Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

psxgamer

Kävin itse tiistaina koeajamassa D2:n ja olihan se ihan vakuuttava peli. Liikkuminen taajamissa oli yllättävän laiskaa verrattuna omaan bensa 1.2TSI:hin, mutta maantiellä kiihtyminen oli selvästi tanakampaa kovemmissa nopeuksissa. Ja kulku on uskomattoman vakaata ja junamaista varsinkin auton koko huomioiden. Lisäksi hiljaisuus vakuutti. Käsivaihteisto ei vain sovi tälläiseen Volvoon joka on leppoisa maantie ja taajama kruisesi ei sitten millään - PowerShiftiä odotellessa.

Autossa ei ollut digitaalista mittaristoa, vaan perinteinen joka oli kaksijakoinen: Esim. kierroslukumittari on niin hirveä, että en osaa sitä sanoilla kuvailla. Ihan kuin olisivat ottaneet tuon bensamittarin näköisen rundimittarin jostain 90-luvun Nissanista. Sensijaan toinen juttu oli toteutettu parhaiten missään ajamassani autossa: Autossa on iso digitaalinen nopeusmittari, mutta alle saa hetkellisen kulutuksen ja vielä keskikulutuksenkin! Olen Vageissa pitkään harmitellut, että kulutusta ei saa nopeusmittarin kanssa samalla näyttöön, Vollessa saa ja vielä keskikulutuksen myös. Onko digitaalisessa mittaristossa sama mahdollisuus?

fish

Skodalle lötyy kilua ja kalua tuolta http://www.superskoda.com/

Kerran aiemmin jo kysyin, mutta mistäs löytyisi vastaava volvohärpätinkauppa?
Touran 1.6 TDI DSG7

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tet - 13.09.12 - klo:11:51
No tämä poikkeaa aika lailla niistä teknisistä lähteistä joita itse olen aiheesta löytänyt. Niissä kaikissa on esitetty asia niin, että 4.sukupolvi pumppaa kytkimeen täydet paineet heti kun moottori käynnistetään ja liikkeelle lähdetään haldex täysin lukittuna, eli 50/50-vetosuhteella.

Nyt on vähän VCDS:llä logattua käppyrää Superbin 4. sukupolven toiminnasta:

Eli punainen käyrä on auton nopeus ja sen lukemat luetaan oikeasta reunasta. Sininen alue kertoo Haldexin lukitusasteen ja sen arvot vasemmassa reunassa. X-akseli on aika sekunneissa. Ajoin koko pätkän täysin kuivalla asvaltilla, joten missään vaiheessa ei renkaat lyöneet tyhjää. Normitilanteessa, kun ajelee maltisella kaasulla ja lähtee liikkeelle rauhallisesti, lukitusaste liikkuu 11 ja 25 prossan välillä. Käppyrässä tällaista ajoa alussa ja lopussa.

Kun koneelle antaa happea reilummin, niin lukitusasteet nousee noin 77 prossaan. Näissä kiihdytyksissä ratti oli aina suorassa, joten kääntäminen pitävällä pinnalla saattaa vaikuttaa lukituksen määrään. Aina kun hipaisekaan jarrupolkimeen, niin tulee nolla prossaa. Näiden käppyröiden ja omien ajokokemuksien perusteella en edelleenkään usko, että Haldex olisi aina täysin lukittuna liikkeellelähdössä. Selkeästi siellä on painetta ja sen myötä lukitusta, mutta ei siellä kemppilukkoa ole. Liikennevaloissa tyhjäkäynnillä lukitusasteena näkyi olevan 11 prossaa. Tasaista maantieajoa pintakaasulla en huomannut ajaa, joten se pitäisi ehkä vielä kokeilla, niin näkisi onko kytkin silloinkin hiukan kiinni. Luultavasti on, koska pelkkä moottorijarrutus ei avannut kytkintä kokonaan.

Eli lyhyesti: Toimii pirun hienosti!

Qrmu

Tuon perusteella 100% lukitus on aika harvinainen. Luultavasti lukittuu vasta kun joku rengas alkaa pyöriä tyhjää.

Onko tuo vähän 200 sekunnin jälkeen oleva kiihdytys täysikaasukiihdytys paikaltaan?
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 19.09.12 - klo:14:00
Onko tuo vähän 200 sekunnin jälkeen oleva kiihdytys täysikaasukiihdytys paikaltaan?

Ei ole tuossa setissä yhtään todellista täyskaasukiihdytystä. 140s ja 230s kohdalla kiidytykset on tehty DSG S-asennossa ja kaasu painetaan noin 3/4 pohjaan rauhallisella, mutta määrätietoisella liikkeellä. En omalla nelikolla viitsi alkaa rykimään nappilautaan-vetoja kuivalla pinnalla.

Ja 100%-lukitus vaatii tosiaan luultavasti sen sutimisen. Mutta systeemi on kehitetty todella toimivaksi, kun 77%-lukituksia tulee heti, kun antaa vähän happea. Vaikka mikään rengas ei ole lähelläkään menettää pitoa.

jtp_fi

Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

a1jaa

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 19.09.12 - klo:14:05
Ja 100%-lukitus vaatii tosiaan luultavasti sen sutimisen. Mutta systeemi on kehitetty todella toimivaksi, kun 77%-lukituksia tulee heti, kun antaa vähän happea. Vaikka mikään rengas ei ole lähelläkään menettää pitoa.

Käsittääkseni Haldex-kytkin on levypakka, jota puristetaan kiinni. Kiristysvoima määrittää momentin, jolla kytkin alkaa luistamaan.
Jos kiristysvoima on 77%, niin silloin kytkin voi välittää momentin, joka on 77% maksimista. Olettaen, että 100% kiristysvoima vastaa 100% momenttia. Kytkin on siis yhtäpuuta eli kemppilukko, kun momentti- % on pienempi kuin kiristysvoima- %

Markku J

Cross country näyttää mukavan "nelivetohenkiseltä". Siinä valossa tuntuukin hiukan oudolta, että vain isoimman koneen kanssa saa nelivedon. Eihän tuon Haldexin hintavaikutus niin mahdoton ole, etteikö se voisi myydä vaikka D2:n kanssa mukavasti.

Quality

Lähes täysin ongelmitta on XC60llä menty nyt 19 tkm / 8 kk. Ainoa takuukorjaus jouduttiin tekemään viime talvena, kun vika sisätilan liiketunnistimessa aiheutti turhia hälytyksiä.

Kovin tyytyväinen olen edelleen Volleen, mitä nyt tuota menovettä kulauttelee reippaanpuoleisesti ja vaatii hiukan aiempia kokemuksia laajemman kääntötilan. Kokonaisuus on selkeästi plussalla, ja kouluarvosanoin annan autolle täyden ysin (9).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

MoFFe

Itsellä nytten 14tkm(about 8kk) takana, ei mitään isompaa ongelmaa.
Jotain pientä softavikaa jotka on hoidettu päivityksellä...
Geartronic toimii ihan ok, hieman nykivää vaihdetula joskus pienillä nopeuksilla(50-60km/h) mutta ei mitään vakavaa.
Saatan siitä sanoa kun on ensimmäinen huolto.

Todella tyytyväinen olen volvoon... voisi toki olla hieman pienempi ruokainen mutta ei se mikään hirveä syöppö ole.
Alkaa ole oma kokonaisuus kohta valmis, madallus alla, hienommat kesävanteet, r-design takapuskuri, heicon etupuskuri(juuri maalattu,ei vielä asennettu), sporttipolkimet ja tuki(VAG), subbari(on PS systeemi, joten ei oikeasti ois ollut pakko), vaihdekeppi vaalea, silmälasikotelo/pidike, Polestar viritys, kattoteline (saan perjantaina). Nytten sitten vaan puutuu kiskot takakontiin (tilaan myöhemmin).  ;D
Sitten paketti on valmis!!! Eiku myyntiin hehe. No ei kait (viel)!  ::)

Ilman noita juttuja niin antaisin volvolle 8, nytten se saa 9+. (jos oisi enemmän tehoa ja hieman pienempi ruokainen niin se saisi täyden kympin)

Quality: Mikäs sun kulutus on tuossa sun Vulvassa?

Quality

LainaaQuality: Mikäs sun kulutus on tuossa sun Vulvassa?

Ajotieturin mukaan 8.0, todellinen pikkuisen korkeampi. Ajo vahvasti moottoritiepainotteista.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

MoFFe

Ok...noh ei se nyt ole niin paha.  :)
Onhan se silti aika iso ja painava auto.

Varmasti jos ajelet siinä 80km/h paikkeella niin yhden litran satasella varmasti menee vähemään.

jtp_fi

Itsellä 2009 XC60 automaatti D5 koneella. Kilometrejä takana reilu 80 000. Takuuseen korjattu ilmastoinnin kompressori ja joku sensori. Muuten huolettomia ja mukavia kilometrejä. Erityisesti olen tykännyt Driver Support paketista ja sen mukanaan tuomasta aktiivisesta vakionopeuden säätimestä. Vakiopenkit ovat ainakin meikäläisen selälle just passelit vaikka sivutukea onkin niukasti, ainakin nahkapenkit ovat tässä suhteessa hieman "liukkaita".  Kulutus kesärenkailla keskimäärin 8.2 (sekalaista, joskin taajama-ajopainoitteista), talvirenkailla 7.9. En pidä sitä hirveän pahana, kun kyseessä on kuitenkin SUV automaatti + nelivetoyhdistelmä. Toki Volvolla olisi tässä petraamista, vertailuna esim. BMW. Mutta kyllä monella merkillä on käsittääkseni vaikeuksia saada nelivetoautomaatin kulutukset todella alas.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

Quality

Hyvin vastaavanlaiset kokemukset myös itsellä. DriverSupport-paketin kanssa arvoin, mutta lopulta en raaskinut maksaa 2,5 keuroa adaptiiviesta vakkarista, vaikka onkin myönnettävä, että aika usein siitä olisi hyötyä.

Penkit ovat tosiaan vakiojakkaroiksi loistavat, eikä sivuttaistuen puute häiritse. - Myös kulutuslukemat ovat jokseenkin samat. Toki kaupungissa kuluu menovettä aina enemmän, mutta iso otsapinta-ala lisää ilmanvastusta oleellisesti moottoritienopeuksissa, joten en ihmettele, että samoissa mennään.

Leben und leben lassen.

Pekkavw

18 tkm takana V60lla ja kyllähän sitä vissiin on sen ikäinen että voi Volvosta nauttia:)
Penkki on hyvä, moottori ja vaihteisto pelittää hyvin yhteen. Pääasiassa maantieajossa kulutus putosi 15 tkm jälkeen 6,7 stä lukemaan 6,2, eli tallilla mennään reilu tonni. Ajotietokone näytti rangeksi viime tankkausta ennen 20 km ja tallille pääsin, joten sekin on luotettava. Nykypäivän yleisesti hyvissä autoissa renkaat näyttelevät merkittävää osaa ja Contin kesikset alkavat olla parhaan terän jälkeisissä tunnelmissa, tuntee tiemerkinnät etc. käsissä ja rajanopeudella mutkissa "liukkaat", mutta ensi viikon lopusta kitkat alle (pohjoisen reissun takia). Saas kattoo, mikä on sitten tunnelma. Jos nyt jotain haluaisi lisää, niin awd olisi varmasti jees, nyt vääntöä kohdistuu aika tavalla kahdelle etupyörälle, vaikka ihan pappana ajelenkin.
Kaikkiaan kyllä tyytyväinen härveliin olen ollut, huolloista yhden kerran kokemus Lohjalta kun joku oli vääntänyt takapyyhijän "yli" ja sekin hoidettiin hienosti:)
ex-Toyota Celica 1,8 2000, ex-VW Golf 1,6 FSI 2004, ex-Seat Altea XL 1,8 TFSI 2007, ex-Skoda Superb STW 2,0 TDI 2010, ex-Volvo V60 D4 2012, Mercedes C220TA 2015

Pekkavw

Pienenä tarkennuksena: Lumia syöttää tankin tilalle näköjään tallia... Pahoitteluni:)
ex-Toyota Celica 1,8 2000, ex-VW Golf 1,6 FSI 2004, ex-Seat Altea XL 1,8 TFSI 2007, ex-Skoda Superb STW 2,0 TDI 2010, ex-Volvo V60 D4 2012, Mercedes C220TA 2015

wolf6

Tulipa tänään haettua tarjous V40 T3 R-desingiin.
Ja nyt on viikonlopun ajan koeajossa T3 momemtum.

Kyllä se vaan hyvältä tuntuu ajella :)
A3 Premium

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 22.09.12 - klo:23:35
Tulipa tänään haettua tarjous V40 T3 R-desingiin.

Paljonkos R-Design -paketti maksaa tuohon? Nettisivuilta ei ainakaan vielä löydy hinnastosta taikka konfiguraattorista.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

wolf6

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 22.09.12 - klo:23:37
Paljonkos R-Design -paketti maksaa tuohon? Nettisivuilta ei ainakaan vielä löydy hinnastosta taikka konfiguraattorista.
Noin 2250â,¬. Hintaa sillä on 35 467 euroa.
Myyjä sanoi että R-Design paketti esitellään Pariisin autonäyttelyssä.
A3 Premium

user

Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 22.09.12 - klo:23:51
Noin 2250â,¬. Hintaa sillä on 35 467 euroa.
Myyjä sanoi että R-Design paketti esitellään Pariisin autonäyttelyssä.
Kovasti itseänikin kiinnostaa tuo R-Design -paketti. Myyjät eivät vielä viimeviikolla puhuneet siitä mitään. Siis tuo 2250â,¬ tulee Momentumiin lisää? Ja Summumiin jotain 250? Mitä paketti sisältää ja milloinka toimitukset alkaa tuolla paketilla? Itse olen menossa Pariisin näyttelyyn, täytyypä tutkailla miltä näyttää. Tosin, jos alusta kovenee ja mukaan tulee 18" pyörät, niin sitten ei ole minun makuuni. Pidin vakioalustasta, joka tuntui mielestäni juuri sopivalta ja taitaa siihen 17" vanteetkin olla maksimi minkä mukavus sietää.

MB 200 A (w205) 2015
VW Golf 1.2 TSI DSG Comfortline 2013

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 19.09.12 - klo:14:59
V40:stä cross country versio:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volvolta-maasturimaisempi-v40

http://www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/taellainen-on-volvo-v40-cross-country.html?SC=1
Hetken foorumi-tauon jälkeen, Beetleä tauolla pikkasen kuolanneena olen nyt herännyt kakkoshaaveiluissani tätä V40:ä katselemaan. Ja varsinkin tuota uutta crosscountryä. Pahasti siis volvoismi purassut. Jokin tuossa em. autossa kolahtaa, coupe+farkku+suv... mielestäni äärimmäisen linjakkaassa sekasikiössä siis. Ja mitä tämä xc on osoittanut, laatu tuntuu olevan kunnossa. No odotetaan nyt vielä kiltisti beetlen 1.4 tsi dsgtä, kun ei niin kiirus hankinnan kanssa ole.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Quality - 19.09.12 - klo:22:11
Lähes täysin ongelmitta on XC60llä menty nyt 19 tkm / 8 kk. Ainoa takuukorjaus jouduttiin tekemään viime talvena, kun vika sisätilan liiketunnistimessa aiheutti turhia hälytyksiä.

Kovin tyytyväinen olen edelleen Volleen, mitä nyt tuota menovettä kulauttelee reippaanpuoleisesti ja vaatii hiukan aiempia kokemuksia laajemman kääntötilan. Kokonaisuus on selkeästi plussalla, ja kouluarvosanoin annan autolle täyden ysin (9).

Jos Vag-konsernin ulkopuolelta jonkun auton ostaisin, niin kyllä se olisi ehdottomasti Volvo. Turvallinen, laadukas ja meidän pohjoiset olot on otettu huomioon. Ainut pitkä miinus on viimeisimpien koeajojen perusteella juuri tuo kääntyvyys. Yetin jälkeen siinä oli kyllä selkeä ero ja se on mulle huono asia kun paljon metsäpolkuja ja ahtaita paikkoja koluan. Ehkä tuon kääntyvyyden voi antaa anteeksi kun vaan tottuu siihen että vekslata pitää. Uuden V40:n koeajo on seuraavana vuorossa.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Quality

LainaaEhkä tuon kääntyvyyden voi antaa anteeksi kun vaan tottuu siihen että vekslata pitää.

Nimenomaan. Tottuu hyvinkin, ellei kotitalli tai -parkkiruutu ole niin hankalasti, että koko ajan ahistaa ;).

Leben und leben lassen.

Peeveli

Miten nykyisessä tiisselivollessa toimii polttotapahtuma dpf:ssä? En ole kertaakaan vajaan puolentoista tuhannen kilsan aikana sitä havainnut mistään erityisestä. Tuleeko näissä mittariston näytölle jotakin infotekstiä siitä? Luulisi, että tuollainen pitäisi tulla, ettei vaan keskeytä tapahtumaaa vaikkapa sammuttamalla moottorin.

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: Quality - 23.09.12 - klo:11:33
Nimenomaan. Tottuu hyvinkin, ellei kotitalli tai -parkkiruutu ole niin hankalasti, että koko ajan ahistaa ;).
Tuosta huonosta kääntyvyydestä on vähiten haittaa maalla asuvalle, kaupunkilaiselle se on päivittäinen juttu  ;D Tosin ei se mullakaan se tärkein kriteeri autossa ole, muutenhan mäkin ajaisin pienellä japanilaisella.
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

wolf6

Lainaus käyttäjältä: user - 23.09.12 - klo:10:44
Kovasti itseänikin kiinnostaa tuo R-Design -paketti. Myyjät eivät vielä viimeviikolla puhuneet siitä mitään. Siis tuo 2250â,¬ tulee Momentumiin lisää? Ja Summumiin jotain 250? Mitä paketti sisältää ja milloinka toimitukset alkaa tuolla paketilla? Itse olen menossa Pariisin näyttelyyn, täytyypä tutkailla miltä näyttää. Tosin, jos alusta kovenee ja mukaan tulee 18" pyörät, niin sitten ei ole minun makuuni. Pidin vakioalustasta, joka tuntui mielestäni juuri sopivalta ja taitaa siihen 17" vanteetkin olla maksimi minkä mukavus sietää.

Käsittääkseni se onkin tullut vasta tämän viikon aikana myyntiin.

Ei taida saada Summumiin? ainakin hinnastossa lukee :sisältää varustetasojen Kineticin ja Momentumin lisäksi seuraavat varusteet:
R-Design keskikyynärnoja edessä säädettävä, R-Design hopeanväriset mattapintaiset ulkopeilit, R-Design etusäleikkö ja etupuskuri, R-Design pakoputkenpäät, R-Design takadiffusori, R-Design alumiinivanteet Ixion 17", R-Design aluminium koristus, R-Design digital mittaristo kolmella eri sinisävyisellä näyttögrafiikalla, R-Design ohjauspyörä, R-Design polkimet, R-Design valaistu vaihdekeppi, R-Design tekstiilimatot, R-Design verhoilu:Nahka/Nubuck kangas,sport etuistuimet, musta sisäkatto.

Saatavana ulkoväreihin 426,452,477,498,612,614,619

17" renkaat on vakiona ja alustaa on madallettu 10 mm dynaamiseen vakioalustaan verrattuna.Jouset ja iskunvaimentimet ovat jäykemmät.
A3 Premium

Quality

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 23.09.12 - klo:11:41
Miten nykyisessä tiisselivollessa toimii polttotapahtuma dpf:ssä? En ole kertaakaan vajaan puolentoista tuhannen kilsan aikana sitä havainnut mistään erityisestä. Tuleeko näissä mittariston näytölle jotakin infotekstiä siitä? Luulisi, että tuollainen pitäisi tulla, ettei vaan keskeytä tapahtumaaa vaikkapa sammuttamalla moottorin.

Ainoa, minkä olen omassa D5ssa huomannut, on selvästi kohonnut polttoaineen kulutus. Moottoritieajossa se merkitsee noin parinkymmenen minuutin ajaksi jopa puolentoista litran lisäystä normiarvoihin. Mitään muuta selitystä kuin tuo hiukkaspoltto en ole syyksi keksinyt. Eikä tosiaan mitään merkkivaloa tai vastaavaa ole.

Leben und leben lassen.

Quality

LainaaEi taida saada Summumiin? ainakin hinnastossa lukee :sisältää varustetasojen Kineticin ja Momentumin lisäksi seuraavat varusteet:

R-designin ja myös Ocean Racen voi ottaa "pohjalle" ja täydentää sitä niillä Summum-tason varusteilla, jotka katsoo välttämättömiksi. Ei kokoonpanosta noinkaan ylettömän kallista tule. Itse menettelin juuri noin.

Leben und leben lassen.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 23.09.12 - klo:11:41

En tiedä yhtään autoa jossa olisi tämmöinen merkkivalojärjestelmä tai selvennys jossa kerrotaan auton aloittaneen polttotapahtuman. Valo syttyy ainoastaan silloin jos pönttö on jo täysin tukossa tai menossa tukkoon.

Itse olen huomannut sen polton vain hajusta. Eli kun olen tullut kaupasta ja ottanut kotona vaikka ruokakasseja takakontista pois, niin on pakarista tullut sieraimiin sellaista imelähköä hajua, tyhjäkäynti on ollut hieman normaalia voimakkaampaa ja kädellä tunnustellen pakoputkiston seutu on normaalia kuumempi. Silloin olen sitten vaan tehnyt niin, että sanon vaimolle sorry tuossa on nuo kauppakassit ja lähtenyt jonnekin ajelemaan kunnes poltto on loppunut.

Yleensä tuo poltto on kyllä tapahtunut ajaessa ja silloin en ole haistanut mitään.

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 23.09.12 - klo:12:00
En tiedä yhtään autoa jossa olisi tämmöinen merkkivalojärjestelmä tai selvennys jossa kerrotaan auton aloittaneen polttotapahtuman. Valo syttyy ainoastaan silloin jos pönttö on jo täysin tukossa tai menossa tukkoon.

Itse olen huomannut sen polton vain hajusta. Eli kun olen tullut kaupasta ja ottanut kotona vaikka ruokakasseja takakontista pois, niin on pakarista tullut sieraimiin sellaista imelähköä hajua, tyhjäkäynti on ollut hieman normaalia voimakkaampaa ja kädellä tunnustellen pakoputkiston seutu on normaalia kuumempi. Silloin olen sitten vaan tehnyt niin, että sanon vaimolle sorry tuossa on nuo kauppakassit ja lähtenyt jonnekin ajelemaan kunnes poltto on loppunut.

Yleensä tuo poltto on kyllä tapahtunut ajaessa ja silloin en ole haistanut mitään.
Tuntuu siltä, että omassa autossa tuo poltto on ollut päällä (ajotietokone ilmoittanut siitä) vain silloin, kun autossa on ollut anturivika. Eli toisella kerralla oli viallinen polttoaineen lämpötila-anturi ja toisella kerralla viallinen pakokaasun paineaanturi.
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy