A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 19.02.16 - klo:21:24
http://youtu.be/wNnWpeV--4Q

::)
Tämä kuvatehtävä on todella helppo.
Heti tietää mitkä kuuluu joukkoon.
Herrat Ohjaustankomies ja rengasasiantuntija siinä marmorilla käyvät keskustelua.
Ohjaustankomies on kiihtynyt ohjaustangosta ja nauttinut ostamastaan Lasolipullosta. On kaiketi napsinut samalla kun on jäitä putsannut A3 koppuran takaluukun tiivisteistä.
Toi Toinen on selvästi herra kottikärry joka pää punaisena taistelee ristikudosrengassarjaa uuteen A3:seen koossa 145x70x18".... ;D ;D ;D


exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 20.02.16 - klo:09:36
Tämä kuvatehtävä on todella helppo.
Heti tietää mitkä kuuluu joukkoon.
Herrat Ohjaustankomies ja rengasasiantuntija siinä marmorilla käyvät keskustelua.
Ohjaustankomies on kiihtynyt ohjaustangosta ja nauttinut ostamastaan Lasolipullosta. On kaiketi napsinut samalla kun on jäitä putsannut A3 koppuran takaluukun tiivisteistä.
Toi Toinen on selvästi herra kottikärry joka pää punaisena taistelee ristikudosrengassarjaa uuteen A3:seen koossa 145x70x18".... ;D ;D ;D

En oikein tiedä mitä tähän pitäisi vastata.  ;D

No palataampa taas itse A3 aiheeseen spämmäyksestä.

hta

MMI näyttö jäi käynnistyksessä sisään. Radio kuitenkin toimi. MMI näytön manuaali näppäin ei saanut aikaiseksi mitään, eikä nopea auton sammutus ja uudelleen käynnistys. Missään vaiheessa ei yksiköstä kuulunut mitään outoja ääniä tms.

Pikahuollossa MMI näyttö nousi ylös normaalisti ja mitään vika koodeja ei ollut jäänyt logiin. Sanoivat, että jos vika toistuu niin kännykkäkameralla video niin vaihtavat sen yksikön sitten sen perusteella vaikka vika koodeja ei löytyisikään.

Toivotaan, että oli yksittäistapaus eikä ongelma toistu.
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

herttakurko

Lainaus käyttäjältä: hta - 23.02.16 - klo:23:01
MMI näyttö jäi käynnistyksessä sisään. Radio kuitenkin toimi. MMI näytön manuaali näppäin ei saanut aikaiseksi mitään, eikä nopea auton sammutus ja uudelleen käynnistys. Missään vaiheessa ei yksiköstä kuulunut mitään outoja ääniä tms.

Itsellä esiintynyt sama vika kerran sillä erotuksella, että auton uudelleen käynnistys auttoi. Radion sammuttaminen, keskirulla eikä näytön sulku-/avausnäppäin saanut näyttöä esiin.

Jaudi

Samat sanat, ilmennyt kerran ja lähti toimimaan uudelleen käynnistettäessä.

VW_Johan

sama täällä, pari päivää  näyttö oli kadoksissa kunnes se sitten yhtenä aamuna päätti herätä talviunesta. Ei vikakoodeja.

Hawtin

Tänään ilmaantui näyttöön keltainen pakokaasujen valvontajärjestelmän varoitusvalo eikä se sammunut vaikka virrat olivat poissa useampaan otteeseen. Jatkoin ajelua, kun muita herjauksia ei ilmaantunut. Manuaali kehottaa ajelemaan rauhassa huoltoon, ettei katalysaattori vaurioidu. En nyt kyllä ole ensimmäiseksi huoltoon ajamassa, vaan katselen poistuisiko varoitus itsestään. Onko muilla havaintoja samasta?
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

aamu-uninen

Lainaus käyttäjältä: hta - 23.02.16 - klo:23:01
MMI näyttö jäi käynnistyksessä sisään. Radio kuitenkin toimi. MMI näytön manuaali näppäin ei saanut aikaiseksi mitään, eikä nopea auton sammutus ja uudelleen käynnistys. Missään vaiheessa ei yksiköstä kuulunut mitään outoja ääniä tms.

Vanhempieni A3:ssa kävi eilen sama juttu.

Stimby

Tervehdys,

Nyt on erikoinen "vika".. Välillä jarruttaessa tulee keltainen kolmio huutomerkillä koetauluun. Parking Brake (salamankuva ) näytössä.
Vikakoodia ei jää muistiin. Ollut Audilla "valohoidossa" jokusen kerran tuon takia.
Ainoa neuvo ollut että ota kuva.. No-o ei sitä kerkeä ottaa kun lähtee jo pois ruudusta.
Osaako kukaan neuvoa tai auttaa !:) a3 1.4tfsi 2014 kyseessä.

kömmerö

Onko A3:ssa ollut vastaavia oireita?

Kolme kertaa käynyt että auto on sammunut kesken ajon n.50-60 vauhdista. Jonka jälkeen lähtee huonosti käyntiin starttaa pitkään. Eikä start stop ole toiminut kuin vasta uudelleen sammutuksen/käynnistyksen jälkeen.

Huollossa olen käyttänyt parikertaa mutta eivät ole osanneet vielä sanoa mistä johtuu.

Pari vikakoodia löytyi:
10657 - RPM Signal from ECU
P0726 00 [002] - Implausible Signal

10763 - Starter Enable from Selector Lever Sensor System
P1734 00 [002] - -
Audi S3 8V
ex.VW Golf R , Audi a3 1.8tfsi

Daatta

Lainaus käyttäjältä: kömmerö - 02.03.16 - klo:21:41
Onko A3:ssa ollut vastaavia oireita?

Kolme kertaa käynyt että auto on sammunut kesken ajon n.50-60 vauhdista. Jonka jälkeen lähtee huonosti käyntiin starttaa pitkään. Eikä start stop ole toiminut kuin vasta uudelleen sammutuksen/käynnistyksen jälkeen.

Huollossa olen käyttänyt parikertaa mutta eivät ole osanneet vielä sanoa mistä johtuu.

Pari vikakoodia löytyi:
10657 - RPM Signal from ECU
P0726 00 [002] - Implausible Signal

10763 - Starter Enable from Selector Lever Sensor System
P1734 00 [002] - -

Hanki VCDS Full Scan, nuo vikakoodit on DSG:stä ja pikemminkin seuraus kuin syy. Moottorin vikakoodit puuttuu ehkä kokonaan.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7170999-Help-needed-with-some-new-error-codes-P130A-P03AF-P0726
http://forums.ross-tech.com/showthread.php?3567-10763-Starter-Enable-from-Selector-Lever-Sensor-System

Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

kömmerö

#702
VCDS:llä nuo vikakoodit löytyikin, muuta koodeja ei löytynyt. 
Itselläni ei VCDS ole niin käytin vikatilanteen jälkeen seuraavana päivänä luetuttaan huollossa ja VCDS:llä, muuten olisin saman tien katsotuttanut vikakoodit mutta vika sattui sunnuntaina.
Huollossa eivät löytäneet mitään koodeja mutta kävin Audin huoltoon viemässä koodit jos se helpottaisi vian selvittelyä.
Audi S3 8V
ex.VW Golf R , Audi a3 1.8tfsi

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: kömmerö - 02.03.16 - klo:21:41
Onko A3:ssa ollut vastaavia oireita?

Kolme kertaa käynyt että auto on sammunut kesken ajon n.50-60 vauhdista. Jonka jälkeen lähtee huonosti käyntiin starttaa pitkään. Eikä start stop ole toiminut kuin vasta uudelleen sammutuksen/käynnistyksen jälkeen.


Mulla auto sammui ajosta (80kmh) muutama viikko sitten. Lähti heti ensimmäisellä käyntiin normaalisti. Ei vikakoodeja.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: kömmerö - 03.03.16 - klo:20:45
VCDS:llä nuo vikakoodit löytyikin, muuta koodeja ei löytynyt. 
Itselläni ei VCDS ole niin käytin vikatilanteen jälkeen seuraavana päivänä luetuttaan huollossa ja VCDS:llä, muuten olisin saman tien katsotuttanut vikakoodit mutta vika sattui sunnuntaina.
Huollossa eivät löytäneet mitään koodeja mutta kävin Audin huoltoon viemässä koodit jos se helpottaisi vian selvittelyä.

Joo, mutta tuollaisilla pätkäkoodeilla ei tee mitään. Full Scan pitää olla, koko logi talteen ja vaikka sähköpostiin jos ei ole oma softa.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

j4neski

Reilu vuosi nyt takan A3:lla eikä mitään ongelmia ole ollut. Takapuskurin sisältä huuhtelin pesun yhteydessä kuuppalapiollisen soraa, se lienee ominaisuus, ei varsinaisesti vika.
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 24.02.16 - klo:16:53
Tänään ilmaantui näyttöön keltainen pakokaasujen valvontajärjestelmän varoitusvalo eikä se sammunut vaikka virrat olivat poissa useampaan otteeseen. Jatkoin ajelua, kun muita herjauksia ei ilmaantunut. Manuaali kehottaa ajelemaan rauhassa huoltoon, ettei katalysaattori vaurioidu. En nyt kyllä ole ensimmäiseksi huoltoon ajamassa, vaan katselen poistuisiko varoitus itsestään. Onko muilla havaintoja samasta?

Kävin vihdoin tänään pikahuollossa näyttämässä autoa, kun pääsiäismatka lähestyy eikä varoitusvalo sammu. Soittivat melko pian, että vikakoodilta löytyy tehtaan kehoitus vaihtaa termostaatti ja näin vähän ajetussa autossa (34tkm) Audi maksaa viulut 100%. Löysivät sitten ajan jo perjantaiksi, mutta kun hain autoa töiden jälkeen, olivatkin jo tehneet homman. "Lasku" oli 1100â,¬, mutta mulle siis 0â,¬.

Kuulemma 10/2013 on autoihin tullut uudemman mallinen termari, joka nyt vaihdettiin omaani. Kotiin ajellessa muistui mieleen, että olinkin tänä talvena ihmetellyt useampaan otteeseen, ettei lämmöt tunnu oikein konehuoneessa nousevan, mutten ollut asiaa sen enempää setvinyt enkä tajunnut varoitusvalon yhteyttä siihen. Auton toiminnassa ei koskaan ollut mitään ongelmaa.

Eli Nuddella ja kumppaneilla, joiden autot on valmistettu ennen tuota 10/2013, voi olla termarissa jotain ongelmaa. Kannattaa silmäillä lämpöjä.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

rami

Nyt ovat viat ja murheet loppuneet A3 koppuran kanssa.
Nyt kun ohjastaa numeroa isompaa pirssiä niin kyllähän A3 lelulta tuntuikin.
Ihan tosi. Nyt sen honaa täysillä. ;D ;D ;D

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.03.16 - klo:13:56
Nyt ovat viat ja murheet loppuneet A3 koppuran kanssa.
Nyt kun ohjastaa numeroa isompaa pirssiä niin kyllähän A3 lelulta tuntuikin.
Ihan tosi. Nyt sen honaa täysillä. ;D ;D ;D
Hyvää matkaa, ei tule ikävä  ;)

Täällä ollaan tyytyväisiä A3:n  8)

rattimies123

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.03.16 - klo:13:56
Nyt ovat viat ja murheet loppuneet A3 koppuran kanssa.
Nyt kun ohjastaa numeroa isompaa pirssiä niin kyllähän A3 lelulta tuntuikin.
Ihan tosi. Nyt sen honaa täysillä. ;D ;D ;D

Mikäs auto ramilla nyt alla?
Audi Q3 1.4 TSFI -17 // Fiat Bürstner NEXXO T 569 -14
ex.Volvo XC60 AWD D3 Polestar -11// ex. Audi A3  1.4 TSFI SB s-tronic -15
ex.Audi A4 2.0 TDI avant multitronic -12 //  ex. Audi A3 1.4 TSFI CC -08

rami

Lainaus käyttäjältä: rattimies123 - 25.03.16 - klo:14:53
Mikäs auto ramilla nyt alla?

Numeroa suurempi Uudella A 4:llä mennään. 
Mittarilukema 154 km.

rami

Hienosti pelittää uusi A4 sed. ;) ml 250 km.
On todella hiljainen kulkupeli.
Murheenlaaksosta on päästy erilleen.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: rami - 29.03.16 - klo:22:34
Hienosti pelittää uusi A4 sed. ;) ml 250 km.
On todella hiljainen kulkupeli.
Murheenlaaksosta on päästy erilleen.
Väärä topikki  8)
Aloita uusi "A4 ilo ja autuus"  ;D Määki alan sitä lukeen.
Tulossa siis A4 Avant Loq Sport S-Tronic, bensa  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Ohikulkija

Vaihtuuko muilla navivalmius varusteisen auton kello automaattisesti esim. nyt kesäaikaan?
Valikossa on kyllä GPS ja auto/man vaihtoehto, mutta ei vaan vaihda automaattisesti!.
Huollon edustaja ei osanut sanoa muuta kuin, että jos on valikossa nuo vaihtoehdot, niin pitäisi toimia automaattisesti mutta pitäisi tutkia asiaa tarkemmin.

hta

EPC merkkivalo syttyi. Pikainen uusinta käynnistys ei poistanut varoitus valoa joten eikun manuaalia tutkimaan. Saa ajaa varovasti huoltoon. Selvä pyy. Noin 30km ajomatkalla ei ota kierroksia ja muutenkin tuntuu, kuin ajaisi eco mode päällä.

Huollon pihassa virrat pois, 10s odottelu ja virrat takaisin. Ei syty merkkivalo. Jätin auton kuitenkin tutkittavaksi ja sain sille ajan heti seuraavaksi päiväksi ja sain sen samana päivänä myös takaisin.

Työ seloste:
Vikamuistin luku: Ahtopaine säädin, mekaaninen vika
Vian haku: Ahtopaine säätimen liittimen tarkastus, jännite syötön mittaus, vivuston tarkastus
Vika: Säätimen akseli ruostunut jumiin
Korjaus: Säätimen irroitus, akselin herkistys/voitelu, testaus OK

Että silleen, 35k ajettu, 2 1/2v vanhassa autossa ahtopaine säätimen akseli ruostuu jumiin. Just joo...

Huonoa:
Audin laatuvaikutelma on kyllä aika surkea vs edellinen Superb

Hyvää:
Autoliikkeen asiakaspalvelu on älyttömän hyvää. Saanut auton lähes aina nopeasti työn alle ja esittely auton lainaksi.

En kyllä henkilökohtaisesti ostaisi tätä yksilöä vaikka sen siihen malliin alunperin rakentelin, että ostaisin leasing ajan jälkeen tuon omaksi jos vaikuttaa hyvälle. No, ei vaikuta :)
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

Uti

Kyllä tää on tätä! Itse luovuin 5000 km ajetusta 1.4 tsi COD Business Sportista kun ohjaus ja S-tronic eivät vaan pelanneet kuten odotin. Suuntavakavuus ei ollut ok huolimatta hammastangon vaihdosta. S-tronic ei ainakaan vielä 05/2015 valmistetussa A3:ssa sopinut kaupunkiajoon! Todennäköisesti ei vikoja, vaan ominaisuuksia!

Markku

olate

Lainaus käyttäjältä: hta - 23.02.16 - klo:23:01
MMI näyttö jäi käynnistyksessä sisään. Radio kuitenkin toimi. MMI näytön manuaali näppäin ei saanut aikaiseksi mitään, eikä nopea auton sammutus ja uudelleen käynnistys. Missään vaiheessa ei yksiköstä kuulunut mitään outoja ääniä tms.


Liityn kerhoon :(
MMI näyttö hyytynyt alas täälläkin. Uudelleenkäynnistyksellä ei ole tullut takaisin ylös.
Saas nähdä tokeneeko itsestään vai meneekö korjaamo reissuksi.

Ei ilmeisesti ihan onnistunut konstruktio.

rami

Lainaus käyttäjältä: olate - 02.05.16 - klo:19:31
Liityn kerhoon :(
MMI näyttö hyytynyt alas täälläkin. Uudelleenkäynnistyksellä ei ole tullut takaisin ylös.
Saas nähdä tokeneeko itsestään vai meneekö korjaamo reissuksi.

Ei ilmeisesti ihan onnistunut konstruktio.

Minä manasin ja kirjoitin tämän hyppivän MMI lätyskän heti alkuunsa,että onpas vika-altis ja typerä leikkikalu.
Kyllä sakki alkoi hyppimään silmille ja tuli vaikka minkälaista suunsoittoa.
Onneksi UUDESSA A4:ssä on siirrytty kiinteään ja järkevään ratkaisuun.Mielestäni OK. ;D ;D ;D

exlex

#718
Ramina olisin ihan vaan hiljaa, kun lukee noita uuden A4:sen vikatilastoja. ;D ;D ;D

Itse olen ruvennut miettimään, että saatan hypätä BMW:hen tai Mazdaan A4:sen sijaan tai sitten jään odottamaan, että maanantaikappaleet saadaan pois markkinoilta.

Ps. Itselläni ei ole ollut enää mitään vikoja autossa ensimmäisen vuoden jälkeen. Julkaistiin juuri tilasto auton pitkäaikaiskestävyyksistä, niin uusi A3:nen loisti siellä TOP 3:ssa kestävyydessä.  8) Ei nitinöitä, natinoita ja kaikki toimii aivan idioottivarmasti. Nyt kun sain vielä noi Googyearin uudet 18-tuumaiset kesärenkaat, niin autosta tuli todella hiljainen, niin ei voi muuta kuin olla tyytyväinen.

Vice

Huomasin auton pestessä ja vahatessa, että takavalon umpioissa on pieniä halkeemia molemmilla puolilla.

Auton huollossa käyttäessäni mainitsin huollonkaverille samalla umpioiden halkeamista. Talvella havaitsin useamman kerran kosteutta umpioissa, tosin myös etuvaloissa, mutta ne ovat kunnossa. Katsoivat nyt takavalojen umpioita ja totesivat halkeamat, mutta lopputulema on, että itse saa kustantaa. Hinta vaihdettuna 1100 euroa!!  :o Ei siis mitään "goodwill" tarjolla alle 3v ja alle 30tkm ajettuun autoon...  >:( Oli vähän yllätys, toki hinta myös on mielestäni suhteellisen kova.

Jää vaihtamatta toistaiseksi... Jos todella alkavat vaivata (nyt siis vain kosmeettinenhaitta läheltä katsottaessa) tai eivät toimi enää ollenkaan niin sitten harkitsen uudelleen. Sekä kysyn tarjouksen muualta myös...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy