Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.10.11 - klo:22:15
Mulla nopein vaihto uusi BMW 3 kk 3 viikkoa. Se oli sitä aikaa kun oli nuori ja osasi tehdä kauppaa. Alennus 25% vehosta vaihdon kautta ja myynti 7000 ajettuna autojobbarille 11% kalliimmalla mitä maksoin. Oi niitä aikoja... Muuten silloin tämä BMW maksoi viiden vuoden brutto kuukausipalkan. Nyt halvin BMW maksaa alle 1,5 vuoden bruttopalkan (siis samasta työstä) ja on muuten varusteet vähän toista luokkaa. Kyllä on autot halpoja nykyään.

Tai sit sul on vaan palkka parantunut.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Quality - 10.10.11 - klo:22:18
Olipa melkoinen kasa rahaa! Kuka väittää, ettei nykyään saisi jo kohtuullisen ajokin bruttovuosipalkalla?

Minä. Tai no lähtee sillä jo joku farmari Octavia TSI-koneella.

POSSU

Lainaus käyttäjältä: Quality - 10.10.11 - klo:22:18
Olipa melkoinen kasa rahaa! Kuka väittää, ettei nykyään saisi jo kohtuullisen ajokin bruttovuosipalkalla?

Mulla on vaatimaton automaku-mutta oma tuleva pirssi maksaa n. 8kk. bruttopalkan...    Tosin vaihtohan se on...

skriko

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 10.10.11 - klo:22:20
Tai sit sul on vaan palkka parantunut.

Se oli jo laskettu. Silloin mitä sain palkkaa niin nyt saa samasta työstä euroina sen mitä silloin sai markkoina ja  halvin BMW maksoi 89 900 toimituskuluineen ilman mitään varusteita perusmustana Eikös halvin ole nyt jotain 24900â,¬. Olisi aika kallis auto 89 900â,¬

Erzi

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 10.10.11 - klo:22:12
Siitä olen kanssasi samaa mieltä ja on aika moni muukin, että X1 ei ollenkaan samanlaatuinen auto kuin muut BMW:t. X1 ei ole todellakaan kovin kummoinen BMW.  Muovia ne on koejalaudat kuitenkin lähes joka autossa. Lisämaksuista saa sitten nahkaisia kojelautoja. Itse olen ajanut useampia X1:siä talvella n. -20c pakkasilla ja nitinöitä ja natinoita ei todellakaan kuulu niinkuin ei kuulu muissakaan bemuissa mutta muuten X1 on laaduttomampi ja heikompi esitys kuin muut bemarit. Itse en voisi kuvitella koskaan hankkivani X1:stä koska samalla rahalla saa tilavampia ja laadukkaamminkin tehtyjä autoja. X1 on minusta melkoinen floppi tuossa BMW:n nykyisessä mallistossa. En tiiä mikä siinä sitten kuitenkin joitain kiehtoo kun  niitä on myyty ihan mukavasti.

Varmaan x1 kelpaa niille ihmisille jotka eivät halua farkkua, mutta kuitenkin hieman isomman kuin mitä golf-kokoluokan auton. Minun mielestäni tuo on sopivilla vanteilla ja hyvällä värillä vielä hienon näköinenkin auto.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Quality

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 10.10.11 - klo:22:42
Varmaan x1 kelpaa niille ihmisille jotka eivät halua farkkua, mutta kuitenkin hieman isomman kuin mitä golf-kokoluokan auton. Minun mielestäni tuo on sopivilla vanteilla ja hyvällä värillä vielä hienon näköinenkin auto.

Eikö ole ilman muuta selvää, että X1 on Golfia pienempi, ainakin sisätiloiltaan? Ulkonäkö taas on asia, joka jakaa mielipiteitä, mutta itse en siitä ole oppinut pitämään. Sanoisin, että rumimpia pikkuautoja.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

rob-s

LainaaF10/11 Bemarissa (uusi 5 -sarja) on toistaiseksi kätevin käyttämäni vakkari. Siinä on ratissa pieni kuminen keinukytkin sormenpään ulottuvilla, ja sen pieni painallus muuttaa nopeutta 1 kmh ylös/alas ja isompi vasteen yli tehty napautus 10 kmh. Vakkari on myös jarruttava

Eikös Audissa toimi ihan vastaavalla tavalla? (ainakin viitosessa) Tosin ei kumisesta keinukytkimestä vaan viiksesta.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Wilburi

Eikös tämä toimi samalla tavalla 4:ssakin eli viiksestä räpsäyttämällä joko +-1 km/h tai +-10 km/h? Vai olenko ymmärtänyt asian väärin?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

eGetin

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.10.11 - klo:19:47
Upea väriyhdistelmä ! Minun makuuni se kaikkein paras. Itselleni tilaisin just Ocean Racen ja ehdottomasti vaaleat nahat, jotka tuovat valoisuutta, luksusfiilistä ja sopivat siniseen ulkoväriin aivan upeasti. Varusteetkin ovat kohdallaan. Itselleni lisäisin kai subwooferin vielä (joskin se on melko arvokas, kun sisältää samalla vahvistimen).

Kylläpä Volvo kutittelee VAG:laisten makuhermoja tuolla OR-mallistolla! Itsekin laitoin tilaukseen sin.  V70 D3 OR:n DriverSupportilla, Webaston kellolla, roiskeläpillä, tuulilasin läm.suut. ja 12V pistoke. Vaalea nahan - ehdottomasti - vaikka takapenkillä matkustaa tarhaikäisiä+musta ratti.

OR:n nahka on pehmeämpää ja näytti mallitilkun olevan perusteella semianiliinia. Norminahka oli paljon kovemman tuntuista ja tikun pinta olikin selkeästi paksumpi - onkohan ns. Bycast-'nahkaa'. Muutenkin nuo OR:n penkit on omalle ahterille aivan eri planeetalta, normijakkaroihin verrattuna, joten OR-paketti on kyllä kohdallaan. Varsinkin kun oli viimeviikolla veilä extra 3000,- alennuskamppanja.

Vaihteisto on hallituksen vaatimuksesta manuaali, itse olisin kovasti kallistunut automaagiin. Vielä on pari päivää aikaa vaihtaa mieltä, kun vain löytyisi argumentteja yläkertaan???

Vaikken ole paljoa tännekään kirjoitellu, niin Volvo-puolen keskusteluaktiivisuus on kyllä silmiinpistävän vähäisempää
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Quality

Onneksi olkoon, JPN, hienosta valinnasta! Aika mielenkiintoista, että jossain perheessä vaimoväki vaatii manuaalia, meillä kun se menee just päinvastoin.

DriverSupport-paketti ajatteluttaa vaan. Koeajoautossa sellainen oli, ja pikkuhiljaa aloin jo päästä sinuiksi adaptiivisen vakkarinkin kanssa. Hienosti se jarrutti säilyttäen etäisyyden edellä ajavaan. Ja hillitty valo siinä peilin juuressa sisäpuolella muistutti rinnalla ajavasta autosta, sekin vaikutti pätevältä. Etäisyysvaroitinta edellä ajavaan pidin aika turhana, ja kaistallapitoavustin toimi aika sattumanvaraisesti, mutta sain toki senkin "kirkaisemaan" muutaman kerran. Jostain syystä se ei vain aina toiminut.

Pitää tuota DS-pakettia vielä oikeasti harkita.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

metS80

Lainaus käyttäjältä: JPN - 10.10.11 - klo:23:46
Vaihteisto on hallituksen vaatimuksesta manuaali, itse olisin kovasti kallistunut automaagiin. Vielä on pari päivää aikaa vaihtaa mieltä, kun vain löytyisi argumentteja yläkertaan???

Hallitusten käsittelyyn on vaikea antaa neuvoja- ovat niin erilaisia, mut jotenkin samanlaisia! Meillä oli ensimmäinen automaatti hankinnassa kun ilmoitettiin että hän ei sillä aja! Nyt kun katsannossa malleja, joihin ei (suorakytkentä)automaattia saa, ollaan ihmeissään et pitääkö alkaa taas kytkintä miettimään. Ota näistä nyt selvää!
Olen toiminut niin, että pihaan on tullut mun valinta ja II auton avaimet aina saatavilla jos ei kelpaa... siis koskien teknisiä ominaisuuksia ja pitkälti myös merkkikin mun hanskassa.
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Quality - 10.10.11 - klo:22:44
Eikö ole ilman muuta selvää, että X1 on Golfia pienempi, ainakin sisätiloiltaan? Ulkonäkö taas on asia, joka jakaa mielipiteitä, mutta itse en siitä ole oppinut pitämään. Sanoisin, että rumimpia pikkuautoja.

Ei ole Golfia pienempi ainakaan pituutensa (yli 4m) eikä pohjalevynsä puolesta. X1 on tehty 3-sarjan farmarimallin pohjalevylle ja pohjautuu 3-sarjaan. X3 pohjautuu isompiin malleihin. Käsittääkseni X-mallistoissa kirjoitetaan tuo kirjain isolla. Sitten jos auto ei ole X-mallistoa mutta on neliveto se asia ilmaistaan tekstillä xDrive. Voin olla väärässäkin.

X1 mitat: pituus 4454mm, leveys 1798mm, akseliväli 2760mm

3-sarja Touring mitat: pituus 4527mm, leveys 1817mm, akseliväli 2760mm

Quality

En toki tarkoittanut ulko- vaan sisämittoja ;).

Leben und leben lassen.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.10.11 - klo:06:56

DriverSupport-paketti ajatteluttaa vaan. Koeajoautossa sellainen oli, ja pikkuhiljaa aloin jo päästä sinuiksi adaptiivisen vakkarinkin kanssa. Hienosti se jarrutti säilyttäen etäisyyden edellä ajavaan. Ja hillitty valo siinä peilin juuressa sisäpuolella muistutti rinnalla ajavasta autosta, sekin vaikutti pätevältä. Etäisyysvaroitinta edellä ajavaan pidin aika turhana, ja kaistallapitoavustin toimi aika sattumanvaraisesti, mutta sain toki senkin "kirkaisemaan" muutaman kerran. Jostain syystä se ei vain aina toiminut.

Kaistallapitohälyytin vaatii reuna- ja keskiviivan, sekä nopeutta yli 65km/h. Blis perustuu peilikameroihin ja koeajon aikaan vettä tuli saavista kaatamalla. Silloin se antoi vääriä varoituksia, varmaankaan Blissin pois kytkentänappia ei kojetauluun ole turhaa laitettu ;D.

Itselleni DS oli _se_ juttu, että Volvoa rupesin 'sillä silmällä' katselemaan. Eihan se vielä täydellinen ole, mutta pienikin nopeuden hidastuminen törmäyksen sattueessa auttaa paljon.

Vain yksi myyjä kauppasi Volvian vakuutusta. Kasko lasi- ja keskeytysvakuutuksella 150,- omavastuulla 1. vuosi ilmainen, kun liikennevakuutuksen (mulla täydet bonarit) ottaa hintaan 170,-

vincent

Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.10.11 - klo:06:56

Quality, ajattele asiaa myös tältä kantilta :
Täällä moni vaihtaa autoa paljon tiheämpään kuin sinä ja tällöin esimerkiksi erilaiset sähköiset vempaimet eivät ehdi näyttää huonompaa puoltaan eli mahdollista vikaherkkyyttään.
Sinulla kun tuo autonvaihto-sykli on selkesäti pidempi, niin suosittelisin pysyttäytymään enempi perusratkaisuissa ellei nyt välttämättä ole noille tarvetta.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

PTG

Lainaus käyttäjältä: vincent - 11.10.11 - klo:08:46
Täällä moni vaihtaa autoa paljon tiheämpään kuin sinä ja tällöin esimerkiksi erilaiset sähköiset vempaimet eivät ehdi näyttää huonompaa puoltaan eli mahdollista vikaherkkyyttään.
Sinulla kun tuo autonvaihto-sykli on selkesäti pidempi, niin suosittelisin pysyttäytymään enempi perusratkaisuissa ellei nyt välttämättä ole noille tarvetta.

Noinkin tuon voi ihan perustellusti kääntää - itse ajattelen kuitenkin juuri päinvastoin eli nyt uppovia lisäeuroja enemmän harmittaisi se, että kahden-kolmen vuoden päästä ko. paketti tai vastaavat vermeet ovat tarjolla paljon halvemmissakin autoissa, jolloin auto tuntuu suhteessa vieläkin vanhemmalta kuin se todellisuudessa edes on ;D

Eroa korostaa lisäksi se, että tuo DS-paketti sopii kuin nenä päähän Volleen liittyviin turvallisuusmielikuviin, ja veikkaan, että sen puuttumisella saattaa jopa olla jotain heijastumaa, jos ei nyt suoraan vaihtoarvoon, niin ainakin haluttavuuteen sitten kun sen aika koittaa ::) Toimivuudesta vuosien jälkeen en tietysti osaa sanoa yhtään mitään...

tn62634

Vaihtoarvoa ja haluttavuutta on turha miettiä, ellei myy autoaan itse. Autoliike ei tuollaisista mitään hyvitä ja jos varusteita ostaa, kannattaa ne ostaa itselleen eikä loppukäyttäjille.

vincent

Lainaus käyttäjältä: PTG - 11.10.11 - klo:10:34
Eroa korostaa lisäksi se, että tuo DS-paketti sopii kuin nenä päähän Volleen liittyviin turvallisuusmielikuviin, ja veikkaan, että sen puuttumisella saattaa jopa olla jotain heijastumaa, jos ei nyt suoraan vaihtoarvoon, niin ainakin haluttavuuteen sitten kun sen aika koittaa ::) Toimivuudesta vuosien jälkeen en tietysti osaa sanoa yhtään mitään...

Ihan hyvä näkökulma tuokin.
Toisaalta myös :
Itse kun koeajoin tuollaista Volvoa, joka oli varustettu noilla kaikilla mahdollisilla varoitus/kontrolli-järjestelmillä, tuli kyllä hermostunut olo, kun milloin mikäkin pimputus alkoi tai valot vilkkuivat merkkinä jostain 'vaarasta'. Kyllähän noihin varmasti tottuu, mutta koska lisäksi epäilen noiden 100% toimivuutta ( johon tietysti muutenkin vain teoriassa voidaan päästä ) niin jättäisin ja jätinkin nuo hankkimatta.
Ymmärrän kyllä, että joillekin nuo ovat se 'juttu' joka ehdottamasti pitää saada, mutta minulle se on ei kiitos -ainakin vielä tänään, huomenna voi olla toisin.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: vincent - 11.10.11 - klo:08:46

Eihän noista kilkkeistä voi sanoa, kestävätkö ne keskimääräisen suomalaisen paalausiän. DS on kuitenkin ollut jo jonkin vuoden saatavilla, joten aivan ensimmäisestä versiosta ei enää ole kyse.

Minulla vaihtuu A4 2.0 Avant -03 168km (jonka voin myydä myös suoraan ;), joten turhan tiheästi ei itselläkään ole kärry vaihtunut. Jotenkin vaan B8 ei napannut, saa nyt nähdä olisi pitänyt odottaa B9:ä  :)

jti

Lainaus käyttäjältä: vincent - 11.10.11 - klo:11:17
Toisaalta myös :
Itse kun koeajoin tuollaista Volvoa, joka oli varustettu noilla kaikilla mahdollisilla varoitus/kontrolli-järjestelmillä, tuli kyllä hermostunut olo, kun milloin mikäkin pimputus alkoi tai valot vilkkuivat merkkinä jostain 'vaarasta'. Kyllähän noihin varmasti tottuu, mutta koska lisäksi epäilen noiden 100% toimivuutta ( johon tietysti muutenkin vain teoriassa voidaan päästä ) niin jättäisin ja jätinkin nuo hankkimatta.

Sama kokemus minulla. Kun koeajoin XC60:sen DS:llä niin kaksi kokemusta kääntyi sitä vastaan:
1. Blis varoitti kuolleessa kulmassa olevista objekteista, näin käy jatkuvasti vähintään kaksikaistaisella tiellä. Koin varoitusvalot ärsyttäväksi jo päivänvalolla, saati sitten pimeällä jolloin pitäisi saada kaikki valot himmeäksi kabiinissa
2. adaptiivinen vakkari meni lumisateessa toimimattomaksi koska sen etusäleikössä olevan tutkan muovisuojukseen kertyi lunta. Koko vakionopeudensäädin tippui pois päältä eikä vain tuo etäisyystutkan toiminta. Varmaan tehtaalla ovat suunnitelleet softan niin että silloin ei voi käyttää edes tavallisena vakionopeusäätimenä turvallisuussyistä.

Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

Tupo

Lainaatuli kyllä hermostunut olo, kun milloin mikäkin pimputus alkoi tai valot vilkkuivat merkkinä jostain 'vaarasta'. Kyllähän noihin varmasti tottuu,
En ole uusia turva/apulaitteita vastaan, mutta totta tuokin puoli. Kaikenlaiset varoituspimputtimet voivat viedä kuljettajan huomion väärällä hetkellä ja ainakin periaatteessa aiheuttaa vaaratilanteen.

Tupo

Lainaaadaptiivinen vakkari meni lumisateessa toimimattomaksi koska sen etusäleikössä olevan tutkan muovisuojukseen kertyi lunta. Koko vakionopeudensäädin tippui pois päältä eikä vain tuo etäisyystutkan toiminta. Varmaan tehtaalla ovat suunnitelleet softan niin että silloin ei voi käyttää edes tavallisena vakionopeusäätimenä turvallisuussyistä
Onko noissa normaalisti valittavana myös "tavallinen" toimintatila? (En ole vielä kokeillut adaptiivista.)

RTWteam

Tulipahan käytyä ajamassa VW Golf GTi DSG6 vm. 05. Mukava peli mutta ei vain kuitenkaan sytyttänyt. Talvella tuollaisessa pelissä varmasti kaipaa nelivetoa että saa tehot edes jotenkin käyttöön.  ::)

jti

Lainaus käyttäjältä: Tupo - 11.10.11 - klo:13:18
Onko noissa normaalisti valittavana myös "tavallinen" toimintatila? (En ole vielä kokeillut adaptiivista.)

En löytänyt tuolloin (XC60 vm 2009) asetusta ottaa tutkaa pois käytöstä.
Tosin kun se menee pois päältä niin ajossa on muutoinkin huono konffata, varsinkin kun tulee jalkarättejä taivaalta ja pitäisi enemmän keskittyä ajamiseen kuin asetusten tekemiseen valikoiden kautta...

Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

HJP

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 11.10.11 - klo:15:00
Tulipahan käytyä ajamassa VW Golf GTi DSG6 vm. 05. Mukava peli mutta ei vain kuitenkaan sytyttänyt. Talvella tuollaisessa pelissä varmasti kaipaa nelivetoa että saa tehot edes jotenkin käyttöön.  ::)
Ei kaipaa yhtään sen enempää kuin nykyisellä autollasi...

Erzi

Lainaus käyttäjältä: Quality - 10.10.11 - klo:22:44

Tuo x1 on isompi kaikinpuolin kuin golf. Mitoista en osaa sanoa muuta kuin fiiliksen perusteella. Ja puhun nyt siis hb-mallin Golffista.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Newman

Lainaus käyttäjältä: HJP - 11.10.11 - klo:16:30
Ei kaipaa yhtään sen enempää kuin nykyisellä autollasi...
Ja yllättävää kyllä, kaikkia tehoja ei tarvitse ottaa irti kaikissa sääolosuhteissa. Jotkut jopa ajelee talvella rauhallisemmin jo ihan vain ottaakseen muita enemmän huomioon.

vkjoki

Vuoden ja yli 30 000 km Driver Support -Volvolla ajaneena:
- minulle se oli "se juttu", miksi ollenkaan keksin alkaa ajatella Volvon hankintaa
- edelleen olen tyytyväinen DS:n ruksaamiseen - sen tulen ruksaamaan aina jatkossakin
- aluksi jonkin aikaa oli hutera olo, kun ei vielä tiennyt vielä, milloin ja mihin DS reagoi, mutta se hermostuneisuus meni ohi parissa viikossa (siksi koeajokokemukset eivät oikein kerro siitä, miltä ko. järjestelmä omassa käytössä vaikuttaa)
- eivät ne kaiken maailman plimputukset aina niin mukavia ole - ajattelen, että turvallisuudella on hintansa
- vuonna 2005 luin ensimmäistä kertaa esittelyn Volvon Driver Support -järjestelmästä - silloin siinä oli jo kaikki ominaisuudet, jotka siinä nytkin on
- varmasti järjestelmä kehittyy sekä raudaltaan että softaltaan jatkuvasti - ja vastaavia järjestelmiä on jo muillakin merkeillä (Fordilla on Volvon Driver Support -järjestelmä, M-B:llä ja VW:llä omansa - en tiedä, mikä firma valmistaa ne); ja pikku hiljaa joka merkillä on oma tai ostettu vastaava järjestelmä tarjolla
- Volvon jokaisessa huollossa (määräaikashuolto tai ohjauskulmien tarkastus tai mikä muu huolto tahansa) auton kaikki 10 softapakettia päivitetään ilmaiseksi automaattisesti (moottorinohjain, vaihteiston ohjain, audiojärjestelmän ohjain, sähköjärjestelmän ohjain, turvallisuusjärjestelmien softat, ajotietokoneen ohjain, ...), joten uusin softaversio myös DS:stä on aina käytettävissä
- kuolleen kulman valvontakamerat (+hahmontunnistus) antaa joskus sateella virhehälytyksiä - erityisesti hämärän ja tihkusateen yhdistelmä on järjestelmälle hankala - silloin on OFFin paikka
- kaiken maailman ABS:t, ESP:it, DS:t yms. ovat aina lisänneet ja lisäävät väistämättä vikaherkkyyttä - se on selvä, mutta silti haluan mahdollisimman turvallisen auton, ja uskottelen itselleni, että kyse on tunteen lisäksi järjestä
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vincent

vkjoki, sinun vastauksesi oli täyttä asiaa minun suhteellisen lyhyeen koeajoon perustuvan mielipiteeni rinnalla, liian helposti tulee ensi kokemuksen perusteella tuomittua ajan mittaan hyviksi ominaisuuksiksi kääntyneet uutuudet.
Muutenkin olen tällainen muutosvastarintainen ja KISS-periaatteen mies, kaikki uusi ja autoissa etenkin itseltä sen ajamisen kontrollin vievä saa varpailleen. ( KISS = Keep It Simple Stupid )

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy