Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

Ribbe

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.03.13 - klo:19:41
850 ja sen johdannainen S70 olivat aikanaan todella huippuluokan autoja, joiden perusominaisuudet eivät edelleenkään häpeä uusien rinnalla. Tuolloin v 1991 170 hv teho ja 5 -sylinterisen hieno käynti oli jotain uskomatonta meikäläiselle. Taisi olla v 1997, jolloin suunnittelin tuollaista työsuhdeautoksi 140 hv karvalakkimallina, mutta valitsin halvemman, Renault Laguna Break RXE:n (Volvon koneella, josta oli yksi sylinteri leikattu pois).
Itsellä oli edellinen auto S70 ja sen kyseisen yksilön kanssa homma oli rakkautta ensi silmäyksellä. Joskus AMK aikana näin ko. yksilön. autoliikken pihalla. Musta 2.5T malli vaaleilla koko nahoilla. Silloin sitä vain kuolasin. 3 vuotta tämän jälkeen oli auton osto edessä ja kuulin että kaverin kaveri oli kyseistä yksilöä viemässä vaihtoon. Soitto että älä vie, ostan sen pois :). Virilastulla autosta sai tosi mukavan pelin ajaa. Alla oli jo tehtaalta lähtiessä sport-alusta ja päivitin siihen vielä S70R mallin hopeiset vanteet  :D

MVA

Minua on alkanut kiinnostamaan Volvot taas. Aikoinaan oli 2 Volvo S40:aa ja sitten VAGineella on sen jälkeen ajeltu.

Lähinnä Volvo V60 kiinnostaa. Onko tietoa mitä pitäisi erityisesti ottaa huomioon V60:aa harkittaessa hankintaan?

Pakollisina varusteina on tietenkin vähintään Momemtum varustetaso ja Driver Support paketti ja automaattivaihteisto.

Taky

Lainaus käyttäjältä: MVA - 20.03.13 - klo:22:32
Lähinnä Volvo V60 kiinnostaa. Onko tietoa mitä pitäisi erityisesti ottaa huomioon V60:aa harkittaessa hankintaan?

Myös V60 selvittelyn alla, uutta vai käytettyä?

Se ainakin tullut huomattua että saksasta puolen vuoden -vuoden ikäisen about 10tkm kilsoilla oleva V60:n saa veroineen useamman tonnin halvemmalla kuin täkälaisestä tarjonnasta.

Käytettyjen V60:sen hintapyynnit on täällä huimia - yksi ainut verollinen alle 30tâ,¬ Nettiautossa, Mobilessa liikutaan alkaen 20tâ,¬ tasolla, ja usein km takana jo puolen sataa tuhatta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

V-O

Muutama lyhyt kommentti. Itse ajan V60:llä, diesel+manuaali.

Geartronic-automaatti kaipaa päivitystä nykyaikaisempaan. Kulutus ja tehojen häviö suuri kilpailijoihin verrattuna.  Tuntuu kuminauhammaiselta koko voimalinja.

Ajoasennosta ei voi sanoa mitään sillä se riippuu kuskista ja kuskin kropasta. Itselle vollesta löytyy melko hyvä (9) ajoasento mutta 3-bemusta löydän kiitettävän (10) ajoasennon.

Takakontti on tosi pieni. Onneksi takapenin selkänojan alas kaatamalla tulee tasainen pohja. Olen usen laajennusta tarvinnut.

Lyhyet valot käsittämättömän huonot (6) muihin kilpailijoihin verrattuna. Pitkän valot melko hyvät (8).

Lämmityslaite webastoineen hyvä (9). Edellisessä autossa saabi 9-3 diesel ebereineen kiitettävä (10).


-karhu-

Kertokaas viisaammat paljon tälle tulee hintaa, kun on suomen rekisterikilpien välissä?

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/volvo-v60-t6-awd-r-design-automatik-37-unter-neupre-karlsruhe/166717675.html

V-O

Tullin Mahti-järjestelmästä saat melko varmasti apuja. Se on luotettavakin, suosittelen.

T5ID

Ei löydy Mahdista apuja. Tullille käy tuollainen kateeksi ainakin 50 000 edestä, nyky% on 40,8. Taannoisen Jaguar-päätöksen perusteella saa silloisen % 33,8. Eli veroa menee nyt yli 20 400 euroa, valittamalla noin 16 900 euroa.

V-O

No niinpä tietysti... Iso bebsakone, neliveto, kallis ovh. Tullin ylioppilasvirkamiehiä "pikkasen harmittaa"...

No ei mitiä, Suomessa ajellaan vanhoilla dieselimersuilla ja käydään venäjällä tankkaamassa. Se se on ympäristö-talousteko parhaimmasta päästä.

Ribbe

Lainaus käyttäjältä: V-O - 21.03.13 - klo:10:17
Lyhyet valot käsittämättömän huonot (6) muihin kilpailijoihin verrattuna. Pitkän valot melko hyvät (8).
Kannattaa tarkistaa valojen suuntaus. Oma tuli itselle 3 vuoden ikäisenä eikä kukaan aikaisempi omistaja ollu ihmetellyt huonoja lähivaloja. Valoissa alenema oli 5%. Kun sääti 1% niin rupesi näkemään. Ihan parasta A-ryhmää lähivalot ei ole kilpailijoihin verrattuna, mutta ei 6 arvoiset pitäisi olla. Pitkät on taas paremmat kuin muissa kilpailijoissa kun mersukin pudotti faecliftin yhteydessä pitkätvalot pois umpioista.

Ribbe

Lainaus käyttäjältä: -karhu- - 21.03.13 - klo:10:34
Kertokaas viisaammat paljon tälle tulee hintaa, kun on suomen rekisterikilpien välissä?

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/volvo-v60-t6-awd-r-design-automatik-37-unter-neupre-karlsruhe/166717675.html
Jos Saksata tai yleensäkkään mistään tuo auton niin kannattaa ottaa paremmilla varusteilla. Varusteet kun ei Tullilla enää nykyään vaikuta verotusarvoon ;)

topias

#2890
S60 huollettu tänään kilsoja takana 15500.
-vuosihuolto            81.00e
-ekomaksu                2.56e
-tiiviste                      2.14e
-öljynsuodatin         17.69e
-raitisilmansuodatin 64.95e
yhteensä               168.34e
mukana oli omat öljyt (http://castroledge.fi/oljyt/0w-30-a5/b5), öljyt olisivat huollossa maksaneet 135e tuon loppusumman päälle. omilla öljyiillä tuli säästöä 45e.

auto sai myös seuraavat päivitykset:
-CCM-lämmitys- ja ilmastointilaitteen ohjausyksikkö
-CEM-keskusohjausyksikkö
-DIM-yhdidistelmämittari
-ECM-moottorinohjausyksikkö
-SRS-srs-järjestelmän ohjausyksikkö
-TCM-vaihteiston ohjausyksikkö

tuohon edellä olleeseen huoltokeskusteluun liittyen, niin volvon huoltoväli on 1-vuosi tai 20000km.
                             
edit: huollonpäälle kuponki pesukadulle arvo 18.90e.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: V-O - 21.03.13 - klo:10:17
Muutama lyhyt kommentti. Itse ajan V60:llä, diesel+manuaali.

Lyhyet valot käsittämättömän huonot (6) muihin kilpailijoihin verrattuna. Pitkän valot melko hyvät (8).

Lämmityslaite webastoineen hyvä (9). Edellisessä autossa saabi 9-3 diesel ebereineen kiitettävä (10).

Sulla varmaan siis myöskin xenonit? V40:ssäkin olen lyhyet valot todennut surkeiksi, nimen omaan vasemman puolen valokantama hengenvaarallisen lyhyt (pimeällä hirvi jos vasemmata ryntää maantiellä, niin sen kanssa törmää eikä ehdi sanoa edes "abc" arabiaksi). Pyysin tarkistamaan syksyllä suuntauksen Biliassa ja heidän mukaan normaali, eikä valoumpiot olleet vialliset kuten TM:´n koeajoyksilössä.


Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.03.13 - klo:12:14
Sulla varmaan siis myöskin xenonit? V40:ssäkin olen lyhyet valot todennut surkeiksi, nimen omaan vasemman puolen valokantama hengenvaarallisen lyhyt (pimeällä hirvi jos vasemmata ryntää maantiellä, niin sen kanssa törmää eikä ehdi sanoa edes "abc" arabiaksi). Pyysin tarkistamaan syksyllä suuntauksen Biliassa ja heidän mukaan normaali, eikä valoumpiot olleet vialliset kuten TM:´n koeajoyksilössä.

?? Omassa V60:ssä ja edellisessä on kyllä parhaat valot, lyhkäiset mukaanlukien mitä missään autossani on ollut. Pitkät tosin vielä aivan omaa luokkaansa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 22.03.13 - klo:12:26
?? Omassa V60:ssä ja edellisessä on kyllä parhaat valot, lyhkäiset mukaanlukien mitä missään autossani on ollut. Pitkät tosin vielä aivan omaa luokkaansa.

Nii-in. Mielelläni kehua retostaisin myös valot mutta nyt ei pysty lyhyitä kehumaan, noh oikealle kohtuu kuvio mutta siis vasen aargh. Pitkät taas todella hyvät ja hulppeat. Oma kokemus siis koskee vain V40:stä.

Parhaat valot autoistani on ollut Golf V variantissa, loistava balanssi lähi- ja kaukovalojen kesken. Tokana Alfa Giulietta (halogeenit), kolmantena Avensis (halogeenit).

Ribbe

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.03.13 - klo:12:14
Sulla varmaan siis myöskin xenonit? V40:ssäkin olen lyhyet valot todennut surkeiksi, nimen omaan vasemman puolen valokantama hengenvaarallisen lyhyt (pimeällä hirvi jos vasemmata ryntää maantiellä, niin sen kanssa törmää eikä ehdi sanoa edes "abc" arabiaksi). Pyysin tarkistamaan syksyllä suuntauksen Biliassa ja heidän mukaan normaali, eikä valoumpiot olleet vialliset kuten TM:´n koeajoyksilössä.
V40 on vähän huonommat xenonit kuin muissa Volvoissa, mutta ei ne mittausten mukaan huonot pitäisi olla. Suuntaus voi olla normaali, mutta onko valokeila normaali? Kai sen näkisi alustanumerolla tietokoneelta onko autoon voinut tulla vialliset umpiot. Muistaakseni juurikin lähivalot noissa ekoissa oli tosi paskat.


Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Ribbe - 22.03.13 - klo:12:50
V40 on vähän huonommat xenonit kuin muissa Volvoissa, mutta ei ne mittausten mukaan huonot pitäisi olla. Suuntaus voi olla normaali, mutta onko valokeila normaali? Kai sen näkisi alustanumerolla tietokoneelta onko autoon voinut tulla vialliset umpiot. Muistaakseni juurikin lähivalot noissa ekoissa oli tosi paskat.

Mutta umpiot on tutkittu jo syksyllä Biliassa ja todettu normaaleiksi, ei viallisiksi. Siksi tälle hommalle ei voi tehdä mitään.

Olen TM:ssa tuon valokeilan nähnyt ja siinäkin vasen laita on kuvioltaan lyhyt, reippaasti alle 50 m.

Taky

Lainaus käyttäjältä: topias - 22.03.13 - klo:12:00
tuohon edellä olleeseen huoltokeskusteluun liittyen, niin volvon huoltoväli on 1-vuosi tai 20000km.

Ymmärsin autokauppiaan puheista että D2 20tkm/vuosi, isommat 30tkm/vuosi...

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

topias

Lainaus käyttäjältä: Taky - 22.03.13 - klo:13:24

Ymmärsin autokauppiaan puheista että D2 20tkm/vuosi, isommat 30tkm/vuosi...
tuolla huollossa minulle sanottiin, että 1v/20tkm ja tuo on "iso" D3. volvoviesti 2/2011 sanoo, että vähintään öljynvaihto kerran vuodessa. tuo sopii minun käytäntöön, mitähän huoltokirja sanoo aiheesta?  http://www.digipaper.fi/volvoviesti/63538/

topias

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.03.13 - klo:12:14
Sulla varmaan siis myöskin xenonit? V40:ssäkin olen lyhyet valot todennut surkeiksi, nimen omaan vasemman puolen valokantama hengenvaarallisen lyhyt (pimeällä hirvi jos vasemmata ryntää maantiellä, niin sen kanssa törmää eikä ehdi sanoa edes "abc" arabiaksi). Pyysin tarkistamaan syksyllä suuntauksen Biliassa ja heidän mukaan normaali, eikä valoumpiot olleet vialliset kuten TM:´n koeajoyksilössä.
samoja huomioita lyhyistä valoista omassa S60:ssä (my11), suuntaus tarkastettu ja ok. pitkät ovat hyvät, liikennemerkit loistavat kilometrin päässä, mitattu on.
mielestäni saman vuotisessa golfissa lähivalot oli paremmat, tosin ne vaativat ensin uudelleen suuntauksen.

topias

Lainaus käyttäjältä: V-O - 21.03.13 - klo:10:17

Geartronic-automaatti kaipaa päivitystä nykyaikaisempaan. Kulutus ja tehojen häviö suuri kilpailijoihin verrattuna.  Tuntuu kuminauhammaiselta koko voimalinja.

minä taas tykkään tuosta geartronicista. luistoa on pintakaasulla liikkeelle lähdettäessä, mutta ripeissä lähdöissa paikaltaan ja liikkeestä kiihdyttäen ei luistoa esiinny tai sitä ei ainakaan huomaa. toimii myös loogisesti ja voi peruuttaa ylämäkeenkin, joka ei ainakaan dsg-7:lla tahdo onnistua.

johansa

Mulla huoltoväli on 1 vuosi / 30tkm. Auto siis XC60.
Auto: Porsche Macan 2017

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: topias - 22.03.13 - klo:14:11
minä taas tykkään tuosta geartronicista. luistoa on pintakaasulla liikkeelle lähdettäessä, mutta ripeissä lähdöissa paikaltaan ja liikkeestä kiihdyttäen ei luistoa esiinny tai sitä ei ainakaan huomaa. toimii myös loogisesti ja voi peruuttaa ylämäkeenkin, joka ei ainakaan dsg-7:lla tahdo onnistua.

Geartronicci on mukavuudeltaan ihan asiallinen laatikko. Vaihtaa nätisti ja on huomaamaton. Tehoa se hukkaa sitävastoin luvattoman paljon. Kyllä ainakin D5 tuntuu ihan eri koneelta manuaalin kaverina.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

topias

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 22.03.13 - klo:14:19
Geartronicci on mukavuudeltaan ihan asiallinen laatikko. Vaihtaa nätisti ja on huomaamaton. Tehoa se hukkaa sitävastoin luvattoman paljon. Kyllä ainakin D5 tuntuu ihan eri koneelta manuaalin kaverina.

tehoa kyllä hukkaa, mutta liikkuu siltikin riittävästi, niin maantiellä kuin kaupungissa kaikissa liikenne tilanteissa. tuon koneen vääntö on poikaa.

OCEANBOY

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.03.13 - klo:13:01
Mutta umpiot on tutkittu jo syksyllä Biliassa ja todettu normaaleiksi, ei viallisiksi. Siksi tälle hommalle ei voi tehdä mitään.

Olen TM:ssa tuon valokeilan nähnyt ja siinäkin vasen laita on kuvioltaan lyhyt, reippaasti alle 50 m.
Konepelli pystyyn ja säädät kierroksen tai kaks ylöspäin ni johan näkee. Pashat oli v70 xenonipimpulatki ennenkuin hieman nostin niitä.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 22.03.13 - klo:14:19
Geartronicci on mukavuudeltaan ihan asiallinen laatikko. Vaihtaa nätisti ja on huomaamaton. Tehoa se hukkaa sitävastoin luvattoman paljon. Kyllä ainakin D5 tuntuu ihan eri koneelta manuaalin kaverina.
Normiajossa toimii kyllä, mutta kulutus on ainakin  XC60ssä aika kova. Eihän noissa aut. vs man. suurta eroa paperilla ole, mutta käytännössä on todella vaikea päästä D5 Geartronicilla alle kahdeksan. Tehopuolella taas tuntuisi asiat olevan kohdallaan, paitsi ykkösellä liikkeelle lähdettäessä, kun teholeikkuri estää ripeän lähdön. En tiedä, esiintyykö tätä muilla malleilla?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

jti

En usko että kukaan pääsee XC60:llä automaatilla luvattuun maantiekulutukseen.
Omalla kohdalla kokemus on että pienimmillään olen päässyt tietokoneen mukaan 5,8l/100km johon pitää lisätä tietokoneen virhe +0,3-1,0litraa.

Vertailuina aiempiin kolmeen volkkariin joilla kaikilla pääsi alle luvatun maantiekulutuksen. Testiratana hki-hämeenlinna vanhatie 130 jossa ei ole liikennettä juurikaan ja nopeusrajoitus 60-80 näin talvirajoituksilla eikä risteyksiä joissa tulisi jarrutuksia tai kiihdytyksiä.
Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

JPN_V70D3OR

Volvolla meneekin Kiinassa hyvin! Myynti kasvoi +15%, eikä -11%
Jälleenmyyjät olivat säätäneen kirjapitojaan.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/volvon+diilerit+huijauspaalla+kiinassa/201303387865
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

V-O

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 22.03.13 - klo:12:26
?? Omassa V60:ssä ja edellisessä on kyllä parhaat valot, lyhkäiset mukaanlukien mitä missään autossani on ollut. Pitkät tosin vielä aivan omaa luokkaansa.
Riippuu tosiaan millaisella kalustolla on aikaisemmin liikkunu, tarkoitan henkilöautoja...

MVA

Taitaa olla V60 aika samoilla sisätiloilla varustettu kuin Skoda Octavia? Peräkontti näytti olevan aika pieni verrattuna Skoda Octavia Combiin.

Tänään kävin koeajolla V60:lla ja hyvin pirssi kulki.

Taky

Lainaus käyttäjältä: MVA - 22.03.13 - klo:18:36
Tänään kävin koeajolla V60:lla ja hyvin pirssi kulki.

Millähän variaatiolla?

Vrk:n/ about 400km D2 automaatilla ajelin ja ihan hyvin sekin liikkuu, jäi fiilis että voisipa vaikka laittaa....

Eihän tilat V70 tasolla ole - lähelläkään, mutta kun kahdelleen liikuskellaan ja mahd. koira takana niin V60:lläkin parjää ihan hyvin - V40:lläkin menisi kun vain se jo moneen kertaan mainittu mittaristo olisi kuin V60:ssä....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy