Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

vkjoki

LainaaMistähän tuon PCC-ohjauksen ja mahdollisten lisäohjelmointien tarpeen ja hinnat saisi selville, vastaako Volvolla maahantuoja asiakaskyselyihin? Myyjiin kun ei tässä(kään) voi luottaa.
- kyllä Volvon nettisivujen kautta saa maahantuojalta vastauksia kysymyksiin
- vastaajina ovat olleet henkilöt, jotka tuntevat Volvot perusteellisesti - siis vastaukset ovat olleet asiaa eivätkä vain kohteliaisuuksia
- vastaukset eivät aina ole tulleet kovinkaan nopeasti
- myyjät eivät yleensä paljoa tiedä, mutta heitä voi pyytää selvittämään maahantuojalta - he saavat vastaukset nopeasti
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ishvan

Aika mukavasti tuntui tuo Volvo T6 AWD liikkuvan mehumaijalaatikolla ja Polestarin ohjelmoinnilla ( 329hp / 480nm ) uusimmassa Tuulilasissa. 0-100km/h 5.6 sekunttia ja 80-120km/h 3.5 sekunttia. 400m:llä aikaa meni 13.8 sekunttia. Ihan kelpo lukemia  :P.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 26.09.12 - klo:14:06
Aika mukavasti tuntui tuo Volvo T6 AWD liikkuvan mehumaijalaatikolla ja Polestarin ohjelmoinnilla ( 329hp / 480nm ) uusimmassa Tuulilasissa. 0-100km/h 5.6 sekunttia ja 80-120km/h 3.5 sekunttia. 400m:llä aikaa meni 13.8 sekunttia. Ihan kelpo lukemia  :P.

Mistäköhän Volvosta nyt puhut?

MoFFe

varmaankin s/v60:stä  :)

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 26.09.12 - klo:14:33
varmaankin s/v60:stä  :)

Juurikin S60:stä. Olin sen näköjään unohtanut mainita  ::).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Peeveli

Nyt on omassa autossani ollut tehdasasenteisen lisälämmittimen asetus pois päältä ja ajattelin kytkeä sen kelien kylmetessä automatiikalle eli lämmitin lähtee päälle moottori käynnistettynä ulkolämpötilan laskiessa alle + 5 asteen. Miten on, syökö tuo ajon aikainen lisälämmittimen käyttö akkua taajama-ajossa (kesto yhteen suuntaan noin 20-30 min), vai koskeeko akun tyhjeneminen ainoastaan ajastimen avulla suoritettua esilämmitystä ennen ajoon lähtöä?

Erkka

Eipä tuo akkua ajon aikana syö, koska autonlaturi lataa akkua. Akku toki hieman tyhjenee esilämmityksellä ennen ajoa.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Newman

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 26.09.12 - klo:20:04
Eipä tuo akkua ajon aikana syö, koska autonlaturi lataa akkua. Akku toki hieman tyhjenee esilämmityksellä ennen ajoa.
Ellei ole kova pakkanen, jolloin akun kyky ottaa virtaa vastaan heikkenee.

MoFFe

En mä usko että siitä mikään onglema tulee... Itse lämmitin viime talvella joka päivä autoa ennen ajoa eikä mulla mikään hirveen pitkä matka töihin ole about 35min. Ei ollut minkäänlaista ongelmaa missään vaiheessa että akku ois ollut tyhjä tai melkeen.
Kyllä se auto sitten varoitta kun akku on melkeen tyhjä  :) se tuli tässä testattua kun päivitin uudet kartat autoon.
Eihän siinä menny kun 1,5 tuntia per levy ja levyjä oli 4kpl.  ;D On kyllä niin tyhmä systeemi, päivitystä ajatellen.

Peeveli

Näin sitä itsekin olen asiaa pähkäillyt. Itselläni auttaa asiaa työpaikan + 20 asteinen parkkihalli (akku saa lämmetä) ja sitten se että motariajoakin tulee viikoittain vaikkei varsinaisia pitkiä reissujakaan silloin heittäisi eli akku saa latautua.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 26.09.12 - klo:20:00
Miten on, syökö tuo ajon aikainen lisälämmittimen käyttö akkua taajama-ajossa

Ei, koska laturi ruokkii lämmittimen virran tarpeen ajon aikana. Esilämmitys tietysti haukkaa osansa, mutta kun sinulla on lämmin halli toisessa päässä niin akku ottaa mukavasti virtaa vastaan kotimatkalla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 26.09.12 - klo:20:16
Ei, koska laturi ruokkii lämmittimen virran tarpeen ajon aikana. Esilämmitys tietysti haukkaa osansa, mutta kun sinulla on lämmin halli toisessa päässä niin akku ottaa mukavasti virtaa vastaan kotimatkalla.

Itse en normaalisti tarvitse edes esilämmitystä laittaa ajastettuna, koska kotosallakin kylmässä parkkihallissa  pakkastalvenakin korkeintaan muutama pakkasaste pitkien kovempien pakkasjaksojen aikana, yleensä nollan kieppeillä tai vähän plussalla.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 26.09.12 - klo:20:21
Itse en normaalisti tarvitse edes esilämmitystä laittaa ajastettuna, koska kotosallakin kylmässä parkkihallissa normaalisti pakkastalvenakin korkeintaan muutama pakkasaste, yleensä nollan kieppeillä.

Suosittelevat esilämmitysä jo +5 asteesta alkaen, moottoria ja kulutusta säästävänä toimenpiteenä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 26.09.12 - klo:20:21
Itse en normaalisti tarvitse edes esilämmitystä laittaa ajastettuna, koska kotosallakin kylmässä parkkihallissa  pakkastalvenakin korkeintaan muutama pakkasaste pitkien kovempien pakkasjaksojen aikana, yleensä nollan kieppeillä tai vähän plussalla.

Et kai muutenkaan ajatellut pöhöttää webastolla suljetussa parkkihallissa?  :-X

Tulisi taatusti sanomista, sillä lykkää sen verran kitkerät hajut, että passaa käyttää vain vapaasti tuulettuvassa autokatoksessa tai taivasalla.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 26.09.12 - klo:20:00
Nyt on omassa autossani ollut tehdasasenteisen lisälämmittimen asetus pois päältä ja ajattelin kytkeä sen kelien kylmetessä automatiikalle eli lämmitin lähtee päälle moottori käynnistettynä ulkolämpötilan laskiessa alle + 5 asteen. Miten on, syökö tuo ajon aikainen lisälämmittimen käyttö akkua taajama-ajossa (kesto yhteen suuntaan noin 20-30 min), vai koskeeko akun tyhjeneminen ainoastaan ajastimen avulla suoritettua esilämmitystä ennen ajoon lähtöä?
Kuten muut mainitsivat, laturi huolehtii virran tuotosta, eikä webasto itsessään vie paljon mitään virtaa. Esilämmityksessä virtasyöppö on lämmityslaitteen moottori (pahus kun puhallustehoa eikä tavoite lämpötilaa voi säätää).

Mistä webasto ei kovin paljon tykkää on parin minuutin käyttöajat, palotilaan saattaa kertyä karstaa, jos ei pääse normilämpöön. Samaten pitkät käyttöajat pienellä teholla lyhentää höyrystimen käyttöikää (en tosin tiedä kuinka  Volvossa Webasto on ohjelmoitu - sammuuko se, vai meneekö jossain tilanteessa pienelle teholle)
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

cossu69

Miksei volvossani webasto lähde suorakäytöllä päälle? Ajastettuna kyllä lähtee.

vincent

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 27.09.12 - klo:15:34
Miksei volvossani webasto lähde suorakäytöllä päälle? Ajastettuna kyllä lähtee.
Mitä tuossa tilanteessa tapahtuu.
Meneekö se ajotietokoneen mukaan päälle, mutta itse webasto ei käynnisty vai?
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

cossu69

Lainaus käyttäjältä: vincent - 27.09.12 - klo:15:59
Mitä tuossa tilanteessa tapahtuu.
Meneekö se ajotietokoneen mukaan päälle, mutta itse webasto ei käynnisty vai?
Ajotietokoneessa vilkkuu ON.

vincent

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 27.09.12 - klo:16:05
Ajotietokoneessa vilkkuu ON.
Ihan varmistuksena, olethan malttanut odotella - tuo käynnistyminen voi joskus ottaa yllättävän kauan aikaa. ( ajastimella käynnistettäessähän tuota harvemmin huomaa, kun yleensä ei tuolloin ole auton vieressä tekemässä havaintoja )
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

cossu69

Lainaus käyttäjältä: vincent - 27.09.12 - klo:16:44
Ihan varmistuksena, olethan malttanut odotella - tuo käynnistyminen voi joskus ottaa yllättävän kauan aikaa. ( ajastimella käynnistettäessähän tuota harvemmin huomaa, kun yleensä ei tuolloin ole auton vieressä tekemässä havaintoja )
Se voi olla syy. Täytyy huomenna kokeilla uudestaan.

Antza

^ kannattaa testatessa laittaa eberi päälle kun auto on sammutettuna. Muutama kymmenen sekuntia siihen menee ja auton ulkopuolelta kuulee VARMASTI että menikö se päälle vai ei.
Skoda

cossu69

Onko siinä mitään lämpötilarajaa? Myyjä sanoi ett pitää olla pakkasta muuten menee kuulemma vikatilaan jos kolme kertaa kokeilee.

vincent

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 28.09.12 - klo:20:19
Onko siinä mitään lämpötilarajaa? Myyjä sanoi ett pitää olla pakkasta muuten menee kuulemma vikatilaan jos kolme kertaa kokeilee.
Volvolla tuntuu nämä speksit muuttuvan tänä päivänä niin nopeasti, että paha sanoa varmasti mikä se on sinun mallissasi.
Itselläni V70 MY12 jonka ohjekirjassa rajaksi todetaan +15 astetta eli tuon yläpuolella ei onnistuisi käynnistäminen.
Itse olen tuota onnistuneesti käyttänyt mm. tänä syksynä noin +10 asteen lämpötilassa, kun halusin ennen pakkasia kokeilla, että aparaatti toimii.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Antza

Mun V50 MY10 kyllä käynnisti toissa kesänä eberin yli +20 asteen lämpötilassa kun sitä jostain syystä piti kokeilla.
Skoda

cossu69

Mun ohjekirjassa ei taas mainita muuta kuin että lämmitin on automaattinen joten ei voi sammuttaa eikä käynnistää itse. Mutta miksi ajotietokoneen valikossa on SUORAKÃ,,YNNISTYS kohta?

Antza

Lainaus käyttäjältä: user - 25.09.12 - klo:08:20
Peeveli, sulla näkyy kanssa olevan PA-lammitin ja PCC. Toimiiko PA-lämmitin PCC:llä, eli voitko käyttää auton omaa avainta kaukosäätimenä tuolle lämmittimelle? Mulle yksi myyjä sanoi että noin toimii. Kuitenkin toinen myyjä, jonka kanssa lopulta tilauksen tein, kertoi ettei PCC:llä voi ohjata lämmitintä, eli tarvitaan erillinen kaukosäädin tai Volvo OnCall, jolloin saa ohjattua kännykällä.
Google kertoi näin:
http://www.digipaper.fi/volvoviesti/96837/index.php?pgnumb=45
Eli ei vaadi edes PCC:ta, tavallinenkin avain käy. Maksaa 339eur eli ei paljon mitään. Vanhempiin Volvoihin erillinen lisälämmittimen kauko-ohjain maksoi noin 850eur.. ::)
Skoda

Peeveli

Kyllä alkaa jo yllä olevan viestiketjun perusteella arveluttaa koko lisälämmittimen lisähinnan maksamisen järkevyys. Vakiona autossa on näköjään perhanan tehokkaan tuntuinen sähkölämmitin-systeemi (ptc-vastukset) ja sisälle pukkaa salamana kuumaa ilmaa. Kokeilin vko sitten jättiostoskeskushelvetin isossa parkkihallissa, kovan vesisateen jälkeen sisälle tullessa, ikkunoiden huurtuessa ulkopuolelta, auton imastoinnin tuulilasin tehohuurteenpoistonappulaa ekan kerran ja ai että tuli kuumaa ilmaa ja paljon. Huurre poistui hetkessä.

Lisälämmittimen valikko on V40:ssä onneton, eikä käyttöohjekirjaa lukemalla asia muuksi muutu. Siellä näkyy olevan ajastinvalikossa aikana klo 6:00 jota aikaa en saa pois, eli en tiedä lähteekö lisälämmitin päälle joka aamu klo 6 vai ei (en missään tapauksessa sitä halua). Automaatti-asetus on nyt off eli ei  p i t ä i s i  lähteä päälle alemmassa lämpötilassa nyt automaattisestikaan. Silti parina kertana hämmästyttänyt kotihallissa kun olen joutunut avaamaan ovet uudelleen unohtuneen tavaran mukaa ottamisen takia, että konepellin alta alkaa kuulumaan kova hurina yht äkkiä ja ääni muistuttaa webaston hurinaa. Ã,,äni lakkasi molemmilla kerroilla, kun suljin ovet uudelleen. Omituista...

Onneton on myös stereoiden valikko monitoiminäytössä; jos soittaa cd:ltä tai usb-tikulta musaa, esiintyjien mukainen päävalikko ei löydy vaan ainoastaan yhden esiintyjän kappaleet. Se päävalikko varmaan löytyy jos osaa ja älyää, mutta oma älyni on vajavainen enkä sitä osaa edelleenkään käyttää, en vaikka pläräsin ohjekirjaa. Kyllä VW:n stereosysteemin selkeys on omaa luokkaansa.

MoFFe

Autossa on varmaan ilmanlaadunvalvonta... eli kun lukitset auki ovet niin se pistää tuulettimet päälle joten ilma sisällä vaihtuisi.
Tämä toiminto vähenee vuosien varella, kuulema 3-4 vuoden päästä ei toimi ollenkaan.
Ihan jees juttu varsinkin jos auto on seissy auringossa, niin sa hieman viilempää ilmaa sisälle.
Ainakin s/v60 on sellainen toiminto.
Kun aukaiset ovet tai lukitset ne niin se tuuletus loppuu.

On tuossa stereossa paranattavaa, en ole oikeen ymmärtänyt missä järjestyksessä musiikki on.
Toisaalta niin mitä VWstä on puuttunut on biisien etsiminen. Volvossa voi kirjaimia(numeroita) painelle voi etsiä artistia tai biisiä samasta kansiosta. Hyvä juttu, varsinkin kun on paljon musikkia samassa kansiossa.

Antza

Toukokuusta jatkuneen arpomisen jälkeen sain tänään tilattua viiskymppiselle seuraajan.

Tilalle tulee V40 D4 Summum automaatilla. Samaan rahaan olisi varmasti saanut kaikenlaista muutakin mutta tässä ehkä ratkaisevinta oli hienostunut alusta, uutuusarvo, erinomaiset kokemukset Bilian palveluista ja moottori jossa on hieno ääni  ;D
Skoda

FroDoZu

Hei kertokaapas asiantuntijat tyhmälle että miten tuo Watch Dial-mittaristo V60:ssä eroaa normaalista? Kova henkinen taistelu menossa että vaihtuuko Golf 6 Variant A4:sen farkkuun vai V60:seen...
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy