Etu/Takaveto vastaan Nelivetokeskustelu

Aloittaja SNG, 26.10.14 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

Mikä on minulle sopivin vetotapa

Etuveto
10 (8%)
Takaveto
10 (8%)
Neliveto
96 (76.8%)
Ihan sama. Auto on vain kulkuneuvo!
9 (7.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 124

rami

Lainaus käyttäjältä: tet - 27.10.14 - klo:13:44
Syötän tankkaukset matkamittarilukemineen kännykässä olevaan ohjelmaan (My Cars) joka laskee kulutukset ynnä paljon muuta. Voin laittaa datat näkyviin koko auton omistusajalta kunhan ehdin, jokainen tankkaus on kyllä tallessa. Ohjelma näyttää tällä hetkellä keskikulutukseksi 6,18 l/100km. Paras tankillisen keskikulutus on ollut 5.21, huonoin 8.56 johon sisältyykin aika paljon weban käyttöä.

Niin millaisen ihmisen, viittaatko nyt itseesi vai minuun? Jos viittaat itseesi niin kyllä, ymmärsin jo aiemmista kirjoituksistasi ettet tarvitse nelikkoa etkä sellaista halua. Enkä minä sitä ole sinulle suosittelemassa, tuputtamisesta nyt puhumattakaan. Jos taas viittaat tuolla "sellaisen ihmisen" -viittauksella minuun, niin mistä sinä tiedät millainen ihminen minä olen? Tietääkseni emme tunne henkilökohtaisesti.
[/quote
Lainaus käyttäjältä: TerhoP - 26.10.14 - klo:16:45
+1 Monille on niin perhanan tärkeää vaihtaa auto viimeistään 3v iässä ja tälläinen henkilö kun perustelee nelivedon pois sillä että kuukaudessa menisi polttoaineeseen 18â,¬ enemmän niin onhan se oikeasti ihan hillittömän hauskaa  ;D
Autokeskustelut nyt tuntuvat muutenkin olevan niin tunteisiin vetoavia ettei järjellä näihin ole asiaa.
Eipä taida uuteen autoon riittää pelkkä pakkomielle. Tuskin pakkomielteellä saa autoa huikuttua,vaatii rahnua väliin. Kun puhutaan tuollaisesta 30 000â,¬ kiesistä noin 5000â,¬ täytyy vuodessa maksaa siitä ilosta,että saa ajella uudella takuupirsillä aina.
Mitä älyä on laittaa polttoaineeseen yli 200â,¬ vuodessa,että saa kiskottua perässä putkenpätkää ja muutamaa hammasratasta?
Vielä kaiken lisäksi kun siitä ei ole mitään käytännön hyötyä. Kylkiäisenä saa yhden vikapesän lisäksi.
Muutama "sohjokeli" talvella jolloin siitä olisi hyötyä niin ei kannata moista rakkinetta ottaa roikkumaan perässä.
Etuveto ja hyvät nastat niin ei mitään ongelmaa,kuljetaan siinä kuin muutkin.
Mielenkiinnolla odotellaan uutta Pasuunaa millainen pirssi sieltä tulee. ;D ;D ;D ;D

batman14

Voi herrajumala mitä keskustelua...
Rami luulen että kaikki ovat ymmärtäneet sinun perustelusi ja pointtisi nyt? Ei tarvitse jatkaa samalla kasetilla. Muut ovat myös sanoneet mielipiteensä ja keskustelu ei oikein etene. Kaikki ostavat omaan tarpeeseensa ja halun mukaan. Jonkun mielestä Polkupyörä+bussikortti on aivan riittävä, ja joku haluaa ostaa Rolls Roycen. Kaikki tekee niinkuin itse haluaa ja kuinka hyvin lompakko kestää  :D . Itselle on vain vaikee löytää perustelua miksi EI ostaisi nelivetoa jos rahaa siihen esim. riittää. Negatiiviset hyödyt verrattuna hyötyihin ovat niin pienet.

maik

Itellä ensimmäinen 4wd ja kyllä yllätyin miten erilaista kyytiä pääse esim. soralla. Aikaisempi auto oli 200hv 2wd Exeo ja nyt 180hv q A3 ja soralla ajaessa eroa on ku yöllä ja päivällä. Tottakai autot on eri ja Exeo nyt hieman jää suoritusarvoissa asfaltillakin mutta se miten toi q liimauitui soratiehen, se meni ku raiteilla. Tulis jo lunta!!!

rami

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 27.10.14 - klo:15:49
Voi herrajumala mitä keskustelua...
Rami luulen että kaikki ovat ymmärtäneet sinun perustelusi ja pointtisi nyt? Ei tarvitse jatkaa samalla kasetilla. Muut ovat myös sanoneet mielipiteensä ja keskustelu ei oikein etene. Kaikki ostavat omaan tarpeeseensa ja halun mukaan. Jonkun mielestä Polkupyörä+bussikortti on aivan riittävä, ja joku haluaa ostaa Rolls Roycen. Kaikki tekee niinkuin itse haluaa ja kuinka hyvin lompakko kestää  :D . Itselle on vain vaikee löytää perustelua miksi EI ostaisi nelivetoa jos rahaa siihen esim. riittää. Negatiiviset hyödyt verrattuna hyötyihin ovat niin pienet.
"jos rahaa esim.riittää".  Aika laihat on perustelut.  En minä kyllä ajattele sitä nelivetoa sillä tavalla,että minullahn nyt riittää rahaa ostaa se putkenpätkä ja muutama hammasratas...
Samoin kuin sähköpenkki (joka jököttää paikallaan koko auton ajan mitä se minulla on) Harmi vaan monesti kun turhakkeita pitää ostaa joissakin varustelutasossa.
Valinta on henkilökohtainen joku ostaa sen putkenpätkän ja toinen voi laittaa rahansa mielestään viisaampaan.
No minä en kyllä iloitsekkaan missään sorakoilla ajelusta eikä lumikinoksessakaan ajelu kiinnosta.
Jotenkin tuollainen sorakolla rälläily antaa jotenkin lapsellista vaikutelmaa.
Lapsellisuus monesti tienpäällä johtaa ikäviin seurauksiin.
Kyllä se nyt on uskottava kun sinä sen kerrot että 90% autonkäyttäjistä on valinnut väärin tai ovat täysin ymmärtämättömiä kun ajelevat etuvetareilla tai tokapotkuisilla. ;D

TerhoP

Lainaus käyttäjältä: rami - 27.10.14 - klo:16:49
"jos rahaa esim.riittää".  Aika laihat on perustelut.  En minä kyllä ajattele sitä nelivetoa sillä tavalla,että minullahn nyt riittää rahaa ostaa se putkenpätkä ja muutama hammasratas...
Samoin kuin sähköpenkki (joka jököttää paikallaan koko auton ajan mitä se minulla on) Harmi vaan monesti kun turhakkeita pitää ostaa joissakin varustelutasossa.
Valinta on henkilökohtainen joku ostaa sen putkenpätkän ja toinen voi laittaa rahansa mielestään viisaampaan.
No minä en kyllä iloitsekkaan missään sorakoilla ajelusta eikä lumikinoksessakaan ajelu kiinnosta.
Jotenkin tuollainen sorakolla rälläily antaa jotenkin lapsellista vaikutelmaa.
Lapsellisuus monesti tienpäällä johtaa ikäviin seurauksiin.
Kyllä se nyt on uskottava kun sinä sen kerrot että 90% autonkäyttäjistä on valinnut väärin tai ovat täysin ymmärtämättömiä kun ajelevat etuvetareilla tai tokapotkuisilla. ;D

Ootsiä kyllä uskomattoman ehdoton ihminen  ;D
Hyvin kuvastaa sähköpenkki kommentti sinun ajatusmailmaa, sinulle turha -> kaikille turha..
Imo muistilla oleva S-penkki 2 tai jopa 3 eri mittaisen ihmisen käyttäessä autoa on aika hyvä varuste-

Pistät n7000â,¬ vuodessa autoon rahaa ja jeesustelet 200â,¬ takia  ::)

arsik

Tämä asia selviäisi vain yhdellä tapaa.
Eli etu ja neliveto maksaisivat yhtä paljon liikkeessä.
Vuoden lopussa vain katsottaisiin myynti prosentit kuinka ne jakautuisivat.

TerhoP

Lainaus käyttäjältä: arsik - 27.10.14 - klo:16:58
Tämä asia selviäisi vain yhdellä tapaa.
Eli etu ja neliveto maksaisivat yhtä paljon liikkeessä.
Vuoden lopussa vain katsottaisiin myynti prosentit kuinka ne jakautuisivat.

No eikös toi bemarin myynti osoita jo jotain, 490â,¬ kalliimpi ja yli puolet bemuista tilataan nyt nelikkoina.

arsik

Lainaus käyttäjältä: TerhoP - 27.10.14 - klo:17:08
No eikös toi bemarin myynti osoita jo jotain, 490â,¬ kalliimpi ja yli puolet bemuista tilataan nyt nelikkoina.
Tämä oli minulle uutta tietoa.
Joku vaikutus varmaan tolla 500â,¬,mutta tuossa  hintaluokassa varmaan vähäinen.

TerhoP

Lainaus käyttäjältä: arsik - 27.10.14 - klo:19:32
Joku vaikutus varmaan tolla 500â,¬,mutta tuossa  hintaluokassa varmaan vähäinen.

http://www.topgearsuomi.fi/content/suomessa-myydyista-bmwn-autoista-61-xdrive-nelivetoja

Mun mielestä yllättävää, koska ainakin kaikki mun tuntemat bemumiehet vannoo takavedon nimeen todella vahvasti.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: TerhoP - 27.10.14 - klo:16:53

Hyvin kuvastaa sähköpenkki kommentti sinun ajatusmailmaa, sinulle turha -> kaikille turha..
Imo muistilla oleva S-penkki 2 tai jopa 3 eri mittaisen ihmisen käyttäessä autoa on aika hyvä varuste-

Kyllä meillä kun on kuskien välinen pituusero vajaa 30cm ja autoa ajetaan aikalailla vuorotellen on sähköpenkki muistilla niiin tarpeellinen varuste. 4-vedollakin ajaisin mieluiten jos vaan yrityksen autopolitiikkaan sopisi. Kyllä, kuulun siihen ryhmään hylkiöitä jotka ajavat yritysautolla.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: TerhoP - 27.10.14 - klo:19:58
http://www.topgearsuomi.fi/content/suomessa-myydyista-bmwn-autoista-61-xdrive-nelivetoja

Mun mielestä yllättävää, koska ainakin kaikki mun tuntemat bemumiehet vannoo takavedon nimeen todella vahvasti.

Varmaan finninaamaset lippisbemarimiehet vannookin takavedon puolesta...
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

TerhoP

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 27.10.14 - klo:21:10
Varmaan finninaamaset lippisbemarimiehet vannookin takavedon puolesta...

Ei kyl toi tuttavakunta alkaa olemaan ihan aikamiehiä +35v.

TerhoP

On kuulemma niin johdonmukainen ajettava aina ettei tosikaan ;)  Lisäksi kuulemma elektroniikka nykyään hoitaa niiiiiiiiiiiin hyvin mahdolliset ongelmat ettei niitä edes huomaa.. Itselläni ei juurikaan ole kokemusta uusista takavetoisista mutta ainakin 74 ascona oli ihan hirvittävä pulkka talvella.

SNG

Lainaus käyttäjältä: TerhoP - 28.10.14 - klo:00:11
On kuulemma niin johdonmukainen ajettava aina ettei tosikaan ;)  Lisäksi kuulemma elektroniikka nykyään hoitaa niiiiiiiiiiiin hyvin mahdolliset ongelmat ettei niitä edes huomaa.. Itselläni ei juurikaan ole kokemusta uusista takavetoisista mutta ainakin 74 ascona oli ihan hirvittävä pulkka talvella.

Niin on. Tosin pyrykelillä puolet uusista bimmereistä ja suurin osa meseistä edelleen hidastelevat valoissa enemmän kuin etuvetoiset  :D

Tuossa neliveto on ylivoimainen. Tampereellakin bussit kiillottavat risteyksiä. Ne ovat vajakeille hankalia paikkoja.

Ascona oli tosiaan hiukka haastava kun sellaisessa, tosin hiukka tuoreemmassa B:ssä takapenkillä paljon istuin ;D
Välillä iskä joutui pyytämään työntöapua ulkopuoliselta kun oli jäänyt kiesi jumiin.

Ascona/Manta 400:ssa taisi olla vakiona kitkalukko. Olisi ns rouhea auto edelleenkin tuo ralliklassikko.

Takavedolla tullut ajettua aikanaan vuosia. Volvo 240 oli erittäin johdonmukainen talviauto. Olisipa ollut vielä lukollinen GLT malli... Vieläkin ikävä tuota autoa.     :-[

PS. Oikeastaan vastaus voisikin olla takaveto, jos ei olisi tottunut nelivetoon. Etuveto vaan on NIIN tylsä, että ei ole ikävä.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: arsik - 27.10.14 - klo:19:32

Todella suuri vaikutus kampanja-aikoina. Niinä hetkinä nimenomaan nelivedot tekevät eniten kauppansa.

Nelivetoa on mallistossa tarjolla ihan 1-sarjasta sinne isompiin malleihin saakka. Myös uusi etuvetomalli Active Tourer on sellainen mihin saa myös nelivedon. Todella montaa moottoriversiota saa sekä taka- että nelivetona.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: TerhoP - 28.10.14 - klo:00:11

No mulla on ollut uudehko 3-sarjan takavetoinen (vuonna 2010 vuoden 2009 mallinen auto) ja mun mielestä se ei ollut häävi. Luistonesto on normitilassa niin holhoava, että kun nastalliset talvirenkaat löi "tyhjää" kuivalla tai märällä asfaltilla, niin luistonesto pätki auton etenemistä. Nelivetoinen BMW ei tee tuollaista. Samaten kesälläkin tuota tapahtui kesärenkain, kun asfaltti oli märkä. Nelivetoisen kanssa ei ole ollut tuota ongelmaa.

Sitten auto jäi kerran tasamaalla parkkipaikalla nuoskalumeen kiinni. Lunta ei ollut edes montaa senttiä. Nuoskalumi ja pöpperölumi oli myös täyttä myrkkyä tuolle auton etenemiselle. Aina piti höllätä luistoestoa osittain pois päältä, jotta auto olisi liikkunut edes jotenkin eteenpäin. Nelivedon kanssa ei ole moisia ongelmia eikä tartte juuri kinä koskea luistoestoon liittyvää nappulaan.

Neliveto bemu lähtee myös valoista liukkaalla paremmin eteenpäin kuin takavetoinen uusikin bemu.

Takapotkussa luistonesto ja vakautus teki myös sitä, että se leikkasi vauhteja/kiihtyvyyttä, eli kun esim. ylämäkeen ajaessa takapään pito alkoi heiketä ja auto alkoi tarjota perää sivulle, niin systeemi suoristi kyllä auton komeasti takaisin "raiteilleen", mutta samalla se leikkasi myös kaiken vauhdin pois ja meno hyytyi. Nelivetoisen bemun kanssa ei ole ollut mitään vastaavaa.

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 28.10.14 - klo:07:04
No mulla on ollut uudehko 3-sarjan takavetoinen (vuonna 2010 vuoden 2009 mallinen auto) ja mun mielestä se ei ollut häävi. Luistonesto on normitilassa niin holhoava, että kun nastalliset talvirenkaat löi "tyhjää" kuivalla tai märällä asfaltilla, niin luistonesto pätki auton etenemistä. Nelivetoinen BMW ei tee tuollaista. Samaten kesälläkin tuota tapahtui kesärenkain, kun asfaltti oli märkä. Nelivetoisen kanssa ei ole ollut tuota ongelmaa.

Sitten auto jäi kerran tasamaalla parkkipaikalla nuoskalumeen kiinni. Lunta ei ollut edes montaa senttiä. Nuoskalumi ja pöpperölumi oli myös täyttä myrkkyä tuolle auton etenemiselle. Aina piti höllätä luistoestoa osittain pois päältä, jotta auto olisi liikkunut edes jotenkin eteenpäin. Nelivedon kanssa ei ole moisia ongelmia eikä tartte juuri kinä koskea luistoestoon liittyvää nappulaan.

Neliveto bemu lähtee myös valoista liukkaalla paremmin eteenpäin kuin takavetoinen uusikin bemu.

Takapotkussa luistonesto ja vakautus teki myös sitä, että se leikkasi vauhteja/kiihtyvyyttä, eli kun esim. ylämäkeen ajaessa takapään pito alkoi heiketä ja auto alkoi tarjota perää sivulle, niin systeemi suoristi kyllä auton komeasti takaisin "raiteilleen", mutta samalla se leikkasi myös kaiken vauhdin pois ja meno hyytyi. Nelivetoisen bemun kanssa ei ole ollut mitään vastaavaa.

Kyllä mulla tuo tunnuksen alla oleva auto tiputtaa välillä tehot pois ja kiihtyminen stoppaa kuin seinään, jos renkaat luistaa liikaa.

Samaan tyyliin leikkasi MKV GTI Golf tehot pois.

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 28.10.14 - klo:07:39
Kyllä mulla tuo tunnuksen alla oleva auto tiputtaa välillä tehot pois ja kiihtyminen stoppaa kuin seinään, jos renkaat luistaa liikaa.

Ainakin jotkut 5-sarjalaista ajaneet ovat valitelleet, että luistonesto tarttuu talvisella maantiellä kiinni autoon ihan normaaliajossa ja vetää vakionopeudensäätimen pois päältä toistuvasti. Yhdellä tutulla jäi jopa auto kauppaan tuollaisen koeajokokemuksen vuoksi, tulloin kun ei ollut xDrive-tarjousta meneillään ja auto piti vaihtaa. Rengasvalinnalla voi olla iso merkitys, miten hyvin takavetoinen toimii talvessa.

Peeveli

Uudet takavedot on "pilattu" lähes aina yliholhoavalla elektroniikalla. Itselläni oli wanhan polven takavetoina Bemun 316i compact jossa oli vain luistonesto, ja sitä ennen 190-Mese ilman mitään vetoon vaikuttavaa. Molemmat olivat nautittavia talvella, tykkäsin julmetusti ja harmittaa että en ajanut niillä kauempaa. Mesessä pidin pientä hiekkasäkkiä takalootassa ja lähti nätisti liikkeelle, ajettavuus loogista jne. Bemari lähti todella hyvin valoista, eikä kiihtyvyys kärsinyt- Takavedoissa ihastuttaa aina se vedosta vapaa ohjaus ketteryyden lisäksi. Mutta, nyt näistä uusista bemuista (tai Meseistä) ottaisin nelivedon, automaattina tietysti. Paljon noita nelikkobemareita pks:lla vilisee. Etuveto on vähäsen itselleni ns. pakkovalinta, kun uuden hommasin. Mitään mopokoneista nelikkoa en huoli (oltava parilitrainen ja tehoa yli 200 hv) ja tehomallit uutena yli kipurajan joten jatkossa katsellaan vähän ajettuja käytettyjä. Nämä tehokkaammat etuvetovagit ovat aika onnettomia talvikelissä liikkeellelähdössä, siinä tehot hukkuvat, nytkin märällä kelillä sutaisee aika herkästi. Kuivalla ei ongelmia leveillä 18" valsseilla ainakaan. Keväällä arvelutti siksi esim. Cupra 280 kun noin paljon tehoa -mielenkiintoista kuulla kuskeilta miten se "oikea" lukko auttaa tuossa asiassa talvella.

heifetz

Oikeavetoisessa bemarissa on 'DTC' -moodi joka vähentää yliholhoavan ajovakausjärjestelmän puuttumista ajoon. Järjestelmä antaa silloin perän luistaa muistaakseni 10 astetta, ennen kuin ottaa ohjaukset käsiin. Jos DTC moodi on pois päältä, luistonesto reagoi aivan liian tehokkaasti ja vie kaiken ajonautinnon.

Näin oli ainakin -09 mallisessa ykkösessä.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

rami

Lainaus käyttäjältä: TerhoP - 27.10.14 - klo:16:53

Niinpäs, siksipäs minulla onkin varaa ostaa uusi auto 2-3 vuoden välein kun en osta turhia putkenpäkiä ja muutamaa hammasratasta jotka ovat minulle täysin tarpeettomia.
Tarpeettomaksi sen kokee myös 90% muista autoilijoista..
Mitä kummaa minä teen sillä sähköpenkillä kun mun autolla ei aja muut kuin minä?
Miksi minun pitäisi sellainen turhake ostaa autooni.
En minä ainakaan sitä penkkiä liikuttele koskaan.
Se penkkihän on siinä samassa kohtaa koko ajan,älytöntä joku sähköpenkki.
Varsinkin jos auto ei ole kolhoosimsisessa käytössä.
Toinen turhake 4-veto ja seuraava kattoluukku.
Tää kattoluukku ja neliveto kyllä soveltuu samaan formaattiin.
Ensin ajellaan lanttu turraksi vappuna katoluukku auki ja loppu onkin nelkkujuhlaa.
Tuossa just' kävin kokeileen nuita hyviä uudehkoja Nasta-Conteja kyllä on mainoit renkaat odotellaan vaan liukkata ja lunta kyllä niillä mennään vaikka kuinka pahoista paikoista vaikka on etari.
Hyvät nastat niin etuvetokin menee niin kauan kunnes ottaa mahasta kiinni,vaan ottaapas se nelkkukin vatsastaan kiinni lopputulos +-0...... ;D ;D ;D

Se vaan täytyy todeta,että manuaali on parempi paksussa lumessa kuin tuo Stronic.
Manuaali ja hyvät renkaat niin taitavalla kytkimenkäytöllä mennään etuvedolla tosi pahoista paikoista.
Kumminkaan näitä "pahoja paikkoja" ei kohdalleni satu edes joka talvi niin herää jälleen kysymys miksi????????

TTO

^Jotta saa Audiin sen pienen Quattro-merkin. Ilman sitä Audit ovat hieman alastoman oloisia.

MMV

Lainaus käyttäjältä: rami - 28.10.14 - klo:14:51
varaa ostaa uusi auto 2-3 vuoden välein

Checked (paitsi vuoden välein)

Mitä kummaa minä teen sillä sähköpenkillä

Checked

Toinen turhake 4-veto

Checked

ja seuraava kattoluukku.

Checked

Minulla on kaikki oikein, mitä voitin? ;D

chr

Neliveto, automaatti, sähköpenkki, kattoluukku, bensakone - kaikki löytyy. Miksi? Koska kivaa.

hapelton1

Niinpäs, siksipäs minulla onkin varaa ostaa uusi auto 2-3 vuoden välein kun en osta turhia putkenpäkiä ja muutamaa hammasratasta jotka ovat minulle täysin tarpeettomia.

Itse olen yrittänyt panostaa hieman edes siihen laatuun autoa ostettaessa. Hyvällä tuurilla autoa on pystynyt pitämään 3-5 vuotta. Etuvetoista autoa en ole koskaan omistanut ja siksi tämä 3-5 vuotta on ollut mahdollinen. Myöskin moottori Audia lukuun ottamatta on aina ollut kuusi sylinterinen.

Toivottavasti ensi talvi on yhtä vähäluminen kuin viime talvi, kun vajaavetoisella joutuu ajamaan. :)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 28.10.14 - klo:10:04
Oikeavetoisessa bemarissa on 'DTC' -moodi joka vähentää yliholhoavan ajovakausjärjestelmän puuttumista ajoon. Järjestelmä antaa silloin perän luistaa muistaakseni 10 astetta, ennen kuin ottaa ohjaukset käsiin. Jos DTC moodi on pois päältä, luistonesto reagoi aivan liian tehokkaasti ja vie kaiken ajonautinnon.

Näin oli ainakin -09 mallisessa ykkösessä.

Niin on ja oli DTC-moodi (se löytyy myös nelivetoisesta), mutta hemmetin ärsyttävää "räppäillä" kokoajan moisen näppäimen kanssa. Nelivetoisilla bemareilla olen ajanut nyt 3v putkeen eikä niissä tarvitse juuri koskaan koskea moiseen nappulaan, mutta takavetoisessa sitä sai olla panamassa lähes aina sallivampaan moodiin.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 28.10.14 - klo:07:39

Sulla onkin "tykki" malli ja ehkä se sitten tekee tuota, mutta 320d ja 320i xDriveillä en ole kokenut moista. Ne onkin paljon tehottomampia...

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: P. Laaja - 28.10.14 - klo:08:09
Ainakin jotkut 5-sarjalaista ajaneet ovat valitelleet, että luistonesto tarttuu talvisella maantiellä kiinni autoon ihan normaaliajossa ja vetää vakionopeudensäätimen pois päältä toistuvasti. Yhdellä tutulla jäi jopa auto kauppaan tuollaisen koeajokokemuksen vuoksi, tulloin kun ei ollut xDrive-tarjousta meneillään ja auto piti vaihtaa. Rengasvalinnalla voi olla iso merkitys, miten hyvin takavetoinen toimii talvessa.

Joo tuo vakkarin tippuminen pois päältä on melko yleistä uusissa takavetobemareissa. Tota on käynyt niin  nastoilla kuin kitkoillakin. Toinen yleinen ongelma on tosiaan se, että ilman vakkariakin luistonesto leikkaa liikaa ja liian usein vauhtia pois milloin minkäkinlaisissa tilanteissa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: chr - 28.10.14 - klo:15:25
Neliveto, automaatti, sähköpenkki, kattoluukku, bensakone - kaikki löytyy. Miksi? Koska kivaa.

Mulla myös kaikki mahdolliset sähkösäädöt penkeissä ja onhan ne todella hyvät. Muuta syytä hankkimiseen ei ollut kuin se, että bemarin käsisäädöt on aivan täydet jaskat ja yliantiikkiset versus Audi, VW jne. Pitää työntää jaloilla ja nostaa itseään persettä keventäen, jotta penkki nousee ylöspäin. Kädellä pitää auttaa jotta selkänoja liikkuu samalla,  kun toinen käsi nostaa siitä kammesta. Nyt eletään sentään 2000-luvulla, mutta 5-sarjaa pienempien bemujen vakiona olevat penkinsäädöt on edelleen kuin jostain 1980-luvulta. Samoin stereot on huonot.

JakeS

"Repost" sen ensimmäisellä sivulla sanoi osuvasti. Ã,,äriolosuhteisiin neliveto. Muuten kyllä tässä maassa pärjää hyvin etuvetoisilla ja melko hyvin takavetoisillakin.
Makuasioita nämäkin. Toisia ei haittaa lainkaan, että nelivedolla mennään paljaalla asfaltilla 350 päivää vuodessa ja toisia ei haittaa lainkaan, että liikennevaloista lähtiessä vajakilla 15 pv vuodessa toimenpide tapahtuu enemmän tai vähemman hitaasti.
Niin ja minulla on neliveto mutta myös etuvetoisia autoja 2 ja yksi takavetoinen. Neliveto jo maavaransa puolesta on ykkösvaihtoehto sydäntalvella mökille ajettaessa mutta hyvin sinne on etuvedollakin päästy. Mitä nyt etulippa auraa lunta edessään toisin kuin nelikossa.   
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy