ja pidentyneet toimitusajat olisivat sulkeneet tilauskirjat toistaiseksi

https://www.contracthireandleasing.com/car-leasing-news/volkswagen-passat-gte-golf-gte-hybrid-orders-halted/

jhpitkan

#747
Lainaus käyttäjältä: TomiL - 16.01.17 - klo:11:57
Mutta eilen jämähti latausjohto jumiin eikä irronnut sitten mitenkään. Ja autohan ei suostu liikahtamaan jos piuha on nokalla, joten sitä ei edes saa tallin edestä pois. Onnesta käsikirjasta löytyy "hätävapautus"-ohje ja se autto ;-)

Onko joku keksinyt näppärän tavan irroittaa johdon lukitus, ainakin itsellä vaikka oven avaa keyless järjestelmällä kahvasta avaamalla niin pitäisi kaukkarista painaa nappia jotta johto lähtee irti? Tuntuu hankalalle, luulisi tähän olevan parempikin tapa?

Uusi Passat GTE kuski ilmoittautuu. Saksasta tuotu auto alla, joten myös auton ohjekirja saksaa. En alkeissaksallani löytänyt ohjekirjasta tuota hätävapautus ohjetta, joten mielenkiinnolla kyselen, että miten tuo tapahtuu, jos tuohon joutuu joskus turvautumaan.

Tuokin kiinnostaa, että onko olemassa jotakin näppärää tapaa irroittaa latausjohto muutoin kuin painamalla kaukosäätimen avaus nappia. Mitenkäs, jos vaikka pitemmän ulkomaan reissun aikaan kaukosäätimen patterista loppuu virta ja haluaisi latausjohon iriti lentokentällä aamuyöllä? ;)

Kenellekään ei vahingossakaan olisi linkkiä vaikka englannin kieliseen manuaaliin?

concorde

Lainaus käyttäjältä: jhpitkan - 04.05.18 - klo:20:28Uusi Passat GTE kuski ilmoittautuu.

Sama täällä.  Ekat 50kilsaa takana -16 - mallisella farkulla ja hyvältähän toi tuntuu. VDCS:lläkin tuli jo käytyä kiinni ja nollailtua siellä lymynneet koodit. Mitään ei ollut onneksi aktiivisena.

Hiljainen tuo on kyllä sähköllä liikkuessaan.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

ged

Lainaus käyttäjältä: jhpitkan - 04.05.18 - klo:20:28
Kenellekään ei vahingossakaan olisi linkkiä vaikka englannin kieliseen manuaaliin?

Sähköisessä muodossa olevat manuaalit ovat kiven alla - en tajua miksi autonvalmistajat edelleen pitävät niitä niin arvossaan.

Volkswagen.co.uk:n sivuilta löytyy paikka jossa voit katsoa manuaalia sähköisesti, se tosin vaatii jonkun UK-rekisteröidyn auton rekisterinumeron.  Niitä taas saatta löytyä kaivelemalla .co.uk-myyntipalstoja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy