Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

tsiih

Volvossa olettanen olevan nykyjäänkin käsijarrukengät, eivät ole niin herkät jäätymään kun eivät juurikaan kastu.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Romeo

Nyky-tomaatillani pysäköin oletuksena aina vaihteiston P-asennolla ellei ole mäkeä. Mäessä tosiaan ensin kässäri päälle ja sitten vasta laatikko P:lle. Vielä ei ole jarrujen ryytymistä tapahtunut.

Oma XC60 odotteluni tuntuu venyvän alkuperäisestä aikataulusta. Auton valmistusajankohdaksi on tehdas vahvistanut viikon 4 eli toimitus menee helmi-maaliskuun vaihteeseen. Pitkää on odottavan aika  ::)

Sillä aikaa onkin jo hyvä haaveilla auton tuunausta; tuon uuden hybridin LED valot toisivat vihdoin käyttöä noille XC60:n toimettomille sumarien aukoille: http://www.automerkit.fi/uploads/pics/Volvo_XC60_plugin_hybrid_1.jpg


Quality

Pistetäänpä tänne pieni kysely sivuston Volvoista, siis nykyisistä ja tulevista, kun en tahdo millään pysyä perässä :). Eikä ihan pelkkä äänestys nyt riitä.

Merkkaa siis Volvosi malli ja sen verran muita tietoja kuin itse katsot tarpeelliseksi. Vuosimallin olisi kuitenkin hyvä olla näkyvissä, samoin moottori- ja vaihteistoversioiden. Ja jos auto on vasta tilauksessa, sekin tieto kannattaa kertoa.

Tässä oma tilanteeni:

Tulossa (luovutus todennäk. 13.1.) XC-60 D5 AWD Ocean Race autom. (täyd. Summum-varusteilla)
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

 ..... ei tunnu  pysyvän iso-Q enää millään housuissaan ....... hypetystä hypetyksen perään.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

vincent

Quality,
tällainen tuli tuossa viime vuoden lokakuussa rekisteröityä.

V70 D3 Summum Geartronic, MY12 ( start/stop-tekniikalla )
Metalliväri : Biarritz Blue
Tekniikka 1-paketti : PCC henkilökohtainen autokommunikaattori, Audio High Performance Multimedia 7” värinäytöllä, DVD/CD-soitin, MP3, 8 kaiutinta, 4x40W vahvistin, USB portti, bluetooth järjestelmä
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Tuksuu

#515
Lainaus käyttäjältä: Quality - 09.01.12 - klo:20:56
Pistetäänpä tänne pieni kysely sivuston Volvoista.

Täällä käytössä V60 D5 AWD summum aut. -11
Varusteina löytyy mm: Driver support paketti, Audio high performance multimedia, Peruutuskamera ja Tutkat eteen ja taakse, webaston kello+kaukosäädin, Irrotettava vetokoukku.

Renkaatkin on. Kesällä 17" vanne. Talvella 16" Kitkarenkaat.

JeanC

V70 2.4D tomaatti Summum (D5) vm09
Kuminpolttoon tarkoitettu, 420nm etugumeille on hieman liikaa
Isännän menopeli siis kyseessä, muutaman tkm itse tuolla vuodessa rullaan.

Germera


Quality,

Aikoinaan A6:n ja Tiguanin jälkeen tuli tällainen alle.
V70 2,4D(175hv versio) Geartronic Momentum Business,
Varusteita busineksen päälle vielä Nahkat, navigointi, Blis, lämmittimen kello, jne...
Tällä ajettu nyt kahdessa vuodessa 60 t ja vielä vuosi leasingia jäljellä.

Tulet tottumaan VAG leirin jälkeen Volvoon vaivattomasti sillä tuo sinulle tuleva XC 60 on kadehdittavan loistava peli...
Noihin kelvottomiin resoluutioihin tottuu, mutta ne ovat kyllä oikeasti menneestä maailmasta. Moottorin tyhjäkäynti ääntä tulet todennäköisesti ihmettelemään - se on karu, mutta ajossa sitä ei sitten huomaakaan enää.

Volvossa ja sen nappuloiden logiikassa minua ärsyttää lasinpyyhkijöiden viiksi. Sen toiminta on tasan päinvastainen VAG ajattalun kanssa. Ja kun meillä on edelleen se Golf VI toisena autona niin aina olen sekaisin niiden viiksien kanssa.

Malta vielä pari yötä....
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Germera - 09.01.12 - klo:21:43
Moottorin tyhjäkäynti ääntä tulet todennäköisesti ihmettelemään - se on karu, mutta ajossa sitä ei sitten huomaakaan enää.
Itsestäni tuo 5 pyttyisen käyntiääni, kiihdytyksineen on kuin musiikkia korville. Siis onhan se karu, mutta mahtava omasta mielestä.

Quality


Ok - kiitos tähän mennessä vastanneille. Kuten ounastelinkin, Volvoja löytyy enemmän kuin arvasinkaan. Ja tiedän, että niitä on vielä (tulossa) useita ....

Kyllähän täällä tuntuu seuraa piisaavan jatkossakin ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ishvan

Volvo V60 D5A Summum. Elokuussa rekisteröity, eli 2012 mallivuotta. Drivesupport paketti, Audio high performance multimedia 7" näytöllä + dvd. 18" Sleipner vanteet, vetokoukku, UrbanWood koristeet, tummat takasivulasit, ajastin polttoainelämmittimelle.

Tilauksessa tällä hetkellä Heicon -30mm jouset ja sitten vielä sopivat 19" kesätassut alle  niin eiköhän tuokin ala autolta näyttämään :)

EDIT: Tuo vitosen omaperäinen ääni on mielestäni aivan mahtava.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Antza

Lainaus käyttäjältä: Quality - 09.01.12 - klo:20:56
Pistetäänpä tänne pieni kysely sivuston Volvoista
Reilut pari vuotta ja vajaat 100tkm ollut alla V50 1.6 Drive Summum. Varusteina Tekniikkapaketti 2, lisälämmittimen kello ja kaukosäädin ja pistorasia takaloosterissa  ;)

Tyytyväisyydestä tuotteeseen kertonee se että hiljattain perheen toinen auto (Golf Plus) vaihtui sopivasti sisäänajettuun C30 D2 R-Designiin. Varusteina Tekniikkapaketti 1, lisälämmittimen kello ja kaukosäädin ja pisteenä iin päällä mukiteline keskikonsolissa.

Viiskymppisessä on ilmennyt ensimmäinen vika - ajovaloumpioissa on kosteutta joka ei poistu itsestään. Muuten on ollut mukavia kilometrejä - auto toimii eikä turhia kilise tai kolise. Huoltoväli 20tkm tulee turhan usein vastaan mutta toisaalta ihan mielikseen auton vie Kaivokselan Bilian Omamekaanikolle - palvelu on hyvää ja asiat hoituvat sovitusti. Toki auttaa ettei auton kanssa ole ylimääräistä säätämistä.
Skoda

JoJio

Ishvanille onnittelut uudesta autosta. Ihmetyttää vaan et miksei missään volvon hinnastoissa (netissä) ole vetokoukuille hintaa. Kun aika monen uuteen volvoon se tunnutaan kumminkin "täälläkin" laitettavan.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 09.01.12 - klo:22:38
Tilauksessa tällä hetkellä Heicon -30mm jouset ja sitten vielä sopivat 19" kesätassut alle  niin eiköhän tuokin ala autolta näyttämään :)
Ehdottomasti. Omaan makuuni farkku ei taida voida koskaan olla erityisen kaunis, mutta V60 on yksi niistä harvoista nykyfarkuista jonka kuvittelisin voivani omistaa. Olen nääs suppea :D. Sanotaanko että farkuksi V60 on hyvännäköinen, ehdottomasti.

Tosi hieno peli, tuolla olis tuo autotallikin... ::)

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 09.01.12 - klo:23:07
Ishvanille onnittelut uudesta autosta. Ihmetyttää vaan et miksei missään volvon hinnastoissa (netissä) ole vetokoukuille hintaa. Kun aika monen uuteen volvoon se tunnutaan kumminkin "täälläkin" laitettavan.

Kyllähän hinnastosta koukulle  hinta löytyy. Tuolta sen itsekin bongasin kun tilausta laitoin autosta menemään.

http://nitroservice.fi/customers/volvo/hinnasto/hinnasto_V60.pdf
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 09.01.12 - klo:23:17
Ehdottomasti. Omaan makuuni farkku ei taida voida koskaan olla erityisen kaunis, mutta V60 on yksi niistä harvoista nykyfarkuista jonka kuvittelisin voivani omistaa. Olen nääs suppea :D. Sanotaanko että farkuksi V60 on hyvännäköinen, ehdottomasti.

Tosi hieno peli, tuolla olis tuo autotallikin... ::)

Laitellaan kuvia kun saadaan auto siihen kuosiin, että viitsii näytellä ;)
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

vee50

Lainaus käyttäjältä: Quality - 09.01.12 - klo:20:56
Pistetäänpä tänne pieni kysely sivuston Volvoista, siis nykyisistä ja tulevista, kun en tahdo millään pysyä perässä :). Eikä ihan pelkkä äänestys nyt riitä.


2010 V50 Momentum DRIVe ja BSR 139hv , reilut 40 000km. Ei vikoja/takuukorjauksia.
Vaihtunee keväällä/alkukesästä V60 T3 Momentumiin.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 09.01.12 - klo:22:38
Volvo V60 D5A Summum
Koititko V60 D5 AWD :tä ennen nykyisen ostoa, meinasin vaan että paljon on tuossa D5 varmaan etunakeilla pitelemistä. Tehoa ja vääntöä kuitenkin normi tehosekoitinta enemmän  ???

Timpe85

#528
LainaaPistetäänpä tänne pieni kysely sivuston Volvoista

Perheen toinen kulkine: Volvo S60 DRIVe Summum MY12, valkoinen väriltään. Lisävarusteina webaston ajastin ja vetokoukku.
Audi A3 8Y 40TFSIe

Ishvan

#529
Lainaus käyttäjältä: JeanC - 10.01.12 - klo:18:23
Koititko V60 D5 AWD :tä ennen nykyisen ostoa, meinasin vaan että paljon on tuossa D5 varmaan etunakeilla pitelemistä. Tehoa ja vääntöä kuitenkin normi tehosekoitinta enemmän  ???
En ajanut. Minusa neliveto on turha keksintö tänne länsi\etelä suomen teille. Eipä tuossa nyt tuota voimaa niin kauheasti ole. En nähnyt mitään syytä nelivedolle, enkä näe kyllä vieläkään. Eipä tuollainen vajaa 1800kg auto nyt niin kummoisesti noilla hevosilla vielä liiku, eikä kyllä sudikkaan juuri noilla vakio 235 nakeilla. Kyllä tuota vetopitoa tuntuu olevan todella hyvin, automaatti hieman tasoittaa tuota suurinta terävyyttä myös. Kyllä entinen Type-R Civic -10 tuntu repivän etukumeja innokkaammin vaikka voimaa oli vain 200hp ja vääntöä 196nm. Mekaaninen lukko tuli tuossa todettua todella hienoksi vakiovarusteeksi.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Anshjelm

http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=82

Tuossa vielä siis kattava kuvaus tuosta uutukaisesta. Saas nähdä mikä hinta tulee olemaan, ja milloin oikeasti saadaan toimituksiin. Mutta faktahan on, että tämmöösestä bensahybridistä meikäläinenkin vois ehkä tykätä. 300hv ja kuitenkin mahdollisuus normiajossa 60 co2:n...

Noh, onneksi vagineetkin kehittyvät ;D ehkäpä parin vuoden aikana.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Anshjelm - 10.01.12 - klo:22:52
http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=82

Tuossa vielä siis kattava kuvaus tuosta uutukaisesta. Saas nähdä mikä hinta tulee olemaan, ja milloin oikeasti saadaan toimituksiin. Mutta faktahan on, että tämmöösestä bensahybridistä meikäläinenkin vois ehkä tykätä. 300hv ja kuitenkin mahdollisuus normiajossa 60 co2:n...

Noh, onneksi vagineetkin kehittyvät ;D ehkäpä parin vuoden aikana.

Kyllähän sillä hintaa tulee olemaa. V60:sen Englannissa julkistettu hinta muistaakseni 47 000 puntaa, kun normi V60 D5A hinta liikkuu siellä ~34 000:ssa punnassa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

MoFFe

#532
Huhh... Kohta on uusi volvo pihassa. Göteborgi on pistänyt tulta pesään.  :)
Eilen katsoin https://minvolvo.volvocars.se/order/delivery-status sivuilta että auto on "steg 2" joka meinaa että rakennus on vasta alkuvaiheessa. Sitten eilen illalla niin jopas on, se on steg 5. Mitä tarkoittaa että auto on hitsattu maalattu ja steg 5 ovat pistämässä kaikki turvavarusteet autoon. Ja silloin vielä näytti että ois laskettu aika viikko 5.
Mutta tänään se hyppäs jo steg 7. Mikä tarkoittaa että auto on rakenettu ja on nytten testattavana ja softaa pistävät autoon. Ja nytten laskettu aika on viikko 4.

Alkuperäinen suunitelma oli että viikolla 8 ois luovutus sitten se meni viikolle 6. Ja nytten se on jo viikolla 4  8)
Mistäs tietää jos pitää jo hakea se auto ensi viikolla. Prkl. pitäis viel saada Golffi myytyä ennen sitä  ;D
Tässähän jo tulee kiire.  


Quality

Onpas seurantajärjestelmä Ruotsinmaalla! Ei ole koti-Suomessa puhettakaan moisesta. Arvioitu luovutuspäivä on ylihuomenna, mutta vieläkään ei ole myyjältä tullut varmistussoittoa, onko se totta. Pariin kertaan tuota on jo arvioitu ja samaksi päiväksi se on jäänyt. Mutta lopullinen vahvistus puuttuu. Ei oikein vakuuta tämä tiedonkulku.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.01.12 - klo:17:43
Onpas seurantajärjestelmä Ruotsinmaalla! Ei ole koti-Suomessa puhettakaan moisesta. Arvioitu luovutuspäivä on ylihuomenna, mutta vieläkään ei ole myyjältä tullut varmistussoittoa, onko se totta. Pariin kertaan tuota on jo arvioitu ja samaksi päiväksi se on jäänyt. Mutta lopullinen vahvistus puuttuu. Ei oikein vakuuta tämä tiedonkulku.
Kyllä itsellekin olisi moinen kelvannut. Mutta toisaalta ei mulle vajaa vuos sitten noin huonoa tiedotusta ollut tarjolla. Harmillista, mutta voin omalta osaltani todeta että parempaa on ainakin ollut ja tulee olemaan.

Silloin hankintavaiheessa ihan vapaaehtoisesti myyjä soitteli muutaman kerran ennen luovutusta, kun oli tarvetta tarkennella päivämäärää. Ja tänään kun sitten oli möhkö ekaa kertaa määräaikaishuollossa omamekaanikolla, palvelu oli tiedottamisen osalta aivan riittävää ja äärimmäisen sujuvaa. Faktahan tietty on ettei tässä vaiheessa mitään ongelmiakaan ole mutta parempi on pitää myös huoli ettei mitään probleemaa tulekaan... Näin siis kaivokselassa.

Samalla sain sitten sijausautona tyypit V60 D3 automaatista. Herjee kun piti lattialla maata :o Varustelu taisi olla mallia karvalakki mutta mukavastihan tuo liikkui, jotenkin vaan tuntui että oli äärimmäisen mieluisaa palata kotiin XC:n rattiin. Muuten tykkäsin ajoasennosta, tuntumasta, tehokkuudesta, mutta silti jotain vaan puuttui.

MoFFe

oli kyllä kiikun kaakun jos ostaisin xc60. Mutta päätin viel että tuo v60 ensin. Ehkäpä jos vielä volvo haluaa niin sitten kun on facelifti xc60 tullut.  :)

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 11.01.12 - klo:12:58
Prkl. pitäis viel saada Golffi myytyä ennen sitä  ;D
Tässähän jo tulee kiire.  
Tuosta hinnasta saatat joutua vähän tinkimään jos meinaat nopeasti eroon päästä...

MoFFe

mm...ikävä kyllä. Aina ei voi voittaa.  ::)

Quality

Pistetäänpä tänne joitakin yleishavaintoja XC60stä näin alkajaisiksi.

Kyseessähän on ensimmäinen ei-vagini lähes 34 vuoteen ::). On tultu tilanteeseen, jossa pitää arvioida, onko autoja vag-leirin ulkopuolella ;).

Jos ensin vertaan VWtä ja Audia, niin sanomattakin lienee selvää, että VW on enemmän kansanauto, se on tarkoitettu arkipäivän työjuhdaksi, palvelemaan kaikissa oloissa ja täyttämään tehtävänsä mukisematta. Sama tilanne Skodan kohdalla. Audissa on ripaus hienostuneisuutta, en halua sanoa, että "neitiä" sen ilkeässä merkityksessä, mutta jotain sellaista, joka saa auton tuntumaan paremmin juhla- kuin arkikäyttöön sopivaksi (voi olla, että fiilis perustuu jopa niin arkiseen seikkaan kuin auton hintaan). Enkä toki puhu nyt Audin SUVeista, vaan perus-A4stä, jollaisella itse ajoin.

Nyt on alla auto, joka poikkeaa valtavasti kaikista aikaisemmista ajokeistani. Tässä listaa:


  • diesel (en ole juurikaan ajanut dieselhenkilöautolla, enemmän kylläkin traktoreilla ;))
  • citymaasturi, sekä muotoilussa että ominaisuuksissa tämä tulee esille
  • autossa on neliveto
  • Volvo - merkillä on omanlaisensa profiili ja maine
  • Autossa on Webasto
Lisäksi autossa on melkoinen määrä varusteita, joista toki olen kuullut, mutta joita en ole aiemmin käyttänyt. - Nyt on siis totutteluajon aika - ei niinkään auton, vaan kuljettajan kannalta.

Volvon maine perustuu eräänlaiseen "työkone"-imagoon. Se tulee XC60ssä mielestäni positiivisella tavalla esiin. Toki cittarin pitääkin tuntua hiukan työkonemaiselta siitä huolimatta, että siinä on kaikki samat "hienoudet" kuin normihenkilöautoissakin. Jo auton korkeus ja siitä ja sinne liikkumisen helppous ovat yllättävän iso juttu. Sähköinen takaluukku on ylellinen, samoin moderni 7"n korkearesoluutioinen monitoiminäyttö, jossa riittää valikoita loputtomiin (mittareiden keskiöissä oleva informaatio sitten onkin näyttötasoltaan todella surkeaa ja antaa halvan vaikutelman).

Täytyy sanoa, ettei auto olisi voinut sopivampaan aikaan tulla. Eilen oli ehkä tähän mennessä talven surkein ajokeli, ja pääsin testaamaan AWDtä tosioloissa. Toki varovaisuutta tarvittiin, koska olen vielä tottumaton auton teho/paino/ohjaus/alusta -ominaisuuksiin. Pari yllätystäkin koin, mutta onneksi varjeltuivat sekä auto että kuski toistaiseksi.

Mökkimaisemissa on lunta vain parikymmentä senttiä, mutta sen verran olen kokeillut umpihankea, että täysin eleettömästi siellä edetään. Jos sattuu matkalle aurauspenkka, niin pitää ottaa hiukan vauhtia ;). Siltä osin odotukset täyttyvät 100 %sesti.

Hiukan arvelin etukäteen, miten tuo jo aika kauan markkinoilla ollut Volvon 2.4-litrainen diesel mahtaa pärjätä. Jo pienen alkukokemuksen perusteella voin sanoa, että sehän pärjää loistavasti. D5n 215 hv / 440 Nm tekevät autosta niin suorituskykyisen, että varsinkin huonolla kelillä polttoaineen syöttöjalkaa pitää selkeästi säännöstellä.

Volvo on janoisen auton maineessa. Kun tuohon kohtuuisoon koneeseen pistetään perään Volvon Gartronic eli perinteinen 6-alueinen automaatti, voi arvata, että ainetta kuluu. Vielä ei kannata arvailla, mihin omat lukemat asettuvat, mutta aika näyttää. Luvattu yhdistetty kulutus on 6.8 l/100 km, mitä pidän kohtuullisena. On se sentään pari litraa vähemmän kuin edeltäjälläni, eikä diesel vielä maksa ihan samaa kuin  bensa (siis 98E, jota tankkasin Audiin).

Auton viimeistely (ulkopuoli, sisusta, koriäänet) on kohdallaan. Oikeammin, se tyydyttää minua. Mitään nitinöitä ei sisälle kuulu, ja sitä osaan arvostaa. En osaa sanoa, miten on todella vaativan autonkäyttäjän kohdalla, mutta itse pidän parempana, että autoa uskaltaa käyttää myös haasteellisissa oloissa (helppo maasto, lumikinokset jne.) kuin että sitä pitää koko ajan varoa. Uskoisin, että Volvo sattuu omiin mieltymyksiin tässä nappiin.

Sisätilat ovat riittävät. Kuljettajalla on ruhtinaalliset oltavat, mutta myös muille matkustajille riittää tilaa. Takakontti voisi auton ulkonäköön viitaten olla isompi. Volvolla tämä on yleinen piirre, valitettavasti. 490 l ei ole kovin paljon tuon kokoiselle autolle. Kun takaluukku on iso ja penkit helposti käännettävät, pärjännee tuollakin. Eikä se missään tapauksessa A4ta pienempi ole.

Penkkien verhoilu vaaleaa nahkaa. Ulkonäön puolesta ok, mutta liukashan se pinta on. Penkit ovat aivan muuta kuin Audin sporttijakkarat. Ne ovat melkein laudat, mutta en kertaakaan ole huomannut, että olisin enemmän sivuttaistukea tarvinnut. Miten lie keskipakoisvoima menne eri tavalla.

Alusta on juuri sopiva, tosin lumipolanteiset sivutiet ovat nyt juuri pahimmillaan, kun lumi on paakkuuntunut jykyläiseksi. Sitä tuskin mikään alusta reagoimatta nielaisee. Mutta maantiellä alusta on tarpeeksi jämäkkä ja tarjoaa kyllä kaarteissakin tukevan otteen tiehen. Ohjaus on sopivan tunnokas eikä vaadi yhtään enempää tehostusta. Siis hyvä. Yleisesti Volvoa on pidetty kankeana kääntymään velkslatessa, ja saattaa olla, että auto vaatii hieman Audia suuremman tilan, mutta ero on hyvin pieni.

Renkaat ovat Contin nastat kokoa 235/65R17 Volvon Segin-aluilla. Ne näyttävät tosi pieniltä korkean auton alla, ja kumiahan noissa on paljon. Onneksi kesärenkaat ovat sentään 18-tuumaiset. Oikeastaan kumpienkin olisi pitänyt olla tuumaa isommat. Saa nähdä, jaksanko ryhtyä vaihtopuuhiin jossain vaiheessa.

En ole hifisti, mutta audiotuntuma on vähintään tyydyttävä. Valitsin vakiovarusteista järjestelmää täydentämään Audio High Performance MultiMedian, johon kuuluu tuo isompi 7" näyttö. Lisäksi sellaiset minulle uutuudet kuin puhelimen bluetooth-liitäntä tuntuvat suorastaan ylellisiltä. Aika vähän tosin joudun autossa puhelinta käyttämään, mutta onpahan optiona.

Yllättäen olen tyytyväinen Volvon perinteiseen Geartronic-laatikkoon, itse asiassa pidän siitä paljon enemmän kuin Audin multitronicista, joka ärsytti sillä alhaisilla kierroksilla vedättämisellään. Volvon diesel tuntuu samoillakin kierroksilla huomattavasti puhdikkaammalta, mutta laatikko tarjoaa myös pienempää huomattavasti Audia helpommin. Volvo tuntuu siis D-asennossakin selkeästi sähäkämmältä.

Tässä nyt jotain alkuun, kuvia pistän tuonne autotallin puolelle pikkuhiljaa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

MoFFe

Nonni... hyvältä kuulostaa  :)

Ilmoittele myöhemmin sitten mitä se oikeasti kuluttaa tuo D5. Toisaalta ei oikeen voi verata v60 tuohon xc60.
Mutta huomasin vaan että on kyllä todella iso ero manualiin ja automaatin kohdalla. Manuska vie 4.9 ja automatti 6.jotain (luvattu kulutus).
Siis V60.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy