Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 11.10.11 - klo:16:33
Tuo x1 on isompi kaikinpuolin kuin golf. Mitoista en osaa sanoa muuta kuin fiiliksen perusteella. Ja puhun nyt siis hb-mallin Golffista.

Ei ole ;) Bemun tavaratila on normiasennossa 70L isompi mutta maximiasennossa ero kapenee 45:n litraan, muuten sisätiloiltaan x1:n on jopa pienempi, esim. leveydeltään. Eli golf kokoluokkaahan se on ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Erzi

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 11.10.11 - klo:18:23
Ei ole ;) Bemun tavaratila on normiasennossa 70L isompi mutta maximiasennossa ero kapenee 45:n litraan, muuten sisätiloiltaan x1:n on jopa pienempi, esim. leveydeltään. Eli golf kokoluokkaahan se on ::)

Fiilis oli siis väärä :) . Ensimmäinen kerta näinkin... ::)
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Kapa

LainaaLainaus käyttäjältä: Quality - eilen kello 22:44
Eikö ole ilman muuta selvää, että X1 on Golfia pienempi, ainakin sisätiloiltaan? Ulkonäkö taas on asia, joka jakaa mielipiteitä, mutta itse en siitä ole oppinut pitämään. Sanoisin, että rumimpia pikkuautoja.

Tuo x1 on isompi kaikinpuolin kuin golf. Mitoista en osaa sanoa muuta kuin fiiliksen perusteella. Ja puhun nyt siis hb-mallin Golffista.

Niinhän sitä aikanaan kinattiin Golfin ja Octaviankin tiloista. Olisiko kyse kuitenkin eri mitoituksista ja tilavaikutelmista?

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 10.10.11 - klo:21:08
Asiaa kirjoittaa PTG. Minun kannattaa nyt jäädyttää orastava autokuume kokonaan. Ja varmaan sen jäädyttääkin huomenna (ehkä) saamani hyvitysarvo nykyisestä A7:sta. Mikäpäs tällä nyt on ajellessa. Tähän on vaan hiukan hankala keksiä mitään tuunausta yms - vain vanteita on helppo päivittää.

Entäs jos autokuumetta hoitaisikin toisella tavalla? Harrasteauton avulla voisi yrittää pitkittää käyttiksen vaihtokuumetta. :)
Tuleeko se edullisemmaksi on toinen juttu..  (ottaen huomioon käyttiksesi tason -> harrastepelikään ei voi olla ihan kinneri) ;D
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

tn62634

Samaa mieltä msvahnin kanssa. Ei niistä käyttöautoista tosiaan taida saada mitään ihmeämpiä fiiliksiä, vaikka olisi tuollainen kalliimpikin peli alla. Liian hajuttomia ja mauttomia.

Ranssi

LainaaSamaa mieltä msvahnin kanssa. Ei niistä käyttöautoista tosiaan taida saada mitään ihmeämpiä fiiliksiä, vaikka olisi tuollainen kalliimpikin peli alla. Liian hajuttomia ja mauttomia.

Itse olen hieman eri mieltä, sillä esimerkiksi Rob-s:n tai MarkkuJ:n kiesistä saa jopa sivullisena fiiliksiä, vaikka autot ovat ymmärtääkseni käyttöautoja. Enemmänkin ratkaisee millainen peli käyttöautona on.

Markku J

Vaihtohyvityksen sain Audille tänään, ja niinhän se meni, kuin arvasin, että ei houkuttele kauppoihin. Audi on tähän saakka tarjonnut edullista kyytiä, kun arvonalenema on vain 7 eur / km tai päiväkohtaisesti allokoituna niinkin vähän, kuin 130 eur / päivä.

Quality

Tuosta ei voi muuta sanoa kuin ettää täysin kohtuutonta. Me tavallisilla autoilla ajaelevat valitamme täysin aiheetta arvonalenemasta, vaikka se olisi 20 senttiä/km tai 15 eur/päivä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 12.10.11 - klo:13:02
Ei niistä käyttöautoista tosiaan taida saada mitään ihmeämpiä fiiliksiä, vaikka olisi tuollainen kalliimpikin peli alla. Liian hajuttomia ja mauttomia.

Kyllä minä olen myös hiukan eri mieltä tästä. Kuten kävikin jo ilmi, mm Markulla ja Roballa on ollut useampia jokapäiväisessä käytössä olleita/olevia autoja jotka taatusti ovat herättäneet fiiliksiä sekä omistajissaan, että myös sivullisissa. Samoin omalla kohdallani oikeastaan kaikki autot ovat olleet jokapäiväisessä käytössä ja nekin on hankittu nimenomaan tuomaan fiiliksiä. Ja niitä fiiliksiä ne autot ovat minulle myös roppakaupalla tuoneet - ja toivoakseni olen niillä pystynyt myös muutamia kanssaihmisiä, muutamia tuntemattomiakin autofaneja, ilahduttamaan jonkinlaisia elämyksiä heille tarjoamalla.
No, tietysti tämä on riippuvainen siitä, miten määrittelemme "käyttöauton", mutta minusta käyttöauto on sellainen jolla ajetaan tarvittaessa kelissä kuin kelissä, päivänä kuin päivänä..riippumatta siitä minkä merkkinen tai mallinen se kulkine on. 911 GT2 voi olla käyttöauto - Octavia farkku voi olla harrasteauto. Käyttö ratkaisee, ei se mistä autosta on kyse..ja hyvin monenlaiset autot voivat myös herättää fiiliksiä.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.10.11 - klo:18:28
Vaihtohyvityksen sain Audille tänään, ja niinhän se meni, kuin arvasin, että ei houkuttele kauppoihin. Audi on tähän saakka tarjonnut edullista kyytiä, kun arvonalenema on vain 7 eur / km tai päiväkohtaisesti allokoituna niinkin vähän, kuin 130 eur / päivä.

Ehkä sitten seuraavan sukupolven 350 kg kevyempi Q7, kun sen aika tulee parin vuoden päästä?
Volvo XC60 T8 Inscription

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.10.11 - klo:18:28

Huh. Mulla Celican arvo aleni 2,31â,¬ / päivä ja 0,22 â,¬ km. Sciroccon hinta olisi pudonnut ( suoralla rahalla myynti liikkeeseen) 7,96 euroa päivä ja 0,22 km. Kyseessä ensimmäinen kallein vuosi.

POSSU

Huh-eipä ole kulutuksella paljon merkitystä....Itse tein kaupat lähtöhinnaltaan 5000e kalliimpaan autoon n. 7500 välirahalla. (hintaan laskettu lämppärillä +talvirenkaat aluilla) arvonalenema 2500e/ 1v. 4kk.    25000km. ajettu just tänään, vaihto tapahtuu kuun vaihteessa...

Markku J

Tuo on järkevä tavoite, nemos. Ja kun asiaa oikein ajattelen, niin mitään järkevää vaihtokohdetta ei minun varallisuuteni puitteissa ole. Seiska on kuitenkin ulkonäöltään ja ajettavuudeltaan edelleen mieleeni, ja hiukan massasta poikkeava. Bemun F11 535d xDriveä mietin myös, mutta se hukkuu runsaslukuiseen, 520d:n harmaaseen työsuhdeautomassaan ja siihenkin kyllästyy nopeasti korimallin yleisyyden vuoksi.

Skula

Öho.

Onnittelut pohjoismaisesta valinnasta Quality. Pidän itsekin tuosta Volvon mallista. Koeajoin ja istuin monasti, jostain syystä vain jäi ostamatta, niin kuin moni muukin hieno auto  :)

Harkitsisin vähän kyllä tuota Volvon apu-pakettia.. Ja suosittelen ottamaan.. En jaksa uskoa että siitä olis haittaa vaihdettaessa eteenpäin..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

Kiinnostus kun nousi niin laskin tuon Markun auton aleneman menneeltä n. puolelta vuodelta mutta ensin arvolla 13e/ pvä ja sitten katsoin 'niin se olikin 130 e pvä  :o :o :o  ' ........ ihan törkeen huono tarjous mutta kun varautuu siihen että se kaikki on loppujen lopuksi hävinnyt mitä autoon laittaa niin kait sen totuuden kanssa sitten pärjää ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Ton-1: pärjäähän tuon kanssa, kun odotinkin tuollaista >20% "ulosajoalenemaa".

Se vaan on jännää, että esittelyautoa kun ostaa, niin siihen saa suurinpiirtein "talvirenkaat kaupanpäälle" -tarjouksen uuteen verraten. Tokihan sen verran bisnestä itsekin olen tehnyt, että ymmärrän kauppiaan haluavan >10% katetta tuon minulle luvatun hyvityshinnan päälle. Mutta toisaalta pieni vastaantulo kateodotuksissa loisi hyvän ja jatkuvan asiakassuhteen kanssani. Nyt lähden taas skannailemaan Bemuja yms. vihollisen kulkineita seuraavaksi - kuten viimeksikin kävi Audicenteristä hyvityshintaa cabriolle kysellessäni.

Quality

Lainaus käyttäjältä: skula - 12.10.11 - klo:19:11
Öho.

Onnittelut pohjoismaisesta valinnasta Quality. Pidän itsekin tuosta Volvon mallista. Koeajoin ja istuin monasti, jostain syystä vain jäi ostamatta, niin kuin moni muukin hieno auto  :)

Harkitsisin vähän kyllä tuota Volvon apu-pakettia.. Ja suosittelen ottamaan.. En jaksa uskoa että siitä olis haittaa vaihdettaessa eteenpäin..
Kiitos onnitteluista, skula.
En tiedä, miten moni on tuolla vrcf:n puolella vieraillut, mutta kyllä on uskomattoman nihkeää touhua. Pistin asiantuntijaraadille kysymyksen Driver Support-paketista vuorokausi sitten, ja vaivaiset kuusi ääntä on vastauksiksi kertynyt. Täällä olisi jo 60 :o. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10916.0;viewresults
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Jusa-

Oisko SVF:llä ( http://www.volvolandia.com/SVF/ ) vilkkaampaa, siellä oli kohtuu aktiivista keskustelua ainakin silloin kun vielä itse Volvon omistin.

Quality

Leben und leben lassen.

vincent

Lainaus käyttäjältä: Quality - 12.10.11 - klo:19:23
...mutta kyllä on uskomattoman nihkeää touhua...http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10916.0;viewresults
Quality, tästä taisinkin jo mainita sinulle aikaisemmin eli pysy vaan tällä aktiivisella vagarenalla sinäkin.

Jusa-, tuo Volvolandia oli aikanaan aktiivisempi, mutta kun sen ylläpito lopetettiin ei porukat ilmeisesti enää löytäneet samalla lailla tälle uudemmalle vrcf-foorumille.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Jusa-

no ohhoh, ovatpa pistäneet puljun kiinni. No luulis tuonne uudellekin foorumille porukkaa löytyvvän, kyllä Suomessa volvoilijoita piisaa

Quality

Alkaa olla jo vähän marginaalissa tämä aihepiiri, mutta voisinhan täälläkin kysyä tuosta Driver Support -paketista, josta useimmat Volvo-kokeneet (2 tai 3) ovatkin jo kommentoineet. Tuskin maksaisi enää vaivaa.

Leben und leben lassen.

Ranssi

LainaaAudi on tähän saakka tarjonnut edullista kyytiä, kun arvonalenema on vain 7 eur / km tai päiväkohtaisesti allokoituna niinkin vähän, kuin 130 eur / päivä.

Eihän tuo ole lainkaan paha, kun vertaavaa vastaavan auton vuokrahintaan, mikä on varmaan vähintään viisinkertainen :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: POSSU - 12.10.11 - klo:19:04
Huh-eipä ole kulutuksella paljon merkitystä....Itse tein kaupat lähtöhinnaltaan 5000e kalliimpaan autoon n. 7500 välirahalla. (hintaan laskettu lämppärillä +talvirenkaat aluilla) arvonalenema 2500e/ 1v. 4kk.    25000km. ajettu just tänään, vaihto tapahtuu kuun vaihteessa...

Niin kuka arvon alenemisella mitäkin ymmärtää. Jos ostat tänään auton suoralla rahalla 20 000â,¬. Vaihdat sen uuteen vuoden päästä. Uuden auton hinta 25 000. Maksat väliä 6000. Niin kyllä arvon alenema on jotain muuta kuin 1000â,¬.

Markku J

Ranssi: oikein hyvä näkökulma tuo vuokraamiseen vertaaminen. Ei se sitten niin kallista ole ollutkaan. Toki maksan vakuutukset tuon 130 euron päivätaksan päälle, mutta halpaa on tuolla mittarilla. Jos peilaan tuota omaan kuukausipalkkaani, niin sitten tuo alkaa näyttää järkyttävän huonolta bisnekseltä.

POSSU

Lainaus käyttäjältä: skriko - 12.10.11 - klo:20:23
Niin kuka arvon alenemisella mitäkin ymmärtää. Jos ostat tänään auton suoralla rahalla 20 000â,¬. Vaihdat sen uuteen vuoden päästä. Uuden auton hinta 25 000. Maksat väliä 6000. Niin kyllä arvon alenema on jotain muuta kuin 1000â,¬.

Totta-itsepetoskirjoittelua harrastin-yritin itselleni perustella kaupan...mulla on huono matikkapää.   mutta käteisellä kumminkin -taas.

Jeppe

Lainaus käyttäjältä: Quality - 12.10.11 - klo:19:43
Alkaa olla jo vähän marginaalissa tämä aihepiiri, mutta voisinhan täälläkin kysyä tuosta Driver Support -paketista, josta useimmat Volvo-kokeneet (2 tai 3) ovatkin jo kommentoineet. Tuskin maksaisi enää vaivaa.

Rekisteröidyinpä tänne, kun olen koittanut etsiä keskusteluja XC60:tä Volvosta. Volvolandiassa ja vrcf:n puolella on aika hiljaista.

Olen kyllä alusta asti seurannut palstan kirjoittelua, sekä kommentteja tuolla uvw: puolella ja sinne muutaman kerran kirjoitellut.
Eli en ole kovin vilkas kommentoija, mutta lukija kylläkin.

Mutta asiaan. Itselle tulossa vuoden alussa XC60 summum, jossa DS-paketti, avaimeton käynnistys, sähköinen takaluukku, tutkat edessä ja takana, sekä peruutuskamera. Lämppärin kaukokäynnistintä mietin kanssa, mutta päädyin pelkkään ajastimeen, lähinnä säännöllisten työaikojen takia.

Koeajoin OR version ja siinä ei ainakaan itseä häirinnyt valojen vilkkuminen ja piippaukset. Osa syynä varmaan se, että auto on niin erilainen verrattuna Audin a4:n, niin keskittymiskyky ei riitänyt, kuin lähinnä pakollisten toimintojen tutkimiseen ja havainnointiin.

Autosta jäi oiken positiivinen maku, ja vaihtoehtona olleelle q5:lle olisi kertynyt liikaa hintaa, jos olisin ruvennut ruksimaan samoja varusteita jotka vollessa on vakiona.

Markku J

Minulla tuo laskelma oli auton nettohinnan alenema. Huomioiden uuden, hankittavan auton alennus. Tällaista netto -sisäänostotarjousta olen vaatinut viimeisimmissä kaupoissani, jotta vaihtoauton reaaliarvo selviää. Olen myynyt itse monta autoa (melkein kaikki, pl A5 Cabrio) ennen vaihtoa, ja nytkin varmasti saisin A7:sta paljon enemmän, kuin on VAG -liikkeiden hyvitys.

Nämä ovat sellaisia win-win -kauppoja parhaimmillaan, kun oikea ostaja löytyy. Minä myyn auton suoraan ilman VAG -liikkeen katetta ja saan silti itsekin muutaman tonnin enemmän. Ostaja myös voittaa kaupassa. Edellinen X5 -kauppani oli just tällainen. Myyjä ja ostaja ovat molemmat tyytyväisiä, ja auto liikkui alle liikkeiden markkinahinnan.

Quality

LainaaItselle tulossa vuoden alussa XC60 summum

Onneksi olkoon, Jeppe, nythän meitä on sitten täällä ainakin kaksi XC60n odottajaa! Milloin tilasit omasi? Itse tilasin viikko sitten, ja toimituspäiväksi taitaa olla merkitty 5.1.

Ihan samat kuviot, itsekin tiesin/laskin, etten uuteen Q5een veny. Siksi seurasinkin tiiviisti kesästä lähtien käytettyjen markkinoita, mutta turhaan. Silloin tähtäsin vielä 2.0 TFSIhin, mutta niitä tuntui liikkuvan todella heikosti. Ehkä olisikin löytynyt sopiva diesel, mutta sellaista ei nyt tullut. Uskon, että saan Volvossa vähintään yhtä hyvän vastineen rahoille.

Kyllähän täälläkin Volvosta voi keskustella, onhan myös tuo merkkiketju, jonne tarinaa mahtuu. Minkä värinen sinun autosi on?

Leben und leben lassen.

jusape

Samoilla linjoilla Markku J:n kanssa autokaupoissa, itsekin tykkään ostaa suoralla ja myydä yksityiselle. Itse olen ostanut kaksi viimeistä lisäksi niin, että ne ovat mallisarjan alusta, näin ne menevät hienosti yksityisellekin nopeasti eli ovat kätevästi realisoitavissa tarpeen tullen. Ajan reilut 100tkm ja kiertoon. Menee yksillä rengaskierroksilla ja ei ehdi tulla niitä kalliimpia huoltoja.

Moni muuten ihmetteli minun Q5 valintaa suureen työajomäärään, koska on kalliihko auto sellaiseen käyttöön. Jos poissuljetaan pääoman makuuttamisesta aiheutuvat menetykset, niin tuollainen 9000e arvonalenema vajaat 120tkm ajetusta autosta ei ollut paha - esimerkiksi 30teur hintainen Avensis/Mondeo/Insingia tms. myyntitykin peruspeli olisi pudottanut vähintään samat eurot - ja varmasti ei olisi mennyt kaupaksi suoraan yksityiselle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy