Tehdas Webaston kauko-ohjain VAG-laitteissa

Aloittaja Taky, 04.04.10 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Taky

Tuolla Octavia II palstalla http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1381.0 keskustelua tehdas asennetun kauko-ohjaimesta.

Aihe koskettanee myös muita VAG laitteita, niin herätellään kokemusten vaihtoa laajemmin näin ylesellä "sähkö" alueella.

Eli onko kellään tarkempaa tietoa mitä kauko-ohjainsysteemi tarvitsee?

Luonnollisesti:
Kauko-ohjaimen (1K0963511A) ja vastaanottimen (4F0 909 509)
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270554525672#ht_1440wt_1165

Antennin (9006339A) http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330405187580#ht_2240wt_991

Mutta miten muita johtosarjojen kanssa mahtaa olla?

Jos tehdas-asenteinen webasto niin onko tuon vastaanottimen liitäntä jo valmiina autossa?

Pitääkö auton tietsikasta aktivoida/kertoa että nyt purkki on systeemiin liitetty että järjestelmä osaa ottaa komennot hallintaan?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mla

T5:n kun asensin jälkikäteen tehtaan kellosarjan rinnalle kaukosäätimet niin piti vetää w-bus piuha kaukosäätimien ohjainlaitteelta (ja tietenkin kytkeä siihen sähköt) Webastolle 1-pinniin jonka jälkeen lähti toimimaan kaukosäätimet kellosarjan rinnalla. Koitin ohjainlaitteina molempia - tehtaan osaa ja Webaston jälkiasennettavaa. Niillä ei tuntunut olevan eroa ainakaan Porterissa. Aktivointia en T5:ssa tarvinnut, mutta uudemmissa malleissa tuo varmaan vaatii koodauksen muuttamista jottei tule vikakoodeja.

Ei siis ollut valmiita johtoja tuota varten ainakaan T5:ssa.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 04.04.10 - klo:09:58
T5:n kun asensin jälkikäteen tehtaan kellosarjan rinnalle

T5:ssa erillinen kello?
Octavissa ja mahdollisesti muissakin VAG henkilömalleissa kello on auton omassa tietsikassa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Taky - 04.04.10 - klo:16:07Octavissa ja mahdollisesti muissakin VAG henkilömalleissa kello on auton omassa tietsikassa.
Ei mulla ainakaan Touranissa ole, vaan erillinen Webaston oma ajastin. VW:n "marmoritiskiltä" voi ostaa "TDI-polttoainelämmittimen lisäsarjan": TDI-lisäsarjan avulla auton tehdasasennettu polttoainekäyttöinen lisälämmitin voidaan ottaa esilämmityskäyttöön. Esilämmitys vaatii myös ajastinkellon tai kaukosäätimen asennuksen. Vain autoihin joissa tehdasasennettu polttoainelämmitin on vakiona. 
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

mla

T5:ssa kello ei ole mittaristossa (tai ei ollut ainakaan ennen 'faceliftiä'). On ns. viikkokello sekin, joka vastaa toiminnoiltaan henkilöautojen mittariston kelloa ei siis ole samanlainen kuin jälkiasennetut kellot. Silti tuohon erillisen kellon rinnalle ei kaukosäätimiä järkevästi saanut vaan piti asentaa ne omalla johdolla rinnalle. Samaa olen ymmärtänyt jonkin merkkiliikkeen suositelleen Octaviaan parin nettikirjoittelun perusteella, mutta itsellä ei ole tästä omakohtaisia kokemuksia tai edes varmaa tietoa - kaikki netissä kirjoitettu kun ei aina pidä paikkaansa :)
Jossan kirjoittelussa annettiin ymmärtää, että tuo Paha71:n ehdottama jälkiasennussarja toimisi tuossa myös, mutta sillä on aika paljon hintaa kun käsittääkseni sitä aktivointi cd:tä ei tarvita vaan pelkkä johtosarja tehtaan kellosarjan rinnalle. Johtosarjan sai kyllä tehtyä itsekin kunhan osti liittimet ja kaapelia riittävästi.

Tuon toimivuuden voi ensin kokeilla liittämällä kaukosäätimen ohjainyksikkö Webastoon ulkosalla eli purkaa puskuria ja lokaria sen verran että ottaa Webaston johdosarjan esiin. Tuo ohjainyksikölle virtaa akulta tai ryöstää sitä Webaston johdoista ja kytkee sen W-bus piuhan paikoilleen. Kun kaukosäätimet parittaa OFFia painamalla parin sekunnin aikana ohjainyksikön virtojen kytkemisen jälkeen niin sen jälkeen tuo joko toimii tai ei toimi. Noin itse testasin homman T5:ssa ;)

Mutta omalla vastuulla - tuon itse löysin siis kokeilemalla toimivaksi tavaksi T5:ssa. Sen toimivuutta muissa autoissa en tiedä kun en ole koittanut. Merkkiliike myi minulle T5:n 'ei oo - ei voi' selityksiä, joten pitihän se itse koittaa.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 04.04.10 - klo:18:48
Esilämmitys vaatii myös ajastinkellon tai kaukosäätimen asennuksen.

... ja Tarkempi kuvaus
"Hinta ei sisälla asennusta, eikä ajastinkelloa 1T0054987 tai kaukosäädintä 1T0054796. "

Kysessä on eri systeemi.
Octaviassa on esilämmitys ja kello jo tehtaalta, ainoastaan kauko ohjaus/käynnistys puuttuu.

Juu saa senkin marmoristiskiltä, about 800,-â,¬ asennettuna, mutta kun jostain saisi vahvistuksen sille mitä kauko-ohjain pitää sisällään.

"Arvaus" että lähetin, vastaanotin, antenni ja joku johtosarja(mahdollisesti jo tehdaswebastossa valmiina) jotka ebayssä kustantaa jonkin matkaan toista sataa, johtosarjaa ei ole vielä tullut vastaan ja marmorillä puhutaan ko osista about viidestä sadasta!

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mla

Hinta kuulostaisi tuolta lisäsarjalta josta Paha71:nkin kirjoittaa. Eli asentavat sen kalliin sarjan siihen vaikka sille ei ole todellista tarvetta.
T5:n vastaava maahantuojan sarja maksaa myös 300-400e+asennus - eBaystä tilasin vastaavan 150e toimituskuluineen ja senkin hinta hirvitti kun sen näki - johtosarja jossa yksi 3m johto W-busiin ja pari lyhyempää akulle. No oli siinä takaiskuventtiilikin, mutta se oli turha kun tehtaan kilkkeissä se jo on. Osiin menee 10e ja jää vielä metrikaupalla johtoa yli seuraavaan projektiin.

Marmoritiskiltä saa tuon varmasti toimivana, mutta jos on vähän itsellä osaamista (ja seikkailumieltä) niin veikkaisin että saa itse rakennettua 10e:lla johtosarjan ja loput osat eBaystä jopa alle 200e.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 04.04.10 - klo:20:48
Marmoritiskiltä saa tuon varmasti toimivana, mutta jos on vähän itsellä osaamista (ja seikkailumieltä) niin veikkaisin että saa itse rakennettua 10e:lla johtosarjan ja loput osat eBaystä jopa alle 200e.

Silläpä informaatiota pitääkin koittaa kartuttaa.

Linkistä.....

http://kotisivu.dnainternet.net/ilkmaat/skoda/Webasto-Telestart-T90-Octavia-InstallationGuide.pdf

.....  löytyy Octavia Telestarin asennusohje.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mla

Siinähän se sanotaan kuten epäilinkin. Eli kaukosäätimet tarvitsevat ohjainyksikölle vain virran, antennin ja W-bus kytkennän itse Webastoon - sen jälkeen toimivat. 800e tuosta on kyllä aika ryöstöä, mutta niinhän nuo tuppaa tehtaan osilla kaikki työt olemaan.

Koodaus on lähinnä sen maagisen venttiilin koodausta eli sen joka määrittää lämmitetäänkö moottori vaiko pelkkä sisätila.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

#9
Lainaus käyttäjältä: mla - 06.04.10 - klo:11:00
Eli kaukosäätimet tarvitsevat ohjainyksikölle vain virran, antennin ja W-bus kytkennän itse Webastoon - sen jälkeen toimivat.

W-Bus kytketään webaston liittimenpinniin 1, mikä on pinni 1?
Jossain kuvaa liittimen pinnijärjestyksestä?

Mistä selviää mihin Telestart vastaanottimen pinniin virta ja W-Bus kytketään?
Jossain kuvaa liittimen pinnijärjestyksestä?

Skodan ohjeessa virta sulakerasialta nro 30, mutta kysessä on jatkuvanvirran syöttö boxille, ei muuta?

Mistä boxi maadoittaa itsensä, mahdollisesti asennustelineestä, sillä ei pelkkä virran tuonti riittäne?
Noissa aftermark paketeissa tuskin Skodan vaatimaan asennustelinettä ja sen saaminen kuten valmiin johtosarjakin vähintääkin hankalaa.

Systeemi lie testattavissa ilman lopullista asennusta kun tekee em virtasyötön, maadoituksen ja W-bus kytkennän ja antennin liitännän?
Edit: (pirskules, noinhan juuri tuossa aiemmin kirjoitit!)

Sitten itse noista kaukokäynnistimistä, niin T91 on start/stop jota ohjeessa käsitellään ja esim T100 kellolla/näytöllä varustettu palikka.

Onko niin että tuon T100:n älykkyys/ajastus on kauko-ohjaimessa?
Siis ei auton systeemissä ja ajastusten jne aktivoituessa kauko vain lähettää käynnistys/sammutus singaalin auton Webastolle?

Jos näin olisi niin ainakin periaatteessa systeemiin voisi asentaa T100:kin?

Jossain tsekin/venäjän tms sellainen esintyi Skodan hinnastossa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mla

Lainaus käyttäjältä: Taky - 11.04.10 - klo:08:37
W-Bus kytketään webaston liittimenpinniin 1, mikä on pinni 1?
Jossain kuvaa liittimen pinnijärjestyksestä?

Mistä selviää mihin Telestart vastaanottimen pinniin virta ja W-Bus kytketään?
Jossain kuvaa liittimen pinnijärjestyksestä?

Skodan ohjeessa virta sulakerasialta nro 30, mutta kysessä on jatkuvanvirran syöttö boxille, ei muuta?

Mistä boxi maadoittaa itsensä, mahdollisesti asennustelineestä, sillä ei pelkkä virran tuonti riittäne?
Noissa aftermark paketeissa tuskin Skodan vaatimaan asennustelinettä ja sen saaminen kuten valmiin johtosarjakin vähintääkin hankalaa.

Systeemi lie testattavissa ilman lopullista asennusta kun tekee em virtasyötön, maadoituksen ja W-bus kytkennän ja antennin liitännän?


Sitten itse noista kaukokäynnistimistä, niin T91 on start/stop jota ohjeessa käsitellään ja esim T100 kellolla/näytöllä varustettu palikka.

Onko niin että tuon T100:n älykkyys/ajastus on kauko-ohjaimessa?
Siis ei auton systeemissä ja ajastusten jne aktivoituessa kauko vain lähettää käynnistys/sammutus singaalin auton Webastolle?

Jos näin olisi niin ainakin periaatteessa systeemiin voisi asentaa T100:kin?

Jossain tsekin/venäjän tms sellainen esintyi Skodan hinnastossa.

Webaston liittimen pinnit on yleensä numeroitu liittimessä. Nyt kun luin ohjeen uusiksi niin pyytävät asentamaan tuon siihen 8-pinniseen liittimeen. Muistelisin että se on adapteri sille 6-pinnisellä jossa tuo W-Bus liitin on 1-pinnissä tai sitten TT-V:n liitin on erilainen kuin mihin on tottunut Webastoissa. Tuossa 8-pinnisessä liittimessä se W-Bus on tuon ohjeen mukaan 2-pinni.

Kaukosäädin yksikön pinnien järjestys on numeroitu liittimessä ja niiden järjestys on tuon ylläolevan ohjeenkin kuvien perusteella 1 = +12V, 2 = W-Bus ja 6 = maa.

Kiinnitin tuon ohjainyksikön peltilipareella kojelaudan (jälkiasennettavissa tulee moinen mukana ja usein tehdaspalikan mukana myös tulee siihen sopiva) sisällä olevaan peltiin ja maadoitin ohjainyksikön siihen samaan kohtaan. Löytyy usein valmiita kohtia kojelaudan sisältä tuota maadoitusta varten. Toki sen voi kiinnittää ihan perinteisesti nippusiteillä tms, jollei mitään liparetta ole käytettävissä. Antennia ei kannata konetilaan vetää kuten tuossa ohjeessa, vaan asentaa se tuulilasin reunaan.

T100:sta en ole koittanut miten sen saisi toimimaan, mutta teoriassa asennus pitäisi olla sama kuin T91:lla ja toiminnallisuus kuten tuossa kuvasit. T100:n kellotoiminnallisuus toimii siinä kaukosäätimessä eli sen käyttö ei vaikuta auton kellon toimintaan.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

mla

Tuolla on T5:n kohtuu hintainen jälkiasennussarja - tai no sekin on edelleenkin kallis siinä mielessä, että tuo ohjainyksikkö ja kaukosäädin ovat T70 joka ei ole yhtä hyvä kuin T90 tai T100HTM. Mutta tuolla pääsee alkuun jos haluaa edullisen vaihtoehdon. Samaa johtosarjaa voi käyttää muidenkin tehdasohjainyksikköjen kanssa.

On tehty TT-C mallille, mutta veikkaisin että toimii myös TT-V:n kanssa.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 11.04.10 - klo:18:15
Samaa johtosarjaa voi käyttää muidenkin tehdasohjainyksikköjen kanssa.

Kokonaisuus alkaa olla pikkuhiljaa kasassa - ajatuksissa...  ;)

Lainaus käyttäjältä: mla - 11.04.10 - klo:18:15
Nyt kun luin ohjeen uusiksi niin pyytävät asentamaan tuon siihen 8-pinniseen liittimeen.

Eilen yritin katsella Webaston puolesta päätä johtosarjasta, mutta umpio jäi saamatta paikoiltaan - uusi yritys myöhemmin, niin liittimen malli jäi selvittämättä.


Mutta mistä saa itse Webaston päähän tulevaan johtoon pinnit/liittimen osat?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mla

#13
Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.04.10 - klo:07:33
Mutta mistä saa itse Webaston päähän tulevaan johtoon pinnit/liittimen osat?

Ostin liittimen marmoritiskiltä. Taisi olla samanlainen kuin ISO-liittimen pinnit - erona on se silikoninökäre siinä joka tekee siitä vesitiiviin. Webasto käyttää tuota nimitystä MicroTimer ja sillä sitä voi etsiä webi-shopeista jos saatuisi löytymään.

Noista Webaston omista jälkiasennusosista tuli mieleen, että niissäkään ei välttämättä sitten toimi ns. tuuletustoiminto. Eli Tuuletustoimintoa ohjaa auton kellosarja ja jälkiasennettu kaukosäädin ei usein pysty muuttamaan tuota tilaa. Tehtaankaukosäätimistä tuo toiminto puuttuu kokonaan ja siksi tehtaankellosarjan kanssa tuota ei yleensä saa toimimaan.

Edit: Tuolla oli kuvia siitä liittimestä ja pinneistä
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 13.04.10 - klo:08:08
Webasto käyttää tuota nimitystä MicroTimer ja sillä sitä voi etsiä webi-shopeista jos saatuisi löytymään.

jep pitää haeskella.

Lainaus käyttäjältä: mla - 13.04.10 - klo:08:08
Tuuletustoimintoa ohjaa auton kellosarja ja jälkiasennettu kaukosäädin ei usein pysty muuttamaan tuota tilaa. Tehtaankaukosäätimistä tuo toiminto puuttuu kokonaan ja siksi tehtaankellosarjan kanssa tuota ei yleensä saa toimimaan.

No se on nyt sentään toisarvoinen, aina lämmön kanssa pärjää, kylmä ilkeämpi juttu.

Jos nyt ihan oikein ymmärsin niin manuaalikäynnistynapista koelaudasta saa kyllä tuuletuksen päälle, mutta kauko tietty toinen juttu.

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 13.04.10 - klo:08:08
Webasto käyttää tuota nimitystä MicroTimer ja sillä sitä voi etsiä webi-shopeista jos saatuisi löytymään.


Mahtaako olla... http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=218 tuollainen?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mla

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 11.04.10 - klo:09:44
Tuossa 8-pinnisessä liittimessä se W-Bus on tuon ohjeen mukaan 2-pinni.

Ainakin se on tyhjänä....(pinnit2_8.jpg), johdon asentaminen onnistuneen kuin kaivaa täytteen liittimestä pois ja tökkää liittimen sisäkalut+johdon paikoilleen.

Liitteenä muutamia kuivia Octavia FL oikeasta kulmasta missä Webasto pitää majaansa (Sijainti_50.jpg.

Liittimeen pääsee käsiksi periaatteessa sumarin/päivävalon kautta, mutta kovin on ahdas.
Umpion poistaminen ei vielä auta, mutta ampion kiinnityksen tuo huomattavasti lisää tilaa.

Se ei vain tule niin vain pois vaan vaatii pohjan säätöruuvien irroituksen jotka putoavat alas jos ei pidä kiinni, todella ahdasväli.
Paikoilleen asennus vaatii eritysjärjestetyitä. itse tuin hanskalla säätökappeleen levyn ruuvin kiinnityksen esivaiheen ajaksi.

Ja koska säätö on pielessä vaatii umpion kohdistamisen koriin hieman sovittelua.



[ylläpito on poistanut liitteen]
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tarzi

Ei FL autossa tota umpionpohjan kiinnitysrautaa ei tarvitse kokonaan ottaa irti vaan riittää kun vähän löysää, jolloin se liukuu kiskoissaan pois paikaltaan.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Taky

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 14.04.10 - klo:19:26
Ei FL autossa tota umpionpohjan kiinnitysrautaa ei tarvitse kokonaan ottaa irti vaan riittää kun vähän löysää, jolloin se liukuu kiskoissaan pois paikaltaan.

Ei mahdu. Puskuri ottaa kiinni.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 11.04.10 - klo:09:44
Tuossa 8-pinnisessä liittimessä se W-Bus on tuon ohjeen mukaan 2-pinni.


Tuollainen toisaalla 8-pinnisesta liittimestä sattui silmään...

--------------------------------
ThermoTop V on periaattessa vain CAN-väyläohjattu.

Pinnit ilmeisesti ovat:
Pin 1: Käynnistys (ei käytössä!)
Pin 2: W-Bus (kellon 1533 avulla tapahtuva ohjaus)
Pin 3: Lämmitys? (Kytketty lämpökytkimen kautta maahan)
Pin 4: CAN low
Pin 5: PA-pumppu
Pin 6: Kesä/talvikytkin
Pin 7: CAN high
Pin 8: Sisäpuhaltimen ohjaus
--------------------------------



Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mla

W-bus on Webaston käyttämä CAN ohjaus. Webasto käyttää itse tuota W-busia juuri minikellossa, telestart ohjainlaitteissa yms.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 17.04.10 - klo:07:30
W-bus on Webaston käyttämä CAN ohjaus.

Jep.

Lainaus käyttäjältä: mla - 17.04.10 - klo:07:30

Noista Webaston omista jälkiasennusosista tuli mieleen, että niissäkään ei välttämättä sitten toimi ns. tuuletustoiminto.

Mitähän tulla kesä/talvikytkimellä (6) tehdään - ohjataan em tuuletustoimintoa?
Näyttää Octaviassa olevan piuhatta kuten kirjoititkin että VAG palikoissa sitä ei käytettä.

Mahtaako sille löytyä erillistä ohjausta Telestartin pinneistä.....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mla

Lainaus käyttäjältä: Taky - 17.04.10 - klo:08:35
Mitähän tulla kesä/talvikytkimellä (6) tehdään - ohjataan em tuuletustoimintoa?
Näyttää Octaviassa olevan piuhatta kuten kirjoititkin että VAG palikoissa sitä ei käytettä.

Mahtaako sille löytyä erillistä ohjausta Telestartin pinneistä.....

Ei ole löytynyt mitään ohjaustapaa tuolle tilan vaihtamiselle kesä/talvi kytkin on se lämmitys/tuuletustoiminnon valitsija. Itse en ole kuullut mitään tapaa tehdä tuota tehtaankellon kanssa, jälkiasenteisen kanssa se onnistuu.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

#24
Lainaus käyttäjältä: Taky - 11.04.10 - klo:08:37
Skodan ohjeessa virta sulakerasialta nro 30, mutta kysessä on jatkuvanvirran syöttö boxille, ei muuta?

Kuvassa sulakerasian taustaa (vetokoukun sähkökytkentä ohjeesta http://www.kfzpoint.de/montageanleitung/e-satz/skoda0293.pdf) jossa maininta 30 pinnistä.

Onkohan taustan pinnit numeroitu?

[ylläpito on poistanut liitteen]
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Emil

Veikkaan, että tuo 30 tarkoittaa sulakkeen paikkaa sulakerasiassa. Vaikka onhan se jatkuvan virrankin merkki. Koska peräkärrylle tehtiin sulakkeet paikoille 44 ja 45. Paikathan on merkitty sulakerasian kanteen, mutta sulakerasian takana merkintöjä ei muistaakseni ole. Tuo punainen kehys pitää liu'uttaa parisen milliä alaspäin, ennenkuin rasiaan pystyy lisäämään liittimiä. Nuoli numero 6 näyttää kehyksen lukitusta, jota pitää vääntää, että kehyksen saa liu'utettua.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 11.04.10 - klo:09:44
Kaukosäädin yksikön pinnien järjestys on numeroitu liittimessä ja niiden järjestys on tuon ylläolevan ohjeenkin kuvien perusteella 1 = +12V, 2 = W-Bus ja 6 = maa.

No niin vihdoin ehti avata Telestartin paketin ja tutkailla mitä se tarkemmin sisältää.

Itse kaukoyksikkö kiinnitysrautoineen ja kaukokäynnistin sekä 2* johtosarjat.

Molemmissa 6-napainen lähtöliitin Telestartin boxilta sekä tuplahaarainen johto, toisessä nelinapainen uros+naaras ja toisessa nelinapainen naaras sekä avoimet johdon päät.
Kummassakaan em johtosarjoissa ei ole lainkaan 2-napa(W-bus) kytkettynä.

Jotta tuon W-Busin saa käyttöön voineen jonkun noista muista 3(musta)-4(siniharmaa)-5(violetti) johtimista irroittaa(tai jopa kaikki ne pois) ja siirtää 2-napaan josta saa tehtyä W-bussille lähdön?

Eli jättää liittimeen...

1-napaan piunaisen jonne jatkuva +12v,
2-napaan keltainen joka tulee webastolta,W-bus ohjaus.
6-napa runkoon/maadoitus.

... muilla ei liene käyttöä?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mla

Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.06.10 - klo:11:31
Eli jättää liittimeen...

1-napaan piunaisen jonne jatkuva +12v,
2-napaan keltainen joka tulee webastolta,W-bus ohjaus.
6-napa runkoon/maadoitus.

... muilla ei liene käyttöä?

Juu noin tein sen itsekin. Siitä jälkiasennussarjan kaapelista ei ole muuta hyötyä kuin liitin ja johdon päät.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 13.06.10 - klo:11:40
Juu noin tein sen itsekin. Siitä jälkiasennussarjan kaapelista ei ole muuta hyötyä kuin liitin ja johdon päät.

OK.


Onko havaintoa mistä löytyisi kangasteippiä, vastaavaa jolla autojen johtosarjat on päällystetty/niputettu?
Näin saisi tyylikkäämmän toteutuksen johtosarjasta.

Normi mustakangaserkkari on liian paksua.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Taky

Lainaus käyttäjältä: mla - 13.04.10 - klo:08:08
Tuuletustoimintoa ohjaa auton kellosarja ja jälkiasennettu kaukosäädin ei usein pysty muuttamaan tuota tilaa. Tehtaankaukosäätimistä tuo toiminto puuttuu kokonaan ja siksi tehtaankellosarjan kanssa tuota ei yleensä saa toimimaan.

T91 manuaali sanoo....

"Tuuletus/lämmitys T91 kaukosäätimestä

Toimintatilan muuttaminen
Paina ON- ja OFF-näppäintä yhtäaikaa kaksi kertaa peräkkäin yhden sekunnin aikana.
Toisella painalluksella muuttuu merkkivalon väri, ja se palaa kunnes näppäimet päästetään.
Uusi toiminto talelttuu kun näppäimet päästetään."

Mutta silti auton systeemit ei sitä taida ymmärtää?
Kokeilemaan ei ole vielä päässyt kun pitäsi heitki olla aikaa purkaa autoa että saisi piuhat vedettyä.

Manuaalin mukaan Telestart:in sulake on 1A, asennuspaketin mukana ei tule mitään sulaketta/pidekettä tms.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy