Kirjoittaja Aihe: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16  (Luettu 22575 kertaa)

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Tilasin auton Audi Center Airportista 16.3.2016 ja luovutus oli 20.7.2016.

Audi A4 Avant Land of quattro Sport Edition 2.0 TDI quattro S tronic

* Ulkoväriväri   Ibisvalkoinen
* Sisäväri         Musta

* Land of quattro Sport varusteet
  - Matrix LED -ajovalot, sis. ajovalojen pesimet sekä dynaamiset vilkut edessä ja takana
  - Laajennettu LED-sisävalopaketti, valittavissa 30 värivaihtoehtoa
  - 7" ajotietokone värinäytöllä
  - Vakionopeussäädin nopeusrajoittimella
  - Bluetooth-Hands-free -liitäntä
  - Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana
  - Audi drive select -järjestelmä
  - Audi hold assist -paikallaanpitoavustin
  - Urheilullisempi alusta
  - Urheiluistuimet edessä, sis. sähkösäätöiset ristiseläntuet
  - Nahkapäällysteinen urheilullinen monitoimiohjauspyörä plus, 3-puolainen, pyöreällä keskiosalla
  - Mukavuuskeskikyynärnoja edessä
  - "Ellipse" alumiini -somistelistat
  - Kiiltolistat sivuikkunoiden ympärillä ja kiiltävät kattokaiteet
  - Mattaharmaa jäähdyttimen säleikkö kromatuilla vaakarivoilla
  - Ilmanottoaukkojen kromatut somistelistat
  - Mattaharmaa takadiffuusori kromilistalla
  - Alumiinivanteet 17", 5-puolainen Y-design
  - Takaluukun sähkötoiminen avaus- ja sulkutoiminto

Tehdaslisävarusteet
* Kommunikaatio -paketti:
  - Audi Smartphone Interface
  - Navigointivalmius
  - Audi Sound System
  - Audi Music Interface
  - 2 SDXC -muistikortinlukijaa
* Comfort-paketti
  - Vetokoukku
  - Seisontalämmitys- ja tuuletus kaukosäätimellä
  - Automaatti-ilmastointi 3-alueinen
  - Automaattisesti himmentyvä taustapeili
  - Etusivulasit äänieristelasia
* 3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä plus, tasainenalaosa
* Sähköisesti säädettävä iskunvaimennus urheilualustalla
* Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ja automaattisesti himmentyvät ulkopeilit muistitoiminnolla
* Sähkösäätöiset etuistuimet, kuljettajan istuin muistilla, sis. sähkösäätöiset ristiselän tuet
* Bang & Olufsen 3D Sound System

Jälkiasenteisetlisävarusteet (AC Airport)
* quattro-teippaukset kylkiin (tummanharmaa)
* Tavaratilan kaukalomatto
* Selkänojasuojat (lasten "potkusuojat")

Kesävanteet: 18" OZ Leggera + Continental SportContact 5 (245/40, 93Y)
Talvivanteet: 16" Audi "5-Arm-Facetten-Design" + Continental ContiIceContact 2 (205/60, 96T)

Tummennukset autossa 3M-kalvoilla sekä lastaussuoja teippaus (kirkas)

Tulossa:
- Peilinkuorien teippaus, 3M hiilikuituteippi
- Pohjapanssari
- Alumiini polkimet (S-line)

Harkinnassa:
- Jälkiasenteisen navin aktivointi (tämä jäänee toteuttamatta, android auto "navi" riittänee omiin tarpeisiin)
- Koodaukset
   * Webasto lämmittämään myös moottoria (on mahdollista koodata muutos)
   * Start - Stop muistamaan edellisen asetuksen (jos mahdollista??)
   * Ovien automaattilukitus pois käytöstä, kun lähtee liikkeelle autolla (on mahdollista koodata pois)

Nyt vajaa 300km takana rauhallista sisäänajoa.  Auto on mukava ajaa. Alustansäädöillä saa muutettua sopivasti tuntumaa mukavuuden ja jämäkkyyden välillä :) Sähkösäätöisillä urheiluistuimilla löytyy helposti miellyttävä ajoasento. Molemmille avaimille saa tallennettua omat asetukset penkin ja peilien säätöjen sekä sisävalaistuksen, jne auton eri säädettävien asetusten osalta. Ratti on sopivasti muotoiltu ja siitä saa hyvän otteen. Äänieristys on OK tasoa (ei BMW 5srj tasoa), vähän rengasäänet tulee liikaa esille, mutta tähän varmasti tottuu nopeasti ;) B&O kaipaa vähän totuttelua ja säätämistä. Kesäkeleissä ei quattro eikä Matrix-LED vielä päässyt näyttämään kykyjään. Automaattivaihteisto DSG7 on selvä steppi eteenpäin (verrattuna vaimon A3 DSG6), mutta vähän häviää mukavuudessa BMW ZF-8:lle. Vähän kaipaisin jäykempää ohjausvastetta (dynamic-asetuksella). Android auto toimii hyvin (pikaisten kokemusten perusteella). Takaluukku välillä aukeaa vain noin 1/5 eikä ylös asti (täytyy kysellä tästä huollon pojilta...).

Ensi kilometrien kulutus rauhallisessa ajossa, josta kolmasosa motaria näytti reilua 6,5l. Varmasti vielä reilusti tästä putoaa, kun kilometrejä karttuu.

Kuvat on autonluovutuksesta, joten tummennukset puuttuu kuvista.

https://drive.google.com/file/d/0B3kSwWPqGDNFOTNKeVIzT0tOZ2c/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3kSwWPqGDNFcDUzUmZpc0RDWHM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3kSwWPqGDNFOExES0dnTHBxUEk/view?usp=sharing

Huomenna kunnon pesu ja laitan pintaan Auto Finesse Passion vahan.

Ainakin toistaiseksi vaihto BMW:stä Audiin vielä hymyilyttää 8) Tarjoaa tämäkin ajamisen iloa ;)

Poissa HoXXma

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 196
  • Sportage 1,7 CRDi Business Premium DCT (MY2017)
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #1 : 21.07.16 - klo:15:13 »
Onnittelut komiasta nelivedosta!

Poissa maileri

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 243
  • Autoja
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #2 : 21.07.16 - klo:15:32 »
Hieno peli! Mutta kyllä nuo 18" jää pieneksi B9 koppaan. Ehdottomasti isompaa valssia alle.

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #3 : 21.07.16 - klo:20:43 »
Kiitos HoXXma ja maileri! :)

Samaa mieltä mailerin kanssa, 19" näyttää paremmalta A4:ssa :) Omassa tapauksessa 18" oli tietoinen valinta.
Vähän joutui menemään mukavuus edellä. Rengasääniä en kaivannut yhtään lisää ja myöskin mukavuus 18" + säädettäväalusta pehmeällä (comfort) on todella hyvä, samalla alustasta saa jämäkän laittamalla alustan jäykälle (dynamic). Säädettäväalusta on todella hyvä, suosittelen!

Auton ajettavuus on kaikinpuolin hyvä. Ohjaus on tarkka ja samalla tunnokas sekä reagoi sopivan herkästi. Ei minkäänlaista puoltamista mihinkään eikä urissa vetelyä. Eli ne muutamat palstalla, jotka ovat kärsineet näistä ongelmista niin pakko olla teidän autoissa jotain vikaa jossain kohti autoa...  :( Suosittelen asialla siis huoltoa vaivaamaan, jotta saatte nauttia mukavasta kyydistä ilman turhaa ohjaamista.

Vanteiden offset on juuri passeli omiin mieltymyksiin (speksit vanteista on vanne-topikissa). Tässä yksi kuva siitä:
https://drive.google.com/file/d/0B3kSwWPqGDNFWnB2UFZtMkJmYjg/view?usp=sharing

Poissa jlindstrom

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 413
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #4 : 21.07.16 - klo:21:02 »
Kerrassaan hieno auto, onnea ja huolettomia kilometrejä!

Poissa Rauska

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.260
  • A4 Avant 2.0T q Business Sport Loq S-Tronic -16
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #5 : 21.07.16 - klo:21:48 »
Kylläpä on komia auto ! No mulla samalainen, toki bensalla  8)
Ei ole täällä tullut uusia vikoja kaikki toimii...
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #6 : 21.07.16 - klo:22:20 »
Kerrassaan hieno auto, onnea ja huolettomia kilometrejä!

Kiitos. Täytyy toivoa, että kontin problema selviää, kun huollossa käytän muutaman vko päästä.
Muutoin so far so good. Hieno peli sulle tulossa kanssa, s-line paketit tuo mageen ilmeen autoon :)


Kylläpä on komia auto ! No mulla samalainen, toki bensalla  8)
Ei ole täällä tullut uusia vikoja kaikki toimii...

Kiitos samoin ;) Sulla on mahtava voimalinja omassasi 8) Ajoin vastaavaa pari päivää keväällä. Iso on ero fiiliksessä 2.0TFSI vs 2.0TDI.
Mukava kuulla, että kaikki toimii. Näinhän sen toki pitää ollakin.

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #7 : 22.07.16 - klo:16:19 »
Tässä huono kuva autosta tummennuksien kera. Keli oli turhan pimeä ja siksi kuva saa lasit näyttämään tummemmalta mitä todellisuudessa ovat.

https://drive.google.com/file/d/0B3kSwWPqGDNFV2N3NXJKS3VWc2M/view?usp=sharing


Tänään laitettu auto ajokuntoon eli vahaus operaatio valmis:

Pohjat:
Esipesu Bilt Hamber auto foam
Liuotinpesu Bilt Hamber surfex HD
Raudanpoisto Auto Finesse Iron Out
Shampoopesu Bilt Hamber auto wash

Vahaus:
Auto:                             Auto Finesse Passion
Pakoputken ulostulot:  Auto Finesse  Rims wheel wax
Vanteet:                       Bilt Hamber Finis wax (vahaus oli jo tehty ennen alle laittoa), lähti jarrupölyt hienosti pois pelkällä foam huuhtelulla  :D

https://drive.google.com/file/d/0B3kSwWPqGDNFdFBQMG0tbElzMXc/view?usp=sharing

Poissa Kolmiovoileipä

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #8 : 27.07.16 - klo:20:37 »
Komia on auto! Teitkö itse tummennukset vai teetitkö jollain?

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #9 : 28.07.16 - klo:21:16 »
Komia on auto! Teitkö itse tummennukset vai teetitkö jollain?

Kiitos, liikkeessä on tehty. Puolituttu "luottomies" jolla olen jo usean autonlasit tummennuttanut.
Tietää että tulee hyvin laitettu (ei naarmuja eikä ilmakuplia) sekä kestävät paikoillaan.

Tänään tuli ensimmäinen täysitankillinen ajettua loppuun ja pääsin laskemaan keskikulutuksen.
Maltillinen 6,46l/100km. Olen tyytyväinen ottaen huomioon, että aivan uusi kone ja sekalaista ajoa. Eli varmasti laskee vielä. Todettakoon, että vaimon A3 vie vastaavassa ajossa n.8,75-9,25l/100km... Sillä pääsee erittäin harvoin edes alle 8l/100km (toki pääsee jos pelkkää maantietä ajaa tasaista nopeutta, mutta edes silloin ei mennä alle 7l).

Ensi kokemukset (n.1000km takana) on edelleen positiiviset. Hyvä ajettavuus ja säädettävänalustan mukavuus ovat päällimmäiset kehuja ansaitsevat asiat. Sähköpenkit on mukavat, kun ovat aina oikeissa säädöissä, kun omalla avaimella tulee sisälle (säätää automaattisesti penkit ja peilit oven avatessa, jos vaimo omilla avaimillaan edellisen kerran ajanut). Rengasääniin on alkanut tottua tai ainakaan ne ei häiritse enää juurikaan.

Pientä miinusta on annettava B&O soinnista. Ei kyllä oikein vakuuta ainakaan vielä.., mutta annetaan nyt aikaa kuten Flat jossain kohti totesi, että vaativat sisäänajoa. Eriasetuksia olen kokeillut laidasta laitaan, mutta ei ole vielä löytynyt hyvää setuppia. Matalat äänet ei toistu parhaalla tavalla, mutta korkeat äänet toistuu hyvin. Sekä on alkanut häiritä entistä enemmän ettei takaluukku aukea kuten kuuluisi. Tuntuu nyt aukeavan vain osittain joka toinen kerta eli selvästi useammin on nyt tätä ongelmaa, kun oli alkuun. No tähän on parin vko päästä huolto varattu, joten toivottavasti saavat kuntoon. Silti jää vähän huono maku, että heti joutuu pajalle viemään...

Mitä tulee 2l dieseliin. Niin ihan OK voimavarat. Toki ajo ollut pääosin sisäänajoa, mutta muutamia ohituksia tehty ja ihan OK kulkua. Toki ei ole mikään raketti, mutta kyllä sillä pärjää arkiajossa hyvin. 2l bensan fiilistä siinä ei ole eli tarkoitan, että kaikki sporttisuus loistaa poissaolollaan (joka toki oli tiedossa jo koeajon perusteella).

Rengaspaineina olen pitänyt 3.0 joka kulmassa. Hyvin toimii vaikkakin melko korkeat paineet suosituksiin nähden... Syy miksi noin korkeat niin sattuivat olemaan "tehdaspaineina", kun oli kaveri laittanut renkaat vanteelle ja kun hyvin toimivat niin olen antanut olla. Meinasin kyllä kokeilla vielä jossain kohti vähän laskea (ihan mielenkiinnosta).

EDIT: Vahalla (AF Passion) sai mahtavan kiillon valkoiseen autoon!  8) Suosittelen. Hienosti äsken helmeili vesi pinnassa, kun sataa parasta aikaa...
« Viimeksi muokattu: 28.07.16 - klo:21:21 kirjoittanut Vice »

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #10 : 03.08.16 - klo:10:41 »
Toisella tankillisella kulutus oli pudonnut arvoon 6,13l/100km. Tähän vaikuttaa varmasti, että oli vähän enemmän maantieajoa, joskin osa reipasta sellaista moottoritiellä. Nyt siis noin 2000km ajoa takana ja sisäänajo tehty eikä tarvitse isommin säästellä enää ;)

Pesin alkuviikosta talvivanteet ja renkaat (rasvat pois). Lopuksi vahasin kiekot BH Finis Wax:lla. Pari huomiota vanteista. Näkyvät olevan tehty Puolassa (merkkiä ei ole mainittu). Melko kevyen tuntuiset olivat (täytynee mielenkiinnosta käyttää puntarissa ennen alle laittoa). Mutta kyllä näyttivät vanteet pieniltä.., voi olla, että joudun vielä isommat talveksi hankkimaan. Mutta toisaalta positiivisena huomiona kyllä oli paljon nastoja ja tiuhassa eli pitoa jäisillä teillä kyllä varmasti tarjoavat hyvin!

Edelleen B&O lievänä pettymyksenä, mutta muutoin auto ja valitut varusteet miellyttävät. Tässä oman auton softaversioissa ei isommin ole bugeja esiintynyt. Android auto kytkeytyy siististi ja nopeasti. yhden kerran joutunut hetken odottamaan kytkeytymistä (otin kerran puhelimen irti johdosta ja kytkin takaisin). Musa soi SD kortilta hyvin eikä ongelmia siinäkään ole ollut kuin kerran, jolloin kesken biisin lähti soittamaan kappaleita kortilta alusta uudelleen. Samoin nopeus näkymä, jota itse mittaristossa pidän on siinä aina vakiona, kun autoon tulen (ollut näin aina, että se valinta näkyy seuraavalla käynnistyksellä jonka edellisellä kerralla on jättänyt). Lienevät jotain bugeja saanet softapuolelle korjattua mitä (valitettavasti) osalla porukasta on ollut. Edelleen pitää kehua auton hyvää ajettavuutta/ohjattavuutta ja säädettävänalusta toimintaa. Se on mielestäni parasta autossa. Nelkkua on aina nautinnollista lähteä ajamaan :) Alustan säädön/asetuksen mukaan on mukavuutta tai sporttisempaa jämäkkyyttä tarjolla. Eikä pienintäkään vetelyä, jne turhaa ohjaamista tarvita. Meno on vakaata ja samalla mutkateillä hyvä tarkkaa ohjaus tekee ajosta hauskaa  8)

Alustan mukavuuden puolesta uskon, että säädettävänalustan kanssa 19" rengastus ei olisi ollut huono eli ei olisi yhtään liian kovantuinen. Ulkonäöllisesti 19" olisi ehdottomasti parempi kuin nykyinen  18". Mutta voi olla, että rengasäänet olisi taas häirinnyt enemmän (koska rengasäänet tässä autossa kuitenkin selkeästi on koko ajan kuultavissa). Etusivulasien äänieristelasit oli hyvä ostos. Kaikki suhina, jne muut kuin rengasäänet on hyvin eristetty niillä pois.

Android Auto on hyvä! Navigoinnissa toimii todella loistavasti. Saa ääniohjattua/komennoilla paikat joihin haluaa mennä ja aina osunut tähän asti ekalla kerralla oikein. Ei tarvitse edes osoitetta tietää. Esim. Tampereella ollessa pyysin vain navigoimaan Cumulus Koskikeskus ja homma hoitui näin. Hyvä ja kätevä varuste. Vielä jos joku osaa vinkata niin mistä saa säädettyä Android Auton navin volumea? Sitä en äkkiseltään keksinyt.... Täytyy tutkia.
EDIT:Android Auton navin volumea saa säädettyä niin, että kesken puheohjauksen säätää volumea isommalle/pienemmälle ratista tai keskikonsolista. Muutoin kuin puheohjauksen aikana samat säätimet säätävät radion/median äänenvoimakkuutta.

Edellisessä BMW:ssä oli lähes kaikki penkin säädöt sähköllä mikä sai tähänkin sähköpenkit valitsemaan ja jatkossa taas tulee entistä kalliimmaksi, kun ne pitää ottaa muistilla ;) Koska nyt tähän vaimon kanssa totuttu niin on se vaan helppoa istua autoon säätämättä penkkejä ja peilejä uudelleen. Vielä, kun saisi rattiin myös sähkösäädöt muistilla (kuten esim. osassa Meseissä). Nyt ratti on kompromissi säädöissä molemmille, mutta ihan passeli näin myös.

LED sisävalot on hienot pimeässä, mutta se värien säätö mahdollisuus on kyllä aivan turha (ainakin meille) eli jos miettii sitä ottaako useilla eri väreillä vai "vain" yhdellä värillä niin itse ehdottomasti unohtaisin ne muut värit. Myös B&O ritilöissä ovessa valaistunauha, joka hyvin sopii sisävalaistuksen kanssa yhteen (toki tämä on varmasti suunniteltua).

Yllättäen sanoisin ettei BMW 5srj ja tämän A4 kontin koossa ole kovinkaan isoa eroa (omassa käytössämme, käytännöllisyys näkökulmasta), vaikka litroja taisi BMW:ssä olla melkein 100 (?) enemmän. Molemmissa tuntuu olevan hyvin samalla tavalla tilaa tavaratilan peitteen alla. Mikä on se tila, jota pääasiassa itse tarvitaan kontista (ilman koiraa sedan periaatteessa riittäisi). Kaikki perus mökki, jne vkoloppu kamat mitä ennenkin kuljeteltu mukana mahtuu hyvin samalla tavalla matkaan kuin ennenkin.  Tämä ollut hyvä meille, koska sitä vähän alkuun mietin, että riittääkö tila kontissa, mutta toistaiseksi ainakin hyvin riittänyt. Isompia tavaroita varten löytyy kärry (jos joskus tarvetta tulee). Talvella katolle tarvittaessa boksi suksien kuljetukseen.
« Viimeksi muokattu: 18.08.16 - klo:06:57 kirjoittanut Vice »

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #11 : 15.08.16 - klo:09:45 »
Taas oma auto ajossa  :D Oli takaluukku ongelmien takia viime tiistaista tähän maanantai aamuun asti pajalla. Ei ollut helppoa huollolle paikallistaa vikaa (ymmärrettävää, kun välillä toimi OK ja välillä ei). Mitään vikakoodeja ei jäänyt edes silloin, kun vika oli päällä. Vaihtoivat vähän osia ja tekivät mukautusta, jne. Nyt toimii ja hyvä niin. Toivottavasti ei tarvitse enää tästä syystä viedä…

Tuli ajeltua viikon verran sijaisautolla. A4 Avant 1.4T (ilman mitään lisukkeita). Olihan siinä aika erilainen auto monellakin tapaa. Mutta kun tästä A4 ajettavuudesta on puhuttu niin meni tämäkin yksilö suoraan ja vetelyä, jne ei esiintynyt, mutta hyvin eri tuntuinen auto se oli ajaa.

Autossa oli vakioalusta ja alla 16” kiekoilla Hankookin kumit. Selvästi vielä pehmeämpi mitä säädettävä sportalusta comfort-asetuksella, mielestäni jo hiukan liian pehmeä (, mutta toki makuasioita, ”vähän” ranskalaista fiilistä). Ohjaus ei ollut yhtä tarkan tuntuinen ja herkästi reagoiva eli ohjaus tuntuma ei ollut samaa luokkaa (selittynee pehmeämmällä alustalla ja korkeampi profiilisella renkaalla, en tsekannut rengaspaineita). Toki ihan OK ajaa tämä hinnat alkaen ”perusauto”, mutta eroa on selvästi ajaako matalampi profiilisilla kumeilla ja (säädettävällä/) sportalustalla varustettua autoa. Toki näin pitääkin olla ja toiset tykkää toisesta ja toiset varmasti toisesta… Pieni ruokainen 1.4T oli, jos ajotietokonetta uskominen niin 6,1 -6,5l kulutus lukemia päivästä riippuen.

EDIT: Mainittakoon vielä, että viikon ajossa olleessa 1.4T kuului ihan toisenlaisia ääniä, kun omassani. Tarkoitan tällä sitä, että kun ajetaan moottoritiellä +120km/h vauhtia niin meteli sisällä on aivan toisen kuuloinen. Tässä vakioalustalla ja renkaalla olevassa autossa ei ollenkaan samalla tavalla kuulunut rengasäänet, mutta taas suhinoita, yms muita ääniä oli enemmän mitä taas omassa ei juuri kuulu. Syynä lienee tähän hyvin erilaiseen äänimailmaan on rengastuksen ero ja omassani olevat äänieristelasit. Veikkaan et jos tähän uuteen A4:n ottaisi 16" vanne/rengas setin ja äänieristelasit niin A4 voisi olla melko hiljainen auto (?).

https://drive.google.com/file/d/0B3kSwWPqGDNFR1dRMHFRN1JqMkE/view?usp=sharing
« Viimeksi muokattu: 20.08.16 - klo:11:34 kirjoittanut Vice »

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #12 : 01.09.16 - klo:07:04 »
Laitetaan kokemuksia, kun taas uusia ominaisuuksia päässyt kokeilemaan  :D

Matrix LED ajovaloja on nyt tullut tällä viikolla aamuisin testattua. Valotehoa on hyvin. Erityisesti jos vertaa A3:n valoihin niin valtava ero. Valojen aktiivinen toiminta on melko hyvää, mutta joka aamu ollut 1-2 tilannetta, jossa hetken sekoilevat eli esim. rekkaa ohittaessa käy pari kertaa sivuun viistoon suunnatut LED:t päälle pois ”välkkyen”… Kokonaisuutena vaikuttaa toimivan hyvin. Paremmin kuin vertailuna ollut BMW:n automaattinen pitkien/lyhyiden vaihto. Eli kelpo varuste tämä.

Toinen hyvin toimiva varuste on automaattisesti himmentyvät ulkopeilit. Nämä mulla ollut jo neljässä viimeisessä omassa autossa. Sanoisin lyhyen kokemuksen perusteella, että paras toteutus tähän mennessä. Kahdesta syystä. Sivupeilit himmenevät todella nopeasti (heti ohituksen jälkeen omalle kaistalle palattaessa) ja vastavuoroisesti kirkastuvat nopeasti, kun ei ole enää tarvetta olla tummennettuna. Toinen on, että ovat riittävän ”tummat”, kun joku ajaa melko lähellä perässä pitkät päällä.

Sisävalopaketti OK pimeillä keleillä. Hyvin näkee ovenkahvat, jne, jne. Mutta edelleen väriensäätö mahdollisuus omalla kohdalla täysin turha, ”valkoisella” mennään.

Sitten vähän risuja. Tuulilasinpesunestettä, kun heittää tuulilasille niin se tuppaa aina 80km/h nopeudesta ylöspäin valumaan hetken kuluttua pitkin kuskin sivulasia. Olen koittanut pesunestettä vielä käyttää melko vähän, mutta ei vaikutusta (toki siihen on kuinka paljon nestettä pitkin ikkunaa kulkee). Ärsyttävä feature, ei ole muissa autoissa vielä vastaavaa ollut (ellei nyt pesunestettä ole oikein lotrannut)…

Android auto on kaatunut parin vko takaisen huolto/korjaus rupeaman jälkeen lähes päivittäin. Kuulemma mitään muutosta siihen liittyviin softiin ei huollossa tehneet (?). Samoin 3krt jäänyt nyt takaluukun suojapeite ylös, kun takaluukun on sulkenut.

Todelliset kulutuslukemat pyörii 6.1 -6.5l välillä.

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #13 : 26.09.16 - klo:19:59 »
Autonmittarissa on nyt reilut 5000km kilometriä. Päällimmäinen fiilis on tyytyväisyys autoon. Ei mitään yksittäistä erityistä asiaa, mutta hyvin toimiva kokonaisuus. Pimeillä keleillä Matrix-LED valot tuntuvat kokoajan paremmilta ja syyskuun alun yksittäiset sekoilut (päälle/pois) ovat hävinneet. Viimeisen 2vko aikana ollut yksi kerta, kun sumussa muutaman kerran sytytti toisen puolen valoja "turhaan" päälle vaikka edellä ajoi auto melko lähellä. Syy tähän lienee edellä ajaneen auton vasemmalla puolella palanut sumuvalo, kun samaan aikaan oikeapuoli auton takavaloista oli kokonaan pimeänä. Laitoin siinä kohti valoautomatiikan pois päältä (ainut kerta tähän mennessä).

Kulutuslukemat edelleen joka tankilla ollut vähän reilu 6l/100km. OK luokkaa. Nyt olisi tarkoitus varata ensimmäinen öljynvaihto lokakuun lopulle / marraskuun alkuun (mittarissa 7-8tkm siinä kohti). Pitää samalla kysellä josko saisi jo S-line polkimet ja pohjapanssarin autoon. Peilinkuoretkin edelleen teippauttamatta.., mutta kerkeäähän sitä vielä. Nyt ei ole jaksanut paljoa auton kanssa säätää pois lukien vahaus talveksi reilu viikko sitten.

https://drive.google.com/file/d/0B3kSwWPqGDNFRi1KN3ljRVdLYTg/view?usp=sharing

B&O sointi edelleen pettymys. Aivan selkeästi huonompi mitä BMW:n vastaavassa hinnoissa oleva HiFi Pro setti. Olen muutaman kerran käyttänyt 15min säätääkseni tätä (mikä on jo hyvä aika, koska säätöjä on vähän). Ongelma on, että setti vaatii lähes jokaiselle kappaleelle erisäädöt jos meinaa saada parhaan irti. Eli säätämällä asetukset juuri ko biisille soi setti hyvin, mutta jos seuraava kappale edustaa eri genreä ja on hyvin erityyppinen kappale ei säädöt ole kohdallaan. Jostain syystä vaatii aika paljon volumea soidakseen hyvin eli selkeästi soi paremmin "kovaa" soitettaessa. Edelleen OK ostos koska muut soittimet miellytti vähemmän, mutta ei kyllä omia kehuja ansaitse. Ei 3D sound system omia mieltymyksiä vastaa... Parasta taitaa olla valaistutlistat pimeällä  :P

Android auton kaatuilut tuntuu ainakin puoliksi menevän puhelimen piikkiin. Olen nyt demonnut sitä, että käytän puhelimen sähköittä ja välillä jopa akku irti ennen ajoon lähtöä. Näin softa kaatuilee hyvin harvoin (välillä kuitenkin). Täytyy kysyä huollon yhteydessä olisiko mahdollista saada MMI päivitys, jos vaikka auttaisi tähän. Lokakuussa vaimolle tulee uusi iPhone joten pitää katsoa miten sitten sen kanssa käyttäytyy CarPlay.

Rengaspaineita vähän säädin näin syksyyn. Tällä hetkellä 2,7, joka nurkassa. Toimii mielestäni aika hyvin. Kokeilin välissä pudottaa 2,5, mutta sanoisin, että tämä 2,7 ois parempi (?). Aiemmin kokeilin hetken 3,0, mutta se tuntui vähän jo kovalta. Mielessä pyörinyt ensi kesälle kasvattaa kiekot 19" kokoon  8) Mutta ehkäpä maltan mielen ja pysyn 18" koossa. Saa nähdä miltä talvella tuntuu 16" kiekot... ::)  Senhän jo tietää ennakkoon miltä ne näyttää  :'(
« Viimeksi muokattu: 26.09.16 - klo:20:43 kirjoittanut Vice »

Poissa Cornelius

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #14 : 27.09.16 - klo:22:34 »
Hieno kiesi. Laitat noille nykyisille kesävanteille suosiolla talvirenkaat ja ensi kesäksi 19". 16" tulisi olemaan jotain surkuhupaisen ja kaamean väliltä.
------
Passat TSI 280
------

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #15 : 09.11.16 - klo:10:41 »
Nyt lumisten ja pimeiden kelien tultua etelää myöten auto tuntuu vain paremmalta kokoajan ;)

Ajo lumisella ja jäisellä pinnalla on mukavaa  8) Yhdistelmä quattro, stronic ja Conti ice contact 2 (nastat) toimii loistavasti yhteen.

MatrixLED ajovalot ovat loistavat, suosittelen ottamaan jos yhtään enemmän tulee pimeässä ajettua. Iso ero BMW pitkä/lyhyet automaattivaihto toimintaan.
LED:n hyvin toimiva himmentyminen (vastaantulijoiden osalta), mutta muualta hyvin valaiseva valokeila tuo pimeällä ajamiseen mukavuutta paljon.

Eberiä käytän 10-15min aamulla (päivät lämpöisessä tallissa työpaikalla) ja auto on mukavan lämmin. Ajaessa kone lämpenee verkkaisesti, mutta kun antaa eberin lämmittää alkuun samalla niin mukavasti lämmintä riittää.

Kaikin puolin hyvältä talviautolta vaikuttaa  :D

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #16 : 03.12.16 - klo:16:19 »
Viikon saldo: 10 000km mittariin :) Sekä parkkihallissa tuntemattomaksi jääneen autoilijan "leima" etukulmaan  :'(

https://drive.google.com/file/d/0B3kSwWPqGDNFQlBfd1o0b0lCejQ/view?usp=sharing

Täytyy tässä nyt miettiä josko kokeilisi itse myllyttää (ei saa ihan priimaa, koska sen verran syvät naarmut, sekä ihan lievä painauma) tai sitten vakuutusyhtiön kautta korjaus. Jos nyt myllytän itse niin pitää fiksata paremmaksi/hyväksi sitten vielä kesän tultua (vaatinee vähän maalia pariin kohtaan)...

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #17 : 23.02.17 - klo:10:17 »
Jouduin eilisessä lumimyräkässä ajamaan noin 200km valtaosa ajosta moottoritietä. Yksi pahimmista keleistä millä tullut aikoihin ajettua.
Näkyvyys illalla pimeässä todella heikko, lumipyry sankkaa, voimakkaita tuulen puuskia, tienpinta aivan tasaisessa lasisessa jääpinnassa ja lunta pöllysi niin p*rkeleesti rekoista, jne muista liikkujista sekä paikoin oli kinostanut lunta tielle.

Kyllä oli hyvä ajaa kunnon nelikolla ja hyvillä renkailla. Toki ei se "hauskaa" ollut, mutta ei se varmasti ton parempaa/mukavampaa olisi voinut millään olla tossa kelissä. Auto meni olosuhteet huomioon ottaen todella nätisti ja tuntuma tiehen ja yleensä keliin/liukkauteen oli hyvä.

Loistava talviauto vaativissa olosuhteissa :) Itseni kyllä vakuutti ja samalla helppo uskoa miksi valittiin vuosi sitten vuoden talviautoksi TM:ssä.
Renkaat, Contin Ice Contact 2 toimii hyvin.

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #18 : 18.04.17 - klo:18:13 »
Auton mittarissa on nyt reilut 17 000km. Yksi 10l kannu tullut adblueta lisättyä.

Tässä kuvat, kun peilinkuorien teippaus on tehty hiilikuituteipillä:

https://drive.google.com/file/d/0B3kSwWPqGDNFdURCaUlUMDNUQkk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3kSwWPqGDNFdDZMdmNUNS03NE0/view?usp=sharing

Omaa silmää miellyttää 8) Vähän jotain "uutta" kesäksi. Saa ainakin vähän/hetkellisesti autonvaihtokuumetta laskettua  ;)

Seuraavaksi pitäisi tehdä kunnon pesu pitkän kaavan mukaan ja kovavahaus pintaan, mutta taitaa mennä toukokuulle.

Pääasiassa vain hyvää sanottavaa autosta. Miinukset ovat android auton kaatuilu, jota edelleen tapahtuu harvakseltaan ja B&O:n sointi edelleen lievänä pettymyksenä (ei varmaan häiritsisi jos ei tulisi työkaverin BMW:n kyydissä säännöllisesti kuljettua ja sen parempaa äänentoistoa kuunneltua). Monista hyvistä puolista olen jo kertonut aiemmissa viesteissä.

Tuli talvella tehtyä reissu Kuusamoon Juha Kankkunen Driving Academyyn (ISO kiitos Audi Centerille kutsusta), jossa pääsi oikeasti testaamaan Audi A3 sedan ja Audi A4 allroad kaluston etenemiskykyä jääradalla ja muilla ajorasteilla. Kyllä oli mahtava reissu, loistavat ajo-opettajat ja autot kulki hienosti haastavissa olosuhteissa! :) 8)

https://drive.google.com/file/d/0B3kSwWPqGDNFUjc0WjNEN3hER3M/view?usp=sharing

Mageaa oli päästä Markku Alenin kyytiin, kun piiskasi Audi S3:sta radalla :) 8)

https://drive.google.com/file/d/0B3kSwWPqGDNFdnNOaE5zYnNqUUE/view?usp=sharing

Poissa AP

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #19 : 01.12.17 - klo:09:12 »
Onko nuo OZ vanteet oikeasti kuinka kevyet? Itselle etsinnässä kesävanteet, varmaankin myös 18" koossa ja tuo Leggera kiinnostaisi keveytensä ja kelvollisen ulkonäön puolesta. Jos sulla on lisäkuvia autosta noilla vanteilla niin laita ihmeessä näkyville..

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #20 : 18.12.17 - klo:22:08 »
Tuolla A4 B9 rengas/vanne viestiketjussa olen vanteista kirjoittanut.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=30412.msg561710#msg561710

9kg on vanteella painoa. Mielestäni kelpo lukema.

Täytyy laittaa kuvia joku kerta lisää.

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #21 : 23.12.17 - klo:15:29 »
Jos sulla on lisäkuvia autosta noilla vanteilla niin laita ihmeessä näkyville..

Katselin puhelimesta kuvia mitä on autosta tullut otettua, mutta eipä niitä paljoa ole... Tässä nyt kuitenkin muutama lisää.

Tämä on myyjän aikoinaan ottama, ensimmäinen kuva autosta, jonka olen nähnyt. Kaikki teippaukset vielä puuttuu.
https://drive.google.com/file/d/1io8edBSVhl68Z64bUK0xtQzpzA_B5xC6/view?usp=sharing

Seuraava kuva on ajalta missä peilit oli vielä teippaamatta.
https://drive.google.com/file/d/1d7dNjPhZ-05967CO81CgzIXeei4DQUSG/view?usp=sharing

Tämä kuva on kesän lopulta. Samassa kuosissa edelleen.
https://drive.google.com/file/d/1mv3zlWDpTC1B8rHzgozRPFHzg2QcOvNV/view?usp=sharing

Mitä itse autoon tulee. Niin nyt vajaan kahden vuoden kokemuksella voi todeta, että hyvä perus kulkupeli. Kaikki on autossa niin hyvin tasapainossa ja toimii, että se on jo osittain sen takia vähän "harmaa" / "tylsä". Se ei tarjoa elämyksiä, mutta samalla on kaikin puolin todella hyvä. Itse kaipaisin vaan vähän jotain "räväkkyyttä" ja "säväyttävyyttä". Sitä varmasti tarjoaisi 2.0l bensa quattro kulkupuolen suhteen. Tai sitten joku sähköauto/hybridi..? Eli jotain vähän erilaista pitää hankkia seuraavaksi.

Omat suosikki varusteet autossa ovat:
- quattro
- Matrix LED - ajovalot
- Sähkösäätöiset etuistuimet
- Sähköisesti säädettävä iskunvaimennus urheilualustalla
- Audi Smartphone Interface (viimeisin puhelimen softa ja android auto softa toimii nyt melko hienosti, hyvin vähän enää ongelmia)
- LED-sisävalopaketti

Poissa AP

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #22 : 28.12.17 - klo:11:35 »
Kiitos kuvista. Vähän kahden vaiheilla luopuisiko koko 17" setistä ja laittaisi talveksi 18".. Taloudellisempaa olisi tietysti tyytyä 17/18 komboon. Vaikeita valintoja  ;D

Poissa Vice

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 600
    • Profiili
Vs: Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TDI quattro S tronic -16
« Vastaus #23 : 28.12.17 - klo:12:09 »
Kiitos kuvista. Vähän kahden vaiheilla luopuisiko koko 17" setistä ja laittaisi talveksi 18".. Taloudellisempaa olisi tietysti tyytyä 17/18 komboon. Vaikeita valintoja  ;D

Kyllä toi nelkku alkaa näyttää heti paremmalta jos alla on 18” tai 19” kiekot, mutta omassani talvella olevat 16” on jo sitten aika pahan näköiset. Samalla kyllä hyvät näillä loskakeleillä, kun on kapeat ja jäällä nastojen määrä on melkoinen tässä koossa.

Riippuen minkälaisilla alustoilla ajat niin myös siinä on iso ero onko kumia minkä verran pehmustamassa menoa.

Toi 18” OZ on omaa silmä miellyttävä kompromissi. 19” ois vielä parempi ulkonäössä, mutta mukavuus ja rengasäänet voi sit olla jo heikommilla niillä....
Jos vielä haluaisi lisää näköä niin vähän vannetta ulos, etenkin takaa. Omassani saisi takaa tuoda 1-1,5cm vannetta ulos. Mutta OK näin ”vakiona”.

Itse olen tykännyt OZ kiekoista, mulla on niitä ollut kolmea eri mallia. Tällä hetkellä vaimon kolmosessa on ultraleggerat ja tässä nelkussa leggerat. Tosin ollut vaan kesä käytössä eli en tiedä mitä ne tykkää suola kylvyistä.

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi