III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 08.06.13 - klo:11:06
Pakko kommentoida sen verran, että itse olen hitusen yllättynyt siitä, kuinka suosittu täällä näyttää valkoinen väri olevan. Itse kun kuulun siihen joukkoon, joka ei koskaan tule ostamaan valkoista autoa...   :) Eikös sitä saa olla pesemässä jatkuvasti...? Eikä se muutenkaan iske. Toinen "no way" väri on nämä ruskean/beigen sävyt. Ehkä jopa sen valkoisenkin ottaisin ennemmin. Koeajoin valkoista MM-kisa Combia ja ei sitä nyt voi rumaksi väittää, mutta ei vaan meikäläisen väri ollut se.

Korostan nyt vielä, että värihän on tietenkin 100% makuasia, kuka tykkää mistäkin. Siitä ei kenenkään kannata kiistellä, mielipiteitä voi toki esittää. Itse olen mieltynyt hopeaan tai siniseen. Nyt tulevaan autoon valitsin väriksi race blue sinisen.
Niin valkoinen on kiva mutta se ei kiillä muussa kun kotipihassa! On ollut mustaa ocua hopeaa opelia ei pysy puhtaana yhden vesisateen jälkeen. Nykyinen väri on kiiltävä  viikon pyörityksen jälkeen. (maku asioita)
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

TeBsu

Ei se sininenkään kiillä kun kotipihassa.. Hopee ois helpoin väri.. Saakos uutta ocua Artic Green värisenä?
lord of the rings

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 08.06.13 - klo:11:06
Korostan nyt vielä, että värihän on tietenkin 100% makuasia, kuka tykkää mistäkin. Siitä ei kenenkään kannata kiistellä, mielipiteitä voi toki esittää. Itse olen mieltynyt hopeaan tai siniseen. Nyt tulevaan autoon valitsin väriksi race blue sinisen.

Itselläni edellinen Ocu oli valkoinen. Tykkäsin, mutta ei sentään kahta peräkkäin. Nyt oli värifinaalissa juuri tuo race blue haastajana. Vakiokyytiläinen tykästyi siihen kun katseltiin autoja liikkeessä. Sitten näytin miltä race blue näyttää likaantuneena ja mieli muuttuikin  ::)  Oma perusteluni race bluen tappioon oli se, että minulle se on turhan räyhäkkä väri. Halajan sellaista tylsää, mitäänsanomatonta, massaan sulautuvaa väriä. Kuvia löytyy sivulta 77.

jaripetteri

Valkoinen on siitä hyvä väri että ihmismieli tekee siitä valkoisen vaikka olisikin likainen. Vasta kun on jotain valkoisempaa vieressä niin likaisuuden huomaa. Talvella tumma märkä sohjopaska kyllä erottuu mutta niin erotuu muistakin väreistä. Siitä huono väri että saat puunata päivän ja lopputulos on sama kun olisit vaan nopeasti pessyt. Ei todellakaan mikään hankala väri. Ruoste siinä kyllä näkyy. Mikä tahansa metallihohto on vaikeampi, musta pahin mutta on kyllä puhtaana järjettömän hieno. Edellinen oli metallimusta, nykyiset tavan valkoinen ja punainen. Seuraavasta mitään hajua ja tuskin pääsen sen väriä itse valitsemaankaan...
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 08.06.13 - klo:14:16
Valkoinen on siitä hyvä väri että ihmismieli tekee siitä valkoisen vaikka olisikin likainen. Vasta kun on jotain valkoisempaa vieressä niin likaisuuden huomaa. Talvella tumma märkä sohjopaska kyllä erottuu mutta niin erotuu muistakin väreistä. Siitä huono väri että saat puunata päivän ja lopputulos on sama kun olisit vaan nopeasti pessyt. Ei todellakaan mikään hankala väri. Ruoste siinä kyllä näkyy. Mikä tahansa metallihohto on vaikeampi, musta pahin mutta on kyllä puhtaana järjettömän hieno. Edellinen oli metallimusta, nykyiset tavan valkoinen ja punainen. Seuraavasta mitään hajua ja tuskin pääsen sen väriä itse valitsemaankaan...
Mielenkiinnolla kuka  tai mikä estää värin valitsemisen (instituutio, kirkko, kumppani raha vaihtoehtoja)?

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 08.06.13 - klo:14:53
Mielenkiinnolla kuka  tai mikä estää värin valitsemisen (instituutio, kirkko, kumppani raha vaihtoehtoja)?

Näyttää että ei ole ihan heti näköpiirissä uuden auton osto vaan seuraava on todennäköisesti muutaman vuoden vanha vähän (tai vähän enemmän) käytetty. Näin auton valinnassa muutama muu asia menee värin edelle...
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

TLPH

Lainaus käyttäjältä: Henkku - 05.06.13 - klo:21:44
Jep, tästä "uudesta kivasta" vinkkasin reilu viikko sitten. En ollut 100% varma järjestelmän nimestä/sisällöstä, joten en alkanut arpomaan silloin tarkemmin.

VM2014-tehdaslisävarustehinnaston(27.5.) mukaan pitäisi ottaa myös takaistuimien sivuturvatyynyt(300â,¬),jos on ennakoiva turvajärjestelmä valittu?
Toivottavasti ei pidä enää paikkansa.

Ocu

Valkoinen on kyllä hieno, makuasia tietenkin. Kohtahan noita valkoisia ja valko-sinisiä alkaa näkymään jahka poliisi vaihtaa kalustoaan....
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

romulus

Värikeskustelu tais lähtee hieman lapasesta, ei varsinaisesti kuulu OcuIII juttuihin (vaikka ihan hyvältä valkoinen näyttääkin...)

Itse asiaan, tein havainnon että huoltokirjassa ei enää kerrota huolto-ohjelmaa esim mitä sisältyy 30 tai 60tkm huoltoihin. OcuII huoltokirja kertoi tarkasti mitä tehdään, mutta nyt on mainittu vain että jarrunesteet pakkoliset 3v välein ja että seuraa huoltonäyttöä... Ei edes jakohihnan vaihtoväliä/tarkistusta ole mainittu. Käänny siis Skoda merkkihuollon puoleen :) Tässä vaan hieman haiskahtaa se että huoltotoimenpiteet ja laskutus on entistä näkymättömämpi maksavalle asiakkaalle.
Audi A4 avant (B9 2017)

etma

Lainaus käyttäjältä: romulus - 08.06.13 - klo:23:24
Värikeskustelu tais lähtee hieman lapasesta, ei varsinaisesti kuulu OcuIII juttuihin (vaikka ihan hyvältä valkoinen näyttääkin...)
Totta, ei kuulukaan, mutta en kuitenkaan voi olla kertomatta 3 valkoisen ja yhden hopenvärisen sekä muutamien tummien autojen jälkeen, että nykyinen beigen värinen Ocuni on ylivoimaisesti paras väri likaantumisen ja pesutarpeen kannalta, kun siinä ei näy pöly ja se puhdistuu sateella lähes täydellisesti.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: romulus - 08.06.13 - klo:23:24

Itse asiaan, tein havainnon että huoltokirjassa ei enää kerrota huolto-ohjelmaa esim mitä sisältyy 30 tai 60tkm huoltoihin. OcuII huoltokirja kertoi tarkasti mitä tehdään, mutta nyt on mainittu vain että jarrunesteet pakkoliset 3v välein ja että seuraa huoltonäyttöä... Ei edes jakohihnan vaihtoväliä/tarkistusta ole mainittu. Käänny siis Skoda merkkihuollon puoleen :) Tässä vaan hieman haiskahtaa se että huoltotoimenpiteet ja laskutus on entistä näkymättömämpi maksavalle asiakkaalle.
Tarvii varmaan kysellä jotain huolenpitosopimusta, ettei sitten tarvi arpoa, koska menee ja mihin hintaan. Jo pelkälle jakoketjun vaihdolle antavat hinnan1500 e vaikka oikeasti lysti maksaa n. 1000e (siis kysely nykyiseen skodaa että mitä maksaisi)

johnbob

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 09.06.13 - klo:12:11
Tarvii varmaan kysellä jotain huolenpitosopimusta, ettei sitten tarvi arpoa, koska menee ja mihin hintaan. Jo pelkälle jakoketjun vaihdolle antavat hinnan1500 e vaikka oikeasti lysti maksaa n. 1000e (siis kysely nykyiseen skodaa että mitä maksaisi)

Eipä noiden ketjujen vaihdot varmastikaan mihinkään huolto-ohjelmaan sisälly..

s-mod

No ei varmaan ketjujen vaihdot kuulukkaan! Mutta kannattaisihan se vaihtaa jos epäillään tyyppivikaa on se kumminkin halvempi kuin esim. 12000e koneen vaihto!

Mutta alunperin tarkoitin uuden ocun huolenpitosopimusta!. Ei siinä ole enään ketjua! Joka rapideista ja fabioista löytyy

Karvis

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 09.06.13 - klo:17:11
Mutta alunperin tarkoitin uuden ocun huolenpitosopimusta!. Ei siinä ole enään ketjua!

Paitsi jos ostaa isolohko bensakoneen ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Huppe

Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Kaltsu75

Kävin tänään ilmoittamassa myyjälle, että voivat tiputtaa vaihtoautoni pois papereista, sain sen viikonloppuna itse kaupaksi.
Nyt sitten tosin ajellaan vanhalla ilmastoimattomalla rottelolla sen aikaa, että uusi auto tulee. Noh, näköjään noi helteetkin loppui ainakin toistaiseksi...  8) Ja rahallisesti kannatti auto myydä itse.

Eipä tullut mitään uutta toimitusajan suhteen, korkeintaan negatiivista...edellinen arvio oli heinäkuun loppu ja sanoi, että ei varmaankaan tule aiemmin, päinvastoin varoitteli, että hyvinkin menee elokuun puolelle. Höh  :-\
Ajossa: VW Tiguan eHybrid Elegance Business 150kW Persimon Red 2025

prinne

Myyjä tarkisteli Skodan olin paikkaa. Edelleen makailee Hangossa. Ei osannut sanoa syytä sille, ei auta muutakuin odotella. Niin lähellä, mutta niin kaukana...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

TLPH

Lainaus käyttäjältä: prinne - 11.06.13 - klo:21:33
Myyjä tarkisteli Skodan olin paikkaa. Edelleen makailee Hangossa. Ei osannut sanoa syytä sille, ei auta muutakuin odotella. Niin lähellä, mutta niin kaukana...

Sama tilanne itsellä.
Valmistunut viikolla 22,koska tilattu sport-alustalla.
Auto Hangossa varusteltavana,mutta luovutus voisi olla jo automyyjän mukaan loppuviikolla.
Varmasti ainakin ensiviikolla ennen juhannusta :)
15.3. tilauksessa 1.8 TSI Elegancen luovutuspäivä merkitty 20.6.
Aikataulu ainakin pitää paikkansa.

romulus

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 11.06.13 - klo:21:09
Kävin tänään ilmoittamassa myyjälle, että voivat tiputtaa vaihtoautoni pois papereista, sain sen viikonloppuna itse kaupaksi.
Nyt sitten tosin ajellaan vanhalla ilmastoimattomalla rottelolla sen aikaa, että uusi auto tulee.

No sinä aikaisin luovuit vanhasta, mä tein kaupat yksityiselle päivää ennen luovutusta, vähän tiukille meinas mennä mutta eipä tullut isoa katkosta ajeluissa :)
Uusi peli on kyllä vakaampi ja mukavampi ajella, itse tykkään erityisesti uuden Ocun penkeistä vs OcuII, nämä on pehmeämmät ja sopii ainakin omalle selälle muutenkin paremmin. Kaikinpuolin leppoisaa ajelua. Nyt pitäis mennä sovittamaan koukkua ja samalla vois korkata yhden oluen sen kunniaksi :)
Audi A4 avant (B9 2017)

Rujo77

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 11.06.13 - klo:21:09
Nyt sitten tosin ajellaan vanhalla ilmastoimattomalla rottelolla sen aikaa, että uusi auto tulee. Noh, näköjään noi helteetkin loppui ainakin toistaiseksi...  8) Ja rahallisesti kannatti auto myydä itse.

Eipä tullut mitään uutta toimitusajan suhteen, korkeintaan negatiivista...edellinen arvio oli heinäkuun loppu ja sanoi, että ei varmaankaan tule aiemmin, päinvastoin varoitteli, että hyvinkin menee elokuun puolelle. Höh  :-\
Onko sulle varmistettu auton tuotantoviikko? Milloin tilasit auton? Itselleni sanottiin tuotantoviikoksi 26 ja että 29-30 viikolla olisi luovutusnäillä näkymin. Niin itse tein tilauksen 28.3
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: romulus - 11.06.13 - klo:21:50
No sinä aikaisin luovuit vanhasta, mä tein kaupat yksityiselle päivää ennen luovutusta, vähän tiukille meinas mennä mutta eipä tullut isoa katkosta ajeluissa :)
Uusi peli on kyllä vakaampi ja mukavampi ajella, itse tykkään erityisesti uuden Ocun penkeistä vs OcuII, nämä on pehmeämmät ja sopii ainakin omalle selälle muutenkin paremmin. Kaikinpuolin leppoisaa ajelua. Nyt pitäis mennä sovittamaan koukkua ja samalla vois korkata yhden oluen sen kunniaksi :)

No ei sitä uskaltanut jättää viime tippaan...ihan heti en autoa myyntiin laittanut, taisin kuukauden odotella siitä kun oli uusi Octavia tilattu. Sitten meni toinen kuukausi siihen, että auto meni kaupaksi. Pitihän se olla valmis autosta luopumaan, kun sain siitä siedettävän hinnan, enemmän kuin oli vaihtoautona liikkeeseen vietäessä sovittu.

Paschat77

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 11.06.13 - klo:20:51
Hiljaista on. Laitetatan nyt vaikka videota:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9NGLhdP2FgM#!

Koeajoa:

Karjalainen Koeajaa - Skoda Octavia

Kyllä tuossa videolla mielestäni sport-penkit näyttivät ihan hyvältä. Omalle selälle, ahterille ja jaloille on yleensä sport-jakkarat istuneet paremmin. Toivon mukaan myös nämä. Olen tyytyväinen, että tuli ruksittua Dynamic-paketti.

Vaikka kuinka ajattelee auton tulevan sitten kun tulee, niin tuskaiselta tuntuu kun ei ole vielä mitään tietoa aikataulusta. Pari kuukautta on nyt vierähtänyt tilauksesta.
Kuka mahtaa arenalta saada sen ensimmäisen Combin?
BMW 420i GC M-Sport 2017
Ex: Leon ST 1.4 TSI ACT FR DSG 2017
Ex: Leon ST 1.4 TSI ACT FR 2015

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 11.06.13 - klo:22:10
Onko sulle varmistettu auton tuotantoviikko? Milloin tilasit auton? Itselleni sanottiin tuotantoviikoksi 26 ja että 29-30 viikolla olisi luovutusnäillä näkymin. Niin itse tein tilauksen 28.3

Kone näytti tällä hetkellä tuotantoviikoksi 28 ja luovutus voisi sitten olla viikolla 31 tai 32. Mutta tuo ei vielä ollut vahvistettu tuotantoviikko. Auto on siis Combi ja olikohan tarkka tilauspäivä 5.4.

prinne

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 12.06.13 - klo:11:10
Kone näytti tällä hetkellä tuotantoviikoksi 28 ja luovutus voisi sitten olla viikolla 31 tai 32. Mutta tuo ei vielä ollut vahvistettu tuotantoviikko. Auto on siis Combi ja olikohan tarkka tilauspäivä 5.4.

Olisipa hienoa jos olis auton saanut 3vko tuotantoviikosta. Nyt mennyt 4vko ja vieläkään ei tietoa koska saadaan liikkeen pihaan. On auto sentään suomessa.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Sokota09

Odottavat varmaan, että saavat rekan täyteen autoja? Oma tilaus lähti vetämään combista toissa viikolla, luovutus varmaankin joskus syyskuussa, jos silloinkaan? Myyjältä ei siis ole tullut vielä mitään tietoa tuotantoviikoista tms..

BMF

Itse tilasin auton joskus huhtikuun alussa ja myyjä sanoi että syksyllä tulee ja hyvällä tuurilla elokuussa... Eli odottelen auton saapuvaksi sitten SYYSKUUSSA.

Olisitte tyytyväisiä että edes heinäkuussa saatte auton...Ei se auto tuu sieltä nopeammin vaikka kuinka palstalle toimitusviikkoja kirjottelee.

Itselläni ainakin toimiva auto tällä hetkellä ja vaihdossa menee suoraan liikkeeseen. Välirahat jo sovittu niin minulle parempi mitä kauemmin auton saapumisessa menee. Nimittäin kilsoja tulee näin kesällä ihan kiitettävästi mittariin (tällä hetkellä tullut 4000km tilauspäivästä)...

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Paschat77

Lainaus käyttäjältä: BMF - 12.06.13 - klo:13:30
Itse tilasin auton joskus huhtikuun alussa ja myyjä sanoi että syksyllä tulee ja hyvällä tuurilla elokuussa... Eli odottelen auton saapuvaksi sitten SYYSKUUSSA.

Olisitte tyytyväisiä että edes heinäkuussa saatte auton...Ei se auto tuu sieltä nopeammin vaikka kuinka palstalle toimitusviikkoja kirjottelee.

Itselläni ainakin toimiva auto tällä hetkellä ja vaihdossa menee suoraan liikkeeseen. Välirahat jo sovittu niin minulle parempi mitä kauemmin auton saapumisessa menee. Nimittäin kilsoja tulee näin kesällä ihan kiitettävästi mittariin (tällä hetkellä tullut 4000km tilauspäivästä)...

Hyvä jos joku pystyy noin neutraalisti suhtautumaan autokauppaan. Itsellä polte ja uutuuden viehätys on aina niin kova, ettei malttaisi odottaa. Eli olen nykyisen markkinatalouden uhri, ainakin autojen suhteen.

Toimiva ja hyvä auto on nykyään alla, mutta minkäs teet kuumeelle. Ajattelin kylläkin itse myydä vanhan pois, joten siksi kiinnostaisi tarkemmat tiedot uuden tulosta.
BMW 420i GC M-Sport 2017

Subastar

Minulle autokuume tuli vasta tilauksen jälkeen. Sitten onkin pitänyt kiusata myyjää kysymyksillä auton sijainnista. Tänään kuulin, että Hangossa on kaikki työt tehty, ja kosla saapunee liikkeeseen alkuviikosta. Eli luultavasti juhannuksen viettoon uutukaisen ratissa.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Taky

Lainaus käyttäjältä: Paschat77 - 12.06.13 - klo:14:48
Itsellä polte ja uutuuden viehätys on aina niin kova, ettei malttaisi odottaa.

Hmmm..... kiirekkös tässä. Tilattu huhtikuun puolivälissä, sovittu toimitus 15.1.2014.

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Paschat77

Lainaus käyttäjältä: Taky - 12.06.13 - klo:18:39
Hmmm..... kiirekkös tässä. Tilattu huhtikuun puolivälissä, sovittu toimitus 15.1.2014.
Tuollaisessa tapauksessa luulisi aikataulun pitävän. Ilmeisesti omasta tahdostasi olet sopinut toimituksen tammikuulle? Ei kai mersullakaan noin pitkiä toimitusaikoja sentään ole ;)?

No itse tällaisen kansanauton tilanneena, pidän kolmen kuukauden aikaa kohtuullisena, mutta siitä eteenpäin aika tuntuu todella pitkältä.

Tämän aamun lehdessä mainostettiin LB:jä nopeaan toimitukseen, rekisteriin kesäkuun loppuun mennessä.
BMW 420i GC M-Sport 2017

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy