Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

V-O

Tuo Sensus 3.0 onkin aika hieno. Päivittyykös tuo aina huollon yhteydessä?

Kulutusnäyttö olisi minusta mukava.

-TimoS-

En V-O:n kysymystä nyt ymmärtänyt.
Näytöllä kuitenkin aina voit seurata viime päivien ja kilometrien ajoja kulutuksen suhteen.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.04.13 - klo:10:44
Volvo on alkanut tekemään sellaista alkuvuodesta alkaen, että kun starttinappulasta alkaa painamaan, kone pyörähtää starttimoottorin avulla hitusen mutta napin painamisesta huolimatta startti ikään kuin lipsahtaa pois päältä ja koneen käynnistymisprosessi siis lakkaa. Vaatii siis tällöin toisen napista painalluksen että lähtee käyntiin. Ilmiö esiintyy useimmiten lämpimällä koneella, mutta välillä myös kylmänä, hehkutuksen jälkeen.

Tänään ei tehnyt tuota startin pois luiskahdusta, mutta sen sijaan teki kahteen otteeseen sen, että käyntiin saamani kone sammui itsekseen sekunnin parin kuluttua. Jarrupoljinta painoin kunnolla, ja vaihdevipu oli visusti P-asennossa enkä siihen koskenut.

Täytyy tälle nyt se perhanan Bilia-aika tilata, kun pitäisi se takaisinkutsukampanjan kattovalopaneelikin vaihdattaa. :( Vaikka V40 on vakuuttanut absoluuttisena autona suurelta osin, ei laatu täysin vakuuta.

V-O

No juu, oli aika hämärä kysymys :-[ ...

Tarkoitus oli kysellä että miten tuon Sensus 3.0-päivityksen autoon saa? Näkeekö jostain että mikä Sensus-versio autossa nyt on?

MoFFe

sen näkee just esim tuosta kulutusmittauksesta että kyseessä on sensus 3.0...muuten on joku vanha 2 piste jotain.
Itse sain sen kun valitin että aina välillä tuo systeemi jumittuu ja että joskus parkkikamera näyttää mustaa.
Meni takuuseen... voi tietenkin kysyä huollossa jos voivat tuota sensusta(ICM) päivittää.

V-O

Tattis MoFFe!

Kyllä minäkin alan nyt jo luulla ja uskoa että jotain vika tossa nykyversiossa on...

MoFFe

Sensus 3.0 on paljon muuta kivaa kun tuo... esim hieman nopeampi ja muita parannuksia.

topias

Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.04.13 - klo:18:55
Tuo Sensus 3.0 onkin aika hieno. Päivittyykös tuo aina huollon yhteydessä?

minulla auto oli huollossa pari viikkoa sitten, eikä silloin tullut tuota päivitystä muita kylläkin.
tänään kun menin kulmien säätöön, niin asentaja sanoi, että tehdään päivitys samalla. operaatio kesti 40min ja oli maksuton.

MoFFe

Joo...olen kuullut että eivät aina halua tehdä päivitystä tuohon kun siinä menee aika paljon aikaa.
Muihin päivityksiin taas ei mene. Joilakin on tuuri mukana  8) Sen takia kannatta melkeen ottaa esille tuo "takuukorjaus" valttikortti.
Mun sensus jämähtää/jää jumiin silloin tällöin...  ::)

Antza

Spekulaation V40:n pikkudieselin automaattiversiosta voi lopettaa:
http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/Pages/default.aspx?itemid=122

Bensaturbosta tulee myös kesympi T2-versio. T3:n automaattiversiosta ei puhuta mitään.
Skoda

JPN_V70D3OR

Sensus 2>3 päivitys kuuluu 2.0 huollon hintaan, jos on jäänyt pois, niin ei kun takaisin pajalle.

Tulipa Pääsiäisenä ohittavan auton heittämä kivi tms. tuulilasiin, juuri vas.silmä kohdalle. Aika häijy ajella, vetää silmiä ristiin, vaikkei ole kuin n.15mm halkeama.

Vahinkotarkastaja kirjoitti lasinvaihtopaperit ja hinta-arvion. 1178,- !!!

Lasivakuutuksen kalleus 0-omavastuulla, lakkasi harmittamasta välittömästi -:)
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

optio

Lainaus käyttäjältä: Taky - 22.03.13 - klo:22:46

Hinnat 2.4 ja autot toukokuussa nähtäville kerrottiin.

Ei ole vielä uusia hintoja näkynyt!

Taky

Lainaus käyttäjältä: optio - 03.04.13 - klo:23:27

Ei ole myyjästäkään kuulunut mitään....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Ribbe

Vaikka täällä enemmänkin keskustellaan uusista autoista, niin laitetaas tänne myös "varoitusta". Mun vanha auto oli tullu nettiautoon myyntiin. Kovasti mainostaa ilmoituksessa että "ei kolaroitu". Laittelin myyjälle eilen viestiä että minun omistusaikana sen perää oikaistiin kovastikkin robotissa, mutta eipä vastannu eikä päivittänyt ilmoitusta
http://www.nettiauto.com/volvo/s70/5468866

Ei sillä että sitä kolaria pitäisi pelätä, mällin jälkeen ajelin tuolla vielä 3 vuotta :).

Tuo oli kyllä nätti peli. Tiedä missä kunnossa sisusta nykyään on.

V-O

Täydet pisteet tiedottamisesta !

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: optio - 03.04.13 - klo:23:27

Mutta tänään tuli leveä mm alla hymyllä varustettu XC60 Vantaan Tammistossa vastaan. Ã,,kkiseltään näytti luonnossa paremmalta, kuin kuvissa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Ribbe - 06.04.13 - klo:10:34
Vaikka täällä enemmänkin keskustellaan uusista autoista, niin laitetaas tänne myös "varoitusta". Mun vanha auto oli tullu nettiautoon myyntiin. Kovasti mainostaa ilmoituksessa että "ei kolaroitu". Laittelin myyjälle eilen viestiä että minun omistusaikana sen perää oikaistiin kovastikkin robotissa, mutta eipä vastannu eikä päivittänyt ilmoitusta

Entäs sitten? Kyse on kuitenkin rippikouluikäisestä lintta-autosta, joten väliäkö sillä, onko joskus kolaroitu? Ei tietenkään palturia saisi puhua, mutta eipä se kolaroimattomuus tuollaisen Volvon hintaan enää vaikuta.

V-O

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 06.04.13 - klo:17:46
Entäs sitten? Kyse on kuitenkin rippikouluikäisestä lintta-autosta, joten väliäkö sillä, onko joskus kolaroitu? Ei tietenkään palturia saisi puhua, mutta eipä se kolaroimattomuus tuollaisen Volvon hintaan enää vaikuta.
No entäs sitten? No sitä sitten, että ilmoituksessa kerrotaan väärä totuus kolaroimattomuudesta.  Siitä tässä on kyse jos et ymmärtänyt.

Ei tässä ole kukaan sanallakaan hinnasta maininnut.

Quality

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 06.04.13 - klo:17:41
Mutta tänään tuli leveä mm alla hymyllä varustettu XC60 Vantaan Tammistossa vastaan. Ã,,kkiseltään näytti luonnossa paremmalta, kuin kuvissa.

Tämä meni kyllä ohi ....?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Quality - 06.04.13 - klo:18:06
Tämä meni kyllä ohi ....?

Minä luin sujuvasti näin, enkä huomannut mitään virhettä:

Mutta tänään tuli mm. leveällä hymyllä varustettu XC60...
Volvo XC60 T8 Inscription

Quality

Lainaaleveä mm alla hymyllä varustettu XC60

Spekuloidaanpa vielä niin kauan kuin se on mahdollista (ennenkuin alkup. kirjoittaja puuttuu peliin).

Eikös tuo ole ilmiselvästi "leveämmällä hymyllä varustettu ..." Ja mistä tuo hymy XC60n naamalle olisi levinnyt?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Quality - 06.04.13 - klo:18:26
Spekuloidaanpa vielä niin kauan kuin se on mahdollista (ennenkuin alkup. kirjoittaja puuttuu peliin).

Eikös tuo ole ilmiselvästi "leveämmällä hymyllä varustettu ..." Ja mistä tuo hymy XC60n naamalle olisi levinnyt?

Sinulta mennyt facelift ohitse?

Quality

Lainaus käyttäjältä: nemos - 06.04.13 - klo:18:31
Sinulta mennyt facelift ohitse?

Ok - jotenkin olin odottavinani sitä esittelyyn tänä keväänä ja tuotantoon vasta syksyllä.
Kai sitä alitajuisesti haluaisi, että oma olisi "viimeisintä mallia" mahdollisimman pitkään ;).

Leben und leben lassen.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Quality - 06.04.13 - klo:18:35
Kai sitä alitajuisesti haluaisi, että oma olisi "viimeisintä mallia" mahdollisimman pitkään ;).

Eipä tuolla sinulle ole merkitystä. Tuttavani sen sijaan vaihtoi juuri XC60:nsä uuteen. Jos olisi ottanut selvää tilanteesta, niin olisi ehkä malttanut odottaa muutaman kuukauden. Olisi saattanut saada joitakin uusia varusteitakin - hänellä kun on autossaan kaikki optiot ruksittuna. Luulisi olevan tylsää ostaa toinen väriä lukuun ottamatta samanlainen auto kolmen vuoden jälkeen.

Ulkonäöllisesti facelift erottuu selvästi edukseen, kun välivalot maskin viereltä on poistettu ja helmat ovat korinväriset.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Quality - 06.04.13 - klo:18:35
Ok - jotenkin olin odottavinani sitä esittelyyn tänä keväänä ja tuotantoon vasta syksyllä.

Toukokuussa alkaa tuotanto - Bilian myyjä näin valisti jokunen viikko sitten.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

V-O

Eli face-lift-autoja on jo siis Suomessa?

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Quality - 06.04.13 - klo:18:26

Oikein tulkittu. Näköjään Firefox Nexus10:stä ei tule skandeja tänne asti.

Lainaus käyttäjältä: V-O - 06.04.13 - klo:19:40
Eli face-lift-autoja on jo siis Suomessa?

Näin olin näkevinäni tumma met. sininen.

MVA

Hankalaa.

Olen aikeissa vaihtaa pirssiä, ja seuraava merkki näyttää olevan Volvo.

Nyt on muodostunut ongelmaksi, vaihtaakko RS (joka on myynnissä) Volvo V60:aan vai Volvo V70:aan?

Volvo V60:ssa sisätilat ovat suuremmat kuin Audi A4:ssä, ja suuremmat myös mitä Skoda Octaviassa Combissa.
Tavaratila näyttää olevan pienempi mitä Audi A4:ssä tai Skoda Octavia Combissa.

Volvo V70 on jo ns. vanhempaa mallia ja hieman se jo hidastaa.

Tavaralatilalle on tarvetta.

Quality

Lainaus käyttäjältä: MVA - 06.04.13 - klo:20:28
Hankalaa.

Olen aikeissa vaihtaa pirssiä, ja seuraava merkki näyttää olevan Volvo.

Nyt on muodostunut ongelmaksi, vaihtaakko RS (joka on myynnissä) Volvo V60:aan vai Volvo V70:aan?

Volvo V60:ssa sisätilat ovat suuremmat kuin Audi A4:ssä, ja suuremmat myös mitä Skoda Octaviassa Combissa.
Tavaratila näyttää olevan pienempi mitä Audi A4:ssä tai Skoda Octavia Combissa.

Volvo V70 on jo ns. vanhempaa mallia ja hieman se jo hidastaa.

Tavaralatilalle on tarvetta.

Entä jos vaihtaisitkin faceliftattuun XC60een? Saisit hyvät tilat sekä sisälle että konttiin, modernin korin muotoilun ja lähes välttämättömänä nelivedon. Sanoisin, että V70 jää piirun vähän joka alueella (paitsi tiloissa). V60 on toki moderni, mutta riittääkö tavaratila? Helppoa autoon ja pois liikkumista arvostavalle cittari on ehdoton. Sopii niin lapsiperheelle kuin ikääntyvillekin ja kaikille siltä väliltä. Eikä tarvitse pelätä lapsentauteja.

Leben und leben lassen.

zoned

Lainaus käyttäjältä: Quality - 06.04.13 - klo:20:38
Eikä tarvitse pelätä lapsentauteja.

Niin, mitenkähän tuon kanssa on, meinaan että kuinka uusiksi XC60 tässä uudistuksessa meni ja saattaako lastentauteja kuitenkin olla odotettavissa?
XC60

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy