Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

clima

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 09.06.12 - klo:14:24
Toisaalta mä ymmärrän Peevelin valinnat, kun Volvosta lasketaan kuitenkin vaihtohyvitys ensi tammikuussa ja siinä hinnassa ei ksenoneita huomioida millään muotoa. Parempi siis minimoida taloudelliset vahingot jo tässä vaiheessa.

Totta tuokin.  ;D

jni

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 09.06.12 - klo:14:24
Oletko Peeveli muuten ikinä uskaltanut laskea, paljonko olet menettänyt arvonalenemina viimeisen neljän vuoden aikana?

Taitaa Peeveli olla meistä kaikista vähiten menettänyt? Mitä aikaisemmin vaihtaa auton, niin vähemmän ehtii arvo aleta. Näinhän se menee...
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: jni - 09.06.12 - klo:16:16
Taitaa Peeveli olla meistä kaikista vähiten menettänyt? Mitä aikaisemmin vaihtaa auton, niin vähemmän ehtii arvo aleta. Näinhän se menee...
Ei taida ihan mennä.
Olen muutaman kerran tarjonnut uudehkoa autoa vaihdossa toiseen merkkiin,hyvitystarjous on ollut samaa luokkaa mitä olen saanut autosta 2-3vuotta vanhana vaihdossa uuteen.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: jni - 09.06.12 - klo:16:16

:D :D

Heh, eihän se toki niinkään ole. Aina näissä raudoissa menettää uutena ostettaessa rahaa. Mutta, melkoisen hyvin olen autoista saanut, hyvä pikkutarkka auton pito ja harkitut varusteet ovat varmaan sitten auttaneet. Ja olen tinkimisessä wanhan koulukunnan edustaja eli pidän siitä autokaupassa. Ja kaupat ovat syntyneet useimmiten juuri sellaisten myyjien kanssa, jotka eivät pane tinkaamiskulttuuria pahakseen. Mutta, rahaa toki on palanut. En kuitenkaan itke sitä. Filosofiani on se, että lapsettomana en valtiolle jätä latiakaan ja hautaan en saa enkä halua rahaa mukaan. Elän täällä vain kerran ja koska olen parantumaton autoihminen, "sijoitan" niihin. En käy usein kalliissa ravinteleissa syömässä, en istu kaljakuppilassa aamusta iltaan, en shoppaile tarpeettomasti muuta roinaa mitä en tarvitse. En harrasta erityisen kalliita harrastuksia. Kallein muu harrastus lienee kotimaan automatkojen lisäksi ulkomailla reissuaminen kerran pari vuodessa ja siitäkin voin jatkossa tinkiä vaikkapa lentomatkustamisen osalta, vaikkapa ilmastosyistä. Totta kai monet työkaverini tai jopa vanhempani pitävät autonvaihtojani tärähtäneen hommana mutta olen mieluummin tärähtänyt kuin alistuisin muiden mielipiteeseen siitä miten minun tulisi elää.

BTW: tämä meni jo ohi aiheen eli Volvo-merkin ja aiheesta voinee jatkaa vaikkapa autonvaihtopohdiskelua-palstalla jos joku haluaa.  

MasTurbo

On kyllä peeveliltä hyvin kirjoitettu halustaan. Pitkältä noin se menee itseltäkin paitsi että jälkikasvua löytyy v1 ja v2.
Mitään täältä ei saa mukaansa. Tai kaivasko ne hautuumaalla octavian mentävän kuopan?
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Tos®

Se on nyt lähteny viimeiselle matkalleen
Volvo740 - Memories

edit
eka vulvavideo pyynnöstä
http://www.youtube.com/watch?v=nZ-kZc0vlyg
En tiedä sitten toimiiko, juutupe blokkaa
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Quality

Tiukkaa tavaraa loppuun saakka :). Johan se näki, miten paljon rääkkiä se kesti lopputaipaleillaan. - Pistähän, Tos, vielä linkki siihen kesäiseen maalaismaisema-ajeluun, se on ikimuistoinen!

Mitä tulee Volvon tilalle?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Tos®

Kyl tuolla noita romuja piisaa  ::)
Lisäsin linkin edelliseen viestiin.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Markku J

Tuo Tos'in Volvon videokokoelma on tosiaan aivan mahtava ja omaa luokkaansa ollakseen myös viihdyttävä katsella. Toivottavasti nuo videot säilyy jälkipolville, vaikka pääosan esittäjä pääsi lepoon. Ei Volvokaan sentään kaikkea kestä - mutta paljon kesti tässä testissä. Hienoa, Tos !

VWonderman

Olitteknää polttanukki sen? Raasu ei ois näköjään halunnu lähtee millään ku tohon lavan laidalle jäi roikkumaan, alustakin kesti katkeamatta. :P
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Tos®

^veljen nerokas penkkien hävitys...
Itse olisin keksiny jotain nerokkaampaa vielä
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Peeveli

Sain muutettua vielä tehdastilausta ja peli tulee vaalealla verhoilulla (tumma-vaalea jossa ovien yläosat ja kojelaudan yläosa ja ratti tummat, mutta penkit, ovien alaosat ja kojelaudan alaosa vaaleat) eli kangas/T-tech (charcoal/blond koodilla P52G).

Se on sitten siinä, vaikka myyjä vihjaisi että heinäkuussakin voi vielä lisäillä jotain jos tarvitsee...

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 15.06.12 - klo:09:39
Sain muutettua vielä tehdastilausta ja peli tulee vaalealla verhoilulla (tumma-vaalea jossa ovien yläosat ja kojelaudan yläosa ja ratti tummat, mutta penkit, ovien alaosat ja kojelaudan alaosa vaaleat) eli kangas/T-tech.

Se on sitten siinä, vaikka myyjä vihjaisi että heinäkuussakin voi vielä lisäillä jotain jos tarvitsee...
Kävikö koskaan mielessä tuo V50? Sehän olisi kuitenkin tiloiltaan hiukan suurempi. Sitä tässä on itsekkin kuolattu, ja taidampa tänään  sitä jälleen kerran käydä ihailemassa.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 15.06.12 - klo:09:51
Kävikö koskaan mielessä tuo V50? Sehän olisi kuitenkin tiloiltaan hiukan suurempi. Sitä tässä on itsekkin kuolattu, ja taidampa tänään  sitä jälleen kerran käydä ihailemassa.

Ei todellakaan. Tuotannosta poistunutta mallia en huoli uutena ja maksa siitä uuden hintaa. Toki classicina tarjoaa hyvät varusteet mutta olen tunneostaja ja mallin pitää olla tässä tapauksessa noista se uusi.

Antza

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 15.06.12 - klo:09:51
Kävikö koskaan mielessä tuo V50? Sehän olisi kuitenkin tiloiltaan hiukan suurempi.  
Vaikkei kysymystä minulle esitettykään niin vastaan kuitenkin yleisellä tasolla..

V50:ssa on hieman pidempi tavaratila - olisikohan eroa ulkomitan verran eri 20-30cm - tarkkaan en osaa sanoa kun V40:sta olen vain kerran päässyt tutkimaan ja ei ollut mittanauhaa mukana. Toisaalta V40:n kontti on korkeampi - ainakin jos sen ottaa ilman välipohjaa joka V50:ssa tulee väkisinkin. Matkustamon tiloissa ei ole merkittävää eroa.

Suurempi ongelma on mielestäni V50:n ikä mallina. Auto on peräisin vuodelta 2004 ja pientä faceliftia lukuunottamatta oikeastaan samanlainen kuin aikanaan esittelyhetkellä. Autossa ei sinänsä ole mitään vikaa ja kun tässä kevään aikana olen muutamaan otteeseen ajanut Hertzin V50 Classiceilla niin aina on tullut mieleen että siinä on kaikenkaikkiaan hyvä paketti ja erinomainen matka-auto. Mutta vaikea on pitää V50:sta vaihtoehtona V40:lle - voi toki johtua siitäkin että itse on kohta 3 vuotta viiskymppisellä ajellut..  ;)
Skoda

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Antza - 15.06.12 - klo:10:09
Vaikkei kysymystä minulle esitettykään niin vastaan kuitenkin yleisellä tasolla..

V50:ssa on hieman pidempi tavaratila - olisikohan eroa ulkomitan verran eri 20-30cm - tarkkaan en osaa sanoa kun V40:sta olen vain kerran päässyt tutkimaan ja ei ollut mittanauhaa mukana. Toisaalta V40:n kontti on korkeampi - ainakin jos sen ottaa ilman välipohjaa joka V50:ssa tulee väkisinkin. Matkustamon tiloissa ei ole merkittävää eroa.

V40:ssä kontti tosiaan on matalampi jos ottaa sen lisävarusteisena välipohjarakenteena; sen vuoksi itse tilasin sen ilman ylimääräistä välipohjaa jolloin loota on lomareissullekin riittävä. Sen verran kiroiluttaa GTI:nkin perus-Poloja matalampi (15 cm) tavaratila kun sen alla on akku muista poiketen.

jleinonen

Kai nyt uusi V40 on ihan eri laatuluokassa sisätiloiltaan kuin vanha V50? Ainakin itse odotan samaa luokkaa S/V60 kanssa. Vuosi sitten kun kävin volvokaupoilla niin hyppäsin kyllä minuutin istumisen jälkeen pois V50:sta. Sen verran rimpulamuovikauhistus se oli verrattuna isompaansa.

tsiih

Ja kaiken lisäksi se on Ford  :o
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

rossocorsa

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 15.06.12 - klo:22:00
Ja kaiken lisäksi se on Ford  :o

?????????????

Ihan yhtäpaljon se uusi V40 on Ford kuin vanha C30/S40/V50. Tai V70/S80, S60/V60/XC60.  Aidoin Volvo taitaa olla antiikkinen XC90.

Volvon ihan omat uudet mallit tulevat sitten joskus, jos tulevat...

MoFFe

Nonnii... nyt tuli volvolta hieman kilpailua.
Kyllä tuolla vois ajella...

Volvo S60 Polestar â€" 508 hk, 0-100 km/h 3,9 s

http://www.polestar.se/sv/performance/volvo-s60-polestar/
http://www.teknikensvarld.se/2012/06/16/32318/volvo-s60-polestar--508-hk-0-100-kmh-39-s/

pokkus

Siinähän alkaa olemaan jo mukavasti ruutia :) Ulkonäkökin on aikalailla kohdillaan eli hyvältä näyttää. Toivottavasti ei vaan jää konseptiasteelle?

MoFFe

Toivotaan että tulee myyntiin... mutta hinta voi kyllä olla kova.  :)

ekiX

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 16.06.12 - klo:19:16
Toivotaan että tulee myyntiin... mutta hinta voi kyllä olla kova.  :)
Yli 50 ke ja siihen hintaan saa jo 'vaikka mitä'.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: ekiX - 16.06.12 - klo:19:51

Oliko tuo vitsi? :) Varmastihan se yli 50ke on Suomessa, mutta eiköhän se hinta ole lähemmäs 100ke ellei jopa reilusti ylikin.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: ekiX - 16.06.12 - klo:19:51
Varmasti on tuon yli, kun normi S60 T6 awd maksaa Suomessa jo 68 500â,¬  :D

ekiX

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 16.06.12 - klo:19:54
Oliko tuo vitsi? :) Varmastihan se yli 50ke on Suomessa, mutta eiköhän se hinta ole lähemmäs 100ke ellei jopa reilusti ylikin.
Ei ollut. Köyhällistön edustajana on vaan vaikea käsittää suurempia hintoja kuin 50ke.

autofanaatikko

Ilmeisen huonosti on onnistunut dieselin tyhjäkäyntivärinöiden häivytys ainakin pienimmässä Volvossa. Tänään ajelin C30 drivE:llä jolla ajettu vajaat 11.000km:a ja tyhjäkäynnillä huomasin melkoista ravistelua joka tuntui sisustassa ja myöskin tärinänä/värinänä ratin kehällä. Viisisyinteristä en ole ajanut, mutta tuo motti oli tuon asian osalta pettymys.

Peeveli

Koska tehdastilausikkuna oli vielä auki, sai tehtyä yhä uusia muutoksia tilaukseen. Ajattelin että mennään kerralla henkilökohtaiseen konkurssiin ja raapustettiin juhannuksen kunniaksi varustetasoksi sittenkin se Momentum, eli siihen tulee sitten mm. kääntyvät xenonvalot, alumiinilistaa ja -paneelia sisälle, kangas-T-tech-verhoilu, sähköllä sisäänkääntyvät sivupeilit ja sadetunnistin. Koska olisin ottanut Kineticissä erikseen ne led-päivävalot, niin niiden ollessa vakiona Momentumissa, hintaeroa jäi noin 1850 euroa. Alkoi sittenkin vaivaamaan se, että liki 4-kympin auto eikä xenoneja.

Samalla muutin sisustusvärin takaisin tummaksi. En vaan tottunut ajatukseen valkoinen auto + vaalea sisustus. Vaikka vaalea on hieno, alkoi pappamaisuus vaivata tilatun auton olemus huomioiden (vaalea käy edustavaan isoon autoon).

Nyt saa sitten tilausikkuna umpeutua rauhassa. ::)

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.06.12 - klo:10:33
Nyt saa sitten tilausikkuna umpeutua rauhassa. ::)

Niin minäkin luulottelin, kun Poloa aikanaan tilasin. 19 730 euron  ovh hinta pompsahti lopulta 27 200 euroon. Syy moiseen- Tilausikkuna auki.  ;)'

Nyt on tulossa Peevelille peevelin upea kulkine. Mukavaa odotusta...
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.06.12 - klo:10:33
Ajattelin että mennään kerralla henkilökohtaiseen konkurssiin ja raapustettiin juhannuksen kunniaksi varustetasoksi sittenkin se Momentum. Alkoi sittenkin vaivaamaan se, että liki 4-kympin auto eikä xenoneja.

Samalla muutin sisustusvärin takaisin tummaksi. En vaan tottunut ajatukseen valkoinen auto + vaalea sisustus. Vaikka vaalea on hieno, alkoi pappamaisuus vaivata tilatun auton olemus huomioiden (vaalea käy edustavaan isoon autoon).
Itselleni on jäänyt sinusta sellainen kuva, että nuo asiat olisivat jääneet harmittamaan ja auto olisi jo vaihtumassa uuteen ennen varsinaista luovutusta. Tai ainakin olisit miettinyt kaupan purkua. Taisit siis tehdä hyvän päätöksen, joka itse asiassa säästi rahaa. Näin ainakin kannattaa itselleen uskotella.  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy