A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

exlex

-30 pakkasta ja autokin reagoi siihen. Itselläni auton valojen pesurit ovat 0,5cm ulkona sisältä jostakin syystä. Tosiaan en ole käyttänyt pesunestettä ollenkaan nyt, joten kikkii miksi noi on noussut vähän. Pitää siirtää sulamaan autotalliin huomenna. Aikaisemmin ei ole tullut tuollaista ongelmaa vastaan.  :D

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 06.01.16 - klo:22:22
-30 pakkasta ja autokin reagoi siihen. Itselläni auton valojen pesurit ovat 0,5cm ulkona sisältä jostakin syystä. Tosiaan en ole käyttänyt pesunestettä ollenkaan nyt, joten kikkii miksi noi on noussut vähän. Pitää siirtää sulamaan autotalliin huomenna. Aikaisemmin ei ole tullut tuollaista ongelmaa vastaan.  :D

Anna olla ongelma poistuu itsestään kun ilmat lauhtuu.
Pakkashäikkä. Monesti pakkasen aiheuttamat ongelmat vaan tekee vaurioita kun menee räpelöimään. ;D ;D ;D

exlex

Kävi sama mielessä. Varmaan jäänyt pesussa vettä tuonne mekaanikkaan ja nyt jäätynyt. Tosiaan nyt aamulla ei ollut toiselta puolelta enää auki ollenkaan, mutta toiselta puolelta noin 0,3cm auki.  :D

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 05.01.16 - klo:09:33
Tänään käynnistettäessä auto valitti akun varauksen olevan alhainen. Vuoden vanha auto, ajettu 10tkm, työmatka noin 25min/suunta, S/S ei käytössä talvella, ei webastoa, auto pihalla piuhassa. Asutaan stadissa, joten kylmiä päiviä vasta muutama takana. Kuskin penkinlämmitin yleensä ykkösellä.


Kiinnitin tuohon penkinlämmittimen käyttöön huomiota. Itsellä kuoli uudessa pasuunassa akku viime viikolla hetkeksi ja mitään muuta syytä en keksi kuin että käytin aika paljon penkinlämmitintä ja auto seisoi melkein viikon.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 07.01.16 - klo:20:40
Kiinnitin tuohon penkinlämmittimen käyttöön huomiota. Itsellä kuoli uudessa pasuunassa akku viime viikolla hetkeksi ja mitään muuta syytä en keksi kuin että käytin aika paljon penkinlämmitintä ja auto seisoi melkein viikon.

Kyllä se akku kuolee jos on enemmän kulutusta kun tuottoa. Kylmä akku ei lataudu, 11 km ajomatka ei riitä ja sen on Iltapulukin todennut. Ladatkaa niitä akkujanne, niin ei tarvitse ihmetellä kun uusi auto ei starttaa ja kiroilla siitä foorumilla. :D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 08.01.16 - klo:11:23
Kyllä se akku kuolee jos on enemmän kulutusta kun tuottoa. Kylmä akku ei lataudu, 11 km ajomatka ei riitä ja sen on Iltapulukin todennut. Ladatkaa niitä akkujanne, niin ei tarvitse ihmetellä kun uusi auto ei starttaa ja kiroilla siitä foorumilla. :D

Jep, mikä ongelma on ajaa 2 km kauppareissun yhteydessä vaikka 20km lämmittelylenkki?  :o Omaa typeryyttä että akut kyykkää pakkasilla, ehkä joskus opitte?  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.01.16 - klo:11:27
Jep, mikä ongelma on ajaa 2 km kauppareissun yhteydessä vaikka 20km lämmittelylenkki?  :o Omaa typeryyttä että akut kyykkää pakkasilla, ehkä joskus opitte?  ::)

Tämä on opettavainen ja laajaa tietämystä henkivä kommentti. Mutta olisiko siihen kenties voinut lisätä myös annoksen sivistystä? Miksi akkujensa kanssa ongelmiin joutuneet täytyy nimetä typeriksi? Kommentista olisi voinut jättää pois kohdan, jossa todetaan "(o)maa typeryyttä että akut kyykkää pakkasilla, ehkä joskus opitte?" Neuvonantajasta huokuvaa arvovaltaa ja osaamista ei tämä olisi vähentänyt tippaakaan, päinvastoin. 

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 08.01.16 - klo:12:08
Tämä on opettavainen ja laajaa tietämystä henkivä kommentti. Mutta olisiko siihen kenties voinut lisätä myös annoksen sivistystä? Miksi akkujensa kanssa ongelmiin joutuneet täytyy nimetä typeriksi? Kommentista olisi voinut jättää pois kohdan, jossa todetaan "(o)maa typeryyttä että akut kyykkää pakkasilla, ehkä joskus opitte?" Neuvonantajasta huokuvaa arvovaltaa ja osaamista ei tämä olisi vähentänyt tippaakaan, päinvastoin.

Olisikohan joku sivistys/analysointi foorumi sinulle sopiva kun autofoorumilla et autoihinliittyvää taaskaan kommentoinut?  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mattinen

#668
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.01.16 - klo:12:42
Olisikohan joku sivistys/analysointi foorumi sinulle sopiva
Sellainen voi olla sopiva, mutta niin on tämäkin. Sivitys ja analysointi kun nimittäin eivät varmaankaan ole ristiriidassa autojen tai autoilun kanssa. Ainakin toivon niin.  :) Sinulle puolestaan ei ehkä tekisi huonoa yritys karsia kommenteistasi pois tuollainen pikkuilkeys ja piikettely. Kiertelet ketjusta toiseen, ja melko usein kommenttiesi pääsisältö on vahingonilo tai MB:n kaikenpuolisen ylivertaisuuden esilletuominen. Hieman erikoiselta vaikuttaa esimerkiksi Q5-ketjuun laittamasi linkki tulessa olevasta Q5:sta.

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 22.11.15 - klo:17:42
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201511220170953_v0.shtml  ;D
Lainaus käyttäjältä: europe - 22.11.15 - klo:20:24
Sairas mieli iloitsee toisen vahingosta. JUST.
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.01.16 - klo:12:42
kun autofoorumilla et autoihinliittyvää taaskaan kommentoinut?
Tämä on hieman outo väite, kun katson noita edeltäneitä kommenttejani. Kyllä niissä mielestäni melko selvästi nimenomaan autoihin liittyviä asioita kommentoidaan. Mutta jokainen lukee tekstit tietysti omalla tavallaan  :)

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 08.01.16 - klo:13:29

Sellainen voi olla sopiva, mutta niin on tämäkin.  :) Sinulle puolestaan ei ehkä tekisi huonoa yritys karsia kommenteistasi pois tuollainen pikkuilkeys ja piikettely. Kiertelet ketjusta toiseen, ja melko usein kommenttiesi pääsisältö on vahingonilo tai MB:n kaikenpuolisen ylivertaisuuden esilletuominen. Hieman erikoiselta vaikuttaa esimerkiksi Q5-ketjuun laittamasi linkki tulessa olevasta Q5:sta.
Tämä on hieman outo väite, kun katson noita edeltäneitä kommenttejani. Kyllä niissä mielestäni melko selvästi nimenomaan autoihin liittyviä asioita kommentoidaan. Mutta jokainen lukee tekstit tietysti omalla tavallaan  :)

Varoitus vain että kannattaa olla sammutin autossa mukana  :)
Jos toisen hyvin voinnin edesauttaminen varoittamalla on sairasta niin olkoon se sitten niin.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mattinen

#670
Okei, olitkin toisten hyvinvoinnin asialla? Sehän tietysti muuttaa kaiken  :) Se, että kyse oli huolenpidosta ja sammuttimesta, olisi ehkä kuitenkin kannattanut mainita kommentissa. Sellaisena kun sen esitit, on väärintulkinnan vaara aika suuri. Esimerkiksi tulipalolinkin perään laittamasi  ;D  -symboli on ainakin joidenkin osalta saattanut aiheuttaa käsityksen, ettet ensisijassa ole paloturvallisuudesta muistuttamassa. Mutta hyvä, että asian oikea laita tuli selväksi  :)

exlex

#671
Netti on täynnä palavia mersunkuvia, joten niistä päätellen on tärkeää että palosammuttimia on mukana miellään vaikka kaksi.   8)


http://www.thestar.com.my/news/nation/2015/09/22/mercedes-benz-catches-fire/

http://www.ausmotive.com/2014/08/01/mercedes-a45-amg-lights-my-fire.html

http://www.motorauthority.com/news/1091439_new-mercedes-benz-s-class-catches-fire-in-germany

Kotkis

Laitetaas nyt tänne, vaikka ehkä paremmin sopis jonnekin yleisempään moottoriketjuun, hieman Lapin-matkakokemuksia: reilu 20 asteen pakkasessa ei auto käynnistynyt ensimmäisellä yrityksellä ja toisella, jäätyään käyntiin, tuli varoitus: "Oil pressure too low, stop engine." No autoa käynnisteltiin uusiks ja ajettiin pieni matka ja taas uusiks ja kateltiin öljymääräkin, mutta varoitus tuli aina takaisin. No, loppupeleissä uskaltauduin sitten kuitenkin ajelemaan vähän pidemmän lenkin ja varoitus poistui lopullisesti. Seuraavina päivinä, vaikka lämpötilat olivat samoilla lukemilla, ei vikaa enää tullut.
Samassa syssyssä tuli myös varoitusta liian alhaisesta akun varauksesta, joka sekin poistui ajan myötä.
Liekö etelän auto ollut vaan alkushokissa Lapin olosuhteista?  ;D

Vm. 2015 1,6-litrainen diesel (ei huijaus-) siis kyseessä.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

ARIMO

Audi A3 sedanilla takana noin 800 km. Auton takaosasta etenkin pakkasilla kuuluu inhottavaa nitinää. Ã,,äni tulee mielestäni kattoverhoilusta. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Auto kun lämpenee nitinä poistuu.

PS. Muuten A3 sedan on tuntunut vakaalta ja ketterältä. Toisaalta ero perheen toiseen autoon S3 sedaniin on kaikin puolin merkittävä. Avopuoliso totesi eilen että S3:lla on hankalampi ajella parkkipaikalla, kun se on isompi auto kuin A3  ;D
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

LEMMY

#674
Merkistä riippumatta kannattaa tarkastaa käännettävän takapenkin lukitukset. Ne nitisee monessa autossa. Samoin turvavöiden korkeussäädettävät yläpäät. Usein vielä solki kolisee keskipilariin jos säätö on alimmassa asennossa. Ja jos sisätilalämppäri niiin lumi sulaa ikkunan alatiivisteeseen ja jäätyy niihin, seurauksena ikkuna ei aukea ja kitisee.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Seppo82

Marraskuussa ostetussa A3:ssa uudesta asti kuullut jonkunlaista kojelaudassa...alkuun hetkittäistä mutta tällä hetkellä kuuluu räminää kokoaika +60km/h ajettaessa. Katkasijan nupista painaen ääni häviää..onneks torstaina pääsee auto huoltoo :)

exlex

Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 05.02.16 - klo:14:59
Audi A3 sedanilla takana noin 800 km. Auton takaosasta etenkin pakkasilla kuuluu inhottavaa nitinää. Ã,,äni tulee mielestäni kattoverhoilusta. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Auto kun lämpenee nitinä poistuu.

Todennäköisesti nitinä tulee takakontin ja ikkunan välistä olevasta jäästä tai normaali ikkunoiden alareunaan keryneestä jäästä. Tämä "suunniteluvirhe" on kulkenut Audissa mukana jo ainakin 10-vuotta. Sama ongelma A4:sessa Sedanissa ainakin. Ongelma katoaa, kun irrotat jään takakontin luukun ja ikkunan välistä. Jos ääni tulee norm-ikkunoden jäästä, niin sama homma eli jäät pois. Kun sulatat auton, niin vika katoaa.

rami

Lainaus käyttäjältä: Seppo82 - 16.02.16 - klo:14:20
Marraskuussa ostetussa A3:ssa uudesta asti kuullut jonkunlaista kojelaudassa...alkuun hetkittäistä mutta tällä hetkellä kuuluu räminää kokoaika +60km/h ajettaessa. Katkasijan nupista painaen ääni häviää..onneks torstaina pääsee auto huoltoo :)
Tulee siitä etuoven ylimmäisestä verhouspanelista. Kokeileppas painaa siitä katkaisemen vieressä olevaa etuoven paneelin ylänurkkaa niin kitinä/räminä lakkaa. Kun et paina räminä jatkuu.
Ei se mitään jäätä ole,heh. Lämpöasteilla jäätä.
Isellä sama räminä ja kitinä on varsinkin kun kelit ovat kylmemmät mutta loppuu kun auto lämpiää. ;D ;D ;D

exlex

#678
Lainaus käyttäjältä: rami - 18.02.16 - klo:14:04
Ei se mitään jäätä ole,heh. Lämpöasteilla jäätä.
Isellä sama räminä ja kitinä on varsinkin kun kelit ovat kylmemmät mutta loppuu kun auto lämpiää. ;D ;D ;D

Jos Rami otti kantaa tuohon minun kommenttiini (ainakaan Seppo82 ei puhunut pakkasesta), niin tosiaa sedanissa mikä yllä oleva auto on tälläinen jääongelma. Itselläni tämä ongelma on ollut uudesta asti ja sama on ollut A4:sissa sedainessa. B7 mallissa oli B8 mallissa oli ja nyt A3:sessa. Tosiaan ARIMO otti nimenomaan kantaa, että pakkasella tulee ongelma vastaan. Nitinään voi tottakai olla joku muukin syy, mutta näin äkkiseltään kuulostaa nimenomaan tuolta ongelmalta minkä kuvailin.

Tässä ARIMON kommentti:
Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 05.02.16 - klo:14:59
Audi A3 sedanilla takana noin 800 km. Auton takaosasta etenkin pakkasilla kuuluu inhottavaa nitinää. Ã,,äni tulee mielestäni kattoverhoilusta. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Auto kun lämpenee nitinä poistuu.


rami

Lainaus käyttäjältä: Kotkis - 18.01.16 - klo:00:39
Laitetaas nyt tänne, vaikka ehkä paremmin sopis jonnekin yleisempään moottoriketjuun, hieman Lapin-matkakokemuksia: reilu 20 asteen pakkasessa ei auto käynnistynyt ensimmäisellä yrityksellä ja toisella, jäätyään käyntiin, tuli varoitus: "Oil pressure too low, stop engine." No autoa käynnisteltiin uusiks ja ajettiin pieni matka ja taas uusiks ja kateltiin öljymääräkin, mutta varoitus tuli aina takaisin. No, loppupeleissä uskaltauduin sitten kuitenkin ajelemaan vähän pidemmän lenkin ja varoitus poistui lopullisesti. Seuraavina päivinä, vaikka lämpötilat olivat samoilla lukemilla, ei vikaa enää tullut.
Samassa syssyssä tuli myös varoitusta liian alhaisesta akun varauksesta, joka sekin poistui ajan myötä.
Liekö etelän auto ollut vaan alkushokissa Lapin olosuhteista?

Vm. 2015 1,6-litrainen diesel (ei huijaus-) siis kyseessä.
Ihan samanlaista ongelmaa minullakin samanlaisessa moottorissa. Pakkasella monesti ei käynnisty ensimmäisellä automaatti startilla vaan vaatii toisen starttauksen. Tuo akun vikailmoitus on tyypillistä pakkasilla.
Ensimmäinen VAG diesel jota pitää pakkasella startata kahdesti.

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 19.02.16 - klo:13:09
http://s237.photobucket.com/user/666zzzz/media/1a.jpg.html?o=0
Loistavaa Mattinen! Olet todella järkevästi muuttanut ilmaisutyyliäsi tällä foorumilla. Kehitys kulkee näköjään eteenpäin.
Pitkät lorukirjoitukset joita ei jaksa kukaan lukea on historiaa.
Minkälaisissa kärryissä on kapeat rattaat? ;D ;D ;D


exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 19.02.16 - klo:14:21
Loistavaa Mattinen! Olet todella järkevästi muuttanut ilmaisutyyliäsi tällä foorumilla. Kehitys kulkee näköjään eteenpäin.
Pitkät lorukirjoitukset joita ei jaksa kukaan lukea on historiaa.
Minkälaisissa kärryissä on kapeat rattaat? ;D ;D ;D

Rami en nyt sinuna kovin paukuttelisi henkseleitä.  ;D

mattinen

Lainaus käyttäjältä: exlex - 19.02.16 - klo:16:18
Rami en nyt sinuna kovin paukuttelisi henkseleitä.  ;D

Rami on ainakin minun, ja todennäköisesti monen muunkin, esikuva tällä foorumilla. Olipa aihe mikä tahansa, niin Rami nauraa. Hän nauraa aina vaan. Tällaisesta positiivisuudesta meidän kaikkien on syytä ottaa oppia.

Dis

Tuo takaa kuuluva kitinä on kyllä ollu todettavissa niin vanhoissa a4 kun nykyinen a3 sedan. Samoin pitkien pakkasten jälkeen iskareista/jousituksesta kuuluva kolina töyssyissä.

Mittariston keltaset häröilyt pakkasilla tuntuu olevan normaalia aina ensipakkasten aikoihin. Kerran akku hyytyny a4 b8 jonka jälkeen todennu ettei se akku kestä perseenlämmittimiä+lasilämmittimiä.

rami

A3 8V kuuluu kylmillä ilmoilla aina "klonksaus" kun ajaa katukrampista sisään.
Joku siellä kotterossa klonksuu,no eipä väliä.
Jo 5cm korkeusero aiheuttaa klonksauksen. ;D ;D ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 19.02.16 - klo:17:12
Rami on ainakin minun, ja todennäköisesti monen muunkin, esikuva tällä foorumilla. Olipa aihe mikä tahansa, niin Rami nauraa. Hän nauraa aina vaan. Tällaisesta positiivisuudesta meidän kaikkien on syytä ottaa oppia.
Eihän todellakaan voi tehdä muuta kuin nauraa näin hupaisille jutuille.
Ennen kaikkea mua naurattaa hupaisat "jullit" jotka kehuu ja rakastaa sokeasti omaa autoaan eikä todellakaan näe siinä mitään vikaa.
Minä arvostan rehellistä keskustelua mikä ei salaa mitään vaan kertoo avoimesti asioista.
Varmaan sellainen henkilö jolle se auto on kaikki kaikessa niin rakastaa sitä niin paljon ettei kertakaikkiaan näe siinä mitään ongelmaa.  Eikä halua nähdäkkään.
Minulla nuita autoja on ollut niin paljon että en ole ehtinyt rakastua yhteenkään.  Nykyisen A4:senkin ostin vaikka en edes koeajanutkaan kyseistä autoa.
Autonosto ei ole juurikaan sen kummallisempi kuin maitopurkin ostokaan. En minä pyydä maitopurkistakaan maistiaisia ennen kuin ostan sen kaupasta. ;D ;D ;D

exlex



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy