Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

JoJio

On noissa volvon tehoissa toki eroa. Mut lähinnä edelleen tarkotin sitä, että kyllä pienemmälläkin pärjää. Jos siitä nyt jotkut herneet vetää nenää. Mut jos puhutaan nykypäivän teho/painosuhteesta. Ni varmana tuollakin pärjää, oli sit hyvä tai huonokuski.  ;)

Jeppe

Tervetuloa keskuisteluun, Qrainderi!

Mulla on D3 XC60 2012 summum kilometrejä mitttarissa joku 1700km ja mulle tuntuu riittävän koneessa tehot, niin maantielle kuin kaupunkiinkin, ei ole tien tukkona. Mulla on tosin aina ollut ohituksissa semmoinen ennakoiva ajotapa, eli en ihan heti lähde pieneen rakoseen.

Tuntuu toi vaihteistokin jo mukavammalta kuin alkuun. En tiedä sitten, että onko sekin ns "oppiva" automaattilaatikko niin kuin  VAG:ineissa myyjät kertoivat olevan. Mutta kuitenkin se alussa tuntunut pieni nykäisy 1>2 vaitaessa on tasoittunut.

Kulutus on ollut näillä kilometreillä paraimmillaan noin 300km keskikulutuksena ajotietokoneen mukaan 7,1l/100km. Mutta jos on enemmän kaupunkiajoa ja joutuu pysähtelemään ja kiihdyttelemään, niin kulutus nousee äkkiä 8l tuntumaan. Eli ajotapa vaikuttaa tosi paljon kulutukseen.

Kokonaisuudessaan olen ollut tosi tyytyväinen tähän ajokiin.

VAG!

LainaaKuinka idiootti ihmisen pitää oikeesti olla? ... Sori ot, mut hieman naurattaa ainakin täällä päin nuo kysymykset ... Oli vaan niin huvittavan olosto, et pääseekö rekan ohite.

JoJiolla on historiansa tässä toisten haukkumisessa, mutta kun se kohdistuu jonkun ensimmäiseen ja täysin asialliseen postaukseen foorumilla, niin aivan naurettavaa puuhaa se on.

Ehkä JoJio ei todellakaan ymmärrä sitä, että on ohi pääsemistä ja helppoa ohittamista. Kaksi täysin eri asiaa. Kun kerran on päässyt helpon ohittamisen makuun, niin ei enää kaipaile sitä "ohi pääsemistä".

Tässä vielä kerran se kysymys, mistä JoJio alkoi aukomaan päätänsä:
LainaaOnko helppo ohittaa rekkoja jne.

JoJiolla pitäisi olla äidinkielen tunnit vielä sen verran hyvin muistissa, että pitäisi ymmärtää, että tuossa ei kysytä, että pääseekö kyseisellä myllyllä rekoista ohi, vaan kuinka helposti niistä pääsee ohi.

eGetin

Jonkinasteinen kateus sieltä taitaa paistaa alta, ei sitä välttämättä aina ymmärrä että joku haluaa panostaa siihen ettei tarvitse aina hampaat irvessä ohitella... Tähän viittaisi myös tuo kulutuksesta utelemisen "naurettavuus".

Qrainderi

Kiitokset Jeppelle ja Qualitylle omien kokemusten jakamisesta ja eGetinille ja Kukkaselle vieraanvaraisuudesta.

Tosiaan omilla olen ostamassa eli liisaria ei ole tulossa. Huomenna olen menossa tuota D3-moottorista R-Design versiota koeajamaan, joten huomenna sitten siitä kokemuksia ja myöhemmin pitää mennä vielä se järeämpi moottori kokeilemaan.

Olen tietysti tuon Qualityn oman otsikon myös kahlannut läpi ja hieman saman ongelman kanssa pähkäilen eli Summum vai R-Design. Muutama hyvä Momentum-tason kappalekkin on tullut vastaan missä on sitten lisävarusteltu kunnolla(Navia jne.)

ps: Nuo R-Designin Musta/Beige nahkapenkit on kyllä älyttömän tyylikkäät!
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Quality


Näyttäisi Jepen D3 menevän vähemmällä kuin oma D5. Muuten aika identtiset, ainakin kulutuksen kannalta. Jeppe kertoo keskikulutukseksi 7,1 / 1700 km, kun minulla on mennyt keskim. 8,2 / 900 km. Vaikka lukema pieneneekin koko ajan, en usko litran pudotukseen 800 km:n matkalla.

Oma ajo on selkeästi moottoritiepainotteista, ehkä 80 / 20, joten nopeudet ovat yleensä 100+. Näillä lumipöpperökeleillä ajetaan rauhallisemmin, mutta eipä se eteneminen kovin kevyttä ole.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

routasydän

Täytyy sen verran kommentoida kun molemmat moottorivaihtoehdot tuli kokeiltua, että itse päädyin tuohon tehokkaampaan myllyyn. D3 tuntui riittävältä, mutta voiman tunnetta siinä ei ollut laisinkaan. Auto kiihtyi jokseenkin tasaisesti sinne 120-140kmh asti, mutta semmoinen viimeinen potku siitä puuttui. Eli varmasti riittävän tehokas kyllä, mutta ei itselle millään tavalla nautinnollinen, ja noissa rekkojen ohituksissa ei samalla tavalla nopea kuin tuo D5. Kiihdyttäessä jää vähän semmoinen odottamisen maku, kun nopeuden muutoksen huomaa vaan mittarista. Mutta tosiaan riippu täysin ihmisestä. Jos hakee hieman urheilullisempaa fiilistä ja nauttii ripeistä ohituksista niin tuo tehokkaampi mylly lienee hyvä investointi.

Romeo

Komppaan tässä konemietinnässä Routasydäntä ja Qualityä, siispä D5 XC60 meni tilaukseen vaikka D3 oli ihan ajettava sekin. Jotenkin vain D5 teki vaikutuksen.

Qrainderi:n kommenttiin R design sisustasta; itse aloin viime hetkellä mamoilemaan ja päädyin yksiväriseen, tuumasin että on sittenkin tasapainoisempi kokonaisuus, mutta kukin tyylillään.

P.S. Jännäksi käy, auton status on jo "linjalla"

Qrainderi

Tarkoitan siis tätä versiota sisätiloista mikä tässäkin autossa on: http://www.nettiauto.com/volvo/xc60/4533599

D3:sta siis kävin testaamassa tänään ja ihan hyvät kyydit sillä kyllä sai. Ehkä kuitenkin D5:n myös itse kallistun, koska hintaero ei ole tosiaan iso ja tykkään kyllä hieman reippaammasta kyydistä jos siihen on mahdollisuus.

Tuota Qualityn otsikkoa, kun luin niin kerroit, että ne r-design "muovit" maksavat 500â,¬ kipale eli periaatteessa niitä voisi lisäillä jälkikäteen summum-versioon? En tiedä näyttäisikö sitten tyhmältä jos ottaisi pelkästään sen takadiffuusorin.

VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Quality

LainaaTuota Qualityn otsikkoa, kun luin niin kerroit, että ne r-design "muovit" maksavat 500â,¬ kipale eli periaatteessa niitä voisi lisäillä jälkikäteen summum-versioon? En tiedä näyttäisikö sitten tyhmältä jos ottaisi pelkästään sen takadiffuusorin.

Ne eivät tarkkaan ottaen ole samat kuin R-designissä, vaan ovat aivan erilliset. Ne saa käsittääkseni mihin tahansa XC60n varustetasoon. Oma mielipiteeni on, että voi hyvin laittaa joko eteen tai taakse tai molempiin. Jotenkin ymmärrän, ettei R-designin kilkkeitä haluta irrallisina muihin varustetasoihin.

Tässä hinnat 1.9.2011:

Etupuskurinsuoja Bumper bar, metalli hopea  491 â,¬
Skid plate taakse, metalli hopea   495 â,¬

Lisäksi on saatavana astinlauta Running board teräs/alumiini  1 094 â,¬
sekä Kynnyskoriste Side Scuff Plate XC logolla, metalli hopea  730 â,¬
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Tuksuu

http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI

Tuolta löytyy Volvoihin kaikkea kivaa.. Osassa jopa asennusohjeet.

MoFFe

Onko mitään nettisaittia jossa myydään volvo osia? Just noita lisävarustuksia esimerkiksi...
Ebaystä löytyy nyt jotain aina, tietenkin.

tdi_tdo

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 27.01.12 - klo:08:19
Onko mitään nettisaittia jossa myydään volvo osia? Just noita lisävarustuksia esimerkiksi...
Ebaystä löytyy nyt jotain aina, tietenkin.

Täältä tilasin itse ja ihan ok tuli perille:

http://www.partsforvolvosonline.com/
-09 V70 2.4DA

MoFFe

Muuten hyvä mutta ei löydy osia uusiin volvoihin.
Löysin Ruotsista tälläisen
http://shop.bildeve.se

tdi_tdo

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 27.01.12 - klo:09:07
Muuten hyvä mutta ei löydy osia uusiin volvoihin.

Katos prkl. Jännä että uuteen S80:een noilla on osia, mikähän tässäkin on takana? Tai sitten eivät ole vain päivittäneet nettisivuja (on ollut kiire ja onhan 3-4 vuotta ihan liian vähän aikaa päivittää inventaario ;)
-09 V70 2.4DA

Karvis

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 27.01.12 - klo:08:19
Onko mitään nettisaittia jossa myydään volvo osia? Just noita lisävarustuksia esimerkiksi...
Ebaystä löytyy nyt jotain aina, tietenkin.


Slamitilta löytyy jotain, http://www.slamit.net/category/1522/korinosat
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tuRboman

Onko täällä ketään XC90:n kuskia? Kiinnostaa tuo(kin) auto nykyään. Sen verran ajetaan kärry perässä ja usein hieman huonommilla teillä, pääosin pohjoisessa. Iso SUV ois siihen tarkoitukseen aika makea.
"All 4 The Driver"

Quality

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 30.01.12 - klo:16:55
Onko täällä ketään XC90:n kuskia? Kiinnostaa tuo(kin) auto nykyään. Sen verran ajetaan kärry perässä ja usein hieman huonommilla teillä, pääosin pohjoisessa. Iso SUV ois siihen tarkoitukseen aika makea.
Kysäisepä tuolta: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php
Voit jopa saada vastauksia ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Jeppe

Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.01.12 - klo:21:46
Näyttäisi Jepen D3 menevän vähemmällä kuin oma D5. Muuten aika identtiset, ainakin kulutuksen kannalta. Jeppe kertoo keskikulutukseksi 7,1 / 1700 km, kun minulla on mennyt keskim. 8,2 / 900 km. Vaikka lukema pieneneekin koko ajan, en usko litran pudotukseen 800 km:n matkalla.

Oma ajo on selkeästi moottoritiepainotteista, ehkä 80 / 20, joten nopeudet ovat yleensä 100+. Näillä lumipöpperökeleillä ajetaan rauhallisemmin, mutta eipä se eteneminen kovin kevyttä ole.

Ilmaisin asian ehkä hivenen epäselvästi, mutta mulla on nyt mittarissa n.1800km ja katsoin juuri excelin tankausseurannasta, että keskikulutus on 7,8l/100km. Mutta parhaimmillaan olen päässyt ajotietokoneen mukaan noin 300km ajon 7,1l keskikulutuksella.

Mä aina välillä nollaan tuon ajotietokoneen muistit, niin en tiedä mitä se näyttäisi koko keskikulutukseksi.

Näillä parin kymmenen pakkasilla tuntuu autossa lämmintä piisaavan ja tuntuu ihan hyvältä talviautoiluun sopivalta autolta.

Skula

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 30.01.12 - klo:16:55
Onko täällä ketään XC90:n kuskia? Kiinnostaa tuo(kin) auto nykyään. Sen verran ajetaan kärry perässä ja usein hieman huonommilla teillä, pääosin pohjoisessa. Iso SUV ois siihen tarkoitukseen aika makea.

Jäsen Q8 omistanee vielä XC90:n, on menossa muistaakseni vaihtoon kylläkin uuteen Passattiin, en ymmärrä homman mielekkyttä mutta mutta  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Karvis

Tämän päivän lehdessä paikallinen Volvo edustaja mainosti että XC60:ssä on Driver Support vakiovarusteena, eikös tämä ollut vielä ihan vasta kallis lisävaruste?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Jeppe

Onkohan niillä joku tietty erä niitä autoja? Justiinsa katoin XC60 hinnastosta joka on päivätty 3.12.2011 ja siinä ei ollut mainintaa Driver Supportista vakiovarusteissa, City Safety järjestelmä on vakiona.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 31.01.12 - klo:11:29
Tämän päivän lehdessä paikallinen Volvo edustaja mainosti että XC60:ssä on Driver Support vakiovarusteena, eikös tämä ollut vielä ihan vasta kallis lisävaruste?

Koko Driver Support -paketti, johon kuului ainakin mukautuva vakionop.säädin, kaistavahti, etäisyystutka ja mitähän vielä, maksoi (maksaa) n. 2500 â,¬, eikä noita kilkkeitä saa erikseen tilattua. Ehkä ovat pistäneet tonnin lisää hintaa ja ympänneet paketin mukaan. Eikä tietääkseni ole edes fl:stä huhuja liikkeellä, että myisivät pois vanhentuvaa mallia?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Jeppe - 31.01.12 - klo:12:09
Onkohan niillä joku tietty erä niitä autoja? Justiinsa katoin XC60 hinnastosta joka on päivätty 3.12.2011 ja siinä ei ollut mainintaa Driver Supportista vakiovarusteissa, City Safety järjestelmä on vakiona.

Eilen ainakin turkulaisessa Volvo-kaupassa kehuttiin meneillään olevan kampanjan, jossa Driver Support oli vakiona jonhonkin erään autoja. Koski vain autoja, joiden toimitus on 1.4. jälkeen eli halutaan vissiinkin saada kauppa käymään uusillakin veroilla.

Romeo

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 31.01.12 - klo:11:29
Tämän päivän lehdessä paikallinen Volvo edustaja mainosti että XC60:ssä on Driver Support vakiovarusteena, eikös tämä ollut vielä ihan vasta kallis lisävaruste?

Ei jukoliste - just kun hammasta purren ruksin sen täyteen hintaan!

Quality

Lainaus käyttäjältä: Romeo - 31.01.12 - klo:21:40
Ei jukoliste - just kun hammasta purren ruksin sen täyteen hintaan!

Ã,,lähän huoli - jos kyse on uuden autoveron alaisista tilauksista, niin ei sinulle takkiin ole tullut kumminkaan, päinvastoin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Romeo

Niin tai eihän semmoista autokauppaa olekaan ettei takkiin tulisi...  :D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Romeo - 04.02.12 - klo:12:07
Niin tai eihän semmoista autokauppaa olekaan ettei takkiin tulisi...  :D

Paitsi skrikolla ;)

Sande

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.02.12 - klo:12:08
Paitsi skrikolla ;)


Ja sillä on sitä paitsi puoli ilmaiset vakuutukset....
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

JeanC

Volvosta termari pa*kana, on aika vi*un lämmin talviauto  :P. Flektin johdot irti, keula tukkoon ja webasto hönkii kokoaika  :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy