Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

Flat

LainaaEi millään pahalla, mutta kyllä huvittaa nämä "syväluotavaa" analyysia 5 minsan koeajon jälkeen antavat...  

Kyllä auto "luonne" aukeaa varsin hyvin viidessä minuutissa. Joko se miellyttää tai sitten ei. Ei siihen tarvita tuntien ajoa ja pohdintaa. itse luotan aina ensitunnelmaan  havaintoihin, siis fiilikseen mikä tulee autosta ensiminuuttien aikana. Mutta kukin tavallaan, ei tässä ole oikeata eikä väärää tapaa tehdä koeajoa.

MoFFe

LainaaKyllä auto "luonne" aukeaa varsin hyvin viidessä minuutissa.
Aivan totta...

Onhan se volvo volvo...mutta on se volvo silti aika erillainen jo pari vuosimallia taakse ja jos jopa vertaa tuohon SeiskaNeliskanttiseen.

On se enemmän "premium" tuntuinen kun aikasemmin...Toisaalta ei se volvo ole ihan sitä "parasta"/uutta, varsinkin moottorit ja vaihteistot.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 29.08.12 - klo:09:51
Toisaalta ei se volvo ole ihan sitä "parasta"/uutta, varsinkin moottorit ja vaihteistot.

Olisko tämä syynä myös siihen, että näitä näkee pääsääntöisesti tien päällä, eikä huoltohalleissa ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

-Velmu-

#1563
Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.08.12 - klo:09:47
Kyllä auto "luonne" aukeaa varsin hyvin viidessä minuutissa. Joko se miellyttää tai sitten ei. Ei siihen tarvita tuntien ajoa ja pohdintaa. itse luotan aina ensitunnelmaan  havaintoihin, siis fiilikseen mikä tulee autosta ensiminuuttien aikana. Mutta kukin tavallaan, ei tässä ole oikeata eikä väärää tapaa tehdä koeajoa.

Näinhän se on.

Kyllä itsellekkin ensi fiilis tulee koeajo autoon istuessa, mutta en sitä kuitenkaan heti p*skaksi tuomitse. Eikös se niin ole et autolle pitää myös antaa mahdollisuus näyttää kykynsä. Osa ihmisistä on vaan niin kamalan jyrkkiä näissä asoissa.

LainaaToisaalta ei se volvo ole ihan sitä "parasta"/uutta, varsinkin moottorit ja vaihteistot.

Omalla Volvolla kun tulee vedettyä 1300kg:n vene/traileri settiä tienpäällä niin itse pidän ehdottomasti plussana  "patarautaista" geartroniccia.

tet

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 29.08.12 - klo:09:57
Olisko tämä syynä myös siihen, että näitä näkee pääsääntöisesti tien päällä, eikä huoltohalleissa ?

Saattaapi olla. Toisaalta jos kaikilla olisi sama politiikka, niin kaksilitraisista revittäisiin vieläkin se huimat 100 hp tehoa ja kaikilla olisi nelivaihteinen manuaaliaski. ;D Edelläkävijöitäkin tarvitaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

frozzu

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 29.08.12 - klo:09:36
Ei millään pahalla, mutta kyllä huvittaa nämä "syväluotavaa" analyysia 5 minsan koeajon jälkeen antavat...   ;D


Kyllä se ensivaikutelma on se mikä vaikuttaa omalla kohdalla. Itse en autoja järjellä halua ostaa vaan tunteella. Jos heti aluksi tuntuu, että jokin asia mättää autossa, niin mitäpä se on vuoden tai kahden päästä. Vaikka auto rahallisesti onkin iso lovi lompakkoon, niin tämä on niitä asioita joista haluan saada sen jonkin fiiliksen. Eihän se alustan pintakovuus ja huono näkyvyys muutu omalta kohdalta mihinkään ajoi sitä autoa 5min tai 2 vuotta. Jokaisesta autosta ei voi tykätä. Enkä autoa ole ostamassa muita varten tai tekemässä syväluotaavaa analyysiä kenellekkään muulle, kerroin vain oman mielipiteeni :).

Välillä huvittaa automyyjätkin jotka ottaa itseensä, jos ei pidäkään hänen myymästään autosta. Eihän se myyjän vika ole jos en tykkää jostain autosta. Yksikin myyjä alkoi haistattelemaan kun en tykännyt R32 Golfista ja sanoi, että parempi varmaan sitten ajaa köyhänmiehen volkkarilla. Tällä ainakin takaa ettei kyseisen henkilön kanssa tee ikinä kauppaa, vaikka tulisikin tulevaisuudessa itseä kiinnostava malli.

Volvolla on monta hienoa automallia ja pidän kyllä niiden ulkonäöstä. Itselle vaan tuo kyseinen V40 ei sopinut.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

-Velmu-

Itse jos olisin tunteella valinnan keväällä tehnyt Q5/XC60 välillä niin olisin valinnut Q5 ja maksanut väliä 7Te lisää...
Onneksi järki voitti ;D Q5:nen tietysti miellytti jo sillä et kabiini on samantapainen kuin ex- A4 b8, oli siis tuttu.

frozzu

#1567
Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 29.08.12 - klo:10:36
Itse jos olisin tunteella valinnan keväällä tehnyt Q5/XC60 välillä niin olisin valinnut Q5 ja maksanut väliä 7Te lisää...
Onneksi järki voitti ;D Q5:nen tietysti miellytti jo sillä et kabiini on samantapainen kuin ex- A4 b8, oli siis tuttu.

Itsekin olisin noista kyllä ottanut Volvon :). Toki tuossa saa puntaroida, onko toinen auto tosiaan 7ke parempi. Jokaisella on omat tyylit valita auto enkä tarkoita tuolla tunteella valitsemisella sitä, että nyt kun tykkään tästä autosta niin se pitää saada maksoi mitä maksoi. Ei tyhmä tarvitse olla silti :D. En kuitenkaan ala tekemään syvempää analyysiä, miksi olen minkäkin auton valinnut. Kukin tyylillään ja pääasia, että auto tuntuu juuri oikealta omistajalle :).
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

heifetz

Mitä enemmän raha polttelee taskua, sitä enemmän tunteet valitsevat menopelin.. ainakin omasta kokemuksesta.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Ishvan

#1569
Lainaus käyttäjältä: tet - 29.08.12 - klo:10:01
Saattaapi olla. Toisaalta jos kaikilla olisi sama politiikka, niin kaksilitraisista revittäisiin vieläkin se huimat 100 hp tehoa ja kaikilla olisi nelivaihteinen manuaaliaski. ;D Edelläkävijöitäkin tarvitaan.

Mielestäni kaksilitraisista saadaan ja on saatu iät ja ajat vaparinakin se 200hp:tä ja ylikin vieläpä varsin hienojen sitkeys/käyttäytymisominaisuuksien kera ( ei tosin VAG leirissä ). Esim. Hondan pääjohtajakin taisi sanoa, että niin kauan ei turboa tarvita, kun virtauspuolella on parannettavaa. Tämä on mielestäni edelläkävijyyttä, eikä turbon pulttaaminen koneeseen.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 29.08.12 - klo:10:52
Mielestäni kaksilitraisista saadaan ja on saatu iät ja ajat vaparinakin se 200hp:tä ja ylikin vieläpä varsin hienojen sitkeys/käyttäytymisominaisuuksien kera ( ei tosin VAG leirissä ). Esim. Hondan pääjohtajakin taisi sanoa, että niin kauan ei turboa tarvita, kun virtauspuolella on parannettavaa. Tämä on mielestäni edelläkävijyyttä, eikä turbon pulttaaminen koneeseen.

Volvo 164 on paras Volvo, meillä oli aikoinaan sellainen, Mersut ja Bemarit sen jälkeen ei tuntuneet miltään. Nykyautoista Vaggineitten turbot on must!
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Erkka

VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Jussi101

Pahoittelut, jos tuo V40 "koeajo/fiilisraporttini" aiheutti Peevelille ja muillekin vastareaktion. Toki samanlaisiakin ajatuksia tuli esiin joltain.

Tuo viiden minuutin koeajopituus kohdallani johtui siitä, että perhe (vaimo ja 7v&4v pojat) oli kyydissä ja takapenkiltä alkoi kuulumaan jo valitusta. Olimme päähänpistosta pysähtyneet pidemmän reissun kesken koeajamaan vieraassa kaupungissa V40:n.

Tästä päästään sujuvasti siihen, että itselleni riittää edellisestäkin huolimatta aika lyhyet koeajolenkit. Siihen tulee jotenkin rutiini, että kokeilee ajaen tietyt jutut ja käy autosta läpi paikallaan ollessa myös tietyt asiat läpi. Ei siinä sen kummempaa.

Ja tästä voi päätellä hieman sitäkin, että mulla tulee koeajettua lähes kaikki autouutuudet, joihin järjellisesti nykyisen auton voisi vaihtaa siten, että myyjä uskoo minun olevan ostamassa, eikä vain koeajamassa kallista saavuttamattomissa olevaa autoa. Tästä taas on kehittynyt tarve minimoida ajankäyttö auton ominaisuuksien ja omalle kohdalle sopivuuden selvittämiseksi. Myös autonostajan puhetaidot ovat ehkä hieman kehittyneet siten, että eivät ihan renkaanpotkijaksi luule.

Koeajopuuhat on mielestäni turhan paljon aikaa vievää puuhaa, kun pitää myyjän kanssa seurustella ensin ja jälkeen koeajon. Myyjät on ohjeistettu monesti selvittämään asiakkaan tilanne ja tarve ennen koeajoa, ja sen jälkeen siirtymään vaiheeseen, jossa asiakkaalle tehdään suora tai vaihtotarjous koeajettuun autoon sekä sen jälkeen jopa siirtymään kaupansaamiskeskusteluun. Siinä menee helposti puoli tai jopa kokonainen tuntikin turhaan seurusteluun ja koeajoon varsinkin, jos auto ei kiinnosta.

Tuossa aikaisemmin joku kertoi, että on joutunut myyjän kanssa vastakkain, kun on kertonut rehellisen mielipiteen autosta koeajon jälkeen ja erityisesti kuvannut sen puutteita. Itse en koskaan sorru tuohon kun tiedän, että myyjät ottavat kuitenkin nokkiinsa. Kiitän vain kohteliaasti koeajosta ja jos sain vaihtotarjouksen, niin kerron harkitsevani tätä ja paria muuta vaihtoehtoa. Mitä sitä turhaa riidellä myyjän kanssa autosta ja sen ominaisuuksista. Molemmille jää parempi mieli ja itsekin voi hyvillä mielin palata autoliikkeeseen joskus myöhemmin kun autonvaihto on oikeasti mielessä tai haluan taas koeajaa uuden automallin. Ja sitä autohan ei tartte ostaa, jos niitä puutteita tulee esiin koeajolla.

Mutta mutta, Volvo-asiaan takaisin. Kyllä tuo V40 olisi kohdallani aikaisemmasta raportistani huolimatta ykkösvaihtoehto luokassaan, jos tuon kokoista autoa olisin hakemassa. 1-sarjan osalta en pitänyt ollenkaan sen kojelaudasta, se on täynnä kaikenlaista "nippelikulmaa" kun on haettu uutta ja ennaltanäkemätöntä muotoilua uuteen malliin (sama vika muuten uudessa 3-sarjan kojalaudassa). A-sarja on jotenkin ahdistava myös, ohjaamo näyttää olevan samanlainen kuin B-sarjassa, joka on jo tyypitetty. Uudessa A3:ssa taitaa olla se iänikuinen VAG-rengasääniongelma, toivottavasti saadaan siitäkin raporttia nopeasti arenalle.


Quality

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Peeveli

Ensi viikolla ílmestyvässä Tuulilasissa on V40 vastaan kilpailijansa. Veikkaan viimeistä sijaa. Katsotaan olenko väärässä...

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Jussi101 - 29.08.12 - klo:18:51
â€" â€" 1-sarjan osalta en pitänyt ollenkaan sen kojelaudasta, se on täynnä kaikenlaista "nippelikulmaa" kun on haettu uutta ja ennaltanäkemätöntä muotoilua uuteen malliin (sama vika muuten uudessa 3-sarjan kojalaudassa). A-sarja on jotenkin ahdistava myös, ohjaamo näyttää olevan samanlainen kuin B-sarjassa, joka on jo tyypitetty. â€" â€"

Sarjat ja sarjat... Alan miehille lienee selvää, mistä sarjoista puhutaan, mutta varsinkin satunnaisia lukijoita palvelisi, jos mainittaisiin myös merkit, joiden malleista on kyse. Toivoo allekirjoittanut. :)
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 30.08.12 - klo:13:06
Sarjat ja sarjat... Alan miehille lienee selvää, mistä sarjoista puhutaan, mutta varsinkin satunnaisia lukijoita palvelisi, jos mainittaisiin myös merkit, joiden malleista on kyse. Toivoo allekirjoittanut. :)

BMW:llä 'sarjalaiset' ovat numeroilla alkavia, kuin taas Mersulla kirjaimilla :)
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Filixon

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 30.08.12 - klo:13:38
BMW:llä 'sarjalaiset' ovat numeroilla alkavia, kuin taas Mersulla kirjaimilla :)

Kiitos! Noin arvelin (ja tiesin) minäkin, mutta viestinnän selvyyden vuoksi nuo pienet lisäykset (BMV, bemari, Mersu, MB yms.) olisivat suotavia.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 30.08.12 - klo:13:06
Sarjat ja sarjat... Alan miehille lienee selvää, mistä sarjoista puhutaan, mutta varsinkin satunnaisia lukijoita palvelisi, jos mainittaisiin myös merkit, joiden malleista on kyse. Toivoo allekirjoittanut. :)

Alan miehet käyttävät mallikoodeja, kuten F10 tai S212.  ;)


Filixon

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 30.08.12 - klo:14:22
Alan miehet käyttävät mallikoodeja, kuten F10 tai S212.  ;)

Niinpä, ja asiayhteydestä sitten selviää, onko F10 vaikkapa Bemari tai Ferrari.  :D
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 30.08.12 - klo:12:01
Ensi viikolla ílmestyvässä Tuulilasissa on V40 vastaan kilpailijansa. Veikkaan viimeistä sijaa. Katsotaan olenko väärässä...

Tuulilasissa kyllä sanottiin, että kyseessä on testi, ei vertailu. Eli ihan puhtaasti V40:stä kirjoittavat. Kompaktien premium autojen vertailu on kyllä takuulla tulossa, koska MB A-sarja, Audi A3, BMW 1-sarja ja Volle ovat kaikki huippu-uutuuksia, mutta tuskin ennenkuin A3:kin saadaan vertailuun viisiovinen versio.

vkjoki

#1581
Siis V40:n koeajo julkaistaan ensi viikolla Tuulilasissa ja seuraavalla viikolla TM:ssä. Odotan mielenkiinnolla! Ammattilaisten arviot ovat erityisen kiinnostavia siksi, että heillä on paljon vertailukohtia ja kokemusta havaintojen tekemisestä. Tämä koskee erityisesti sellaisia asioita kuin alusta, jousitus, ohjaus, moottorin reagointi ja tilat. Fiilisten ja istuinten arvioinnissa taas jokainen luottakoon itseensä sanoo Tuulilasi tai TM mitä tahansa.

Lukaisin tuossa pintapuoliset esittelyt V40:stä TM:stä, AutoBildistä ja Helsingin Sanomista. Tyytyväisiä olivat muotoiluun, sisätilojen laatuvaikutelmaan, ohjaukseen ja erityisesti jousitukseen sekä asvaltilla että nimismiehen kiharoissa. Mutta odotellaan kunnon testiselostuksia.

Kävin kokeilemassa V40:tä. Itsellä taustalla 3 x 30 000 km kolmikolla vm. 2010 VW Golf 1.8 TSI 118 kW, vm. 2011 Volvo S60 D3 120 kW, vm. 2012 Ford Focus 2.0 TDCi 120 kW. Tässä muutama kommentti uudesta V40:stä:

Ulkomuoto: moitteeton, pirteä, sporttinen, kompakti.
Kojelauta: selkeä, toimiva, varsin yksinkertainen, jopa vaatimaton (ei S60:n arvokkuutta).
Sisätilavaikutelma: hieman ahdas.
Tavaratila: pienehkö.
Moottorivalikoima: hyvä.
Varustelu: erinomainen.
Yleinen laatuvaikutelma: hyvä.
Sopivuus omaan käyttöön: hyvä.

Taidan pyytää muutaman tarjouksen.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vakio

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 30.08.12 - klo:17:31
Niinpä, ja asiayhteydestä sitten selviää, onko F10 vaikkapa Bemari tai Ferrari.  :D

Tai jopa otsikon mukaisesti Volvo  :D
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 4x4 Ambition -12
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09

Ex VAG: VW Passat Variant Highline 1.9 TDI 4MOTION -05

Taky

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 30.08.12 - klo:20:57
Ulkomuoto: moitteeton, pirteä, sporttinen, kompakti.
Kojelauta: selkeä, toimiva, varsin yksinkertainen, jopa vaatimaton (ei S60:n arvokkuutta).

Maku asioita nuo joka suhteessa, mutta mitä enemmän v40:stä katselee niin erikoista, yleensä on toisinpäin, sitä tylsemmältä se alkaa näyttää niin ulkoa kuin varsinkin sisältä, eikä live havaitokaan sitä poistanut - päinvastoin jälleen.

Se fiilis mikä alku kuvista ja myöhemminkin tuli on kadonnut ja kääntänyt mielenkiinnon muualle.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: vakio - 30.08.12 - klo:21:02
Tai jopa otsikon mukaisesti Volvo  :D

Aivan, onhan Volvollakin F10:


tet

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 30.08.12 - klo:22:33
Aivan, onhan Volvollakin F10:

Juu ja näkyy olevan varusteena oikein Intercoolerkin, toisin kuin henkilöautoissa vaikka monen suusta kuulee väitteen että muka olisi. ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Taky - 30.08.12 - klo:22:27
Maku asioita nuo joka suhteessa, mutta mitä enemmän v40:stä katselee niin erikoista, yleensä on toisinpäin, sitä tylsemmältä se alkaa näyttää niin ulkoa kuin varsinkin sisältä, eikä live havaitokaan sitä poistanut - päinvastoin jälleen.

Se fiilis mikä alku kuvista ja myöhemminkin tuli on kadonnut ja kääntänyt mielenkiinnon muualle.

V40:stä en tiedä mitään, mutta kun uusi 60S-sarja julkistettiin, niin auto näytti erittäin hyvältä ja kiinnostavalta. Tuli mieleen että tuossa on parhaimman näköinen Volvo kautta aikojen. Ei se vieläkään huonolta näytä, mutta hetkessä on kuitenkin kulunut innostus auton muotoiluun. Aiemmat V70-sarjalaisetkin näyttää minun silmissä paremmilta. Nää on tietenkin taas näitä makuasioita. Pitää odotella rauhassa että uudet 40-sarjalaiset rantautuu liikenteeseen.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Quality

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 31.08.12 - klo:12:03
V40:stä en tiedä mitään, mutta kun uusi 60S-sarja julkistettiin, niin auto näytti erittäin hyvältä ja kiinnostavalta. Tuli mieleen että tuossa on parhaimman näköinen Volvo kautta aikojen. Ei se vieläkään huonolta näytä, mutta hetkessä on kuitenkin kulunut innostus auton muotoiluun. Aiemmat V70-sarjalaisetkin näyttää minun silmissä paremmilta. Nää on tietenkin taas näitä makuasioita. Pitää odotella rauhassa että uudet 40-sarjalaiset rantautuu liikenteeseen.

Volvolla on tällä hetkellä selkeästi kaksi muotoilulinjaa, eikä ole epäilystäkään, kumpi edustaa uutta ja kumpi perinteistä linjaa:


  • V70, XC70, XC90, V50
  • C30, S40, V40, S60, V60, XC60

Itse tunnustaudun konservatiiviksi, mutta ajan uuden muotoilun versiolla ;). Toivottavasti joku tykkää siitä vielä sitten, kun se minulta joutaa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Peeveli

Taitaa Volvon olemassaolo ollakin edelleen uhattuna?

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/geelyn+volvo+joutuu+vahentamaan+vakea/201208249971

Käyköhän Vollen ostavalle "saabismit" eli luu jää käteen? Suomeksi sanottuna siis että valmistus lakkaakin ja jälleenmyyntiarvoa ei oikeastaan ole enää?

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 31.08.12 - klo:14:14
Taitaa Volvon olemassaolo ollakin edelleen uhattuna?

Kuten myös Ooppelin ja ties minkä muunkin merkin.

Totuus kuitenkin lienee, että Geely-Volvolla on pian näytön paikka. Vuonna 2007 esitelty S80 ja sen jälkeläiset (V/XC70, S/V/XC 60) ovat vähintään elinkaarensa puolivälissä. Parin vuoden kuluttua pitäisi olla iskeä pöytään täysin uusi S80 ja se tapahtuu ilmeisesti ilman Fordin tukea. Toki on mahdollista, että pian ilmoitetaan syvälle menevästä yhteistyöstä jonkun jättiläisen kanssa, mutta jos Geely aikoo pärjätä yksin, niin onhan siinä kunnianhimoa. Volvo on kuitenkin maailman mittakaavassa pieni valmistaja.

Toinen vaihtoehto on hidas hiipuminen eli uutta S80:stä ei saada aikaan vielä vuosiin. Kauppa kyllä käy 3. ja 4. faceliftillä, mutta ruumiin haju tarttuu aivan kuten Saabiinkin. XC90 on hyvä esimerkki eli kun Fordin kanssa vedettiin piuhat irti, ei Geelyllä ole ollut haluja tai paukkuja sen uudistamiseen.

Onko XC90:n tie koko Volvo-malliston tie? Mahdollisesti..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy