Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

MVA

Lainaus käyttäjältä: Taky - 22.03.13 - klo:18:44

Millähän variaatiolla?

Vrk:n/ about 400km D2 automaatilla ajelin ja ihan hyvin sekin liikkuu, jäi fiilis että voisipa vaikka laittaa....

Eihän tilat V70 tasolla ole - lähelläkään, mutta kun kahdelleen liikuskellaan ja mahd. koira takana niin V60:lläkin parjää ihan hyvin - V40:lläkin menisi kun vain se jo moneen kertaan mainittu mittaristo olisi kuin V60:ssä....
Variaatiolla: VOLVO V60 D2 R-Design aut.

Harkinnassa Volvo V60 2,0T geartronic, aika kovat päästöt tuolla moottorilla 194 g/km.
Nykyisessä pirssissä eli RS:ssä on päästöt ovat 159 g/km.

optio

Lainaus käyttäjältä: Taky - 22.03.13 - klo:18:44

Eihän tilat V70 tasolla ole - lähelläkään, mutta kun kahdelleen liikuskellaan ja mahd. koira takana niin V60:lläkin parjää ihan hyvin - V40:lläkin menisi kun vain se jo moneen kertaan mainittu mittaristo olisi kuin V60:ssä....

Monessa yhteydessä mainittu, että nyky Volvoista ylivoimaisesti paras ajettavuudeltaan on V40. Laittaisin sille enempi painoarvoa kuin jollekin mittaristonäkymälle. Itsekkin olen koeajanut V60:sen ja V40:sen ja kyllä V40:nen voiton vei, ei V60:nenkään huono ole ajaa. Alkaisi uudet 2014 mallit vaan tulla niin pistäisin tuon Golf 7 seilaajan vaihtoon. Laitetaan siitä sitten kuvia autotalliin kun tuolla volkkaripuolella ovat vaatineet kuvia nykyisestä tekeleestä mutta ei ole ollut minkäänlaista mielenkiintoa kun auto on niin mätö!

-TimoS-

Kokemuksella V40 ohjaustunto on aika huippua.
Omassa on liian kevyt vaste vs V40, joskin tuokin kulkee aika hyvin Hakka7nastoilla 205/60/16, ei tarvi seilata.
Saas nähdä. Kesäkumit Pirelli PZero Rosso.  245/40/18, voipi olla haasteellinen...Suomen teille.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: -TimoS- - 22.03.13 - klo:21:05
Kokemuksella V40 ohjaustunto on aika huippua.
Omassa on liian kevyt vaste vs V40, joskin tuokin kulkee aika hyvin Hakka7nastoilla 205/60/16, ei tarvi seilata.
Saas nähdä. Kesäkumit Pirelli PZero Rosso.  245/40/18, voipi olla haasteellinen...Suomen teille.

Eikös tuohon olisi saanut säädettävää ohjaustehostinta? Itse olen kokenut tuon varsin hyväksy lisävarusteeksi. Molemmissa V60:ssä tuo ollut.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Quality

Lainaus käyttäjältä: -TimoS- - 22.03.13 - klo:21:05

Mulla on nuo kanssa kesäkumeina. Harvoin on pitänyt yhtä hartaasti odottaa noiden kulumista - no ehkä Audissa Dunloppien ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

vorkki

Vika ei välttämättä ole noissa Pirellin kumeissa koska E60 BMW kulkee sellaiseilla urissakin kuin juna. Edessä 245 leveänä ja takana 275.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

-TimoS-

Kerron ensifiilikset huhtikuussa, jos tämä ilmastonmuutos helpottaa ja kevät tulisi...

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 22.03.13 - klo:21:11
Eikös tuohon olisi saanut säädettävää ohjaustehostinta?

Suomessa olevan otin, valinta ei ollut mahdollista :(

Taky

Lainaus käyttäjältä: optio - 22.03.13 - klo:19:07
Alkaisi uudet 2014 mallit ....

Hinnat 2.4 ja autot toukokuussa nähtäville kerrottiin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

optio

Lainaus käyttäjältä: Taky - 22.03.13 - klo:22:46

Hinnat 2.4 ja autot toukokuussa nähtäville kerrottiin.

Asiaa!

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: optio - 22.03.13 - klo:19:07
Monessa yhteydessä mainittu, että nyky Volvoista ylivoimaisesti paras ajettavuudeltaan on V40. Laittaisin sille enempi painoarvoa kuin jollekin mittaristonäkymälle. Itsekkin olen koeajanut V60:sen ja V40:sen ja kyllä V40:nen voiton vei, ei V60:nenkään huono ole ajaa. Alkaisi uudet 2014 mallit vaan tulla niin pistäisin tuon Golf 7 seilaajan vaihtoon. Laitetaan siitä sitten kuvia autotalliin kun tuolla volkkaripuolella ovat vaatineet kuvia nykyisestä tekeleestä mutta ei ole ollut minkäänlaista mielenkiintoa kun auto on niin mätö!
Golffista sentään muut  saa kuvia, romuista lähinnä linssi räjähtää...

-TimoS-

"Sensus is the name Volvo uses for all its HMI (Human Machine Interface) functionality and Sensus Connected Touch is a dealer-fitted accessory. It goes on sale in May 2013 and can be fitted in all new Volvos (V40, V40 Cross Country, S60, V60, XC60, V70, XC70 and S80) as well as being retrofitted in applicable used cars from model year 2011."

On tuo kosketusnäyttö näköjään tulossa jälkiasennusoptionakin. Kukas uskaltaa arvailla hintaa...??

MoFFe

15tkr...eli about 1500eur plus Suomilisä  8)

Peeveli

Tähän saakka auton minulle myynyttä Auto-Ilvestä ei ole kiinnostanut kysellä mitään tms. mutta nyt oli sähköposti tullut korjaamopuolelta. Kuulemma taas V40:ä koskeva takaisinkutsukampanja päällä ja koskee tällä kertaa sisävalojärjestelmää.

Pitänee huomenissa soittaa Biliaan ja kysyä tarkemmin asiasta, koska mihinkään Hämeenlinnaan en lähde autoa raahaamaan, josko vien Biliaankaan tämän takia...

Muita kokemuksia: kulutus edelleen talvella liki 9 satkulle lämppäri aamustarteissa päälle lähtien. Uusia sähköhäiriöitä ei ole nyt vähään aikaan ollut. Kojelaudasta on alkanut kuulua säännöllinen natina kun tien poikittaissaumoja tai hidastetöyssyjä ylittää ja matkustajanpuoleinen b-pilariverhous sirisee ajoittain. Liekö dpf:n polttotapahtuma sitten niin usein ja huomaamatta tapahtuva etten ole sitä huomannut, vai eikö se taajama-ajossa talvella käynnisty lainkaan?

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 27.03.13 - klo:20:17
Tähän saakka auton minulle myynyttä Auto-Ilvestä ei ole kiinnostanut kysellä mitään tms. mutta nyt oli sähköposti tullut korjaamopuolelta. Kuulemma taas V40:ä koskeva takaisinkutsukampanja päällä ja koskee tällä kertaa sisävalojärjestelmää.

Pitänee huomenissa soittaa Biliaan ja kysyä tarkemmin asiasta, koska mihinkään Hämeenlinnaan en lähde autoa raahaamaan, josko vien Biliaankaan tämän takia.

Vieläkös Hyvinkäällä on Auto-Ilves?
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Antza

Skoda

Antza

V40:ä koskeva takaisinkutsukampanja päällä ja koskee tällä kertaa sisävalojärjestelmää.

Pitänee huomenissa soittaa Biliaan ja kysyä tarkemmin asiasta, koska mihinkään Hämeenlinnaan en lähde autoa raahaamaan, josko vien Biliaankaan tämän takia...
Mulle soitettiin Biliasta 2-3 viikkoa sitten tätä koskien ja viime viikolla kävin hoidattamassa asian kuntoon. Käsittääkseni matkustajanpuoleisesta jalkatilasta vaihdettiin sisävalo. Hommaan meni noin 10 minuuttia.

Laitan sulle yv:llä yhteystiedot jota kautta homma Biliassa hoitui.
Skoda

-TimoS-

Kuulemma taas V40:ä koskeva takaisinkutsukampanja päällä ja koskee tällä kertaa sisävalojärjestelmää.
Muita kokemuksia: kulutus edelleen talvella liki 9 satkulle lämppäri aamustarteissa päälle lähtien

Relax. Siinä on vaan probleemi, jotta tyynyvalo voi syttyä joskus. Ei kummempaa. Kattovalon vaihto.
Toi V70 malmikasa vie 6,6 löpöä sekalaisessa. 7,2 tankkauksesta, kai tuo Eberi vie osansa, joka ei näy mittarissa.
Toinen tankillinen lähti käyntiin. 770km mittarissa.

Antza

kulutus edelleen talvella liki 9 satkulle lämppäri aamustarteissa päälle lähtien.
Mulla ajotietokoneen mukaan 5,6-5,8 litraa ja tankkauksista laskettuna puolisen litraa enemmän. Lisälämmitin automaattiasennossa ja esilämmitystä käytän 15-30min päivittäin. Ajosuoritteesta ehkä 70% moottoritietä, 20% kehäteitä ja loput taajamaa. Autolla ajettu kohta 10tkm.
Skoda

Timpe85

Onko tietoa koska Powershift tulee isompiin dieseleihin ? Vai tuleeko koskaan ?
Audi A3 8Y 40TFSIe

-TimoS-

Unohtui kysyä, tässä kun on päivät plussalla, ja elämän eka D-auto,  niin tuli kytkettyä pois tuo automaattinen Eberi lämmitys.
Kyllähän tuo diesel ilman apua lämpenee vasta 5-7 km kohdilla käyntilämpötilaan.
Kuinkas tapana on, antaako olla automatiikan aina päällä ?

vkjoki

^ Itselläni on neljäs auto, jossa on Webasto/Eber. En ole pitänyt automaattitoimintoa aina päällä, vaan olen pannyt lämmittimen päälle pakkaskäynnistyksen jälkeen 10-15 minuutiksi.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Seppo

Lainaus käyttäjältä: Timpe85 - 27.03.13 - klo:20:54
Onko tietoa koska Powershift tulee isompiin dieseleihin ? Vai tuleeko koskaan ?
Tokkopa koskaan. Eiköhän sieltä ennemminkin joskus tule ne luvatut uudet nelosdieselit ja niihin ne luvatut uudet 8-portaiset automaattiaskit.

Quality

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 27.03.13 - klo:21:34
^ Itselläni on neljäs auto, jossa on Webasto/Eber. En ole pitänyt automaattitoimintoa aina päällä, vaan olen pannyt lämmittimen päälle pakkaskäynnistyksen jälkeen 10-15 minuutiksi.

Itse pidän lämmitintä päällä aina kylmällä säällä ennen käynnistystä, mutta sammutan sen heti autoon astuessani, koska lämmitetty moottori alkaa tuottaa nopeasti lämpöä myös sisätiloihin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 27.03.13 - klo:20:26
Uutta R-Designeä pukkaa
Aika maltilliset on muutokset keulaa lukuunottamatta ainakin S/V/60 R-designissa. Mielestäni keula on aiempaa pliisumpi, tulee mieleen vanhemmat Volvo-mallit (mm. S80). Mutta varmaan livenä näyttää sitten paremmalta...
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Turbodog

Eka kymppitonni täynnä, kulutus tietokone 7,2l/100km, mitattu 7,7l/100km. Tuo lähes yksinomaan PKS:n kehäteitä ja sisääntuloväyliä ajellen, kuitenkin pahimmat ruuhkat yleensä välttäen.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Litton

Itse olen kevyemmillä pakkasilla käyttänyt vain esilämmitystä ja kovemmilla myös automatiikkaa. Keskikulutusta ei ole varmaan vuoteen tullut nollattua ja näyttää tällä hetkellä 5,3 tai 5,4. Tankkauksista laskettuna keskikulutus on 5,7 n. 56tkm matkalle.

Piti ottaa kuva, kun ajotietokone oli pitkään herttaisen optimistinen seuraavan takin suhteen, kun edellisellä tuli ajettua lähes 1500km. Tuossa ajettu 81km.

Volvo V70 D3 A Momentum -12
Volvo V70 Drive Momentum -11

Quality

Litton: Millä koneella Volvosi on? Vaikuttavat kovin pieniltä nuo kulutuslukemasi. Mikä muuten on ajotieturin näyttämä keskinopeus?

Leben und leben lassen.

MoFFe

Todellakin pieniltä... pienin kulutus mitä itse olen saanut on 6.2l/100km. Silloin tuli kyllä ajettua niin iisisti kun vain pystyin. Normaalisti se on siinä +7l/100km.
Ja ajotietokone valehtelee noin 1-0.5l/100km, aika paljon mielestäni.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy