Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

JPN_V70D3OR

Poltto saa keskeytyä, eli koneen sammuttaa, se jatkuu sitten seuravaan kerran, kun rupeaa 'ahistamaan'. Omassani en ole koskaan hajua pannut merkille, ainoastaan lisääntynyt hetkellinen kulutusnäyttö ja start/stop-toiminne ei ole silloin käytössä.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Quality - 23.09.12 - klo:11:57
R-designin ja myös Ocean Racen voi ottaa "pohjalle" ja täydentää sitä niillä Summum-tason varusteilla, jotka katsoo välttämättömiksi. Ei kokoonpanosta noinkaan ylettömän kallista tule. Itse menettelin juuri noin.

Ei voi ottaa Ocean Racea, koska sellaista ei tällä haavaa valmisteta. Ocean Race oli viimeksi mallivuoden 2012 mallistoa ja nyt myydään vain mallivuoden 2013 autoja. Tietty jostakin voi löytyä varastoitu yksilö, mutta siihen ei pääse valikoimaan varusteita.

Hätä ei kuitenkaan ole tämän näköinen, sillä Volvo Ocean Race järjestetään poikkeuksellisesti jo vuonna 2014 eli oletettavasti mallivuodelle 2014 on jälleen tarjolla Ocean Race -mallit. Tämä tahtoo sanoa, että ne lanseerataan ensi toukokuussa.

Quality

LainaaEi voi ottaa Ocean Racea, koska sellaista ei tällä haavaa valmisteta. Ocean Race oli viimeksi mallivuoden 2012 mallistoa ja nyt myydään vain mallivuoden 2013 autoja.

Tuopa onkin jäänyt huomaamatta. Historiallinen yksilö siis meikäläisellä, jos OR:n valmistus siihen päättyi.

Edit: Ihan samat OR-sivut ovat paikoillaan edelleen: http://www.volvocars.com/fi/explore/pages/_vor-landing.aspx

En sitten tiedä, ovatko vanhentuneet vai voimassa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Quality - 23.09.12 - klo:14:36
Tuopa onkin jäänyt huomaamatta. Historiallinen yksilö siis meikäläisellä, jos OR:n valmistus siihen päättyi.

Edit: Ihan samat OR-sivut ovat paikoillaan edelleen: http://www.volvocars.com/fi/explore/pages/_vor-landing.aspx

En sitten tiedä, ovatko vanhentuneet vai voimassa.

Outoa, että nettisivut ovat vielä ennallaan, sillä olen asiaa kysynyt pariltakin Volvo-kauppiaalta. Aikaisemmillakin kisakerroila OR mallit ovat olleet vain yksittäisen mallivuoden tarjonnassa, kunnes taas 3 vuoden päästä tulevat tarjolle. Siksi ne ovatkin niin haluttuja myös käytettyinä..

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 23.09.12 - klo:11:51
Käsittääkseni se onkin tullut vasta tämän viikon aikana myyntiin.

Ei taida saada Summumiin?

Niin siis sehän ei ole varustepaketti, vaan varustetaso Momentumin ja Summumin tapaan. Sitä ei siis voi ruksia muun varustetason rinnalle. Herttoniemessä tiesivät reilu viikko sitten kertoa, että viikolla 46 noita alkaisi tulla tehtaalta ulos. Toisaalta väittivät sen löytyvän jo hinnastostakin ja näinhän ei ollut...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: JPN - 23.09.12 - klo:13:47
Poltto saa keskeytyä, eli koneen sammuttaa, se jatkuu sitten seuravaan kerran, kun rupeaa 'ahistamaan'. Omassani en ole koskaan hajua pannut merkille, ainoastaan lisääntynyt hetkellinen kulutusnäyttö ja start/stop-toiminne ei ole silloin käytössä.

Pari kertaa olen huomannut ettei järjestelmä sammuttanut konetta tyhjäkäynnillä valoissa, vaikken muistanut laittaa start stopin nappulasta sitä deaktivoiduksi. Ehkä se teki hiukkaspolton sitten siinä, mene ja tiedä. Hajuhaitoista en tiedä taivaan tuollaista, kun auton ilmanotto suodattaa muutkin pahan ulkomaailman hajut tehokkaasti pois.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 23.09.12 - klo:18:51
Pari kertaa olen huomannut ettei järjestelmä sammuttanut konetta tyhjäkäynnillä valoissa, vaikken muistanut laittaa start stopin nappulasta sitä deaktivoiduksi. Ehkä se teki hiukkaspolton sitten siinä, mene ja tiedä. Hajuhaitoista en tiedä taivaan tuollaista, kun auton ilmanotto suodattaa muutkin pahan ulkomaailman hajut tehokkaasti pois.
Sammutus voi jäädä väliin myös akun lataustilan, lämpöjen yms. kuun asennosta riippuvien syiden vuoksi. Hetkellisen kulutuksen mittaus on varmin indikaattori, omalla ajoprofiilillani poltto tapahtuu 2-300 km välein, kestää vajaa puolisen tuntia ja ylimääräistä soppaa palaa reilu 1l/100km.

user

Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 23.09.12 - klo:11:51
Käsittääkseni se onkin tullut vasta tämän viikon aikana myyntiin.

sisältää varustetasojen Kineticin ja Momentumin lisäksi seuraavat varusteet:
R-Design keskikyynärnoja edessä säädettävä, R-Design hopeanväriset mattapintaiset ulkopeilit, R-Design etusäleikkö ja etupuskuri, R-Design pakoputkenpäät, R-Design takadiffusori, R-Design alumiinivanteet Ixion 17", R-Design aluminium koristus, R-Design digital mittaristo kolmella eri sinisävyisellä näyttögrafiikalla, R-Design ohjauspyörä, R-Design polkimet, R-Design valaistu vaihdekeppi, R-Design tekstiilimatot, R-Design verhoilu:Nahka/Nubuck kangas,sport etuistuimet, musta sisäkatto.

Saatavana ulkoväreihin 426,452,477,498,612,614,619

17" renkaat on vakiona ja alustaa on madallettu 10 mm dynaamiseen vakioalustaan verrattuna.Jouset ja iskunvaimentimet ovat jäykemmät.

Volvolla ei taida olla mahdollista ottaa "sporttipaketteja" vakioalustalla? Olen vähän outo lintu, kun pitäs olla sporttia, mutta kuitenkin suuntavakavuus ja mukavuus matka-ajossa menee kaiken muun edelle;) Tuo 10mm lasku olisi ok, mutta jäykistys ei.
Tuossa R-designissä ulkonaisten koristusten ohella kaikkein eniten kiinnostaisi nuo sportti-istuimet, joita Volvo ei ole tainnut erikseen harrastaa. Joskin ne ovat kyllä tainneet olla ilman reisituen säätöä eli ei kait sitten juurikaan vakiopenkkejä kummemmat, jotka sinänsä kyllä edustavat lajinsa parhaimmistoa.
MB 200 A (w205) 2015
VW Golf 1.2 TSI DSG Comfortline 2013

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: user - 23.09.12 - klo:21:07
Volvolla ei taida olla mahdollista ottaa "sporttipaketteja" vakioalustalla? Olen vähän outo lintu, kun pitäs olla sporttia, mutta kuitenkin suuntavakavuus ja mukavuus matka-ajossa menee kaiken muun edelle;) Tuo 10mm lasku olisi ok, mutta jäykistys ei.
Tuossa R-designissä ulkonaisten koristusten ohella kaikkein eniten kiinnostaisi nuo sportti-istuimet, joita Volvo ei ole tainnut erikseen harrastaa. Joskin ne ovat kyllä tainneet olla ilman reisituen säätöä eli ei kait sitten juurikaan vakiopenkkejä kummemmat, jotka sinänsä kyllä edustavat lajinsa parhaimmistoa.

Volvon tuotannonohjaus vaikuttaa varsin tehokkaalle, koska lisävarusteiden hinnat ovat varsin maltillisia. Olisin varsin yllättynyt, mikäli normialustaa ei saisi tilattua madalletun tilalle.

Peeveli

Suuntavakavuus navakassakin sivupuhurissa on tosiaan Volvossa ehdotonta luokkaa, V40 pesee siinä kokoluokassaan kaikki kaksivetoiset ja myös isommista esim. uusi 3-sarjan Bemari takavetoisena jää reippaasti suoran ajon vakaudessa jälkeen. Mukavuus myös korkeaa luokkaa ja olen tyytyväinen ettei alusta ole tätä kovempi. Vakioalusta on hyvä kompromissi itselleni tanakkuutta ja mukavuutta. Tällä lähtee tien päälle mielellään olipa keli millainen hyvänsä.

Yllättävän nopsaan tuli mallistoon tarjolle R-Design ja myös se crossover-malli.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.09.12 - klo:07:35
Suuntavakavuus navakassakin sivupuhurissa on tosiaan Volvossa ehdotonta luokkaa, V40 pesee siinä kokoluokassaan kaikki kaksivetoiset ja myös isommista esim. uusi 3-sarjan Bemari takavetoisena jää reippaasti suoran ajon vakaudessa jälkeen. Mukavuus myös korkeaa luokkaa ja olen tyytyväinen ettei alusta ole tätä kovempi. Vakioalusta on hyvä kompromissi itselleni tanakkuutta ja mukavuutta. Tällä lähtee tien päälle mielellään olipa keli millainen hyvänsä.

Yllättävän nopsaan tuli mallistoon tarjolle R-Design ja myös se crossover-malli.

Oletko testannut jo auton kaikissa keleissä? Ei sillä etteikö noin voisi olla, mutta kun on tarpeeksi sivutuulta tai tietynlaista puhuria niin ainakin V50 hakee tarpeeksi kovassa sivutuulessa siinä missä Audi tai bemarikin (olen ajanut V50:stä useita kertoja, myös pidemmän matkan). Entä oletko testannut uutta 3-sarjaa kovassa sivutuulessa? Käsittääkseni et ole edes ajanut sillä metriäkään (vai muistanko väärin). Ei sillä etteikö se voisi hakeakin ja varmasti tietyissä oloissa hakeekin.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 24.09.12 - klo:07:46
Oletko testannut jo auton kaikissa keleissä? Ei sillä etteikö noin voisi olla, mutta kun on tarpeeksi sivutuulta tai tietynlaista puhuria niin ainakin V50 hakee tarpeeksi kovassa sivutuulessa siinä missä Audi tai bemarikin (olen ajanut V50:stä useita kertoja, myös pidemmän matkan). Entä oletko testannut uutta 3-sarjaa kovassa sivutuulessa? Käsittääkseni et ole edes ajanut sillä metriäkään (vai muistanko väärin). Ei sillä etteikö se voisi hakeakin ja varmasti tietyissä oloissa hakeekin.

Minä nyt en ikävä kyllä voi sille mitään, että V40 on täysin immuuni kovallekin sivutuulelle. Mitäs tehdas meni semmoisen tekemään. ;D Olen koeajanut uuden 320 dA:n (F30) elokuussa, kovalla sivutuulella ja välissä sadekuuroja, eli keliä mitä nykyisin täällä etelässä on koko ajan. Koeajoin auton Lahden motaria välillä Kerava-Helsinki (Herttoniemi)-Kerava eli kohtalainen matka. Kolmossarjalaisee tuuli otti eikä sen ohjauksen keskitys ollut samanlainen. Kohdissa missä sivutuulta ei ollut, se sen sijaan kulki vakaasti. Nelivedosta en sano mitään, mutta melkoisen varmasti vakaus on selkeästi parempi.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.09.12 - klo:07:51
Minä nyt en ikävä kyllä voi sille mitään, että V40 on täysin immuuni kovallekin sivutuulelle. â€" â€"

Tuo on hyvä ominaisuus. Asiaa varmaan auttaa se, että auto on matala. Mutta onhan muitakin matalia autoja, jotka näemmä eivät silti ole yhtä vakaita tuulessa.

Mutta onko olemassa myös korkeampia autoja, jotka kulkisivat tuulessa kuin juna? Tämä on minulle tosin vain teoreettinen kysymys. En enää itse vaihtaisi omissa ajo-oloissani GPlussaa matalampaan autoon...
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

cossu69

Myös V50 menee kuin juna sivutuulessa.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 24.09.12 - klo:09:30
Tuo on hyvä ominaisuus. Asiaa varmaan auttaa se, että auto on matala. Mutta onhan muitakin matalia autoja, jotka näemmä eivät silti ole yhtä vakaita tuulessa.

Mutta onko olemassa myös korkeampia autoja, jotka kulkisivat tuulessa kuin juna? Tämä on minulle tosin vain teoreettinen kysymys. En enää itse vaihtaisi omissa ajo-oloissani GPlussaa matalampaan autoon...

Merkillistä kyllä, myös XC60 on erittäin vakaa tuulessa. Aniharvoin olen huomannut minkäänlaista reagointia enempää sivu- kuin vastatuulellakaan. Tai toki tuulen huomaa korkeaotsaisessa autossa polttoaineenkulutuksen hetkellisistä lukemista.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

tet

Lainaus käyttäjältä: Quality - 24.09.12 - klo:09:55
Merkillistä kyllä, myös XC60 on erittäin vakaa tuulessa. Aniharvoin olen huomannut minkäänlaista reagointia enempää sivu- kuin vastatuulellakaan. Tai toki tuulen huomaa korkeaotsaisessa autossa polttoaineenkulutuksen hetkellisistä lukemista.

Viime syksynä XC60:llä viikon Skotlannin lounaisrannikolla ajelleena voin allekirjoittaa tämän. Sivutuulta ei autossa huomannut, autosta ulos astuessa kyllä huomasi. :)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

RoccoScientist

V60-mallissa noissa "sporttipenkeissä" ei minusta ollut mitään muuta eroa kuin verhoilu. Sporttisuus oli niistä siis aika kaukana. Toivottavasti V40:een tulisi vähän paremmin tuohon R-Design -teemaan sopivat istuimet.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Antza

Lainaus käyttäjältä: Quality - 23.09.12 - klo:14:36
Historiallinen yksilö siis meikäläisellä, jos OR:n valmistus siihen päättyi.
Ei se varsinaisesti päättynyt. Nuo ovat kampanjamalleja ja kampanjoita tulee ja menee.
Skoda

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 24.09.12 - klo:09:40
Myös V50 menee kuin juna sivutuulessa.

Mun mielestä ei mene. En ole vielä itse kohdannut sellaista autoa mikä olisi täysin vakaa sivutuulessa tai täysin immuuni sille. Ehkä tuo V40 on sitten sellainen. En sano mitään ennenkuin koeajan sellaisen. Nyt olisi kyllä siihen ihan otollinen keli, tuuee meinaan ihan kivasti.

Aina on löytynyt auto mikä hakee (enemmän tai vähemmän) kun tuuli on vaan tarpeeksi kova. Riittävän vakaita (oman autohistorian ja omien ajokokemusten kautta) ovat esim. vanha tai uusi 3-sarja taka- tai nelivetoina ilman run flatteja, V korimallin farmari Golf urheilualustalla, A korimallin Vectra sekä Opel Astra vuodelta 1996. Mikään noista ei kuitenkaan ole täysin immuuni sivutuulelle. Osa hakee enempi ja osa vähempi. Joidenkin autojen puikoissa tulee paniikillinen tunne kun tuuli vetää ja velloo keulaa ja joissakin autoissa se ei häiritse niin paljon, jos ohjaus on vaan jämäkämpi, raskaampi ja paremmin keskittävä kuin jonkun muun auton.

Mun mielestä esim Fod Focus on karmea leija ja samaten vakioalustainen 5-kopan Golf. Molemmilla on tullut ajettua kovassa tuulessa ja varsinkin tuo Golf oli suorastaan pelottava. Siitä huolimatta pidin sitä autoa aikoinaan neljä vuotta, mutta vältin aina motariajoa kun tuuli riepotti kovasti sitä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 24.09.12 - klo:15:41
Mun mielestä esim Fod Focus on karmea leija ja samaten vakioalustainen 5-kopan Golf. Molemmilla on tullut ajettua kovassa tuulessa ja varsinkin tuo Golf oli suorastaan pelottava. Siitä huolimatta pidin sitä autoa aikoinaan neljä vuotta, mutta vältin aina motariajoa kun tuuli riepotti kovasti sitä.

V-koppaisen Kolopallon sivutuuliherkkyyden muistan hyvin, mutta ei se nyt niin paha ollut, että olisi pitänyt moottoriteitä vältellä.  :D

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 24.09.12 - klo:15:49
V-koppaisen Kolopallon sivutuuliherkkyyden muistan hyvin, mutta ei se nyt niin paha ollut, että olisi pitänyt moottoriteitä vältellä.  :D

Mun mielestä se oli huono etenkin talvirenkailla. Tosin ne talvirenkaat oli Nokian nastat jotka ovat osoittatuneet minulla huonoiksi monessa muusakin autossa. Tuossa autossa oli kyllä ehkä jotain häikkääkin. Siinä oli erilainen ohjaus kuin aiemmin (tuo V kopan Golf oli vm 2004) ja ohjausta myös säädettiin koska valitin siitä ja paranihan se vähän, mutta jotenkin sen auton ohjaus tai suuntavakavuus oli vaan aina sellainen,  että kovempaa ajaessa ja etenkin sivutuulessa suorastaan pelotti ajaa ja samaa mieltä oli silloinen naisytäväkin. Sen jälkeen mitä mulla oli V korimallin Golf Varianteja, niin ne kulki tuulessa paremmin ja niiden ohjauskin oli vähän parempi ja tunnokkaampi.

Filixon

Kun ajelin työmatkoja vanhemmilla Passateilla, ei minua tuuli häirinnyt, mutta tiekarhun urissa talvella autot olivat epävakaita. Tiedä sitten, mikä merkitys oli käyttämilläni talvirenkailla.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

cossu69

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 24.09.12 - klo:15:41
Mun mielestä ei mene. En ole vielä itse kohdannut sellaista autoa mikä olisi täysin vakaa sivutuulessa tai täysin immuuni sille. Ehkä tuo V40 on sitten sellainen. En sano mitään ennenkuin koeajan sellaisen. Nyt olisi kyllä siihen ihan otollinen keli, tuuee meinaan ihan kivasti.

Aina on löytynyt auto mikä hakee (enemmän tai vähemmän) kun tuuli on vaan tarpeeksi kova. Riittävän vakaita (oman autohistorian ja omien ajokokemusten kautta) ovat esim. vanha tai uusi 3-sarja taka- tai nelivetoina ilman run flatteja, V korimallin farmari Golf urheilualustalla, A korimallin Vectra sekä Opel Astra vuodelta 1996. Mikään noista ei kuitenkaan ole täysin immuuni sivutuulelle. Osa hakee enempi ja osa vähempi. Joidenkin autojen puikoissa tulee paniikillinen tunne kun tuuli vetää ja velloo keulaa ja joissakin autoissa se ei häiritse niin paljon, jos ohjaus on vaan jämäkämpi, raskaampi ja paremmin keskittävä kuin jonkun muun auton.

No ehkä en oo ajanut vielä myrskyssä. Mutta aika kovassa puhurissa.

user

Peeveli, sulla näkyy kanssa olevan PA-lammitin ja PCC. Toimiiko PA-lämmitin PCC:llä, eli voitko käyttää auton omaa avainta kaukosäätimenä tuolle lämmittimelle? Mulle yksi myyjä sanoi että noin toimii. Kuitenkin toinen myyjä, jonka kanssa lopulta tilauksen tein, kertoi ettei PCC:llä voi ohjata lämmitintä, eli tarvitaan erillinen kaukosäädin tai Volvo OnCall, jolloin saa ohjattua kännykällä.

MB 200 A (w205) 2015

MoFFe

PA lämmitin toimii PCCllä jos sen on tilannut... tarvitseen jonkun päivityksen tai koodauksen.
Ottavat siitä rahaa  ;D Mutta tämä toimii vain 2013 autoissa. Itse kyselin sitä mun 2012 malliin sanoivat ettei voi...kovatavara on muutuunut.

Mutta toki voi sitten ostaa erillinen kaukosäädin tai sitten volvo on-call. Hyvä että Suomeen on vihdoin tullut tuo on-call koska se tarkoittaa minulle sitä että minunkin on-call toimii Suomessa.  :)
Jos sinulla on on-call niin se toimii kaikissa maissa missä tarjotaan on-call:ia.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: user - 25.09.12 - klo:08:20
Peeveli, sulla näkyy kanssa olevan PA-lammitin ja PCC. Toimiiko PA-lämmitin PCC:llä, eli voitko käyttää auton omaa avainta kaukosäätimenä tuolle lämmittimelle? Mulle yksi myyjä sanoi että noin toimii. Kuitenkin toinen myyjä, jonka kanssa lopulta tilauksen tein, kertoi ettei PCC:llä voi ohjata lämmitintä, eli tarvitaan erillinen kaukosäädin tai Volvo OnCall, jolloin saa ohjattua kännykällä.

Suoraan sanoen: en tiedä. ::) Veikkaan että ei voi.

user

Minulle On Callissa hyödyllistä on vain tuo lämmityksen ohjaus kännykällä. OnCall on nyt minulla tilauspapereissa, mutta jos kauko-ohjaus toimii PCC:llä, se riittää minulle ja voisin poistaa tilauksestani OnCAllin ja säästää 900,-
Vastaavasti erillinen kaukosäädinpulikka maksaa 350,-, joten silloin ehkä kallistuisin On Calliin. Tai ehkä nyt silti mietin riittäisikö pelkkä ajastus...

Mistähän tuon PCC-ohjauksen ja mahdollisten lisäohjelmointien tarpeen ja hinnat saisi selville, vastaako Volvolla maahantuoja asiakaskyselyihin? Myyjiin kun ei tässä(kään) voi luottaa.
MB 200 A (w205) 2015

MoFFe

en osaa sanoa... ruotsissa maksaa visiin about 3500 sek muistaakseni.
pitäis löytyä ihan lisävarustelistalta.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 25.09.12 - klo:08:31
PA lämmitin toimii PCCllä jos sen on tilannut... tarvitseen jonkun päivityksen tai koodauksen.
Ottavat siitä rahaa  ;D Mutta tämä toimii vain 2013 autoissa. Itse kyselin sitä mun 2012 malliin sanoivat ettei voi...kovatavara on muutuunut.

Mutta toki voi sitten ostaa erillinen kaukosäädin tai sitten volvo on-call. Hyvä että Suomeen on vihdoin tullut tuo on-call koska se tarkoittaa minulle sitä että minunkin on-call toimii Suomessa.  :)
Jos sinulla on on-call niin se toimii kaikissa maissa missä tarjotaan on-call:ia.
Saako On-Callin vm 2012 malliinkin ??

MoFFe

En osaa sanoa jos voi jälkiasentaa. Mutta ainakin Ruotsissa tuo on-call on ollut jo ainakin vuodesta 2011.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy